wie start binnenkort mss met ivf

Leen

RE: wie start binnenkort mss met ivf

Berichtdoor Leen » 09 nov 2007, 07:49

Sofie, oh nee. Geen leuk nieuws. Nu valt die kans ook mee weg. Hopelijk kan je sneller starten met IVF dan ik. Kunnen ze dat bij jou ook in datzelfde ziekenhuis?

Katleen, hoe is het met jou? Spannend... Dikke duimen hier.
Stefanie, nog even snuiven en dan kan het spuiten beginnen. Succes. Hoe gaat het snuiven? Nog steeds nergens last van hopelijk.

Marie, nog even en je kan met verlof. Hopelijk is die misselijkheid al wat minder.

Groetjes Leen

stefanie

Berichtdoor stefanie » 09 nov 2007, 16:05

Sofie wat rot toch! Hopelijk kun je vlug van start met de ivf... want het wachten is echt verschrikkelijk.
Hier valt het snuiven reuze mee. Heb het eigenlijk moeilijker met het stoppen met roken... was gestopt toen ik gestopt was met de pil en na de zoveelste tegenslag opnieuw begonnen... Nu alweer gestopt sedert ik aan het snuiven ben. Maar ja we weten waarvoor we het doen he! Woensdag op bloed en echo controle.
Marie, ik zou woensdag om mijn gonal f gaan naar ziekenhuisapotheek. Krijg je dat onmiddellijk mee of zou ik beter al vroeger deze week er om gaan? Ik zal donderdag waarsch. moeten beginnen.
groetjes

Katleen

Berichtdoor Katleen » 09 nov 2007, 17:29

Sofie, da's echt jammer dat deze IUI geen succes was. Hopelijk kan je snel starten met een IVF behandeling. Blijven hopen hé, ooit worden onze mooie dromen werkelijkheid!

Stefanie, wat goed dat he snuiven vlot verloopt. Ben je al op controle moeten gaan bij gyn om te kijken of die suprefact ook zijn werk doet? Ik moest niet op gonal f wachten, was gewoon voorradig in ziekenhuisapotheek.

Marie, ben je aan het aftellen? Wanneer mag je voor de eerste echo gaan?

Leen, kan je je gedachten wat verzetten tijdens het wachten op ...?

Hier proberen we alles positief te zien, we gaan ervan uit dat het nu eens gaat lukken en dat wij ons over negen maanden de trotse ouders mogen noemen van één of twee geweldige kids. Met een lach en zwans proberen we dus de wachtweken door te komen. Heb sinds tp al vanalles gevoeld: pijnlijke borsten, steken in de onderbuik, duizelig, misselijk, maar allemaal niet constant en niet elke dag. Deze verschijnselen duiken ook op bij het gebruik van utrogestan, dus ik zal me nog maar niet te veel verheugen hé. Maar het zou toch echt wel heel fijn zijn mocht het lukken.

Hou er allemaal de moed in en een heel fijn weekend!

groetjes,
Katleen

Katleen

Berichtdoor Katleen » 12 nov 2007, 12:11

Heb even moeten zoeken naar ons topic ...
Na een druk weekend beginnen de zenuwen te komen. Zou het deze keer wel gelukt zijn? Ik voel nog steeds vanalles en blijf hopen dat het goede tekenen zijn, maar ook de twijfel slaat weer toe. Donderdag moet ik bij de gyn zijn voor een bloedname.

Hoe gaat het intussen met jullie?

Marie

Berichtdoor Marie » 12 nov 2007, 18:13

Alé, Katleen, ik duim voor jou hoor. Ik hoop dat je donderdag met goed nieuws mag afkomen, dat zou super zijn!!!

Stefanie, je krijgt je Gonal-f onmiddellijk mee hoor, deze is voorradig in ziekenhuisapotheek. Dus geen probleem.
Ik begrijp dat je het moeilijk hebt met stoppen met roken. Ikzelf was een redelijk straffe roker en ben nu een jaar gestopt. Heb het ook heel moeilijk gehad, vooral om telkens die ontgoochelingen door te komen. Maar ik ben erdoor geraak en ben nu blij dat ik heb kunnen doorbijten. Mijn man daarentegen is opnieuw begonnen met roken.

Leen, meiske, oe is da nu met jou? Wanneer heb je een afspraak? Het duurt nu toch wel al lang hé. Help mij eens te herinneren, wanneer en waar afspraak?

Ben deze namiddag op eerste echo geweest. Het was zalig om mijn boontje te zien. Hij was 8,7mm groot en we hoorden een duidelijke hartslag. Ben vandaag 6 weken en 6 dagen. Volgende echo is binnen drie weken. Verlang nu al tegen binnen drie weken!!!!

De duimen omhoog voor iedereen die aan het wachten is!

Leen

Berichtdoor Leen » 13 nov 2007, 07:12

Stefanie, binnen een paar daagjes beginnen met spuiten. succes.
Katleen. Hopelijk een positief resultaat te donderdag. Dikke duimen.
Marie, fijn zo'n eerste echo. Geniet nu maar echt.
Sofie, wanneer heb jij je bespr. bij de gyn.?

HIer vrij druk op dit moment, wat wel nodig is om de tijd sneller vooruit te laten gaan. Gisteren en deze voormiddag niet moeten werken, daar verwarming bij mij op het werk stuk is en het daardoor ijskoud is.
27/11 bespr. te Jette met arts die dan meedeelt of het IVF of ICSI wordt.
18/12 bespr. met counselor te Jette inzake exacte startdatum en hoe spuiten ed.

Groetjes

Sofie

Berichtdoor Sofie » 14 nov 2007, 16:38

Hoi iedereen,
Katleen, ik duim ook voor jou! Hopelijk kan je je aansluiten bij Marie!
Leen, in Jette moeten jullie precies wel heel erg lang wachten. Vervelend lijkt me. Ik heb dinsdag (gisteren dus) naar Genk gyn gebeld en mag morgen al op gesprek voor IVF. Ik hoop dan ook volgende maand te kunnen starten...

Ik hou jullie op de hoogte!

Stefanie, dit is jouw eerste poging of niet? Sorry dat ik het niet meer weet.
Veel succes alvast!

Groetjes

Katleen

Berichtdoor Katleen » 15 nov 2007, 16:09

Sofie, hoe was je gesprek? Wanneer mag je starten?
Stefanie, hoe loopt de behandeling bij jou?
Leen, fijn dat je zo met ons meeleeft en hopelijk gaat het wachten goed voorbij!
Marie, hopelijk gaat alles goed en kan je volop genieten van jullie kleine ukje!

Hier gieren de zenuwen door mijn lijf. De ene moment voel ik niets, den andere moment doet alles pijn en lijken mijn regels er door te komen. Sinds deze namiddag heel licht bruinverlies en dus slaat de twijfel toe ... om 19u bij de dokter zijn voor bloedname en dan weet ik heel laat vanavond het resultaat. Ik weet met mezelf geen blijf meer.

Vanavond laat meer nieuws.

Leen

Berichtdoor Leen » 15 nov 2007, 16:20

Ohh Katleen, spannend. En ik maar hopen dat je het nu al wist. Zo nieuwsgierig dat ik regelmatig kwam kijken...

Héél veel succes en maak jezelf niet al te gek. Dikke duimen op een positieve test.

Liefs Leen

stefanie

Berichtdoor stefanie » 15 nov 2007, 16:59

Katleen, laat ons vlug iets weten he . Ik duim hoor!
Sofie, wij zijn bezig met onze eerste poging.
marie, ben heel bij dat alles goed was met jullie klein boontje. Geniet nu maar met volle teugen. allez als die misselijkheid er tenminste niet meer constant is!

Woensdag op controle geweest maar mijn regels nog niet gehad... dr zei dat ze elk moment konden komen oef. Dus idd deze morgen waren ze er! Dan onmiddellijk gebeld naar birth en morgen mag ik beginnen spuiten!!! Nu komt het allemaal wel dicht! ben zo blij dat het vooruit gaat!
groetjes xx

Marie

Berichtdoor Marie » 16 nov 2007, 11:31

Stefanie, wat ben ik blij te horen dat je mag starten met gonal-f. Nu gaat het echt wel snel gaan hoor! Je zal wel zien! Voor je het weet heb je PU en TP en zit je jou op te winden in je wachtweken!

Katleen, meiske, hoe gaat het met jou? Hopelijk kreeg je goed nieuws. Zoniet, de moed niet laten zaken hé. Je zal er ook geraken, wees daar maar zeker van!!!

Sofie, hopelijk kan je vlug starten met IVF.

Maandag dus mooie echo gehad, woensdagavond plots bruinverlies. Was echt in paniek, kon het niet geloven. Naar gyn gebeld en hij was gelukkig nog aan het werk en hij kon me gerust stellen. Maar om mezelf gerust te stellen mocht ik direct gaan om echo te doen. Inderdaad, alles was in orde met ons kleintje. Ondertussen geen bruinverlies meer gehad maar de schrik zit er ferm in!! Verder ben ik nog de hele dag door kotsmisselijk en slaap ik heel veel. Ik hoop dag ik snel de kritieke 3mndn voorbij ben.

Veel courage aan iedereen!

Katleen

Berichtdoor Katleen » 16 nov 2007, 12:07

Stefanie, wat goed dat je kan starten met spuiten.
Marie, da's idd even schrikken, gelukkig was alles in orde! Goed rusten en genieten en voor je het weet zijn die eerste drie maanden voorbij!

We geloofden er echt in deze keer. Het voelde ook allemaal anders aan. Dus in echte positieve bui trok ik gisterenavond naar mijn gyn voor de bloedname. Om 22u30 volgde dan het telefoontje van de gyn met de uitslag. Helaas geen goed nieuws, de test was negatief, geen teken van innesteling ... En boem, weer met mijn beide voeten op de grond, weg de hoop en de dromen.
Het is nu wachten op mijn regels en dan kunnen we starten met een nieuwe poging. Hopelijk mogen onze dromen in 2008 uitkomen!
Vandaag dus even een baal- en uithuildag, en dan is het weer moed bijeenrapen om door te gaan hé!

Hou jullie allemaal goed hé!!

Katleen

Berichtdoor Katleen » 16 nov 2007, 12:08

Ik vergat nog dit: Merci voor alle duimen en de vele steunende woorden hé!

Leen

Berichtdoor Leen » 16 nov 2007, 14:56

Oh nee, Katleen, das balen. Echt geen leuk nieuws. Huil maar even goed uit en probeer daarna langzaamaan weer samen met je ventje moed te vinden voor de volgende poging. Een hele dikke voel je beter knuffel.

Marie, zal wel even schrikken zijn. Gelukkig niets aan de hand. Hopelijk snel niet meer misselijk.
Sofie, hoe was je gesprek geweest?

Stefanie, fijn dat je nu eindelijk echt kan beginnen te spuiten. Het kort op.

Liefs Leen

stefanie

Berichtdoor stefanie » 17 nov 2007, 10:25

Katleen, wat erg om te horen... ik geef ook jou een dikke knuffel en hoop dat je vlug alle moed bij elkaar vind om opnieuw te starten.

Marie, amai ik schrok toen ik die eerste woorden las. Gelukkig alles ok met jou en de baby. rust maar goed uit!

Hier de eerste spuit er op zitten... viel heel goed mee. Je voelt het echt niet. Was wel een opluchting. Dus nog 9 dagen te gaan!
groetjes xxx

Sofie

Berichtdoor Sofie » 19 nov 2007, 16:04

Katleen, ik leef met je mee. Het doet dan echt deugd om eens goed hard te janken. Geef jezelf een paar dagen de tijd en dan weer met volle moed aan de volgende poging denken!

Marie, ben ook blij voor je dat alles goed is! Denk maar aan jezelf en de baby nu!

Stefanie: veel succes met de spuitjes.

Ik heb donderdag dus bespreking gehad bij gyn en moet bij mijn volgende regels een maand de pil nemen. In die maand krijg ik dan een soort kijkoperatietje (17 dec) om te zien of alles nog ok is in mijn baarmoeder. (ik vraag me alleen af waarom ze dat nu pas doen?)
4 december moeten we dan naar de psycholoog voor een eerste gesprek.
Hebben jullie dat ook moeten doen? Naar 't schijnt is dat de standaard procedure?

Ik heb al decapeptyl gehaald en pregnyl en mag dus in januari starten...
Ben echt blij dat het zo snel kan gaan!

PS: ik las juist bij een ander forum dat je van IVF tot 2 kg per cyclus kan bijkomen... Dat hoop ik toch niet!!

Groetjes Sofie

Katleen

Berichtdoor Katleen » 19 nov 2007, 16:51

Sofie, bij ons (wij zijn in behandeling in St Augustinus Antwerpen) moesten we na gesprek bij gyn, nog op gesprek bij vroedvrouw. Gesprek bij psycholoog is niet verplicht, je kan dit wel vragen. Goed hé dat je in januari kan starten!
En van at gewicht ... ik weet het niet, ik ben wel een beetje bijgekomen maar dat ligt ook wel wat aan mijn eetgewoonten tijdens deze stresserende tijden.
Hopelijk loopt de operatie goed en is de uitslag ook ok.

Ik heb zonet een afspraak gemaakt bij gyn. Op 3/12 bespreken we de planning van onze volgende poging (2e verse poging dus). Dus nu zit ik aan de pil en gun ik mezelf wat rust zodat we weer helemaal fit zijn tegen dat we weer hormonen moeten beginnen snuiven en spuiten hé.

Stefanie, hoe gaat het met het spuiten? Je buik nog niet te veel gezwollen?

Marie, alles ok met jou en je baby?

Leen, we kunnen samen wachten, genieten van de feestdagen, en dan starten we in 2008 met het vervullen van onze droom!

groetjes,
Katleen

Marie

Berichtdoor Marie » 19 nov 2007, 17:29

Hoi iedereen,

Katleen, hopelijk krijg je op 3 dec goed nieuws dat jullie snel mogen beginnen aan een nieuwe poging. Maar zoals je zelf zegt, je moet er mentaal en fysisch klaar voor zijn want je lichaam moet toch heel wat ondergaan hé.

Sofie,wij hebben nooit op gesprek moeten gaan bij psycholoog, enkel bij arts en verpleegkundigen. Ik zou dat nogal vervelend vinden, wat hebben zij eigenlijk te zeggen over het feit dat jullie kinderen willen. Het is al zwaar genoeg dat het niet vanzelf lukt. Van die gesprekken vind ik er teveel aan.

Stefanie, hoe gaat het spuiten? Wanneer mag je op eerste follikelmeting? Laat je deze ook in St Jan doorgaan of heb je een andere gyn waar je naartoe gaat?

Bij mij gaat het maar zus en zo. Ik wil niet zoveel op forum komen omdat jullie het nu zwaarder hebben dan mij en ik wil jullie liever steunen dan zelf zagen. Vannacht weer een klodder bruinverlies gehad. Van hele nacht natuurlijk niet geslapen. Dacht echt dat het voorbij was en ik miskraam ging doen. Maar bruinverlies is weer gedaan en heb totaal geen buikpijn. Niet naar gyn gebeld, zie het nut er niet van in. Na die eerste keer ben ik mogen langsgaan en alles was ok. Gyn zei dat zolang het bruinverlies is en geen bloed en ik geen buikpijn heb ik er niet moet mee inzitten. Ja hallo, natuurlijk zit ik er mee in!!!! Maar de tijd zal alles uitwijzen. Pas binnen twee weken volgende echo, zal dan 10 weken zijn. Hopelijk tegen dan nog steeds een goeie hartslag....

Veel moed aan iedereen!

Stefanie

Berichtdoor Stefanie » 20 nov 2007, 08:31

Hallo,

Marie begrijp dat dat verschrikkelijk frustrerend moet zijn... Als je onzeker bent ga toch maar langs bij de gyne dan ga je ook wat rustiger zijn!

net eerste folikel meting gehad. links 12 en rechts 8 van grote rond de 10? ofzo. Nu nog afwachten naar het resultaat
xx

Leen

Berichtdoor Leen » 20 nov 2007, 08:35

Katleen, op een snelle startdatum den 3de december. We tellen samen af... Volgende week dinsdag terug gesprekje gyn. en dan intake met counselor den 18/12. Dat hij dan maar ineens lukt de volgende poging.

Sofie, ik heb ook vooraleer ik voor IVF mocht gaan een kijkoperatie (laparoscopie met hysteroscopie) moeten ondergaan. Bij ons dacht ze eerst dat het mis was bij het ventje, na die pogingen IUI nog niet gelukt, dus wou ze ook eens bij mij kijken of er niets te vinden was. Bovendien zei mijn gyn. dat het toch door Jette zou gevraagd worden van eerst die operatie te ondergaan.
Verder hebben ze ook bij ons nooit gesproken van een psycoloog en net zoals Marie vind ik het op dit moment absoluut niet nodig. Dat we snel kinderen willen en niet zeker zijn dat het zo gaat lukken, weet ik ook wel. Heb ik geen psyché voor nodig. Dat de behandeling intensief is, besef ik ook wel. Wat kan zij daar nu aan veranderen.

Stefanie, hoe is het bij jou? Valt het spuiten mee? Al FM gehad?

Marie, je blijft van harte welkom hoor. En natuurlijk mag jij ook je verhaaltjes ed kwijt. Ook jou willen we blijven steunen hoor... Mijn zus (zwanger van een tweeling) heeft ook tijdje bruinverlies gehad, maar is nog steeds mooi zwanger. Logisch hoor dat je je er zorgen over maakt. Maar normaalgezien kan dat geen kwaad. Hopelijk blijft alles goed. Volhouden en een 2 weekjes aftellen....

Liefs Leen

stefanie

Berichtdoor stefanie » 22 nov 2007, 16:27

Hallo,

Morgen mijn tweede fm. Hopelijk zijn mijn 20 folikelkes flink gegroeid maar dat zal wel want heb echt heel veel pijnlijke steken aan beide kanten...
Maandag pu denk ik! spannend ...
groetjes

Sofie

Berichtdoor Sofie » 22 nov 2007, 19:02

Stefanie,je moet wel blij zijn met zoveel follikels! Hopelijk maandag pu met veel goede eitjes! (welke spuiten krijg je nu en hoeveel maal per dag?)

Marie, natuurlijk ben je nog altijd welkom! Ik vind het juist fijn om te horen hoe het de eerste weken eraan toe gaat. Zo kunnen wij je op onze beurt toch ook weer steunen.

Van die psycholoog. In Genk is dat iemand die echt op de IVF-afdeling werkt en alleen maar dus met vruchtbaarheids- en zwangerschapsproblemen te maken heeft. Ben es benieuwd idd wat die te zeggen heeft...

Doei!

Leen

Berichtdoor Leen » 23 nov 2007, 07:45

Marie, hoe is het met jou en het beebje.

Stefanie, dat zijn héél wat eitjes. DIkke duimen voor een goede FM en PU. Dat ze maar goed bevrucht geraken.
Sofie, wanneer moet jij naar die psycholoog?

Groetjes Leen

stefanie

Berichtdoor stefanie » 24 nov 2007, 09:42

Hallo,

maandag nog geen pu. Er zijn nog folikels bijgekomen...nu al 22. de grootste 17 mm en de kleinsten 12-14mm. dus moesten ze nog wat groeien. Hopelijk zitten er veel eicellekes in... Ben bang dat het er te veel zijn voor goed resultaat??
Morgen opnieuw bloed en echo. HOpelijk dan 's avonds pengryl en dinsdag pick - up?
sofie ik spuit nu 1x per dag gonal f 150 E en natuurlijk nog 3 keer per dag suprefact.

Marie , zo lang geleden? Hoe is het met je?
groetjes

Katleen

Berichtdoor Katleen » 26 nov 2007, 15:02

Stefanie, duimen maar dat al die follikels goed groeien en er een hele hoop mooie eicellen inzitten. Weet je al wanneer je voor pu mag?

Hoe gaat het met de anderen?

Ik tel af naar 3/12, afspraak bij gyn en dan weet ik wanneer we weer mogen beginnen snuiven en spuiten. Toch weer iets om naar uit te kijken en me aan op te trekken.
Woensdag ga ik ook eens langs bij accupuncturist. spanningen hebben zich intussen vastgezet op mijn nek en schouders met heel wat hoofdpijn tot gevolg. En ja 'baadt het niet dan schaadt het niet hé'. Kreeg via een vriendin (moeder van een prachtige dochter na 4xIVF/ICSI) ook tip mee om homeopathie te proberen. We zien wel, eerst accupunctuur, goed ontstressen, genieten van de feestdagen en dan ...

groetjes,
Katleen

Terug naar “Vruchtbaarheid”