wie start binnenkort mss met ivf

Sofie

RE: wie start binnenkort mss met ivf

Berichtdoor Sofie » 26 nov 2007, 15:53

Katleen, ik tel mee met je af. Ik moet 4/12 naar de psy en de 17de krijg ik de hele uitleg
Vandaag vernomen dat een vriendin zwanger is. Ben toch weer jaloers! Ik gun het hun echt wel, maar toch!

Was dit weekend toch kwaad op mijn schoonzus. Ze is 21 weken zwanger en doet niks dan klagen over vanalles en nog wat. Ik zei dat het snel daar zou zijn (de bevalling). Als antwoord kreeg ik: ja veel te snel naar mijn goesting.

OP die momenten dan zou ik ze toch...! Wij verlangen allemaal al zolang naar een zwangerschap en anderen appreciëren het nog niet eens!

Stefanie: domme vraag miss, maar waarvoor dient die Suprefact? Heb ik nog niet moeten gebruiken. Dien je de spuiten zelf toe?

Doei!

stefanie

Berichtdoor stefanie » 26 nov 2007, 17:06

De suprefact is een neusspray om alles stil te leggen. Dus moest ik dat eerst 2 weken doen voor ik mocht beginnen spuiten om folikels aan te make. Niet iedereen moet dat blijkbaar doen. Dit is de lange procedure.
Mijn ventje heeft mij elke dag ingespoten. Het was met een pen dus redelijk eenvoudig en echt pijnloos! Ik wist soms niet dat het al gedaan was. ( keek niet)
Morgen heb ik dus pu. Ik heb enorm veel folikels in het totaal 41!!!!!!!!!! Er zitten wel heel wat kleintjes bij ook. ze vrezen wat voor overstimulatie.
zo ik laat jullie woensdag meer weten.
groetjes

Leen

Berichtdoor Leen » 27 nov 2007, 18:04

Katleen, het wachten kort op. Nog minder dan een week en je weet wanneer je weer kan beginnen. Succes.

Sofie, ook voor jou komt het allemaal héél dichtbij. VOlgende week gesprek psycho en twee weekjes later al een afspraak. Ga jij snel kunnen starten, dat je weet? Succes. Dat klagen is idd. niet fijn. Zeker niet voor diegene die zoals jou in onze situatie zitten. Echt niet fijn. Ergens heb je dan toch zoiets van: wees blij dat je zwanger bent!

Stefanie, hoe is het geweest vandaag? hopelijk een beetje meegevallen met de PU van zoveel eicellen. Op een goede bevruchting en TP. Véél succes.

Katleen, hoe is het met jou intussen. En het beebje?

Hier vandaag naar dokter geweest. niet heel veel gezegd. Krijg stimulatie (standaard, met name puregon en uraltegron of zoiets), geen pil vooraf te nemen. Zou kort systeem krijgen van behandeling). Startdatum wordt pas later geprikt. (sprak van eind februari). Das al 1,5 maand later dan waar ze vorige keer van sprak (mn eind januari). Kan er niet mee lachen... . Wordt daarnaast IVF. Ze wou de combi IVF/ICSI nog niet doen.

Liefs Leen

Sofie

Berichtdoor Sofie » 29 nov 2007, 18:31

Leen, Ik kan normaal gezien begin januari starten. Dus dat kort op voor mij.
Wel stom voor jou dat je zolang moet wachten weer. Ik vind het ook raar dat ze alleen IVF doen, en niet de combinatie. In Genk is dat de standaard procedure (helft van de eicellen IVF, andere helft ICSI)
Probeer toch nog maar van de feestdagen te genieten en er zo weinig mogelijk aan te denken. Dat ga ik ook proberen...

Stefanie, en? Hoeveel embryo's heb je uiteindelijk? Morgen waarschijnlijk TP? Spannende dagen voor jou!

Doei!
Sofie

stefanie

Berichtdoor stefanie » 30 nov 2007, 10:38

Hey Hey

gisteren 1 topembryo teruggeplaatst!!! Normaal gingen ze er vandaag nog 9 invriezen! dus een heel mooi resultaat. Nu is het afwachten.
groetjes

Sofie

Berichtdoor Sofie » 01 dec 2007, 10:30

Hoi Stefanie,

Echt goed nieuws hè! Nu maar duimen, duimen en duimen! Negen embryo's in de diepvries, da's echt wel veel hè!

Veel succes!

Leen

Berichtdoor Leen » 03 dec 2007, 08:07

Stefanie, schitterend nieuws. Dikke duimen hier op een positief resultaat binnenkort.

Hoe is het met de anderen?
Succes

Groetjes Leen

Katleen

Berichtdoor Katleen » 03 dec 2007, 17:35

Stefanie, geweldig resultaat! Hopelijk loop je niet te veel piekeren en kan je je gedachten tijdens deze (ellendige) wachtweken wat verzetten.

Voor de rest lijkt het erg rustig op dit forumpje hé. Marie hebben we al even niet meer gehoord. Ben erg benieuwd naar hoe het met haar en de baby gaat. Dus Marie, als je dit leest, laat je nog eens van je horen?

Leen, jij ook nog steeds aan het aftellen? Ik mag straks naar gyn om nieuwe planning af te spreken en om eerlijk te zijn roept het gemengde gevoelens op. Langs de ene kant denk ik "yes" een nieuwe poging! Maar ik kijk niet echt uit naar het snuiven, spuiten, de pu, ... benieuwd wat de dokter straks te zeggen heeft.

Sofie, is soms balen hé wanneer vriendinnen spontaan zwanger zijn en toch ook wel als de kindjes geboren worden. Ik gun het echt iedereen maar het is altijd even slikken. En jij bent ook wel aan het aftellen zeker? Morgen naar de psycholoog en dan nog de hele medische uitleg en ook jij bent klaar voor je eerste IVF. Met nieuwjaar klinken wij allemaal op een vruchtbaar 2008!! succes morgen hé!

groetjes,
Katleen

Leen

Berichtdoor Leen » 04 dec 2007, 07:43

Katleen, hopelijk mag je snel starten en dan ineens raak, zodat je van die hormonen vanaf bent.

Sofie, veel succes morgen.
Stefanie, duimen voor positief resultaat.
Marie, hoe is het met jou en het beebje?

Nog twee weken, en heb mijn startdatum (of toch ongeveer dan) beet.

Groetjes leen

Katleen

Berichtdoor Katleen » 04 dec 2007, 14:59

Jawel we hebben een nieuwe startdatum! Op 22/12 (start van de kerstvakantie, althans voor diegene die in het onderwijs staan ;-) ) moet ik starten met suprefact (en stoppen met de pil), op 3/01 moet ik dan op controle bij de gyn en als alles dan goed is mag ik beginnen spuiten (gonal - f 112E) en dan zal de pu rond de 14e januari zijn. Het zwaarste van de hormonenbehandeling valt in mijn vakantie dus brengt alvast wat minder stress met zich mee.
Deze poging zullen we helft eitjes via ICSI bevruchten en de andere helft via IVF aangezien het bevruchtingspercentage vorige keer zo laag was. Ondertussen probeer ik mijn ventje een gezondere levensstijl aan te praten, want elke verbetering is goed hé!

Veel succes iedereen!

groetjes,
Katleen

Leen

Berichtdoor Leen » 04 dec 2007, 15:04

Katleen,

Das starten op mijn verjaardag. Kan niet verkeerd gaan... ;)
Dat is heel dichtbij hé. Nog iets meer dan 2 weken en je kan er alweer in vliegen. Met hopelijk meer succes deze keer.

Groetjes Leen

Marie

Berichtdoor Marie » 04 dec 2007, 18:18

Katleen, alé, dus je mag redelijk snel met een verse poging beginnen. En zorgen dat het deze keer de goede is hé. Eens je mag beginnen met Suprefact gaat het snel, vind ik toch.

Sofie, veel succes op je gesprek morgen. Kom dan maar uitgebreid verslag brengen. Ik ben razendbenieuwd wanneer alles in gang zal schieten voor IVF bij jou. Hopelijk valt het gesprek bij de psycholoog mee en zagen ze niet teveel.

Leen, awel merci, dat wordt nu echt eindelijk tijd dat jij met iets nieuws kan afkomen hé. Hup hup dat je snel mag beginnen. Jij wacht al veel te lang vind ik.

Stefanie, hopelijk doet de extra pregnyl zijn werk en kan je volgende week al komen vertellen dat alles de goeie weg op gaat. Ik duim ten volle hoor.

Vandaag tweede echo gehad. Nu 10w en 3d. Ons kleintje stelde het goed. Het was weer een magisch moment om de hartslag te horen en we zagen het zelfs al bewegen. Binnen twee weken mag ik terug voor nekplooimeting. Vanaf dan zal ik ten volle kunnen genieten, als ik de gevaarlijke kaap van 12 weken voorbij ben!

Succes aan iedereen!

Katleen

Berichtdoor Katleen » 05 dec 2007, 13:40

Marie, geweldig om je nog eens te horen (lezen). 10 weken al, dat gaat vooruit! Nog even en die eerste kritieke drie maanden zijn voorbij. Niet te veel zwangerschapskwaaltjes voor de rest?

Sofie, hoe verliep het gesprek?

Stefanie, hoe verlopen de wachtweken? Wanneer mag je voor bloedname gaan?

En ja Leen, voor ons is het wachten hé.

Veel succes iedereen!
groetjes,
Katleen

Sofie

Berichtdoor Sofie » 09 dec 2007, 13:57

Katleen, dat komt echt goed uit voor jou! Ik zou ook in de Kerstvakantie willen starten, maar ga net te laat zijn. Heb sinds vandaag mijn regels en moet morgen met de pil beginnen. Verdere uitleg krijg ik de 17de december.

Stefanie, nog niet te zenuwachtig? Ik tel de dagen mee af! Spannend...

Marie, fijn te horen dat het goed gaat met jullie. Ik vroeg me net af hoe het weer bij jou gegaan was? SOrry dat ik het alweer vergeten ben.

Bij de psycholoog was er niet veel te beleven. Ze was heel vriendelijk, maar kon ons eigenlijk niet veel vertellen; Op een half uurtje waren we er weg. Als koppel kunnen we er wel goed over praten en steunen we elkaar altijd heel hard.
HOe is dat bij jullie eigenlijk? Vinden jullie het soms zwaar voor de relatie? Hoe beleven jullie die moeilijke tijden soms?

Groetjes Sofie

stefanie

Berichtdoor stefanie » 10 dec 2007, 09:46

hey hey,

Morgen de grote dag... na mijn bloedafname kunnen ze me zeggen of het de goede richting uitgaat. Volgende week definitief resultaat. Ik ben zo zenuwachtig!! Voel me sedert 3 dagen ' smorgens supper misselijk maar vraag me af of dit niet komt van mijn pregnyl die ik om de 3 dagen bij krijg. Deze avond mijn laatste spuit.

sofie, bij ons gaat dat ook heel goed. Ik heb zelfs de indruk dat we door die icsi nog dichter bij elkaar zijn gekomen. Mijn ventje is ook supperbezorgd vind het eigenlijk wel leuk dat hij er ook zo mee bezig is.
groetjes

Marie

Berichtdoor Marie » 10 dec 2007, 11:40

Hier voorlopig alles ok. Ben de laatste dagen veel minder ziek, wat een stuk plezanter is natuurlijk.

Sofie, bij ons was het ook ICSI en we hebben het geluk gehad dat het van den eerste keer gelukt is. Als koppel zijn we ook dichter bij mekaar gegroeid. We hebben er dan ook veel over gepraat tegen mekaar. Gelukkig kon mijn man er ook over praten want daar had ik wat schrik voor, aangezien het probleem bij hem ligt.

Stefanie, amai, zo spannend. Laat aub iets weten hé. Misselijkheid kan inderdaad een goed teken zijn en laat ons hopen dat het niet van de pregnyl is. Ik duim alvast!!!!

Katleen

Berichtdoor Katleen » 10 dec 2007, 15:50

Nou Stefanie, ik ben echt wel benieuwd naar het resultaat. Ik ben gewoon mee zenuwachtig. Laten we maar hopen dat die misselijkheid het gevolg is van iets heel moois! Ik duim!!

Sofie, goed dat jullie er als koppel zo goed over kunnen praten. Bij ons was het in het begin wat moeilijk. Maar na 6IUI's, 1IVF en 1 cryo later weten we waar we door moeten en weten we ook wat we aan mekaar hebben tijdens die moelijke weken.

Marie, nu kan je echt beginnen genieten! Begin je al een buikje te zien?

Ik ben zonet nog maar eens wat medicatie gaan inslaan, één van de dagen nog langs de ziekenhuisapotheek voor de Gonal F. Voor de rest probeer ik zo rustig mogelijk naar die volgende poging toe te leven.

hou jullie allemaal goed hé!!

groetjes,
Katleen

stefanie

Berichtdoor stefanie » 11 dec 2007, 13:54

hoi,

hoe ik de namiddag doorgekomen ben weet ik niet meer amai ik had zenuwen... Mijn hcg staat op 140 wat dus in de goede richting wijst! Ik heb gisteren wel nog pregnyl bijgekregen dus dat speelt ook nog mee natuurlijk. Ze vertelde me dat het nog geen definitief resultaat was maar dat het de goede richting uitgaat!
Was supper gelukkig maar ben nog steeds bang om volgende week teleurgesteld te worden. Nog een week vol ongeduld dus!
groetjes

Marie

Berichtdoor Marie » 11 dec 2007, 14:55

Dat ziet er echt wel niet zo slecht uit hé. Die 140 kan niet alleen meer van de pregnyl zijn. Alé, dat wil gewoon zeggen dat je embryooke de goede weg op is. Hopelijk blijft het zich verder goed innestelen!!! Ik ben echt supercontent voor jou. Je hebt wel nog geen zekerheid maar.... wel in de positieve richting hé. Volhouden, nu wordt het een zware week voordat je definitief resultaat hebt.

Katleen, het werd tijd dat je weer mocht herbeginnen hé. Op naar de volgende poging. Laat het deze keer de goeie zijn. Mijn duimen staan omhoog. Laat je maar goed soigneren door je venteke en sla jullie er maar door!

Hier alles ok. De 11weken voorbij. Mijn misselijkheid is zo goed als volledig weg. Heb al bij al wel geluk gehad dat het maar 11 weken heeft geduurd. Mijn buikje begint wat bol te staan en mijn jeans spant al wat als ik moet neerzitten. We gaan vooruit!

Leen

Berichtdoor Leen » 11 dec 2007, 15:24

Stefanie, klinkt goed. Hopelijk stijgt het dek omende dagen nog heel hard verder. Nog een goede week voor definitief uitsluitsel. Dikke duimen hier.

Marie, fijn dat die misselijkheid bijna weg is. Reeds 11 weken voorbij,...

Sofie, goed dat jullie er zo goed over kunnen praten. Helpt altijd hé. Op moeilijke momenten, reageer je je wel eens op mekaar af, maar gelukkig zijn die steeds zo voorbij om mekaar daarna te steunen.

Katleen, voor jou komt de start wel héél dichtbij hé.

Hier net ergens gelezen dat ze in Jette blijkbaar al ergens half maart zitten. Daar zou ik echt niet mee kunnen lachen hoor. Dan schuiven we, als ik volgende week startdatum krijg, nog eens een heel eind op. Maar hopen dat er dinsdag net iemand is weggevallen, zodat ik die plek kan innemen...

Deze namiddag ben ik tante geworden van een tweeling. Mijn zus is net bevallen van twee gezonde, doch kleine jongetjes. Ze liggen nu allebei in de couveuse (intensieve afdeling in Antwerpen.

Groetjes Leen

Sofie

Berichtdoor Sofie » 11 dec 2007, 16:41

Leen, proficiat met je neefjes! Hopelijk zijn de dagen niet te zwaar voor jou?
Ik duim voor je dat je zo snel mogelijk kan starten in Jette, want je hebt allang genoeg gewacht.

Stefanie, het gaat de goede richting uit, dus we blijven zeker en vast duimen! Het lijkt wel of dit forum vruchtbaar aan het worden is! Hopelijk geldt dat ook voor de rest...!

Groetjes Sofie

Sofie

Berichtdoor Sofie » 16 dec 2007, 14:14

Amai, wat kalm hier!
Stefanie, ben echt nieuwsgierig of je al meer weet.

Groetjes

stefanie

Berichtdoor stefanie » 17 dec 2007, 10:05

Inderdaad is heel rustig hier!
Morgen weet ik mijn definitief resultaat. Ik denk dat dit nu al de langste week van mijn leven is geweest...
Dus duimen jullie nog eens voor mij?
groetjes xx

Katleen

Berichtdoor Katleen » 18 dec 2007, 15:27

En Stefanie? Weet je al iets? Hopelijk groeit er iets moois ...

Hier loopt het eerste trimester (schoolse leven hé) op zijn einde en is het aftellen naar de vakantie. Meteen ook het begin van onze tweede IVF poging. Intussen zijn er al heel wat vrienden en kennissen die voor ons het glas heffen met nieuwjaar! Doe ik ook voor jullie!!

Hoe gaat het intussen met alle anderen?

Leen

Berichtdoor Leen » 18 dec 2007, 18:36

En Stefanie, Hopelijk positief nieuws gekregen.

Hier vandaag naar Jette geweet. Met de mooie mededeling van de counselor: "we hebben een wachtlijst". Startdatum officiëel 28 maart.
Afhankelijk wanneer ik mijn regels krijg in maart, kan ik vanaf begin maart ergens starten. Heb ik de pech dat ik ze eind februari doorkrijg, dan is de start pas ergens eind maart. Kon er niet echt mee lachen. Vreselijk, nog zolang wachten. Oh ja, kindjes van mijn zus doen het goed. Was toen ik het zag weer helemaal overtuigd van: dat wil ik ook.

Katleen, voor jou komt de start wel heel dichtbij. Aanstaande zaterdag al.
Sofie, voor jou in januari. Ook niet zo veraf meer hé?

Hoe is het met de zwangere Marie?

Groetjes Leen

Terug naar “Vruchtbaarheid”