slechte spermakwaliteit, wat nu?

L.

RE: slechte spermakwaliteit, wat nu?

Berichtdoor L. » 13 dec 2007, 06:41

@Ella
En? Hebben ze een beetje duidelijkheid in de situatie kunnen geven? Of begin je nu gewoon aan een batterijtje tests? Ik ben in de wachtzaal van Life al even thuis als in onze eigen woonkamer intussen :-). Gelukkig laten ze er je nooit te lang wachten.

Ik kreeg gisteren het bericht dat mijn hormoonwaarden en dikte van baarmoederslijm "ok" waren. Dat klonk voor mij eerder als "eigenlijk niet zo super, maar we gaan je nu alle hoop nog niet ontnemen.

Het codewoord in deze aflevering is dus alweer: afwachten...

Ella

Berichtdoor Ella » 13 dec 2007, 07:43

We zijn dus gisteren op eerste gesprek geweest. Dr Gordts was heel duidelijk.
Met de resultaten van ons eerste spermastaal hebben we 0.1% om natuurlijk zwanger te geraken. Er waren maar 100000 spermacellen aanwezig en de beweegelijkheid was zo goed als nihil. Dat was even slikken hoor. Ze zij dat het voor ons IVF zal woren en meer waarschijnlijk nog ICSI. De tranen stonden in men man zen ogen. Ik had eigenlijk wel zoiets verwacht.

Ze hebben dan onmiddelijk bloed bij ons genomen. Volgende week vrijdag mag ik al voor een hysteroscopie gaan. En in januari moet men ventje zen sperma weer laten onderzoeken en moet hij naar de androloog.

Toen we buiten kwamen was men ventje super kortaf tegen me. En zei me dat hij eigenlijk tegen heel dat kunstmatig gedoe is. We hebben het dan even laten bezinken en s'avonds zei hij me dat hij me de enige manier om misschien kinderen te krijgen niet wil ontnemen.
Maar hij heeft het er super moeilijk mee hoor.

@L. Alles is ok dus er is hoop he... Veel sterkte.

groetjes,

Ella

@ 16u06

Berichtdoor @ 16u06 » 13 dec 2007, 18:34

Beste,

volgens onze gynecoloog kan het feit dat ze de zaadcel in de eicel injecteren ervoor zorgen dat het geheel sneller splitst en wel omdat het gemanipuleerd is. Nu ja voor ons was dat alvast een hele verrassing maar wel een heel erg mooie. Zo zie je maar je weet wanneer je PU is, je weet wanneer je embryo teruggeplaatst wordt en net wanneer je alles denkt te weten, is de natuur je toch weer een stapje voor :)
En inderdaad het komt meer voor dan je verwacht.

Ella,
wat je man betreft, dat is normaal hoor. Als vrouw wil je zo snel mogelijk een kind en kan het je op dat moment niet schelen of dat nu gewoon of KI is maar voor je man is dat niet zo makkelijk. Hij ligt immers aan de bron van het probleem (ik stel het nu misschien een beetje cru maar zo wordt het toch ervaren door veel mannen). Mijn man heeft me ook gezegd als je liever een andere man wil, moet je het maar zeggen dat begrijp ik. MAAR dat zorgt er net voor dat je beseft dat je er maar eentje wil. Ik zou zeggen laat het wat bezinken en praat er nadien over. Hier kan je als koppel veel sterker uitkomen en geloof me mijn man is heel trots dat wij ondanks weinig zaadcellen en met behulp van de medische mallemolen toch maar 2 prachtige jongens op de wereld gezet hebben.

L.

Berichtdoor L. » 17 dec 2007, 08:14

Even geleden (we zakken al bijna wel) maar druk verbouwweekend achter de rug.

Ella, beetje wervelwind van emoties hè, zo'n verdict. Ik wens jullie veel sterkte en veel rust om er samen over na te denken. Hier zit iets fout in de natuur vind ik: je hebt al zo veel om te verwerken en dan verwerken mannen en vrouwen dat nog eens op zo'n verschillende manier dat ze moeilijk met elkaar kunnen praten. Iemand heeft hier bij de schepping een foutje gemaakt... (net zoals het laten samenvallen van het begin van je regels en de ontdekking dat het weer niet is gelukt. Emotionele puinhoop).
Ik wens je veel sterkte, en heel snel schot in de zaak!

Hier verder niets te melden, aftellen naar vrijdag, maar ik voel niets of toch niets anders dan anders op dit moment in mijn cyclus, dus ik heb me er al op ingesteld dat het niets wordt. Ik zou heel graag eens heel, heel misselijk zijn of zo, of een andere zwangerschapskwaal hebben, gewoon: een "teken" dat ik ook bij de kindhebbenden mag horen.

L.

Berichtdoor L. » 21 dec 2007, 16:46

Van emoties gesproken: IUI mislukt. Beetje in de put dus, en dat met 5 (!) geboortekaartjes in de bus op twee weken tijd...

bibs

Berichtdoor bibs » 26 dec 2007, 09:38

hallo allemaal
ik ben ook op zoek naar lotgenootjes en las jullie titeltje, dat precies ons probleem beschrijft en de eerste vraag die bij ons opkwam nu intussen 3 weken geleden. Onze situatie: al bij al nog niet zooooo lang bezig. In januari 2007 gestopt met pil. in mei getrouwd en actief beginnen proberen. Emotioneel verliep het allemaal moelijk bij mij. Huisarts dacht uit mijn verhaal af te kunnen leiden dat ik premenstrueel enorm veel last heb van stemmingswisselingen. Zo erg zelfs dat ik bij momenten dacht dat ik depressief aan t worden was. ik kon echt niet meer gelukkig zijn de laatse maanden. Om ons gerust te stellen stelde de huisarts voor om alles eens te laten onderzoeken, zodat die stress toch al van ons af zou vallen. Het tegendeel is intussen gebeurd: geen geruststelling, maar eerder een orkaan van emoties die over ons heen komt!
de eerste week hebben we het heel slecht gehad. Als ik dit nu zo schrijf lijkt het allemaal zo lang geleden al. precies of we weten het al kei lang, maar toch is het nog maar 3 weken als ik het echt ga nakijken.... Ik heb het gevoel alsof we in een rollercoaster terecht gekomen zijn... er zijn al heel wat negatieve dagen geweest, maar toch meer positieve.
Ik ben blij dat we zo vlug alles hebben laten controleren: ook mijn man. want anders zouden we nu gedacht hebben dat alles in orde was, als we enkel voor mijn controle waren gegaan.
ik lees bij jullie heel veel teleurstelling en moeilijke momenten. ik ken die ook zeker. de afgelopen dagen bv. waren moeilijk omdat ik mijn eisprong voor t eerst voelde sinds ons nieuws. We hebben ook voor t eerst terug gevrijd en dat ik confonterend. nadien moest ik weer even wenen. Maar ik voel wel dat alles een plaats begint te krijgen.
22 en 24 januari hebben we een afspraak in Middelheim bij gyn en nadien androloog. De teller staat intussen op minder dan een maand. ik ben benieuwd wat er dan gaat gezegd worden. Het moelijkste vind ik dat je niet weet wat er gaat komen. je moet je laten leven hè. ik hoop dat we in maart ergens een eerste poging kunnen ondernemen, maar misschien is dat al snel.

ik hoop dat jullie je slechte momentjes gauw kunnen ombuigen en 2008 kunnen starten met een goed gevoel. Ik wens jullie allemaal (en ook mezelf natuurlijk :) ) heeeeeeel veeel moed om samen met je partner de weg te volgen die ze voor jullie gaan uitstipelen. En blijf erin geloven dat ook onze droom ooit uit gaat komen! Hij is niet onbereikbaar!

liefs
bibs

Bibs

Berichtdoor Bibs » 26 dec 2007, 09:44

vergat ik nog te melden hoe onze situatie er momenteel voor staat:
slecht sperma -> te weinig (minder dan 1 miljoen per ml); slechte beweeglijkheid (11% beweegt ter plaatse, de rest is onbeweeglijk) ; slechte vorm (4% met goede vorm).
mijn eigen gyn denkt dat we aangewezen zijn op ICSI, maar stuurt ons verder door naar androloog. Daarom afspraak in Middelheim op 22 en 24 januari.
We hebben ons dus nu neergelegd bij het ICSI verhaal...
Ella, ik las dat het bij jullie ook hierop aan zal komen misschien, dus ik hoop dat jullie het initieel slechte nieuws ook al hebben kunnen verwerken!

groetjes
bibs

Ella

Berichtdoor Ella » 02 jan 2008, 07:48

Goeiemorgen Dames,

Voor jullie allemaal mijn beste wensen voor het nieuwe jaar. We gaan er weer met volle moed tegenaan. En ik wens voor jullie allemaal en mezelf een succesvolle IVF/IUI.

Ik ben er even tussenuit geweest en had geen internet ter beschikking vandaar dat jullie mij even niet gehoord hebben maar vanaf nu ga ik weer regelmatig schrijven hoor.

L. Ik vind het superspijtig voor jou dat het niet gelukt is. Inderdaad de wereld is zo oneerlijk. 5 geboortekaartjes, ik zou er ook ni goe van zijn. Heel veel sterkte meid. Hou ons op de hoogte van een eventuele nieuwe poging he.

Bibs, welkom hier op ons forumpje. Ik denk dat we ongeveer in hetzelfde schuitje zitten. Bij ons was het aantal minder dan 100 000 per ml. En de beweegelijkheid was zo goed als nihil en ook slechte vorm. Deze maand had ik ook echt weer hoop. Had men eisprong ook duidelijk gevoeld en hebben onmiddelijk daarna gevreeen heb zelfs nog een half uur met men kont naar omhoog blijven liggen. Maar het heeft toch niet mogen zijn. 14 dagen later duivels.

Ik heb 2 weken geleden een hysteroscopie laten doen. Daaruit blijkt dat alles perfect normaal is in mijn baarmoeder. Dus met mij is alles in orde.

Volgende week moet men ventje een 2e spermastaal laten onderzoeken en eind januari moet hij naar de androloog. Ik ga dan een nieuwe afspraak maken voor begin februari. Dan zullen alle resultaten van alle onderzoeken binnen zijn en dan zullen we nog eens horen wa ze te zeggen hebben he.

Ondertussen is men ventje wel bij gedraaid. We hebben het allemaal even laten bezinken en hebben nog heel veel gepraat. Ook adoptie is al ter sprake gekomen. Heb daar al het een en het ander over opgezocht en ik denk dat het financieele gedeelte het enige is wat ons daar zou in tegen houden. Een kind hoeft niet perse vanonszelf te zijn om het graag te kunnen zien maar als je ziet hoeveel dat het allemaal kost pffieuw daar val je van acherover hoor.

Ik besef ook wel dat die IVF behandelingen ook niet gratis zullen zijn maar dat wordt nu tenminste al terug betaald.

Enfin, tot zover mijn update.

Blijven schrijven he dames,

Groetjes,

Ella

mieke

Berichtdoor mieke » 02 jan 2008, 15:12

Hoi,

ik wil jullie allemaal een heel klein beetje extra moed inspreken.
Bij ons is het ook de zaadcellen die ronduit bar slecht zijn. We zijn nu isci begonnen...Bij mij is alles ok.
Wat ik wil zeggen is dit:
mijn zus ondergaat ook IVF, daar is het probleem een groot vraagteken. Bij hem geen probleem, en ook bij haar vinden ze niks abnormaal. Ze is al 2 keer spontaan zwanger geweest, telkens een miskraam na 7 weken. De IVF pogingen waren niks. Ze zit er echt onderdoor. Het was zij die opmerkte dat wij tenminste weten wat het probleem is, en dat de dokters er een oplossing voor hebben (isci). Maar bij hun is het echt een vraagteken, en iedere maand weer die verwachtingen... Ze vreest ook dat haar lichaam gewoonweg geen embryo kan dragen, vanwege die miskramen.

Dus ja: het is toch blijkbaar iets gemakkelijker als het probleem bij de man ligt...

pimboli

Berichtdoor pimboli » 02 jan 2008, 15:57

hallo

allereerst een gelukkig nieuwjaar voor jullie allemaal en jullie zullen wel weten wat ik jullie toewens :)
wel,bij ons gaat het goed vooruit eigenlijk
we hebben gesprek gehad bij psychologe en consulente en het goede nieuws is dat mijn VENTJE NIET MOET GEOPEREERD WORDEN!!!er was blijkbaar nog iets levend gevonden en is dus geen 'tese' nodig!
Ombelet bevestigde dat vanmorgen!
we mogen beginnen aan het grote werk!!!joepie!!!!:)
ik heb de pil voorgeschreven gekregen en moet hiermee starten rond de 20e deze maand want dan ergens regels
29/01 terug naar Ombelet en dan vertelt hij hoelang pil nemen en medicatie starten enz enz
hij zei "een gelukkig nieuwjaar en jullie weten wel wat ik jullie toewens he" ;)

xxxx

Ella

Berichtdoor Ella » 04 jan 2008, 09:58

Pimboli das wel echt super goed nieuws he.

Hier niks nieuws te melden. Blijven wachten.

En hoe zit het hier met de rest van de dames?

bibs

Berichtdoor bibs » 05 jan 2008, 09:46

hallo lotgenootjes

gelukkig nieuwjaar allemaal! ik wens jullie allemaal toe wat momenteel nog onmogelijk lijkt!
ik vind het fijn dat jullie terug in actie geschoten zijn met schrijven. Had de indruk dat jullie verhalen gelijkaardig aan het mijne zijn, dus dacht met jullie wel ervaringen uit te kunnen wisselen. Maar toen leek alles hier plots stil te vallen. Goed dat daar terug verandering in zit nu!

Pimboli,
ik las dat je aangewezen zal zijn op ICSI. goed seg dat je man toch niet geopereerd moet worden hè. Dat maakt het allemaal toch net iets minder ingewikkeld hè. Zo heb je het zelf allemaal toch nog iets meer in de hand. Oeis, letterlijk dan. :p
20/1 starten met je pil. Oh... daar zit ik nu dus echt van te dromen hè van dat moment. Wie had dat ooit gedacht seg? :D dat ik ging dromen van met de pil beginnen. Ik zit me nu steeds maar af te vragen wanneer bij ons alles van start gaat gaan. Dat wachten vind ik zo vervelend hè. ik moet vandaag normaal mijn MS krijgen, maar denk iets later, omdat ik mijn eisprong volgens mij iets later heb gevoeld. Dus de volgende keer gaat ergens begin februari zijn. ik hoop ook zo dat ik dan al kan starten met de pil. Maar ik vrees van niet, want we moeten 22 jan pas eerste keer op gesprek in Middelheim.
Ik wil je alvast veel succes wensen hoor.

Ella, je hebt nu je HSG al gehad hè. Viel dat een beetje mee. Je leest daar zoveel schrikverhalen van. Heb je die op een bepaald moment moeten doen in je cyclus? Ik heb al gehoord dat je dat moet laten doen in de week nadat je regels voorbij zijn. Is dat zo? Dan kan ik het al wel op mijn buik schrijven om in februari te starten met de pil. Want dan moet ik in februari eerst nog een HSG laten doen waarschijnlijk. Eind januari moet je man naar de androloog. Weet je wat die precies gaat doen dan? Dat vraag ik me af wat die moet doen. Mijn man moet er ook naartoe de 24ste. Allé, we gaan wel samen hoor.
Ik ben blij dat jullie er al beter mee om kunnen gaan.
Ik heb het gevoel dat we hier als koppel momenteel wel sterk in staan. maar ik ben soms wel bang voor wat het allemaal met ons gaat doen.
Ik zou zo graag al 3 weken verder zijn en al bij de dokters geweest zijn. ik zit nog met zoveel concrete vragen hè... heb al wel veel opgezocht op t net, maar toch...
Ah ja, ik las dat je ook al geïnformeerd had naar adoptie...
Daarom heb ik een vraagje voor jullie. hebben jullie ook ooit al aan kid gedacht. Wij zijn er momenteel van overtuigd dat als het van ons samen niet lukt, we dan eerder voor kid zouden gaan in eerste instantie, dan voor adoptie. Ik weet natuurlijk niet of je dat zelf allemaal zo kan kiezen... Maar het lijkt me fijner om dan zelf nog de mogelijkheid te hebben om de zwangerschap samen te beleven. ik denk dat de band dan automatisch makkelijker wordt. Maar ja, dat is maar denkwerk hè. t kan zijn dat we nog helemaal van gedacht veranderen...
Maar we starten natuurlijk eerst vol goede moed voor een kindje van ons 2 samen hè!

Mieke, wat jij schreef... ik ben eigenlijk ook wel blij dat het resultaat zo duidelijk is bij ons. Onze gyn zei ook dat het resultaat heel slecht is, maar wel heel duidelijk, waardoor meteen gezien kan worden wat de beste oplossing is. Als er geen duidelijke oorzaak of probleem wordt vastgesteld is het moeilijker om te bepalen wat je meteen best doet hè. dus in dat opzicht kan ik wel begrijpen wat je bedoelt. Hoe staat het me jouw ICSI-poging?

L. ik ben eigenlijk benieuwd hoe het me je gaat intussen...

groetjes Bibs

pimboli

Berichtdoor pimboli » 05 jan 2008, 17:11

ja het feit dat een operatie niet nodig is is al een last van onze schouders!merci voor de bemoedigende woorden hier!:)
het wachten is erg,dat weet ik hoewel het bij ons meeviel.....
we weten sinds half september van de vruchtbaarheidsproblemen en half oktober zaten we in genk....
allerlei onderzoeken en sinds 2/01 weten we dat we mogen starten dus zo'n 2 maanden overheen gegaan wat zeer goed meevalt!maar als je in zo'n situatie zit duurt alles lang hoor......we zijn het nog steeds aan het verwerken maar het gaat beter nu we kunnen starten ermee
hoewel ze weinig slaagkans geven voor een 1e poging
maar ja,het lichaam moet wennen he eraan
ik vroeg naar de slaagkansen van icsi aan dr ombelet en hij zei dat dat net zoals bij een natuurlijke zwangerschap EEN OP VIER was!!! :)
ik wens jullie ook allemaal zoveel succes toe en dat we allemaal zwanger mogen geraken in 2008 want wij wachten allemaal zolang al hee!
we hebben zeker en vast allemaal dezelfde droom en verlangen!iedereen rondom ons geraakt zwanger en wij dames,blijven over :( ik durfde dit vroeger nooit denken en dacht dat mij dit nooit kon overkomen maar ach.....ik verlang net zoals jullie ZO ERG naar een wondertje.....ik huil bijna ervan van verlangen.....

knufjes

xxx

Benneke

Berichtdoor Benneke » 06 jan 2008, 07:59

Oh Pimboli, wat een goed nieuws !!!! Dat zal wel een enorme opluchting voor jullie zijn hé !
Zeg, dan gaan we waarschijnlijk ongeveer tegelijk beginnen. Allez, ik een beetje vroeger. Normaal gezien krijg ik morgen mijn regels. Ik zeg 'normaal gezien'. Vóór onze eerste ICSI was ik superregelmatig, ik kon er de klok opzetten, en ik voelde ook telkens mijn eisprong. Ook na de terugplaatsing kreeg ik mijn regels op exact het juiste moment. Maar... ik heb deze keer mijn eisprong niet gevoeld. Dus afwachten morgen...
Wanneer ik mijn regels inderdaad ga hebben, mag ik de 'tweede dag dat ze rood zijn' (sorry voor de details), starten met de pil. 23/01 afspraak bij Ombelet, die zal zeggen hoe het verder gaat !

Ik hoop inderdaad dat 2008 beter nieuws voor ons mag brengen dan 2007 !

Groetjes,

Benneke

L.

Berichtdoor L. » 06 jan 2008, 11:49

Hier ben ik ook nog eens! Welkom aan de nieuwe dames, jammer dat we met z'n velen zijn die er wat ongelukkig van worden, maar wel fijn dat je hier lotgenoten kan vinden.

Ik ben er ook even tussenuit geweest: gaan uitwaaien in de Franse Alpen. Met als gevolg: waarschijnlijk te laat voor een nieuwe IUI in deze cyclus... Ik mag morgen op controle, maar normaal gezien zou ik morgen al op de dag van mijn eisprong zitten dus zal het voor februari zijn. Balen, maar de vakantie deed wel deugd.

Fijn dat een aantal onder ons nu voorbij het echte "wachten" zijn en aan de klus kunnen beginnen! Hopelijk snel succes!

pimboli

Berichtdoor pimboli » 06 jan 2008, 14:59

ja benneke dan zijn we ongeveer gelijk!leuk he :)
ongeveer een 14d verschil tussen ons.....eigenlijk als ik mijn tp heb dan heb jij je uitslag zogenaamd

knufjes

Ella

Berichtdoor Ella » 07 jan 2008, 08:21

@ Bibs: mijn man moet de 22e naar de androloog. Die gaat dan kijken of hij geen aamwijzing vindt voor de verminderde vruchtbaarheid van mijn man. Zoals een spatader ofzo. Maar men vermoed dat mijn man zijn vruchtbaarheidsprobleem te wijten is aan niet ingedaalde teelballetjes waar hij als kind aan geopereerd geweest is.

Ik heb een hysteroscopie gehad dat is niet hetzefde als een HSG. Bij een hysteroscopie gaat men gewoon met een cameraatje in de baarmoeder kijken of alles ok is. Hierbij wordt wat water gebruikt voor de doorgankelijkheid. Doet helemaal geen pijn. Bij een HSG wordt een contrastvloeistof in de baarmoeder gespoten en dit zou wel pijn doen. Maar dat weet is dus niet.

Wij zijn sowieso aangewezen op ICSI. KID is voor ons geen optie.
Maar als onze ICSI pogingen zouden mislukken denk ik dat we wel zouden gaan voor adoptie.

@L. Spijtig dat je een cyclus moet overslaan nu.
Maar toch die vakantie zal ongetwijfeld wel deugd gedaan hebben.

groetjes,

Ella

Ella

Berichtdoor Ella » 09 jan 2008, 11:19

Iemand nog nieuws????

bibs

Berichtdoor bibs » 09 jan 2008, 14:37

dag dames,

hier weinig nieuws te melden. ik heb sinds gisteren mijn regels. ik had totaal niks anders verwacht hoor. maar ze waren wel een paar dagjes later en dat heeft zich laten voelen. Maandag migraine gehad (denk dat het daarmee te maken had hoor). Dinsdag zijn ze erdoor gekomen en was de buikt- en rugpijn ook fameus van de partij. Vandaag nog van da... leuk hè als je weet dat het toch allemaal voor niks is... pfff!
Maar t goede nieuw is dat we intussen minder dan 2 weken moeten wachten op onze eerste afspraak in Middelheim. Wat ben ik al content seg!

Ella, jullie moeten diezelfde dat naar de androloog. Bij ons vermoeden we dat mijn man een spatader heeft. Links heeft hij een verdikking in zijn balzak. Hij is zich daar nooit van bewust geweest dat dat abnormaal is, tot we begonnen lezen na ons slechte nieuws. ik ben dus eens benieuwd wat die androloog de 24ste bij ons gaat melden. Ik ben wel blij dat we al een afspraak bij hem vast hebben gelegd ineens. zo sparen we wat wachttijd uit denk ik.

Merci voor de uitleg van hysteroscopie Ella. Ik ben benieuwd wat ik ga moeten doen aangezien het probleem bij mijn man ligt... en bij mij alles in orde lijkt te zijn bij mijn gyn... die hysteroscopie, heb jij die moeten laten uitvoeren op een bepaald moment in je cyclus of maakte dat niks uit. Ja, sorry hoor... maar ik zit hier maar te proberen om te schatten wanneer we gaan mogen beginnen hè. ik ben een stukje ongeduld nu! :)

Pimboli en Benneke, leuk dat jullie zo gelijk zullen lopen ongeveer. succes met deze poging hè!

L. hoe was het bij de controle? Jammer dat je misschien je IUI zou mislopen deze maand. Wij gaan voor de zomer ook maar geen vakantie boeken hebben we al gedacht. We gaan dat een beetje laten afhangen van de behandelingen. Alshet op die moment uitkomt kunnen we een last-minute boeken hè.

groetjes aan iedereen!

pimboli

Berichtdoor pimboli » 09 jan 2008, 17:41

Hier ook geen nieuws,moet wachten op mijn menstruatie die ik verwacht rond de 20e deze maand....

laten jullie je soms 'pendelen'?ik liet het al een paar keer doen door N'tje hier op zappy
telkens voorspelde ze ongeveer hetzelfe,altijd rond zelfde periode namelijk februari/maart
nu beginnen wij in februari met onze eerste icsi poging,de hormonen en in maart weten we dan de uitslag
maar hoeveel geloof kan ik hechten aan dat pendelen?

knufs

Ella

Berichtdoor Ella » 10 jan 2008, 07:29

@ pimboli.
Hecht maar niet te veel geloof aan dat pendelen. Heb ik vorig jaar ook 2x laten doen. Toen voorspelde ze een zwangerschap in April2007 en de andere voorspelde een zwangerschap in oktober 2007. Wel tot nu ben ik nog altijd niet zwanger geweest.
Ik hoop voor jou natuurlijk dat het wel uitkomt he.

Ik vrees dat we onze ICSI poging al met een maand mogen gaan uitstellen.
Ik moet voor begin februari een nieuwe afspraak maken voor het beslissende gesprek. Tegen dan hebben ze de resultaten van de genetische bloedonderzoeken en is men man zijn andrologisch onderzoek gepasseerd.
Als we dan groen licht krijgen zal ik waarschijnlijk de pil moeten pakken te starten van de eerste dag van men cyclus. Dus da zal eind februari zijn da we waarschijnlijk kunnen starten met de pil.
NU moet men man voor zen werk de eerste 2 weken van april naar Amerika.
Als ik goed kan tellen is da de periode waarin de pick up en dus ook de bevruchting van de eicellen valt maar meneer is dan niet thuis.
Plezant he. Ik zit al zo op hete kolen en nu kunnen we het waarschijnlijk nog gaan uitstellen voor de klote werk.
Enfin we zullen wel zien wa ze op ons volgende gesprek gaan zeggen. Zal straks eens bellen voor een afspraak.

groetjes,

Ella

bibs

Berichtdoor bibs » 10 jan 2008, 12:52

hey

pimboli... pendelen... ik ben daar nooit bij gaan horen, maar ik geloof er eigenlijk niet veel van hoor. Maar ja... als je extra moed hebt door er wel in te geloven dat het in maart gaat lukken, dan moet je dat gewoon geloven hoor! alle middeltjes helpen hè. :D

Ella, dat is idd geen leuk nieuws meid. daar zou ik ook echt van balen hoor. Misschien moet je maar afwachten wat ze zeggen op dat onderzoek. ik heb ook al van vrouwen gelezen over een korte cyclus? weet niet wat dat inhoudt, maar dat zou wel misschien kunnen betekenen dat je dan nog wel op tijd een pick-up hebt. we kunnen je niet helpen meisje: het is en blijft wachten. maar ik kan me voorstellen dat dat niet fijn is.

groetjes, bibs

Ella

Berichtdoor Ella » 14 jan 2008, 07:15

Ventje heeft vorige week donderdag nieuw staaltje laten onderzoeken.
Ga straks eens bellen voor het resultaat. Ga dan ook eens vragen of ik misschien al met de pil mag beginnen als ik deze cyclus men maandstonden heb gekregen, misschien krijg ik dan ook een vroegere afspraak. Voorlopige nieuwe afspraak is 13 februari.

bibs

Berichtdoor bibs » 14 jan 2008, 18:08

hey Ella,

en??? al resultaat bekend?
ik heb ook al gedacht om te vragen volgende week dinsdag of ik bij mijn volgende cyclus al aan de pil kan in afwachting van de resultaten van mijn man. als ik tenminste zelf niet te veel onderzoeken moet ondergaan.
tja... hoe we het ook draaien of keren... we blijven ongeduldige trienekes zeker? hihi :p maar ik vind dat we ook het recht hebben om dat te zijn hoor! :)
13 februari... weeral een maand verder hè voor jullie dan! ba seg.

groetjes

Benneke

Berichtdoor Benneke » 14 jan 2008, 21:04

Pimboli, we gaan iets dichter bij mekaar zitten, mijn regels zijn deze keer met 5 dagen vertraging doorgekomen !!! Iets wat anders nooit gebeurd, zal waarschijnlijk aan de mislukte poging liggen...
Ik begin dus vanavond met de pil !

Succes allemaal !

Benneke

Terug naar “Vruchtbaarheid”