wie start binnenkort mss met ivf

Marie

RE: wie start binnenkort mss met ivf

Berichtdoor Marie » 16 okt 2007, 18:49

Katleen, lastig hé, zo vanalles voelen en niets weten.... Wanneer is het verdict? De moed erin houden, we kunnen niet anders!
Ik laat een kaarske branden voor jou!

stefanie

Berichtdoor stefanie » 17 okt 2007, 15:52

Katleen en Marie ik duim voor jullie hoor! De moed nog niet opgeven he!
Leen ik begrijp dat het wachten precies eindeloos is... Nu nog 2 weken en ik kan beginnen maar het lijkt me een eeuwigheid...

Sofie

Berichtdoor Sofie » 17 okt 2007, 15:53

Marie,
Bij ons doen ze IUI, omdat je zowiezo 4 maal IUI moet doen eer je aan IVF kan beginnen. Bij ons vinden ze namelijk niet echt een probleem. Volgens hun vergroot de kans op zwangerschap wel bij IUI (maar sperma is goed). Ik moet nu spuiten, omdat Clomid z'n werk niet deed. Heb wel eerst een aanvraag moeten doen bij de CM, omdat ik nog niet aan IVF toe ben.
Leen,
Het wachten lijkt me ook heel vervelend, maar ik zou ook nog een IUI doen als ik jou was. al is het maar om nog een beetje afleiding te hebben tot januari.
Katleen,
Ik hoop echt op goed nieuws!! Ben nieuwsgierig! Laat snel iets weten...

Hebben sommigen van jullie ook al Menopur moeten spuiten (8 dagen)? Gebruiken ze dat ook bij IVF of niet?

Groetjes

Leen

Berichtdoor Leen » 17 okt 2007, 16:27

Katleen, ik hoop dat die pijnen een voorteken zijn van zwangerschap. Héél veel succes morgen en laat iets weten.
Marie, voor jou nog een dikke week wachten. Dikke duimen hier ook.

Stefanie, dat wachten is idd. verschrikkelijk. Op die enkele afspraken na nog 3 maanden voor me mogen starten. Bij jou nog 2 weken. Héél véél succes.

Sofie, hopelijk lukt deze IUI voor jou. Heb zelf alleen IUI met clomid en pregnyl gehad, nooit met menopur.

Net naar mijn gyn. gebeld. Zij weigert in die tussentijd een IUI te doen. Ze zegt dat de kans bestaat dat ik dan cystes krijg, waardoor het in Jette nog allemaal langer zou duren vooraleer ik kan starten. Het lange wachten is dus alweer begonnen.

Groetjes
Leen

Katleen

Berichtdoor Katleen » 17 okt 2007, 16:53

Leen, hopelijk gaan de maanden snel voorbij en kan je ook aan je ivf behandeling beginnen.
Wij hadden ook eerst IUI (6x) en startten dus enkele weken geleden met onze eerste IVF, wachttijden zijn hier in Antwerpen dus blijkbaar korter. Maar kop op hé, je bent weeral een stap dichter.

Stefanie, het komt dichterbij hé nog even geduld en je kan eraan beginnen!

Sofie, veel succes bij deze nieuwe poging!

En hier is het intussen nog even wachten op het verdict. Het voelt echt niet goed. Bij opsteken Utrogestan daarstraks had ik ook een beetje bruinverlies dus de moed zinkt me in de schoenen. Ik ben ontzettend prikkelbaar, heb hoofdpijn en heb echt in niets zin ... enfin het gaat me dus niet echt af. Ik zal blij zijn als ik morgen meer weet en dan kunnen we weer een bladzijde omdraaien in verhaal van vele ups en downs.

En nog eens bedankt voor de steunende , meelevende woordjes hé!

groetjes,
Katleen

Marie

Berichtdoor Marie » 18 okt 2007, 06:58

Katleen, ik duim heel hard voor jou! Hopelijk krijgen we hier positief nieuws te horen. Heb je nog cryootjes in de diepvriezer zitten?

Leen

Berichtdoor Leen » 18 okt 2007, 08:57

Katleen, heel veel succes vandaag. Dikke duimen voor positief nieuws.

Liefs Leen

stefanie

Berichtdoor stefanie » 18 okt 2007, 09:35

Katleen, Ook h ier zijn de duimen omhoog voor jou!!

Katleen

Berichtdoor Katleen » 18 okt 2007, 12:45

Hey iedereen,

Ben nog niet bij de gyn geweest voor bloedname, maar heb vandaag heel wat bloedverlies, dus helaas maar onze eerste poging is niet gelukt. Ik heb al heel veel gehuild en voel me nu echt leeg. Ik had echt gehoopt dat na 6 (mislukte) IUI het geluk eens aan onze kant zou staan. Relativeren lukt nu echt niet. Over enkele dagen zal ik wel weer de moed hebben om door te gaan maar nu heb ik er even genoeg van. Ik moet vanavond bij gyn zijn en hopelijk kan die mij weer wat moed geven.

Ik blijf uiteraard wel mee duimen voor alle andere hier hé. Ik heb er echt deugd van dat ik hier mijn hart kan luchten en dat we mekaar kunnen steunen. Merci hé!

groetjes,
Katleen

Leen

Berichtdoor Leen » 18 okt 2007, 15:02

Oh nee Katleen. Hoe erg. Echt geen leuk nieus.
Sterkte meid. Probeer langzaamaan de moed weer bij mekaar te zoeken voor de volgende cryo- of IVF poging.

Dikke knuffel
Leen

Sofie

Berichtdoor Sofie » 18 okt 2007, 17:00

Katleen,
Ik had ook echt gehoopt op goed nieuws bij jou, maar laat de moed echt niet zakken. Naar het schijnt is het normaal dat de eerste IVF-poging niet zomaar lukt. Je lichaam moet daar ook aan wennen aan al die hormonen.
Ik had dat vorige week ook, dat ik zo heb moeten huilen. Da's compleet normaal zeker?

Gisteren trouwens nog een woede-uitbarsting gehad na de menopurspuit.
Ik had dus gisteren mijn 4de spuit en had tot nu toe nog niet echt bijwerkingen, maar even later dus wel.
Ik kon echt niks verdragen en werd er zo emotioneel van!
Heeft iemand van jullie dat ook al meegemaakt?

Leen, misschien wel vervelend het lange wachten, maar zie het als iets positiefs. Nu kan je lichamelijk en psychologisch eventjes "rusten", want het is toch allemaal niet te onderschatten. Denk maar: elke dag die voorbij is, is er eentje dichter bij m'n zooo gewenste baby!

Trouwens ook nog bedankt iedereen voor de aanmoedigingen! Het doet inderdaad deugd om je hart hier af en toe te luchten!

Groetjes

Katleen

Berichtdoor Katleen » 19 okt 2007, 11:41

Hey iedereen!

Uitslag bloed was uiteraard negatief. Gezien mijn menstruatie op zijn hevigst is nog geen echo, die doet de dokter volgende week. Als er dan geen cystes zijn, gaan ze proberen om de twee ingevroren embryo's in mijn natuurlijke cyclus terug te plaatsen en dan kan het hopen weer beginnen.
Met mijn moraal gaat het intussen iets beter, heb veel geslapen, bij huisarts extra vitaminen gaan halen en ga een afspraak maken bij een accupuncturist. Baat het niet dan schaadt het niet hé. En dit weekend ga ik mezelf nog eens verwennen en dan hoop ik dat ik er weer helemaal bovenop ben om aan een nieuwe poging te beginnen.

Marie, voel jij al iets? Maandag komt dichterbij. Ik duim voor een positief resultaat!

groetjes,
Katleen

Katleen

Berichtdoor Katleen » 22 okt 2007, 10:29

Het is hier maar stilletjes ...

Marie, hou je ons op de hoogte?

Hoe gaat het met iedereen?

Leen

Berichtdoor Leen » 22 okt 2007, 16:44

Marie, hoe is het met jou? Hopelijk jij wel positief nieuws. Dikke duimen.

Katleen, langzaam aan er weer bovenop kruipen. Hopelijk geen cystes zodat er gelijk twee goede cryo's kunnen teruggeplaatst worden met positief nieuws tot gevolg.

Sofie, de hormoontjes al wat onder controle? Ik nam clomid en had daar slechts licht last van... Niet echt veel werking op mijn gemoed daardoor.

Hoe is het met alle anderen?

Hier aan het aftellen naar mijn regels. Ze mogen zo snel mogelijk komen, zodat ik mijn bloedtest enzo kan gaan regelen. Kwestie dat die uitslagen toch allemaal op tijd bij dokter zullen zijn.

Groetjes Leen

Marie

Berichtdoor Marie » 22 okt 2007, 16:56

Hey iedereen,

Katleen, het geeft wel hoop dat je cryootjes redelijk snel kunnen teruggeplaatst worden hé. Bij mij geeft dat toch een goed gevoel.

Ben vrijdag eigenlijk van mijn werk moeten weglopen. Was echt slecht. Mijn buik was mega gezwollen en pijnlijk en ik was o zo misselijk. Onmiddellijk naar gyn mogen gaan en zit met een serieuse overstimulatie. Moet nu echt volledig plat liggen en niets doen en Clexane inspuiten (bloedverdunner). Ik voel me helemaal niet goed. Zit er eigenlijk wat door.

Maar deze morgen tweede bloedname moeten doen. Toen ik belde voor de resultaten zeiden ze me dat het er heel goed uit ziet. Mijn HCG stond 14 dagen na PU 284!!! Heb wel twee keer pregnyl moeten bijspuiten maar dat is al van donderdag geleden. Dus het gaat de goede weg op. Ze zeiden me dat die hcg 284 niet meer alleen van die pregnyl van donderdag zijn. Hopelijk blijft alles verder goed gaan en gaat mijn hcg verder omhoog. Vrijdag zal ik definitief antwoord weten.
Weet je, nu ik dat weet, voel ik me nog steeds even slecht maar kan ik er beter mee om. Als het resultaat er is, zou ik er alles voor over hebben.

Dus ik durf nog niet te luid roepen maar ik denk dat mijn embryootje zich thuis voelt bij mij en bij mij zal blijven voor de komende 9 maand. (Alé, hopelijk toch)

Veel moed en niet te veel aftelstress aan iedereen

Sofie

Berichtdoor Sofie » 22 okt 2007, 21:03

Marie,
Ik hoop echt voor jou dat het positief uitdraait en dat je droom eindelijk mag uitkomen!!
Rust in ieder geval goed en probeer er niet te veel aan te denken. (gemakkelijker gezegd dan gedaan).

Intussen ben ik voor de echo geweest vandaag, maar niet veel resultaat: 11mm op dag 12. Ik heb 8 menopurspuiten gehad, dus ik was wel teleurgesteld. Ik moet nu nog menopur bijkrijgen tem woensdag en donderdag terug op controle-echo.
Had toch echt gedacht van één à twee mooie follikels te hebben...
Katleen, goed dat je kan uitkijken naar de volgende poging!

Veel succes iedereen!!

Marie

Berichtdoor Marie » 23 okt 2007, 13:20

Sofie,
Ik kan begrijpen dat je wat teleurgesteld was met de grootte van je folikels. Maar je moet ook weten dat ze beter een beetje trager groeien dan te snel. Bij te snelle groei is de kwaliteit niet zo goed. Maar courage, overmorgen zijn we donderdag en mag je alweer op controle. Je zal zien dat alles plots heel snel kan gaan. Ik duim dat je follikeltjes hun best doen om goed te groeien!

Ik verlang zo enorm tegen dat we vrijdag zijn, voor mijn bloedname zodat ik echt zal weten of ik zwanger ben of niet. Weet je, tot nu toe was ik niet echt nerveus voor positief of negatief nieuws. Maar nu ik de tussenstand van mijn hcg ken (weet wel dat het goed was maar toch...) ben ik eigenlijk wel bang dat de volgende bloedname slecht zal zijn. Man man man, ik zit weer te piekeren dat het geene naam heeft!

Leen

Berichtdoor Leen » 23 okt 2007, 14:11

Marie, dat ziet er goed uit!!!! Hopelijk te vrijdag bevestiging ervan. Dikke duimen.

Sofie, Marie heeft gelijk. Is geen aangenaam nieuws om te horen, maar trager groeien is vaak beter voor rijping. Hopelijk nu donderdag wel goed gegroeid.

Succes

Groetjes

Marie

Berichtdoor Marie » 24 okt 2007, 17:42

Sofie, morgen weer echo. Ik duim voor jou dat je follikels mooi zullen gegroeid zijn!

Stefanie, hoe gaat het met jou? Tis zeker vrijdag, het grote moment van intake? Veel succes! Neem allesinds voldoende vrijaf die dag want het kan gerust wat uitlopen. Wij mochten er om 9u zijn, uiteindelijk om 09,45u binnengemogen en het was 12,30u tegen dat we buiten waren!

stefanie

Berichtdoor stefanie » 24 okt 2007, 17:53

idd vrijdag eindelijk intake... we hebben allebei een dag verlof genomen . Moeten daar om 9:30 zijn. en als alles goed is dan kan ik woensdag van start gaan.
ik duim hoor voor jou!

Katleen

Berichtdoor Katleen » 24 okt 2007, 19:02

Marie, ik duim dat ook vrijdag die bloedwaarden goed staan en dat je je dus echt wel zwanger mag noemen.

Sofie, hopelijk brengt de echo goed nieuws.

Stefanie, ik hoop dat jullie een goed intake gesprek hebben, waar je moed uit put om aan de hele behandeling te beginnen.

Hier gaat alles terug zijn gewone gangetje. Morgen voor echo naar gyn, indien geen cystes kunnen we er weer aan beginnen. Dat je bij tp cryo's niet de hele hormonenbehandeling moet ondergaan vind ik wel goed, want dat weegt toch wel zwaar door.

groetjes,
Katleen

Marie

Berichtdoor Marie » 24 okt 2007, 19:22

Katleen, dat is voor mij ook altijd een troost geweest. Indien het niet lukt, kunnen de cryootjes terug geplaatst worden en moet je de hele behandeling van hormonen en pijnlijke PU niet opnieuw doen.
Alé, meid, ik denk morgen aan jou. Met een beetje geluk kunnen die cryootjes binnen enkele weken al terug geplaatst worden en brengen ze jou geluk!
Ik duim!!!

Leen

Berichtdoor Leen » 25 okt 2007, 10:07

Sofie, hopelijk vandaag mooi gegroeide follikels. Laat iets weten. Succes.

Het wordt morgen een belangrijke dag zo te zien voor verschillende onder ons hé...
Marie, spannend. Hopelijk morgen bevestiging van positief nieuws dat je zwanger bent. Hou ons op de hoogte en duimen draaien overuren.

Stefanie, voor jou komt het nu ook allemaal héél dichtbij. Morgen intake en dan volgende week starten. Spannend. Laat iets weten.

Katleen, hopelijk morgen een mooie basisecho, zodat je voor de behandeling van de cryo's kan starten. Succes.

Heb hier besloten dat we morgenmiddag al de bloedafnames gaan laten doen in Jette voor de genetische onderzoeken.
Bloedafname en echo op dag 3 zal voor ergens volgende week zijn. Daar ik vrees dat het op verlofdag of weekeinde gaat vallen, al nu maar bloed laten trekken voor genetisch onderzoek, want dat zou alleen maar in de week kunnen.

Groetjes en iedereen héél veel succes

Leen

Marie

Berichtdoor Marie » 25 okt 2007, 11:21

Leen, je hebt gelijk dat je nu al je bloednames laat doen voor genetisch onderzoek. Op die resultaten moet je twee tot drie maanden wachten!!!! dus hoe vroeger je ze laat uitvoeren hoe beter.
Tis altijd aangenamer wachten als je iets kan doen vind ik. Er actief mee bezig zijn was voor mij al voldoende, al was het maar een bloedname of een echo.

Stefanie, ik vind het spannend in jou plaats. Laat je niet overdonderen door alle info want op het moment zelf wordt alles echt stap voor stap uitgelegd.

Brrr ben nerveus voor mijn bloedname morgen. Het zullen slopende wachturen worden tussen bloedafname en resultaat!

marie

Berichtdoor marie » 25 okt 2007, 18:19

Sofie, hoe was het bij de gynaecoloog? Waren je follikels wat gegroeid?

Terug naar “Vruchtbaarheid”