wie start binnenkort mss met ivf

Katleen

RE: wie start binnenkort mss met ivf

Berichtdoor Katleen » 25 okt 2007, 20:32

Daarnet bij de gyn geweest en op echo zag alles er goed uit. Er groeit één eitje en er waren geen cystes te zien. Eisprong voorzien voor begin volgende week en we zijn dus klaar om te starten met procedure voor cryo terugplaatsing. Als beide cryo's het overleven worden ze allebei teruggeplaatst. blijkbaat zijn cryo's toch van mindere kwaliteit waardoor de kans dat ze beiden overleven klein is dus een kans op een tweeling ook.
Enfin de tp is voorzien voor donderdag, vrijdag of zaterdag. Wij hebben dus weer iets om naar uit te kijken. Moet maandag terug naar gyn voor controle bloedwaarden. Het is goed dat we weer verder kunnen.

En ik sluit me aan bij Leen, het zijn hier spannende dagen hé! Marie ik hoop echt dat wij hier morgen mogen lezen dat je goed zwanger bent!

Sofie, ik hoop dat je goed nieuws kreeg bij de gyn!

Stefanie, laat je idd niet overdonderen en aarzel niet om hier op het forum nog vragen te stellen hé.

Leen, en zo kom je telkens weer een stapje dichter bij !

Veel succes iedereen!!

Marie

Berichtdoor Marie » 26 okt 2007, 11:22

Ik word hier hoorndol!!! Om 8u bloedname laten doen en ik belde 10min geleden om resultaat te weten en ze hadden het nog niet doorgefaxt naar gynaecologie! Probeer binnen een half uurtje nog eens was haar antwoord. Das echt om zot van te worden.
Man man man, ik ben nerveus.

stefanie

Berichtdoor stefanie » 26 okt 2007, 16:22

Hey hey terug van de intake. We starten dus woensdag met puffen ben echt heel blij. Was echt bang dat ze me niet meer gingen nemen voor het verlof. Dus enkele dagen voor kerst zal ik weten of het gelukt is of niet...

Sofie

Berichtdoor Sofie » 26 okt 2007, 21:57

Hoi iedereen,

En Marie??? Ik heb echt voor je geduimd vandaag! Hopelijk breng je goed nieuws!

Katleen, fijn dat je weer kan uitkijken naar het einde van de week!

Bij mij donderdag nog altijd niet goed: 16mm, dus heb ik nog 2 spuiten bijgekregen. Heb er in totaal al 13 gehad! Mijn baarmoederslijmvlies was wel goed:9mm. Morgen dus weer terug voor echo en waarschijnlijk maandag IUI. De gyn zei ook: beter één goed eitje dan meerdere van een slechtere kwaliteit.

Ik hou jullie op de hoogte! Veel succes nog iedereen!

Sofie

Berichtdoor Sofie » 26 okt 2007, 22:00

Leen,
Ga je intussen nog stappen/pogingen ondernemen terwijl je op de uitslag moet wachten?

Leen

Berichtdoor Leen » 28 okt 2007, 07:46

Marie, en? Hoe is het afgelopen? Hopelijk positief nieuws...

Katleen, voor jou is het begin van de week dan ook heel spannend. TP van cryo's. Dikke duimen voor de overlevering en TP ervan. Wanneer gaat hij door?

Stefanie, voor jou start het ook vanaf te woensdag. Kan je helemaal beginnen met puffen en spuiten enna en aftellen naar PU.

sofie, hopelijk groeien ze nu wel goed door. Maandag IUI, hééél veel succes ermee.

Hier vrijdag bloedafnames voor genetisch onderzoek. Gisteren vervroegd die ondingen doorgekregen, dus kan ik maandag op dag 3 terug voor hormonaal bloedonderzoek en echo.
Sofie, mijn gyn. wil in de tussenperiode geen IUI meer doen. Voor mij is het dus geduldig (ahum) afwachten op gesprekken op 27/11 (beslissing IVF/ICSI) en 18/12 (intake) om erna pas in januari te starten met spuiten....

Groetjes

Marie

Berichtdoor Marie » 28 okt 2007, 08:43

Hoi iedereen,
Eerst en vooral bedankt om voor mij te duimen, het heeft dan ook geholpen. Op maandag was dus mijn eerste bloedtest hcg 284 met nog wat pregnyl erin. Vrijdag opnieuw bloedtest en het was gestegen naar net geen 1000. Zowel de gyn als op fertiliteit zeiden ze me dat dit goed was en dat ik mezelf zwanger mag noemen.
Maandag nog een bloedname en dan mag ik datum van mijn eerste echo vastleggen.
Maar ik ben zo bang dat er iets verkeeerd zal gaan. Heb vannacht gedroomd dat mijn embryooke gestopt was van groeien. Ik durf het nog niet echt luidop te zeggen omdat ik heel veel schrik heb. Je hoort hier van zoveel mensen op zappy dat het verkeerd gaat...

Sofie, heel veel succes met je IUI!! Ik zal aan je denken!

Leen, ik kan me levendig inbeelden dat het woord "geduld" vanaf nu uit je woordenboek wordt geschrapt of dat je het nooit meer wil horen...

Katleen, wanneer plaatsen ze jou cryootjes terug? Zeg, ook alle duimen omhoog voor jou hé!

Stefanie, het kan waarschijnlijk niet snel genoeg woensdag zijn....

Leen

Berichtdoor Leen » 29 okt 2007, 06:36

Marie,

Proficiat!! Duimen hier vandaag dat de waardes nog mooi gestegen zijn en op een snelle echo. Daarna kan je er stilletjesaan echt van gaan genieten. Hou ons op de hoogte.

Sofie, veel succes met de IUI.
Katleen en Stefanie, ook voor jullie duimpjes.

Groetjes
Leen

Marie

Berichtdoor Marie » 29 okt 2007, 06:48

Binnen enkele minuutjes vertrek ik voor laatste bloedname. Heb er geen goed oog op. Verleden week was ik echt misselijk. Sinds gisteren niet meer. Ik voel niets meer. Ben echt bang dat mijn vruchtje gestopt is met groeien! Het worden bange afwachtende uren. Zal het resultaat maar deze namiddag weten. Heb er echt geen goed gevoel bij!

Marie

Berichtdoor Marie » 29 okt 2007, 17:54

Sofie, hoe is je IUI verlopen? Het worden weer spannende tijden hé.

Katleen, wanneer wordenje cryootjes terug geplaatst? Gaat het een beetje met jou?

Stefanieke, nog twee keer slapen en je kan erin vliegen!

Hier na lang moeten wachten, resultaat maar om 16,30u kunnen ontvangen want er was iets aan de hand met de machines in het labo van roeselare waardoor ze mijn bloedwaarden maar laat hebben kunnen faxen naar Brugge.
Ben gerustgesteld. HCG vrijdag was 1000 en hcg vanmorgen was 3500. Dus goed doorgestegen. Pfff, waren sprannende tijden. Ik voel me voor de eerste keer echt opgelucht en gelukkig. Op 12 november hebben we eerste echo.

stefanie

Berichtdoor stefanie » 29 okt 2007, 18:53

Marie , echt fantastisch he. Ben echt heel blij voor je! Zo zie je maar hoe vlug het kan gaan. Een goeie 2 maand geleden stond je nog zover als ik nu. het geeft me echt moed om er ook aan te beginnen. De flesjes prefact lachen me iedere morgen toe in de frigo...ik verlang echt om te beginnen!
geniet er nu maar met volle teugen van.
groetjes stef

Leen

Berichtdoor Leen » 30 okt 2007, 08:15

Marie,

Schitterend nieuws. Geniet er nu maar van. Binnen een paar weken je eerste echo al....¨Proficiat!

Katleen, Stefanie veel succes.
Sofie, hoe is de IUI geweest?

Groetjes Leen

Katleen

Berichtdoor Katleen » 30 okt 2007, 17:25

Marie, fantastisch! Proficiat met je zwangerschap en hopelijk kan je er een beetje van genieten.

Ik ben gisteren terug bij gyn geweest en wanneer embryo's ontdooiing overleven is de tp voor nu zaterdag. Het zal weer spannend zijn vrijdag, want dan bellen ze vanuit Leuven om te zeggen of ontdooiing gelukt is of niet ... gyn gaat ervan uit dat het allemaal wel zal lukken. Ik kreeg vandaag ook telefoon van het fertiliteitscentrum van gasthuisberg Leuven om deel te nemen aan een onderzoek rond geassisteerde hatching. Ik ga er samen met mijn man nog eens goed over nadenken, maar het zou geen extra risico's met zich meebrengen.
Nu maar duimen dus dat die twee ingevroren embryo's de ontdooiing overleven en zich daarna ook innestelen, of zoch zeker eentje hé.

En hoe gaat het met alle anderen?

stefanie

Berichtdoor stefanie » 31 okt 2007, 15:00

Katleen ik ga allesinds al voor jou duimen!
Vandaag ben ik dan ook eindelijk kunnen beginnen. Heb al 2 pufbeurten er op zitten en nu tel ik al af naar het spuiten... hopelijk gaat alles nu wat vooruit!
groetjes xxx

Leen

Berichtdoor Leen » 31 okt 2007, 15:45

Katleen en Stefanie, héél veel succes.
Katleen, dat die cryo's maar goed de ontdooiing overleven.

Groetjes Leen

Marie

Berichtdoor Marie » 31 okt 2007, 16:31

Katleen, ik duim heel hard dat je cryootjes zaterdag gezond en wel ontdooid zullen zijn!
Stefanie, leuk hé dat je nu gestart bent. Alé, twee weekjes puffen en dan beginnen spuiten. Veel succes
Leen, en gij maar aftellen! Courage er komt een dag dat je ook zal starten!!

Katleen

Berichtdoor Katleen » 02 nov 2007, 11:20

Stefanie, eindelijk gestart! hopelijk heb je niet te veel last van bijwerkingen van de suprefact. Veel succes!

Marie, niet te veel last van zwangerschapsverschijnselen? Geniet er met volle teugen van hé!!

Hier zenuwen, zenuwen en nog eens zenuwen. Wij krijgen vandaag telefoon uit Leuven om te horen of onze cryo's het overleefd hebben en wanneer we morgen in Leuven verwacht worden voor de tp. Ik probeer hier op alle mogelijke manieren mijn gedachten te verzetten. Hopelijk heb ik straks goed nieuws.

Katleen

Berichtdoor Katleen » 02 nov 2007, 16:37

Hier ben ik weer. Kort na mijn vorig berichtje ging eindelijk de telefoon. Jawel, de twee embryo's hebben het overleefd en morgen volgt dus de tp. En dan kan het wachten weer beginnen. We zijn dus weer een stap dichter hé.

Een fijn weekend iedereen en veel succes!

Marie

Berichtdoor Marie » 02 nov 2007, 17:38

Katleen, dat is echt super! En ze hebben het dan nog alle twee overleefd! Wie weet krijg je een tweeling. Ik denk morgen aan jou en zal mijn kaarsje aansteken!!

Ja,heb wel wat last van zwangerschapsverschijnselen. Met name het doodmoe zijn, ik zou soms ter plaatse in slaap vallen. En dan het misselijk zijn, maar dat is gelukkig in vlagen. Heb er het meeste last van als de maaltijden naderen. Na het eten is de misselijkheid dan gelukkig weg.
Maar moet zeggen dat ik er van geniet, ik weet waarvoor het is en heb het echt ervoor over.

stefanie

Berichtdoor stefanie » 04 nov 2007, 14:46

Katleen hopelijk alles goed verlopen. en nu maar aftellen he...
Hier al 5 dagen aan het suprefacten . Voel er eigenlijk niks van moet ik zeggen. Dus zoveel te beter he.
groetjes

Katleen

Berichtdoor Katleen » 04 nov 2007, 18:05

Stefanie, goed dat je geen last hebt van suprefact. Hopelijk doet hij goed zijn werk en kan je binnenkort ook beginnen spuiten en dan komt het echt wel dichterbij hé!

Gisteren is Leuven tp van twee embryo's. Nu weer twee weken wachten. Ik heb een kalendertje gemaakt zodat ook mijn ventje goed kan volgen want die voelt natuurlijk niet wat ik voel hé. En dan kan hij zich toch een beetje voorbereiden op mijn stemmingswisselingen ;-)

Hopelijk gaat het met alle anderen ook goed!

Sofie

Berichtdoor Sofie » 05 nov 2007, 19:23

Hoi iedereen!
Sorry dat ik niks meer gestuurd heb, maar we zijn dan ook een paar daagjes naar Reims geweest.

Marie: fantastisch voor jou! Ik kreeg de tranen in de ogen van blijdschap voor jou! Dat geef ons inderdaad ook nog hoop! Ik kan aannemen dat de bijkomende ongemakjes er met plezier worden bijgenomen!

Katleen: Nu is het weer spannend aftellen naar de bloedafname zeker? Ik duim dat er zeker ééntje zich goed voelt bij jou!

Stefanie: veel courage bij deze poging van snuiven en spuiten! Voel met je mee!

Vorige week maandag dus IUI gehad. Mijn man kon onmogelijk mee owv zijn werk en dus is mijn mama maar meegegaan. Wel grappig eigenlijk. Het ging vlotjes. Heb nu al hoofdpijn en lichte buikpijn, dus denk dat m'n regels in aantocht zijn. Ik vraag me alleen af of die niet te snel na mijn eisprong komen. (zo'n 9 à 10 dagen erna al).
Maandag moet ik voor bloedafname gaan voor de uitslag (als ik die tegen dan niet al zelf weet...)

Veel succes allemaal en tot snel!

Leen

Berichtdoor Leen » 05 nov 2007, 21:04

Katleen, spannende weekjes voor jou. Hopelijk nestelen ze zich goed in...
Stefanie, nog ff volop snuiven en dan kan het spuiten beginnen..... Het kort op.
Sofie, hopelijk krijg jij volgende week maandag positief nieuws... Succes. Ik kreeg mijn regels vaak een kleine 10 dagen na de IUI.
Marie, geniet tijdens de niet-misselijke momentjes van je beebje. Hopelijk ben je snel van de kwaaltjes verlost...

Groetjes Leen

Marie

Berichtdoor Marie » 06 nov 2007, 05:54

Alé, Katleen en Sofie, tis voor allebei aftellen hé. HOpelijk kunnen jullie binnenkort goed nieuws brengen. Dat zou pas tof zijn.

Stefanie, hoe stel je het met het snuiven? Vergeet je het niet teveel? Ik moest toch iedere keer de wekker van mijn gsm zetten. Zoniet zou ik het toch enkele keren vergeten zijn. Heb je nog geen verschijnselen van je Suprefact?

Hier word ik misselijker met de dag. Heb het echt moeilijk om te werken. Ik zou zo graag slapen, als ik kon bijna de hele dag door! Nog twee weken werken en ik mag in moederschapsbescherming. Zal echt content zijn want momenteel sleep ik mij door mijn dagen!

Veel moed aan iedereen in de wachtweken!

Sofie

Berichtdoor Sofie » 08 nov 2007, 16:00

Dag iedereen,
Weer slecht nieuws. Ik voelde het al aankomen en ja, dinsdagavond braken ze dan door: die rotregels! Gelukkig hadden we er ons niet teveel van voorgesteld, maar de ontgoocheling blijft enigszins.
Heb gisteren met de consulente gebeld en gevraagd of het nog zin had om een IUI te doen. Volgens haar was het niet meer nodig en kunnen we volgende week een afspraak maken bij de gyn.
Dan kunnen we ons gaan informeren voor IVF. Dus meiden, ik stap bij jullie op de molen... Hopelijk kan ik snel starten en brengt het meer op dan tot nu toe het geval was!

Marie; gelukszak! Jij mag echt beginnen aftellen naar je verlof en dan kan je pas echt ten volle genieten van je zwangerschap!

Veel succes iedereen...

Terug naar “Vruchtbaarheid”