Eiceldonatie - enkel voor voorstanders!

chiarake

RE: Eiceldonatie - enkel voor voorstanders!

Berichtdoor chiarake » 01 nov 2007, 16:34

en ja, dat was inderdaad met een anonieme donor
wij deden toen aan ruildonatie
zij had toen 9 eicellen waarvan 7 goede blasto's zijn geworden
2 teruggeplaats --) zwanger
andere 5 ingevrozen

Les

Berichtdoor Les » 02 nov 2007, 18:29

Hallo allemaal,

Ik ben na mijn slecht nieuws een maandje niet meer op zappy geweest. Ik heb het echt veel te moeilijk gehad door het slechte nieuws dat we toen gekregen hebben. Ik had er mij teveel op verheugd dat onze eerste poging zou lukken en dat maakt het dan eens zo moeilijk als je te horen krijgt dat je toch niet zwanger bent hé of niet meer want aan mijn HCG te zien was er toch een innesteling geweest. Ik heb ondertussen weer mijn moed een beetje kunnen bijéén rapen en m'n ventje en ik bekijken alles weer wat positiever. Het mocht niet zijn maar dat laat niet uit dat we er niet gaan blijven voor gaan. Op 19-11 hebben we terug een afspraak met onze dr. om onze poging eens te evalueren en we zien dan wel verder.

Ik wil jullie wel nog is bedanken voor de steun die jullie gegeven hebben.

Hopelijk gaat het hier met jullie ook allemaal een beetje goed?

Lieve groetjes
Les

Chiarake

Berichtdoor Chiarake » 03 nov 2007, 09:45

Hey Les,

Ik ken je gevoel maar al te goed...heb dat ook menige keren meegemaakt jammer genoeg... en toen ik de moed bijna had opgegeven (adoptieprocedure was reeds gestart) was het plots wel gelukt...dus ....nog niet wanhopen!

Hopelijk kan je snel starten voor een 2de poging...
Heb je nog cryo's?

Chiarake xxx
eiceldonatie@hotmail.com --) voeg me gerust toe bij msn

Les

Berichtdoor Les » 03 nov 2007, 18:47

Hey Chiara,

Ja tis inderdaad ni leuk hé...
Nee wij hebben geen cryo's meer dus dat maakte het toen op dat moment nog extra moeilijk hé, al onze hoop was op die ene poging gezet.
Onze doneuse was ook erg telleurgesteld, normaal hé, zij heeft ook zooooooveel gedaan voor ons en leefde echt met ons mee hé.
19 november gaat ze met ons terug mee naar het ziekenhuis om alles eens te evalueren. Hopelijk wil ze ons nog eens helpen en mocht dat niet het geval zijn ben ik haar ontzettend dankbaar voor hetgeen ze voor ons allemaal gedaan heeft en da meen ik uit de grond van mijn hart!

Lieve groetjes
Les

ps. Kheb je toegevoegd! ;-)

Chiarake

Berichtdoor Chiarake » 04 nov 2007, 12:06

Inderdaad jammer dat je geen cryo's meer hebt
Heb zelf 3 donaties (wisseldonatie) nodig gehad voor mijn eerste zwangerschap
Mijn eerste doneuse heeft 2 donaties gedaan
Dan heb ik een tweede doneuse gevonden en die heeft 1 donatie gedaan
toen was ik gelukkig zwanger

Misschien tot op msn
chiarake x

Gast

Berichtdoor Gast » 04 nov 2007, 18:32

Is er iemand bezig met ECD via LIFE (acceptor), ik ben namelijk bereid donor te zijn (via LIFE), maakt niet uit voor wie, het zou mss wel leuker zijn als ik iemand persoonlijk kan verder helpen (via kruisdonatie natuurlijk), dan weet ik voor wie ik het doe en een het persoonlijk verhaal van een acceptor doet alle moeilijke momenten in de behandeling mss vergeten. Ik ben zowiezo van plan te doneren, anders is het voor de eerste op de lijst.

Kris & Els

Berichtdoor Kris & Els » 04 nov 2007, 22:23

Hoi

Mijn vrouw en ik zijn zelf bezig met ivf via eiceldonatie en hebben nog een aantal embryo's via ECD (met kruisdonatie) ingevroren zitten. Maar wij kennen wel een aantal koppels die al lang op zoek zijn naar een donor. Indien je dat wenst kan ik je in contact brengen met een van deze koppels? Als je dat ziet zitten, mail gerust even naar krisheymans@scarlet.be en dan mail ik de contactgegevens naar je door .

Bedankt alvast dat je overweegt om te doneren en hopelijk ook voor een berichtje van je via mail.

Liefs & groetjes

Kris & Els
xxx

Veerle

Berichtdoor Veerle » 05 nov 2007, 13:41

Aan de anonieme donor: we zijn op zoek naar een donor, maar zijn wel in behandeling in UZ leuven. Mocht dit voor jou ook kunnen en je wilt ons verhaal kennen, mail maar veerle.v@advalvas.be

groetjes

ano

Berichtdoor ano » 06 nov 2007, 13:35

Hallo,

Een tijdje geleden heb ik hier wat meegeschreven omdat wij ook met de procedure van ECD werden geconfronteerd.

Ondertussen weten we dat we niet geaccepteerd zijn voor gekende donatie, maar wel voor kruisdonatie. Ik wist wel dat het zo ging lopen na ons gesprek met de psychologe, want ze is radicaal tegen gekende donatie. Maar zelf had ik ook eigenlijk mijn reserves bij gekende donatie...

Ik wou zelf toch nog een 4de poging doen, voor mijn gemoedsrust. Ik wou mezelf achteraf niet verwijten dat ik het te vlug heb opgegeven. Ondertussen is die 4de poging achter de rug, maar het ziet er niet goed uit. Mijn bloedwaarden staan laag (31), volgende week de definitieve BN.

Zo staan we natuurlijk weer dichterbij ECD en ik stel vast dat ik er minder klaar voor ben dan ik aanvankelijk dacht. Mijn zus is nog steeds bereid om donor te zijn, ook bij kruisdonatie. Maar ik heb zo sterk het gevoel dat ik mezelf in de steek laat en het te gemakkelijk opgeef.

Zijn er nog onder jullie die ook met die twijfels hebben gezeten terwijl de procedure reeds gestart was?

Aan ano van hierboven

Berichtdoor Aan ano van hierboven » 06 nov 2007, 18:15

Dag ano,

Na 3 iui's, 5 icsi's en 1 cryopoging, 2 ecd pogingen en 1 cryopoging hebben ook wij nog niet opgegeven ...

De laatste eigen poging dateert van maart vorig jaar en toen al zei de arts (tijdens de terugplaatsing) dat we eens moesten nadenken over ecd ...

Ik zie mezelf daar nog liggen in de gynaecologenstoel, breed lachend ... want er was nog hoop. Mijn partner zelf begreep mijn reactie niet goed en stond aan de grond genageld. Na de negatieve uitslag kreeg ik het klopje van de hamer ... eiceldonatie ...
Het heeft even geduurd ... vond mezelf geen 'echte vrouw' ... mijn eigen lichaam liet me in de steek ... Maar we hadden blijkbaar geen andere keuze ...
Nu, ja, de keuze maak je natuurlijk zelf ...
Je kan blijven proberen met eigen eicellen ... je kan ook overstappen op ecd (wat zeker geen gemakkelijke keuze is) ...
Waar doe je goed mee?

Weet je, ik twijfel soms ook nog om eens te proberen met eigen eicellen ...
en wij hebben al twee ecd pogingen achter de rug ...

Ik duim voor je en wens jou en je partner veel sterkte toe met wat je ook onderneemt!

Liefs,

Ikke

Gast

Berichtdoor Gast » 06 nov 2007, 19:48

Hoezo de psychologe is tegen gekende donatie? Beseft ze wel dat dit de enige optie is in de meeste beschaafde landen omdat het de enige manier is die de rechten van het kind niet schendt?
Hoe kan ze daar nu tegen zijn??
Als ze tegen de "compliiaties" is van donatie, dan moet ze ook tegen anonieme donatie zijn, de issues zijn dezelfde, alleen is het in dat geval gewoon onmogelijk op zoek te gaan.

ano

Berichtdoor ano » 07 nov 2007, 07:31

@ hierboven: ze heeft voor iedere pro een contra en zal ook binnen de ethische commissie heel sterk haar standpunt verdedigen. Zo vroeg ze zich af wat we gingen doen rond de melding van afkomst van ons kind, eigenlijk is de tante dan de biologische moeder van ons kind, wat als mijn zus zich begint te mengen met de opvoeding,... Je kon het zo gek niet bedenken of ze gaf een waslijst aan problemen waar we vroeg of laat mee zouden kunnen geconfronteerd worden.
Mijn zus had onze goeie band sterk in de verf gezet maar dit heeft alleen maar averechts gewerkt. Het was beter geweest als we elk aan een kant van België woonden en elkaar 1x/jaar zagen bij manier van spreken.
Los van het standpunt van het ziekenhuis kan ze individueel gekende donatie weigeren, wat ze bij ons dus al heeft gedaan.

@ ikke: het is idd geen gemakkelijke keuze. Ik heb ook het gevoel dat ik mezelf in de steek laat. Mocht het financieel mogelijk zijn, dan denk ik dat we zouden blijven proberen en proberen. Maar omdat ECD ook onder de 6 pogingen valt en men ons toch al twee keer voor die optie heeft geplaatst, zullen we na 7 iui's en 4 icsi's toch eens de knoop moeten doorhakken.

Wanneer ik volgende week definitief weet dat onze 4de poging ook niets is geworden (zo ziet het er naar uit) dan zal ik opnieuw afspreken met crg om de volgende stappen te bespreken. Waarschijnlijk kan dat ook telefonisch geregeld worden, maar ik heb nood aan een persoonlijk onderhoud. We hebben niemand met wie we erover kunnen praten.
De fertiliteitsarts heeft ons al meermaals zijn standpunt duidelijk gemaakt, dus met hem moeten we niet meer rond de tafel zitten. Hij zal niet van gedacht veranderen.

Ik zal het allemaal even laten bezinken...

Groetjes

Chiarake

Berichtdoor Chiarake » 07 nov 2007, 13:19

Hallo allemaal

Ben maandag weer op echocontrole geweest
bmslv is nog steeds 8,2 gemiddeld...dus tp is gepland
vanaf vandaag mag ik beginnen met het opsteken van utrogestan
maandag gaan ze 2 ingevrozen blasto's ontdooien (heb er nog 5 in totaal)
en dan bellen ze in de namiddag of het ontdooien gelukt is
(laat ons hopen, allemaal duimen aub)
en dan heb ik dinsdag tp

Chiarake x
eiceldonatie@hotmail.com

P.

Berichtdoor P. » 08 nov 2007, 08:44

Hallo,

Ik hoop dat ik hier soms ook eens mag mee praten.
Om mijn verhaal kort te maken, wij kunnen geen kinderen krijgen wegens genetiche afwijkingen we hebben een dochtertje van 2 jaar die de ziekte heeft en dus niet ouder zal worden als 4 jaar zeggen ze kunnen we het risico niet nemen om een 2de kindje van ons samen (gezond) op de wereld te zetten.
Ze waren bezig met onderzoeken maar blijkbaar gestopt en op een andere plaats begonnen trug waarom is voor ons een groot vraagteken maar ja we komen het nog wel is te weten hoop ik.
We hebben 9 maand gewacht op een uitslag die ze dus nog niet kennen.
Mijn besluit stond vast ik wacht niet meer op de uislagen want we moesten weer zo lang wachten (9 maand) en als ze dan iets vinden???????
Dus ik gisteren een afspraak gemaakt met de gyn om te vragen of een eiceldonatie gaat voor ons en het antwoord was ja want dan kan ons kindje aleen drager worden of gezond zijn.
Ben thuis gekomen en dadelijk naar Jette gebeld voor een afspraak ten vroegste en heb ik dan ook vastgelegd was 14 januari.
Ik ga er wel bij vertellen dat ik ook een donor heb die me wil helpen maar nu is mijn vraag moet die ook al mee gaan op onze eerste afspraak of niet?
En duurt het lang na zo een eerste afspraak eer je mag starten met alles?
Ik heb jullie forum wel niet helemaal gelezen wel de laatste blz ongeveer.

@Chiarake ik duim mee hoor en hoop dat het lukt.

Groetjes P.

Chiarake

Berichtdoor Chiarake » 08 nov 2007, 09:13

Lieve P,

Goed dat je de knoop hebt doorgehakt en dat je voor eicelreceptie gaat!
Ga je voor gekende donatie of wisseldonatie?
Ik zou de donor alvast meenemen...dat is een afspraak gespaard
waarschijnlijk zullen ze jouw alleen willen spreken en de donor ook alleen ...maar dan moet er maar iemand even in de wachtzaal wachten hé ;-)
Als je vragen hebt of wil babbelen via msn --) eiceldonatie@hotmail.com

Groetjes
Chiarake x

ano

Berichtdoor ano » 08 nov 2007, 09:32

Hallo,

@ P: dat is een hele historie zeg! Ik hoop dat je je geluk mag vinden bij ECD! Ik weet niet hoe het zit in Jette, bij ons moest er een aparte afspraak gemaakt worden.

@ Chiarake: ik zal duimen voor jou!

Ik weet niet wat ik me daar nu weer moet bij voorstellen: voor het eerst sinds de fertiliteitsbehandelingen heb ik vanmorgen vroeg heel even licht roze bloedverlies gehad. Nu kleurt het wat beigeachtig. Sorry :)
Dinsdag wist crg me te vertellen dat mijn zwangerschapshormoon 31 was, niet hoog dus. Het kon nog alle kanten uit en ik moet nog steeds Pregnyl en Utrogestan nemen.
Normaal gezien heb ik altijd pas mijn regels een 5-tal dagen na het stopzetten van Pregnyl en Utrogestan, 1x heb ik Duphaston moeten nemen om mijn regels te krijgen. En nu dus dit. Mijn lichaam neemt bij iedere behandeling echt wel een loopje met mij. Om gek van te worden.
Als het aansleept ga ik toch eens naar crg bellen.

Groetjes

P.

Berichtdoor P. » 09 nov 2007, 08:38

Hey,

Ja ik was eigenlijk al een tijdje aan het overwegen van een ECD hoor maar als we vorige week het slechte nieuws kregen was de maat vol en de knoop door gehakt.
Ik denk dat ik voor wisseldonatie ga.
Ik moet 14 januari bij prf Devroey zijn in Jette dan zullen we wel iets meer weten zeker?
Ik ga je zeker toevoegen hoor.

Groetjes

zwangere acceptor aan P

Berichtdoor zwangere acceptor aan P » 09 nov 2007, 10:49

Ja, P, neem zeker de eiceldoneuse mee.
Als je voor kruisdonatie gaat, kun je vragen om niet bij de psycholoog te moeten. Dat heb je al een vervelende afspraak minder.
Als je zelf een eiceldoneuse meedoet, heb je geen wachttijden; het kan dus snel gaan. Misschien kunnen ze dan al bloedstaaltjes van haar nemen.
Ik wens je veel sterkte bij deze moeilijke maar goede beslissing.
Heel jammer voor je kindje , vier jaar worden is inderdaad heel jong...

P.

Berichtdoor P. » 10 nov 2007, 08:51

Hey,

Dus ze gaan een bloedstaal nemen van haar maar van ons dan ook of niet?
En wat onderzoeken ze dan?
Als ik lees op de site van Jette is er een wachttijd van 6 tot 12 maand bij een wisseldonatie of is dat niet zo?
Hoeveel keer ben je moeten gaan eer je zwanger was?
Maar ja dat zal van mens tot mens afhangen zeker,
maar ik heb het volste vertouwen en goede moed om voort te gaan,
we hebben nu al 2 jaar tegenslagen gekend het zal toch wel is ophouden zeker?
En je denkt altijd natuurlijk waarom IK maar we zijn echter niet aleen met onze problemen er zijn er zoveel maar ieder heeft er ander hé.
Vier jaar is inderdaad jong maar als je over de ziekte leest op internet werd ze maar 2 jaar maar de kinderarts zei het word tussen het 1ste en het 4de levensjaar genomen.
Veel uitleg hebben we niet van de ziekte want ze is maar het 4de kindje in leuven wat de ziekte heeft zo zeldzaam is ze.
Dus met volle hoop naar Jette hé
En nu ga ik verven of ik krijg nooit gedaan.

Groetjes

Chiarake

Berichtdoor Chiarake » 10 nov 2007, 09:43

Lieve Ano,

Hoe is het nu met je? Heb je nog bloedverlies? Wat zeggen ze over je bloed?
Ik hoop echt dat het een innestelingsbloedingetje was... laat ons iets weten hé! Ik duim voor je!

Chiarake x

Chiarake

Berichtdoor Chiarake » 10 nov 2007, 09:53

Hoi P

Wij hebben ook steeds met wisseldonatie gewerkt.
Bij ons moest de door ons aangebrachte donor eerst op raadpleging bij onze arts, dan 2 x naar een psycholoog gaan (et minstens 1 maand tussen en de 2de keer moest ze haar man meebrengen)
Ze heeft ook een heel uitgebreide bloedname moeten laten doen voor het opsporen van erfelijke ziektes.
Daarna moest ze op afspraak met de coordinator van het fertiliteitscentrum
)Dat is iemand die je opvolgt tijdens het nemen van de medicatie enz) om af te spreken wannner er wordt begonnen en om de voorschriftjes van de medicatie te krijgen

Zelf zijn we eerst op raadpleging geweest, daarna allebei uitgebreide bloedtest op erfelijkheid, dan eventueel bijkomende onderzoeken (maar dat zal in jullie geval niet nodig zijn aangezien ze de reden reeds kennen; wij hebben nog een hysteropscopie, een endometriumbiopsie en een controle bij de uroloog gehad) daarna terug afspraak bij gyne voor bespreking mogelijkheden en donor
en daarna ook afspraak bij coordenator voor het opstarten...

Maar dit zal ook wel afhankelijk zijn van ziekenhuis tot ziekenhuis
zelf ben ik in ehandeling in het uz leuven

zwangere acceptor

Berichtdoor zwangere acceptor » 10 nov 2007, 15:28

P
in Jette kun je vragen om niet bij de psycholoog te moeten. Dan gebeurt vooral bij directe donatie dat je bij de psy (1-malig) moet of behalve als de dokter denkt dat jullie twijfels hebben of niet echt serieus overkomen.
De donor wordt gecheckt op een aantal zaken, bij kruisdonatie is dan minder maar dat wordt opgelost met 1 bloedstaal en 1 echo en 1 bezoek aan de dokter en de verpleegster (die de uitleg doet aan jullie).
Maak vlug een afspraak met een dokter en zeg dat het voor kruisdonatie met eiceldonatie dus.
Jullie zelf worden minder onderzocht: echo voor jou en staalonderzoek van je man en dat is het ongeveer. Bij kruisdonatie zal je max twee embryo's krijgen terwijl bij directe je ze allemaal krijgt.
Ik was van de eerste keer zwanger in Jette met eiceldonatie.

aan P

Berichtdoor aan P » 10 nov 2007, 15:37

of je zwanger wordt van de eerste keer hangt weinig van jou af maar of je een goede doneuse hebt. Het heeft dus weinig zin om drie keer met dezelfde doneuse te proberen waarvan je niet zwanger geraakt. Maximum twee keer en dan een andere nemen. Het is belangrijk dat ze zelf onlangs kindjes heeft gehad, zodat je weet dat ze een goede eicelkwaliteit heeft.

Chiarake

Berichtdoor Chiarake » 10 nov 2007, 15:45

Aan de persoon hier boven

Heb 3 verschillende donors gehad
van de laatste was ik zwanger van de eerste verse poging
heb daar nu nog cryo's van (ingevrozen blasto's)
die ze nu gaan ontdooien en hopelijk 2 van gaan terugplaatsen aanstaande dinsdag
Denk je dat ik veel kans maak op een zwangerschap?

ano

Berichtdoor ano » 12 nov 2007, 07:41

@ Chiarake: ik heb niet gebeld naar crg. In de loop van de dag was het over. Ik heb wel opnieuw steken in mijn buik net zoals deze zomer. Toen waren ze echter zeer hevig en pijnlijk.
Vooral 's nachts als ik naar het toilet ben geweest lig ik een tijdje dubbel van de pijn. Wat masseren doet wel deugd en het gaat uiteindelijk wel over. Maar ook hiervoor heb ik nog niet gebeld.
Morgen moet ik voor mijn laatste BN en in de namiddag weet ik dan het eindelijk of het deze keer gelukt is of niet. Maar ik blijf met beide voeten op de grond.
Als het negatief is, staat ECD weer voor de deur...

Ik heb nog geen ervaring met cryo's, wij hebben slechts ééntje, een 4c, en met ééntje doen ze geen poging omdat de kans op overleven wel klein is. Maar als je nog cryootjes hebt van een eerste geslaagde poging, wil dat mss wel iets meer zeggen ;) ?

Groetjes

Groetjes

Terug naar “Vruchtbaarheid”