Wie ervaring met KID (in man-vrouw relatie) ?

Ems

RE: Wie ervaring met KID (in man-vrouw relatie) ?

Berichtdoor Ems » 01 dec 2007, 19:47

Slecht nieuws, hoor... Vannacht in het holst van de nacht ongesteld geworden... Belangrijke les: uit de vuilnisbak geviste testen zijn niet betrouwbaar...

TV, 30j - 1e kid-iui - januari 2008 - Brugge
Ikke, 29, 3de KID (BN 3/12)- Jette
D, 35j - 3e KID, 23/11 - Jette, NOD op 5/12 (Sinterklaas... 'k moet er geen tekening bij maken hé....)
Ems, 27 j, 5e kid-UIU - UZ A'pen, Als we er ooit de moed nog voor vinden
K, 31 (bijna 32)j, - 1e icsi voor 2e kindje (na 2 cryo's) - zwanger voor 29/5/08
GHB Leuven
Nina,

D.

Berichtdoor D. » 02 dec 2007, 07:17

Ai Ems...
Zonde hé...
Gaat het een beetje ?
En nu 2 maanden rust ?
Hopelijk lukt het nadien met die rothormonen hé.
Weet je er al iets meer van de welke je zou moeten nemen ?
Ik vind het eigenlijk raar dat ze nu IUI met hormonen gaan proberen, want je hebt toch maandelijks een eisprong hé ?
En ga moogt niet meer dan 3 eicellen hebben, of ze doen eerst een punctie !
Nu ja, de dok's zullen het wel beter weten dan wij hé.

Hier niks zenne, geen rare of vreemde gevoelens.
'k moet zeggen dat ik er overdag feitelijk weinig aan denk.
Gisteren waren we aan't shoppen, en ineens dacht ik eraan : toemme, die utro's !!!
Wij maken dat we thuis waren, en dan een dik uur te laat heb ik ze toch nog opgestoken...
Ge moet niet vragen.

Ikke, met jou ales ok ?
En TV en Nina ?
En de mama ?

Groetjes,

Nina Van Herck

Berichtdoor Nina Van Herck » 02 dec 2007, 17:11

Hallo,
Hier even jullie lijstje aanpassen,

TV, 30j - 1e kid-iui - januari 2008 - Brugge
D, 35j - 3e KID, 23/11 - Jette, NOD op 5/12 (Sinterklaas... 'k moet er geen tekening bij maken hé....)
K, 31 (bijna 32)j, - 1e icsi voor 2e kindje (na 2 cryo's) - zwanger voor 29/5/08
GHB Leuven
Nina VH, 27 j, 4xKID, 1xIVFD, 1xICSI, 1 cryopoging - GHB Leuven, volgende pogingen in UZ A'pen

Met mij is alles goed, ben nog aan het genieten van mijn rustperiode.
Zodat we met volle moed volgend jaar er terug tegenaan kunnen gaan.
Ben momenteel nog thuis omdat ik mijn teen heb laten opereren, nagel groeide altijd in en dan was dat elke keer ontstoken.
Nu moeten we nog wachten op het telefoontje van Antwerpen of we daar mogen starten. Maar dat zal zeker wel doorgaan hoor.

Groetjes en hou jullie op de hoogte!!
Nina VH

Ems

Berichtdoor Ems » 03 dec 2007, 06:36

Het weekend is serieus moeilijk geweest, maar nu gaat het stilletjesaan wel weer. Ik stel er mijn hoop op dat de voorbije periode gewoon te stresserend is geweest om onze pogingen te laten lukken (nieuwe job, schoonmoeder die bij ons komen wonen is, sterfgeval... het is elke maand wel iets geweest) en dat we meer geluk gaan hebben wanneer we ons eigen leven weer op de rails hebben en alles weer wat rustiger is. Wat mij betreft, mag er de komende maanden gerust helemaal niks gebeuren - ik wil het saaiste leven allertijde, waarin er niks gebeurt en alles gewoon rustig voortkabbelt.

Ik zou de volgende poging Menopur moeten nemen (dat zijn inspuitingen, geloof ik), om ervoor te zorgen dat er meerdere follikels rijpen en dat een bepaalde hormoonwaarde (ik weet niet precies dewelke) hoger wordt. Nu is die bij mij steeds vrij laag (twee pogingen geleden iets in de 200, vorige poging iets in de 300) en idealiter moet die 400 of zo zijn. De dokter sprak van Menopur 'om de kansen te optimaliseren'. Wanneer er te veel follikels rijpen, zijn er drie mogelijkheden: oftewel er gewoon voor gaan (met een mogelijke meerling als gevolg), oftewel een of meerdere follikels wegprikken, oftewel ze weghalen en IVF erop doen.

Heeft er iemand al ervaring met Menopur? Hoe werkt dat, en heeft het ook bijwerkingen?

Ik kijk er in elk geval niet naar uit, want door mijn medisch verleden mag ik eigenlijk geen kunstmatige hormonen nemen. De dokter vindt het ook een serieus risico en zou het liever niet doen, maar ik heb het gevoel dat we zo ook geen stap vooruit geraken...

We zullen de komende maanden in elk geval gebruiken om weer helemaal op onze plooi te komen en weer tijd voor elkaar te maken in plaats van ons leven te laten leiden door anderen en door te crossen van de ene poging naar de andere. De komende weken zijn nog eventjes hectisch, maar dan gaan we op vakantie en ik kijk er nu al ontzettend naar uit. We zijn allebei ontzettende ski-fanaten, en hoewel ik uit de grond van mijn hart gehoopt had om deze winter mijn latten niet aan te kunnen binden, ga ik nu 100% genieten van deze extra kinderloze winter en probeer ik het te bekijken als een onverwacht cadeautje dat we nu nog kunnen gaan skiën in plaats van als een verplichte straf. En als de sneeuw gesmolten is, gaan we er weer voor!

@ Ikke: ik duim voor je hé! Hopelijk kom jij met beter nieuws dan ik!!!

@ D: het begint ook af te korten... Heb je je schoentje al gezet?

@ TV: hoe gaat het nu met je? Ben je al ongesteld geworden, of heeft je lichaam je deze maand voor de gek gehouden?

@ Nina: hoe komt het dat jullie na 4X IUI al overgestapt zijn op IVF? In Antwerpen doen ze minimaal 6 keer IUI voor ze naar IVF overstappen... Gaan jullie in Antwerpen ook ineens verder met IVF of proberen jullie terug met IUI? Heb jij bij je inseminaties extra hormonen genomen?

Nina Van Herck

Berichtdoor Nina Van Herck » 03 dec 2007, 10:24

Hela Ems,

In Leuven hebben ze tegen ons gezegd om na 4 pogingen over te gaan naa IVF, we mochten eigenlijk kiezen ofwel doorgaan met IUI of overschakelen naar IVF. En toen hebben we beslist om naar IVF over te gaan omdat die slaagkansen wat hoger waren.

Toen we in Antwerpen op gesprek zijn geweest heeft die dokter ook gezegd dat ze daar eerst 6 keer IUI doen en dan pas naar IVF overgaan.
Hij zei dat ze dus in Leuven eigenlijk te snel zijn overgeschakeld naar IVF.
Dus als we nu in Antwerpen starten dan gaan ze eerst nog een aantal inseminaties doen maar dan met menopur hormonen.

Ems, geniet maar van die vakantie en probeer je verstand even op nul te zetten zodat je tot rust komt en even niet aan al die onderzoeken hoeft te denken.
Dat probeer ik nu ook en wat een deugd doet dat hoor!!!!!

Groetjes Nina VH

D.

Berichtdoor D. » 03 dec 2007, 18:58

Hej dames,

Ems, ik heb ervaring (helaas) met Menopur.
Wat doet het met je lichaam ???
Wel, ik denk dat dit van persoon tot persoon afhangt + van de dosis.
Ik moest 3 ampulles per dag inspuiten, en 'k was er effenaf niet goed van.
Nu ik zeg het : ik heb van het minste minste hormoneke last, dus feitelijk moogt ge met mij niet te veel rekening houden.
Ik zat met nen enormen opgeblazen buik, nu ja, ergens logisch, want 'k had altijd over de 10 folikkels.
En dikke ook !
Ik mag eignelijk ook geen hormonen nemen.
Een 10 jaar geleden ben ik er bijna geweest door een trombose. Het was toen echt kantje boordje geweest. Hoe kwam ik eraan : door een ski-ongeluk !! Geopereerd in Oostenrijk, en daardoor een trombose opgelopen.
En ja, iedereen weet dat een trombose en hormonen niet bij mekaar horen hé.
't heeft maanden geduurd eer m'n bloedwaardes weer ok waren.
Mss dat het ook daardoor kwam dat ik telkens zo slecht van was van al die hormonen ?
Ik ken er genoeg die er niks van merken hoor !
Plus, het was in combinatie met Suprefact, een jakkie vieze neusspray, waardoor ik ook altijd vanalles had.

Vandaag terug naar Dr. Camus gegaan.
Hij moest wel lachen dat ik er 2 dagen naast geteld had, want ja, we weten nog niet echt 100% of poging nr. 3 mislukt was.
Een lapara-toestand (ken die naam niet precies), waar ze bij kunnen zien of je eileiders toegankelijk zijn, wil hij nopg niet doen.
Hij vindt geen reden tot paniek. Er zij nu eenmaal koppels waarbij het niet van de 1ste keer lukt.
We vroegen de effectieve slaagkansen, en hij zei : 1 op 6.
De reden waarom het +/- 15% is en niet meer, is omdat het zaad ingevrozen is.
Maar hij wil gewoon verder proberen.
Er zijn er genoeg die 5 keer moeten proberen vooraleer het lukt.
EN : zonder hormonen !!
Yessss, daar had ik echt op gehoopt !
Dus : relax, gewoon verder proberen... geen paniek !
Natuurlijk lukt het ook niet van de 1ste keer, zo moet je denken !
Dus, zo zullen we dan maar denken hé.

Ha Nina, dan ben je ook effe gespaard van de hormonen !
Het is toch aangenamer voor je lichaam om zo niet te moeten inspuiten hé.
En, ik denk dat ze in't UZA wel gelijk zullen hebben.
Feitelijk zijn 4 KID's niet echt heel veel hé.
OK ja, als er nu vanalles mis is met het sperma dan zou je kunnen zeggen : we gaan voor een ICSI, maar met donorzaad ???
Naar waar gaan jullie met vakantie ?

Héhé, wij zijn ook weg...
Allé weg... niet lachen hé !
Wij gaan een midweek met een goed bevriend koppen naar Center Parks, we gaan daar Nieuwjaar vieren !
Maar we zijn echt content dat we der effe tussenuit kunnen.

Ems'ke : stress is zeker niet goed !!
Echt proberen om al die situaties te vermijden.
Ik weet het, ge hebt het niet ltijd zelf in de hand, kijk maar naar de situaties bij jullie.
Ach, het kan er alleen maar op beteren hé !

Ikke : heel veel succes morgen hé !
En nog veel meer de woensdag, want dan krijgt ge uw resultaat hé !

'k zal m'n schoentje eerst maar eens gaan poetsen, of de Sint huppelt zowiezo ons huisje voorbij ;-)

Groetjes,

ikke

Berichtdoor ikke » 03 dec 2007, 19:36

welkom nina, het lezen van je verhaal heeft me toch wel effe doen stilstaan bij jullie weg. denk dat jullie allemaal al een hele weg hebben gedaan hé. en ikke klagen dat het voor ons soms al zoveel is. dus probeer me nu wat positiever in te stellen. tenslotte is het KID en denk ik dat icsi of ivf toch een stuk zwaarder zijn.

hier vandaag ook een afspraak in jette bij dokter blockeel (D. wie weet zaten we samen in de wachtzaal, wij moesten er om 18.15u zijn). en die ziet het blijkbaar wat groter.
als deze poging niet lukt (en dat weten we morgen pas vanavond BN laten doen) dan moet ik HSG laten doen (doorspuiten van de eileiders, en staat voor hysterosangiograie ofzoiets). als dat in orde is gewoon nog 3 pogingen erbij, maar dan wel met elke dag 1 co clomid, als het niet in orde is terug afspraak te maken.
dus we zijn wachtenden.

voel op het moment nog steeds niets, alleen voel ik me dus wel zwanger. kan het niet benoemen, kan er niet de vinger opleggen en wil het ook niet voelen. want dit gaat zo hard tegenvallen als het negatief is,...
ben zelf stiekem al eens gaan kijken wanneer ik zou uitgeteld zijn. het zou voor 14/8 zijn, en geloof het of niet dat is exact dezelfde dag (maar dan 4 jaar later) als bij mijn zoontje. en dan denk ik natuurlijk weer, dat moet een voorteken zijn, maar mijn nuchtere ik zegt dan, dat wil niks zeggen,...

vreselijk is dat wachten toch hé

groetjes

tv

Berichtdoor tv » 03 dec 2007, 20:33

@Ems, och god...die verdomde tester toch hé !! Hopelijk kom je er snel weer bovenop ! Ik las al de goede spirit ! Kop op ! Ik heb vroeger bij icsi nog Menopur moeten nemen ! Ik heb er nooit last van gehad maar dat zal bij iedereen anders zijn, vrees ik !
Aha, ski-fanaten ! Doen wij ook ! Ga je al veel jaren ?

Jaja, ik ben ondertussen al ongesteld geworden ! Straks meer daarover...

@D, zo te lezen was het wel een goed gesprek hé ! Ben blij dat je geen hormonen moet nemen ! Toi toi toi hé voor woensdag ! Je hebt toch wel een grote schoenmaat gekozen ... dan kan de sint er heel veel "geluk" inleggen !
Ook jij bent blijkbaar een ski-fanaat ! Oeps, operatie in Oostenrijk, da's ook niet niks ! Jullie mogen stilaan ook eens wat meer geluk hebben !

@Nina, oeps, pijnlijke teen ! Hopelijk is het snel beter ! Ik tel mee af naar volgend jaar (gelukkig is het niet lang meer) en wens je dan een super-poging toe !

@ikke, nog een nachtje slapen en je weet iets weer ! Ik ben al nieuwsgierig in jouw plaats ! Wat voel je dan precies als je vermoedt dat je zwanger bent ? Of kun je het niet echt uitleggen ! Waarschijnlijk weet je al meer omdat je al eens zwanger was ! Ik hoop het echt !

Nog iets meer over mezelf... ik heb goed nieuws ! Ik mag nog wachten met die medicijnen (heb nu minder last en aangezien het probleem niet zo heel erg is, kunnen we toch voorrang geven aan kid) ! Dus : er is deze maand toch onze eerste poging ! Meer zelfs : ik ben al begonnen ! Werd dit weekend ongesteld, dus dag 12 op controle en bn ! Ik hou jullie op de hoogte !
Yes, ik zit ook mee op de trein !

TV, 30j - 1e kid-iui - dec - Brugge
GHB Leuven
Nina VH, 27 j, 4xKID, 1xIVFD, 1xICSI, 1 cryopoging - GHB Leuven, volgende pogingen in UZ A'pen

Ems

Berichtdoor Ems » 04 dec 2007, 06:33

@ D: Ook hier is een trombose er de oorzaak van dat ik eigenlijk geen hormonen mag nemen¿ Bij mij is het nu 6 jaar geleden en ze zat er gewoon ineens, tijdens de examens¿ Wordt jouw bloed dan extra gecontroleerd of neem jij bloedverdunners bij de hormonen?

Ik heb een HSG-onderzoek gehad om de doorgankelijkheid van mijn eileiders te testen ¿ dat doen ze in Antwerpen standaard voor het begin van een behandeling. Aangenaam is anders, maar ik vond het eigenlijk wel meevallen ¿ alleen was de dokter (verpleger?) die dat gedaan heeft, een absolute kluns en is hij vier keer opnieuw moeten beginnen ¿ de vloeistof liep er telkens langs ipv. erin :)

Jij gebruikt toch wel Utrogestan hé? Waarvoor dient dat dan? En zijn dat ook hormonen? Hoe werkt dat? Sorry voor al mijn vragen, hoor, maar ik wil de volgende keer met zo veel mogelijk info terug naar de dokter gaan om mijn kansen zo hoog mogelijk te maken.

Ik vind vijf keer welletjes geweest¿ Ik kreeg daarstraks ook een mailtje van een ex-collega die na 1 IVF-poging (met problemen bij man en vrouw) zwanger geworden is, en ik ben echt totaal gecrasht. Ik gun hen hun zwangerschap en ik weet zeker dat ze fantastische ouders zullen worden, maar ik kon er ineens niet meer tegen dat de wereld zo oneerlijk in elkaar zit dat wij zo lang moeten proberen en het bij hen van de eerste keer lukt.

Als ik rationeel nadenk, wéét ik dat 4 KID¿s niet veel zijn, dat je elke keer maar één kans hebt met één inseminatie, dat er zo veel koppels zijn die lang moeten proberen voor het lukt¿ Maar soms halen de emoties de bovenhand en kan ik alleen maar heel erg boos zijn op de hele wereld en vind ik het zo ongelooflijk onrechtvaardig dat het niet lukt. ¿k Heb momenteel 6 zwangere vriendinnen, dus de geboortekaartjes en ¿bezoekjes zullen weldra volle bak beginnen¿ Ik weet dat ik onredelijk ben en dat andere mensen even veel recht hebben op een kindje dan wij, maar soms is het allemaal zo verdomd moeilijk¿

@ Ikke: ik hoop voor jou dat je gevoel klopt en dat je vandaag een positief berichtje kan komen posten! ¿t Zou wel grappig zijn als ze allebei op dezelfde dag verjaren :)

@ TV: wat een onverwachte meevaller! Ben echt supercontent voor jou!! Hopelijk lukt het nu ook van de eerste keer hé! Hou ons op de hoogte van hoe je je voelt en ik duim alvast mee voor 12 of 13 december!!

D.

Berichtdoor D. » 04 dec 2007, 07:07

Goeiemorgen,

Wel Ems, ik heb een tijdje marcoumar genomen, totdat alles weer ok was van bloedwaardes.
Tijdens die ICSI's werd het bloed ook gecheckt qua dikte.
Mijn 1ste gyn. was er totaal niet voor te vinden, daar mocht ik echt niet van starten.
Dan ben ik een 2de gyn. een 2nd opinion gaan vragen, en daar mocht het wél van, op voorwaarde dat het bloed ook nagekeken werd qua dikte.
Toch had ik er last van. De trombose zat in m'n been, en tijdens het nemen van die hormonen moest ik echt wel met de benen ophoog liggen (zoveel mogelijk), het kon zijn dat dat een beetje met die hormonen te maken had.
Nu neem ik enkel pregnyl, en dan nu utrogestan.
Maar utrogestan kan gaan kwaad. Das totaal iets anders dan Menopur of Puregon. Van Utrogestan kan je nl. nooit een overdosis nemen ofzo.
Dus dat is ook geen probleem.

Ikke, wij zaten er om 16u45.
We zullen mekaar gemist hebben.
Raar hé, dat de ene direct een kijkoperatie voorstelt, en de andere er vrij nuchter in blijft.
Dr. Camus vond het totaal niet nodig, vermits ik nooit iets heb gehad dat er niet hoefde te zitten, of een curetage of een ontsteking of... heb gehad.
We zullen zien hé.
Zeg, en wat voel je dan ?
Heb je last van iets ?
Ik voel dus ook totaaaaaaaaaaaal niets.
Geen zere of dikke borsten, niet mottig niks, niks, niks...
Spannend zeg !

Tv, ge zijt begonnen !!!!
Schitterend zeg.
Zeg, dan zou je tegen 't einde van't jaar je resultaat hebben !!
Hopelijk een echte meevaller hé.

Tja... Ik heb het ook zo niet met die zwnagere nichten (vooral dat !).
Het is niet te schatten.
Niet dat ik het hen niet gun, maar ja, als je al zolang bezig bent...
Toch houden we adoptie nog in ons achterhoofd.
't zal dan alleen een hele lange zwnagerschap zijn vooraleer we bevallen ;-)

Allé, 'k zal eens in gang schieten, moet vertrekken richting werk !

Dames, hou jullie goed, en Ikke.... we duimen hé !

Groetjes,

K

Berichtdoor K » 04 dec 2007, 07:20

Effe heel gauw, want super druk

@ ikke, toi toi toi toi toi ik duim echt heel hard!!!!!

@ tv, jeeej, je bent gestart, mee op de trein richting baby!!!!

@ D en Ems, goh, dat lijkt me nog moeilijker dat je dan ook nog eens moet zien wat je neemt enzo... Oef dat het even zonder hormonen kan voor D. Ikzelf had eigenlijk nooit echt last van de menopur, eerder van de suprefact... Maar iedereen reageert natuurlijk anders he...

@ Nina, ik heb ook een lange weg van IUI's en ICSI afgelegd met donorzaad, dus ik snap wel wat je bedoelt hoor. Voor mijn eerste had ik 6 IUID's (3 zonder hormonen en 3 met) en 2 ICSID's nodig... Voor nr 2 en 3 ging het wel een pak vlotter...

Dames, ik schrijf misschien niet heel vaak, maar denk wel heel veel aan jullie!!!

ikke

Berichtdoor ikke » 04 dec 2007, 17:10

een hele korte reactie deze keer

yes yes yes
ben dus voorzichtig blij
hcg is 8.9 wat dus wil zeggen een positieve test moet donderdag nog wel terug voor 2de bn om te zien of hcg verder stijgt
D. ik hoop dat jij eind van de week hetzelfde nieuws krijgt!!!!

tv

Berichtdoor tv » 04 dec 2007, 20:52

@ikke, dat ziet er goed uit zeg ! Nu blijven duimen dat het serieus stijgt, die HCG !! Op naar donderdag ! Go go go !!

@K, bedankt voor je steun ! Hopelijk richting baby, maar 't zal wel nie zeker ? Mijn hoop gaat op en af ! Heel in het begin dat we aan KID dachten, zag ik het helemaal zitten ! Dan komt het dichterbij en dan ben ik één en al "ongeloof en down" en nu we er weer middenin zitten voel ik me weer goed binnenin ! 't Zal niet lang duren, want dan krijgen we weer het deksel op de neus !

@D, oei een trombose in je been ! Ook niet niks ! Hoe kwam dat ? Of weten de dokters dat niet ? Kun je nog een beetje rustig blijven, te weten dat je morgen belangrijk nieuws verwacht ? Ik kom hier zeker piepen naar "good news" ... Het moet gewoon !!!

@Ems, jij dus ook een trombose ! Shit zeg ! Waar bevond die zich bij jou ? Weet jij er de oorzaak van ? Goh, die "crash-momenten"...ik ken ze ook hoor ! Wees maar gerust ! We hebben sinds september al elke maand een bevalling gehad en dat blijft nog zo tot mei volgend jaar ! Niet te doen...! Is het niet in de familie, dan is het in de vriendenkring of op het werk ! Soms ben ik het ook kotsbeu, en om mezelf te helpen denk ik dan dat er nog veel ergere dingen bestaan ! Ik zou liever m'n hele leven kinderloos blijven dan mijn man te moeten verliezen door ziekte of ander ongeval...! En bovendien kan ik heel erg genieten van andere kinderen (in familie)(of van vrienden) !! Die geven mij enorm veel energie ! Nu ja, elk moet een beetje zien waar hij nieuwe kracht uithaalt ! Ik hoop dat je dat ook kan vinden !! Ik denk aan je !

@Nina, ook voor jou veel liefs...

Fijne avond nog...

GHB Leuven

D.

Berichtdoor D. » 05 dec 2007, 05:02

Waaaauw Ikke...
Zalig zeg !!!
Hopelijk stijgt het goed hé !
Allé, m'n duimen hebben hun werk goed gedaan...

Ik ga pas vanavond naar Jette, dus pas morgennamiddag resultaat.
'k was nog aan't denken : doe thuis een test.
Maar 'k weet niet of ik jullie dat al verteld had wt ze in Jette verteld hebben ?
Die testen werken heeeel goed en nauwkeurig vanaf je een HCG hebt van 50 of meer, eronder niet.
Maar in Jette ben je dus ook zwanger onder de 50 HCG.
Kijk maar naar onze mama Ikke ;-)
Dus : no, geen test.
Geduld is een mooie gave zeggen ze altijd hé.
EN, het gaat zenne, de zenuwen zijn echt weg, foutsie, verdwenen.
Ik denk dat het door de Camus komt : geen paniek, rustig verder doen, het komt in orde... Ne prof. moet het toch wel weten hé ??
Trowuens ... de Sint komt voor mij morgennamiddag ipv morgennacht.

Amai dames, wat denkte ??
Gaan we Ikke volgen ???
Ja hé...
TV'ke, ik ken je gevoel zenne, ik had nét hetzelfde gevoel !!
Eerst denken : yes, 't gaat hier heel simpel zijn, en dan lichtjes beginnen paniekeren.
Maar probeer kalm te blijven, en heb vertrouwen in de dokters !!

Nina, alles ok met jou ?
En Ems ??

Groetjes,

Ems

Berichtdoor Ems » 05 dec 2007, 08:25

@ Ikke: Proficiat, meisje, goed gedaan! Hopelijk is je HCG donderdag al fenomenaal gestegen. ¿t Zal een fijne zomer worden volgend jaar? Enne¿ nu willen wij natuurlijk álles horen over wat je deze keer wel en niet gedaan hebt, om ervoor te zorgen dat we je allemaal snel kunnen volgen!

@ tv: zo¿n rollercoaster van emoties hé? Ik weet er momenteel alles van¿ Je wil wel hopen en geloven, maar je durft niet goed omdat je al zo veel teleurstellingen hebt gehad¿ Het is een soort van zelfbescherming, denk ik, maar aan de andere kant denk ik dat je er echt in moet geloven om het te laten slagen. En er zijn voorbeelden van vrouwen bij wie het de eerste keer lukt¿ Waarom zou jij zo¿n vrouw niet kunnen zijn? Ga er gewoon voluit voor ¿ onze steun heb je alvast!

@ D: ik bewonder je geduld¿ Ik had al lang zelf een testje gedaan :) Heb je er een goed gevoel bij of denk je al eerder in de richting van een volgende poging? Hoeveel pogingen doen ze in Jette zonder hormonen? In Antwerpen beginnen ze normaal gezien bij de vierde met medicijnen, maar omwille van mijn trombose-verleden en omdat de terugbetaling nog niet in orde was, hebben we er nog eentje zonder gedaan.

Met mij gaat het ondertussen zachtjesaan weer wat beter. Ik blijf moeilijke momenten hebben, maar ik ben tegelijk alweer plannen aan het maken voor de volgende poging¿ Hoewel we eerst hadden afgesproken om te wachten tot maart (deze slaan we sowieso over, de volgende kunnen we niet starten omdat we tijdens de opstart in Oostenrijk zitten en de volgende zouden we ook niet kunnen doen omdat we tijdens de krokusvakantie ook weer in de bergjes zitten (ja, sorry ¿ geven allebei skiles en zijn een beetje freaks¿.), maar ik ben nu al heel hard aan het twijfelen om de krokusvakantie toch thuis te blijven en dan een nieuwe poging te doen. Allé, ¿t is te vroeg om daar nu al veel over te zeggen, we zullen de komende weken nog wel een paar keer heel deftig babbelen en wie weet, stoppen we wel met de KID¿s en gaan we ineens voor adoptie¿

Ikke, 29, voorzichtig zwanger na 3de KID, uitgerekend 08/08
Ems, 27 j, 5e kid-UIU - UZ A'pen, februari of maart
GHB Leuven

K

Berichtdoor K » 05 dec 2007, 08:25

Eerst en vooral, ikke, hip hip hoera, ik duim mee dat je HCG keihard in de hoogte schiet!!!

@D, ook voor jou toi toi toi toi toi toi toi!!!! Je krijgt gewoon een prachtig sinterklaas kadootje dit jaar!!!!!

@ tv, ik denk dat we allemaal je gevoelens wel herkennen. In het begin zie je alles positief en nu zal het wel lukken want er komt hulp in de vorm van super zaad, en dan begin je te twijfelen... Maar echt, je moet positief blijven, dan komt het echt wel goed hoor!!!! Ik weet dat ik misschien makkelijk praten heb nu, maar ik heb ook nooit opgegeven en nu na 11 pogingen in totaal heb ik 1 dochter en 2 ukkies onderweg...

@ Ems, Nina hoe is het met jullie??

GHB Leuven

D.

Berichtdoor D. » 05 dec 2007, 16:24

Hoi hoi,

Straks naar Jette, voor een BN.
Pas morgen resultaat.
Ik hoop het echt echt echt hé.
En langs den andere kant denk ik : niet doen, of Kapellen gaat weer onder water staan van je tranen.
Ik voel niks, nada, rien de knots, en dat maakt me dan weer wat zorgen.

TV, I know all about it !
Ik heb dat ook hoor.
Weet ge, 't liefst van al heb ik als ze op hun geboortekaartjes ne rek.nr. zetten, en dat ik niet naar die babywinkel moet gaan.
Langs 't moederhuis gaan doe ik bijna nooit.
Niet alleen daardoor, maar ook dikwijls door tijdgebrek.
Allemaal wat hé.
Ergens proberen we ons te beschermen van niet te hard hopen, ge hebt al zoveel negatief nieuws gekregen, maar langs den andere kant... als ge dan hoort dat Wendy Van Wanten zomaar ineens zwanger is geraakt zonder boe of bah, dan denk ik soms wel : tedzju, waarom wij niet ??
allé ja, op hare leeftijd vind ik het feitelijk wel onverantwoord zenne, maar ja, das haar ding hé.

Ikke, vertel het : wat voelt ge, of hebt ge gevoeld de laatste dagen ?

Groetjes,

ikke

Berichtdoor ikke » 05 dec 2007, 17:22

haha D. ik voelde ook niks zenne
toch niet concreet, had wel het gevoel dat ik zwanger was, maar kon echt niet zeggen waarom, voelde gewoon zo.
nu dus duimen dat alles goed blijft gaan.

zelf thuis testen is ook hier geen optie, zelfs de gevoeligste urinetesten testen pas positef bij HCG 50. en omdat ze in jette al op dag 11 ongeveer testen (na de KID dan) is het zelfs in het bloed nog laag. HCG in urine is altijd minder als in het bloed dus vandaar nog geen urine test.

doordat ik zo vroeg weet dat het positief is, ben ik ook wel bang hoor, er kan gewoon nog heel veel misgaan en in een gewone situatie had ik niet geweten dat ik zwanger ben...
dus neen de rust keert niet terug bij goed nieuws.

ik hoop wel dat ik nu de start gezet heb en dat jullie me allemaal om te snelste volgen hoor
ik duim voor jullie

D.

Berichtdoor D. » 06 dec 2007, 14:56

Poging 3 is msilukt.
Pfffffffffffffffffffff...
Nog 3 te gaan, en dan is't gedaan, dan is't adoptie !
'k wil m'n eigen lichaam niet meer in gevaar brengen met die hormonen (vooral de hoge dosis) dat ge moet nemen voor een icsi.

Jakkes jakkes jakkes...

ikke

Berichtdoor ikke » 06 dec 2007, 14:59

D. wat vind ik het vreselijk dat het niet gelukt is,....

ik denk aan je hoor

Ems

Berichtdoor Ems » 06 dec 2007, 19:04

Potverdorie D., wat een pech! Ik had het je nog zo gegund... Ik weet hoe moeilijk het is om alweer de zoveelste teleurstelling te verwerken, maar probeer je op te trekken aan jullie gesprek met de prof van eerder deze week... Wie weet heeft de Sint gewoon de eer aan de kerstman gelaten om jullie het goede nieuws te melden...

Raas nu maar eerst een paar dagen goed uit en begin dan met frisse moed aan poging 4... Je hebt nog 3 kansen en er moet er maar eentje de goede zijn!

Heel veel sterkte toegewenst en als je nood hebt aan opbeurende woorden of een plaatsje om het eens allemaal lekker van je af te schrijven: wij lezen aandachtig!

Dikke knuffel

tv

Berichtdoor tv » 06 dec 2007, 20:42

@D, och, meid, zo jammer dat dit ook niet de juiste poging mag zijn ! Ik sluit me aan bij de woorden van Ems en ikke... want ik weet niet met welke woorden ik je moet troosten ! Misschien door te zeggen dat we aan je denken...we weten wat je doormaakt !
't Ja, en die Wendy van Wanten, ik mag er ook niet te veel aan denken of ik kom lichtjes zot ! Zo onverantwoord op die leeftijd en wij moeten er zoveel voor doen ! Shit !

@ikke, weet je al iets over je 2e bn ? Hopelijk serieus doorgestegen !! Laat ons snel iets weten hé !

@Ems, blij te lezen dat het al wat beter met je gaat ! Waar geven jullie juist ski-les in Oostenrijk ?
Bedankt voor je steun en ik hoop dat ik idd één van die vrouwen ben ! Maar 't zal wel nie...

@K, ook jij bedankt voor je positivisme ! Ik zal het nodig hebben! Het zal ook deze keer met vallen en opstaan, de ene dag wat beter dan de andere ! Op dit moment is het reuzedruk dus weinig tijd om te piekeren ! In vergelijking met icsi hebben we minder het gevoel dat we echt midden in een poging zitten, maar eens we in de ww terecht gekomen zijn, zal het weer hetzelfde zijn !
Duim duim duim voor je 2 ukkies !!

@Nina, groetjes voor jou !

Nina Van Herck

Berichtdoor Nina Van Herck » 07 dec 2007, 10:28

Hallo,
D. Och wat erg, ik leef echt met je mee, en weet maar al te goed wat door je hoofd gaat, ik heb zo al een aantal opdoffers gehad.
En na elke poging is dat, zou het gelukt zijn, zou ik zwanger zijn? Ik ken dat allemaal hoor.
Maar bij die 3 pogingen zal er toch wel 1 eens moeten lukken hé!!!!!

Ikke, een dikke proficiat voor jou!!!! Geniet er maar van!

En hoe het met mij is? Met mij is alles dik in orde!!! Awel sommige kunnen niet naar kleine kindjes gaan kijken omdat ze het er moeilijk mee hebben, dat is bij mij helemaal niet het geval. Ik ga altijd zo snel mogelijk naar van die kleine schatjes kijken en dan is mijn dag altijd direct goed. Zoals woensdag ben ik naar mijn nichtje gereden en dat is 9 maand oud, wat heb ik me met haar kunnen amuseren!!!!!
Ga straks nog op zoek naar een kadootje voor kerstmis voor haar en dat vind ik toch altijd leuk hoor.

Ik heb zelfs heel veel zin om herscholing te doen voor kinderzorg, maar ben er wel nog over aan het nadenken. Weet het nog niet zo goed.

Ik lees altijd wel jullie verhalen hoor, maar heb soms geen tijd om te reageren.

En aan iedereen hier de groetjes!!!!
Tot een volgende
Nina Van Herck

D.

Berichtdoor D. » 07 dec 2007, 13:22

Hej allemaal,

Bedankt voor de lieve woordjes...
Het gaat wel hoor, beter dan de 2de poging.
Blijkbaar geraak je eraan gewoon hé.
Mijn man had het er wel moeilijk mee.
We zitten zo echt in een 2-strijd hé, nog veel verder gaan, of op tijd stoppen en over te stappen op adoptie.
De tijd zal wel raad brengen hé !

Ikke, ik hoop echt voor jou dat het pos. blijft verder gaan.
't zou een enorme steun zijn, wetende dat er echt pogingen lukken in Jette. ('k weet dat wel hoor, maar zo'n echt vb. is altijd plezanter hé !)
De duimen staan omhoog ze meid !

Ems, lukt het bij jullie al ?
Weten jullie al wanneer jullie er weer aan beginnen, of wordt dat beslist op de latten ?
Ge hebt nog tijd hé...

TV, hoe gaat het ?? Voelt ge iets van uw Clomid ?
Succes hé !

Ewel Nina, ik denk dat ook dikwijls... Had ik maar voor kinderverzorgster gestudeerd... Kon ik die klok maar terugdraaien.
Op zich vind ik het niet erg om naar kindjes te gaan, alleen een moederhuis... hoeoeoeoeoeoeoeoeoeeeeee... dat is wat anders !!!
Een een geboortelijst gaan opzoeken, en der wat moois uit kiezen... pfffffff, ook zwaar !

K. alles ok met jou ??
We verwaarlozen je mss een beetje hé, omdat ge zwanger zijt, maar 't is zeker niet de bedoeling zenne.
We hebben die supporters nodig !

Straks weekend....
Zalig !

Groetjes,

Evita

Berichtdoor Evita » 07 dec 2007, 15:37

Hallo dames,

Ik kom jullie gewoon even veel success wensen. Geef de moed niet op, het kan nog altijd lukken.

@ D: ik herken mijzelf in jouw verhaal! Wij hadden 3 mislukt ICSI achter de rug toen wij besloten hebben dat wij met adoptie verdergaan. Iemand daarboven wilde niet dat wij adopteerden. ( de adoptieprocedure opgestart, 1 jaar mee bezig geweest). Wij wilden toch onze droom nog niet opgeven en hebben toch nog 1 ICSI gewaagd. Ik ben nu 5 weken zwanger ;) Wij geloofden er echt niet meer in en toch is het ons gelukt. Geef de moed niet op dames ookal lijkt het soms echt moeilijk!

veel success

Terug naar “Vruchtbaarheid”