wie start binnenkort mss met ivf

Marie

RE: wie start binnenkort mss met ivf

Berichtdoor Marie » 19 dec 2007, 08:57

Stefanie, hopelijk kom je ons toch nog goed nieuws brengen. Ik heb echt heel veel aan jou gedacht!

Leen,pffff, echt niet leuk dat je nog zo lang moet wachten! Verdorie toch, jullie hebben toch al lang genoeg gewacht! Maar mag ik eens vragen, was Jette de enige optie van ziekenhuis voor jullie? Want er zijn toch meerdere goeie fertiliteitsklinieken die een minder lange wachtlijst hebben?
Ik hoop dan ook voor jou dat je regels in maart pas komen en niet eind februari. De moed niet laten zaken, jullie hebben het nu al zo lang volgehouden.

Katleen, alé, je kan bijna weer actief beginnen voor een babytje. Dat doet toch goed, wetende dat je er mee bezig zal zijn hé. Hopelijk wordt het nu de goede keer!

Sofietje, jaja, januari is echt niet meer ver weg. Nog de leuke feestdagen om van te genieten en dan begint het echte werk....

Ben ondertussen mijn kritieke 12 weken voorbij. Alles is nog steeds in orde met ons kindje. Heb reeds nekplooimeting achter de rug en die was perfect. Mijn buikje begint te groeien en ik ben sind een drietal dagen niet meer ziek. Ik kan nu pas beginnen genieten van mijn zwangerschap. Alhoewel, ik ben zwaar verkouden, denk dat ik toch eens naar arts ga, mijn keel en oren doen zeer veel pijn. Tis nu dat....

Meiden, ik wens jullie in ieder geval prettige feestdagen toe! Geniet van een glaasje champagne nu je nog mag en kan! Ik hoop met heel mijn hart dat 2008 voor ieder van jullie een zalige zwangerschap mag brengen en een wolke van een baby!!!!

stefanie

Berichtdoor stefanie » 19 dec 2007, 09:52

Hey hey,
sorry voor het late antwoord! Maar kreeg dus goed nieuws!! Ik ben momenteel 5 weken ... durf het nog niet zo goed geloven en ben nu heel ban g dat er iets zou kunnen mislopen maar toch kan mijn geluk niet op.
Ik wens degene die bezig zijn of moeten beginnen evenveel geluk toe!!
groetjes

Kempen

Berichtdoor Kempen » 19 dec 2007, 10:20

proficiat stefanie

Wij starten in januari met een behandeling, hopelijk is het voor ons deze keer beter nieuws.

Noa

Berichtdoor Noa » 19 dec 2007, 10:39

Een superdikke proficiat Stefanie!
Wij starten in januari in Brugge.
Liefs, Noa

Leen

Berichtdoor Leen » 19 dec 2007, 12:50

Stefanie, proficiat. Fijn te horen dat je positief nieuws hebt gekregen. Hopelijk snel een echo, die je ook wat gerust kan stellen.

Marie, reden van Jette is dat mijn gyn. dat prefereerde. Sprak van Leuven of Jette, maar prefereerde Jette. Volgens mij wist zij niet dat de wachtlijst daar zo lang is. (sprak van enkele weken...).
Antwerpen is voor mij stuk dichter, maar heeft ze nooit over gesproken. Ik vermoed dat ze daar niet meer werken.

Had ik op voorhand geweten dat het zolang wachten was (half jaar voor start in plaats van 3 maanden waarvan ze spraken, was ik wel op een ander gegaan...).

Liefs
Leen

Katleen

Berichtdoor Katleen » 19 dec 2007, 18:14

Nou nou Stefanie, ik krijg een warm gevoel bij het lezen van jouw berichtje. Geweldig, het is gelukt, een nieuw leventje heeft zich daar bij jou genesteld. Probeer er maar van te genieten en hopelijk word je niet te hard geplaagd door zwangerschapskwaaltjes.

Marie, merci voor de mooie wensen! Hopelijk gaat die verkoudheid snel voorbij en kan je nog meer genieten van je zwangerschap.

Leen, ik ga in Antwerpen, in het St Augustinus ziekenhuis en daar werken ze wel met een lijst om alles goed te plannen maar echt lang moet je daar niet wachten. Ik moest nu iets langer wachten omwille van de feestdagen maar anders kan je meteen na een mislukte poging aan een volgende beginnen. Enkel voor de terugplaatsing moeten we even over en weer naar het UZ in Leuven, maar daar maken we dan gewoon een gezellig uitje van.
Voor de rest wel handig dat het zo dichtbij kan, wij wonen zelf in Antwerpen.
Misschien moet je eens polsen in Antwerpen?
Enfin, je kan nu toch al ongeveer een datum markeren in je agenda! En je weet het hé, 2008 wordt een vruchtbaar jaar hier op dit forum!

Ik wens jullie alvast allemaal heel fijne feestdagen en een spetterend 2008 waarin onze dromen mogen uitkomen!

groetjes,
Katleen

Leen

Berichtdoor Leen » 21 dec 2007, 10:44

Katleen,

Had idd. misschien eerst eens in Antwerpen moeten polsen. Probleem is, dat dat ook telkens van bij mij thuis een drie kwartier rijden is, en dan nog zonder file. Dus 's morgens ook een drama. En weet niet of Antwerpen met het systeem werkt van bloefafname en echo elders laten doen.
Ga nu nog maar niet naar Antwerpen, want afspraak zal pas in januari zijn en dan zal de start toch ook pas ergens eind februari zijn, vermoed ik. Die paar dagen zullen het dan ook niet maken. Als het daarna telkens zo lang duurt in Jette, denk ik dat ik idd. misschien na een paar pogingen toch eens ergens anders ga horen.

Iedereen prettige kerstdagen gewest en in 2008 uitkomst van onze grootste wens (zwanger/bevallen).

Groetjes Leen

Sofie

Berichtdoor Sofie » 22 dec 2007, 14:44

Hallo iedereen!

Stefanie: een dikke proficiat met je zwangerschap! Ik ben echt heel blij voor je! Ik zei het nog: het wordt hier een vruchtbaar forum!

Marie, fijn te horen dat het je goed gaat! Vanaf nu kan je zorgeloos genieten van je zwangerschap!

Leen, echt spijtig voor je dat je zo lang nog moet wachten. Hopelijk wordt je lange wachten dan echt beloond...

Katleen, ik tel met jou mee af naar de volgende poging. Ik mag twee januari starten met spuiten. Dus dat kort echt op.
Maandag een hysteroscopie gehad. Ik vond het wel pijnlijk! Gelukkig was alles in orde...

Ik wens ook iedereen heel fijne en gezellige kerstdagen en natuurlijk voor 2008 datgene wat iedereen hier wenst...

Groetjes Sofie

Katleen

Berichtdoor Katleen » 26 dec 2007, 10:39

Aan iedereen: Heel fijne feestdagen en een wondermooi 2008!

Sinds zaterdag zit ik terug aan de suprefact. Ik wacht nog steeds op mijn regels want die moeten ook nog een keertje doorkomen hé. De bijverschijnselen vallen goed mee deze keer. Hopelijk blijft dat zo en doet de suprefact zijn werk. Op 3 januari mag ik op controle en als alles dan ok is mag ik beginnen spuiten met gonal f.

Sofie, onze schema's lopen zowat gelijk. Mijn gyn verwacht dat pu rond 14/1 zal zijn.

Leen, nog even en dan kunnen jullie er ook aan beginnen! Geniet van de feestdagen!

Marie en Stefanie, geniet met volle teugen van jullie zwangerschap!

Hou jullie allemaal goed hé!

Leen

Berichtdoor Leen » 01 jan 2008, 17:10

Gelukkig nieuwjaar. Beste wensen allemaal.
Zwangeren, eind van het jaar kunnen jullie het met jullie kleintje vieren.

Sofie, jij begint morgen. Spannend.
Katleen, nog even snuiven. Spuiten begint ook alweerb bijna.

Groetjes LEen

Katleen

Berichtdoor Katleen » 02 jan 2008, 20:14

Aan iedereen een wondermooi 2008!

Hoe gaat het met jullie?

Hier al twaalf dagen aan het snuiven, geen echt bijwerkingen deze keer. Morgenvroeg op controle en als de suprefact zijn werk heeft gedaan mag ik beginnen spuiten en dan komt de pu weer dichterbij. De spanning stijgt weer.

Sofie, een goede start hé!

Hou jullie allemaal goed!!

groetjes,
Katleen

Sofie

Berichtdoor Sofie » 03 jan 2008, 13:45

Hoi iedereen!

Een heel spannend 2008 voor iedereen: kindjes en hopelijk zwangerschappen voor iedereen!

Intussen ben ik begonnen met spuiten. Gisteren de eerste gehad. Ik krijg er twee tegelijk elke dag. Een decapeptyl en éen puregon. De prikjes vallen gelukkig goed mee, want het zijn zo pennetjes voor in de buik.

Dinsdag de eerste controle-echo... Ben eens benieuwd.
Katleen, jij ook veel snuif en spuitplezier ;-)!

Veel succes iedereen!

Groetjes Sofie

Sofie

Berichtdoor Sofie » 08 jan 2008, 14:40

Hallo allemaal,

Wat is het hier stilletjes! Hoe is het met iedereen?
Stephanie: niet te veel last van zwangerschapskwaaltjes? Wanneer heb je de volgende echo?
Katleen: hoe lukt het met spuiten? Heb je al echo gehad?

Bij mij vandaag de eerste echo en ik had zowat 10 follikels aan elke kant! Ik moet wel zeggen dat ik er wat last van heb. Ik voel elke stap die ik zet, is dat normaal?
Ik had me ook niet aan zo'n grote hoeveelheid verwacht. ergens ben ik wel blij, maar ben toch ook wat bang. Misschien heeft dit wel invloed op de kwaliteit van de eicellen...(de grote hoeveelheid).

Wat moet je eigenlijk doen als je er last van hebt? Ik durf bijna nog niet te wandelen!

Groetjes Sofie

Sofie

Berichtdoor Sofie » 11 jan 2008, 17:07

Vandaag weer een controle-echo gehad...
Niet zo goed nieuws.

Ik was al van 150 IE naar 100 moeten gaan omdat ik zo fel reageerde op de Puregon, maar heb nog follikels bijgekregen. Ik denk dat ik er zo'n 30-tal heb.
Mag nu dus niet meer spuiten. Maandag opnieuw controle-echo en dan beslist gyn of pu doorgaat...

Ben echt ontgoocheld als het niet zou doorgaan...

Groetjes en succes!

Leen

Berichtdoor Leen » 14 jan 2008, 07:47

Sofie,

Veel eitjes kan goed zijn, maar als het tot gevolg heeft dat alles misschien niet meer doorgaat... Vreselijk... Hopelijk gaat voor jou toch nog de PU door. Dikke duimen hier en veel succes. Hou ons op de hoogte.

Hoe is het hier met de anderen?

Groetjes
Leen

Sofie

Berichtdoor Sofie » 14 jan 2008, 18:20

Hallo!
Ik zit echt met een dilemma!
Vandaag opnieuw echo gehad. Gevolg: de dokter raadt een PU eerder af, wegens risico's.
Maar namiddag telefoneerde de consulente mij op te zeggen dat de bloedwaarde gedaald was (dus de risico's nemen af) en dat we dus zelf moeten beslissen of we willen doorgaan of niet.

Als we beslissen dat we verder willen gaan, moet ik achter een uur de pregnylspuit krijgen.

Help!! Wat moet ik toch doen?
De gyn zei ook dat de eicelkwaliteit niet zo goed is bij een overstimulatie, maar als je dat op voorhand weet, ben je toch nog zo nieuwsgierig...

Ik hou jullie op de hoogte!!

een stresskip (sofie dus)

Leen

Berichtdoor Leen » 15 jan 2008, 07:43

Sofie,

Lees je berichtje nu pas. Wat een zware beslissing overgelaten aan jullie om die te nemen... Wat heb je nu uiteindelijk gedaan,

Sterkte.

Groetjes Leen

Terug naar “Vruchtbaarheid”