slechte spermakwaliteit, wat nu?

pimboli

RE: slechte spermakwaliteit, wat nu?

Berichtdoor pimboli » 01 dec 2007, 18:32

beste benneke

erg bedankt voor de antwoorden!amai zo vaak echo en bloed!maar moet je daar telkens en altijd voor naar genk gaan??of gaat dat ook hier in Zh (overpelt)?

mvg

Gast

Berichtdoor Gast » 02 dec 2007, 08:01

Pimboli, als je gynaecoloog van het ziekenhuis in Overpelt is (die van mij is Bart Bollen), dan mag je inderdaad altijd naar daar gaan (behalve de eerste echo, want daarna geven ze je de medicamenten). Maar om practische redenen, omdat ik dan gewoon iets later toekwam op mijn werk, in plaats van tussendoor weg te gaan, ben ik toch in Genk gegaan !
Ik werd echt wild van het wachten voor de bloedname in Overpelt. Die deed dat zo op haar gemak....

pimboli

Berichtdoor pimboli » 02 dec 2007, 16:40

mijn gyn is ook dr bollen :):):)
oef dan valt dat al mee hoor
ik heb zoveel vragen en ben zo blij dat je ze beantwoord!thxxxxx
het is maar om het praktische zowat
want zijn rap een 45min onderweg naar genk zh
doet dr bollen dan echo VOOR zijn uren?

Benneke

Berichtdoor Benneke » 02 dec 2007, 20:50

Neen, Dr. Bollen doet ze tijdens zijn uren. En het is ook niet altijd dokter Bollen. Ze zorgen dat er altijd één van hun gynaecologen beschikbaar is voor een follikelmeting. De eerste keer moest ik bij Dr. Ulens komen, op een maandag om 08h15. Ik kon toen pas om 08u40 binnen bij hem.
De tweede keer was gelukkig bij Dr. Bollen, die is ook veel zachter. Afspraak bij hem om 09h50, en maar 5 minuten vertraging, maar door de bloedname achteraf was ik pas na elf uur buiten !

Inderdaad, naar Genk ben je 45 minuten onderweg...

pimboli

Berichtdoor pimboli » 02 dec 2007, 21:39

benneke je bent een schat en ik wens je veeeeel succes meid!!!!!ik ben je erg dankbaar voor de antwoorden!
ben jij ook van overpelt dan :)
ik ben 24j en woon in o'pelt :)
mijn ventje is er 34
misschien kunnen we mekaar wel tegenkomen ergens hetzij in genk hetzij in overpelt :)
misschien kunnen we mekaar toevoegen op msn?ach wat enkel als jy dat wel wil!!!!!

mvg

pimboli

L.

Berichtdoor L. » 03 dec 2007, 07:33

Spannend vandaag. Binnen een uurtje moet ik in Leuven zijn: dag des oordeels; ik word onderzocht en we krijgen de resultaten van mijn bloedonderzoek en mijn mans tweede sperma-onderzoek.

Deze middag weten we welke techniek ze voor ons uit de kast moeten halen om de natuur een handje te helpen.

Ella

Berichtdoor Ella » 03 dec 2007, 08:00

Goeiemorgen Dames,

Amaai zeg, hier is veel bijgeschreven de afgelopen dag.
Kirsten, leuk om zo een positief verhaal te lezen.
Benneke welkom op ons forum, blijven schrijven hoor. We duimen allemaal voor jou en zijn benieuwd naar het vervolg van jou verhaal.
MeLi, spijtig dat weer in duivels uitgedraaid is.

L, laat weten hoe het geweest is he.

Blijkt dat we toch nog allemaal heel jonge mensen zijn he.

Hier niet veel nieuws te vertellen nog 9 dagen...

L.

Berichtdoor L. » 03 dec 2007, 10:24

Wel, zoals ik had gedacht: het was nog te vroeg.

Dr. Gordts (Sylvie) regelde die afspraak vandaag omdat ze dacht dat ik nu mijn eisprong zou hebben, maar ik dacht dat het later zou zijn. Prof Gordts (de papa van Dr?) onderzocht me vandaag, ik kreeg zicht op vijf mooie follikels die volgens de metingen 13 cm waren en woensdag tegen de 20 zouden lopen. (Zeer bevreemdend allemaal, die hele technische uitleg :-).

Ze namen nog een bloedstaal, die vergelijken ze deze namiddag met de echo, en dan weten ze exact wanneer ik terug moet komen. Deze week meer nieuws dus!

Wat wel vreemd was: de tweede spermastaal van mijn man gaf een heel ander resultaat dan de eerste. Morofologie: 12% ok (wat ik héél vreemd vind: een beetje verschil, ok, maar van 3 naar 12?). Maar nu was de beweeglijkheid niet wat het moest zijn.

Ach ja. Ik leg mijn lot vanaf nu in medische handen, ik ga er van uit dat die mensen weten wat ze doen :-)

Ella

Berichtdoor Ella » 03 dec 2007, 11:13

L, wat gaan ze nu doen bij jullie. IUI of IVF

L

Berichtdoor L » 03 dec 2007, 11:49

Dat hangt een beetje af van wat het resultaat is van "mijn" onderzoek. Voorlopig spreken ze nog van IUI, omdat ze bij de tweede spermatest ook eens een "absolute" berekening hebben gedaan: dan bekijken ze niet in procenten maar in aantal spermacellen hoeveel normale er bij zijn. En dat waren er genoeg voor IUI.

Dus als mijn eileiders niet verstopt zijn en mijn aanmaak en eisprong normaal is gaan ze het eerst met IUI proberen. Maar dat weet ik dus pas woensdag of zo.

Als ik de verhalen hier zo lees weet ik niet goed wat ik er van moet denken. IUI lijkt me veel minder omslachtig, maar bij IVF ben je zeker dat er bevruchting plaatsvindt. Ik wacht af.

pimboli

Berichtdoor pimboli » 04 dec 2007, 11:06

hallo

wij kregen net de uitslagen van de onderzoeken in genk en bij mij alles oke maar bij mijn man niet....sperma in nog slechter gewoon
hij zal een operatie aan zijn teelballen moeten ondergaan!! :(:( ben er ellendig van...weten jullie wat zo'n operatie inhoud?

mvg

Ella

Berichtdoor Ella » 04 dec 2007, 14:23

Pimboli, wat een vreselijke uitslag.
Weet je waarom hij juist geopereerd moeten worden? Ik heb al dikwijls gehoord dat als mannen een spatader op de teelballen hebben dat deze dan operatief verwijdert moet worden.

Veel sterkte meid.

Liefs
Ella

pimboli

Berichtdoor pimboli » 04 dec 2007, 15:58

ik weet het niet en dr ombelet ging er niet echt op in...
eerst nieuw sperma onderzoek
ik dacht dat hij iets zei over sperma eruithalen
hij moet ook een echo van zijn 'teelballen' laten maken

zucht.......

L.

Berichtdoor L. » 04 dec 2007, 17:26

Over dat sperma er uit halen sprak de dokter bij ons ook op het eerste gesprek, toen hij de mogelijkheden overliep.

Als het probleem lag bij het "vervoer" van het sperma (bv dat er alleen vocht maar geen spermacellen vrij komen bij ejaculatie) dan kunnen ze de goede cellen rechtstreeks uit de teelballen halen en ICSI doen. Wel vreemd dat hij daar niet verder op in gegaan is, want dat lijkt me toch iets waar je je op moet voorbereiden...

Laat ons dan maar hopen dat het inderdaad over indalen of spataders gaat. Maar als je echt zeker wil zijn zou ik nog eens bellen...

Veel moed in elk geval, ik duim voor jullie dat het allemaal nog meevalt!

pimboli

Berichtdoor pimboli » 04 dec 2007, 20:50

pfff we wisten al dat het zaad slecht was maar nu zei ombelet 'bijna niks' en dat geeft ons echt geen moed....

pimboli

Berichtdoor pimboli » 04 dec 2007, 20:52

ps = dr ombelet zei ook 'dat we zo niet verder kunnen ' (met zulk sperma)
:(

het is een eigenaardige dokter

Benneke

Berichtdoor Benneke » 04 dec 2007, 22:01

Oh, wat een slecht nieuws... Maar wacht eerst toch maar verdere onderzoeken af !! De echo zal al veel aan het licht brengen, en een volgend staal is misschien beter. Bij mijn man was het eerste slecht, het tweede iets beter, toen twijfelden ze om IUI te doen, maar het derde was weer slecht.
Dus bij jullie komt er misschien ook nog een derde.

Inderdaad, Dr. Ombelet is ne 'speciale'. Maar hij doet zijn werk naar het schijnt heel goed, en dat is wat telt voor mij !

De dag dat ik PU had, de vrouw die naast mij lag, bij haar man hadden ze ook moeten opereren en het sperma er operatief uitgehaald.
Bekijk het van de positieve kant : dan moet hij niet telkens in 'het kamertje' in Genk zijn potje vullen, ze hebben dan al alles in het ziekenhuis !! Want voor mijn man was het wel stressen vlak voor de PU, op commando is het immers niet zo fijn.

Zeg, je man heeft zijn potje toch in Genk gevuld hè ? Jullie zijn er toch niet vanuit Overpelt mee vertrokken, want dat kan de slechte kwaliteit ook verklaren !!

Ik woon trouwens in Neerpelt. Msn, sorry maar ik zit daar eigenlijk nooit op.... Maar misschien komen elkaar wel eens in Genk tegen ! Ik moet er volgende week dinsdag zijn voor mijn bloedname...

Heel veel sterkte !

Benneke

Ella

Berichtdoor Ella » 05 dec 2007, 07:03

Jeezes Pimboli.
Als ik van jou was dan zou ik toch terug naar het ziekenhuis bellen om wat meer uitleg te vragen hoor. Je man kan toch niet zomaar een operatie ondergaan zonder te weten waarom....

Vandaag men duivels gekregen. 4 dagen eerder dan verwacht. Ik weet nu wel dat ik niet natuurlijk kan zwanger worden maar ergen hoop je toch altijd op een klein mirakel. Dus ben ik toch weer teleurgesteld.

Mijn man heeft zijn potje thuis gevuld. Daarna hebben we nog ~ 30 min moeten rijden tot Leuven. Aan het ziekenhuis heb ik nog een dikke 5 min moeten zoeken vooraleer ik het labo gevonden had. Misschien dat het bij ons daarom ook zo slecht was...
Ach ja we zullen het binnenkort wel weten he...

Pimboli, heel veel sterke he meid.

pimboli

Berichtdoor pimboli » 05 dec 2007, 08:34

mijn man vult potje in zh hoor want anders halen we dat niet :)
wij moeten dindag de 11e bij de consulente komen voor de uitleg om 9u30 en woe een nieuw staaltje binnendoen....
amai benneke hoe spannend voor jou!!!
dikke duim omhoog!!!!

xxxxx

L

Berichtdoor L » 05 dec 2007, 10:35

Hier is het sperma denk ik als goede wijn: hoe langer het bleef liggen hoe beter het werd :-)

Eerste staal: met de fiets naar een labo in de buurt (kwartiertje fietsen): behoorlijk slecht
Tweede staal: met de trein naar Leuven (ongeveer 3 kwartier onderweg) en ter plekke ook nog even lopen zoeken naar het labo (die van het onthaal lieten me inschrijven, wat niet nodig was, en stuurden me eerst naar het foute labo). Meer dan een uur na productie binnen gebracht dus, en toch was het resultaat veel beter dan de eerste keer, zelfs bijna onder de noemer "normaal" te plaatsen...

Ik ben vanmorgen dus nog eens terug moeten gaan, maar had mijn eisprong blijkbaar toch nog niet gehad. Vreemd, want ik had gisteren duidelijk vruchtbaar slijm. Ze deden ook een test van het baarmoederhalsslijmvlies, die niet goed was, er waren geen levende spermacellen te bespeuren. Dus: ofwel waren ze deze keer te laat en is mijn eisprong al gepasseerd, ofwel scheelt er iets met mijn baarmoederhalsslijmvlies en moet ik hem nog krijgen. Als dat het geval is doen ze deze cyclus nog IUI. Mijn bloedstaal moet uitsluitsel geven: deze namiddag bellen ze. Spannend!

Anne

Berichtdoor Anne » 05 dec 2007, 11:37

@L, ik dacht dat ze konden zien of er nog een follikel zat of niet, en indien die er nog zit dat dan de eisprong nog niet geweest is?
Doe jij IUI op basis van je natuurlijjke cyclus?

L.

Berichtdoor L. » 05 dec 2007, 12:00

Wel, net daarom denk ik dat ze al te laat zijn. De prof zag maandag 4 blaasjes, en nu vond de dokter er nog eentje.

Wat zou betekenen dat mijn vruchtbare periode ultra kort is of zo? Maandag hebben ze uitgerekend dat het voor woensdagochtend zou zijn, maar misschien was het dan inderdaad al dinsdagavond of zo. Pffff. Ik vrees ook dat het al te laat is.

Op dit moment is het inderdaad de bedoeling om IUI in mijn natuurlijke cyclus te doen. Wat zouden redenen zijn om dat niet te doen? Want die ken ik eigenlijk niet.

Gast

Berichtdoor Gast » 05 dec 2007, 12:08

http://www.brusselsivf.be/default.aspx?ref=AFAKAE&lang=NL

Pimboli -> hier een site waar je meer uitleg kan vinden. Wanneer er niet genoeg zaadcellen of geen zaadcellen gevonden worden in een staal kunnen ze zaadjes rechtstreeks uit de bijbal of zaadbal halen.

Het is natuurlijk niet zo plezant voor je man maar zo kan het zeker ook lukken!

Ik ken 2 koppels die zo zwanger zijn geworden. 1tje van de 4 ICSI en 1tje heeft 1 kindje en is zwanger van het 2de alletwee na de allereerste poging!

Succes allemaal!

Ik ben zelf ook bezig met ICSI doordat het zaad van mijn man slecht is. Heel waarschijnlijk door spataders, die zijn nu verwijderd. Het is wel wat beter nu maar helaas nog altijd maar goed genoeg voor ICSI.

Ik ben nu in bezig aan mijn in totaal 5de ICSI poging, morgen krijg ik weer een terugplaatsing. Ik heb al een kindje na de 2de poging en ben dus nu bezig aan de 3de poging voor een 2de.

Groetjes

charlotte

Berichtdoor charlotte » 05 dec 2007, 19:59

hoi iedereen,

sorry dat het zo lang duurde, maar ik heb pas vanaf vandaag het resultaat van mijn man zijn onderzoek. bij ons heeft flixar toch wat verbetering gebracht.( zie onderwerp sperma na gebruik flixar) want buiten dat heeft mijn man niets anders gedaan. hij rookt of drinkt niet, doet regelmatig aan sport. hij draagt boxers en neemt enkel douches.
ik weet nog niet wat we gaan doen, maar de huisarts zei van nog een beetje te wachten, want met zo'n staal zou ik wel zwanger kunnen worden. en we zijn nog niet zo lang bezig. we hebben ook geen haast
groetjes

L.

Berichtdoor L. » 05 dec 2007, 22:32

Het wordt toch IUI. En deze cyclus nog! Spannend...

Terug naar “Vruchtbaarheid”