az sint-Lucas, gent

cin

RE: az sint-Lucas, gent

Berichtdoor cin » 14 dec 2007, 10:11

hey 1978,

Yippie dat is die zeeuw-vlaanderen, net over de grens eigenlijk maar voor de papieren Nederland. Mijn man is nederlander vandaar....maar hij is ech een belg hoor !
Paardrijden, goh dat is zou ik ook zo graag eens doen !!!zou ik dan nu nog kunnen beginnen denk je op mijn leeftijd ?
Ik deed vroeger fitness maar ben gestopt door te verhuizen en daarna ging ik nog turnen maar eerlijk gezegd had ik hier geen energie meer voor 's avonds als ik thuis kwam en moest poetsen enzo....Yoga is leuker en daar geniet ik van. Wij wandelen veel en ons huisje is groot genoeg om nog te klussen ook dus daar besteed ik nog veel tijd aan.

Ik kook graag voor ons tweetjes of voor een beperkte groep maar zo met die feesten niet want dan is het zo geforceerd stressy...
Ik denk dat het afhangt van vrouw tot vrouw of je veel bijkomt of niet, t'is ook te zien welke behandeling hé. Voor IUI hoe je geen medicatie te nemen hé dus dat zit wel ok dan...Voor isci weet ik niet.
Ik ben nu sinds ik begonnen ben 4-5 kilo bijgekomen maar ik geef toe dat ik ook wel meer beginnen emo eten ben als je begrijpt wat ik bedoel.Ik ben vrij mager dus ik kon die kilootjes wel bijhebben maar toch wil ik het wel gaan beperken mocht het te fors worden.
Teveel sporten zou naar het schijnt ook niet goed zijn omdat je lichaam dan te zwaar belast wordt....tja wat moet ne mens op den duur nog gaan doen hé !

Verzorg je meid en kloester je lekker uit in de zetel met een warme choco !!!

Cin

1978

Berichtdoor 1978 » 18 dec 2007, 05:18

hallo cin,

hoe stel je het in je vakantie? koud he, alleze bij ons in west-vlaanderen toch.

ik kom juist van mijn werk, een keizersnede gaan doen. 30 weken zwanger, een klein ventje die niet goed kon ademen. het is naar een speciale afdeling.
maar het gaat goed ermee. het is het zesde kindje en die mevrouw was nog maar 27!!!! amaai, het leven is toch niet eerlijk he.

gisteren, maandag, naar az geweest. 2h30 in file gestaan op weg naar ginder. amaai, ik was een 1h30 te laat voor mijn afspraak en 2uur te laat beginnen met werken in de namiddag. maar niemand die het erg vond, gelukkig.
Ik ben begonnen met Clomid te nemen en volgende week maandag moeten we terug voor echo en dan kijken of mijn eitjes groot genoeg zijn om woensdag te insemineren. Het gaat vooruit. ik ben blij. hopelijk zijn er niet teveel eitjes, anders moeten we een cyclus wachten. te grote kans op meerlingen.
een tweeling mag wel, maar meer, neen toch liever niet in 1 keer.

hoe was het van jou in Gent? is billy bijgevuld? al iets te zien?

nog drie dagjes werken. ik verlang. en dan blokken maar. vrijdag dan toch geslapen, heb eigenlijk veel pijn gehad. zelfs vandaag nog. Gelukkig aan dag 6 vandaag, dus hopelijk vermindert pijn nu.

groetjes

1978

1978

Berichtdoor 1978 » 21 dec 2007, 09:43

hallo Cin,

ik ben in verlof. oef eindelijk. een drukke wachtweek achter de rug. dacht dat er geen einde ging aankomen.

Door mijn Clomid, voel ik mijn eierstokken heel goed. tis alsof ik ze voel ontpoppen. raar hoor.
Ik voel me er anders niet slecht door, doodmoe ben ik dat is alles.

Vanaf vandaag blokken, en dan volgende week nog even op vakantie na de inseminatie. Zal een moeilijke tijd worden, maar we slaan er ons wel door, zoals altijd.

hoe is het nog met jullie?

groetjes

1978

cin

Berichtdoor cin » 21 dec 2007, 18:14

hey 1978,

Geniet van je verlof meid ook al is het een semi-blokverlof !!!
Clomid is inderdaad een straf goedje, ik ben daar ook mee begonnen....je voelt alles he...hopelijk werkt het bij jou en kunnen ze woensdag insemineren...net maria dan he...een ietwat latere "'ontvangenis"'.Ik ga voor je duimen !!!!
Ik was ook moe van clomid en kreeg ook lichtflitsen af en toe bij de laatste dosis.

Er was maandag een follikel klaar voor de jump, terug pregnyl en volgende maandag ook dan direct utrogestan want mijn slijmvlies was heel dunnekes en om een miskraam terug te proberen omzeilen geen risico. Ik ben wel blij maar niet euforisch als de vorige keren .Ik sta er ook niet bij stil weet je, het kan me soms geen barst schelen allemaal.
We hebben geklust maar ik geef toe dat dit echt een routine-klus was hoor. Bij mij ging het echt niet...We mogen testen op 1 januari, wat een dag he !!!Ook de verjaardag van mijn ventje. Zou mooi zijn maar goed ik hoop er niet op.
1978 je denkt nu waarschijnlijk van hey meid blij zijn !!!Dat ben ik niet honderd procent, ik dek me in voor de teleurstelling.
Trouwens schoonzusje is zwanger en plots gaat alles weer in haar richting.

Deze week de kerstinkopen gedaan zodat ik de deur niet meer uit hoef de komende dagen. Geen drukte hoor !!!
Wat zijn jullie plannen met de feestdagen als ik zo onbeleefd mag zijn ?
Bij ons dus kalkoen he, ben wel benieuwd hoe dat beest er gaat uitzien...nog nooit eerder gedaan....

Internet ligt hier af en toe plat dus als je me even niet leest, ik ben er wel maar niet online...en met die dagen is het niet altijd even makkelijk he maar ik denk aan jou hoor en ga woensdag heel hard voor je duimen. Dat zou pas een mooi nieuwjaarscadeau zijn !!!

Veel blokplezier en geduld en geniet ook maar wat van rust hoor...dat kan deugd doen nu.

Toedeoe,

Cin

1978

Berichtdoor 1978 » 21 dec 2007, 19:10

hallo Cin

Waarom moet jij Pregnyl nemen?

Ik versta het hoor dat je wat pessimistisch indekt. Ik ben ook zo. Niet te veel van verwachten. de teleurstelling is dan minder groot.

Amaai je ventje is van 1/01, tof. Zal je dan ook die dag een test doen?

Ik heb al ondervonden dat het niet zo plezant is om iedere keer terug te moeten tellen wanneer we de laatste keer hebben gevreeën. en dan mastruberen voor mijn man enkele dagen nadien en op comando. Maar ik geniet er dubbel zoveel van als we wel mogen vrijen, hoor. Ik heb met mijn endo regelmatig pijn als we vrijen, maar als ik me goed voel dan gaan we er dubbel zoveel tegenaan! :-)
Gelukkig hoeft dat bij jullie niet zo. Jullie kunnen altijd genieten. Maak het extra gezellig, een kaarsje, een badje, warmte, zonder tv, lekker eten, gezellig praten, ...

Op 24/12 naar Gent. 's avonds naar mijn mans ouders. kerstdag naar mijn ouders en naar de meter en peter. Druk. en dan nog studeren en woensdag terug naar Gent normaal. amaai. Maar ja het is nu zo en we nemen het erbij. we kunnen ons dan niet druk maken over hoe het zal gaan.
Op oudejaar hebben we vrienden uitgenodigd om te komen eten. Ik kan geen eten klaarmaken, zoals jij, dus heb ik het maar op Gourmet en Raclette gehouden. ook altijd lekker, vind ik toch. Kon ik maar zo koken. maar ik vind het altijd zo'n zonde om de ganse dag te koken en dan in 15 minuten is het verdwenen!

Het zal weer een moeilijke tijd zijn voor jou, nu je schoonzusje zwanger is. Ongewild zal ze er regelmatig over praten en dat zal jou dan kwetsen, he. Ik ken dat. Hopelijk kan je vanaf 1/01 meepraten met de zwangerschap en spreken over jullie kindje binnen enkele maanden! Wie weet.
Klus nog maar lekker, je verhoogd je kansen dan toch maar en je geniet van elkaar in deze koude, donkere tijd!

groetjes 1978

cin

Berichtdoor cin » 26 dec 2007, 14:56

dag 1978,

terug van even weggeweest met kerst enzo, ge kent dat he !!!
Hoe was het vandaag in Gent, heb aan jou gedacht hoor.
Hoe was jullie kerst ?
Bij ons goed, gisteren drukte van jewelste maar onze keuken is niet ontploft en de kalkoen was lekker gaar en dat na 4 uur in de oven !!!
En gourmet enzo vind ik ook superlekker maar dat doet de rest al dus tja ik wou dan wel iets anders doen maar ik doe dat wel graag in de keuken staan.
Was wel gezellig uiteindelijk, onze frigo staat nu wel met vol met pottekes met restjes maar straks alles in de wok en hupsakee een nieuwe kerstmaaltijd!
Huisje is ook natuurlijk een ravage maar goed ik ga morgen den boven doen en dan vrijdag den beneden en dan ligt het tegen onze nieuwjaarsbrunch terug proper om vuil te worden gemaakt.
Misschien weten we dan ook al meer he...ik hoop er niet op hoor maar ik geef wel toe dat ik soms denk van hey wat als het nu toch zou gelukt zijn ??? Ik kijk er ook voorlopig niet echt naar wat ik doe enzo...natuurlijk geen alcohol en pate maar bij mijn broer heb ik wel volop sla gegeten.

Deze ochtend ook een stevige winterwandeling in het schor gedaan. (''verdronken land van saeftinge) Niet voor hartpatienten, kinderen en zwangere vrouwen...tja toen dacht ik ook even "wat nu ?"'
Deed wel deugd maar nu ben ik dus helemaal teut in de benen...die wegen 100 kilo van al dat slijk enzo. Straks nog laarzen poetsen, bweeeehhhh....

Ik kreeg pregnyl omdat we dan zeker zijn dat het ei springt en ook omdat de innesteling beter kan verlopen, ter ondersteuning dus...
Hoe ziet jouw planning er nu uit ?
Wanneer kan je mogelijks testen ?

Veel succes nog met het studeren en we horen elkaar nog voor oudjaar he !!!

Dikke knuffel,

je maatje uit gent

1978

Berichtdoor 1978 » 26 dec 2007, 16:19

hallo cin,

Ik ben blij voor jou dat je keuken niet ontploft is. Amaai 4 u in oven. dat moet nogal een kalkoen geweest zijn!

Kerstmis was reuze leuk, enkele verre neefjes terug gezien, was tof.

Vandaag, doodmoe en beetje aan de depressieve kant. van de Pregnyl? of van het feesten? We zijn juist terug van de gynecoloog. De inseminatie is achter de rug. Die Tom Coetsier is een lieve man, we ontmoetten hem vandaag voor het eerst. Er zijn twee follikels en 112 miljoen zaadcellen, het zou toch moeten lukken zeker? ik heb er niet te veel goede hoop op, maar ja, je hoopt toch he. Tis zoals je zegt, zijn we zwanger? moeten we opletten met ons eten of alcohol? Ik drink geen meer dat is zeker, en mijn groenten worden zeer goed gewassen. Meer kunnen we toch niet doen he. Zwanger zijn is niet ziek he.
Op donderdag 11 januari moeten we terug. Oftewel heb ik mijn maandstonden of ze nemen een bloedafname om zeker te weten. Zowieso een echo om te zien of follikels volledig weg zijn. en dat we terug mogen starten met Clomid.
Het zijn lange dagen zo om te wachten. Ik moet studeren en het lukt niet omdat ik er de ganse tijd mee bezig ben. Ik word er zot van.

Ah morgen een andere en een beetere dag. sorry van mijn gezaag!

Geniet van je vakantie en van de dagen!
De test op 1 januari zal jullie een nieuwe start geven in 2008!

groetjes
1978

cin

Berichtdoor cin » 28 dec 2007, 11:51

hoi 1978,

Tom is inderdaad heel lief en geeft veel informatie. Op dat vlak zegt hij wel meer dan Nele maar Nele is dan weer persoonlijker bij teleurstellingen....en ik hoop dat je dit niet moet meemaken !!!
11 januari wordt dus jullie dag om naar af te tellen.
2 follikels dus je hebt kans op een tweeling, zou inderdaad moeten lukken dat er geen 1 van de 2 bevrucht is!!! je maakt een goede kans meid !!!
Pregnyl kan inderaad lelijk je huishouding verwarren....de eerste keer bij ook maar nu kan ik het wat relativeren
Ik was gisteren ook doodmoe en koppijn niet te doen...tja van wat is het nu van die pregnyl en utrogestan of misschien stiekem door een innesteling.Durf er eerlijk gezegd niet op hopen.
Ik loop met de maandverbandjes op stap zodat ik toch klaar ben als die bloeding er komt dus ik verwacht wel iets maar ja het kan ook postief uitdraaiien natuurlijk dat weet je nooit !!!
Ik duim voor ons allebei...

Je zaagt toch helemaal niet meid, ik snap je gevoel en herken het ook !!! Ambetant he en dat wachten duurt zolang soms...soms vliegt de tijd maar soms zit je zo te denken en dan tikt de horloge echt per seconde...

Idd zwanger zijn is geen ziekte...ik zou blij zijn mocht ik me misselijk voelen en zo daardoor want dan weet ik het dat het goed gaat daar binnenin. Mijn schoonzus buit dit echt uit en dat vind ik jammer. die 9 maanden zijn voor haar 9 luie maanden waarop ze zich laat bedienen op haar wenken.

Ga nu mijn inkopen doen voor de laatste dagen van 2007

Veel studeerplezier nog en probeer toch ook wat te relaxen he, je weet maar nooit dat daar nu een beebje aan het ontwikkelen is.

Dikke knuffel,

Cin

cin

Berichtdoor cin » 02 jan 2008, 06:49

dag 1978,

Allereerst een dikke knuffel voor het nieuwe jaar. Je weet wel waarom !!

Ik heb gisteren met een bang hartje een test gedaan en er verscheen een licht positief streepeke....ik durf niet hopen hoor...
Ik ben zo bang voor een nieuw miskraam nu !
Ik bel straks voor een mogelijke bloedafname en dan weten we echt zeker.
Goh stel je voor zeg....
Ik besef het eingelijk nog niet echt.
September zou het dan worden...

Hoe gaat het met jou ? Al terug wat beter qua gemoed ? 11 januari wordt jouw dag he, zou super zijn mocht het ook raak zijn !!!dan konden we samen aftellen.

Vandaag eerste dag terug aan het werk, nieuwjaarsreceptie, bweeh, ambetant met al dat kussen enzo maar goed dat hoort erbij he...er zal nog niet veel volk zijn denk ik vandaag.
Ben toch blij dat we daarna terug het gewone ritme kunnen aannemen want met die dagen ben je zo ontregeld.

Al goed gestudeerd ???Wanneer eerste examen ?

Dikke knuf,

Cin

1978

Berichtdoor 1978 » 02 jan 2008, 07:09

hallo cin,

Dit tekstje gekregen van mijn meter. vind het zo mooi,

Onthoud van 't oude jaar
alleen de beste dagen
en spring met nieuwe moed
het onbekende tegemoet
Alleen 't allerbeste voor 2008!

We gaan er met volle moed tegenaan.

Proficiat! ik ben blij voor jullie!! Het nieuwe jaar is zeer goed ingezet voor jullie en nu blijven hopen he tot september!

Ja ik hoop ook dat we samen mogen zwanger zijn. zou zeer tof zijn. Maar ik geloof er niet in. negatief om goed tegen de teleurstelling te kunnen.
Mijn follikels waren al te groot toen we de eerste keer moesten langsgaan op maandag. dan maar thuis geklusd nog voor de zekerheid en woensdag dan de inseminatie. Hoe lang waren de follikels al weg? wie zal het zeggen?

Een nieuw jaar en nieuwe moed.
Eerst nog de rest van de week werken, van wacht in het weekend en dan mijn examens. Volgende week dinsdag is de eerste. op donderdag 2 examens en die dag mogen we terug naar Gent. Misschien heb ik al mijn menstruatie, is dit niet zo dan nemen ze een bloedtest om te zien en een echo om te zien of de follikels weg zijn. en dan kunnen we terug beginnen.
afwachten maar en hopelijk niet teveel teleurstellingen in mijn examens of die zullen mislukken.
Genoeg met pessimistisch te zijn nu.

Dit weekend zijn we naar Nederland geweest. :-)
Met die bon uit Flair zijn we naar Geldrop geweest. Ik zag er behoorlijk tegenop, door examens en zo, dat ik de reis wou weggeven naar mijn ouders. Mijn man heeft me dan kunnen overtuigen om toch te gaan en het heeft me zoveel deugd gedaan. Een gezellig weekend met z'n tweetjes of drietjes? Gezellig genieten van elkaar, de natuur, de prachtige omgeving, sauna, zwembad, stoombad, wirlpool. echt genieten!

Ik zal je laten, een beetje blokken! ik heb laatdienst vandaag dus, 's morgens een beetje blokken.

bedankt voor de dikke knuffel, deed echt deugd!

Geniet van je zwangerschap!!!

groetjes 1978

cin

Berichtdoor cin » 03 jan 2008, 06:42

hoi 1978,

Inderdaad een heel mooi tekste om even bij stil te staan.
Hmm klonk wel goe die flairtrip. Blij dat je toch kon genieten en even de gedachten kon loslaten. Ik herken dat op den duur ben je met zoveel bezig en niets gaat zo vooruit dat je daar weemoedig van wordt. In je omgeving lijkt plots alles zo banaal dan hé !
Maar ik duim voor je examens next week en natuurlijk voor een positieve test. Ik dacht ook dat het noppes ging zijn hoor en ik was en ben er nog steeds raar mee bezig. Ik besef het nog niet en geloof dat het niet waar kan zijn.
Raar hé, dan mag ne mens content zijn en dan is hij het nog niet !
Hoe groot waren de follikels ??? Zolang ze niet gesprongen waren heb je toch een mooie kans. Positief denken daar hé !!!Alles kan !!!
Voel je al iets ?

Mocht gisteren al gaan voor bloedafname en mag straks om 11u bellen voor resultaat. Ik voel nog steeds die steekjes maar nu ook soms ter hoogte van eierstok. Gisteren toen ik daar zat te wachten voor bloed was er een meisje die aan het vertellen was over haar buitenbaarmoederlijke zwangerschap...jeezes meteen paniek dus bij mij...ik voel me nog niet echt misselijk of extreem moe of is dit nog te vroeg. Ik durf gewoon niet hopen meiden....
Hopelijk is het snel 11u en kan ik goed nieuws horen en krijg ik meteen ook een afspraak voor een echo !

Gisteren ook kusjesdag hier op het werk....Baasje kneep in mijn arm en zei "je weet wel wat ik je toewens"...goh bonken in mijn hart toen want wie weet kan ik hem morgen of volgende week al het goede nieuws zeggen. Tegen hem moet ik het zeggen want ik mag dan nie meer in het labo maar tegen anderen wacht ik nu tot 3 maanden hoor !!!

Het wordt een drukke tijd voor jou de komende dagen maar zo zal het ook snel volgende week vrijdag zijn meid !!!Ik duim duim duim,

Greetz,

Cin

1978

Berichtdoor 1978 » 03 jan 2008, 18:37

hey

ik versta je hoor dat je het nog niet van de daken wil schreeuwen. ik heb ook al veel geleerd in die jaren. zwijgen kan soms goed zijn. maar natuurlijk te zien tegen wie. Wij moeten het ook zeggen van zodra we zwanger zijn, teveel schadelijke gassen en RX stralen. dus ja, dan vervliegen we van dienst. ook niet tof, maar ja, je kindje maakt dat weer goed he.

amaai, al zovlug een labo. en hoe was het? ik ben benieuwd! ik duim!

Niet teveel met de slechte dingen van een zwangerschap bezig zijn. ik weet het is gemakkelijker gezegd dan gedaan, maar stress is nog minder goed voor je kindje. de kans dat je een buitenbaarmoederlijke zal hebben is heel klein hoor. Gisteren nog een mevrouw geopereerd daarvan. maar zal niet in detail treden.
De misselijkheid komt toch maar van rond de 6 weken? of heb ik het mis? de eerste tekenen zijn toch moeheid, opgezwollen borsten en zo of niet?

Van mij was het vandaag en gisteren ook kusjesdag, kusjesdag, ... . " en ik kan je maar 1 ding wensen he, een goede zoon of dochter he!" zeiden ze. ja vorig jaar zeiden jullie dat ook! :-( en toch niet gelukt!

Ja volgende week dinsdag mijn eerste examen van de zeven. maar dit weekend nog van wacht. en dat is slechter. als ik veel zal moeten gaan werken, zal er minder tijd zijn om te studeren. :-(
Gelukkig heb ik vorige week extra genoten in Nederland! Het deed echt deugd. zeker ook eens proberen.

op naar donderdag nu. Hopelijk komen mijn duiveltjes nog niet door, zodat ik geen pijn heb deze maand en zwanger ben. maar ja, hopen doe ik niet, heb geen goed gevoel. Maar ben me toch hier en daar aan het voorbereiden op het werk. Niet teveel RX-stralen, niet teveel gassen ... .

tot dan, hopelijk met een positieve bloedtest he! we duimen

cin

Berichtdoor cin » 04 jan 2008, 12:01

hoi 1978,

Goed dat je nu al wat uitkijkt met die RX en gassen...ik heb dit de eerste maal niet gedaan in het labo en ik moet eerlijk toegeven dat ik me hierover wel wat schuldig voel hoor...
Tja die wensen met nieuwjaar...vroeger was het altijd "een goe lief", dan "een trouw ???" en bij ons toen ook "een kleine ??"...die mensen weten niet wat ze zeggen en doen dit wel met de beste bedoelingen hoor maar ze weten soms de achtergrond niet bij sommige mensen. Ik zal dat nooit vragen aan mensen omdat ik weet hoe pijn dit soms kan doen.
Ik hoop voor jou dat dit jaar nog een beebje in je buikje mag zitten en ook ter wereld mag komen en het kan allemaal sneller gaan dan je denkt !!!Kijk naar mij...
Mijn bloedresultaten waren goed, ik blijf wel utrogestan verder nemen ter ondersteuning.
Vandaag met trein naar het werk moeten komen, pffft doe dat niet graag want ik ben dan bijna 3u onderweg maar ventje moest naar receptie op het werk en wou de auto (voor zijn imago zeker)Hij komt me wel ophalen vanavond bij mijn ouders en dan gaan we nog hapje eten in gent dus dat vind ik altijd gezellig...

Heb het nieuws ook aan mijn baasje verteld, hij was blij !!!Gaf me nu wel andere taken, saai maar goed alles voor de veiligheid hé. Hij minimaliseert de taken wel hoor want ik ben daar maanden zoet mee maar hij denkt van niet. Ik werk ook nog voor iemand anders in de dienst en die weten niet van elkaar dus ik doe dan dubbel werk. Hoe ga ik dat weer tactisch oplossen ????

Je moet dan wel werken dit weekend en studeren maar toch wens ik jou een leuk weekend toe en wie weet mag je volgende week vieren !!!Ik ga duimen hoor en elke dag bloedvrij is een dag dichterbij...zo dacht ik ook en denk ik nog altijd...

Dikke knuffel,

Cin

1978

Berichtdoor 1978 » 05 jan 2008, 10:50

hallo cin

amaai 3 u onderbaan dat is wel heel lang he. je hebt courage. ik moet maar 10 minuten fietsen en ben op werk. gelukkig.

had jij voor de test al symptomen die konden wijzen op een zwangerschap? ik heb gezwollen borsten, maar ja dat kan ook komen omdat ik mijn ms moet hebben he. laten we hopen op iets anders. mijn man kan niet meekomen donderdag als we naar gynecoloog moeten gaan. hij moet werken. jammer. kan jou man iedere keer mee, op speciale dagen? als ik mijn ms heb is het geen probleem, maar als ze bloed moeten nemen? ah ja het zal ook zonder hem wel lukken, maar je doet dat graag met twee he.

ben volop aan het studeren en wou even uitrusten.
ben soep aan het maken, wortelsoep. lekker hoor. ik kan niet goed koken, dus ik moet altijd de recepten volgen, maar die soep is echt wel lekker.

doen jullie iets speciaals dit weekend? genieten thuis van de warmte?

het is het beste dat je het al op je werk vertelde. nu zal je je niet schuldig moeten voelen he. Doe het toch rustig aan he. niet te veel forceren.

prettig weekend!
groetjes 1978

1978

Berichtdoor 1978 » 06 jan 2008, 13:36

hallo cin

het is zondag vandaag, prachtig weer en ik zit hier binnen te blokken. ah, zo saai. ben het al beu en de examens zijn nog niet begonnen. Ik kan mijn gedachten er niet bijhouden, de ganse tijd aan het denken aan donderdag. Alle dingen van mijn lichaam heb ik wel gevoeld. Zouden het ms zijn? zouden we zwanger zijn? Gezwollen borsten, moeheid?
laat het vlug donderdag zijn.

groetjes

cin

Berichtdoor cin » 07 jan 2008, 06:37

hoi 1978,

Hmmm wortelsoep, dat is mijn favoriete soep weet je !!!
Jammie....
Ik kan me voorstellen dat het blokken je begint tegen te steken en ook omdat je gedachten nu snel kunnen verdwalen naar donderdag hé !!!ik kan me dat levendig inbeelden.
Nog eventjes...mijn borsten voelden ook gespannen aan en ik voelde ook steekjes in de schaamstreek...ik kreeg pregnyl dus zowieso kunnen dat bijwerken daarvan zijn maar in ieder geval lijken de ms-tekens heel erg sterk op zwangerschaps-tekenen dus zolang je bloedvrij bent is het goed !!!Ik duim voor je mee hoor, zou leuk zijn..

Gisteren feestje gehad met ganse den hoop voor verjaardag man. Had 2 taarten gebakken....1 echte slagroomtaart en een ananasflan....allebei lekker, ik ben niet zo een slagroomtype dus enkel de ananasflan gegeten. Schoonfamilie zijn zo echte klassieke mensen die voor niets anders openstaan dus die vonden de ananas maar niets en lieten dan ook alles op hun bord liggen en zeiden dat het niet lekker was. Enkel schoonpa vond het goed....tja stond daar natuurlijk met rode kaken. Gelukkig vonden mijn ouders het prima !
Ze waren weer in hun nopjes hoor...tijdens de feestdagen waren ze best ok maar gisteren was het zo een drukte. Ze wilden dan perse het dekbedovertrek zien dat ze ons gaven voor kerst....deeehhhh ik laat ze niet zomaar op de slaapkamer komen hoor, moet ik bij hen ook niet doen !

Voor de rest alles ok, nog steeds die ongipijnen en lage rugpijn.Zou dit normaal zijn want dat had ik vorige keer niet ??? Ook heel veel zin in brood, puur brood zonder beleg...zo een ganse brood opeten !!!
Ik maak me stiekem toch nog steeds zorgen hoor...we zijn terug onze scheurkalender gestart voor het slapen gaan waarin elke dag iets staat en dan denk ik zo echt van hmmm misschien is het wel nog niet zo hier vanbinnen. Maar langs de andere kant wil ik er wel in geloven !

Wordt spannende week voor jou met die examens en natuurlijk de test !!!
Ik duim duim met alles duimen en tenen !
Mijn man kan ook niet altijd mee hoor maar gelukkig volgende week maandag wel...en toen met het mk was hij er ook bij. Dus denk niet dat dit abnormaal is hoor. Ik probeer wel steeds laat afspraken te maken zodat hij er vanaf nu wel kan bij zijn.

Dikke knuffel,

Cin

1978

Berichtdoor 1978 » 07 jan 2008, 07:13

hey cin,

mhhh. die ananastaart klinkt goed.

ongipijnen wat zijn dat? ken ik niet.

ik heb de indruk dat die gezwollen borsten aan het verdwijnen zijn. jammer. misschien toch ms op komst.

Een scheurkalender om af te tellen naar de geboorte? nog nooit gezien, klinkt goed. Weet je dan wat er in je buikie gebeurd op die dag? en tips of zo?
Waar haal je die?

ik versta je als je wat banger bent dan de vorige keer, door mk. zou ik ook zijn. Maar geniet er toch maar van. het zal wel allemaal goed verlopen deze keer. Moet je terug naar Gent of moet je naar je eigen gynecoloog?

ik zal wat blokken en hopelijk niet teveel afdwalen met mijn gedachten.

groetjes 1978

cin

Berichtdoor cin » 07 jan 2008, 10:49

lieve 1978,

Blijf erin geloven !!!elke dag zonder bloeding is een dagje dichterbij !

Ik ga antwoorden op je vraagjes:

- ongipijnen, dat is de zappy term voor menstruatie-pijnen. ge kent dat wel hé, buikpijn, rugpijn, koppijn,etc...
- die scheurkalender kocht ik bij Etos in Nederland maar als je zo eentje wil dan wil ik je er wel eentje kopen en dan opsturen of bezorgen
- mijn eigen gyn is ook in gent, ik kan maar geen afscheid nemen hé !! Ik ga bij Dr. Debruyne. Ken je die ?

Ga nu bookes eten, nog veel blokplezier !!

Knuffel,

CIn

1978

Berichtdoor 1978 » 07 jan 2008, 14:48

hallo

Ik ken dr. debruyne niet neen. een goeie? ook in sint-lucas?

Als ik zwanger ben zou ik zo'n kalender wel apprecieren, maar nu nog niet. ik zou er de ganse tijd in willen kijken en als ik dan niet zwanger ben, depressief ervan worden. Maar als het moment er is, zal ik je iets laten weten. alvast bedankt!

ongipijnen nog nooit van gehoord. maar kan ik me inbeelden.

zal nog wat gaan blokken. ik ben weeral op zappy bezig. iedere pauze, wordt een verslaving.

groetjes

cin

Berichtdoor cin » 08 jan 2008, 06:29

HOi 1978,

Vandaag een examen !!!Ik ga duimen hoor !!
Hoe zit het voor de rest daar bedenen bij het front ? Nog steeds bloedvrij ??? Nog 2 daagjes meid, ik zit net zoveel in de spanning als jij....brrrr....

Know the zappy verslaving, heb ik ook. Elk moment dat ik kan komen piepen dan doe ik dat....en eigenlijk is het een beetje mijn 2e thuis aan het worden weet je...ik voel me al raar als ik niets gelezen heb ofzo.

Dr.Debruyne zit in Sint-Lucas, een hele goeie rustige man. Niet teveel blabla maar gewoon to the point en hij geeft veel uitleg. Toen ik de curretage moest hebben gaf hij me ook een schouderklop en zei "alles komt wel goed meid" en dat raakte me toen echt wel hoor in de operatiezaal.

Laat je iets weten van je examens ?

Dikke knuf,

Cin

1978

Berichtdoor 1978 » 08 jan 2008, 07:19

hallo cin

nog niets te zien op rood vlak voor het ogenblik. Maar mijn gezwollen borsten zijn verdwenen. het is weer zoals voorheen. waarschijnlijk toch niet zwanger.
Ik verwacht ieder moment mijn ms, dus zal me maar voorzien deze namiddag op examen.

veel plezier vandaag op werk.

groetjes 1978

1978

Berichtdoor 1978 » 08 jan 2008, 20:45

hallo cin,

hier nog niets te zien, maar wel pijn in mijn zij. voorteken van mijn ms. jammer genoeg. ben teleurgesteld en wat depressief. wist dat het niet goed ging zijn, maar je hoopt toch iedere keer he. allez zo ben ik toch. Waarom is de wereld ons niet gezind? waarom al die tegenslagen iedere keer. Heb ik nog niet genoeg meegemaakt de laatste jaren?
Sorry. ik ga vlug slapen, ben doodmoe.

Mijn examen ging goed. nu blokken voor de volgende 2 donderdag.

groetjes en tot morgen

cin

Berichtdoor cin » 09 jan 2008, 06:16

hey lieve 1978,

Kop op meid !!!laat de moed niet zakken...ik snap je gevoel en de wereld is inderdaad niet eerlijk. Ik had en heb dit ook, je wordt zo hard hé tov van andere mensen. Waarom zij wel en ikke niet ??? Waarom wij ? Wat doe ik fout ?
maar we moeten doorzetten want hoe cliché het ook klinkt, de aanhouder wint en wij worden mama's !!!!Daar ben ik zeker van en we zullen dan echt genieten omdat we weten wat dit betekent. Het leven is soms niet zo evident als iedereen denkt.

Goe dat je examen goed ging !!!Op naar donderdag hé !

Die pijn in je zij had ik nu ook hoor...dus welk voorteken is dit ? Ik zeg het nogmaals die ms-pijnen zijn net hetzelfde en ik voel die momenteel ook. Dat zijn de zogezegde bandenpijnen, die kan je heel vroeg hebben hoor !

Hopelijk heb je rustig kunnen slapen en zie je vandaag al wat positiever in. Ik hoop het echt voor jou meid !!!

Toi toi toi en je weet dat je bij mij altijd terecht kan hé..

Knuffel,

Cin

1978

Berichtdoor 1978 » 09 jan 2008, 13:39

hallo cin,

bedankt dat jij wil luisteren!

heb deze nacht geen oog dicht gedaan. Pijn in mijn zij, is van de endometriose die opflakkert iedere keer als je je ms moet hebben. Een voorteken bij mij. dat doet heel veel pijn. Deze morgen doodmoe opgestaan, pijn in onderbuik, zij, niet te doen. heb dan maar iets genomen zodat ik toch een beetje kon studeren. Maar heb bijna de ganse morgen geslapen. Gelukkig heb ik al mijn examens ingekeken vooraf. Deze namiddag gaat het iets beter, maar nog niet super. maar een klein beetje roos verlies. dus ja, het heeft niet mogen zijn voor ons. Jammer. Gelukkig weet ik het nu en kan ik nu mijn examens goed voorbereiden voor morgen, maar ja, ik had liever een slecht examen gehad en zwanger geweest hoor. Nu ja, we moeten verder he. op naar de volgende keer. waarschijnlijk juist voor laatste examen.

Als we een wondertje in onze armen zullen hebben liggen , zullen we oh zo tevreden zijn dat we doorgezet hebben he.

Enkele dagen geleden vertelde je dat je een gans brood zou opeten. amaai!
maar ja dat hoort bij een zwangerschap he. Heb je nog kwaaltjes? al verdikt?

Moet jij nu nog terug naar Nele of Tom? of enkel naar gynecoloog?

groetjes

1978

Berichtdoor 1978 » 09 jan 2008, 15:11

hey

jaja ze zijn helemaal doorgebroken die duivels van mij.
jammer!

Mijn man is op curcus voor twee dagen. ben hier helemaal alleen. Gisteren was ik zo slecht gezind, door die pijnen en de teleurstelling en vandaag zal ik hem nu niet meer zien. ik vind dit zo jammer. Ik weet het, het is maar voor 1 dagje, maar toch. op zo'n dagen heb je echt wel je ventje nodig.

groetjes

Terug naar “Vruchtbaarheid”