Wie ervaring met KID (in man-vrouw relatie) ?

D.

RE: Wie ervaring met KID (in man-vrouw relatie) ?

Berichtdoor D. » 20 nov 2007, 06:16

Hej,

Ikke, we gaan daar nog samen in de wachtzaal zitten voor de inseminatie...
16 en 13mm, dat zal ik gisterenmorgen mss ook wel gehad hebben.
Wij moeten vanavond terug naar Jette, om 19u30.
Mijne man gaat mee, want 't is tegenwoordig overal fille. Normaal gezien rijden we langs den A12, maar nu zijn ze ook in Breendonk aan't werken.
Dus als 't fille is, slaat hij wel ergens af, en rijdt hij volledig rond, die kan er wat van zenne, al een chance !
Het nadeel natuurlijk is dat ik pas woensdag de uitslag ga hebben, en dat ik pas woensdag verlof kan vragen voor donderdag....
't zal weer wat zijn, 'k hou m'n hart al vast.
Ben dus één van degene dat er absoluut geen chance mee heeft.
Probeer idd maar goed te rusten overdag, want zo met de nacht staan... 't zal niet simpel zijn !

Ems, met jullie alles ok ?
Hopelijk groeit er ook wat moois in je buik hé.

TV, nog lekker aan't aftellen ?
Je vroeg nog wanneer we op controle moesten gaan.
Wel, in Jette is dat op dag 12 of 11 (of nog vroeger als je echt een korte cyclus hebt) Nu ik ga altijd op dag 10 (zeker als dat op een WE valt). Ben veel te nerveus om te wachten tot dag 12.
Ik dacht dat folikkels +/- 1 à 2mm per dag groeien, maar 't zal er mss van afhangen of je straffe medicatie neemt of niet. Nu neem ik geen medicatie meer, maar 'k heb den indruk dat ze meer groeien. 't zal mss wel een nipteke zijn voor deze maand. Hopelijk ben ik niet te laat.
Vanavond weten we meer.
Allesinds, met clomid groeiden ze bij mij veel te hard en ook te veel.
Mss wel goed voor een ICSI met donor ?

Allé, we gaan ons tasje thee eens drinken en dan douchen en werken (beuuuuhhhhhhhhhhhhh)

Groetjes,
D.

Ems

Berichtdoor Ems » 20 nov 2007, 21:12

@ D: 'k Wilde gewoon nog effe informeren hoe het vanavond gegaan is en of je alles geregeld krijgt voor de komende dagen...

Hoe gaat het met de anderen?

Hier voorlopig alles ok - beetje last van de Pregnyl (moe! borsten! auw!), maar verder voel ik weinig of niks... 't Is gelukkig ook druk genoeg om er niet te vaak aan te denken - ik heb het gevoel dat de 14 dagen deze keer wel eens heel snel voorbij zouden kunnen zijn!

D.

Berichtdoor D. » 21 nov 2007, 06:07

Goeiemorgen,

Gisteren was het weer een lange weg richting Jette.
Avondspits en regen, ge moet niet vragen !
Maar de langste filles deden zich toch weer voor in Jette.
Toch een half uur moeten wachten bij de BN, en een half uur moeten wachten op de echo. (Ems, in Jette doen ze BN bij de echo's (terwijl je zit te wachten), maar alleen 's morgens en in de week)
Ze waren wel allebei heel vriendelijk !
Resultaat : links eentje van 18.5mm en rechts eentje van 18mm, het bmsv was 12mm dik.
't ziet er dus goed uit. 'k hoop alleen maar dat ik nu deze vm ofzo geen eisprong heb, want wat er dan gaat gebeuren ???
'k vraag me af hoe ze dat gaan zien ?
Gisteren zat ik ook al heel de tijd te denken van : oei, 'k heb al een eisprong gehad, maar ze zei : zolang ik hier de folikkels zie, heb je geen eisprong gehad. Anders zou ik niks zien.
Iemand ervaring met zo'n toestanden ? Want als ze me deze nm bellen om vb. te zeggen : je mag vanavond je pregnyl zetten, dan kan ik vb. deze vm toch een eisprong gehad hebben ?
'k zit er weer fameus aan te denken hé....

Ems, hebt ge altijd last van pregnyl ?
Hoeveel ampulles moet ge spuiten ?
Wij 1tje. Maar 'k heb er feitelijk nooit last van.

Ikke, hoe gaat het met jou ?
Wanneer is het "the day" voor jullie ?

TV, 't begint te korten hé.
We zitten al goed over den helft van de maand hé.
Vraag alvast maar een kindje aan de Sint, 'k heb het ook gedaan...

K., alles ok met de twins ?
Wanneer hebt ge terug een echo ?
Voelt ge al iets ?

Groetjes,

K

Berichtdoor K » 21 nov 2007, 08:20

@ D, je moet je geen zorgen maken hoor dat ze al zouden springen. Ze zien dat aan de bloedwaardes. Welke juist dat weet ik niet, maar iets in je bloed verhoogt naarmate je dichter bij je eisprong komt en zo weten ze wanneer je natuurlijke eisprong in zicht is... Dus geen zorgen maken daarover!!!!! Voor de rest ziet het er wel super uit he... mooi bmsv en 2 mooie follikels!!!! Dat ziet er echt heel heel goed uit!!!!!

@ TV, nog effe tanden bijten, maar niet te hard he, zie dat je nog wat over houdt he.... :) Want wie weet wil je vanalles knabbelen als het zover is...

@ ikke, hoever staat het bij jou??? Dat zag er ook al heel goed uit he!!!!

@ Ems, voor jou ook aan t korten, wanneer heb je nu juist de inseminatie?? Bij 2 ampoules pregnyl had ik ook altijd last, maar bij eentje niet... t zal zijn hoe je lichaam er zelf op reageert he...

Bij mij alles onder controle... op 14/12 mag ik terug op onderzoek gaan, dan ben ik 16w... Ik merk wel dat ik begin uit te dijnen... ineens is dat buikje opvallend aanwezig. Heel gek, van de ene op de andere dag is het precies verdubbelt in omvang... nu ja, het mag hoor, dan weet ik dat ze goed groeien.

Veel liefs

ikke

Berichtdoor ikke » 21 nov 2007, 09:55

idd D. niet te ongerust zijn als de LH stijgt in je bloed komt de eisprong er aan, ze kunnen dat dus heel goed zien in je bloed (als ik me niet vergis mag je ook pas pregnyl spuiten als de lh aan het stijgen is)

hier dus gistermorgen fille naar jette, al had ik het geluk dat het alleen op de baan was, in jette op 5 min weer buiten.

gisterenavond dan al moeten spuiten (pregnyl) en donderdag morgen is het dan zover.

ben ondertussen uit de nacht zenne en ben al vrolijk lates aan het doen deze week. vandaag is mijn mama zo lief geweest om zoontje naar school te doen, zodat ik kon bijslapen om uitgerust te zijn voor morgen. ik moet zeggen het heeft deugd gedaan.

hou jullie goed allemaal
liefs

D.

Berichtdoor D. » 21 nov 2007, 16:29

Hej dames,

Ikke, morgen duim ik hoor !!
Ge zijt me 1 dagje voor. En die mama's hé, wat zouden we zonder hen doen...
'k kan me voorstellen dat het za-lig geweest moet zijn om eens te kunnen uitrusten ! Heb je er geen problemen mee of zo af te wisselen van dag naar nacht ?
Ik mag dus morgen gaan.
Jette heeft daarnet gebeld, en tussen 22u en 23u 1 ampulle pregnyl zetten, en vrijdag om 10u30 doen ze de inseminatie.
Raar hé, dat ze bij een inseminatie altijd zeggen : tussen dat en dat uur, of rond dat uur... Bij een ICSI moest het altijd stipt gebeuren.
'k weet wel al dat ik vrijdagavond met de utro's moet starten.
Te weinig progesteron dus ?? mmmmmm, zit ik me daar weer zorgen om te maken. ('t is altijd wel iets bij mij zenne, ge gaat dat nog dikwijls denken !)

K., tja, als er 2 inzitten, groeit de buik en duien wel dubbel zo hard hé !
Ach, dat gaat er wel af. 't belangrijkste is dat het gezonde boelies gaan zijn hé.

Ems, alles ok ? Toch niet te hard aan't verhuizen hé ?

TV, we tellen mee af zenne !

Groetjes,

tv

Berichtdoor tv » 21 nov 2007, 20:39

@D, ik hoop dat je je nodeloos zorgen maakt ! Ik denk wel dat ze in Jette weten wat ze doen ! Ze zullen daar zeker geen risico nemen en de kans laten je eisprong te laten plaatsvinden zonder dat de inseminatie is gebeurd ! Kop op hoor ! Moet jij vanavond laat de pregnyl zetten en dan vrijdagmorgen kid ? Ik krijg de pregnyl 's morgens en de morgen erna doen ze de KID ! Raar toch, dat elk ziekenhuis zo zijn werkwijze heeft ! Hopelijk is het allebei een goede manier, want dan word ik ongerust...
Goed idee om "kindje" te vragen aan Sinterklaas ! Ik moet misschien op 6 december mijn schoentje klaarzetten met een pampertje in... moest het maar helpen !

@K, tof zeg, die bijkomende buik ! Ben stiekem toch een beetje jaloers, moet ik zeggen ! Maar ik weet zeker dat je dat wel begrijpt ! Hou je goed en hou ons op de hoogte !
Dank je voor de aanmoediging !! 't Ja, hopelijk kan ik indertijd gauw rare "goestingetjes" krijgen...

@ikke, ik hou mijn duimen klaar voor morgenochtend !! Eigenlijk moet ik na morgen meer duimen hé voor een goede afloop ! Ontspan maar goed nadien en laat je wat verwennen !!

@Ems, goed dat je weinig klachten hebt ! Je hebt de goede spirit : als de dagen snel voorbij gaan is het omdat je er weinig aan denkt ! Het zou wel eens de goede keer kunnen zijn ! Toi toi toi !!!! Op naar 2/12

Jaja, het aftellen is al begonnen hoor ! Hier ook ééntje die zich zorgen maakt ! Ga dus ook maar eens "mijn ei" leggen é... Ik heb elke maand duidelijke slijmvliesafscheiding (sorry voor de details) waaruit je de (on)vruchtbare dagen kan herkennen en ik temperatuur ook al een tijdje (ook daaraan zie je de evolutie in je cyclus) Deze maand heb ik het gevoel dat ik gewoon helemaal geen slijmvlies heb verloren en in mijn temperatuurscurve zie ik geen eerste fase van cyclus, laat staan een verhoging na eisprong (die normaal al zou moeten gebeurd zijn) Tenzij het nog moet komen, maar dan zal ik een mega-lange cyclus hebben ! Mijn negatieve fantasie sloeg daardoor weer op hol ... "zou ik misschien geen eisprong gehad hebben, "straks heb ik geen eicellen meer", "ben ik in een vroege menopauze aan het komen" ???? Damned, ik ben een stresskonijn en een piekeraar !! Moest toevallig nog langs bij de huisarts en heb hem erover aangesproken ! Hij zei dat het best mogelijk is dat je eens geen eisprong hebt ! Hoop dat hij gelijk heeft, want anders zie ik onze KIDpogingen ook niet goed aflopen !

Slaapwel voor straks...zzzzz

TV, 30j - 1e kid-iui - december - Brugge
Ikke, 29, 3de KID (deze week)- Jette
D, 35j - 3e KID, 2e echo 20 nov. (?) . - Jette
Ems, 27 j, 4e kid-UIU - UZ A'pen, NOD op 02/12.
K, 31 (bijna 32)j, - 1e icsi voor 2e kindje (na 2 cryo's) - zwanger voor 29/5/08
GHB Leuven

Ems

Berichtdoor Ems » 21 nov 2007, 21:58

Leve het onderwijs en het ¿rustige¿ leven met ¿veel¿ vakantie en ¿maar¿ 20 uren werk per week¿ NOT!! Ik heb het zóóó verschrikkelijk druk dat ik nauwelijks tijd heb om te denken aan het feit dat ik in mijn wachtweken zit¿ Overzichten van de geziene leerstof maken, examenvragen opstellen, modelexamens oplossen, en tussendoor ook nog een oudercontact en niet vergeten af en toe ook nog eens ¿gewoon¿ les te geven (aan dubbel tempo, want natuurlijk moeten er die laatste weken nog zoveel pagina¿s door)¿ ¿k Ben dus momenteel ook een beetje een stresskonijn, alleen heeft het niks met de KID te maken :)

Verder blijft het hier status-quo: nog steeds ontploffingsgevaar ter hoogte van mijn borsten, maar verder niks, nada, noppes ¿speciaal gevoel¿¿

@ D: Ik kan alleen maar beamen wat de anderen al geschreven hebben, hoor! In Jette weten ze heus wel wat ze doen en ze gaan zeker geen kostbare cyclus verloren laten gaan. Geloof me: ze weten beter wat er bij jou vanbinnen al dan niet aan de gang is dan jijzelf! Het is wel een goed teken dat je twee follikels hebt ¿ da¿s twee keer zo veel kans op een geslaagde poging!

@ K: Leuk hé, dat buikje! (Nu nog wel, wacht tot ze allebei 30 cm zijn en ook nog in je buik moeten passen :)). Ik tel mee af naar 14/12!

@ Ikke: Fingers crossed voor morgen!! Hoe laat mag je gaan? Ga je nadien nog werken of neem je lekker een dagje vrij? Heeft je vriendin het kunnen regelen op school zodat ze mee kan? Ik vind het toch altijd belangrijk dat mijn ventje erbij is! Bovendien heeft hij ook al een aantal keren moeten assisteren (inseminaties gaan bij mij meestal niet zo vlot ¿ blijkbaar zit er een kinderslot op mijn baarmoeder) en moeten helpen om tangetjes ed vast te houden. Hij heeft dus wel degelijk al een aantal keren zijn steentje bijgedragen!

@ D: Niet te veel zorgen maken en een beetje vertrouwen hebben in jezelf en in de dokters. Een positieve instelling is al het halve werk (¿t is een goei die het zegt¿)!! Ik hou mijn vingers in elk geval gekruist tot vrijdagavond!

@ TV: Zelfde raad als aan D: heb een beetje vertrouwen in jezelf! Waarschijnlijk heb je gewoon wel netjes een eisprong gehad, maar heb je het slijmverlies per ongeluk niet opgemerkt of zo¿ Ik bedoel maar: maak je niet te veel zorgen op voorhand ¿ daar heb je nog meer dan tijd genoeg voor als zou blijken dat er écht een probleem is! Nog een weekje geduld en dat weet je alweer veel meer!

D.

Berichtdoor D. » 23 nov 2007, 05:28

Ems, ge hebt gelijk, ik weet het wel, maar toch hé....
Gisteren is trouwens die map dan Kind en gezin toegekomen over adoptie.
Ik kon me uiteraard niet inhouden, en 'k heb naar dat voorbereidingscentrum gebeld om ons in te schrijven voor die cursus.
Was niet nodig, zij zouden ons uitnodigen. De cursus zou in A'pen doorgaan ergens in januari. Niet echt heel lang wachten dus.
Hoe gaat het met jou ?
Haha, die pijne borsten, 'k zit er ook een beetje mee sinds die pregnyl is ingespoten. Vooral weer groter hé !
Mijne man trekt dan altijd een gezicht van : jawadde !!!
Wanneer moet je nu testen ?

Ikke, alles ok met jou ?
Niet t emoe door de wisseling van de shiften ?

TV, nog effe hé, we tellen hier nogal is mee af met jou hé !!!
Nog een weekske en 't is december....
Geniet nog effe van je pregnylvrije periode ;-)

Ems, moet jij feitelijk utro's gebruiken ?

Ik ga sebiet m'n kindjes halen !!!
Ben er klaar voor zenne !!

Groetjes,
D.

tv

Berichtdoor tv » 23 nov 2007, 16:46

Damned, damned !! Slecht nieuws : ik moet onze kid-poging uitstellen tot januari ! Reden : ik moet een goeie maand medicijnen nemen die in geval van zwangerschap absoluut niet mogen genomen worden ! We zouden het onszelf nooit vergeven als we daar niet zouden achter kijken ! Trouwens de dokter heeft het ons ook afgeraden ! We overreageren dus niet...
Hatelijk gewoon, we waren nu zo dichtbij ! Ik ga hier dus nog een maand komen zagen hé ! Op naar januari 2008 !!!

@Ems, ben dus niet de enige die zich op dit moment moet bezighouden met school ??? Maak de meeste mensen maar eens duidelijk dat het onderwijs wel degelijk veel werk heeft ! Onbegonnen werk é !!
We blijven supporteren hoor !! Zou het helpen om te praten tegen je buik ? ;)
Bedankt voor je opbeurende woorden !!! Aangezien de poging nu toch uitgesteld is, ben ik wat geruster ! Als er deze keer is mis was, heeft mijn lichaam een maand tijd om weer in z'n plooit te vallen !

@D, fijne vooruitzichten met de adoptie-cursus ! Zo kan je je gedachten wat focussen op andere dingen ! Wanneer moet jij testen ? Pas je het lijstje aan ?

@K, ikke, groetjes en een fijn weekend!

TV, 30j - 1e kid-iui - januari 2008 - Brugge
D, 35j - 3e KID, 2e echo 20 nov. (?) . - Jette
K, 31 (bijna 32)j, - 1e icsi voor 2e kindje (na 2 cryo's) - zwanger voor 29/5/08
GHB Leuven

Gast

Berichtdoor Gast » 24 nov 2007, 06:11

Aiaiaiaiiiiiii TV, zeg dat het niet waar is hé !!!
Ge zijt toch niet ziek hé, omdat ge medicatie moet nemen ...
Of is dat ter voorbereiding van de KID ?

Hier alles ok, vroeg wakker, 'k moest naar 't toilet, en dan geraak ik langs geen kanten meer in slaap.
Voor de rest nog steeds zere borsten van de pregnyl.
Effe voor alle duidelijkheid : gisteren heeft die dokteres van Jette het nog eens gezegd : ge moet niet echt iets voelen hé.
Als er sympt. zijn, komen die normaal pas rond week 6.
Ze vertelde dat zijzelf 4 maanden ver was voor ze't wist. En ze hebben het dan nog ontdekt aan de frietjes waar ze steeds goesting in had.
Ze had elke maand nog een bloeding, en daarmee dat ze't dus niet wist dat ze zwanger was.

Vandaag nog een druk dagske voor de boeg.
Hond trimmen, boodschappen doen, en dan tegen 6u moeten we naar een feestje.
Morgen hebben we't ook lekker druk.
Hoe drukker hoe beter, want dan denkt ge der minder aan hé.

Zo dames, 't lijstje is aangepast, geniet nog van jullie weekend en tot gauw !

Groetjes,

D, 35j - 3e KID, 23/11 - Jette, NOD op 5/12 (Sinterklaas... 'k moet er geen tekening bij maken hé....)
GHB Leuven

ikke

Berichtdoor ikke » 25 nov 2007, 14:24

hallo hier ben ik nog eens
overschakeling van nacht naar dag valt nog mee hoor tenminste als je dan niet direct naar de vroege moet. alleen het opstaan om vincent naar school te krijgen is wat te veel,... maar mijn mama heeft dus effe bijgesprongen.

weet je waar ik in jette telkens opnieuw van verschiet? van het aantal buitenlanders dat er zijn. maandag zelfs iemand in bourka. had er nooit bij stil gestaan dat het van de 'islam' mocht. maar blijkbaar wel dus.

hier loopt alles zijn gangetje, afwachten tot 3 december hebben dan afspraak met dr blockeel en laat dan ook bloed nemen. is dan wel een dag te vroeg, maar anders moet ik op 4 december alweer naar jette bollen en dat is een beetje te stom hé.

en hoe staat het bij jullie?
als ik me niet vergis zijn we met 3 (on)geduldig aan het wachten op de bn hé

Ikke, 29, 3de KID (BN 3/12)- Jette
D, 35j - 3e KID, 23/11 - Jette, NOD op 5/12 (Sinterklaas... 'k moet er geen tekening bij maken hé....)
GHB Leuven

D.

Berichtdoor D. » 27 nov 2007, 05:10

Goeiemorgen allemaal,

Het is nog vroeg, maar overdag heb ik het altijd zooooooo druk hé.

Ha Ikke, ik moet daar ook altijd mee lachen, allé lachen, begrijp me niet verkeerd, maar ik wist niet dat dat mocht van hun godsdienst.
Ik vraag me dan af, wat als vb. een mannelijke gyn. de inseminatie, of de PU of de TP zou doen... Gaan die dan ook van hun peretten maken ?
Vroeger zat ik toch in LIFE hé, daar hebben we eens meegemaakt dat er een oud dametje van +/-75jaar binnen kwam. Ze ging netjes in de wachtzaal zitten.
Tot een paar min. later, dan begon ze zo te denken : tiens, ik denk dat ik hier niet goed zit....
Wel grappig !

Hier alles ok, geen nevenwerkingen buiten zere borsten van de utrogestan.
Zeg, moet jij dat eigenlijk nemen ?
Ik dacht dat jij het altijd zonder hormonen deed hé ?

En Ems, wanneer is het "the" day ??
't begint te korten voor jullie hé ?

TV, alles ok meid ??
Wachten is hatelijk hé !

Groetjes,
D.

Ems

Berichtdoor Ems » 27 nov 2007, 16:31

Hoihoi

¿k Heb een tijdje niks van me laten horen¿ Niet dat er iets speciaals aan de hand is, maar de afgelopen dagen waren ¿drukdrukdruk¿¿ Zaterdag hadden we die begrafenis en dat was best een zware dag. Gisteren moesten al mijn examenopgaven klaar zijn, dus de rest van het weekend bestond uit vragen verzinnen en weer schrappen, modeloplossingen maken,¿ Ondertussen zijn we ook nog keihard aan het werken in het appartement van mijn schoonmoeder, en dan schiet Zappy-en er dus wel eens bij in¿

@ TV: jammer dat jullie nog een maand moeten wachten¿ Ik hoop dat er niks ernstigs met jou aan de hand is omdat je die medicijnen moet nemen. Als de dokter zelf ook afraadt om een inseminatie te doen als je die medicijnen neemt, zou ik zijn raad toch maar opvolgen ¿ hoe groot de teleurstelling ook is. Er zijn niet veel gelukkigen bij wie het van de eerste keer lukt, maar stel dat je toch een van hen zou zijn en dat je een miskraam of een gehandicapt kindje zou krijgen ¿ ik denk niet dat je jezelf dat ooit vergeeft. Gelukkig is er in december nogal wat ¿afleiding¿ met de feestdagen ¿ je zal zien dat de tijd voorbij vliegt ¿ én jij kan op nieuwjaarsnacht nog vrolijk met een glaasje champagne klinken op het geluk dat jullie in 2008 ongetwijfeld toelacht!

@ Ikke en D: moeten jullie gaan voor een bloedtest? In het UZA zeggen ze altijd dat ik gewoon mijn menstruatie moet afwachten, en als die niet komt, moet ik een test doen en als die positief is, bloed laten nemen. Ik heb totnutoe dus nog nooit een bloedtest gehad om na te kijken of ik al dan niet zwanger was ¿ ik ging gewoon ergens tussen de eerste en de vijfde dag van mijn nieuwe cyclus (nadat ik ongesteld geworden was) voor een echo en bloedname om de nieuwe poging op te starten.

Ik begin ondertussen wel lichtelijk ongeduldig te worden. Normaal gezien zou ik zondag (liefst niet) ongesteld moeten worden, maar met de verhuis van zaterdag in het vooruitzicht, ga ik vrijdag al een test doen. Mijn borsten zijn nog steeds behoorlijk pijnlijk én gigantisch (echt gigantisch!!), maar verder voel ik niks speciaals. Heb van ¿t weekend wel last gehad van menstruatie-achtige buikpijn, maar dat kan ook het gevolg van de begrafenis-stress geweest zijn.

Op zich heb ik het deze keer allemaal vrij goed uit mijn hoofd kunnen zetten, maar nu begint het toch spannend te worden. ¿k Heb vannacht ook gedroomd dat ik een positieve zwangerschapstest had ¿ ik was voor een urinetest in het ziekenhuis en moest in een potje plassen, maar daar zat ook nog een beetje plas in van een andere vrouw. Toen de test positief was, kon de verpleegster dus niet zeggen of ik zwanger was of die andere vrouw én beweerde ze dat een urinetest maar één keer per dag kon gebeuren en ik dus de volgende dag moest terugkomen¿ Complete onzin dus (maar ik droom altijd nogal heftig en met veel fantasie), maar ik hoop stiekem toch dat het een voorteken is :) Enfin, nog drie nachtjes slapen en dan zal ik het wel weten ¿ de vorige keer had ik ook twee dagen te vroeg getest en dan was het resultaat (helaas) ook correct. Ik reken er dus wel op dat ik het vrijdag al ga weten¿ Houden jullie nog effe je vingers gekruist?

D.

Berichtdoor D. » 27 nov 2007, 19:35

Uiteraard houden wij die vingers gekruist.
Zeg ems, maar die dikke borsten is wel een goei teken hé ??
Dat ze pijn doen, dat kan nog van de utrogestan zijn, maar groot ???
De kans zit er dus dik in.

Yep, in Jette moet je gaan voor een bloedtest.
Ze zouden daar (ook al is het negatief) het één en ander uit kunnen halen, alhoewel ik er wel m'n bedenkingen bij heb.
Maja, zij vragen, wij doen.

Hier is't nog een dikke week wachten.
Dus, nog effe weg van de stress.

Ikke, gij mogt 1 dagje voor mij testen zeker ?

Groetjes,

tv

Berichtdoor tv » 27 nov 2007, 19:45

@Ikke of D (24/11 07:11)
Nee,nee, ik ben niet ziek, maar alleen een beetje last van een inwendig probleempje ! Niets ernstigs hoor ! Ik ken zelfs iemand die ooit een zalf moest gebruiken tegen een huidprobleem en de eerste 6 maanden niet zwanger mocht zijn ! Sommige producten zijn echt niet goed hé voor zwangerschappen !
Heb ik ook al meerdere keren gehoord :als vrouwen niets speciaals voelen, dan is het meestal raak !!
Tof feestje gehad dit weekend ?

@Ikke, je hebt gelijk, je kunt maar beter de afspraak en de bn samen doen vallen ! Die mama's hé...ze zijn van goud ! Ik heb er ook zo ééntje die met veel plezier iets voor me (ons) doet ! Ik hoop dat ik ooit ook zo'n mama mag worden ! Ik heb haar dat al veel gezegd !

@D, 't ja, wachten is serieus lastig ! Vooral omdat ik ergens zeker ben dat de eerste poging toch niet zal lukken ! Zou al willen aan de tweede beginnen... (tenzij toch een wonder geschiet bij de eerste kid)

@Ems, laat ons hopen dat je droom idd een voorteken was ! Ben jij ook zo'n heftige dromer ? Ik ben ook zo! M'n ventje moet 's morgens vreselijk raar kijken of lachen als ik mijn dromen vertel !
Natuurlijk volgen we de raad van de dokter op ! Geen twijfel mogelijk ! Het is jammer maar helaas...! Champagne drinken op de feestdagen doe ik zowieso nooit ! Ben niet echt een alcohol-liefhebster! Geef mij maar kinderchampagne, dat lust ik veel liever ('t ja, ik reken mezelf bij de "rare mensen")
Een aperitiefje kan er meestal wel in, maar wijn of bier, daar pas ik voor!
Veel succes met je examens ! De mijne zijn ook gecopieerd en wachten op de goede antwoorden, maar dat is voor binnen anderhalve week (10/12)

Hou jullie goed dames, ik ben jullie supporter !!

@K, alles goed met de baby's ?

groetjes

Ems

Berichtdoor Ems » 28 nov 2007, 15:21

@ D: Ik neem geen Utrogestan. Behalve 1 spuit Pregnyl gebruik ik niks van extra medicijnen of hormonen ¿ ik ga voor puur natuur¿ ¿k Heb vandaag wel de toelating in de brievenbus gekregen voor de terugbetaling van Menopur vanaf de volgende cyclus, want dit is de laatste keer dat we het zonder ¿hulpmiddelen¿ proberen¿ De volgende keer zal sowieso niet voor volgende maand zijn - we zijn eind december (op het moment dat ik mijn NOD zou hebben) met de ganse familie op vakantie en ik heb liever geen teleurstelling over nog maar eens een mislukte poging met de hele familie erbij. Waarschijnlijk wachten we tot februari of maart voor we een nieuwe poging zouden doen.

@ TV: ik droom altijd heel erg, echt niet te doen. De meest idiote dingen ook, en ik kan ze me ¿s ochtends ook meestal nog heel goed herinneren. Vannacht heb ik gedroomd dat ons huis anders ingedeeld was en vanmorgen was ik echt effe het noorden kwijt. Ik moest zowaar eventjes nadenken over achter welke deur de badkamer nu weer zat¿ (en dat terwijl we hier al 1,5 jaar wonen en ons huis echt niet zo gigantisch is). Mijn eerste examens komen dinsdag al binnen, maar ik heb in totaal 8 examens, dus ik blijf verbeteren tot de allerlaatste dag¿ Ik zal wel blij zijn als de lessen stoppen ¿ zowel ik als mijn leerlingen zijn duidelijk toe aan een rustpauze

Nog twee nachtjes slapen!

ikke

Berichtdoor ikke » 28 nov 2007, 16:53

het is hier weer een hele boterham om te lezen,...

ik jette moet je idd telkens op bloedname. ik moet op dag 12 gaan en als die test positief is ook op dag 15. ze controleren dan of je hormonenpeil normaal blijft staan en ze hebben dus ook zo gezien dat ik een cyste had. het heeft dus wel degelijk zijn nut.
dit keer ga ik dus op dag 11, maar volgens mij maakt het niet zoveel uit of je nu s avonds gaat op dag 11 of s morgens op dag 12.

voor de rest voel ik niets deze keer, zaterdag kort hoofdpijn gehad, maar is beter geworden na dafalgan. ik neem dus geen risico meer en bij hoofdpijn die langer als een uur duurt (of erger wordt) neem ik dafalgan. denk dat 1 dafalgan nog beter is als een mega migraine aanval.

heel wat stressers onder jullie blijkbaar (of zijn het vooral de leerlingen die stressen) is wel goed om dan even aan iets anders te kunnen denken denk ik.

groetjes

D.

Berichtdoor D. » 30 nov 2007, 06:56

Goeiemorgen dames,

En Ems ??
Hebt ge getest ?
Die dikke borsten vind ik anders toch een pos. teken zenne.

Ikke, ik voel ook niks, geen pijnlijke borsten, geen grote zelfs, niets raars in den buik...
Afwachten.
Maar ik kan het allemaal best uit m'n hoofd zetten.

Maandag moet ik weer naar Jette, naar Dr. Camus.
De gewoonlijke afspraak van : lukt het na 3X niet, moet je weer naar de dokter.
Slecht uitgerekend dus... want ik kan pas woensdag testen.
En ikke, ik denk dat dat wel te vroeg zal zijn hé.
Maja, we gaan er alvast maar naartoe : STEL dat het negatief is... wat dan ??
Weten jullie of ze gewoon met dezelfde donor verder gaan, of een andere kiezen ?

Ems, hou ons op de hoogte hé !

Groetjes,

Ems

Berichtdoor Ems » 30 nov 2007, 10:54

Het controlevenster was vanmorgen zo wit als de sneeuw op de Zuidpool en de test met andere woorden zo negatief als de temperaturen op Antarctica... Weer een poging mislukt dus... :( :( :( :(

De volgende zal voor over een paar maanden zijn - we nemen nu sowieso minimaal twee maanden rust. En dan begint de hele miserie met extra hormonen inspuiten etc... Kan niet zeggen dat ik er erg naar uit kijk...

Enfin, nu is het wachten op die stomme regels (normaal gezien zondag) en dan zien we volgend voorjaar wel weer.

Verdomme, verdomme, verdomme...

Nina Van Herck

Berichtdoor Nina Van Herck » 30 nov 2007, 17:27

Hallo,

Mag ik erbij komen om mijn verhaal te vertellen?
D. heeft mij voorgesteld om hier met lotgenoten te praten en eerst zat ik bij preconceptie: KID, maar daar was ik meer tegen mezelf aan het praten dan tegen lotgenoten. En toen vertelde D. over dit forum.

Dus hier in het kort mijn verhaal.
Mijn vriend en ik zijn al bijna 1,5 jaar bezig met behandelingen in GHB Leuven zonder enig resultaat. Mijn vriend is volledig onvruchtbaar, hij heeft het klinefelter sybdroom dat wil zeggen dat hij 1 chromosoom te veel heeft, hij heeft een X en 2y chromosomen, en doordat hij 1 chromosoom meer heeft, heeft hij geen levende spermacellen. Dus als we kinderen willen ( en dat willen we zeker!!!!) moeten we beroep doen zoals jullie op een donor.
En bij mij is er normaal gezien niets aan de hand.

Dit is in het kort ons verhaal.
Nu dit zijn de behandelingen die we gedaan hebben.
4 keer HIUI of zoals ze ook zeggen inseminatie met donorsperma: niet zwanger
1 keer IVFD, waarvan 1 teruggeplaatst op dag 5: niet zwanger, en 2 ingevrozen
1 keer ICSI, waarvan 2 teruggeplaatst op dag 3: niet zwanger, en 4 ingevrozen
2 cryo's terugplaatsing in natuurlijke cyclus: niet zwanger en dus nog 2 ingevrozen.

Maar nu zijn we even gestopt met behandelingen en zijn eens te rade gegaan bij een andere dokter en ziekenhuis.
Wij zijn naar Edegem bij Koen Claasen ten rade gegaan en die heeft gezegd dat ik een dikke pechvogel ben en geen hopeloos geval.
Dus nu gaan we daar onze behandelingen verder zetten.
Maar eerst eens goed van de feestdagen genieten en dan kunnen we er met volle moed terug tegenaan gaan.

Dit is ons verhaal zowat, ik ga jullie nu regelmatig op de hoogte houden.
Dus je hoort nog van ons.

Groetjes Nina Van Herck

Ems

Berichtdoor Ems » 30 nov 2007, 18:15

@ Nina: Hey, Welkom op ons forum! Zo te lezen hebben jullie ook al een hele lijdensweg achter de rug¿ Ik bewonder de moed die je hebt om door te blijven gaan! Mijn man is ook onvruchtbaar (door zware chemotherapie toen hij tiener was), dus KID is ook onze enige optie. En wij zijn ook in behandeling in het UZA en hebben nu 4 IUI¿s achter de rug, dus als je vragen hebt over de gang van zaken daar: shoot! En wie weet komen we elkaar er volgend jaar wel eens tegen in de wachtzaal¿

Maar dus¿ kleine update van het verhaal van vanmorgen: toen ik vanavond (dodelijk gefrustreerd :)) de test nog eens uit de vuilnisbak viste, bleek er een, weliswaar zeer (zeer) lichte, streep op te staan¿ ¿k Heb hem vanuit alle hoeken en kanten bekeken én door een ¿onafhankelijk panel¿ (hoewel¿ mijn man ¿ waarschijnlijk net zo bevooroordeeld als ik :)) laten beoordelen en de streep staat er wel degelijk¿ Vraag is natuurlijk of dit resultaat nog betrouwbaar is ¿ het was immers al enkele (vele!) uren geleden dat ik de test gedaan heb¿ Maak ik mezelf wat wijs of hebben we vanmorgen met onze slaapoogjes niet goed gekeken en bestaat er dus toch nog een waterkansje dat deze poging gelukt is? Ik heb geen flauw idee¿

Enfin, ¿t Zal door de verhuis sowieso niet lukken om opnieuw te testen morgen, dus ik probeer geduldig (hopeloos!) af te wachten of ik zondag ongesteld word of niet, en ga anders maandag ineens bloed laten nemen¿

D.

Berichtdoor D. » 30 nov 2007, 18:55

Whoeeaaaaaaaaaaaa Ems !!!
Zeg dat het niet waar is zeker !!
Ik heb er geen flauw idee van hoe dat dat in mekaar zit.
De keren dat ik 's morgens getest heb, hield ik die test tegen elke lamp dat ik hier in huis kon vinden, in de hoop dat ik een zeer licht streepke kon vinden, maar no, noppes.
Uit pure frustratie ben ik hem telkens vanachter in de garage in de container gaan smijten.
Maar vertel ne keer ??
Voelt ge iets wat ge anders niet voelt ?
Want ge had het over grote borsten hé ??
Nu 't kan wel zijn dat ge met slaapoogskes gekeken hebt, en dat e rwel degelijk iets stond hé ?
De welke hebt ge trouwens genomen ?
'k heb gehoord dat die van de GB nl. Quid de meest gevoelige zijn.
MAAR, ik heb dat onlangs aan de dokter gevraagd die de inseminatie deed : HCG is pas in urine op te sporen vanaf 50.
Onder de 50 vindt ge niets in urine, wel in bloed, en onder de 50 is wel zwanger voor Jette.
Voilà sé, dat weten we dan ook weer hé.
Maar jongens toch... gaat ge morgen wel kunnen verhuizen ??
niet te veel breken hé ?!

Ha Nina, ge hebt ons gevonden.
Hier ook iemand met ne man met genetische afwijkingen.
Problemen zitten tussen geen 21, 22 en 23.
Ik zou natuurlijk zwnager kunnen worden, maar de kans op een miskraam is té hoog : +50%, om dan nog maar te zwijgen van de gezondheid van het kindje.
Dus ja, feitelijk kunnen we niet natuurlijk zwanger worden hé.

Ik zit in die vreselijke WW, en woensdag mag ik testen.
Maandag terug naar Camus, feitelijk moest dat pas na woensdag zijn, maar er is iets misgelopen met de telling van m'n cyclus.
Enfin ja, we gaan maar naar hem, in de veronderstelling dat poging nr. 3 mislukt is.
Ik voel dus niks, nada, noppes nul komma nul, rien de knots !
Moogt ge dan nog hopen ???
I doubt it !
Maar, we blijven lachen hé !

Trouwens dames, had ik jullie al veteld dat we 17 januari kunnen starten met de adoptiecursus ? We gaan er zeker voor !
Dit ging dus erg vlot, maar 'k mag daar niet aan denken hé, want verder gaat het nog lang, heeeeeel lang wachten zijn.
Ach ja...

Ikke, alles ok met jou ?
En TV ??
Zwangere schoolperiode ?

En onze supportster ?
Alles ok met mama ?

Groetjes en fijn weekend allemaal !
D.

tv

Berichtdoor tv » 01 dec 2007, 11:35

@Ems, amai, laat ons hopen dat je idd met je slaapoogjes die streep niet hebt gezien !! Dat zou wat zijn !! Ik duim verder hoor, wees maar gerust ! Laat ons niet te lang in spanning hé en als je iets meer weet of voelt : kom zappy'en é
Grappig, jouw droom over jullie huis. Ik droom meestal van mensen (mensen die ik ken maar ook die ik nog nooit gezien heb) en rare situaties ! Als het een bizarre droom was, kan ik daar de hele dag niet goed van zijn en moet ik daar steeds aan denken ! Ik kan zowel van mijn directeur dromen als van (bij wijze van spreken) de bakker om de hoek... Mijn ma heeft dat ook, waarschijnlijk een erfelijk trekje...
Allé, succes met je examens dinsdag ! Ik heb nog een weekje respijt ! Hou de rode pennen maar klaar...

@ikke, en ? nog steeds geen rare gewaarwordingen ? Hopelijk niet al te veel last van hoofdpijn ! Nog 2 keer slapen ! Of doe je eerst gewoon de test thuis ?
Toi toi toi !

@Nina, welkom hier bij ons ! Je hebt ook al je deel gehad zo te lezen ! Kop op, hier komen we samen zeuren, klagen en uithuilen ! Hopelijk ook binnenkort samen "feesten" bij goed nieuws ! Wij hebben al 6 mislukte icsi's achter de rug en nu stelde de dokter KID voor. Na een goed gesprek hebben we beslist om ervoor te gaan ! We wachten ongeduldig op onze 1e poging !
Pas je ons lijstje aan ?

@D, bedankt voor de info over HCG ! Dat weten we idd ook weer se ! Veel succes maandag bij Camus, maar nog meer woensdag natuurlijk !! Duim duim duim !!
17 januari, adoptiecursus : dat komt er snel aan ! Je moet zeker laten weten hoe het verloopt !
Wat bedoel je met zwangere schoolperiode ? Of is het "zware schoolperiode" ?

Groetjes, en een leuk weekend !

Nina,
Ikke, 29, 3de KID (BN 3/12)- Jette
GHB Leuven

Terug naar “Vruchtbaarheid”