kosten ivf/icsi behandeling

mams

kosten ivf/icsi behandeling

Berichtdoor mams » 22 dec 2007, 09:33

Hoi,

Ik heb net mijn 2e mislukte icsi-behandeling (pgd) achter de rug. Bij de eerste poging was er geen TP en nu heb ik mijn regels gekregen gisteren, dus poging mislukt. Ik ben zo ontzettend teleurgesteld. En dan weten dat ik nu weer zo lang moet wachten, ontneemt me echt de moed!

Tegelijk met die teleurstelling kreeg ik gisteren een factuur van Jette in de bus van meer dan 200 ¿ kosten van de dag van de pick-up. Moeten die volledig door ons betaald worden? Mij hebben ze altijd gezegd dat je moet rekenen op ongeveer 250 à 300 euro per poging, maar als nik deze factuur alleen al zie, kost dat toch veel meer, niet? Als je daar nog alle echo's en bloednames bijtelt...

Is dit bij iedereen zo?

groetjes

Gast

RE: kosten ivf/icsi behandeling

Berichtdoor Gast » 22 dec 2007, 09:48

500 euro per poging werd mij verteld, en ik denk wel dat het zoiets in de buurt zal zijn.

Gast

Berichtdoor Gast » 22 dec 2007, 09:50

Ik kwam alles bij elkaar toch aan een 500¿ per poging.
Zat er bij die factuur geen groen formulier om naar de ziekenkas te sturen?

Heb je een hospitalisatieverzekering? Sommigen komen tussen voor kosten bij IVF/ICSI, meestal word je ook opgenomen via daghospitaal en kan je zo ook wat terugtrekken...

mams

Berichtdoor mams » 22 dec 2007, 09:55

Nee, er zat geen groen formulier bij... Ik wist echt niet dat het zoveel zou kosten. Ik heb wel een hospitalisatieverzekering maar denk niet dat die tussenkomt in dit geval. Ik ga het uiteraard wel proberen!

Hoe vaak hebben jullie al geprobeerd en is het gelukt? Ik ben zo teleurgesteld...

groetjes

Gast

Berichtdoor Gast » 22 dec 2007, 10:30

bij mij kostte het inderdaad maar 250 euro per poging. mijn hospitalisatieverzekering kwam niet tussen. ik werd in hasselt behandeld. de eerste poging was raak en ik heb nu een prachtdochter van 8 maanden.
veel succes!!!

Gast

Berichtdoor Gast » 22 dec 2007, 13:47

Dit is inderdaad wel heel veel voor één dag ziekenhuis. Toch maar eens bellen naar Jette. Denk dat het grootste deel voor ziekenfonds is en de rest voor jou. Per poging lagen wij ook toch aan 500 euro hoor!

Gast

Berichtdoor Gast » 22 dec 2007, 14:38

Hier ook 500 euro per poging. (laatste poging 600) Dit is bij iedereen een beetje verschillend he, hoeveel dagen je moet spuiten voor PU, aantal echo's, enz...

Op de achterzijde van de factuur (om extra blad) staat toch een gedetailleerde berekening, de tussenkomst van ziekenfonds is al verrekend alvorens ontvangst van rekening. Zo was het toch bij ons.

succes!

Gast

Berichtdoor Gast » 22 dec 2007, 17:44

Hier ook zo'n 400 euro per poging - de eerste 3 pogingen
toen ontdekte ik dat je ook een 'meerpersonenkamer' kan nemen
In praktijk zijn er alleen een-persoonskamers maar het grote verschil is dat de dokter dan geen 200 % mag bijvragen
Vorige poging koste dus 150 euro

Gast

Berichtdoor Gast » 23 dec 2007, 07:44

hier behandaling van icsi in uza edegem
door slechte stimulatie extra bloedname/echo's (= doktersvisite)
extra menopur moeten inspuiten
kwam op 715¿ voor laatste niet gelukte poging
we hebben nog 2 pogingen
normaal zit ik rond de 550 à 600¿ per poging die we gehad hebben
dan tel ik vanaf de allereerste bloedname tot de allerlaatste met alles daarin en telkens icsi
ik lig ook steeds op een 4pers kamer is standaard in uza tenzij je het anders wil
er zijn maar zeer weinig hospitalisatieverzekeringen die hier in tussen komen
ik vraag me eigenlijk dan nu toch wel af waar het verschil dan ligt
wel weet ik dat je minder consultatie betaald als een stagair of hoe noemen ze die uw echo doet tov de dokters of proffesor zelf, dat heb ik al gezien aan de factuur
maar iedere keer zijn het andere die de echo's nemen je kan hier niet in kiezen

Gast

Berichtdoor Gast » 23 dec 2007, 09:44

heb er hier onze facturen van Jette bijgehaald:
weet natuurlijk niet of alles al binnen is, die facturen komen met een paar maanden achterstand...en kan op geen enkele factuur de medicatie terugvinden, tenzij ze dit onder "diversen" zetten bij de TP maar da's maar ¿ 43 per keer ?!

consultaties en onderzoeken voordat we konden beginnen + invriezen sperma (januari-mei): ¿ 275

1e ICSI poging in augustus: tot nu toe ¿ 250 aan labo, consultaties, echo's verpleegnota van de PU was ¿ 108 (inbegrepen in de 250)
Cryo poging in september: tot nu toe ¿ 100
2e ICSI poging in november: nog niets ontvangen

Gast

Berichtdoor Gast » 23 dec 2007, 10:49

Ik heb gisteren mijn facturen eens gesorteerd en een overzichtje gemaakt. Poging 1 en 2 kosten ons een 400 à 450euro in totaal, alles inbegrepen maar ik vond het wel raar dat ik de eerste mijn medicatie gratis had en de tweede keer niet én toch kostte het ons evenveel. Nu voor poging 3 (die gelukt is) en ik nog aan het wachten op de facturen. Ik kreeg nu een aparte rekening van 57euro voor de medicatie. in juni kreeg ik dit niet terwijl ik toen ook in de apotheek van jette mijn medicatie gehaald heb. het enige verschil dat ik kan vinden is dat het in juni over gonalaf-cetrotide ging en bij poging 3 was dit gonalef-suprefact. Men had mij gezegd dat dit een verschil van een kleine 100euro zou zijn.
Wat de factuur van PU betreft is dit inderdaad altijd een 220euro geweest, de aftrek met mutualiteit is al gedaan dus dit is echt volledig te betalen. (het is eigenlijk de grootste factuur die je zal krijgen hoor). De TP die kost maar zo'n 60euro. Het klopt dus wel degelijk wat je toegestuurd hebt gekregen en hier hoort geen groen papier bij want tussenkosmt mutualiteit is er al afgetrokken.
Ik vind dit persoonlijk niet veel. Als je bekijkt dat de medicatie 1200euro kost en ik zelf maar 57 euro moet opleggen.....
De verschilllen die we onderling ondervinden hebben volgens mij alles te maken met het verschil in behandeling (medicatie en dergleijke).

mams

Berichtdoor mams » 23 dec 2007, 20:25

Hoi,

Ik ,heb die factuur van Jette nog eens goed bekeken en in die 200 ¿ zit er 100 ¿ voor de administratieve verwerking van de externe faxen. Vermits wij in Limburg wonen doen wij de echo's en bloednames hier en faxen alles door naar Jette. Maar dat we daar 100 ¿ voor moeten betalen vind ik wel veel!

Begrijp me niet verkeerd: ik heb het er absoluut voor over maar ik had het gewoon niet verwacht!

groetjes en bedankt voor jullie uitleg!

Laura

Berichtdoor Laura » 29 dec 2007, 08:18

Hallo,

Persoonlijk vind ik de facturen in Jette helemaal niet duidelijk (vermelding diversen, gynecologie... kan vanalles zijn!). Ik ben ook in behandeling geweest in UZ Gent en daar was alles veel duidelijker (en goedkoper trouwens!).
Hebben jullie ook een post voor de counseling van 63,60 EUR waarvoor het ziekenfonds niet tussenkomt?

groetjes

Gast

Berichtdoor Gast » 07 jan 2008, 09:36

heb ook net een factuur gehad van jette voor een icsi poging: meer dan 2000 euro...

Terug naar “Vruchtbaarheid”