az sint-Lucas, gent

cin

RE: az sint-Lucas, gent

Berichtdoor cin » 10 jan 2008, 06:26

hoi 1978,

Oooh dat is zo jammer en zeker nu met je ventje weg en je examens....Ik wou dat ik je helpen kon meid echt waar. Jammer dat we zo niet kunnen een pannenkoekske eten hé met ne choco om elkaar wat op te peppen !!
Op zulke dagen heb je inderdaad tederheid nodig en niet altijd woorden maar gewoon iemand die je vasthoud en je even knuffelt.
Ik ga niet zeggen dit was nog maar de eerste poging dus dat is normaal want dat is het niet !!! Elke poging kan raak zijn en hoop je dus ik begrijp volkomen die teleurstelling en dat gevoel dat je terug aan de slag moet. Bij mij is het de eerste keer gelukt in ronde 3....
Hoe moet je nu terug van start gaan ? Morgen op controle ?

Ik moet maandag bij Tom en als die echo goed is dan mag ik naar Dr. Debruyne.
Ik voel me meer en meer misselijk maar geen effect op eetlust, ik eet brood brood brood !!!Voel ook meer druk op de ingewanden door uitzettende baarmoeder naar het schijnt en die ongipijnen maar ik klaag niet hoor want hoe meer ik voel hoe geruster ik ben dat er iets gebeurd.
Als ik hierover teveel doordram moet je het zeggen hoor...

Wat doet je man voor werk ?
Mijn man werkt voorlopig nog bij Dredging als burg.ing maar wil graag de zaak van zijn pa overnemen en die is aannemer. Tja ik heb daar gemengde gevoelens bij maar ik steun hem wel...

Meid, veel succes met je examens vandaag en laat iets weten hé !!

Knufffel,

Cin

1978

Berichtdoor 1978 » 11 jan 2008, 10:00

hallo cin,

gisteren een drukke dag gehad.
De ganse morgen erge buikpijnen gehad. Amaai, dat was al lang geleden zeg. en dan die pijn in mijn zij, van endometriose er ook nog bij, maar die viel redelijk mee. 's Morgens niet veel kunnen studeren, maar 's middags vielen de examens nog redelijk mee. Gelukkig. na de examens dan vlug naar Gent. Nele is inderdaad heel meelevend. Ben er blij om. Ze vroeg echt nog eens speciaal, hoe gaat het met je? en aan de deur gaf ze een echte harde handdruk, waarmee ze wou zeggen succes de volgende keer en we doen ons best voor jullie!
Ik moet de volgende keer vroeger gaan, mijn follikels waren al te groot op dag 12. Nu moet ik op dag 10 gaan en dat is volgende vrijdag. Nu terug starten met Clomid. Misschien inseminatie de zondag, maar ze zal het wel uitstellen tot de maandag vrees ik. Hopelijk dan nog op tijd. Gelukkig gaat het allemaal zo vlug. van de teleurstelling terug naar het hopen van de nieuwe cyclus.

Ik ben blij te horen dat je meer en meer misselijk wordt. Je weet wat ze zeggen over overgevers bij ons? Spuggers zijn bluvers!!! Overgevers hebben een blijvende zwangerschap! Ik hoop dat ze gelijk hebben voor jullie!
en geniet maar van je broden te eten. Hoeveel keer kom je dat tegen? hihi

Zit je man bij Dredging? op de boten? Heel veel van huis? Soms in Dubai en zo?
Ik ben 3 jaar met een man geweest, bijna verloofd, die dat deed bij Jan de Nul. in het begin was het 8 weken weg en 4 weken thuis. na een jaar, 6 weken weg, 6 weken thuis. amaai, dat is lang! Maar ik denk niet dat je man dat ook doet, hij is teveel thuis. laat het weten, ben benieuwd

Mijn man heeft 12 jaar een eigen bedrijf gehad, de laatste twee jaar volledig zelfstandig in klank en licht. Het gerief plaatsen van de fuiven, boxen in café's, ... Bijna altijd in het weekend werken. Hij was het beu om zo te werken en het gezaag van de anderen en de geldnood, dat hij beslist heeft om ongeveer hetzelfde te doen, maar onder een baas. Hij doet het sedert september. Hij is zeer tevreden. Mooie uren, luxuezer leven, geen geldnood, ... maar hij mist toch die zelfstandigheid. Hij zal het zeker terug proberen met tijd in iets anders dan wel. Misschien in mijn vaders bedrijf in computers en netwerken. Mijn vader zou dat graag hebben. maar we zien wat de toekomst brengt.

waarom gemengde gevoelens bij die beslissing?

Gisteren voor de eerste keer naar een schaatscurcus geweest. Mijn man schaatst heel graag. Hij kan alleen vooruitschaatsen. Ik wou dat hij eens les kreeg en er ging juist een curcus starten. Ik heb ons beiden ingeschreven. met het gevoel, dat hij dan alleen kan verder doen en ik zal moeten stoppen wegens een zwangerschap. Maar ondertussen doen we aan sport en het is nog leuk ook. Amaai ze gaan vlug. in 1 lesje van een uur, moeten we nu al achteruit schaatsen. maar dat is toch te moeilijk voor mij hoor. ik zal nog veel moeten oefenen. maar ja we weten nu onze gedachten te verzetten en dat doet deugd!
paardrijden deed ik vorig jaar, maar durf niet meer zoveel te gaan. Bang om af te vallen. en de schokken als we dan toch zouden moeten zwanger zijn? die kunnen toch niet goed zijn?
We gaan ook gaan dansen. eerst begonnen met alle dansen, maar overgeschakeld naar de swingcurcus. Er waren teveel dansen op 1 moment. nu zijn er maar twee. en het is al genoeg. Het zal tof zijn als we het kunnen. Maar nu is het nog sukkelen.

Wat doe jij van sport?

Volgende dinsdag en donderdag terug examens. op naar die.

Prettig weekend en geniet van je babytje in je buikje!!

1978

1978

Berichtdoor 1978 » 14 jan 2008, 08:33

hallo cin,

hoe gaat het? vanavond naar Tom he.

hoe was je weekend? Ik heb vrijdag mijn huis gepoetst, was nodig na een week examens. zaterdag heel veel geblokt. zondag was mijn man thuis en hij stoorde me de ganse tijd om te blokken, dus ben ik maar gestopt met blokken en zijn we op familie bezoekjes geweest. was tof. Vandaag er dan nu terug in vliegen. Het zal een moeilijk examen zijn morgen en je kan er niet veel aan studeren, pech he.

tot hoors,

1978

cin

Berichtdoor cin » 14 jan 2008, 10:54

Hoi 1978,

Ben je vandaag thuis om te studeren ? Tja met een vent in de buurt kan je nooit niet veel doen hé !! Als mijn schat in huis is dan moet ik ook niets plannen hoor.
Hij was zaterdag weg dus dan heb ik gepoetst en gewassen en gestreken, ge kent dat hé....bweeeh en dat herhaalt zich elke week.
Gisteren ook familiebezoekjes en verjaardagsbrunch van mijn mama.Was gezellig en schoonzusje die nu 13 weken is was er ook. En maar klagen dat ze het zo lastig had en tralalalalala...natuurlijk kon ik niets zeggen.
Ik voel me sinds vorige week mottiger met de dag...vandaag slap en misselijk...en ongelooflijk draaiierig. Maar ik klaag niet hoor ! Ik begin zo meer en meer te beseffen dat het raak was en is.
En ik wens jou hetzelfde toe deze cyclus. Hoe ziet de concrete planning er nu uit bij jou en wanneer zou je dan het kunnen weten ?
Vanavond bij Tom, de schrik zit er in hoor...6 weken vandaag dus misschien horen we het hartje al, ik hoop het hoor want dan zou ik beetje geruster zijn. Zou dit al kunnen denk je op 6 weken ? Mocht het nu niet zo zijn dan zou ik toch ongerust zijn hoor...maar goed we zien wel wat hij allemaal zegt.
Om 17u45 is het zover !!!!Spannend....
Daarna gaan we bij mijn mama eten, appelmoes met gehaktballetjes....

Ga nu eten, honger heb ik niet maar toch ga ik eten, heb geen reserves...

Veel succes met je examens meid !!! Ik ga duimen...

Knuffel,

Cin

1978

Berichtdoor 1978 » 14 jan 2008, 11:33

hallo cin,

het is dubbelzijdig he. je niet goed voelen, maar toch blij zijn met je zwangerschap.
Wanneer ga je het aan je ouders vertellen en zo?

op 18/01 terug naar Nele, dag 10, deze keer. en misschien de zondag of maandag insemineren. meest waarschijnlijk de maandag, he. Hopelijk is het niet te laat. Stom he dat het weekend er nu juist in zit. Hopelijk doet ze het volgens het boekje, als mijn follikels er klaar voor zijn.

dan zouden we het kunnen weten 14 dagen na de inseminatie.
Heb er nu meer vertrouwen in, doordat ik op dag 10 moet terug gaan. ze zal me nu beter opvolgen. Nu nog op het juist tijdstip de inseminatie en ons geluk komt misschien dichter.

Ik weet niet of je het hartje al kan horen. Nog geen ervaring ermee. Maar laat het me weten, he. staat het niet in je kalender?

Veel succes vanavond!

groetjes 1978

cin

Berichtdoor cin » 14 jan 2008, 14:34

hoi 1978,

ik duim voor je vrijdag !!! Inderdaad nu zullen ze er sneller bij zijn...Ik heb dat ook ervaren dat ze de eerste keer aftasten en daarna komt er elke keer iets meer bij qua behandeling. Soms vroeg ik me af, waarom deden jullie dit niet meteen ????
Ik zou dus dit weekend ook maar lekker "klussen!!!!"
Je mist dan zeker niets...

Er staat veel blabla in de kalender en het hartje wordt deze week gevormd maar niets over de eerste echo natuurlijk...en op zappy wil ik niet teveel lezen want soms kom je rare dingen tegen.

Mijn ouders weten het want mijn mama die kan ik niet beliegen maar voor de rest van de familie en de schoonouders wachten we tot 12 weken ! No risks !
Je verschiet soms hoe mensen reageren hoor...bij het miskraam hebben sommige mensen me echt doen schrikken.

Hoe gaat het met studeren ?

Knuffel,

Cin

1978

Berichtdoor 1978 » 14 jan 2008, 14:53

hallo,

Ja ik heb ook dat gevoel over de behandeling. Je moet in het begin al die vragen oplossen. en toch behandelen ze je als een gemiddelde, het zal wel op de 14e dag zijn de eisprong. ah ja . een nieuwe kans, zeg ik nu al. terug nieuwe hoop en een beter gevoel nu.

Juist slecht nieuws gekregen over mijn nicht. Zij zijn in behandeling voor ICSI. de eerste keer nu. de follikels werden reeds bevrucht, maar er is geen enkele tot een embryo gekomen. Zo'n zware domper nu voor hen. Ik vind het zo jammer. ik leef zo mee met hen.

Je hebt gelijk dat je het even verzwijgt. Kan ik inkomen.
Erg doen schrikken? wat bedoel je? Als je het wil delen natuurlijk.

Ik zou het moeilijk hebben om dat te verzwijgen. iedereen weet van de behandelingen. Ik heb het graag zo, zo stellen ze geen vragen van en ...
Mijn schoonzus heeft al twee miskramen gehad en vertelde het tegen de ouders en broers ook niet. Ik moet zeggen, voor mij deed het zeer raar te weten dat ze zwanger was geweest, terwijl wij aan het proberen waren. en dat ik het nog niet wist ook. ze lag in het ziekenhuis en niemand wist dat ze zwanger was. vooral omdat ik ook verpleegster ben misschien. of omdat zij eerder zwanger waren dan wij? zij zijn nu even gestopt met het te proberen, althans zij zeggen het, he.
Ik hoop in mijn hartje , dat wij, als oudsten, toch eerst een kleinkindje mogen op te wereld zetten. maar ja, hopen he.

Het studeren vlot niet zo. Het is een dom vak, niet interessant. maar ja, ik moet erdoor he. dus ja, vlug nog wat blokken zeker.

groetjes 1978

cin

Berichtdoor cin » 15 jan 2008, 06:28

Hoi 1978,

Ik duim voor je examen straks !!!!Welk vak was het eigenlijk ? Hoeveel nog te gaan na deze ?

Mijn ene schoonzus was eigenlijk content want die zag haar rijk al verdwijnen en mijn schoonma die vond dat ik sterker moest zijn en niet mocht huilen. Je moet deze dingen nu eenmaal meemaken in het leven en ik zal nog ergere dingen tegenkomen. Dat is waar, er bestaan ergere dingen maar op dat moment was dit voor ons het ergste !!! Ze zei nog veel meer maar dat vertel ik later wel eens als ik er zin in heb. Ik wil het zeker met je delen. Heb jij een goed contact met je schoonouders ?
Ik snap je gevoel dat je als eerste het kleinkind op de wereld wil zetten. Klinkt stom maar ik wil het eerste kleinzoontje !!! Mijn broer heeft al een meisje..Pas op ik ga ook superblij zijn met een meisje hoor, het maakt me niet uit maar t'is het gedacht.
Ik vertel het nu ook nog niet aan mijn schoonzus dat ik zwanger ben...Kweenie waarom eigenlijk....
Misschien wou ze iedereen verrassen ofzo ???Je voelt je dan wel wat buitengesloten hé...Weten zij van je behandelingen ?
Bij ons niet maar na het MK heb ik het hun wel verteld. Mijn schoonouders weten het niet want die zouden zeggen dat dit dan maar de wil is van de natuur. Mijn schoonmoeder vind dat we niet aan kindjes moeten beginnen, lang verhaal eigenlijk....

Onze echo was ook goed en we zagen al hartactiviteit. Lief, zo bonk bonk bonk heel traagjes maar je zag het geflikker. Mijn hart bonkte natuurlijk 10000 maal sneller denk ik !
Tom zei dat het vruchtje goed van start is gegaan. Ik mag nu straks bellen naar onze oude gyn voor nieuwe afspraak eind volgende week. Hij snapt onze bezorgheid en zegt dat we regelmatiger op controle mogen als we daar behoefte aan hebben en dat hebben we toch wel die eerste 12 weekjes hoor.
Ik ben echt blij dat we iets zagen, ik trilde helemaal weet je.
Het is exact 2 mm, de vorige keer maar 1 mm. Bloed was ook veel beter. Ik had de eerste maal progestereon van 3.5 en nu van 28. Ik neem wel nog utrogestan ter ondersteuning.
Nele wist de vorige keer dat het fout ging lopen maar wisten het natuurlijk niet honderd procent zeker daarom hebben ze niets gezegd maar ik herinner me wel nog dat de gyn toen zei dat 3/10 vrouwen een miskraam hadden zonder aanwijsbare reden. Maar ja daar stond ik toen niet bij stil natuurlijk, nu passen puzzelstukjes ineen. Mijn man vroeg dan ook om deze keer rechtuit te zijn en tom zei dat alles nu verliep zoals het hoort. Gelukkig maar maar ik tel toch die 12 weekjes af hoor.
Daarna bij mijn mama gaan eten, die was ook blij natuurlijk. Zij zijn de enige die het weten buiten op het werk...Ik denk dat mijn man het wel soms vervelend vind dat mijn mama veel weet maar goed ik moet het echt met iemand delen.
Hij is heel blij maar ook nuchter dat het fout kan lopen en hij wil daarom nog niet te hard van stapel lopen. Ik heb hem gezegd dat dit me toch een beetje teleursteld en natuurlijk de ganse avond was hij rond mij aan het hangen om de brokken goed te maken en dan super veel te vragen enzo...tja mannen hé !!

Heb ook niet veel goestin hoor om te werken.....en moet vanavond ook thuis poetsen en opruimen. Geen leuke vooruitzichten dus...Behalve het stukje chocolade nadien !!!Daar trakteer ik mezelf elke avond op. Stom hé !

Succes meid en tot gauw

Cin

1978

Berichtdoor 1978 » 15 jan 2008, 07:11

hallo cin,

dat is super nieuws. ben zo blij voor jullie. Zal wel speciaal gedaan hebben, het hartje horen. Horen dat er wezentje komt van jullie twee. Zo schattig.
Er is geen groter wonder dan dat denk ik.

Wat je ook tegenkomt, op dat moment is dat het slechtste die kan gebeuren. Een miskraam, ben er zo bang voor. Je moet zoveel doen voor een kindje en dan verlies je het. Mag er niet aan denken. Maar aan de andere kant, als het een gehandicapt ging zijn later, ben je er nu misschien wel blij om dat je even moest geduld uitoefenen. Er zijn er enkele die ik ken die dit vertelden.
Mijn schoonzusje, ja, ze is soms zo raar. Ze is 24. Ziet ernorm graag kinderen, zoals ik. Maar zou er alles voor doen om zwanger te worden. allez vorig jaar toch. Ze woonde alleen, haar vriend in zijn huis. Niet samen, alleen af en toe eens slapen. Wat als er daar een kind ging komen. Ze konden niet samen wonen, door de huisdieren, hij had twee grote honden en lelijk huisje. Zij een mooi huis, maar er mogen geen honden binnen van huisbaas. Dus ja. Nu een jaar later hebben ze samen een huis gekocht, boven ons budget en ze verdienen niet zoveel. Ik hoop dat ze nog even kunnen sparen en dan aan kinderen beginnen. ze wilt zoveel in 1 keer, vind ik toch. Maar ja, elk zijn eigen huisje he.

Met mijn schoonma heb ik een goede band. Ze roddelt niet, maar overlegt de ganse stad, hihi. Alleen was zij zwanger van mijn man, aan 19jarige leeftijd. En zondag daar nog een discussie over gehad. zij heeft geen jeugd gehad, kan ik inkomen. Maar als ik zei dat ik dat liever had gehad dan nu hopeloos zitten te wachten op een kindje, verstond ze me niet. Ik heb een jeugd gehad, weet je wel. Maar dat zijn kleine details. Ze zegt zo, ik heb gehoord dat het niet gelukt is, maar het komt wel hoor, en dat is dan weer super lief. We hebben het tegen de schoonzusjes en schoonouders gezegd dat het zo niet zal gaan rond kerstavond. Het paste juist. mijn schoonzusje had een kado om naar een welnesscentrum te gaan voor een nacht. en ze zei, of heb je liever een avonturendag? En ik zo, als het vroeger was geweest, ja, maar zoals de zaken er nu voor staan, toch liever de relaxdag. en we legden het uit.

Mijn ma en mijn zus, zijn mijn beste vrienden. Ik vertel er alles aan.
Ze leven dan ook heel erg mee. Maar mijn ma zegt zo van, je weet toch dat het niet direkt zal lukken he. en dat doet soms pijn. in het begin zei ze altijd, het zal zo wel lukken. tot op het moment dat ik bewijzen kon tonen. dan stopte ze ermee en kon ze aanvaarden dat we hulp moesten hebben.

Mijn examen vandaag gaat over de basis van ons eindwerk. Stom vak.
Donderdag heb ik nog twee vakken, vaatchirurgie en bloed en volgende week dinsdag ademhaling. dat is interessanter om te studeren.
maar ik zal toch nog een beetje moeten studeren vrees ik, want kan er nog niet veel van. zit de ganse tijd te dagdromen!

groetjes
1978

Terug naar “Vruchtbaarheid”