Dinsdag 8/1 D-Day voor cryo's,hoe zit dat?

petra

Dinsdag 8/1 D-Day voor cryo's,hoe zit dat?

Berichtdoor petra » 04 jan 2008, 16:03

Hallo,
Volgende week dinsdag tussen 8 -8.30 uur gaat Uz Gent mij bellen of mijn cryo's het overleeft hebben om terug te plaatsen.Ik hadt er nog 7 over van mijn vorige ivf,en nu vraag ik me af of ze allemaal laten ontdooien of in groepjes?Iemand ervaring mee?
Alvast bedankt!

Petra

Karen

RE: Dinsdag 8/1 D-Day voor cryo's,hoe zit dat?

Berichtdoor Karen » 04 jan 2008, 16:25

Hey Petra

Mij bellen ze woensdag 9/01 om te laten weten over een TP is of niet. Ik heb jammer genoeg maar 1 cryo'tje dus de kans is best klein.

Nu even over je vraag. Ik denk dat cryo's per 2 worden ingevroren en dat ze ze per 2 ontdooien.

Veel succes en hopelijk een TP van een goeike!

Groetjes Karen

BO

Berichtdoor BO » 04 jan 2008, 20:12

Hey,

Ik ben ook in UZG en dacht ook dat het per 2 is. Enkele jaren terug toch. Ik moet de 11de terug gaan, ons dochtertje is nu 2 jaar en een maand en we hebben nog 8 cryo's over van toen. Kun jij me zeggen of ik direkt zou mogen herstarten? Ik zou nl. graag eerst eens proberen zonder hormonen, dus in mijn gewone cyclus. Ik hoop dat ik snel kan starten want heb cyclussen van 36 dagen...

Veel succes! Laat je iets weten??

Bo xx

els

Berichtdoor els » 05 jan 2008, 14:59

@karen ik had ook maar 1 cryo over en had er ook geen goed gevoel bij.
Maar bij ons was het wel de goede keer, ben momenteel zwanger.
Maandag voor de eerste echo.

Groetjes en succes

Karen

Berichtdoor Karen » 05 jan 2008, 20:56

Els dat is prachtig nieuws he! Ik hoop dat je echo maandag goed is!

Ik weet wel dat het kan. Een vrouw die naast me lag bij een TP had er ook maar 1tje en zij is zwanger. Ik kan me helaas niet van het gedacht ontdoen dat dit geluk ons niet te beurt zal vallen. Ach we zullen wel zien wat er woensdag komt.

Groetjes

petra

Berichtdoor petra » 06 jan 2008, 09:56

Karen,1 tje is idd niet veel;maar beter één dan geen hé?Het zal maar een toppertje zijn,en dat hebben we nodig hé!!!!Veel succes woensdag!
Wil je dan zeggen dat ze er nu 2 ontdooien,en als het dan niet lukt dat ik moet wachten tot volgende maand voor nieuwe ontdooicyclus?

Bo,ik heb ook al een dochtertje van bijna 3 jaar(in maart),en er is tegen deze tijd al véél veranderd vind ik.Ik geloof dat je mat cryo's direct mag starten,een nieuwe poging daar zal wel een wachtlijst voor zijn zeker?
Ik heb Pco,dus zelf geen eisprong,en dus ook geen regels(vorige was 6 maand geleden!).Ik heb voor mijn dochter 1 ivf gehad en onmiddelijk gelukt.Nu voor ons 2 kindje heb ik al 2 ICSI gehadt,waarvan 1 zwangerschap maar helaas miskraam op 7 weken.En nu dus mijn cryo.

Hopelijk lukt het deze keer!!

Laten jullie iets weten hoe het gegaan is?

Groetjes,Petra

Karen

Berichtdoor Karen » 06 jan 2008, 12:13

Hey Petra

1tje is inderdaad beter dan geen. Het is onze allereerste cryo die we hebben en we waren dus al blij dat er eens ééntje kon ingevroren worden.

Ze ontdooien per 2, moest er geen overschieten van die 2 dan pakken ze gewoon de volgende 2 enz.

Ik heb ook een dochter van bijna 14 maanden. Zij is er gekomen na de 2de ICSI. Ondertussen hebben we er al 3 pogingen opzitten voor een 2de en moest deze poging dus niet doorgaan of mislukken beginnen we aan de 4de en laatste terugbetaalde poging.

Al mijn 3 pogingen waren positief, alle 3 zijn fout gegaan. Twee ervan waren biochemische zwangerschappen zoals ze dat zo mooi zeggen. 1tje was een miskraam maar gelukkig wel al op 4,5/5 weken. Alles leek perfect (aan de start waarden te zien) maar ik had hevige bloedingen en traag stijgend HCG.

Deze poging is in een volledig natuurlijke cyclus zonder hormonen en dat is echt wel zalig.

Ik hoop dat we allemaal een beetje geluk mogen hebben deze keer.

Groetjes Karen

Gast

Berichtdoor Gast » 06 jan 2008, 14:00

kan er iemand me vertellen wanneer de cryo's meestal worden teruggeplaatst?
Is dat op de dag van je eisprong?

Karen

Berichtdoor Karen » 06 jan 2008, 14:31

Bij mij is dat op dag 5 na de eisprong.

Dus ik heb vrijdag mijn eisprong gehad en woensdag terugplaatsing.

Het ligt eraan of je embryo een dag 3 embryo is of een dag 5 embryo.

Als het op dag 3 werd ingevroren heb je normaal gezien een TP drie dagen na je eisprong en als het op dag 5 werd ingevroren 5 dagen na je eisprong.

petra

Berichtdoor petra » 06 jan 2008, 16:23

Amaai Karen jij hebt ook al wat meegemaakt!Al 3 miskramen gehadt,dat moet erg zijn!Ik hoop voor jou dat het deze keer lukt!!!!
Waar ben jij in behandeling?
Ik ga even nog eens 'doorbomen' over het ontdooiien.Wil je dan zeggen als ze er 2 ontdooien en het niet lukt dat ze dan op hetzelfde moment verder ontdooiien,of moet ik dan weer een maand wachten?

Groetjes

Karen

Berichtdoor Karen » 06 jan 2008, 18:39

Petra, ik bezie dat niet echt als miskramen. Ik heb in totaal 5 pogingen gehad en alle 5 had ik een positief HCG. Eéntje ervan is goed afgelopen en dat is mijn dochter.

Mijn allereerste poging had ik een HCG van 36 op dag 14 na de terugplaatsing, al bloedingen sinds dag 9 en lage ondersteunende waarden.

2de poging had ik een HCG van 156 op dag 12 na de terugplaatsing. Ik had lichte bloedingen sinds dag 10 dus ik verwachtte er niet veel meer van. Ondertsteunende waarden stonden ok, heb 5 dagen bloedverlies gehad maar alles is ok gekomen. Op 16 november 2006 is mijn dochter geboren na een perfecte zwangerschap van 41 weken.

3de poging had ik een HCG van 47 op dag 12. Weeral bloedingen sinds dag 9 en lage ondersteunde waarden.

4de poging had ik een HCG van 328 op dag 12. Hevige bloedingen sinds dag 11 dus ik was verrast dat ze "proficiat u bent zwanger" zeiden aan de telefoon. Mijn ondersteunende waarden waren ook perfect. Bloedverlies werd niet beter en heb echt 6 dagen hevig bloedverlies gehad. Op dag 16 stond mijn HCG iets boven de 400. Miskraam dus. Heb dan nog verschillende dagen bruinverlies gehad en de week erop weer een aantal dagen hevige bloedingen. Alles is toen spontaan afgekomen.

5de poging, HCG van 67 op dag 12. Bloedverlies sinds dag 8. Heb toen een test gedaan en die was negatief, op dag 10 weer een test en die was positief. Dag 11 weer ééntje en die was positiever. Dit terwijl mijn bloedverlies erger werd. Ik wou gewoon eens weten of dat HCG nog van de pregnyl kon zijn en dat is dus niet het geval.

Ik vind het dus gewoon raar dat er altijd wel iets is maar dat ik altijd bloedverlies heb. Het loopt naar mijn gevoel altijd op hetzelfde moment mis. Maar ligt het dan aan mijn embryo's of aan mijn lichaam? Op 17 januari hebben we een bespreking met de prof. Ik ben benieuwd wat hij gaat zeggen. Waarschijnlijk weer zoiets in de trend van: u ziet wel dat het kan he, het is al eens gelukt. Maar daar ben ik natuurlijk vet mee.

We zien wel wat de toekomst brengt. Na mijn laatste poging zat ik er wel een beetje door. Er altijd net naast grijpen is ook niet zo plezant en op den duur begin je echt aan alles te twijfelen. Het was weer een slag in het gezicht.

Mijn voorgevoel dat een 2de niet zo simpel zou zijn is in ieder geval wel uitgekomen al blijf ik er in geloven dat het nog wel eens zal lukken. We gaan in ieder geval door zolang het mogelijk is.

Ik ben in behandeling in het UZA en jij?

Wanneer ze er 2 ontdooien en het lukt niet dan ontdooien ze er inderdaad op hetzelfde moment nog 2 anderen. Tot ze er overhouden om terug te plaatsen, je moet dus geen maand wachten.

Groetjes

Bo

Berichtdoor Bo » 06 jan 2008, 20:24

Hey!

Karen, amai seg wat een moeilijke weg!! Bij ons was het de eerste keer moeilijk. Heeft veel vedriet en pijn en tranen gekost. Mijn man moest geopereerd worden (mesa en tese) en dan werd icsi gedaan. Ik was elke keer zwanger, 2 x ging het mis. De 1ste verse poging resulteerde in een miskraam, de crypoging daarna begon heel goed maar bij de eerste echo zag de dok niets... het vruchtje groeide in mijn eileider. Ik moest zo snel mogelijk geopereerd worden. Na de operatie steeg mijn hcg terug, er was blijkbaar een stukje achtergebleven. Ik kreeg dan enkele keer een inspuiting met een soort zeer lichte chemo (zo zeiden ze) en uiteindelijk kwam alles in orde.

Bij de 2de verse poging was alles goed en op 6 december 2005 werd ons dochtertje geboren! Oef!

Ik heb wel wat schrik om te herstarten nu hoor, hebben jullie dat ook? Bang dat het weer eerst zo veel zal misgaan. Maar toch ben ik zeer positief ingesteld hoor, dat wel.

Bij welke dokter ga jij Petra? Ik bij prof dhondt.
Er is dus veel veranderd intussen? Wat zo allemaal?
En kan ik in een gewone cyclus al sgtarten, zonder hormonen? heb je dan evenveel kans?
Ik heb een afspraak de 11de en zal dan ongeveer 5 dagen voor mijn eisprong zijn. Zouden ze die cyclus beginnen? Ik hoop het hoor! Ben niet superegelmatigm schommelt tus de 34 en 36 dagen.

Veel succes allemaal hoor

Groetjes

Bo

debby

Berichtdoor debby » 07 jan 2008, 11:40

hey

bo ik denk niet dat ze nu al een tp zullen doen bij u
ik denk dat je zal moeten wachten tot je uw regels krijgt
want ook ik begin binnenkort aan een cyclus waarin een cryo zal teruggeplaatst worden en ik moet progynova nemen vanaf dag 1 van de regels om het baarmoederslijmvlies te doen dikken
dus ik denk dat jij te laat zal zijn om deze maand een tp te hebben

ikzelf heb al 6 tp's erop zitten
heb nog geen kindjes maar ben van een cryo poging ooit efkes zwanger geweest ( 7weken en 2 dagen ) om juist te zijn , er was geen hartslag te zien
ik heb al 4 icsi's achter de rug en 2 cryopogingen
ik heb nu nog 2 cryootjes in de vriezer zitten van mijn laatste ( 4de icsi)
dus in cryo's heb ik veel geloof maar toch denk ik ergens dat kinderen nooit voor mij zullen zijn
ooit zullen we stoppen met al die icsi's en dan zal mijn kinderwens nooit uitkomen
ik was pas zwanger na 5 tp's dus denk ik dak nu weer 5 tp's zal nodig hebben om nog eens zwanger te mogen zijn

mijn laatste bn toen ik zwanger was stond zelf op 55 000 en toch was er geen leven in mijn buik .
tging normaal een kerstkindje worden ,
maar wil er niet te veel aan denken .

na mijn miskraam heb ik dan een 4de icsi gedaan maar ik kon echt niet geloven dak zo vlug terug zwanger ging worden , en twas negatief
en na mijn 4de icsi heb ik nu toch wel een maand of 4 geen behandelingen gedana en kmoet zeggen dakme heel goed voel
die pauze heeft me enorm goed gedaan
ik ben klaar om er weer in te vliegen

meiden ik zal alles hier volgen
want ik geloof in cryo's !!!

succes!!!!!!!!!!!!!!!!!

aja ik had gisteren al licht bloedverlies maar echt niet veel dus ga nu nog efkes wachten om te zien of ze helemaal doorbreken en wanneer ze doorbreken dan mag ik op dag 7 van die cyclus bn gaan doen en een echo

petra

Berichtdoor petra » 07 jan 2008, 18:37

Karen ik ben in behandeling in het Uz gent.Bij u is het bijna ook zover hé!!Veel succes!

Bo,ik ga voor mijn echo's en bn bij mijn eigen gyne.,juist voor de pu en tp ga ik naar het Uz.Ik ging(in 2004-2005)toen bij prof. de Sutter(toen nog man),en nu heb ik meestal dr.Dierickx.Een toffe'madam'.Over 3-4 jaar kon je menopur vrij verkrijgen bij de apotheker,nu ook al niet meer.Je moet nu ook een papier tekenen voor je toelating voor cryo's,en voor de pu mocht je voor volledige verdoving gaan,nu gaat dat ook niet meer.Ik zit er nu niet mee in voor de pu een lokale verdoving hoor.Of je in een gewone cyclus kan starten wet ik niet,mar ik denk ook dat je eerst op gesprek moet gaan,want je moet idd starten met progynova en utrogestan(bah).Laat je iets weten dan?

Debby,je hebt ook al veel watertjes doorzwommen hé!!Ook ik hoop echt voor jou dat het eens lukt!!!Waar ben je in behandeling?

Zo damens,ik laat jullie morgen iets weten of mijn cryo's het gehaald hebben,duimen maar!!

Groetjes,Petra

Bo

Berichtdoor Bo » 07 jan 2008, 19:58

Hallo!

Petra, alvast heel veel succes morgen!! Ik duim zeker mee!! Amai er is indd veel veranderd! Brrrrr ik heb mega veel schrik voor de pu als dat niet onder gehele verdoving is! Waarom doen ze dat niet meer? Ik was elke x ovegestimuleerd en toen had ik nauwelijks keuze want ze zeiden dat dat te pijnlijk zou zijn. Mag er niet aan denken...
Waar moet je dan de Menopur halen? En wat moet je tekenen voor de cryo's?
Heb ook al tp gehad van een cryootje maar dat was dan mijn bbzw.
Is Dr. Dierickx een assistente?
Zouden ze nu al een gyn onderzoek doen?

Ben beetje bang hoor, al die veranderingen, en weer wachten.... Ik nader de 30 en heb dat in mijn hoofd gestoken, stom hé....
Sorry voor alle vragen hoor...

Debby, amai zeg, ook jij hebt al veel moeilijkheden gehad hé. Vreselijk hé... Ik hoop echt dat het gauw mag lukken, want echt waar, je vergeet al die pijn hoor. Alez ja, niet echt vergeten maar het doet niet veel minder pijn.

Ik heb nog een vraagje. 't Is het volgende.... Toen wij daar in de w8zaal zaten en er waren kindjes in de buurt had ik het daar soms moeilijk mee. Dat klinkt heel erg, maar ik kon er niets aan doen, dat deed pijn. Maar ik heb nu voor vrijdag geen opvang voor mijn dochhtertje, dus ze zal wel mee moeten... Kan het niet aan familie vragen want zij weten van niets. Ofwel moet mijn ventje beneden wachten met haar.
Wat denken jullie?

Veel succes allemaal!!

Bo xx

Bo

Berichtdoor Bo » 07 jan 2008, 20:07

Euh, had een tekst getypt en die staat er niet op?

Bo

Berichtdoor Bo » 07 jan 2008, 20:08

Ah toch, oef..hihihi

Karen

Berichtdoor Karen » 07 jan 2008, 20:27

Even snel.

Petra, heel veel succes morgen! Ik duim voor je meid!

Bo, wanneer het niet anders kan neem ik mijn dochter ook mee naar het ziekenhuis. Is al wel eens gebeurd. Tja soms kan het gewoon niet anders he.
Bij ons in het ziekenhuis brengen er veel hun kindjes mee.

Groetjes

Karen

petra

Berichtdoor petra » 08 jan 2008, 08:32

Hier geen goed nieuws.ze hebben alle 7 mijn embryo's ontdooit,en géén enkel van overleeft!Ik snap dat toch niet hoor!!!!

Als ik meer tijd heb ga ik wel wat meer uitleg geven over de vragen,maar heb er nu geen zin in,sorry...

Petra

debby

Berichtdoor debby » 08 jan 2008, 11:29

oeie petra
das echt enorm spijtig
alle 7 !!!!
waar ben jij in behandeling ?
ik weet in jette wachten ze tot dag 5 na de pu om terug te plaatsen en de rest van de embys zijn dan meestal blastocysten en als ze die invriezen heb ik al heel vaak gehoord dat ze die ontdooiing niet overleven

ik zit in brugge voor tp en mijn pu gaat door in kortrijk
hier wachten ze niet tot dag 5 om ze in de vriezer te steken

meisie ik vind het enorm spijtig
in brugge zijn ze heel streng op de embryo's die ze invriezen er mag echt niets mis zijn
heb al gehoord van andere klinieken dat ze er minder streng op zijn om in te vriezen maar het resultaat is dan nadien
de meesten overleven het niet

eens vragen met een nieuw forum op zappy hoe het zit met de cryo's bij hen en er ook bij vermelden in welke kliniek je zit
ik heb in totaal al 3 cryo's in de vriezer gehad en allemaal hebben ze de ontdooiing overleefd
nu heb ik er nog 2 dus ik hoop met heel mijn hart dat ze alletwee overleven

Gast

Berichtdoor Gast » 08 jan 2008, 12:58

in jette wachten ze niet altijd met tp tot dag 5

Bo

Berichtdoor Bo » 08 jan 2008, 16:28

Oh maar Petra toch, da's echt vreselijk jammer!! Nu gans de procedure herstarten.... Wanneer herbegin je?

Sterkte!!!!

xx

Karen

Berichtdoor Karen » 08 jan 2008, 19:00

Petra, hoe erg voor je meid... Als je er 7 hebt dan denk je toch wel een terugplaatsing te krijgen he. Ik hoop dat het een beetje met je gaat want de teleurstelling zal wel weer groot zijn.

Morgen is het aan mij en ik heb al zenuwen ;) Achja ik zal me er maar niet teveel van voorstellen.

Debby, amai jij hebt ook al een hele weg afgelegd. Ik hoop dat je deze keer meer geluk gaat hebben. Zijn je regels ondertussen al doorgekomen?

Ik heb ook al gehoord dat blastocysten de ontdooiïng moeilijker overleven dan dag 3 embryo's. Mijn embryo is blijkbaar een blastocyst. Ik snap eigenlijk niet goed waarom ze hem hebben laten doordelen tot dag 5 maar ik zal maar denken dat ze weten wat ze doen. Het verwonderde mij enorm dat het dag 5 haalde aangezien we amper goede embryo's overhouden op dag 3. Maar dan moet het zeker en vast een goeike zijn.

Groetjes en ik laat nog wel iets weten morgen.

debby

Berichtdoor debby » 09 jan 2008, 11:16

kweet dak al een lange weg heb afgelegd
maar kzie dat er hier nog zijn die al lang bezig zijn

van de regels weet ik het niet echt zeker
heb deze morgen al wat meer bloedverlies gehad maar om te zeggendat dit mijn regels zijn weet ik niet
zal nu nog efkes afwachten en zien of ik meer verlies zal hebben in de loop van de dag
en als ze helemaal doorkomen dan moet ik een afspraak maken op dag 7 van mijn cyclus en dan moet ik het ivf labo ook opbellen om te zeggen dat mijn dooicyclus begint

wie is nu de volgende met een tp ?

groetjes

petra

Berichtdoor petra » 09 jan 2008, 12:22

En Karen hoe is het geweest?Hopelijk beter geluk dan mij en heb je een tp!!!

Debby,ik ben in behandeling in het Uz Gent,ze hebben mijn embryo's op dag 4 in vriezer gedaan,vorige keer was het dag 3.Hoe het juist zit met de selectie,of ze streng/niet streng zijn,weet ik niet.Ik denk dat ze zal wel weten wat ze moeten doen zeker?Uz heeft toch een goede reputatie?Waarschijnlijk zou het van mindere kwaliteit geweest zijn.Maar ja daar ben ik nu vet mee hé...
En heb je u regels al doorgekregen?

Ik ga sibied eens naar mijn gynecoloog bellen,en eens vragen hoe het nu verder moet.Ik wil zo vlug mogelijk terug starten!

Bo,de volledige verdoving doen ze maar uitzondelijk meer,met een medisch voorschrift.Hoe het komt dat het nu moet,en over 3 jaar niet,dat weet ik niet.Heb je steeds overstimulatie? Ik had de vorige keer 14 eicellen,maar ze moeten ze wel altijd 'fluchen',want de keer daarvoor hadt ik er 18,en er zat géén enkele eicel in!!Dus was die pu ook voor niks geweest,was echt balen dan!De menopur moet je halen in het ziekenhuis,met een voorschrift.De prijs blijft hetzelfde.

Groetjes,Petra

Terug naar “Vruchtbaarheid”