Wie ervaring met KID (in man-vrouw relatie) ?

ikke

RE: Wie ervaring met KID (in man-vrouw relatie) ?

Berichtdoor ikke » 17 dec 2007, 20:10

ik ga bij dr Joos in Lier
idd kan elke gyne een HSG doen, maar hij moet wel rx zaal ter beschikking hebben.
ik heb maandag gebeld en kon vrijdag al voor HSG komen, het is nog een vrij nieuwe gyne in het ziekenhuis die het dus niet erg vindt om een extra patiente te hebben.
denk er wel aan dat een HSG niet het meest aangename onderzoek is.
misschien bel je best is effe naar je gyne en leg de situatie uit. hier waren ze alvast vol begrip.
succes

tv

Berichtdoor tv » 17 dec 2007, 20:29

@D, idd, grappig dat we allebei aan het temperaturen zijn ! Join the club !
'k Zal morgenochtend aan je denken !! Normaalgezien moet je temperatuur na je eisprong hoger gaan (wetenschappelijk gezien 0.4°C) en een tijdje zo blijven. Als je zwanger bent zou het naar je NOD toe, echt heel hoog moeten gaan 37-37.3°C en dan ook zo blijven natuurlijk ! Die waarden zullen zowieso van persoon tot persoon afhangen, da's zeker ! Ik ben eens benieuwd, ik hou je op de hoogte ! Ik heb de laatste maanden wel gemerkt dat ik aan 36.4 mijn regels krijg in de loop van de dag! Ik hoop dat ik dat in de NOD-periode niet zal moeten aflezen! Ja, dat weet ik : temperaturen al liggend zonder eerst te hebben "bewogen"...
Goed dat jullie die poging met iets minder stress beleven ! Dat kan alleen maar helpen, wie weet... Zo te lezen, zien jullie al echt uit naar adoptie ! Soms twijfel ik er wel over... ben nog geen 10% overtuigd !
Hou ons op de hoogte na donderdag hé ! Bedankt om te duimen !!

@Ikke, begrijpelijk dat je soms geen "zin" had om hier te komen ! Iedereen voelt zichzelf wel hé ! Ben blij voor je dat je een goede, meelevende gyne gevonden hebt ! Utrogestan is wel wat viezigheid maar werkt effectief wel, dat wordt heel veel gebruikt. Ook jij bedankt om zo mee te supporteren voor mij (ons) !

@K, hoe was de controle vorige donderdag ? Goed hoop ik, want we horen geen verslag ! Ofwel is er drukte, kan ook natuurlijk !

@Ems, Nina, veel groetjes

joepie, alweer een dagje verder, alweer een dagje dichter bij het resultaat...
alhoewel...misschien wil ik het wel niet weten...

Ems

Berichtdoor Ems » 18 dec 2007, 06:33

Hoi iedereen

¿t Is effe stil geweest van mijn kant, niet omdat ik geen zin meer heb om mee te schrijven, maar wel omdat ik de laatste dagen gewoon weinig tijd heb gehad om achter mijn computertje te kruipen¿ Maar er is beterschap op komst: vanmiddag komen de laatste examens binnen, dus dat wordt vandaag nog een keertje alles geven met de rode pen in de aanslag, morgen en overmorgen klassenraden en oudercontact en vrijdag nog oudercontact en rapportuitreiking, en dan is het vakantie!

@ D: Op dag hoeveel zit je vandaag? Ik duim voor je dat de kerstman een vroeg cadeau voor je in petto heeft onder de vorm van een (of liever nog: twee) mooie follikels. Wanneer verwacht je de inseminatie?

Ik heb nog nooit getemperatuurd ¿ waarschijnlijk zou ik dat de helft van de tijd toch vergeten met mijn slaapkop¿ ¿t Is vreemd, want zelfs nu we een beurt overslaan, blijf ik toch wel bezig met het verloop van mijn cyclus en gisteren was een beetje een rare dag, want vermoedelijk zou dan de inseminatie geweest zijn als we wel een nieuwe poging opgestart waren.

Aan welke landen denken jullie voor adoptie? Staat Thailand nog steeds hoog op jullie verlanglijstje? Ik denk dat wij ons in januari ook opnieuw gaan inschrijven voor de cursus. Weet je toevallig hoe lang dat deelnamecertificaat ¿geldig¿ blijft, en binnen de hoeveel tijd je een procedure voor de jeugdrechter moet opstarten?

@ Ikke: zo¿n HSG is inderdaad niet zo aangenaam¿ ¿t Is wel goed dat je vanaf nu bij je eigen gynaecoloog terecht kan voor de follikelmeting. Het scheelt toch telkens een heel pak dat je niet naar Jette moet rijden! Geniet nu maar lekker van de feestdagen en dan kan je in januari weer vol goede moed starten. Je bent zwanger geweest, dus je weet dat het kan ¿ probeer daar de kracht uit te putten voor de volgende poging!

@ TV: inderdaad al weer een dagje dichter bij het resultaat¿ Frustrerend hé, zo maar moeten wachten, zonder iets te kunnen doen¿ MAAR: je eerste week zit er bijna op, en dan kan het aftellen echt beginnen!

Een fijne dag iedereen!

D.

Berichtdoor D. » 18 dec 2007, 07:21

Hoihoi,

Ikke, bedankt voor de info.
Over die onaangename dingen maak ik me geen zorgen.
Tothiertoe vond ik die plaatselijk verdoofde punctie het vervelendst. Het is zo precies al een gewoonte aan't worden, al die onderzoeken...
Onlangs waren ze op't werk nog bezig ove reen standaard bezoekje bij de gyn.
Er waren vrouwen die dat echt hatelijk vonden, verschrikkelijk...
Ik dacht bij mezelf : ge moest eens weten... daar liggen wij al lang niet meer wakker van.
Dus, we geraken er wel door.
'k zal effectief m'n gyn. eens bellen, best morgen dan, dan zit hij in't ziekenhuis, 'k heb z'n rechtstreeks nr. van hem gekregen.
Nu als hij ook in't ziekenhuis consultaties doet, dat zal hij daar ook wel een HSG kunnen doen hé ?!

Vandaag zit ik op dag 10. Donderdag dus op onderzoek, en ik schat zaterdag inseminatie.
Niet slecht, in tegendeel, want m'n man zou anders onmogelijk kunnen meegaan, en dat zou ik echt wel zonde vinden.
Ho, ons adoptielijstje.... 'k heb al gemerkt dat de sites van de erkende adoptiebureau's niet echt meer up to date zijn. Dus gaan we ze zeker eens persoonlijk bezoeken en info vragen. Naar 't schijnt dat de wachtlijsten van Thailand aan't oplopen zijn tot 7 !!!! jaar...
Wat staat er op ons lijstje : Nepal, Venezuela, Kameroen (zouden nieuw zijn) of Ethiopië of China.
Hahahahaaaaa... we hebben duidelijk dus nog werk hé.
Zeg Ems, hebt ge de cursus al achter de rug ? Of moet ge die nog doen ?
Ik denk als je die nog moet doen dat je dan gerust kan bellen om je in te schrijven.
Als je die al gedaan hebt, weet ik niet hoelang dat attest geldig is om je verzoekschrift in t dienen bij de jeugdrechter. Maar bel anders eens naar kind en gezin, die gaan je zeker kunnen helpen.

TV, lukt het nog ?? Spannend hé, die eerste poging...
Ik temp. nu gewoon om er zeker van te zijn dat die eisprong niet achter de rug is. Normaal gezien heb ik tijdens m'n eisprong telkens barstende hoofdpijn, en 1 keer heb ik dat gehad de dag van m'n pregnyl... te laat dus... maar 't kan ook zijn dat die hoofdpijn enkele dagen voor de eisprong komt. Dus 't is dus gewoon iets dat ik doe om mezelf gerust te stellen.
Na de inseminatie ga ik niet meer temp., of ik ben er weer teveel mee bezig.

Nina en K., alles ok met jullie ?

Groetjes,

Ems

Berichtdoor Ems » 19 dec 2007, 06:14

De examens zijn gedáááán (en verbeterd)!!!! Nog eventjes ons halfjaarlijks 'roddeluurtje' (not - serieuze discussie en bespreking!) van onze leerlingen met de collega's (klassenraad) en de mammies en de pappies (oudercontact) en dan kan de kerstvakantie beginnen!!! Joepie!!!

Nina Van Herck

Berichtdoor Nina Van Herck » 19 dec 2007, 20:17

Hallo,
Hier is alles ok.
Het gaat zijn gewone gangetje, nog geen nieuws gehad van onze dokter uit Antwerpen.
Dus we genieten dan nog wat van ons tweetjes.
Ook gezellig hoor!!!!
Voor de rest niet zo veel nieuws van ons.

Groetjes Nina Van Herck

tv

Berichtdoor tv » 21 dec 2007, 18:22

@Nina, da's waar, met z'n tweetjes kun je heel erg genieten ! Maar het zou nog veel fijner zijn als je met z'n 2tjes naar een klein wondertje zou kunnen kijken, niet ? Hopelijk hoor je snel iets van de dokter uit Antwerpen !

@Ems, al aan het genieten van de vakantie die sinds een paar uur begonnen is ? Ik wel hoor, ik ben echt uitgeteld en ergens toch wel heel blij dat er wat ontspanning komt ! Alhoewel ik straks wel weer mijn "gastjes op school" zal missen en dat er door de poging wel niet erg veel ontspanning is...

@D, hoe was de controle gisteren ? Is het morgen inseminatie ? Hou ons op de hoogte hé ! 't Ja, da's waar ! Ik ken vrouwen die al bang zijn van een spuitje of bloedafname ! 't Jonge, jonge...ik kan al niet meer tellen hoeveel keer bij mij bloed getrokken is en hoeveel inspuitingen ik heb gekregen ! Gelukkig ben ik wel geen watje, maar een mens moet het toch zomaar ondergaan hé !

@K, we horen niet meer van je ... alles goed hopelijk !!

@ikke, jullie starten ook weer in januari ! Het komt er zo aan... nog even aftellen !

Hier serieus aan het aftellen ! Het temperaturen zal ik de volgende keer niet meer doen, want het is ook echt stressen ! Bovendien heb ik wat last van verkoudheid, dus zullen de waarden ook wel weer niet goed te vergelijken zijn ! Geen symptomen, misschien enkel wat gevoelige "boebies", maar als dat het teken van ... is, dat weet ik niet ! Veel hoop hebben we niet, nochtans heb ik al enkele dagen gehad waar ik echt geloofde dat het gelukt was (of zou lukken)
Ach, het wordt weer wachten, wachten en wachten ... tot woensdag of donderdag !

TV, 30j - 1e kid - test op 26/12 - Brugge
Ikke, 29, 4de KID ¿ Jette ¿ HSG
D, 35j - 4e KID, 23/11 ¿ Jette
Ems, 27 j, 5e kid-UIU - UZ A'pen, februari of maart 2008
K, 31 (bijna 32)j, - 1e icsi voor 2e kindje (na 2 cryo's) - zwanger voor 29/5/08
GHB Leuven
Nina VH, 27 j, 4xKID, 1xIVFD, 1xICSI, 1 cryopoging - GHB Leuven, volgende pogingen in UZ A'pen

D.

Berichtdoor D. » 21 dec 2007, 19:03

hej dames,

Hier alles ok zenne.
Gisteren nog eens de filles getrotseerd om naar Jette te gaan.
Alles was zoals het hoorde : 1 joekel van een folikkel van 22 à 23mm en een goed dik bmsv.
Toch ergens wel ambetant, vind ik, om steeds te moeten horen : mevrouwtje, alles is perfect in orde, echt zoals het hoort !! WAAROM LUKT HET DAN NIET ???????
Ach ja, rustig blijven.... zennnnnnnnnnnnnnnn.... (haha)
Morgen dus inseminatie. Om 10u10 is het zover.
Niet te vroeg opstaan dus... en geen filles !
Ben wél blij dat ik van LIFE naar Jette ben overgestapt, of 't had deze cyclus inseminatie geweest op vrijdag of op maandag. En 't is toch belangrijk dat het op de juiste dag gebeurt hé.

Haha TV, ik kan me goed inbeelden dat ge zit te stressen als ge die temperaturen ziet ! Leg die thermometer gewoon in de kast !!! De mijne ligt al weg zenne. Ik wilde gewoon weten dat ik niet te laat ben, 'k voel de eisprong altijd goed doordat ik migraine heb, en 'k wilde het zeker weten. Nu ga ik niet meer temperaturen zenne, idd, veel te stresserend !
Maar, congé in zicht... Das wel relax hé !
Nog effe doorbijten, ge zijt er bijna !
'k moet weer zeggen dat ik er bitter weinig mee bezig ben !
Ik stelde zelfs daarnet voor aan manlief om morgenvoormiddag te gaan shoppen... Hij zei zo : euhhhhhh, dat zal niet gaan !! En ik vroeg hem dan nog : waarom niet ???
'k begin het precies gewoon te worden !

Ems, zijn jullie al vertrokken op reis ?
Hoeveel dagen zijn jullie weg ? Geniet er maar van, want eens de bolle buik er is, is't gedaan met naar beneden te glijden !! Skiën jullie, of snowboarden ?
Allesinds : geniet ervan !!!

Zeg Nina, heb ik dat nu gedroomd ? Of gaan jullie ook op congé ?
't kan zijn da tik er naast zat zenne, maar ik dacht dat jullie 't goede weer gingen opzoeken !

Ikke, met jullie alles ok ?
Heb je al resultaat van die HSG ?
'k heb dus nog niet gebeld naar m'n gyn. hé...
Ik wacht nog effe af ! Haha, typisch ikke hé, 100 keer van gedacht veranderen... (behalve dan dat ik echt een beebke wil)
'k zal den dokter maar geloven hé, hij is tenslotte ook prof, dus ja, als hij het niet weet, wie dan wel ???
Zie maar dat ge rap terug de oude ikke zijt, en dat zal het bij jullie wel snel "bingo" zijn. Ze zeggen dat toch hé, dat je na een HSG echt vruchtbaar zijt !

Succes allesinds !

TV, 30j - 1e kid - test op 26/12 - Brugge
D, 35j - 4e KID, 22/12 inseminatie ¿ Jette
K, 31 (bijna 32)j, - 1e icsi voor 2e kindje (na 2 cryo's) - zwanger voor 29/5/08
GHB Leuven
Nina VH, 27 j, 4xKID, 1xIVFD, 1xICSI, 1 cryopoging - GHB Leuven, volgende pogingen in UZ A'pen

D.

Berichtdoor D. » 22 dec 2007, 12:37

4de inseminatie is achter de rug, en m'n ventje heeft mogen helpen !!
Zo fier als ne gieter was hij...
't was trouwens den 1ste keer dat ze zeiden dat hij mocht helpen !!

Nu : rusten zoals die dokter het zei !

Groetjes,

tv

Berichtdoor tv » 22 dec 2007, 20:37

@D, leuk dat je ventje mocht helpen deze morgen ! Wie weet brengt het geluk ! Nu kom jij in die vervelende wachtweken ! Toi toi toi hoor ! We duimen !!
't Ja, je hebt gelijk, misschien moet ik die thermometer aan de kant gooien ! Weg ermee dus !! 'k Weet nog niet of ik ga testen of een bloedafname zal laten doen ! Wat doe jij meestal of krijg je al eerder je regels ?

Groetjes aan alle anderen...

D.

Berichtdoor D. » 23 dec 2007, 12:01

Wel TV, vermits ik nu nog utrogestan moet nemen, blijven die regels enkele dagen langer weg.
Dus, ik laat meestal bloed trekken rond dag 12. Tothiertoe dus telkens negatief, en dan stop ik ook ineens met die utro's. Dan moet ik toch nog nen dag of 4 wachten op die regels.
Een urinetest is normaal alleen nuttig als je langer wacht dan dag 12, (best dag 15), want onder de 50 HCG is een urinetest negatief. Toch ben je wel zwanger als je vb. een HCG hebt van 26...
Nu weet ik niet wat ik zou doen.
Dag 12 bij mij valt op een donderdag, maar dan zitten we nog in center parks.
Ik zou kunnen wachten tot zaterdag, maar dan neem ik ide utro's ook weer langer hé, en hoe langer je die neemt, hoe pijnlijker je regels zijn...
Kan toch moeilijk op en af rijden voor een bloedtest ??
Mss dan toch testen op dag 14 ofzo ...

Vele groetjes,

tv

Berichtdoor tv » 23 dec 2007, 14:55

@D, bedankt voor je info ... jammer genoeg zal de test niet meer nodig zijn, vrees ik, want heb even de "tampontest" gedaan deze morgen en ik zag bloed ! Damn ! Ik geloof niet dat dit innestelingsbloed kan zijn, dus op naar poging 2 !

D.

Berichtdoor D. » 23 dec 2007, 19:24

TV, op welke dag zit je ??
Een tampontest ?? Ik neem aan dat je je regels voelde aankomen, en dat je zo zag dat ze deraan kwamen ?
Heb je trouwens utrogestan moeten gebruiken ?

Meid.... als't echt negatief is, bleit ne keer goed uit, en schaar je moed bijeen om effectief klaar te staan voor poging nr. 2 !
We weten wat je meemaakt... helaas !!
Dikke knuf,

Groetjes aan iedereen !

Ems

Berichtdoor Ems » 24 dec 2007, 09:01

@ D: mijn ventje is al een geroutineerd helper bij de inseminaties. Om de ene of de andere reden lukt het nooit om dat rietje deftig in te brengen en moet hij altijd helpen om dat tangetje vast te houden. Da¿s niet bepaald een aangenaam gevoel, en we blinken al uit in non-verbale communicatie om ervoor te zorgen dat hij me niet pijn doet. Ik zou graag hebben dat hij eens het spuitje mag leegspuiten, maar dat heb ik totnutoe nog niet durven vragen (juist omdat het altijd zo¿n geklungel is). Hopelijk brengen de drie koningen voor jou een kindje mee deze keer en zet jij de trend voor ons allemaal voor 2008!

@ tv: is het niet nog een beetje vroeg voor jou om al ongesteld te worden? Of heb je altijd zulke korte cycli? D heeft in elk geval gelijk: mochten het toch je regels zijn, vloek dan eens goed en raap al je moed bijeen voor poging 2. Doorzetten is helaas de enige optie voor ons om aan een baby te geraken¿

Mijn eerste wachtmaand zit er bijna op; nog twee te gaan en dan beginnen we weer!

Een fijn kerstfeest toegewenst aan iedereen, geniet van de laatste Kerst met zijn tweetjes, want ik weet zeker dat 2008 voor ons allemaal een topjaar wordt!!

D.

Berichtdoor D. » 24 dec 2007, 09:17

Ha Ems, ge zijt er nog !
Ik dacht dat ge al op de latten stond...
Wel, mijn man is ook niet echt bepaald handig zenne.
Want eerst schudde hij heel overtuigd : nee !!!
Maar 't is niet de zaadjes dt ze mogen inspuiten, wel nadien de lucht.
Die lucht zorgt ervoor dat de zaadjes zeker een extra duwke krijgen en ook om zeker uit de katheder te geraken hé. Maar van die zaadjes moest hij wel afblijven.
Hij mocht er van in't begin bijzitten. Hoe ze die eendebek plaatsen...
Een hele keuring, en hij zei dat alles dan echt goed te zien is.
Allé, binnen 2dagen starten jullie aan pogng nr. 5 ?
En welke hormonen moet je nu nemen ? Clomid of Menopur ?

TV, ça va ?
De moed niet opgeven hé !!!!

En ikke, lukt het met jullie een beetje ?
Hebben jullie er al zicht op wanneer de volgende poging kan starten ?

Iedereen prettige feestdagen !!!
En Ems, ik hoop het dat het de laatste keer is dat we met ons 2-tjes vieren, maar vorig jaar zeiden we nét hetzelfde... Dus weer hetzelfde denken gaat een beetje moeilijk zijn.
Maar allesinds : we maken er het beste van !

Groetjes,

ikke

Berichtdoor ikke » 24 dec 2007, 10:19

jaja ik ben er nog steeds hoor
al beken ik eerlijk dat ik jaloers ben op diegene die nu aan het wachten zijn.
de volgende cyclus starten wij ook weer, dus dan zitten we ook in die vreselijk wachtweken. al hebben we dan het geluk dat we niet zo vaak meer de fille moeten trotseren.

geniet alvast allemaal van de feestdagen en van de vakantie. probeer wat te relaxen, en te genieten van de kleine leuke kindjes
en mijn wens voor volgend jaar aan elk van jullie: een gezonde spruit die jullie leven rijker maakt

tv

Berichtdoor tv » 24 dec 2007, 10:55

@D, mijn temperaturen zagen er helemaal niet "zwanger" uit en dus vermoedde ik dat ik mijn regels gingen komen ! De test bevestigde mijn vermoedens. Ze zijn nog niet doorgekomen maar dat zal niet meer lang duren, want temperatuur was deze morgen nog maar eens verlaagd (mijn vorige cyclussen waren volledig hetzelfde, vandaar dat ik zeker ben dat het niet gelukt is)
Vandaag op dag 25, nog iets te vroeg voor regels, maar als het morgen helemaal doorbreekt (of eventueel overmorgen) dan is dat redelijk normaal (dokter zegt altijd dat cyclussen tussen 25 en 35 dagen best normaal zijn)
Nee, ik moest geen utrogestan gebruiken ! M'n ventje en ik hebben gisteren eens goed gehuild en vandaag zitten we weer vol moed voor poging 2 (alhoewel we morgen weer op een dikke buik moeten kijken op het familiefeest) Dat zal de moed waarschijnlijk weer wat doen zakken,maar zij kunnen er ook niets aan doen hé dat ze na 1 maand al zwanger was ! Archhhh !!!!!
Lucht bijduwen ? Dat gebeurt bij ons niet hoor ! Ik zal er de volgende keer naar vragen ! Spuiten ze bij jullie in de baarmoeder of in de baarmoederhals ?
't Ja, dat zeiden wij vorig jaar ook tegen elkaar: volgend jaar eindelijk eens een baby zeker met Kerst en Nieuw ! Niet dus...op naar 2008 dan maar ! ('k wil zelfs nog tekenen voor 2009)
Ook bedankt voor jouw wensen !! Voor jullie net hetzelfde natuurlijk !!

@Ems, bedankt voor je fijne wensen !! Ik hoop echt mee dat onze wens uitkomt ! Voor ons allen !!

@Ikke, nog een duwtje en jullie kunnen weer een poging doen ! Ik tel mee af !

Gezellige avond voor iedereen straks...

Vullen we nog eens het lijstje aan ?

TV, 30j - 2e kid - start eind december - Brugge
D, 35j - 4e KID, 22/12 inseminatie ¿ Jette
GHB Leuven

Nina Van Herck

Berichtdoor Nina Van Herck » 25 dec 2007, 16:44

Hallo hier ben ik nog eens,

Sorry maar al even niets van me laten horen, heb nog niet veel tijd gehad om achter mijn pc te zitten.
Maar nu dus wel!
Ik wens jullie allemaal prettige kerstdagen en ik hoop voor ieder van ons dat 2008 een vruchtbaar jaar word.
Voor mij mag het eigenlijk al 2008 zijn, zodat we er terug kunnen invliegen met verse pogingen.
Ik heb nog niets gehoord van Antwerpen hoor.

D., ik denk dat je aan het dromen bent geweest, maar wij gaan niet op reis, dat is bij ons heel moeilijk want mijn vriend is zelfstandige.
Wij zijn nu gewoon aan het genieten van elkaar.

Maar ik heb nog wel wat nieuws over mijzelf.
Ik heb een beslissing genomen om verder te studeren, ik ga voor kinderzorg studeren zodat ik in een creche of bij een onthaalmoeder kan gaan werken.
Ik ben nu alles zowat aan het uitpluizen waar ik die studies kan doen en wanneer, en met mijn werk moet ik ook alles nog bespreken en regelen.

Groetjes aan iedereen!!!!!!!!

Je hoort nog van me!!!!

Groetjes Nina Van Herck

Ems

Berichtdoor Ems » 26 dec 2007, 09:00

@ Nina: hoe lang is het geleden dat jullie in Antwerpen op gesprek geweest zijn? Zijn jullie alleen bij dr Claesen geweest of ook bij die psychologische counselor? Anders moet je na de kerstvakantie zelf eens bellen hé, dan krijg je misschien toch een idee van hoe lang jullie nog moeten wachten.

Cool ook dat je opnieuw gaat studeren! Is dat dan in avondonderwijs, of geef je je job op en begin je helemaal opnieuw? Weet je al wanneer je zou kunnen starten? Kan dat nog in januari of moet je wachten tot in september? Fijn dat je het jaar kan inzetten met een nieuwe start, en je hebt groot gelijk om dat te doen als je daar zin in hebt!

@ tv: hoe gaat het ondertussen met je? Zijn je regels nu helemaal doorgebroken? Gaan jullie meteen voor poging 2 of doen jullie het rustig aan? Wanneer moeten jullie dan voor de eerste keer terug?

@ ikke: ¿t is volgens mij een goed teken dat je jaloers bent op diegene die aan het wachten zijn ¿ dat wijst erop dat je klaar bent voor de volgende poging. Enig idee wanneer je ongesteld moet worden en er weer aan kan beginnen?

@ D: goed dat jullie bijna op ¿vakantie¿ vertrekken, dat helpt toch wel om je zinnen te verzetten. Heb je al uitgedokterd hoe je het gaat doen met de zwangerschapstesten en/of bloednames?

@ K: It¿s been a while, maar ik veronderstel dat alles goed gaat met jou en de twins. Laat snel nog eens iets van je horen!

Hier is het vandaag poetsdag (jakkes), na de feestwoede van gisteren en eergisteren. Morgen gaan we dan inpakken en vrijdagochtend zijn we ribbedebie! Deze reis doen we elk jaar op deze manier, maar ik hoop uit de grond van mijn hart dat we volgend jaar niet mee kunnen :)

Ems

Berichtdoor Ems » 27 dec 2007, 20:55

Morgenvroeg vertrekken we voor een weekje naar de sneeuw! Ik wil iedereen nu alvast het allerbeste toe wensen voor het komende jaar, en ik hoop dat voor ons allemaal onze allergrootste wens mag uitkomen in 2008!

Tot volgend jaar

D.

Berichtdoor D. » 30 dec 2007, 08:07

Hej dames,

Hier gaat het zus en zo...
We voelen weer dat het niets zal worden...
Pfffffffftttt... de moed zakt soms wel dieper en dieper zenne..
Nu staat het wel echt vast, eerst een HSG, en dan een volgende poging.
Ikke, mss dat ik die Joos wel ga bellen, omdat ge der zo snel bij terrecht kon hé.
De mijne is ook een schat van een man, maa r't nadeel is dat hij het altijd zoooooooo druk heeft, dat ge al gauw 2 maanden moet wachten om bij hem te kunnen gaan. (op een gewone afspraak dan)
Dus ikke, moest ge dit vandaag of morgenvroeg nog lezen, mss dat ik hem eind volgende week wel bel...
Best naar't ziekenhuis in Lier bellen zeker ?
Of hebt ge nog andere tips om hem sneller te pakken te krijgen (gene gsm hé, da ga ik niet doen zenne)

Morgenmiddag vertrekken we voor een paar dagen naar Center Parks.
M'n hoofd staat er wel niet echt naar, maja, 't kan nog veranderen hé.
De companie zal heel aangenaam zijn, en dat kan m'n gedachten direct omzetten hé.

Hoe gaat het anders met jullie ?
Iedreen terug "in running" ?
Trouwens Ikke, 'k heb al veel gelezen dat ge na zo'n HSG de eerste maanden nadien super-vruchtbaar zijt !!
Dus, ga ervoor hé !!!!

Allé dames, nog een zeer aangenaam weekend, en alvast een SUPER VRUCHTBAAR 2008 aan iedereen hier !!!

Vele groetjes,
D.

ikke

Berichtdoor ikke » 30 dec 2007, 11:22

denk da je best naar zijn thuispraktijk belt, dan heb je hem makkelijker zelf aan de lijn
03/488.55.80
het is een hele lieve man, nog niet zo oud en heeft zelf ook al kindjes
maar D. ik hoop nog steeds dat ge het niet nodig hebt zenne en dat je gevoel je bedriegt.

geniet in elk geval van CP. en probeer even wat te relaxen van al die zwanger worden toestanden.

blij

Berichtdoor blij » 30 dec 2007, 19:21

Hallo iedereen,

graag wil ik even mijn verhaal kwijt.
6 jaar terug kregen we het nieuws dat mijn man volledig onvruchtbaar was, de enige optie om zwanger te worden was KID.
Na een eerste poging, zonder hormonen of wat dan ook was ik zwanger.
Reeds een half jaar na de geboorte van ons eerste kindje startten we opnieuw met KID, want we wilden méér dan één kindje. Na tal van KID pogingen, IVF en Icsi hebben we na 3.5 jaar de moed opgegeven en zijn we met de behandelingen gestopt, dit was vorig jaar.
Nu na een jaar rustpauze hadden we zoiets van "waarom nog eens niet proberen via KID". Na een 2 de poging KID ben ik opnieuw zwanger!!

Je ziet mensen geef de moed niet op, eens zal het ook voor jullie lukken!

Ik heb wel een vraag voor deze die reeds ouder zijn van een kid-kindje, weten jullie omgeving ervan? Gaan jullie het aan het kind later vertellen?

Groetjes en geef de moed niet op!

D.

Berichtdoor D. » 31 dec 2007, 06:44

Ikke, bedankt voor den telnr. !!!
Ge zijt ne schat !!

Blij, helaas zijn de meeste hier nog aan't proberen om zwanger te geraken.
Enkel K. is zwanger, maar ik denk dat het ukje dat ze al heeft nog te klein is om de uitleg te doen !
Allesinds bedankt voor je verhaal, het zal voor vele van ons een grote steun zijn...

Sebiet vertrekken we voor een weekej, ergens kijk ik er wel naar uit om effe de gedachten te kunnen verzetten, en toch mamake spelen ('t kleinste kindje dat erbij is is net 1 jaar geworden...)
Zalig dus hé...

Dames, geniet van de eindejaarsfeesten, en ge weet het hé....
Ik wens iedereen hier op z'n minst 1 gezond boelieke !!!

Dikke kus,
D.

K

Berichtdoor K » 31 dec 2007, 08:38

Hallo allemaal,

Lang geleden dat ik hier nog geweest ben, maar mijn dochter was terug geveld door het rsv virus, hiermee heeft ze al eens in de kliniek gelegen toen ze 5 weken oud was, dus het was wel spannend of ze moest opgenomen worden of niet... Liever niet dan wel natuurlijk en mits veel inspanningen en hele korte nachten is ze er toch thuis doorgeraakt... Met ons is alles voor de rest ok, 2 ukjes doen het prima en groeien goed, we beginnen dus al wat geruster te worden.

@ D, veel plezier in CP, geniet ervan en laat je moedergevoelens maar gaan naar dat kleine ukje dat er bij is!!!

@ Ikke, tv, met jullie ook alles ok?? Ik duim ongelooflijk hard mee voor jullie voor een wondertje in 2008!!

@ Nina, jij bent nog wat aan het afwachten denk ik he??

@ Ems, hoe ver sta jij nu ondertussen??

@ Blij, ik weet zelf ook nog niet of en hoe we zouden zeggen van het donorschap. Voorlopig is dit bij ons nog niet aan de orde, want mijn dochter is nu 14 maand, dus nog veel te jong. Ergens weet ik niet of ik het ga zeggen, want hare papa is echt wel hare papa, enkel niet biologisch... Nu ja, dat zien we later nog wel...

Heel veel liefs aan iedereen en ik hoop echt dat jullie allemaal volgend jaar super fijn nieuws krijgen!!!

Terug naar “Vruchtbaarheid”