Eiceldonatie - enkel voor voorstanders!

spotje

RE: Eiceldonatie - enkel voor voorstanders!

Berichtdoor spotje » 20 nov 2007, 14:37

@Ano: goh, meid, zal wel zijn dat je enkele dagen van de kaart bent geweest, vind het echt vreselijk voor je dat je poging mislukt is. Het andere forum is idd stil gevallen, was nog een aantal keer gaan kijken, maar kwam niemand meer. Vind het leuk om je nog eens te horen, vind het wel zonde voor je dat het op deze topic is. Had je graag op een andere tegen gekomen, wens ik iedereen hier toe hoor!

Met ons alles ok hoor, alles gaat z'n gangetje, voor mij wel in slow motion, ben echt wel ontzettend moe, maar dat gaat wel voorbij.

En hoe sta jij er nu voor? Weet je al wanneer je een poging gaat ondernemen? Zal die poging ook doorgaan in Brugge?

Vind het super van je zus dat ze dat gaat doen voor jou. En je moet jezelf niet zo hard aanpakken, je bent nog steeds op en top een super toffe supervrouw. Je hebt al zoveel tegenslagen en negatieve testen te verwerken gehad er zijn er genoeg die blijven liggen na zo'n rit en jij staat nog steeds op de planken, doe dat maar eens na zenne!

Ik volg hier nu wel mee hoe het met je verder verloopt, veel succes!

P.

Berichtdoor P. » 20 nov 2007, 16:05

Hallo iedereen,

Ik heb eigenlijk ook nog een vraagske,
je krijgt dus 2 eitjes van uwe donor en als je dan niet zwanger bent moet u donor dan opnieuw doneren (met kruisdonatie) of moet je een andere donor al mee brengen?

Evita

Berichtdoor Evita » 20 nov 2007, 16:16

Hey spotje,

Ben je dezelfde 'spotje' die zo een 2 jaar geleden met IVF begon?

zw acceptor aan Maantje en P,

Berichtdoor zw acceptor aan Maantje en P, » 21 nov 2007, 16:47

de vraag of je twee embryo's krijgt , of twee eicellen en eventueel cryo's is moeilijk te beantwoorden omdat dat afhangt van het ziekenhuis waar je terecht komt.
Meestal krijg je bij kruisdonatie geen cryo's, daarvoor moet je directe doen, vroeger kwam dat wel voor maar meer en meer verdelen ziekenhuis de eicellen onder zoveel mogelijk acceptoren. Ook in Jette en bij Valkenburg (in haar privé-kabinet procedure). Die procedures veranderen ook voortdurend.

Of je een andere donor moet mee meebrengen of niet, als het mislukt bij kruisdonatie, nee, als ze nog een kans in jouw donor zien, mag je gerust dezelfde meebrengen, als zij dat ook wilt. Maar misschien begreep ik je vraag niet goed?

P.

Berichtdoor P. » 22 nov 2007, 08:27

Nee je begreep mijn vraag niet verkeerd hoor,
als ze het in Jette nog zien zitten bij mijn donor mag die eigenlijk zo veel doneren als ze zelf wil?
En worden die 2 embryo's dan gelijk ingebracht of eerst 1 en als het niet gelukt is het 2de?
Ik heb gelezen als je er 35 bent dat ze er 2 inbrengen ofwel begrijp ik het verkeerd moet nog anderhalf maand wachten eer ik naar Jette mag pff
Maar dan ben ik al wat op de hoogte van vanalles en kan ik een beetje mee praten hé.

ano

Berichtdoor ano » 22 nov 2007, 09:39

Ik zal hier ook eens voor moeten informeren bij crg. Er was in het begin sprake van de mogelijkheid om ook met cryo's te werken, maar nu we via kruisdonatie moeten werken, blijkt die cryopoging dus niet mogelijk te zijn?! Wat doen ze dan met de overblijvende embies? Verdelen over verschillende acceptoren? Waarom moet je dan zonder eigen donor zolang wachten? Crg wist me te zeggen dat er zich jaarlijks slechts één iemand spontaan aanbiedt bij hen om te doneren. Dus als we zonder eigen donor zouden werken, zouden we wel nog een lange tijd moeten wachten.

@ Spotje: thx voor het compliment :o . Maar als ik soms lees dat mensen 10 tot 15 ivf's doen... Onze portemonnee kan dit al niet aan :) , na die 6 is het voor ons gedaan, tenzij we de lotto zouden winnen natuurlijk. Na mijn overnachting in het ziekenhuis deze zomer en de nevenwerkingen bij mijn laatste poging in oktober denk ik meer en meer dat mijn lichaam een beetje begint te protesteren. Het aantal eicellen daalt ook en ze blijven van slechte kwaliteit. De dokter was duidelijk deze zomer, maar ik wou natuurlijk niet opgeven.
In principe kunnen we van start gaan van zodra ik een cyclus heb tussen gelaten, maar dan naderen we de kerstperiode en dan is het labo een weekje gesloten. Geen probleem voor mij eigenlijk, want ik heb wel nog even nood aan een rustperiode.

Hoelang nog voor jou Spotje?? Mijn geheugen is een zeef ;)

Groetjes

spotje

Berichtdoor spotje » 22 nov 2007, 11:04

@Evita: is ondertussen idd al een 2-tal jaar geleden. Op welk forum hebben we met elkaar geschreven?

@Ano: hoe je kan geen cryo's hebben... dat begrijp ik niet. Als jou donor voor jou doneert dan gaat dat naar een ander koppel, maar die hun donor geeft z'n eitjes dan toch aan jou en de overige embryo's die worden toch gewoon ingevroren dacht ik. Ik heb toch al van enkelen gelezen dat dat wel gangbaar is. Doen ze dat in Brugge dan niet, dat lijkt me echt wel sterk! Bel toch maar eens met die mensen.

Dit jaar zal dan je laatste kerst en nieuwjaar zijn zonder kleintje zenne!

Ik weet niet goed of je met hoelang nog een zwangerschap bedoelt, maar ben ondertussen al wel bevallen, ons meisje is 7 maanden. Ik dacht dat ik je dat nog had geschreven op het forum, maar 'k weet het ook al niet meer, is al effe geleden en mijn geheugen is dankzij het slaaptekort gedegradeerd van een zeef naar een Bekaert tuinafsluitingsdraad...

Groetjes.

ano

Berichtdoor ano » 22 nov 2007, 12:30

@ Spotje:
shame on me!!!! Natuurlijk heb je dat nog gezegd en ik heb dat nog gelezen. Terwijl wij de resultaten van ons genetisch onderzoek zaten af te wachten, is jouw kleine spruit geboren. Maar omdat je van slow motion sprak, was ik even de draad kwijt. Ik sluit me aan bij jouw tuinafsluiting, de grootte van een voetbalveld...
Komt spruit dan nog zo vaak wakker 's nachts?? Ben je al opnieuw gaan werken?

Van optimisme gesproken wat onze laatste kinderloze feestdagen betreft! Ik zal mijn schoen zetten voor Sinterklaas en vragen of hij tegen volgend jaar voor een bijzonder cadeau wil zorgen. En met Nieuwjaar zal ik mijn eigenste persoonlijke Nieuwjaarsbrief voorlezen. En ik zal mijn voorraad theelichtjes opslaan zodat ik kaarsjes à volonté kan branden met de feestdagen!

Wat die cryo's betreft zal ik eens navraag doen. Maar hier had ik (mss verkeerdelijk) gelezen dat dit niet in alle ziekenhuizen zo is.

Groetjes,
ano

zw acceptor @ maantje

Berichtdoor zw acceptor @ maantje » 22 nov 2007, 16:27

Hallo
ja boven de 35 of 36 kan je twee embryo's teruggeplaatst krijgen en onder de 35 is dat er maar ééntje. Daar bestaat nu een wet over. Ik ken niet alle details.
Dat ze bv in Jette bij wisseldonatie de eicellen onder zoveel mensen verdelen, bv voor elke donor 2 of meer, is soms een beetje te begrijpen, want soms hebben bepaalde donoren zoveel embryo's dat de vriezers er vol van zitten in de fertiliteitscentra. Niemand zal 6 kinderen op de wereld zetten en dat blijft daar maar jaren zitten tot de peuter 2 jaar is geworden en misschien overleven die cryo's dat ook al niet (je ziet: veel verlies). Vroeger was dat anders en verdeelden ze gewoon onder twee (nu geen cryo's meer). Bij directe natuurlijk wel.
Door alle eicellen te verdelen, worden de wachtlijsten ook korter.
Ik heb ook maar 2 embryo's gekregen (en geen cryo's, ben boven de 35) en ben toch zwanger.

zw acceptor aan Maantje en P,

Berichtdoor zw acceptor aan Maantje en P, » 22 nov 2007, 16:31

dat was een antwoord op P haar vraag

Bij directe kun je ook wel nog aan iemand anoniem erbij donoren als je denkt veel eicellen te hebben bv

P.

Berichtdoor P. » 22 nov 2007, 18:28

Hey,

Merci voor te antwoorden hoor,
ik begrijp en vind het zelfs ook goed dat ze zoveel mogelijk vrouwen willen helpen,want als je geen donor hebt en je moet jaren op de lijst staan vind ik dit een goede oplossing.
Eigenlijk moet je een beetje sjans hebben maar dat is bij alles zo he.
2 embryo's en dadelijk zwanger het is een droom maar ik wens het iedereen toe.
Zit er eigenlijk veel tijd tussen het eerste gesprek en waneer je met alles kan starten???
En hoeveel tijd zit er tussen 2 pogingen in als het eerste niet lukt(aja dat kun ja natuurlijk niet weten).
Ik wens je toch proficiat hoever ben je?

Groetjes

Lieve

Berichtdoor Lieve » 23 nov 2007, 09:10

Om een anwoordje te geven ivm met het aantal embryo's dat ze terugplaatsen .....

Wij zijn in behandeling in het UZ Gent!
Als je daar zelf een donor aanbrengt, 'krijg' je 2 pogingen ECD.
Dit houdt in dat je één poging krijgt als hoofdacceptor (dan heb je zeker eitjes) en één poging als reserve acceptor (dan weet je nooit of er eitjes voor je zijn).

Wanneer de donor in het UZ Gent (vanaf) 15 eitjes heeft worden ze pas verdeeld .... Dus stel: ik ben hoofdacceptor en mijn donor heeft 15 eitjes, dan krijg ik er 8 en de persoon die reserve staat, krijgt er 7.
Maar als mijn donor er bv. 13 heeft, gaan ze alle 13 naar mij.
Ik vind dit zelf een rare manier van werken, maar ja ...

Ik heb al een hoofdpoging achter de rug en heb al twee keer als reserve gestaan, zonder terugplaatsing achteraf. 1,5 maand hopen en hormonen nemen, de dag zelf moest het ventje dan naar Gent om zijn staaltje te 'produceren' om dan enkele uren nadien telefoon te krijgen dat er geen eitjes over waren voor ons als reservekoppel.
Het is inderdaad een extra poging die je krijgt als je zelf een donor aanbrengt, maar het gebeurt helaas weinig, vrees ik, dat je in aanmerking komt als reserve .....

Nu ja, een kans is een kans en dat heb ik er wel voor over ....
Maar de teleurstelling is groot als er geen eitjes over zijn, dus liever hoofdacceptor dan reserve ....

Bij mij plaatsen ze er telkens 2 terug ...
Ze deden dit al vanaf de tweede ivf poging ....
Ik denk (ik raak op den duur de tel kwijt, erg hé!) dat ik al zo'n 8 verse pogingen achter de rug heb (eigen eitjes!) en één met ECD, maar nog steeds zonder resultaat ....

Ik wens iedereen hier veel succes toe,

Groetjes,

Lieve

spotje

Berichtdoor spotje » 23 nov 2007, 11:00

@ano: de laatste maanden van de zwangerschap kon ik al niet meer doorslapen omdat m'n blaas gekrompen was ter grootte van een pinda en omdat m'n rug vreselijk pijn deed. Dan is ons spruitje gekomen en die heeft er lang over gedaan om door te slapen. Toen ik dan eindelijk zelf niet meer 's nachts uit gewoonte wakker werd, is ze ziek geworden, dus terug opstaan. En ja, nu krijgt ze tandjes ook een mooie garantie voor nachtelijke huilbuien. Maar ja, dat gaat allemaal wel over, de mensen moeten er maar tegen kunnen dat ik wat trager ben dan anders ;)

En ja hoor, ben al een hele tijd terug aan't werk.

Groot gelijk heb je, maar maak het duidelijk genoeg hé, want de Sint da's al zo'n oude man, wie weet wat krijg je.

@Lieve: goh, zo reserve staan, da's toch ook wel slopend zeg... heel de behandeling doorgaan da's nog niets, maar de teleurstelling dat er dan niets over is voor jullie, bweuk!!

Gast

Berichtdoor Gast » 26 nov 2007, 09:36

up

zw acceptor @ P,

Berichtdoor zw acceptor @ P, » 26 nov 2007, 11:36

BEDANKt voor de felicitaties, ik ben nu vier maanden ver.

Iedereen veel geluk bij het vinden van een goede donor.

Gast

Berichtdoor Gast » 26 nov 2007, 11:37

ik weet wel iemand die doneuse wil zijn maar ze doet dat ook tegen vergoeding 2500 ¿

Gast

Berichtdoor Gast » 29 nov 2007, 08:24

up

ano

Berichtdoor ano » 29 nov 2007, 12:30

@ spotje: tja, voorlopig zullen we zelf voor sint spelen voor mijn nichtje. Dit weekend komt ze slapen en zullen we in het grootste geheim alles klaarzetten. Haar gezichtje 's morgens zal weer goud waard zijn!
Zo te lezen houdt jouw kleine spruit jou wel goed bezig zeg! Zal idd wel vermoeiend zijn als je geen goeie nachtrust hebt.

Ik vind het normaal dat doneuses niet voor de kosten moeten opdraaien en dat dit betaald wordt door de acceptor, maar 2500¿ vergoeding vragen vind ik er echt wel over.

Onlangs zat ik nog te babbelen met een vriendin die me aanspoorde om eens naar een ander ziekenhuis te gaan. Ik heb een tijd geleden, vóór mijn 4de poging, getwijfeld om naar Jette te gaan, maar om verschillende redenen dan niet gegaan.
Nu heb ik nog 2 pogingen en daarna is het voor ons gedaan. Het werd even stil toen ze hoorde wat het daarna kost. Tenzij we natuurlijk de lotto zouden winnen, maar dan moeten we wel eerst meespelen ;).

Groetjes

Gast

Berichtdoor Gast » 29 nov 2007, 13:21

Weet je; van zo iemand zou ik nog geen eitjes willen eerlijk gezegd want als die vrouw zo al is geeft ze dat zeker al mee aan haar eitjes dus ook aan u kindje vind je niet??????
Een vergoeding vind ik oke hoor maar aub overdrijf niet.
Waar zij al die lieve en menslievende mensen in dit land??????

spotje

Berichtdoor spotje » 30 nov 2007, 10:50

@ano: je kan altijd eens naar Jette gaan voor een tweede opinie hé. Iemand van bij ons in het ziekenhuis heeft het ook gedaan. Ze heeft als probleem dat haar eitjes bijna op zijn en had meestal maar een PU van max. 3 eitjes... en bevruchting meestal maar 1-tje van mindere kwaliteit. Ze heeft nu een eerste poging bij Jette gedaan en het waren er ook nog steeds niet veel, maar heeft nu wel een TP van 2 gehad en er zat er één heel goeike bij. Spijtig genoeg is het niet blijven hangen. Ze hadden haar ook aangeraden om te starten met ECD, maar bij haar is het FSH in haar bloed al wel verhoogd, ik weet niet of dat bij jou ook zo is.

Zij gaan wel nog pogingen doen als de opgebruikte pogingen op zijn. Dus ja, ook daar moet je rekening mee houden. Je moet anders eens een kijkje nemen op het forum van Overstappen naar Jette. Bri is nu bezig met haar 2e poging na de 6 terug betaalde en zij weet ondertussen hoeveel haar 1e niet terug betaalde poging haar gekost heeft.

Vreselijk moeilijk allemaal zeg... misschien toch maar eens meedoen met de Lotto...

Moet leuk zijn om zo voor Sint te spelen, als de kindjes al iets of wat beseffen, da's de max! Zie maar dat je veel foto's kan maken, da's altijd leuk.

Groetjes.

aan 1421

Berichtdoor aan 1421 » 30 nov 2007, 18:59

Veel mensen gaan naar Spanje om eitjes en daar betalen ze 10 000 euro voor een poging, daarbij vergeleken is dit hier dan spotgoedkoop want daar wordt je niets terugbetaald. De donoren worden in Spanje ook betaald.

De donoren in Az Jette krijgen via de studies van pharmaceutische bedrijven 2500 euro voor de onkosten en al de moeite. Dus ik vind het maar normaal dat ze niet zelf al hun onkosten moeten betalen. Het zijn nog altijd heel lieve mensen zoniet zouden ze dat niet doen. Het is ook een manier om de wachttijden in te korten en dat lijkt me wel het belangrijkste. Je zal er in elk geval niet rijk van worden als je dat misschien dacht. Op welke planeet leef jij misschien? Die mensen hebben daar toch last van die behandeling en werkverlet dus een kleine beloning mag zeker.

Chiarake

Berichtdoor Chiarake » 30 nov 2007, 20:48

Hallo allemaal, ik ben nog steeds op zoek naar een lieve vrouw die voor ons eicellen wil doneren in het uz leuven...
Heb je interesse of wil je meer weten mail me dan op eiceldonatie@hotmail.com of voeg me toe aan msn

die van 14:21

Berichtdoor die van 14:21 » 01 dec 2007, 13:45

Ik vind het heel normaal dat die mensen vergoed worden hoor ik leef nog altijd op dezelfde planeet als jij hoor en ik ga ook aan ECD doen en mischien heb ik ook het geluk dat ik een donor heb.
Rijk zullen ze er inderdaad niet van worden maar sommigen vind ik overdreven wat ze durven vragen voor te doneren.
Sorry als ik verkeerd begrepen werd.

ano

Berichtdoor ano » 03 dec 2007, 09:11

@ spotje:
om verschillende redenen zie ik de overstap niet zitten. De lange wachttijd, de verre afstand (+ dat in combi dan met mijn werk), weer alle onderzoeken opnieuw (heb geïnformeerd in Jette), mijn leeftijd ;). En financieel kunnen wij geen niet-terugbetaalde pogingen doen. Ik weet niet of de Gonal-F bv. dan ook niet terugbetaald wordt vanaf de niet-terugbetaalde pogingen. Als dat dus zo is, dan wordt dat 7x357¿ + Cetrotide + de labokosten + 500¿ die ik nu al uit eigen zak betaal. Dat is niet te doen voor ons.
Tja de lotto...wij hebben zoveel chance dat we met de lotto meer geld zouden kwijt zijn dan rijk.
Momenteel staat alles wat op de achtergrond. Even alles laten bezinken en dan met frisse moed er weer tegenaan vanaf 2008!

Groetjes

spotje

Berichtdoor spotje » 03 dec 2007, 09:56

Hey,

Zij heeft wel bij haar terug betaalde pogingen haar medicatie wat gestockeerd hoor... er zijn er nog die dat doen. Zo te lezen heb jij idd wel veel medicatie nodig, ik begrijp dat het geen optie is voor je hoor.

Vraag onder de kerstboom wat van die kadocheques van de nationale loterij, dan hebben jou vrienden voor jou de lotjes gekocht en krijg je wat van hun geluk over ;)

En was het leuk om voor Sint te spelen?

Volgend jaar gaat jou jaar zijn hoor, ik zal me hier te pletter duimen voor je!

Terug naar “Vruchtbaarheid”