embrio weggeven?

annabelle

embrio weggeven?

Berichtdoor annabelle » 17 dec 2007, 22:51

Ik hoor hier veel over eiceldonatie,echter niet over embryodonatie?
Zijn er ook veel embryo's nodig?onze kinderwens is vervuld,we hebben nog 4 goeie embryo's.
We denken er serieus over om ze te doneren.wij hebben de mogelijkheid een leven te schenken,wat is er mooier dan dat?
We weten wel dat ze groot,blond met blauwe ogen zullen zijn,wordt daar rekening mee gehouden?Zoekt men passende ouders?
En ik zou ook graag weten of ze gelukt zijn,maar dat is misschien niet mogelijk.
Worden ze soms naar een ander land dan Belgiê gebracht?

Gast

RE: embrio weggeven?

Berichtdoor Gast » 18 dec 2007, 12:02

je kan ze anoniem wegschenken en dan kijken ze wel of de wensouders ook blond en groot met blauwe ogen zijn..
je kan sinds kort ook aan bekende (directe) doneren maar dan passeren jullie wel via psychologen
bij onbekende laten ze meestal NIET weten of het gelukt is, je schenkt dus je doet afstand (mentaal en lichamelijk)

ikzelf ben zwanger van dubbele donatie dus geen embryo donatie

Gast

Berichtdoor Gast » 18 dec 2007, 13:53

hoi,ook ik heb ervoor gekozen om onze 2 embryo's te doneren.
Ik moet zeggen,we hebben er lang over nagedacht en we vonden allebei
dat doneren de beste oplossing was.
Omdat we zelf heel lang naar een kind verlangd hebben,kunnen we ons een beeld vormen over de gevoelens van mensen die het niet vanzelf krijgen.
Wij hebben ook mentaal afstand moeten doen van onze "kleintjes" maar als je
het gewoon ziet als een soort opgeven voor adoptie(is het in feite ook)
weet je diep vanbinnen dat je de juiste keuze hebt gemaakt...
Wij willen niet weten waar ze terecht komen maar gaan er wel vanuit dat de
wensouders redelijk goed gescreend zijn voor ze hieraan beginnen.
Trouwens,het is ook wel duur om embryo's te laten plaatsen,als sommige koppels dit ervoor over hebben,twijfel ik er niet aan dat dat kindje heel welkom zal zijn bij hun.
Laten vernietigen was dus geen optie voor ons.
volg je gevoel.....

anomieke

Berichtdoor anomieke » 18 dec 2007, 19:05

Wij zouden graag nog een kindje willen maar ons kindje is zwaar gehandicapt. De kans op herhaling is reëel. Onze gyn sprak over embryodonatie.
Dat zou voor ons de enige manier zijn om nog een kindje te krijgen dat niet gehandicapt ter wereld komt.

Wijzelf zijn er nog niet uit maar jullie kunnen dus echt wel mensen verschrikkelijk gelukkig maken!

groetjes

annabellle

Berichtdoor annabellle » 18 dec 2007, 22:42

dan doen we maar,4 huppelende kindjes meer

"die van 13u53@ Anomieke

Berichtdoor "die van 13u53@ Anomieke » 19 dec 2007, 07:37

Bedankt voor je mooie woorden,nu weten we zeker dat we de juiste
keuze gemaakt hebben.
Hopelijk komen jullie er snel uit....

Gast

Berichtdoor Gast » 19 dec 2007, 07:38

sorry,14u53

annabelle

Berichtdoor annabelle » 22 dec 2007, 23:03

kan je bijvoorbeeld in het uz zeggen:neem mijn cryootjes nu maar mee,dan hoor ik er niets meer over?

Gast

Berichtdoor Gast » 25 dec 2007, 12:58

Ik denk niet dat dat zomaar gaat,daar moeten formulieren voor ingevuld worden.
Vraag dat volgende keer als je naar uz gaat eens.
grts

Gast

Berichtdoor Gast » 26 dec 2007, 14:02

en gaan jullie nu verder met het wegschenken?
probeer er niet te lang mee te wachten want anders hoe langer in de vriezer hoe slechter ze worden
ze overleven dan misschien het ontdooiingsproces niet meer
je moet gewoon tekenen dat je ze wegschenkt aan koppels, zo ben je zeker dat ze er geen experimenten op doen voor de wetenschap

Sasha

Berichtdoor Sasha » 29 dec 2007, 13:43

ik vind dit een super gebaar!

Sasha

Gast

Berichtdoor Gast » 30 dec 2007, 14:23

hoe langer in de vriezer hoe slechter?? Mens, ik snap dat je persé de pot van embryo's wil vergroten voor jezelf maar zo'n onzin vertellen...
Liever een wetenshcappelijk experiment (waar we allemaal beter van worden want anders hadden ze nooit onderzoek naar ivf en icsi kunnen ontwikkelen en de procedures verbeteren) dan in Belgie wegschenken aan een koppel dat nauwelijks gescreend wordt en leidt tot broers/zussen die nooit hun afkomst kunnen achterhalen

Gast

Berichtdoor Gast » 30 dec 2007, 16:57

aan hierboven: je denkt toch niet dat die embryo's eeuwig in die vriezer bewaren?
ik zeg alleen maar dat als je ze wil wegschenken dat best toch vlug doet
en die wetenschappelijke experimenten, er zijn er ook weinig waar iedereen beter van wordt
wees gerust dat ze al genoeg embryo's hebben daarvoor
lijkt me toch zinvoller om de embryo (wat een leven is) het leven te geven als je hetzelfd niet kunt omdat je gezin al voltallig is

Gast

Berichtdoor Gast » 30 dec 2007, 16:58

trouwens ze noteren ook heel veel gegevens op een andere manier zonder dat ze daarvoor embryo's gebruiken, zo kunnen de oorzaken en methodes en allerlei verbeteren..

Gast

Berichtdoor Gast » 31 dec 2007, 08:53

@15U23,Wat een harde woorden.
Stel je eens ff voor dat je een baby hebt maar je kan die door omstandigheden
niet zelf opvoeden.
Wat doe je,je hebt de keuze tussen weggeven voor een wetenschappelijk
experiment of opgeven voor adoptie.....
een fijn 2008

15:23

Berichtdoor 15:23 » 02 jan 2008, 20:33

opgeven voor adoptie in dat geval, adoptieouders worden wel gescreend en adoptikinieren kunnen wel hun bioafkomst achterhalen;

Isabelle

Berichtdoor Isabelle » 03 jan 2008, 10:07

Wij staan ook voor dezelfde keuze. We hebben nog 4 embryo's over die niet door ons zelf gebruikt gaan worden. We hadden ook nooit gedacjt van er ooit over te hebben want de drie pogingen ervoor bleven er altijd maar 1 of 2 goede over...

We hebben aan onze gynaecoloog gevraagd wat het wetenschappelijk onderzoek juist inhield en hij zei dat ze momenteel vooral onderzoek doen naar hoe het best ontdooien van ingevroren embryo's en/of eicellen. Dit lijkt me dus wel een nuttig onderzoek (zeker als je een embryo 'krijgt' van een ander koppel).

Volgens mijn gyn is embryodinatie trouwens nog steeds volledig anoniem (iemand hierboven zei dat je sinds kort aan iemand bekend zou kunnen doneren) en dat er wel degelijk een zware screening aan te pas komt, zowel van de ontvangende als de donerende koppels.

Ik vind dit zelf een heel moeilijk beslissing om te nemen. Ik wil zeker andere mensen helpen maar het idee dat ik nooit zal weten wat er uiteindelijk met die embryo's gebeurd is, vind ik een heel moeilijke gedachte...

Gast

Berichtdoor Gast » 03 jan 2008, 21:36

de screening van kandidaat ouuers is zéér beperkt en gebeurt door de ziekenhuizen die er geld aan verdienen. Het enige wat getest (en dan keihard afgeraden wordt) is of je gekend wil doneren/ontvangen

Gast

Berichtdoor Gast » 04 jan 2008, 00:00

sorry isabelle maar veel gyns weten ook niet alles
je kan nu wel directe embryo donatie doen

Bie

Berichtdoor Bie » 06 jan 2008, 16:01

ik ben nu net zwanger van ons eerste kindje via ivf icsi. we willen zeker nog een tweede kindje, er zitten momenteel nog 3 embryo'tjes in de vriezer. Als onze eigen kinderwens vervuld is en er zijn nog embryo's over schenken we ze weg aan andere koppels die zelf geen kindjes kunnen krijgen. ikzelf zou ook inmens dankbaar geweest zijn moest het bij ons niet lukken en een koppel zou zijn embryo afstaan aan iemand anders!

Terug naar “Vruchtbaarheid”