Dinsdag 8/1 D-Day voor cryo's,hoe zit dat?

Karen

RE: Dinsdag 8/1 D-Day voor cryo's,hoe zit dat?

Berichtdoor Karen » 09 jan 2008, 19:16

Dames

Ik heb mega veel geluk gehad! Jaja mijn cryo heeft het overleefd.

Was mooi intact gebleven en er zat al terug leven in. Het was een blastocyst.

Op 21 januari mag ik voor de bloedtest!

Groetjes Karen

debby

Berichtdoor debby » 10 jan 2008, 11:20

das super nieuws hoor
fantastisch gewoon
alle mijn duimen beginnen al te draaien
en hopelijk zal 2008 een goed jaar worden voor u

en doe het maar rustig he
geen te zware dingen dragen

hier moet ik dinsdag naar gyne omdat ik dacht dat de regels gisteren waren begonnen heb ik gebeld en mijn afspraak gemaakt
maar nu verlies ik weer niets meer
mijn lichaam doet raar
maar zal die afspraak niet verzetten
dinsdag zal hij dan wel zien waarom ik de regels niet krijg
en wie weet verwacht ik ze dit weekend

alle groetjes he

Bo

Berichtdoor Bo » 10 jan 2008, 19:46

Hey!!

Karen,
dat is heel goed nieuws hé zeg!! Ik duim hoor, tis een sterk embytje zu, amai!! Succes!!

Petra, ah zo, al die veranderingen zeg, amai... Weet je al meer nu wanneer je kan herstarten? Ja, ze vriezen alleen de embytjes in van goede kwaliteit maar ja, die ontdooiing is zo onvoorspelbaar hé jammer genoeg... Hopelijk moet je niet te lang wachten!!

Debby, ah toch, je zal het nooit anders zien hé, een verwarde cyclus juist op het moment dat het niet mag!!!!!!!

Morgen om 9u bij de gyn, ben benieuwd en heb wel wat kriebels al... tgaat gelijk weer allemaal op opnieuw beginnen...
Tot morgen!! Of zaterdag.

xx

debby

Berichtdoor debby » 11 jan 2008, 11:23

hey
ik heb vandaag eens gebeld naar gyne en het kan dat ik heel weinig bloedverlies heb omdat ik 1 maand cyclocur hebmoeten nemen
maar ik moet doordoen met de progynova en dan zien we dinsdag op de echo en naar de bloedwaarden ( moet ook die dag bloed trekken ) hoe het nu zit met mijn cyclus

Bo

Berichtdoor Bo » 11 jan 2008, 15:15

Hallo allemaal!!

Debby, we gaan duimen dat je cyclus normaal verloopt hé!!

Vanmorgen dus bij de prof gew. Hij was echt enorm vriendelijk en zei " ah Jelena, kom jij voor een broertje?". Ik vond dat wel lief hoor. Ik antwoordde daarop dat het gelijk is; broertje of zusje.
Hij vroeg dan waar ik zit in mijn cyclus en ik zei (ja een typisch antwoord voor mij...lol) "juist goed". Hij zei ah dan zullen we eens kijken om deze cyclus al te starten hé!! Jeepie, wij heel blij natuurlijk!!
Heb echt massas eicellen zitten zegt hij, dinsdag moet ik terug en dan wordt er afgesproken wanneer de TP is! Snel hé! Kan het nog niet vatten dat ik volg week missch technisch zwanger ben!! Raar hé...
Hebben er nog 8 van goede kwaliteit zitten id vriezer (brrrrr koud....) en ze worden per 3 ontdooid. De kans op overleving is sowieso gering maar we zien wel, als er 3 ontdooid worden is er meer kans zei hij. Ook meer kans dan dat er 2 teruggeplaatst worden. We zien wel.
Dan zei hij ook tijdens de echo dat ik een ideale persoon ben voor eiceldonatie... Tventje en ik hadden er al wel eens over gepraat maar kweet het niet goed. Nu ja, ik word zeker niet geforceerd hoor en ik ben e vrij in natuurlijk.

Hoe staan jullie daartegenover?

Groetjes!!

xx

Gast

Berichtdoor Gast » 11 jan 2008, 16:15

eiceldonatie: heb je het dan over doneren of ontvangen?

ik heb ook nog cryotjes maar wil toch wel eerst mijn eigen kinderwens vervuld zien (voor een eerste boeleke) vooraleer ik me daarmee ga bezighouden ...

Gast

Berichtdoor Gast » 11 jan 2008, 19:29

Het is inderdaad fantastisch nieuws, iets wat ik totaal niet verwacht had, zeker na Petra haar slechte nieuws.

Ik hoop dat 2008 voor ieder van ons "het" jaar mag worden.

Debby, wat vervelend dat je regels nu niet willen doorkomen... Als je ze moet krijgen dan komen ze niet, typisch.
Heb jij normaal gezien problemen met je cyclus?
Ik hoop dat je dinsdag goed nieuws hebt.

Bo, dat is geweldig nieuws he dat je nu al kan starten!!!! Spannend! Ik duim met je mee op een goede ontdooiing, hopelijk heb je even veel geluk als mij.

Ik zou wanneer mijn kinderwens vervult is eicelletjes willen doneren. Het hangt er natuurlijk ook allemaal een beetje vanaf hoeveel keer ik het nog allemaal moet ondergaan.
Als ik iemand hetzelfde geluk kan geven als ik beleef met mijn dochter dan heb ik er dat wel voor over. Het zijn zo een wondertjes die kindjes van ons.

Mijn man vindt het ok als ik dit wil doen, hij zou er zelf nooit voor donatie kiezen maar snapt dat anderen dat wel doen.

PETRA

Berichtdoor PETRA » 12 jan 2008, 10:55

Karen,goed zeg dat je een tp hebt gehadt!!En nu die beu ww.Hopelijk komt het goed,maar het zal alleszins al een sterk embryo zijn,dus zal de kans mss wel groter zijn dat je zwanger bent...

Debby,regels al doorgekregen?Da's toch allemaal raar hé,als ze moeten doorkomen dan komen ze niet,en visa versa.

Bo,jij moet dus dinsdag op echo,spannend zeg.Laat ons duimen!

Wij moeten wachten tot april-mei voor terug te starten(wachtijden in Uzgent),we konden vroeger gaan,maar dan moes ik met héél mijn dossier verhuizen naar Brugge of Leuven.Daar zijn blijkbaar geen wachttijden.Maar om weer opnieuw te beginnen, met alle klinieken en dr.te leren kennen,daar hebben we geen zin in.Vind het langs de ene kant wel spijtig dat we zo lang moeten wachten,maar langs de andere kant ben ik blij dat we even een rustpauze hebben.

Groetjes¨Petra

Bo

Berichtdoor Bo » 12 jan 2008, 12:19

Hallo!

Ja, het ging over eicellen afstaan dat hij het had. Ik ben er nog niet uit, aan de ene kant ja, aan de andere kant nee, het is eigenlijk biologisch wel je kindje ook dan, dus weet niet of ik dat van mij zou kunnen afzetten. Maar zoals de persoon (staat geen naam bij) boven Petra haar bericht zei, als ik iemand het geluk kan geven dat ik voel bij mijn dochter, dan wil ik dat wel doen.

Petra, ik ga daar ook en sta alvast op het programma om te herstarten met een verse icsi moesten de cryootjes het niet goed doen. Op 17 mei sta ik er op. Is indd lang wachten hé! Dat was enkele jaren geleden toch minder lang hoor. Toen had ik ook moeite met de wachttijden maar achteraf gezien deed me dat wel deugd hoor. Ja, spannend, dinsdag echo en dan waarsch woe of dond of zo tp.
Jij staat er dus op voor april-mei ook? Ik zou het ook niet zien zitten om te veranderen van centrum, is toch ook een ganse rompslomp ook hé....

Groetjes!!

Prettig weekend!

xx

Karen

Berichtdoor Karen » 12 jan 2008, 16:16

Oeps BO, dat berichtje was van mij :-) ben blijkbaar mijn naam vergeten :-)

Petra, ik heb ook al gehoord dat er zo een lange wachttijden zijn in het UZ gent. Je moet doen waar jij je het beste bij voelt maar ik zou het niet kunnen. Zo lang telkens tussen een poging, dan doe je op den duur 2 pogingen op een jaar en dat vind ik persoonlijk toch iets te weinig.

Ik heb zo ook zitten twijfelen of ik niet eens mijn licht zou opsteken in Jette. Maar die wachttijden houden me tegen plus het feit dat ik me goed voel in het UZA. Je bent er alles zo gewoon, je kent iedereen en iedereen jou (wat eigenlijk niet zo positief is ;) ) en momenteel heb ik nog wel vertrouwen in het team.

Groetjes Karen

Gast

Berichtdoor Gast » 12 jan 2008, 20:03

wat is een blastocyste aub?

Bo

Berichtdoor Bo » 12 jan 2008, 21:27

Karen, aha, jij was het dus, hihi... Hoe voel je je? Jij zou dus ook donatie overwegen? Ja die wachttijden das vervelend hé. Maar moet je ook tijdens je bezig bent 4 maanden wachten voor een volgende poging? Normaal doen ze toch gewoon door? Een vriendin van mij is er ook in behandeling (uz g) en zij mag ook elke keer verder doen. Ik dacht dat de wachttijd enkel bij de eerste start was. Wat ze wel doen daar is soms een cyclus tussen laten om je lichaam de tijd te geven.

Een blastocyte is een embietje die al ver gedeeld is (dacht ik), meer dan 8 cellen. Hele goede kwaliteit dus.

Groetjes!!

xx

debby

Berichtdoor debby » 13 jan 2008, 10:43

hey
hier nog altijd niets hoor
nu begin ik me echt zorgen ter maken
of ik ben zwanger of mijn lichaam houdt de zot met mij
tjonge jonge

een blastocyste is een embryo die op springen staat
meetal heb je een blastocyst op dag 5 na de pu
en wanneer je zo ene hebt wil dit zeggen dat je toch wel goeie embys hebt
maar dit wil niet zeggen dat je van direct zwanger bent met een blasto
in brugge wachten ze niet tot dag 5
behalve op persoonlijk aanvraag en als je al meerdere pogingen achter de rug hebt

dusja kzal dinsdag wel meer weten bij de gyne
kga alvast op het formulier de hcg waarden aanduiden zo weet ik het direct

is wel raar were hoor
ik heb normaal altijd normale cyclussen tussen 25 a 28 dagen en ben zelden overtijd enkel als ik bezig ben met een bahendeling want dan moet ik utrogestan nemen en wanneer ik niet stop met utrogestan dan komen de regels niet door bij mij
maar op dit moment neem ik niets

alle khou jullie wel verder op de hoogte

Bo

Berichtdoor Bo » 13 jan 2008, 20:49

Hey!!

Debby, ja das wel raar hé zeg! Missch ben je indd zwanger! Dat zou super zijn hé! Durf je geen test doen? Dinsdag weet je dus ook meer? Kga duimen!!

Hier alles ok, feestje gehad vand want ons meisje is 2 jaar gew in dec en hebben het nu gevierd, de papa heeft maanden in het ziekenhuis gelegen en hebben gewacht tot hij weer thuis is. Twas druk maar heel leuk!!

Groetjes!!

xx

debby

Berichtdoor debby » 14 jan 2008, 11:13

hey

nee ik durf geen test te doen
maar dinsdag moet ik toch bloed gaan trekken en dan zullen ze het wel zien

was zwaar zeker voor u toen uw man maanden in het ziekenhuis heeft gelegen .
was het ernstig ?
hopelijk is alles terug goed met uw man

debby

Berichtdoor debby » 15 jan 2008, 11:22

hey
vanmorgen gebeld en ben niet zwanger dus de tp van de cryo's kan doorgaan
vanavond weet ik meer waarom ik mijn regels nooit goed heb doorgekregen

Terug naar “Vruchtbaarheid”