kan iemand helpen?

m

kan iemand helpen?

Berichtdoor m » 03 jan 2008, 19:18

is er iemand die me kan helpen met het volgende?

ik ben begonnen met iui.
Op dag 12 moest ik terug gaan en dan waren mijn 2 follikels al 22 en 23 mm. is dit te groot? want de gynecoloog zei "oeioei de volgende keer zal ik je vroeger moeten laten terugkomen!" wat wil dit dan zeggen, zou ik die dag mijn eisprong gehad hebben? of zou het de dag geweest zijn van de inseminatie twee dagen nadien? zouden we kans hebben om zwanger te worden?
volgende week moeten we terug voor een echo, of een bloedonderzoek als ik mijn menstruatie nog niet kreeg.

ik durf er niet in geloven, ben niet voor iui maar ja, wat kan een mens meer doen, dan luisteren naar dokters, waar je zelf niets van kent?

wie kan mij helpen?

groetjes

Gast

RE: kan iemand helpen?

Berichtdoor Gast » 04 jan 2008, 07:57

Ik weet niet of de follikels te groot waren want ik heb er geen idee van hoe groot ze mogen zijn;20 mm waren de mijne
Je kan best zelf aan de gyn vragen wat hij ermee bedoelde.
Maar als get effectief is wat je denkt,dan is de gyn wel volledig in fout en niet jij;
Hij moet weten wanneer het de moment is;Hij moet toch bloed nemen en echo's om dat te zien en zo ben je er normaal altijd op tijd bij.

Succes

Sasha

Berichtdoor Sasha » 04 jan 2008, 12:09

Hey anootje,
Ze waren te groot. Een goed eitje voor IUI is rond de 18 mm (heb er ook al een van 19 gehad hoor). Vanaf dag 11 moet ik op controle en meestal rond dag 13 à 14 is het IUI. Ik had eitjes bij mijn zoontje: 1ste x IUI van 17 mm (geen bevruchting); 2 x 14-16-17-18 mm en een daarvan is mijn prachtige zoon geworden.

In nov hadden we opnieuw IUI (voor onze 2de spruit): 14 -16 - 17 mm en IUI nadien. Bevruchting: weliswaar jammer genoeg een MK op 6w en 2d, dat is zoals bij elke normale zwanger vrouw, we hebben niet meer of minder kansen op een MK.

Dus hij zou je idd wat vroeger moeten laten komen, zeker als het de 1ste keer is om je goed op te volgen, maar ja, ik zou ook braafjes luisteren hoor.

Is dit je eerste IUI? Hoeveel pogingen heb je al achter de rug?

Ik moest normaal bij vorige bloeding starten, maar mijn eisprong zou (via Menopur) plat in het verlof van onze behandelende arts vallen, dus geen IUI een maand extra "verloren/rust". Als ik nu ongesteld word, dan mogen we opnieuw spuiten....

Wat is jouw dosis?

Groetjes

Sasha

m

Berichtdoor m » 05 jan 2008, 10:55

het is onze eerste keer dat we iui deden. voor de zekerheid hebben we geklusd de avond van de echo voor ik Pregnyl moest inspuiten. hopelijk waren we op tijd. en dan de inseminatie ongeveer een dag en half later.
Sasha wanneer verwacht je je volgend ms?

groetjes

Sasha

Berichtdoor Sasha » 07 jan 2008, 11:27

M: als je klust voor de pregnyl heeft dat niet veel zin. Je eitje springt ongveer 30 à 32 u nadien. Natuurlijk leven de zaadcelletjes zo lang. Is het sperma van je man van goede kwaliteit of niet? Bij mijn man zeg ik altijd: ze zwemmen achteruit i.p.v. vooruit ha ha ha
De IUI is meestal op het goed moment. Dus je hebt wel effectief IUI gehad. Indien de mijne zo groot moesten geweest zijn, dan had ik geen IUI gekregen. Te groot, maar ieder ziekenhuis is anders. Wanneer is je NOD?

Ik verwacht ze volgende week wo 16/01. We starten dan terug met IUI. Heb MK gehad en mocht meteen de 1ste cyclus na de MK (dus bloed, wachten, bloed) terug beginnen, maar de behandelende arts was met verlof, dus even een maand overslaan (ai ¿k heb dat al gezegd zeker?) Dus die vrijdag ofzo start ik terug met spuiten. Wij werken met Menopur en Pregnyl. Jij ook met Menopur?
Hopelijk kunnen we elkaar op de hoogte houden!

Groetjes
Sasha

m

Berichtdoor m » 07 jan 2008, 14:43

zou het niet kunnen dat mijn eitjes al "wegsprongen" vooraleer ik die Pregnyl kon inspuiten? of kan dit niet?
mijn man zijn sperma is van super kwaliteit.
waarom zouden ze bij jou geen iui gedaan hebben als je follikels zo groot waren?
ik geen Menopur, maar Clomid. is dat hetzelfde?
donderdag moet ik terug naar gynecoloog. ik weet mijn NOD niet. ik heb normaal een cyclus van 24 dagen, maar door iui zal dat nu wel langer zijn zeker? 28 dagen?
ik weet er eigenlijk niets van. we zijn eraan begonnen en we volgen hen maar.

kan jij meer uitleg geven?

Sasha

Berichtdoor Sasha » 08 jan 2008, 07:57

Hey M, da's jammer dat je zo weinig info kreeg. Nu ik heb ook veel opgesnord op het net, maar heb een goede dokter. EVen soelaas van het verhaal.

Na 9 maanden proberen voelde ik een bolletje in mijn borst. Na controle leek het een gezwollen klier te zijn. Gyn had ook bloed getrokken en daarin zag hij dat de hormonen niet goed waren dus aan de Clomid. 1ste bloedafname na Clomid d 21 ofzo bleek dat het goed hielp. Dit moesten we 8 maanden doen. Niets natuurlijk. Dan terug naar gyn en dan werden mijn eierstokken gecontroleerd op doorganeklijkheid en werd het sperma van mijn man gecontroleerd bij een androloog (mannendokter). En daar kwam dus aan het licht waarom het niet lukte. Ik geen eisprong (wel regels) mijn man geen goed sperma. Allee 3 jaar geleden viel het nog mee, t.o.v. nu... Dan werd er een afspraak gemaakt met mijn man en mij bij de androloog en die sprak dus van IUI... Daar gingen we. We zijn wel zwanger geworden via Menopur. Is straffer, duurder, maar bij mij dus efficiënter. En dus ampulles spuiten (ik spuit die zelf) dan follikelmetingen, dan IUI. De eerste keer was ik 2 d overtijd, maar niet zwanger en de 2de keer IUI was ik dus zwanger. Da's in 't héél kort.

Je zou ongeveer een cyclus moeten hebben van 27 à28 d, ik heb dat toch. Anders heb ik ook rond de 35d, behalve deze cyclus, niet te begrijpen natuurlijk dat lichaam. Ik moet wel geen bloedtest doen om te zien of ik idd zwanger ben of niet. Sommige dames moeten dat wel doen. Ik moet gewoon mijn regels afwachten en dan terug starten met spuiten op dag 3.

Het kan zijn dat je eitjes hebt die groot worden, maar niet springen. Ofwel verdwijnen ze van zelf ofwel worden het cystes. Het laatste is het vervelendste, want dat kan voor problemen vormen in de toekomst (slechte eisprong, geen doorgang meer...) Als ze niet springen, komen ze dus niet uit hun coconnetje zoals ik het noem en kunnen ze dus niet bevrucht worden. Vandaar dus dat je er veel grote kan hebben, maar de Pregnyl doet ze springen. Ze wilden bij mij geen IUI doen omdat het te laat zou geweest zijn dacht ik, maar daar ben ik niet zeker van. Als het er meer dan 3 zijn, doet ze ook geen IUI, kans op meerling. Dus da's dan een maand verloren... Alhoewel, toen bij mijn zoontje had ik er 4 en er is maar 1tje uitgegroeid...

Ik stel ook vragen hoor aan haar, bv als ik mijn regels krijg om 22u of 23u is dat dan nog steeds dag 1. Ja zegt ze. Dus zelfs zo een vragen stel ik. 't is wel een dame (de mannendokter) en mijn gyn is een man, wat een omgekeerde wereld hè.

Zo hopelijk ben je nu al wat wijzer. Ik probeer je zoveel mogelijk te helpen. Van waar ben je? Ik ben van België, Vlaams-Brabant., Ik ben 29jr en heb dus 1 zoontje.
14d na de IUI heb je je NOD. Zeker als je Pregnyl gespoten hebt. Wanneer was je IUI juist? Er zijn nog steeds slaagkansen hoor! Houd me op de hoogte hè.

Ik ga shoppen vandaag, een dag helemaal voor mezelf, ik heb er naar uitgekeken en vanmiddag op babybezoek. Een vriendin die een huilbaby heeft en wel wat afwisseling kan gebruiken. héérlijk.

Sasha

Gast

Berichtdoor Gast » 08 jan 2008, 20:42

hallo sasha

bedankt voor de ganse uitleg. ben wel wat wijzer geworden.
Maar wat bedoel je met ze verdwijnen? kan dat, dat ze groot zijn en dan zo verdwijnen zonder af te dalen naar baarmoeder?

ik ben west-vlaanderen. ook 29 jaar. wij gaan voor ons eerste kindje. Al heel veel tegenslagen gehad, op gezondheidsvlak, de laatste 3 jaar. Schildklier, endometriose, en nu iui. Niets wil lukken.
Ik heb nu ook deze namiddag terug pijn beginnen krijgen in zij, wijst op endometriose en zo op maandstonden. dus dat wil zeggen dat iui mislukt is. nog geen bloed te zien, maar zal morgen wel komen. Ik ben zo teleurgesteld, ookal wist ik dat het ging mislukken. erg he, toch die hoop hebben iedere keer. waarom is er niemand die ons wil helpen van hierboven?

ah ben beetje depressief aan het worden van die teleurstellingen. morgen een andere dag en een betere hoop ik.

groetjes

m

Berichtdoor m » 09 jan 2008, 13:41

hallo sasha,

het heeft niet mogen zijn. Al een beetje roos verlies, dus ja iui is mislukt. Volgende keer zal ik vroeger moeten gaan voor inseminatie. ik zal het morgen allemaal vragen. dus normaal mogen de follikels niet groter zijn dan 20 mm? Zijn er nog tips die je kan geven?

groetjes

Sasha

Berichtdoor Sasha » 09 jan 2008, 13:51

Hey M, vanmorgen kwam ik lezen maar had ik geen tijd om te antwoorden en dacht ik, mss is het toch gelukt. Jammer van te moeten lezen van niet. Allee hè vol goede moed naar de volgende ronde. Zeg jij moet nu langsgaan bij de gyn, ik moet gewoon herstarten op eigen houtje. Alle op dag 3 of 4 moet ik een belletje geven voor de eerste afspraak hè! Waarom moet je langsgaan? en ze verdwijnen gewoon, ze lossen op in je baarmoeder ofzo, tja hoe moet je dat uitleggen...

Ik raad je aan om: rustig te blijven en altijd te denken dat het toch niet lukt. Vorige keer had ik echt in mijn gedachten, in dec. Gaat het lukken en hops ik was van de eerste keer zwanger, met natuurlijk jammer genoeg de MK¿ Verder gewoon je leventje leven. Ik moet spuiten en wat ik wel doe is zorgen dat we niet teveel op bezoek gaan bij mensen als ik moet spuiten, maar dat probleem heb je niet. De dag van de IUI ben ik nadien gewoon gaan werken, ik voelde het sperma zelfs terugvloeien in de namiddag en toch was ik zwanger.

Wat ik wel zou vragen is om vroeger te mogen komen om goed opgevolgd te worden. Reken nu zelf al wanneer je dag 10 of elf valt, dat moet eigenlijk 18/01 zijn want 21/01 is het al dag 13 en dus meestal dicht bij IUI. Nu met clomid kan het zijn dat de eitjes trager groeien, maar bij jou duidelijk niet hè! Verder heb ik geen raad, ik hoop zelf iedere maand dat het zou lukken, maar we hebben 0,05% kans, dus weinig. Deze maand geen IUI voor ons en dus geen hoop. Toch hebben we toevallig op het juiste moment geklust en oooo wat een rotlichaam. Ik voel vanalles in mijn buikje, maar niets in mijn borsten ofzo. Heb er zelfs gisteren zitten om drukken om te zien of ik een druppeltje eruit kreeg. Dat had ik steeds bij de vorige 2 zwangerschappen en nu geen ml¿ Dus het wordt niets, en toch voel ik soms iets¿ Ik denk vooral dat het mijn darmen zijn en mijne kop die me zot maken.

Alle kom me maar gauw jouw schema vertellen en wat de gyn zei. Kop op meid, ik heb er ook al een paar achter de rug, samen sterk en vooruit. Dat 2008 het jaar mag worden dat het lukt! Je hebt al supersperma (wij dus niet) en het zal wel lukken hoor!

Groetjes, moet dringend gaan voortwerken.

Sasha

m

Berichtdoor m » 11 jan 2008, 10:29

hallo Sasha,

bedankt voor de vele tips.
Gisteren naar gyne geweest. Ze was echt meelevend. voelde me voor de eerste keer echt op mijn gemak. ze luisterde echt. Ben terug van vandaag begonnen met Clomid. afspraak gekregen voor dag 10, 18/01. en misschien inseminatie op zondag of maandag al naargelang. Het gaat wel vlot. de teleurstelling is nog niet helemaal verwerkt en we beginnen al aan een tweede poging, een nieuwe kans. Ik hoop op meer geluk.
Ik heb eens laten pendelen voor mij en ze vertelde me dat het maart zou zijn, dus ja het juist is, zal het nu nog niet zijn he.
Wanneer is jou NOD? We zullen toch duimen he voor jullie, wie weet is het juist deze maand, zonder iui!

Prettig weekend
groetjes

Sasha

Berichtdoor Sasha » 11 jan 2008, 13:04

Hey M, blij je terug te horen/lezen.

Ik ben vooral blij dat je je ook goed voelt bij je dokter. Dàt is zéér belangrijk en dat je véél vragen kan stellen en vooral een antwoord krijgt. Da¿s goed al op dag 10 gaan, ze was vorige keer misschien net te laat, wie weet! Super gewoon, ik heb er een goed gevoel bij. Ik heb ook laten pendelen en er waren er 3 die iets anders zeiden, maar wel alle 3 begin van dit jaar febr of mrt, dus laten we hopen. Dus misschien samen zwanger!

Ja stilletjes hoop ik op een wonder, dat we toch zwanger zijn zonder IUI, maar ja, soms zeggen ze ook: de wonderen zijn de wereld nog niet uit hè! Ach wat maak ik mezelf toch wijs. Soms ognigevoel, dan weer niet, soms steken, dan weer niet, dan denk ik dat het mijn darmen zijn, dan weer niet¿

Ach we zien wel, thx om te duimen!

Mijn NOD is 16/01 en die van jou nu?

Ik ga zondag naar Natalia, met een vriendin, nog net op de valreep.

Sasha

m

Berichtdoor m » 11 jan 2008, 14:45

hey

waw naar Nathalie, tof. Laat weten hoe je het stelde he. Zal prachtig zijn, mijn man deed eens, in het begin van haar carriere, een belichting voor haar. concert was super zei hij.

Mijn NOD is nu ongeveer op 5/02 als ik het nu tel op 28 dagen.

We moeten blijven geloven he, ook in wonders. Maar soms is het heel moeilijk, en geloof je er niet echt meer in, maar het geloof komt steeds terug!

groetjes

m

Berichtdoor m » 14 jan 2008, 08:30

hallo,

hoe was je weekend? Natalia was ze goed? en de anderen? shaggy of zo en en vogue?

Bij ons een super rustig weekend maar dat moet ook kunnen he.

groetjes

Sasha

Berichtdoor Sasha » 14 jan 2008, 12:31

Hey M: ons WE was super, voor mij toch. Beetje poetsen, beetje spelen, beetje steppen (testles), volgende week aquagym, beetje met zoontje spelen en beetje Natalia, was idd héél goed!! Diene Shaggy amai zene. Wat een showman, maar hij had wel héél het sportpaleis mee. En natalia is ook een madame hè (met ballen aan haar lijf) en dan En vogue, die zingen mooi. Ja ¿t was de moeite waard!

Mijn geloof steekt ver voor ¿t moment maar en in geloven een beetje teveel. Goed dat je nu ongeveer een deftig zicht hebt op je NOD. 05/02, nog net 4 weken dus. ¿k duim dat het goed komt en dat 05/02 nooit een duiveltjesdag voor je wordt!

Maar wat een dilemma. Ik zeg al van vorige week dat ik licht ognigevoel heb, wat warmte binnenin de buik, dan weer wel, dan weer niet. En dit WE kon ik het niet laten, ik heb zelfs even om mijn borsten gedrukt en er kwam een druppel vocht uit, enkel de rechter kant, links niets. Dus zaterdagnamiddag kon ik me niet meer houden, ik naar de Delhaize en testen om 15u, zo negatief als het negatief kan zijn. Tja wat had ik nu gewild 3 à 4d voor NOD. En toch was ik plots zeker dat ik niet zwanger was. Ik denk dat ik dan minstens een roze streep (lichtjes) zou moeten gehad hebben. Gisteren durfde ik niet, vandaag ook niet en waar zit ik met mijn verstand vooral. Ik kan niet zwanger worden zonder hulp van dokters, en toch is er altijd dat vervelende sprankeltje hoop waaraan je je aan optrekt hè! Stom hè. Van de voormiddag had ik ook vocht uit de borsten, maar ik denk dat het psychologisch is, dat ik dat wil en dat mijn lichaam dat produceert. Ach we zien wel, tenminste, normaal deze week NOD en dan terug spuiten, dan gaan we er weer ECHT voor. Dan moet ik niet zo zitten dagdromen gelijk een onozel kieken. Uw lichaam kan toch zot doen en mijn verstand nog zotter¿ Wat maak ik mezelf toch wijs.

Groetjes

Sasha

m

Berichtdoor m » 15 jan 2008, 07:18

hallo,

iedere maand hoop je toch he. Alles die in je lichaam afspeelt heb je wel gevoeld. ik heb dat ook. jammer dan als het tegenvalt. Als je zo graag iets wilt en het lukt niet. Erg he.

Vandaag weer een examen. Het zal moeilijk worden. zal vlug nog een beetje studeren, zal het nodig hebben.

tot hoors
m

Sasha

Berichtdoor Sasha » 15 jan 2008, 11:03

hey M, studeer jij nog? of is het avondschool? Ik heb eens avondschool Italiaans gevolgd.

Verder geen nieuws, afwachten tot NOD, tussen morgen en vrijdag... Dat ze maar snel komen, tegen donderdag zo. Heb dan al zitten tellen en dan IUI rond 28/01, maar liefst niet, want mijn auto moet dan hersteld worden en dan zal het puzzelen worden om naar het ziekenhuis te geraken, dus liever vrijdag NOD. Klinkt ook stom, maar we moeten het geregeld blijven krijgen hè.

Fel ognigevoel, dus mijn gevoel de voorbije week was fout, ze komen eraan.

Sasha

Terug naar “Vruchtbaarheid”