wanneer testen na iui

annotje

wanneer testen na iui

Berichtdoor annotje » 07 sep 2007, 09:05

piepekes
Weet iemand wanneer je ten vroegste kan testen na iui?
De ene zegt na 14 dagen de andere pas na 21 dagen.
wel met een carrefour test.

doei

Gast

RE: wanneer testen na iui

Berichtdoor Gast » 07 sep 2007, 09:07

In principe 2 weken na je IUI, wanneer je maandstonden er normaal gezien zouden doorkomen. Maar ik heb ook al getest een dag op voorhand en die test was altijd correct.
Je moet sowieso 2 weken na je IUI op controle voor een bloedtest.
Veel succes!

annotje

Berichtdoor annotje » 07 sep 2007, 09:14

mercikes voor je vlugge antwoord.
ik kan pas maandag gaan laten bloed trekken.
nog effe geduld dus.

Gast

Berichtdoor Gast » 07 sep 2007, 13:02

in principe 13 tot 14 dagen na je IUI maar hou er wel rekening mee dat als je pregnyl genomen hebt,dat je dan langer moet wachten omdat je dan een positieve test kan hebben,terwijl je niet zwanger bent.
Maar als je bloed laat trekken weet je het direct.
Veel succes!

Gast

Berichtdoor Gast » 07 sep 2007, 13:32

Ik testte zo'n 12 à 13d na IUI. Ik nam ook Pregnyl maar heb nooit een valse uitlsag gekregen.
Als t negatief was zag ik echt niets en als ik zwanger was een lichte streep en het positieve resultaat werd dan bevestigd na bloedanalyse.
veel succes!!

Gast

Berichtdoor Gast » 07 sep 2007, 15:47

De pregnyl is na 10 dagen uit je bloed hoor, dus als je positief test, dan is het prijs. ;)
Anders zondag es testen, ano'tje? Ps, heb je symptomen of voel je iets?

annotje

Berichtdoor annotje » 07 sep 2007, 18:04

hey
ik weet nie echt of ik symptomen heb.ik heb de hele dag het zuur, allez met lagen.niks aan de borsten ,terwijl als ik ongesteld moet worden mijn borsten pijn doen.wel last van winderigheid,maar da zal er niks mee te maken hebben.
voor de rest ben ik zeer emotioneel,da kan van lachen ineens voor niks zijn da ik begin te wenen.ik ben het zo beu dat er dames zijn die moeilijk of niet zwanger worden en dat er andere zijn die zwanger worden als niks en dan niet voor hun kapoenen te zorgen.daar ben ik zo kwaad om,da kan je niet geloven.het gaat zelf bijna zover dat ik niet kan blij zijn voor anderen die komen zeggen dat ze zwanger zijn.(voel me dan zo een slecht persoon).
sorry dat ik men hartje hier kom uitstorten maar wist geen raad meer.

xxxjes

S.

Berichtdoor S. » 07 sep 2007, 18:17

Hey annotje!
Misschien kunnen we samen aftellen? Ik zit op het moment namelijk 13 dagen na mijn IUI. Dus ongeveer gelijk met jou.
Spannende tijden!
Ik brand een kaarsje voor jou erbij.
groetjes

annotje

Berichtdoor annotje » 08 sep 2007, 08:48

s. Dat zou ik heel fijn vinden.dank je
ik weet nu nie wanner mijn nod is.aangezien m'n iui een dag eerder is gedaan.
Zou jij een urinetest doen zondag of niet.ik heb eergisteren ééntje gedaan en na een half uurtje stond er een zeeeeeeer licht lijntje op maar wel zichtbaar.na 10 min is het niet meer juist naar't schijnt.allez good luck
xxxjes

S.

Berichtdoor S. » 10 sep 2007, 14:48

Hey annotje,

Gisteren heb ik mijn nod gekregen...dus eigenlijk op de allerlaatste dag van wachten zijn ze toch doorgekomen. Ik vind het spijtig en weet niet goed hoe er mee om te gaan..Aangezien dit onze laatste kans was met KI en mijn partner en ik (voorlopig) IVF niet zien zitten. Geen kindje? Adoptie? Mijn hoofd draait rond van de vragen!
Hopelijk heb jij wat meer succes? Ik zou zo lang mogelijk wachten met een urinetest, zodat je optimale zekerheid kan hebben, dat is toch wel belangrijk m.i.

Ik blijf voor je duimen!!

annotje

Berichtdoor annotje » 10 sep 2007, 15:33

hey S.
Gisteren was ook mijn nod,maar ik ben nog niet ongesteld.K'heb zaterdag een testje gedaan en die is negatief.Dus ook weer niks.Mijn ventje ziet ivf ook niet zitten.Ik vind het rot voor je meisie.
Ik geef je van hieruit een dikke knuffel.(voel je het)?
Ik weet niet hoeveel dagen over je kan gaan met pregnyl.Vorige maand had ik ze de dag na m'n nod tijdens de middag.
We wensen jullie nog ongelooflijk veel succes en moed voor de toekomst.(Wij zijn ook al 4 jaar bezig,geef de moed niet op).!!!

vele xxxjes

Gast

Berichtdoor Gast » 10 sep 2007, 15:34

Echt heel jammer voor jullie allebei dat het niet gelukt is :(
als je nog utrogestan neemt dan krijg je je nod wanneer je daarmee stopt.
Ik zou toch echt IVF proberen. Het is zwaar, maar de resultaten zijn er ook naar. Zeker doen en niet opgeven!

annotje

Berichtdoor annotje » 11 sep 2007, 08:35

hallo S.
zoals verwacht,ben ik gisteren namiddag ongesteld geworden.
Buikpijn,amai nog nie.En mijn borsten en tepels die staan op springen,en rood.
morgen terug beginnen met clomid 3/dag.ik hoop nog van je te mogen horen.
xxxjes

S.

Berichtdoor S. » 11 sep 2007, 20:04

Hallo annotje,

Wat vind ik het spijtig voor jullie..ook van mij een dikke troostknuffel, bedankt voor de jouwe!
Wij hebben alles even stop gezet. Aangezien dit dus echt de laatste KI was (was nog maar de 2de), is het allemaal wat raar.
Ik vermijd mensen,vooral diegene met kinderen dan..erg maar voor het moment wel nodig.

Beginnen jullie nu gewoon terug met een volgende sessie (omdat je zegt dat je terug met clomid begint)?
Hoe sta jij tegenover IVF? Ik vind dat er heel wat ethische kwesties aan verbonden zijn, om nog maar te zwijgen over heel de praktische rompslomp. Maar misschien de moeite?

Hou de moed er in, dan probeer ik dat ook!
S.

annotje

Berichtdoor annotje » 12 sep 2007, 13:07

hey S.

Wel, Normaal zouden we ook stoppen.
Maar ik kon het niet,en we hebben er zeer veel over gepraat(ook met de gyn) .
en we gaan er nog eens voor.
Ik weet niet of jullie al kapoenen hebben,wij hebben er ook al 2.
En om dan nog een keer ivf te doen, vind mijn ventje te ver gaan.
Kan hem daarin wel een beetje volgen,maar mocht ik de beslissing nemen zou ik toch minstens 1 keer proberen.
Ik hoop uit de grond van m'n hart dat jullie nog effe gaan doorbijten en verder doen.Want je krijgt er iets mooi voor in de plaats.Nu lijkt alles zo verwarrend en op afspraak,(wat niet even gezellig is dan op de gewone manier),maar eens je jullie kapoentje in je armen hebt is alles vergeten,en lijkt het een puilschil.

Dus hou er de moed in,dan doe ik dat ook.

xxxjes

S.

Berichtdoor S. » 12 sep 2007, 19:58

Hey annotje,

Ik vroeg me af waar jij jouw behandelingen laat doen? En als je al IVF hebt laten doen, is dat pijnlijk? Ik bedoel die pick up en de terugplaatsing?
Aangezien ik al last had van de KI (ik heb volgens de gyn. een overgevoelige baarmoederhals, da's dan mijn geluk weer :-) éh)

Tot hiertoe lijkt het me niet iets voor mij, maar wie weet wordt die drang naar zwanger zijn en een eigen kind hebben toch weer zo groot dat ik het er wel op waag.

Wij hebben zelf nog geen kinderen..
groetje en hopelijk tot hier! Xxx
S.

annotje

Berichtdoor annotje » 13 sep 2007, 23:53

hey S.

ik heb me mis typt.
ik heb nog geen ivf gedaan,maar zou het wel zien zitten,als dat nodig zou zijn.
Ik ben nu in behandeling in het OLV te aalst.Ik heb ook altijd last bij de KI, al tweemaal bloedverlies gehad kort erachter.(weet niet waarom).

xxxjes en tot ...

S.

Berichtdoor S. » 25 sep 2007, 12:23

Hey annotje,

Heb me even gestort op m'n werk, vandaar dat ik nog niet heb gereageerd. Morgen hebben we een afspraak met de gyn. om eventuele verdere stappen te bespreken. IVF of niet, ik weet het echt nog niet..adoptie zie ik wel zitten. Het is alleen spijtig dat die procedure zolang duurt en niet te vergeten heel veel kost..Maar goed, morgen hebben we meer duidelijkheid over wat er bv mis is gegaan de vorige KI.
Mijn vriend zei onlangs dat hij KID wel ziet zitten, terwijl dat voorheen totaal niet het geval was.

Waar zijn jullie op het moment mee bezig? Terug bezig met een sessie KI?

Groetje, XX
S.

annotje

Berichtdoor annotje » 25 sep 2007, 17:11

hey S.

Blij je nog eens iets van je te lezen.
Vandaag heb ik mn 3 de iui gehad en ook mn laatste.Zo'n pijn jong,amai.
Dat kan ik geen vierde keer meer denk ik.
Maar ik hoop ook dat dat niet nodig zal zijn.
Ik ben ongeloofelijk content dat jullie toch verder gaan,het lukt wel.
wees positief ingesteld,en dat is al een heel stap vooruit.
Kid is wel duurder,maar je krijgt er iets mooi voor in de plaats.

vele xxxjes

L

Berichtdoor L » 26 sep 2007, 08:54

Hai, wou even zeggen dat ik met jullie sympathiseer... ik heb al een kindje van 3 via KID, nu net negatieve bloedtest na 1e IUI voor een tweede kindje. Punt is dat we nog maar nét genoeg sperma hebben voor 1 IUI en dan is het onvermijdelijk ICSI (5 pogingen), toch als we van dezelfde donor nog een kind willen. Wat uiteraard het geval is... mijn maandstonden willen er niet doorkomen (3 dagen overtijd), ik ben zo bang dat het onze tweede en laatste IUI-poging zal mislukken, want IVF... ik denk dat ik die explosie van in te nemen hormonen niet zou overleven. Ben nu al zo gevoelig aan de Clomid, Pregnyl en Utrogestan :(... Wat zijn jullie bezwaren tegen IVF?

Groetjes!

Gast

Berichtdoor Gast » 26 sep 2007, 11:35

Hoi allemaal, km hier voor de eerste kee maar herken de situatie. Wij proberen ook al een tijdje en gaan nu waarschijnlijk met IUI beginnen. IVF wil ik ook niet. Het is ten eerste emotioneel heel zwaar en garandeert ook geen succes, en ten tweede heeft mijn moeder borstkanker gehad. Het gebruik van hormonen verhoogt het risico op borstkanker. Ik zeg niet dat je niet voor IVF moet gaan, maar denk er goed over na. Een vriendin van mij heeft 8 keer IVF gedaan, is twee keer zwanger geraakt maar heeft die beide keren een miskraam gehad. Ze gaat nu adopteren. Een andere vriendin heeft ook IVF gedaan, en heeft een kindje gehad, maar ze is een paar jaar nadien aan borstkanker gestorven. Informeer jullie goed, besef dat het geen garantie heeft en dat het risico`s inhoud.

S.

Berichtdoor S. » 02 okt 2007, 16:11

Hey annotje!

Heb je al nieuws? Ik vind het spijtig voor je dat je zoveel pijn had, ik hoop echt dat jullie er iets moois voor terug krijgen!

Wij zijn vorige week naar onze gyn. geweest. Hij heeft met ons de resultaten bekeken en dan nam hij het besluit dat we best nog eens een IUI kunnen plannen. In tegenstelling tot wat hij eerst zei (twee keer proberen en dan een andere richting uitgaan). Ik was wel opgelucht want zoals ik al schreef zie ik IVF niet zo zitten. De gyn. heeft 'het gevoel' dat IUI de juiste weg voor ons is, wat raar maar waar een geweldige geruststelling is!
Ik heb hem gezegd dat ik zoveel pijn heb tijdens de inseminatie, maar hij kan daar uiteraard niet veel aan veranderen. Dafalgan nemen, volle blaas en hopen op het beste..volgende keer gaat hij met de echo werken zodat ik op het schermpje kan volgen wat er gebeuert (zo ben ik wat afgeleid) en moet hij misschien zijn vreselijke instrumenten niet gebruiken..(ik weet niet of je die kent, zo'n priem met een ovaal stukje op het einde)!

Nu nog wat afwachten want ik weet nog niet goed wanneer ik er terug mee wil beginnen. Mijn vriend wil het zo snel mogelijk, ik ga het nog even bekijken. Ik moet me op de een af andere manier zelf kunnen geruststellen voor de pijn zowel emotioneel als lichamelijk.

Zo, laat wat van je weten! Ik ben echt benieuwd hoe het met jou gaat nu!

groetje
S.

annotje

Berichtdoor annotje » 03 okt 2007, 12:21

hey S.
alles ok hier,ben aan het afwachten maar heb geen goede hoop.
bij mijn 2 jongens heb ik altijd een innestellingsbloeding gehad,en nu nog steeds niet.
Als je vind dat je nog effe wil wachten dan zou ik da doen moest ik van jou zijn.Het is nooit goed om er aan verder te doen als jeje niet volledig gereed voeld,dan lukt het toch niet.
Die priem vind ik ook zo akelig en pijnlijk.
volgende dinsdag moet ik een bloedtest laten doen,wens me een beetje geluk hé.
xxxjes en tot hoors

S.

Berichtdoor S. » 13 okt 2007, 11:44

Hey annotje,

Ik heb voor je geduimd die dinsdag! Ik hoop dat het gewerkt heeft?

annotje

Berichtdoor annotje » 15 okt 2007, 14:38

hey S.
wel ,met spijt in m'n hartje moet ik zeggen dat het niet gelukt is.
En we zijn echt wel gestopt nu.Het werdt een beetje te veel.We nemen een jaartje rust en nadien zien we wel.
Hoe gaat het met jullie ondertussen?
laat nog eens iets horen.

xxxjes

Terug naar “Vruchtbaarheid”