wanneer overgaan naar de MM??

ronde 11

wanneer overgaan naar de MM??

Berichtdoor ronde 11 » 06 jan 2008, 17:44

Na hoeveel rondes zijn jullie overgestapt naar de medische mallemolen??
En wat houd dat allemaal in??
Wij zitten nu in ronde 11 en ergens heb ik er geen goed oog meer in dat het op natuurlijke weg nog ga gebeuren om zwanger te worden. Maar anderzijds heb ik schrik voor de MM n weet ik niet of ik daar wel wil aan beginnen.
Heb namelijk een beetje een fobie voor dokters :-s Voor een natuurlijke zwangerschap wou ik mij wel over die fobie heen zetten, maar voor die medische mallemolen heb ik zo mijn twijfels.. ook al omdat ik niet weet wat mij tewachten staat natuurlijk.
Ben trouwens nog nooit naar Gyn geweest, voor uitstrijkje enzo ga ik naar HA.

pimboli

RE: wanneer overgaan naar de MM??

Berichtdoor pimboli » 06 jan 2008, 18:32

beste.....

wij zijn in juni 2006 gestopt met de pil en ik was zeer regelmatig en het lukte maar niet....
ik had altijd al gezegd van 'als het na een jaar niet gelukt is,dan gaan we naar de gyn....'
wel,ik kreeg mijn regels in juni 2007 en mijn limiet was bereikt en belde naar de gyn voor een afspraak waar we pas begin augustus terecht konden...

de gyn vond het lang genoeg (inmiddels 14m toen) en besloot over te gaan tot wat standaard onderzoeken wat inhoud=
-uitstrijkje bij mij
-een bloedname tijdens mijn regels
-een hsg onderzoek (foto eileiders op radiologie)
-sperma onderzoek

het ergste was een maand wachten op de resultaten van deze onderzoeken!!
we ondergingen de ondezoeken nog diezelfde maand en pas half september,een maand later moesten we opnieuw naar die gyn voor de uitslagen;...

ik dacht dat het zaad 'wat' minder was en bij hormonen tekort
waarvan ik altijd dacht dat het anderen overkwam,dat overkwam ons echter....

de uitslag was niet goed,allesbehalve
bij mij was het oke maar bij man niet
het sperma was zeer slecht,slechts 1% kans op een natuurlijke zwangerschap

daar zit je dan he....ik dacht dat de wereld verging

we werden direct doorverwezen naar genk voor ivf want dat is onze enige kans

een maand later pas eerste afspraak in genk en ik kan je verzekeren dat dat een pijnlijke maand was met veel verdriet en vragen

uiteindelijk in genk nog een hele hoop onderzoeken

-opnieuw zaad
-bloed
-echo
enz enz

-weer zaad

maar uiteindelijk beginnen wij aan onze eerste ICSI poging volgende maand.....

het moet niet altijd zo slecht zijn maar dring erop aan voor onderzoeken en laat je niet naar huis sturen door de zever van 'probeer nog wat'!!!
wij hebben ook een jaar weggegooid maar ja,je moet altijd een jaar proberen he

veel succes en ik hoop voor jou dat je beter nieuws hebt!!

knufjes

pimboli

Berichtdoor pimboli » 06 jan 2008, 18:34

ps=voor de onderzoeken bij de gyn moet je echt geen schrik!

het uitstrijkje is net zoals bij de HA!
bloedname is niks aan
hsg was bij mij pijnlijk maar dat moet niet altijd zo zijn!

K'tje

Berichtdoor K'tje » 07 jan 2008, 08:46

Hey,

je moet niet altijd sowieso een jaar bezig zijn hoor.

Ik ben met de pil gestopt in mei '07. In november stelde de HA voor om eens een spermatest te laten doen, omdat dat vlug gebeurd is.

Toen bleek dat het sperma van m'n ventje ook niet denderend was, heeft de gyne na een tweede onderzoek onmiddellijk aangestuurd op IUI.

En daar beginnen wij nu dus mee, ik neem Clomid en wordt opgevolgd om dan ergens over een week en een half de inseminatie te ondergaan.

Deze ronde is ronde 10, en dus de eerste met IUI. Ik hoop echt dat het ons lukt, maar ik sta er positief tegenover.

Als je vreest dat er iets niet juist is, ga alvast eens voor een check-up! Bij de meeste gyne's moet je toch lang wachten voor je kan gaan, dus als je al een afspraak maakt, staat dat toch al vast hé.

Of doe het zoals ik, via de HA een sperma onderzoek laten doen, dat brengt de bal ook aan het rollen. En als alles goed is, zal dat alleen maar een grote opluchting zijn!

Veel succes!

bibs

Berichtdoor bibs » 07 jan 2008, 12:28

hey, ik zou me ook niet laten leiden door dat jaar proberen hoor.
Wij zijn in mei 2007 echt begonnen met proberen. Uiteindelijk was het emotioneel voor mij niet goed draagbaar en heeft de huisarts ons doorgestuurd om een check-up te laten doen om ons gerust te stellen dat het wel zou lukken. Zo zijn we in november bij de gyn terecht gekomen:
echo inwendig gedaan (uitstrijkje had ik in januari nog laten doen)
bloedname voor eisprong en na eisprong
sperma-onderzoek bij mijn man.

En net dat laatste lijkt serieus fout te zitten.
Ik wil je ook aanraden: als je twijfelt... ga dan verder nu. We kunnen je hier allemaal verzekeren dat je van je stoel valt als je slecht nieuws te horen krijgt, maar ik ben oh zo blij dat ik geen jaar gewacht heb. Want je ziet: het zou er toch niet van gekomen zijn, die zwangerschap.
Als je voor testen gaat, laat dan meteen jullie ALLE 2 testen, want anders doe je misschien door, terwijl er toch iets mis is bij de ander.
Hou er gewoon rekening mee dat er tussen je eerste onderzoek en je echte eerste poging gauw een klein half jaar tussen zit in het geval van IVF. En dat wachten is moelijk hoor!
Veel succes... en hopelijk volgt er voor jullie een grote opluchting!

Benneke

Berichtdoor Benneke » 07 jan 2008, 13:23

wij hebben ook geen jaar gewacht, maar dit heeft vooral met onze leeftijd te maken : ik ben nu 35 jaar. Ik had geen zin om een jaar en langer te proberen, en dan misschien tot de ontdekking te komen dat er een duidelijk probleem was.
Vanaf november 2006 zijn we op de natuurlijke manier begonnen, en in april 2007 heb ik al een afspraak gemaakt bij de gynaecoloog. Na de nodige onderzoeken bleek dat mijn man heel slechte zwemmertjes had. Minder dan 1% kans op een natuurlijke zwangerschap. In juni voor de eerste keer naar Genk. Daar ook een hele reeks onderzoeken. Half november zijn we met de eerste ICSI-cyclus gestart, jammer genoeg mislukt. Eind januari hopen we met een tweede cyclus te starten.

Nitje

Berichtdoor Nitje » 07 jan 2008, 14:25

Ik had ook eerst geen gynea dus ik kan je al aanraden van een gynea te zoeken waar je je goed bij voelt. Het beste is om eens bij je huisarts te horen wie hij je kan aanraden, tenslotte kent hij jou het beste. Ik had ook eerst een gynea van mijn schoonzus maar zag die al gauw nie zitten en dus via de HA een andere gynea gevraagd. Deze is echt goed voor ons, ze merkte da ik het ook al nie echt meer zag zitten, we waren toen 10mnd bezig en ondertussen werden mijn zus en schoonzussen maar zwanger gelijk niks, en toen zijn de eerste basisonderzoeken gedaan (die niet veel moeite vergen), gewoon mijn bloed en sperma gechecked. Toen da in orde bleek konden we er weer even tegen. Later hebben we dan toch nog een laparoscopie (kijkoperatie) ondergaan (allé ik dan toch) en ook dit was in orde (frusterend). Uiteindelijk via fertiliteitscentra (doorverwezen door de gynea voor tweede opninie) terug onderzoeken dan 6 IUI's (inseminatie) en 1 IVF later was ik eindelijk zwanger van onze prachtige dochter.
Je ziet het kan zeker nog een tijdje duren voor het lukt maar wie weet hé, ik ken ook voldoende mensen die gewoon na een jaar proberen ook zwanger zijn geworden! Zoek eerst een goede gynea en spreek er hem eens over aan en dan zie je wel hé.
Veel succes nog hé

Terug naar “Vruchtbaarheid”