Wie ervaring met KID (in man-vrouw relatie) ?

ikke

RE: Wie ervaring met KID (in man-vrouw relatie) ?

Berichtdoor ikke » 31 dec 2007, 12:36

hey Blij, welkom bij ons clubje hoor, al is de reden van ons clubje niet zo leuk, wij zijn dat wel,.... hihihi

bij ons stelt de vraag zich natuurlijk niet of we het al of niet zeggen, het is heel duidelijk wij moeten eerlijk zijn.
zelf mijn oudste van 3.5 'weet' dat we er graag een kindje bij hebben en dat die dan niet naar zijn papa gaat moeten maar dat hij 2 mama s heeft (tja een kleuter in de waarom fase is niet snel te stoppen).
toen we er mee begonnen heeft hij het zelfs tegen zijn papa gaan zeggen (gelukkig hebben we nog een goede relatie dus die vond het wel fijn nieuws), terwijl wij helemaal niet door hadden dat hij wist dat we nog een kindje wouden, zo zie je maar dat ze snel dingen opvangen.

Blij, gaan jullie in Jette? want daar heeft de psychologe wel heel wat info over wat je al of niet zegt tegen je kind en de omgeving. je moet dan wel tegen kunnen dat ze van het uur een half uur over zichzelf praat (zie eerder in deze pagina's )

ik ga jullie nu terg laten want het is hier nieuwjaarszingen en mijn kleuter staat hevig
lieve groetjes en aan allen een super 2008 met een baby, wat een pracht!!!

Gast

Berichtdoor Gast » 04 jan 2008, 09:15

up voor de vakantie gangers

D.

Berichtdoor D. » 05 jan 2008, 13:36

Ook poging nr 4 is niets geworden...
Een maand rust dus, met een HSG onderzoek erbij !
Pfffffffffffffffff...
De moed zakt weer diep in m'n schoenen...

ikke

Berichtdoor ikke » 06 jan 2008, 11:24

daimned D. wat vind ik het erg voor je
wees maar gewoon even ongelukkig, baal maar wat en probeer je pas dan terug te focussen op het verdere verloop.

ik leef met je mee

lieve knuffel

Ems

Berichtdoor Ems » 06 jan 2008, 15:03

Onze vakantie zit er helaas weer op en het heeft heerlijk deugd gedaan! Er was genoeg sneeuw om lekker te kunnen skiën en we hebben gelukkig ook wat zonnige dagen gehad. Onze batterijen zijn weer helemaal opgeladen en we kunnen er weer tegen!

@ D: het spijt me om te lezen dat de vierde poging ook weer mislukt is¿ Misschien kan het geen kwaad om eens een maandje over te slaan ¿ bij ons doet de rustpauze in elk geval deugd (al heeft ze nu wel lang genoeg geduurd en twijfel ik er sterk over om al de volgende cyclus terug te beginnen ipv. de cyclus daarna).

@ Blij: Welkom op ons forum! Wij zijn dan nog wel niet zwanger, maar we zijn er wel rotsvast van overtuigd dat we ons kindje later zullen vertellen hoe het er gekomen is. Ik hecht enorm veel belang aan eerlijkheid en ik vind gewoon dat ons kindje het recht heeft om te weten dat het zaadje waaruit hij/zij gegroeid is, afkomstig was van een donor en waarom wij daarvoor gekozen hebben. We zijn van plan om het kindje van kleinsaf de waarheid (zij het op kindermaat) te vertellen, zodat hij/zij ermee opgroeit en het voor hem/haar iets normaals is. Op http://wereldwondertje.mvscreations.nl/KID/KID.html vind je een leuk prentenboekje over KID, en het onze staat alvast klaar in de boekenkast!

@ de rest: hoe gaat het met jullie? Waarmee zijn jullie momenteel bezig en hoever staat het?

Nina Van Herck

Berichtdoor Nina Van Herck » 06 jan 2008, 15:54

Hallo,
Hier ben ik nog eens, aan iederen hier al een vruchtbaar nieuwjaar toegwenst.

Hey Ems, jij hebt dat boekje over KID dus ook al thuis klaar staan, ik heb het ook thuis liggen en zal zeker dat boekje gebruiken om het aan ons kindje uit te leggen. Ik zou het niet beter kunnen vertellen dan dat het daar in staat.

Bij ons is het nog altijd rustig, heb nog geen nieuws van Antwerpen gekregen, maar ga er denk ik volgende week zelf eens heen bellen.

Met de studies ga ik ook zeker mee door, alleen zal het pas in september zijn dat ik ga starten zodat ik me over alles goed ga kunnen informeren.

Alleen mijn jaar is nog niet zo goed begonnen, lig hier al een weekje thuis, ziek.
Moe, futloos en geen eetlust, ijzertekort volgens de dokter en ook de stress van de afgelopen maanden misschien zegde de dokter. Het enige wat je kan doen is veel rusten!!!!
Dus dat zullen we dan maar doen zeker!!
Groetjes Nina Van Herck

D.

Berichtdoor D. » 07 jan 2008, 20:06

Hellooowww,

Hie rzijn we weer, deze keer met wat meer nieuws.
Tja, na een mislukte poging ben ik altijd effe wat aan de stille kant.
Vandaag heb ik m'n gyn. gebeld, 'k mag hem woensdag terugbellen, en wssh gaat hij maandag een HSG doen. Valt dus goed mee, en zo mis ik ook maar 1 cyclus. Verder gaan we er eens van genieten om een maand niks hormonen te moeten nemen, eens goed te gaan sproten en eens gezond te eten zodanig dat we er weer tegen kunnen !

Ems, hebt gij nu feitelijk al hormonen genomen ?
Weet ge, sind sik die hormonen neem hé, heb ik altijd een zwaar gevoel in m'n benen, slechte bloedcirculatie door die trombose...
Nuja, die trombose zat wel in m'n been, dus daar zal ik voor de rest van m'n leven mee moeten leven.
Waar zat die klonter bij jou precies ?
Mss een tip, maar ik at altijd zaken dat goed waren voor't bloed tijdens het nemen van hormonen (gember, look, bessen, venkel... ge moet maar eens googlen), dat was ergens een geruststelling.

Ikke en TV, hoe zit het met jullie ?
Jullie zijn terug "in running" hé ??
Wanneer hebben jullie echo's, of inseminatie ?

Nina, dat is minder hé...
Rust maar eens goed uit, 't kan effectief wel zijn dat het door heel de situatie komt zenne, dat leest ge meer.
Laat je maar goed soigneren door je ventje, en placeer je in de zetel met een boekje en het tv-kastje.
En als het effe kan, bel dan zeker naar't UZA !!
Dan weet je toch al wat meer hé !

Mama K., dat was minder nieuws van je ukje...
Al een chance dat het ondertussen weer beter is.
En belangrijk : de twins doen het goed !!
Ken je al het geslacht ?

Groetjes,

Ems

Berichtdoor Ems » 08 jan 2008, 06:57

@ D: Fijn dat je waarschijnlijk toch bij je eigen gynaecoloog terecht kan voor de HSG! Dat voelt toch altijd vertrouwder dan iemand nieuw hé¿ Als het maandag al zou kunnen, moet je inderdaad maar een maandje overslaan, dus dat valt te overleven. Binnenkort (volgende week?) beginnen jullie ook aan de adoptiecursus, hé? Kijk je ernaar uit? Hebben jullie ondertussen al wat meer info over de verschillende landen en weten jullie misschien al waar jullie voorkeur naar uit zou gaan?

Ik neem nog steeds geen hormonen en ik ben enorm aan het twijfelen over wanneer we opnieuw gaan beginnen. In principe hadden we afgesproken om de cyclus na de krokusvakantie terug te beginnen, omdat we tijdens de krokusvakantie (alweer) gaan skiën en we net dan inseminatie zouden hebben. Dat zou dan betekenen dat we ergens rond 22 februari opnieuw zouden starten. Maar het begint enorm te kriebelen en ik zou graag de volgende cyclus opnieuw beginnen en de skivakantie overslaan. Dan zou ik gewoon thuis zijn tijdens de inseminatie, terwijl het anders altijd zo¿n gestress is om alles geregeld te krijgen voor school etc. Aan de andere kant: we hebben beloofd dat we mee zouden gaan skiën en als we nu afhaken, moeten er weer vervangers gezocht worden, gaan mensen dat ¿verdacht¿ vinden, ¿ Pfff¿. Ik breek er mijn hoofd over, maar raak er voorlopig niet uit. Mijn man is niet echt een grote hulp, want die zegt alleen maar dat het mijn beslissing is en dat hij respect heeft voor welke keuze ik ook maak¿ Overmorgen kennen we normaal gezien onze bestemming (we gaan les geven, dus kiezen niet zelf waar we heen gaan) en dan beslis ik wel op basis daarvan ¿ mogen we naar een leuk gebied en een leuk hotel, gaan we mee, en als dat tegenvalt, blijven we thuis 

@ Nina: ik wens je heel veel beterschap toe ¿ ziek inderdaad maar eens goed uit nu het nog kan, want binnenkort zal je alle energie nodig hebben voor andere dingen! ¿k Denk echt dat we over enkele weken samen in de wachtzaal gaan zitten in het UZA!

Weet je al waar je opnieuw gaat studeren? En ga je dat combineren met je job en concentreer je je volledig op je studie?

@ K: ajajaj, zo¿n zieke dochter¿ Is ze nu weer helemaal beter? Kan je zelf wel voldoende rusten met een actieve peuter in huis? Een tweelingzwangerschap zal wel wat vermoeiender zijn dan een gewone¿ Wanneer mag je nog eens voor een echo?

@ Ikke en TV: jullie zijn zo stilletjes! Laat nog eens iets van jullie horen, zodat we weten wanneer we onze vingers gekruist moeten houden!

Voor de volledigheid nog even ons lijstje:

TV, 30j - 2e kid - start eind december - Brugge
Ikke, 29, 4de KID ¿ Jette ¿ HSG
D, 35j - 5e KID, HSG op ?
Ems, 27 j, 5e kid-UIU - UZ A'pen, februari of maart 2008
K, 31 (bijna 32)j, - 1e icsi voor 2e kindje (na 2 cryo's) - zwanger voor 29/5/08
GHB Leuven
Nina VH, 27 j, 4xKID, 1xIVFD, 1xICSI, 1 cryopoging - GHB Leuven, volgende pogingen in UZ A'pen
Blij, ?, zwanger na 2e KID

NinaVan Herck

Berichtdoor NinaVan Herck » 08 jan 2008, 21:25

Hoi ,
Ems, over mijn studies ben ik nog niet helemaal uit, maar ik ga pas starten in september, dan kan ik alles goed navragen en dan is het de bedoeling dat ik tijdskrediet op mijn werk ga nemen. Dan kan ik me volledig op mijn studies concentreren.

D, Ik zal zeker goed rusten en me aansterken, en naar het UZA heb ik vandaag gebeld.
Nu vrijdag is het weer stafvergadering, en ons dossier was nog niet behandeld, maar vrijdag is het vergadering van dossiers die bij Koen Claasen in behandeling zijn, dus wij ook.
Ik moest maandag maar eens terugbellen naar Koen Claasen zelf en dan kon hij het me zelf zeggen.

Maar ik ga het gewoon afwachten want het zal nu denk ik niet lang meer duren dat ik antwoord krijg.

Groetjes Nina VH

ikke

Berichtdoor ikke » 09 jan 2008, 07:53

niet zoveel nieuw uit deze hoek van het land hoor

achteraf bekeken maar goed dat ik niet zwanger ben, ben deze maand al heel maar dan ook heel veel ziek geweest
denk dat mijn lichaam gewoon even gezegd heeft dat het genoeg was
maar enfin, het kan nu alleen maar beter gaan denk ik dan

mijn regels zijn er onderussen alweer en dus klaar voor de 4de poging, moet volgende week woensdag voor folikkelmeting dus het weekend nadien is onze 4de kid denk ik

groetjes

TV, 30j - 2e kid - start eind december - Brugge
Ikke, 29, 4de KID ¿ Jette ¿ echo op 16/1
D, 35j - 5e KID, HSG op ?
Ems, 27 j, 5e kid-UIU - UZ A'pen, februari of maart 2008
K, 31 (bijna 32)j, - 1e icsi voor 2e kindje (na 2 cryo's) - zwanger voor 29/5/08
GHB Leuven
Nina VH, 27 j, 4xKID, 1xIVFD, 1xICSI, 1 cryopoging - GHB Leuven, volgende pogingen in UZ A'pen
Blij, ?, zwanger na 2e KID

Anke

Berichtdoor Anke » 09 jan 2008, 21:52

Hallo allemaal,

Mijn man en ik denken eraan om ook met KID te starten. Bij mijn man werd azoospermie vastgesteld wegens een genetisch defect; we hebben een paar jaar geleden ook ICSI geprobeerd maar dat is niks geworden.

Heeft er iemand ervaring met Genk of Hasselt? HOe lang duur het gemiddeld vanaf eerste afspraak tot eerste poging? HOe ervaren jullie die behandelingen? Moeten jullie veel medicijnen slikken of spuiten? Bijwerkingen? (want dat vond ik bij ICSI nog het allerergst)
Alvast bedankt voor jullie reactie en intussen wens ik jullie allemaal heel veel succes en moed!!
Groetjes

D.

Berichtdoor D. » 10 jan 2008, 08:13

Hej dames,

Hier ben ik nog eens.
'k heb gisteren m'n gyn. nog aan de lijn gehad, en maandagmiddag gaat hij een HSG doen.
Ben eens beniuewd...

Anke, welkom hier !
Met Genk of Hasselt heb ik geen ervaring. Ik ben in behandeling in Jette.
M'n man heeft ook zware genetische problemen, dus hadden we ook de keuze ofwel adoptie, ofwel KID. (we hebben ICSI geprobeerd, maar die resultaten waren telkens zeeeeeeer slecht !)
Het 1ste (adoptie), daar beginnen we volgende week mee.
Yep dames, volgende week donderdag gaan we de 1ste les volgen.
Ik geloof dat het Ems was hé, die vroeg of we al wisten welk land ons zou intresseren. Wel, we hebben ook al afspraken gemaakt voor infoavonden. We twijfelen nog tussen : Sri Lanka, Nepal (als dit doorgaat, want 't is momenteel in proeffase), Thailand als dit ook nog steeds verder gaat (en geen wachttijden heeft van 6 jaar) en Ethiopië.
We willen echt eerst kennis maken met de bureau's, want als er daar al geen klik is, loopt het zowiezo fout af...
OK Anke, hier zijn we weer...
Ik heb idd ook fameus afgezien van die hormonen.(bij de ICSI's)
Bij de 1ste poging (KID) moest ik 2 tabletjes (gedurende 5 dagen) clomid nemen. Resultaat : 5 eicellen.
Ze hebben dan een punctie gedaan en er 2 + 1 kleintje laten zitten.
De 2de poging moest ik 1 tabletje Clomid (weer gedurende 5 dagen) nemen. Resultaat : Weer 5 eicellen.
Weer een punctie dus...
Vanaf dan moest ik het zonder hormonen doen, maar 't is nog niet gelukt.
Deze maand neem ik een rustmaand, en laat ik een HSG uitvoeren, om te zien of de eileiders wel ok zijn, en niet verstopt.
En dan gaan we nog voor een poging nr. 5 en 6.
Dan is het gedaan bij ons, dan gaat het adoptie worden...
Poging 3 en 4 heb ik enkel Pregnyl en utrogestan moesten nemen.
Maar zelfs dat was al teveel voor mij !
Ik kan er echt niet tegen, en blaas er enorm van op. Maar volgens de gyn. ben ik wel een extreem geval met hormonen, dus pin je er niet te veel op vast !

Ikke, jij kan weer aftellen naar je echo en nadien naar de inseminatie !
Ik hoop zo voor jou dat het deze keer lukt. 't zal me wat moed geven, wetende dat je zwanger bent vlak na die HSG...

TV, met jou alles ok ?

Ems, weet je al wat meer ivm jullie reis ?
Ik vind het ergens wel grappig wat je daar schrijft over je man. De mijne zo nét hetzelfde reageren en de keuze aan mij overlaten !!!
Niet echt gemakkelijk hé.
Maar de keuze die je zal maken, zal wel de goede zijn, hoe het ook afloopt...

Vele groetjes,

ikke

Berichtdoor ikke » 11 jan 2008, 10:16

hoi effe een vraagje,

heb sinds gisteren heel veel pijn in li flank, vannacht niet geslapen van pijn en krampen, met de nodge dosissen dafalgan dan toch enkele uurtjes geslapen na 6 u.
heb juist naar jette gebeld en volgens hun kan dit niet van clomid komen, maar zelfd denk ik dus van wel. ben altijd al heel gevoelig geweest voor hormoonvernderingen en schommelingen.
dus hadden jullie eigenlijk veel last van nevenwerkingen van clomid?
verder ben ik heel bang dat er veel te veel folikkels gaan zijn, heb anders al bijna altijd 2 mooie folikkels (of 1 mooie en 1 iets kleiner). dus dat het aanprikken wordt. hoe gaat dit in zijn werk?

dus veel dingen in mijn hoofd en weinig antwoorden, moet straks naar ha, om te zien of pijn geen andere oorzaak heeft.

groetjes

D.

Berichtdoor D. » 11 jan 2008, 11:38

Hej Ikke,

Ik heb het ook gehad, nu niet echt in die mate dat ik er Dafalgan voor moest nemen, maar ik ben dus ook wel zeer gevoelig voor die hormonen.
Ik voelde wel degelijk beweging in m'n buik, eerder een groei van meerdere folikkels.
Maar ik kan niet echt zeggen dat ik hiervan echte pijn had.
Hoeveel Clomid moet je nemen ?
De 1ste keer nam ik er 2 en had ik 5 folikkels.
De 2de keer mocht ik er maar 1 nemen, en had ik nog 5 folikkels.
2 keer hebben ze dus een punctie gedaan.
Echt schrik moet je daarvoor niet hebben hoor !
De voorbereiding is vervelender dan de punctie zelf.
Het duurt +/- 20 min.
Ge krijgt wel een verdoving dus echt zeer hebt ge der niet van.
Ik had eigenlijk totaal geen pijn, ge voelt wel iets, maar om te zeggen dat dat pijn deed ???
En je kan meekijken op het scherm.
Eigenlijk is het iets om je totaaaaaal geen zorgen over te maken.
was het d dokter van Jette zelf die het voorstelde om met Clomid te beginnen ?
Want als ik het me goed herinner heb je effectief altijd mooie folikkels gehad, en zeiden ze je van in't begin dat jij nooit clomid mag gebruiken om die punctie tegen te gaan... of vergis ik me ??

Allesinds, maak je niet teveel zorgen, en wacht rustig af totdat je een echo hebt gehad.
'k heb al vele twijfels gehad, en nog dikwijls, maar geloof me, Jette regelt dit prima !!
Het enige wat ik vervelend vond, was dat ze me in de namiddag belden, om te zeggen dat ik devolgende morgen binnen moest voor die punctie.
Je kan ook altijd kiezen om geen inseminatie te doen, en de maand voorbij te laten gaan, maar dat zag ik toen niet zitten, 'k had toen speciaal verlof genomen... Alleen m'n man moest nog verlof kunnen nemen, en dat was iets moeilijker...

dus Ikke, kop op hé...
We komen er wel...

Groetjes,

ikke

Berichtdoor ikke » 11 jan 2008, 11:44

ik denk idd dat ik last heb van de folikkels die groeien, ik had toen met die cyste ook wat pijn, maar zeker niet in deze mate.
zelf begrijp ik ook niet zo goed waarom clomid, denk dat je dan vraagt achter aanprikken van folikkels.
moet woensdag voor echo dus weet pas iets donderdagnamiddag van jette dus dan zou ik vrijdag punctie hebben. zou ik dan vrijdag avond pregnyl al moeten spuiten???
eigenlijk domme vraag want daar kan jij geen antwoord op geven.
eigenlijk hoop ik dat ha sebiet al echo gaat regelen, zodat ik 1 zeker weet dat het gynaecologisch is en 2 dan heb ik er al een idee van hoeveel en hoe groot.
maar moet over een kwartier vertrekken en dan weet ik meer.
ik hou jullie op de hoogte.
groetjes

D.

Berichtdoor D. » 11 jan 2008, 12:33

Ikke, ik weet nog goed hoe het de 1ste keer was...
Zaterdagavond bloedafname.
Zondagnamiddag belden ze me, om te zeggen dat er wat mis was...
Ik had maar 2 folikkels, en m'n bloedwaardes stonden veel te hoog !
Volgens de DPM moest ik veel meer folikkels hebben.
Maandagmorgen moest ik direct terugkomen voor een 2de echo + BN.
Toen zagen ze dat ik effectief 5 folikkels had, en 't waren geen kleintjes !!
Maandagnamiddag belden ze me om me voor te stellen dat ik een punctie kon laten uitvoeren, of dat ik de mand moest overslaan.
'k heb dan voor het 1ste gekozen.
Dinsdag om kwart voor 9 moest ik in Jette staan voor die punctie.
'k moest dan ook nog bloed laten trekken.
Dinsdagnamiddag belden ze me dat ik 's avonds die pregnyl mocht zetten, en donderdag had ik inseminatie...

De 2de keer is het net hetzelfde verlopen...

Hoeveel Clomid moet je nemen ?
Ik vraag me af of die Clomid altijd wel goed is...
't is zoals ge schrijft : wat nut heeft het als ge ze toch moet laten prikken..
Wel, ergens, je kan er 3 laten zitten, dus ja, ergens heb je wel meer kans !
Dr. Camus heeft me gezegd dat ge met Clomid 5% kans hebt op een meerling !
Als ik het zo achteraf belijk heb ik wel spijt gehad dat ik nooit eens gewoon 3 goede folikkels heb gehad...

Ach ja, we hopen op een goede HSG, met een zeer goede bevruchting achteraf !

Ikke, succes hé !!!!

ikke

Berichtdoor ikke » 11 jan 2008, 13:35

merci D. voor de lieve woorden en de uitleg
voel me nog altijd slecht en rot, maar daar zal het slaapgebrek ook wel voor iets tussen zitten.
5% kans op een meerling, is eigenlijk niet veel hé, als ge al weet dat ik van de 3 KID pogingen al 2 pogingen heb gehad met 2 goede follikels zonder hormonen.
ik vraag me af hoeveel het er nu dan gaan zijn.

enfin ben dus terug van ha en heeft alles onderzocht, pijn komt idd verder van clomid. ha wist me te vertellen dat een aantal jaren geleden het nut van clomid ernstig in vraag is gesteld (oa door Jette), omdat het heel veel bijwerkingen geeft en niet zoveel meer follikels gaf. enfin toen hebbenz e blijkbaar toch de colclusie getrokken dat je door de bijwerkingen door moet en dat je dan toch wel een grotere slaagkans hebt.

we zullen zien wat het wordt he

maar soms vraag ik me toch wel af of ik niet heel veel vraag van mijn lichaam, de latste maanden is het precies altijd al wel iets geweest en lijk ik een abonnement te hebben bij onze ha.

D.

Berichtdoor D. » 12 jan 2008, 07:58

Ik vind het echt bizzar dat ge nu clomid moet nemen.
Want clomid is toch voor gedegene die onregelmatig zijn, en niet echt een goede folikkel hebben; Maar gij hebt er praktisch altijd 2 gehad, en de bloedwaardes zulle, ook wel ok geweest zijn, dus waarom dan clomid ??
Dat ge utrogestan moet gaan gebruiken om een betere innesteling te hebben, ok, maar clomid ??? Ik snap het niet...
Nu ik weet niet of ge die bijsluiter al ne keer gelezen hebt van Clomid, maar daat staat dus ook wel op dat ge der vanalles en nog wat van kunt krijgen.
Dus tja, 't zal echt van de clomid komen.
Zeg, hoeveel pak je er eigenlijk van ?
Stel dat ge nu ook een punctie moet laten uitvoeren, en het moest andien niet gelukt zijn (begrijp me niet verkeerd hé, 'k zou echt wel willen dat ge na die HSG zwanger geraakt), dan zou ik volgende maand geen clomid nemen. Clomid bijft effe in je lijf zitten. De maand dat ik niets heb genomen, en ik ook nog 2 schone folikkels gehad...

Troost je, ik ken het wat je er schrijft met die bezoeken van de HA.
Daarom dat ik deze maand effe m'n lichaam op rust wil laten komen, en gewoon nog eens goed genieten van vanalles en nog wat !

Gisteren zijn we met een aantal naar Natalia en En Vogue en Shaggy...
De eerste was ok, de 2 andere waren schitterend !
Vooral Shaggy... 't deed ons denken aan onze trouwreis... we willen terug ;-))

Groetjes,

Ems

Berichtdoor Ems » 14 jan 2008, 13:47

@ ikke: hoe gaat het ondertussen met je? Al die chemische rommel in je lijf, heel goed kan het volgens mij toch niet zijn¿ Ik hoop dat de pijn ondertussen al wat minder is en dat het snel woensdag wordt, zodat je meer weet! In Antwerpen vertellen ze altijd meteen wat ze zien op de echo (wat aantal follikels betreft enz). Ze zeggen dan meestal ook meteen wanneer je moet terugkomen en dan moet je nadien gewoon voor de zekerheid nog even bellen (als ook de bloeduitslagen binnen zijn), maar meestal verandert er niets of niet veel. Is dit nu de eerste keer dat je Clomid moet nemen of heb je daarvoor ook altijd hormonen geslikt?

@ D: Hoe is de HSG geweest? Ik heb aan je gedacht, en ik hoop dat het niet te veel pijn heeft gedaan¿ Wanneer weet je het resultaat?
Het begint ook spannend te worden voor jullie hé¿ Beginnen jullie donderdag met de voorbereidingscursus van adoptie? Ook daar verslag van uitbrengen hé ¿ misschien zitten wij daar binnenkort namelijk ook! Kijk je ernaar uit om te beginnen?

@ Anke: welkom op ons forum! Ook hier helaas geen ervaring in Limburg, maar wel in Antwerpen. Bij ons heeft het allemaal nogal lang geduurd eer we met KID begonnen zijn, maar dat had alles met ons te maken en niets met het ziekenhuis. We zijn twee keer op gesprek geweest bij de psychologe, met ongeveer twee maanden tussenpauze, en nog een paar maanden (¿k weet het niet meer precies ¿ kan dat wel opzoeken als je wil) later, hebben we groen licht gekregen om met de procedure te beginnen. Dan een afspraak bij de gynaecoloog voor de bespreking van de procedure, bloedname en echo, dan een HSG-onderzoek en een afspraak bij de gynaecoloog voor de bespreking van het resultaat en de volgende cyclus mochten we beginnen. Ga ervan uit dat je ongeveer een klein half jaar zoet bent met de voorbereidingen in Antwerpen en dat je dan kan beginnen.
Ikzelf heb, op één Pregnylspuit per cyclus na, nooit hormonen genomen, maar zal de volgende keer Menopur moeten spuiten omdat ik al vier mislukte pogingen achter de rug heb. Benieuwd welk resultaat dat gaat geven¿

D.

Berichtdoor D. » 14 jan 2008, 15:13

Hej dames,

Hier is de HSG niet zo vlot verlopen.
Eerst en vooral : het resultaat is wel goed !
Ze zijn mooie doorgankelijk, en er zijn geen afwijkingen gevonden.
Mar ipv dat het +/- 20 min. duurde, heeft het bij mij maar liefst 1uur en 10min. geduurd !
Alles lag gekeerd, verstopt...
Ik hoorde de assistent tegen de gyn. constant zeggen : probeer dit eens, en probeer dat eens, mss dit...
Op den duur hebben ze met behulp van tangen en klemmen en... alles kunnen arrengeren. 't duurde dus effe eer die contrastvloeistof kon ingespoten worden.
'k heb wel veel zeer gehad, maar 't is al lang vergeten.
De gyn. heeft zelf op de radiologie gewacht op de platen, en is me in de wachtaal direct het resultaat komen meedelen.
'k moet dus niet meer terugkomen naar hem, en 'k heb de platen meegekregen dat ik evt. kan afgeven in Jette.
Dus ja, nu lig ik effe nog te liggen op de zetel, en maak ik effe gebruik van manlief z'n goede wil met alles te doen voor me ('k mag er iets aan hebben hé ;-))
Yep Ems, donderdag voorbereidingscursus...
Ben echt benieuwd, en we kijken er zeker en vast naar uit.
We hebben zelfs beslist : moest ik nu zwanger worden, zou er later zeker nog een adoptiekindje komen.
Mijne man is daarnet naar de Standaard gegaan om te kijken of die boeken hadden over adoptie, en we hebben een lijstje meegekregen van de meest recentste boeken dat ze hebben.
Ook al weten we dat het nog lang zal duren, we moeten er ondertussen ook nog veel over leren, maar we kijken er zeker naar uit !
Ems, zouden jullie ook voor adoptie gaan ?

Ikke, gaat het al een betje met die Clomid ?
Straf spul zenne, ik ken er alles van.
't gaf een even goed resultaat bij mij als gedurende een 12-tal dagen 3 ampulles Menopur/dag te spuiten...
Dat zegt al genoeg hé !
Ik duim zeker mee voor woensdag !!

TV, hoe gaat het met jou ?
Een beetje rustig bij jou hé ?
Mss neem je wel bewust afstand van zappy om het allemaal even te kunnen vergeten. 'k versta dat hoor !
Als ge't nog leest : zeker heel veel succes met poging nr. 2 !

Nina, hebt ge UZA al kunnen bereiken ?
En hoe zit het met de gezondheid ?
Zijt ge al een beetje beter ? Goed rusten zoals de dok gezegd heeft hé !!

K. hoe stellen de twins het ?

Groetjes,

Ems

Berichtdoor Ems » 15 jan 2008, 07:03

@ D: ¿k Ben blij dat het resultaat van de HSG goed is! Bij mij verliep het onderzoek ook niet zo geweldig ¿ de constrastvloeistof liep er steeds gewoon uit. Wanneer kan je nu met de volgende cyclus beginnen?

D.

Berichtdoor D. » 15 jan 2008, 09:41

Wel Ems, ik vermoed dat ik ergens begin februari m'n regels zou moeten krijgen, en dan maken we weer een afspraak voor de ste echo !
Zit momenteel effe meer met adoptie in m'n hoofd, dan met die KID.
't kan wel komen omdat we donderdag echt starten hé...

Groetjes,

Terug naar “Vruchtbaarheid”