Eiceldonatie - enkel voor voorstanders!

ano

RE: Eiceldonatie - enkel voor voorstanders!

Berichtdoor ano » 03 dec 2007, 14:55

Hallo Spotje,

Pas op voor je duimen hé!

Stockeren kan ik al niet. Ze zijn in Brugge zeer zuinig met voorschriften. Zelfs op mijn vraag om voldoende mee te geven voor de ganse kuur konden ze niet inspelen. Ik moest meermaals weg en weer rijden. Ik zit aan meer dan het dubbele van de toegelaten dosis, vandaar.

Tja, het gezicht van mijn nichtje was natuurlijk weer goud waard! We hebben het er niet altijd makkelijk mee, ook al hebben we ze dolgraag bij ons! Het is een dubbel gevoel die de ene keer positiever is dan de andere keer. Enerzijds doet ze een beetje ons gemis vergeten en staat ze dan in het middelpunt van de belangstelling. Anderzijds is het dan weer confronterend. Ach, that's life!
We zeggen er niets van tegen niemand, omdat ze dan de neiging hebben om haar wat meer weg te houden bij ons, "om ons te sparen".

Hopelijk ben je al aan wat meer rust toegekomen en gaat alles goed met je kleine spruit!

Groetjes

Gast

Berichtdoor Gast » 06 dec 2007, 17:01

up

Gast

Berichtdoor Gast » 13 dec 2007, 15:40

up

spotje

Berichtdoor spotje » 14 dec 2007, 09:16

Super leuk! Wij hebben voor ons meisje ook wat Sint speelgoed voorzien, maar ja, dat kind beseft dat nog niet echt goed hé. Ze is wel supercontent met haar wagentje waar ze nu kan inzitten.

Zal wel zijn dat dat een dubbel gevoel is. Ik had dat vroeger ook altijd, is zo leuk om met dat kleine hummeltje bezig te zijn, maar tegelijk doet het ook pijn omdat het niet jou hummeltje is hé.

Wel rot dat ze in Brugge niet toelaten om te stockeren. Is allemaal de schuld van die nieuwe regeling. Toen ik startte maakten ze er niets van hoeveel voorschriften ik ging afhalen bij de apotheek en toen ik aan het einde zat veranderde dat ineens.

Gaan jullie in januari starten of wanneer staan jullie op de planning?

Groetjes.

P.

Berichtdoor P. » 14 dec 2007, 11:14

Hey,

Wij hebben voor het eerst een afspraak op 14 januari in jette samen met onze donor ben benieuwd wat het gaat geven hoor supper spannend maar wel zenuwslopend vind ik.
Er is al een maand voorbij en op naar de laatste 4 weken tot de afspraak.
Dat wachten toch altijd hé maar ja dat hoort erbij nu eenmaal.

Groetjes

zw acceptor

Berichtdoor zw acceptor » 16 dec 2007, 09:12

Hoi P
veel succes in januari. Ga je bij de psycholoog?
Je kunt je best goed voorbereiden en afspreken onderling wat je gaat zeggen bij de vragen.

P.

Berichtdoor P. » 16 dec 2007, 16:26

Hey,

Hebben we dat zelf te kiezen of we daar bij moeten komen of niet voor ons hoeft dat eigenlijk niet hoor we zijn vast overtuigt van ons stantpunt en de donor die mee gaat weet waar ze aan toe is ze gaat voor de derde keer nu doneren de eerste keer voor mij de andere keren voor iemand op de lijst.
Wat voor vragen stelt die psychologe dan als we onderling moeten af spreken?
Hoe gaat het eigenlijk in zijn werk?
We gaan nu voor de eerste keer naar jette dus ik neem aan op gesprek en dan???
Hoelang moeten we wachten eer we met alles mogen beginnen?
Moeten er eerst veel onderzoeken aan voor af gaan enzo of hoe dikwijls moeten we naar daar?
Ben wel heel benieuwd.

Groetjes P.

ano

Berichtdoor ano » 17 dec 2007, 13:47

Hallo,

Slik...

Vrijdag belde ik nog eens naar crg, ik had nog wat vragen. Ondertussen vroeg ik hoe dit allemaal in zijn werk ging gaan qua facturen enz. Ik ging normaal gezien mijn zus haar onkosten betalen, maar gezien het nu kruisdonatie is, wou ik weten hoe dat allemaal in zijn werk ging gaan.
Er wordt een voorschot betaald van 250¿ om de gemaakte onkosten van de doneuse te betalen. Na de volledige behandeling gebeurt dan de eindafrekening. Er zal wel moeten opgelegd worden. EN...er gebeurt ook een facturatie van 619¿ voor de geleverde inspanningen van de doneuse. Dat bedrag werd zo eventjes aangebracht alsof het over 5¿ gaat.

Het is niet dat wij dat niet willen betalen, maar voor ons is dit een serieuze som die extra moet worden opgehoest. Ik heb crg toch even gezegd dat dit in alle contacten rond eiceldonatie nog nooit vermeld geweest is terwijl dit toch wel belangrijke info is. Kwestie dat ze bij volgende gesprekken dit toch wel efkes vlugger laten weten aan de koppels.

@ spotje: ze zullen me contacteren wanneer er zou kunnen van start gegaan worden. Normaal gezien is het voor in de eerste 3 maanden van volgend jaar, want ze vroeg of we reisplannen hadden. Ik had zin om te zeggen dat we daar nu geen geld voor hebben.

Groetjes

zwangere acceptor

Berichtdoor zwangere acceptor » 17 dec 2007, 15:37

hoi ano
zoals ik misschien al vertelde worden doneuses nu vergoed in crg om zo hopelijk de wachtlijsten in te korten
jullie hebben gekozen voor kruisdonatie met je zus? Is misschien gemakkelijker maar je weet toch dat alle eicellen zullen verdeeld worden tussen zoveel mogelijk mensen. De kans om zwanger te geraken is dus veel kleiner. Waarom gaan jullie niet met je zus in zee? Ja, heeft natuurlijk ook zijn nadelen maar als ik een zus zou hebben, zou ik niet twijfelen, een vriendin is echter weer wat anders en om problemen te vermijden is kruisdonatie dan misschien beter. Je weet ook helemaal niet wie ze zullen kiezen voor jullie dan hé. Niet makkelijk allemaal hé
hey P
sorry ik voel de lijst niet meer zo trouw, gingen jullie niet voor directe (dus bekende ) donatie? In dat geval , moet je bij de psycholoog. Bij kruisdonatie niet. Misschien gaan jullie nu gewoon bij de arts als het de eerste keer is. Als je vragen hebt, stel ze maar. Ik ken de psychologe daar.

een doneuze

Berichtdoor een doneuze » 17 dec 2007, 19:15

wat is crg?
ik kreeg de laatste keer 500 euro onkostenvergoeding, is dit nhoger ofzo?

Gast

Berichtdoor Gast » 18 dec 2007, 11:59

centre reproduction van uz brussel www.ivfbrussels.be
ja ik hoorde dat ze nu rond de 2000 ¿ krijgen, soms ook 2500 ¿ (als ze willen meedoen aan een studie)

P.

Berichtdoor P. » 18 dec 2007, 15:55

Hallo,

Wij gaan inderdaad voor de eerste keer naar Jette.
Zal dus eerst een gesprek zijn bij de arts normaal maar hoelang moeten we dan wachten eer ze onderzoeken gaan doen of doen ze dat dan meteen ook?
En als dan die testen achter de rug zijn moeten we dan lang wachten eer wa met alles mogen starten?
We gaan inderdaad voor kruisdonatie met eigenlijk 2 redenen ten eerste omdat het een vriendin is en ten tweede dat ze er nog vrouwen kunnen bij verder helpen met de rest van de eitjes.
Er kunnen beter een paar vrouwen geholpen worden die geen donor hebben vind ik persoonlijk.

Groetjes

ano

Berichtdoor ano » 19 dec 2007, 12:31

Hoi zwangere acceptor,

Zonder mijn zus als donor zouden we jaren moeten wachten in Brugge. Als embies verdeeld worden onder zoveel mogelijk vrouwen, dan snap ik niet waarom we dan zo lang zouden moeten wachten. Trouwens, daar hebben ze haar niets van verteld.
De reden waarom we geen gekende donatie doen is ten eerste omdat de psychologe van het ziekenhuis ertegen is. Ten tweede heb ik er ook eigenlijk wel mijn reserves voor.

Groetjes

zw acceptor aan Ano

Berichtdoor zw acceptor aan Ano » 19 dec 2007, 15:16

Hoi misschien is het helemaal anders in Brugge en moeten jullie niet delen..
Moeten jullie lang wachten?

zw acceptor aan Ano

Berichtdoor zw acceptor aan Ano » 19 dec 2007, 15:19

hoi P, ik denk dat jullie niet lang meer zullen moeten wachten
jullie moeten beiden een echo doen en bloedtesten en dat zal het zijn
dat moet jij nog een afspraak bij de verpleegster krijgen die je de behandeling zal uitleggen
ze zullen wel een doneuse moeten vinden die met jou matcht natuurlijk (iemand met ongeveer zelfde uiterlijk en bloedgroep) en dan jullie cyclussen doen matchen

P.

Berichtdoor P. » 19 dec 2007, 15:40

Das wel grappig iemand vinden met bijna hetzelfde uiterlijk als ik,
en als dat nu is niet bestaat(grapje).
Dus het is dan nog mischien voor, de eerste helft van volgend jaar als we mogen starten en als het dan nog wil lukken ook mischien een babytje volgend jaar???
Wie weet maar we blijven er positief over denken.
En probeer er niet zoveel aan te denken heb al andere zorgen genoeg.
groetjes en bedankt voor de info al.

ano

Berichtdoor ano » 20 dec 2007, 13:49

@ zwangere acceptor:
ik heb net gebeld naar crg, moest nog mijn dag 1 doorgeven. Ondertussen heb ik het eens gevraagd rond die verdeling van embies. De embies van de doneuse van het ander koppel zijn voor mij, die van mijn zus zijn voor dat ander koppel. De overblijvende embies zijn ook voor ons.
Hoe meer ik bel met vragen, hoe meer vragen ik er nog bij krijg omdat er mij altijd wel weer iets te binnen schiet. Durf bijna niet meer te bellen.
Maar mss weet jij het antwoord: als ik kijk naar mijn dag 1, wat is ongeveer de termijn waarin de tp plaatsvindt? Hoeveel echo's + BN zijn er ongeveer als acceptor? Bedankt!

Groetjes

Gast

Berichtdoor Gast » 25 dec 2007, 10:01

up

zw acceptor aan Ano

Berichtdoor zw acceptor aan Ano » 25 dec 2007, 16:54

hoi Ano
als de donor en jij met gelijke cyclus gezet worden, kun je ongeveer op 15 dagen rekenen vanaf dag 1. Dat is gewoon hetzelfde als een IVF poging voor haar, dat kan dus 10 tot 20 dagen zijn : haar follikels moeten voldoende grootte hebben voor de pick up.
Maar in de praktijk kunnen ze jou vroeger laten beginnen dat zij met haar medicatie en dan kun jij weken tot een goeie maand bezig zijn na je dag 1.
Hangt ook weer af van de methode van het ziekenhuis en hoe snel de donor op de medicatie reageert.
groetjes

zw acceptor aan Ano

Berichtdoor zw acceptor aan Ano » 26 dec 2007, 11:29

In CRG wordt de cyclussen gewoon gesynchroniseerd. Dus je zal nadat je met progynova bent begonnen allicht een vijftal dagen later de tp krijgen. Hoeveel bloedtesten en echo? In CRG is dat altijd vrij minimaal, ze kijken vooral of je baarmoederslijmvlies dik genoeg is en ze doen ook een bloedtest (dus reken op enkele). Hangt van je bms en bloedwaarden af, hé. En natuurlijk mag je nog begin volgend jaar op een zwangerschap rekenen. Het zal allemaal snel gaan.
Veel succes. Heel spannend.

Gast

Berichtdoor Gast » 27 dec 2007, 13:51

ik vind dat verschil well groot voor de doneuzes,
500 tov 2000 euro ... waar zit dat verschil dan?

Gast

Berichtdoor Gast » 27 dec 2007, 14:57

het verschil zal zitten in de ziekenhuizen, de ene vindt het belangrijk om een doneuze meer te vergoeden zodat de wachttijd kan inkorten want sommigen doen het wel degelijk een beetje voor het geld of zelfs volledig en de andere ziekenhuizen lopen nog een beetje achter zou ik zeggen

P.

Berichtdoor P. » 02 jan 2008, 13:25

Hallo allemaal

Voor iedereen de beste wensen voor dit jaar en ik zou zeggen een zwanger jaar want daar hopen we allemaal toch op.
Ik vind wel dat het hier stilletjes is.
Alles is toch inorde bij iedereen?
Of gewoon geen tijd kan ook zijn, ik hoop het beste en ik kan beginnen aftellen naar mijn eerste afspraak in Jette.

Groetjes P.

ano

Berichtdoor ano » 09 jan 2008, 10:35

Mijn allerbeste wensen voor een babyrijk 2008 !!!

@ zwangere acceptor:
Thx voor de uitleg. Ondertussen heb ik crg nog eens aan de lijn gehad. Gezien wij zullen werken via kruisdonatie zijn alle embryo's voor ons. Dus als we geluk hebben, zouden we ook cryopoging(en) kunnen doen.
Omdat 4 cycli op elkaar afstemmen wat te ingewikkeld zou worden, wordt er per 2 gewerkt. Ik weet nog niet welke medicatie ik moet nemen (er wordt nog een gesprek gepland vooraleer er van start gegaan wordt) maar we zullen ergens rond maart van start gaan. Het kon ook vroeger, maar om redenen van mijn werk paste het beter in maart.

Heb jij nog een extra gesprek gehad met de psychologe? Bij ons is dat niet voorzien, het is bij dat ene gesprek gebleven.
Aan wie heb jij het verteld dat je voor ECD bent gegaan? Bij ons weten mijn zus en mij ma het, aan de rest hebben we nog niets verteld. Ik zou dat liever ook niet doen.

Groetjes

zw acceptor

Berichtdoor zw acceptor » 09 jan 2008, 10:50

gelukkig 2008 aan alle dames hier en een wolk van een baby gewenst voor dit jaar hé

Aan Ano, raar hoor dat je bij kruisdonatie alle embryo's krijgt. Ik zou dat toch maar eens vragen aan de dokter zelf , hoor, over de telefoon krijg je niet vaak de juiste info. Ik hoop het in elk geval voor jou.
Nu met kruisdonatie moet je inderdaad niet bij de psycholoog behalve als de dokter daar anders oordeelt (als hij vermoed dat iemand een drankprobleem heeft bv).
Bij mij zijn er enkele mensen op de hoogte, de rest vertel ik niets, hoor. ER rust nog veel taboe op in Vlaanderen. Trouwens dat is ook je privé-info, anderen hebben daar geen zaken mee. Bij mij weten het zelfs mijn ouders niet, alleen enkele vrienden.

Terug naar “Vruchtbaarheid”