Eiceldonatie - enkel voor voorstanders!

Les

Eiceldonatie - enkel voor voorstanders!

Berichtdoor Les » 12 jul 2007, 09:02

Hallo allemaal,

Sorry maar ik kan het mij toch niet laten om een berichtje te posten.
Ik heb lang getwijfeld maar het dan uiteindelijk toch maar gedaan.

Ik vind het zo spijtig dat mensen in mijn situatie hier gewoon eens niet hun verhaal kunnen vertellen zonder dat die lastige reacties er hier altijd weer op komen.

Een hele tijd geleden zijn hier ook al enkele van onze topics verdwenen door die lastige reacties dus bij deze zou ik echt willen vragen dat de tegenstanders van eiceldonatie hen hier nu voor ééns niet gaan bezighouden met hun reacties te geven zodat wij ook eens in alle rust onze gevoelens en verhalen kunnen delen met lotgenoten.

Ik zit momenteel in een leuke periode en das toch normaal dat ik dat hier dan ook eens wil neerschrijven.

Ik ben wensmoeder en enkele maanden geleden hebben we een superlieve doneuse gevonden die uit haar eigen aangeboden heeft om ons te helpen, zonder dat we er iets aan gevraagd hadden. Tis een supervrouw, ééntje om op handen te dragen door hetgeen ze voor ons wil doen.
Gisteren zijn we terug op gesprek geweest bij onze gyn in Jette om de resultaten van onze doneuse haar onderzoeken te bespreken.
Alles is perfect in orde bij haar, ze is héél gezond en komt dus zeker in aanmerking om ons te helpen. Nu had onze gyn nog ander goed nieuws voor ons en dat is dat we mee opgenomen worden in een studie die momenteel in Jette loopt wat wil zeggen eigenlijk dat alles nu ook een beetje in een vervroegd tempo op ons afkomt. 27 juli hebben we ons gesprek waarin gaat uitgelegd worden hoe de behandeling juist zal verlopen want bij deze studie word er andere medicatie gebruikt dan bij de gewone pogingen en begin augustus zouden we dan zelfs al met de behandeling starten wat dan ook zou inhouden dat als alles goed verloopt midden septemer de eerste keer terugplaatsing zou zijn bij mij. Ik vind het allemaal zo spannend en zeker nu dat het allemaal met ongeveer een maand versneld word want door de lange wachttijden in Jette was onze afdspraak bij de counselor maar voor eind augustus maar door deze studie is alles met een maand vervroegd.
Goh ik ben zo blij want we zijn al sinds vorig jaar in mei bezig en nu komt er toch eindelijk al een eerste lichtje aan het einde van onze tunnel.
Alles moet wel goed verlopen natuurlijk hé maar daar hopen we op, altijd positief blijven denken hé... :-)

Lieve groetjes
Les

Sira

RE: Eiceldonatie - enkel voor voorstanders!

Berichtdoor Sira » 12 jul 2007, 09:29

Beste Les,

ik wens jou heel veel sterkte toe en ben blij dat er nog mensen rond lopen die open staan voor donatie en begrip kunnen opbrengen voor deze situatie. Alhoewel ik zelf ook vragen heb bij deze werkwijze... Anderzijds begrijp ik zeer goed wat het is om een kinderwens te hebben. Ikzelf ben ook al enkele jaartjes bezig en tot hier toe zonder succes omdat mijn man zijn sperma niet optimaal is. Wie weet wat ik zelf nog zal ondernemen naar de toekomst toe?

Heel veel succes en laat jouw mooie toekomstplannen en enthousiasme niet door negatieve opmerkingen verdwijnen.

ciecie

Berichtdoor ciecie » 12 jul 2007, 10:11

Les, ik wens u veel succes. Ik ben momenteel zwanger dankzij eiceldonatie. 2e poging. We hebben voorheen wel IVF en alles geprobeerd... Meer dan 10 jaar gelden begonnen. Er is wel een pauze geweest van een 6tal jaren.
Ik hoop voor u dat je dit geluk mag meemaken.
Sira, de moed niet opgeven hé... Het zal zeker wel eens lukken voor jou.
Ik ben in behandeling geweest in Leuven.

lise

Berichtdoor lise » 12 jul 2007, 10:21

Hoi Les,

Ik ben ook in Jette onder behandeling voor hetzelfde project als jij!
Wij zijn al wel gestart met de medicatie en zullen in augustus/september weten of het gelukt is of niet.

En Ciecie, gefeliciteerd met je zwangerschap!Hoever ben je al!

Trek jullie van die reacties immers niets aan! Dat je nu een donor nodig hebt voor je nieren, je hart, je lever of voor je eitjes....maakt toch geen verschil...!

Groetjes

Cass

Berichtdoor Cass » 12 jul 2007, 10:21

Les,

Heel veel succes en geef je doneuse een dikke knuffel. Het is een onbetaalbaar onbaatzuchtig geschenk wat zij je geeft.

Cass (21 weken zwanger via ECD)

ness

Berichtdoor ness » 12 jul 2007, 11:15

Ik heb eigenlijk niks met dit onderwerp te maken, maar toch ook weer wel.
Ik heb nooit problemen gehad om zwanger te worden en heb een zoon van 3j.
In september gaan we voor een 2de.
Wat 't probleem is? Ik wou dat ik al die mensen die geen kinderen kunnen krijgen, kon helpen, en eiceldonnatie is daar de ideale oplossing voor.
En ik zou er mijn hand niet voor omdraaien en dat onmiddellijk doen, wetende dat ik daar iemand dolgelukkig mee maak en hen het mooiste op aarde geef!
Het probleem is mijn man... Hij ziet dat absoluut niet zitten en ik vind dat zo jammer. Ik weet dat ik iemand kan helpen en ik mag niet.
Ik hoop uit de grond van mijn hart dat elkeen van jullie een donneuse vind en dat jullie een prachtige zwangerschap tegemoet gaan en een wolk van een baby krijgen, en liefst nog gezond en wel ook!
Sterkte en succes, en sorry dat ik niemand kan helpen...

Gast

Berichtdoor Gast » 12 jul 2007, 12:08

hoi hier staat het ook vast, wij doen een donatiecyclus later. Maar eerst wil ik dat hard gewenste 2 de kindje..

Ofwel ga ik een wisseldonatie doen voor een vriendin, zij twijfelen nu sterk aan donatie.. ofwel doneer ik zo eicellen, dat zal ook wel kunnen zeker?

K.

charmed

Berichtdoor charmed » 12 jul 2007, 12:52

hallo les en alle andere lotgenoten

waw wat ben ik blij dat ik eens wat verhalen kan lezen van lotgenoten zonder dat er negatieve reacties tussen zitten (ik kruis mijn vingers terwijl ik het zeg!!!)
Wij staan nog net niet op de lijst van donor maar zijn zelf wel al opzoek naar een donor, aangezien die lijsten ellelang zijn.
Ik maak elke keer genoeg eitjes aan maar ze kunnen niet rijpen. Vorige ICSI poging 13eitjes en geen enkel rijp. Ze hebben er dan speciale technieken op toegepast om ze rijp te krijgen, zonder succes.
Nu wil mijn prof nog 1ICSI poging doen. Dit is eigenlijk voor wetenschappelijk onderzoek. Hij wil weten wat er nu precies mis is met mijn eicellen. Het kan een enzym zijn die ze tekort hebben of een verkleving van de chromosomen van mijn eicel. Bij het ene kunnen ze er nog mss iets aan doen (ik weet wel niet meer welk). Ze kunnen dan een slecht deel weghalen uit mijn eicel en een gezond deel toevoegen. Probleem: dat dit klonen is en dit mag nog niet in België.
Maar als het dat is dan kunnen we mss later deze techniek laten toepassen. (als het goedgekeurd is via de wet om klonen toe te passen op eicellen)

@les; waw, wat een pracht dame. Niet te geloven dat na al die negatieve reactie je over ECD krijgt toch nog mensen bestaan die dit spontaan willen doen.
Ikzelf had een aangetrouwde nicht die zei dat als het ooit zover komt ze mij altijd wil helpen, nu is het zover en hoor ik niets meer van haar. Nog een domper erbij.
Ik hoop uit de grond van mijn hart dat het bij jullie de eerste keer raak is. Indien iemand al zover zit om ECD te moeten doen dan hebben deze personen al een hele hele hele grote weg af moeten leggen.

@K. ook voor jou een hele dikke waw!! Dat je dat zo, zonder boe of ba wil doen. Dat is pas.... Ik heb er gewoon geen gepaste woorden voor. Proficiat

Hopelijk kunnen we hier nog een tijdje met elkaar spreken om elkaar te steunen en te luisteren naar de verhalen

groetjes
charmed

K.

Berichtdoor K. » 12 jul 2007, 13:39

zonder boe of ba, da's ook niet helemaal waar.
ik heb zelf een kindje via ICSI, probleem bij manlief.
Wij zijn dus afhankelijk geweest van de wetenschap, en met al de moeite die we moeten doen hebben, en nog steeds doen.... er zouden nog mensen kunnen geholpen worden door de wetenschap, als ze maar eitjes zouden krijgen.
Daarom , als soort dank voor ons kind, wil ik dat zeker doen.

K;

@ Lise

Berichtdoor @ Lise » 12 jul 2007, 14:05

Ik wil toch wel even nuanceren.

Er zijn natuurlijk wel verschillen tussen de donatie van een hart, nieren, lever, ... en het doneren van eicellen. Ten eerste leidt de eicel in het beste geval tot een kind dat ooit een eigen identiteit moet opbouwen. Ten tweede is de donor van een hart, nieren, lever, ... in de meeste gevallen (en ik zeg wel in de meeste gevallen) dood.

Begrijp me niet verkeerd, dit is geen negatieve reactie. Ik ben bezig met ICSI en ik weet dat ik nooit zou beginnen met eiceldonatie maar ik heb begrip voor mensen die verder gaan omdat ze absoluut kinderen willen. Dit betekent niet dat ik deze behandelingen moreel verantwoord vind maar dat is een andere discussie. Natuurlijk kunnen er heel mooie verhalen ontstaan dankzij eiceldonatie. Ik hoop voor jullie allemaal dat dat het geval is. Sterkte!

Anoniem maar niet kwaadaardig

Les

Berichtdoor Les » 12 jul 2007, 14:14

amai hallo allemaal,

Hier had ik mij echt niet aan verwacht aan zulke lieve reacties, ik had er wel op gehoopt natuurlijk en het doet mij enorm veel deugd dat er nog zo'n mensen bestaan op zappy...

Na de vorige topics hier weken geleden over ons "probleem" had ik de moed niet meer om hier nog iets te posten maar dit nu allemaal te lezen geeft een supergoed gevoel, bedankt hiervoor.

@Sira:
Bedankt voor je steun en ik vind het wel tof dat ondanks je er precies niet helemaal 100% achterstaat achter ecd me hier toch nog sterkte komt toewensen. Ik zou zeggen blijf hier zeker rondhangen op ons topicje want het is niet omdat je geen ecd doet je hier niet welkom bent, het tegendeel.
Iedereen heeft al eens een goeie babbel nodig hé...

@Ciecie:
Fantastisch seg dat je zwanger geraakt bent via ecd. Dat geeft mij dan ook weer wat extra hoop, wij zijn wel nog niet zolang bezig omdat we ervoor eigenlijk geen andere pogingen ondernomen hebben omdat we direct wisten, na enkele onderzoeken te laten doen, dat ik geen eicellen heb, dus was het direct kiezen voor ons, adoptie of ecd maar die keuze was voor ons snel gemaakt.

@lise:
Is het bij jou ook zo spannend als bij ons? :-)
Dus jij zit ook in het project voor die studie van het nieuwe medicijn onder leiding van Andrea?
Wie is jouw gyn in Jette? Wij zijn in behandeling bij dr. Fatemi. Een supergoede dokter met gouden handjes, dat vertelde zelfs mvr. Baetens (psychologe) ons toen we bij haar op gesprek moesten gaan. Ze had veel lof voor Dr. Fatemi dus dat stelt ons ook wel gerust.
Onze volgende afspraak is op 27/07, dan gaan ze ons exact uitleggen wat de behandeling inhoud en als alles goed meezit zouden we zelfs begin augustus starten.
Nu zit ik sinds gisteren aan een gewone pil totaan de behandeling, tot gisteren heb ik 10 maand medicatie genomen (progynova en duphaston) om m'n baarmoeder te laten groeien want deze was echt wel héél klein maar dat is ondertussen opgelost.
Hou je ons op de hoogte lise hoe jouw situatie vordert?

@Cass:
Dank je wel hoor en inderdaad we beseffen maar al te goed dat onze doneuse een vrouwke uit de duizend is, ik apprecieër enorm wat ze voor ons doet en nu met dit project dat we gaan volgen helpt ze zelfs de wetenschap vooruit ook hé.

@ness:
Amai, dikke bravo dat je zo'n gevoel hebt tegenover mensen die in onze situatie zitten. Dat geldt niet voor iedereen hoor.
Het is inderdaad zo dat vele mensen eiceldonoren zoeken en de wachtlijsten lopen ellendig lang op dus als je persoonlijk niemand vind is het echt wel héél moeilijk.
De motivatie van onze donor is ook dat zij zelf 2 kindjes heeft en ze wil dat geluk delen met ons, ze zegt dat is het mooiste dat je in héél je leven kan meemaken, een kind krijgen en ze zegt ik wil jullie dat gevoel ook schenken. Haar man staat volledig achter haar beslissing en dat is toch wel héél belangrijk hé, zoiets beslis je tenslotte samen.
Je hoeft jezelf daarvoor zeker niet slecht te voelen hoor ness, ik vind het al chapeau dat je het nog maar overweegt en wie weet veranderd je ventje ooit wel eens van gedacht maar je mag natuurijk als doneuse wel niet de 36jaar overschrijden want eens daarboven kom je niet meer in aanmerking om te doneren. Veel succes alvast bij jullie poging voor een tweede spruit en lief dat je geantwoord hebt.

@12:08
Dat is het beste hoor dat eerst je eigen kinderwens voldaan is vooraleer je doneert, das meestal ook wel een vereiste.
Je kan zeeeeeeeker en vast zo eicellen doneren, een koppel dat zelf niemand kan aanbrengen als donor zal jou daarvoor héél dankbaar zijn, want niet iedereen vind iemand zoals wij en voor zulke mensen is dat de oplossing.
In het geval van je vriendin kan je inderdaad kiezen tussen wisseldonatie of gekende donatie maar dat is iets dat je onderling en voor jezelf moet uitmaken, de psychologe gaat daar ook wel verder op in tijdens het gesprek met haar wat de voor en nadelen zijn van gekende vs wisseldonatie.

@charmed:
ja leuk hé dat we zo héél rustig kunnen praten over onze situatie.
Bij de vorige topics ivm ecd werd ik echt altijd verdrietig en kwaad tegelijk als ik al die commentaar las maar dit hier allemaal te lezen deed echt deugd.
Wijzelf hebben ook nooit op de lijst gestaan omdat de gyn ons in Jette ook zei dat ze er praktisch niemand meer bij opzetten omdat hij al opliep tot 3j ongeveer en dat is toch wel verschrikkelijk lang hé.
Amai das ook wel een héle situatie ivm jouw eicellen, dan heb je toch ook al een hele reis in de malle medische molen afgelegd?
Ja onze doneuse is echt een prachtvrouw, zoals ik hier boven ook al gezegd had, ééntje om op handen te dragen....
De situatie met jouw nicht is wel minder leuk hé, dat zal wel een slag in je gezicht zijn dat ze nu ineens niets meer van haar laat horen, onbewust zal je daar toch in je achterhoofd wel altijd een beetje op gerekend hebben hé.
Ik hoop ook dat het bij ons van de eerste keer raak is, daar gaan we van uit, ik probeer zoveel mogelijk positief te denken maar je weet nooit of het van de eerste keer lukt hé....
We zien wel hoe het vordert.

@K.
Het is inderdaad zo dat vele mensen geholpen worden door een eicelletje van iemand anders te krijgen maar het is bij vele mensen nog een drempel en taboe om tot donatie over te gaan, hoewel het eigenlijk bij vrouwen die eicelletjes doneren eicelletjes zijn die anders toch gewoon maandelijks verloren gaan, waarom dan niet doneren. Pas op het valt niet te onderschatten de behandeling die door een donor moet gevolgd worden en ik heb daar héél veel respect voor maar je moet het positief bekijken hé...

@14:05
Hehe je brengt het wel goed aan hoor, iedereen mag(moet) zijn mening hebben over donatie maar zoals we hier in het verleden al groffe kritiek gekregen hebben, das niet leuk hoor, jou reactie is duidelijk niet grof of onbeschoft, je hebt gewoon je eigen mening en dat is je volste recht om die (op een normale wijze, zonder grof en onbeschoft te zijn) te uiten.

Nogmaals dames, het doet deugd jullie reacties te lezen, echt waar!

Lieve groetjes
Les

Chiara

Berichtdoor Chiara » 12 jul 2007, 16:42

Lieve Les

Zelf ben ik ook via eiceldonatie zwanger geraakt
Ik heb hier nu een lief zoontje rondlopen van 2,5
Ik was in behandeling in Leuven (prof D'Hooghe)
Ik wens je alvast veel succes in september

Zelf wil ik in september ook terug starten met een behandeling
voor een 2de kindje...heb nog een vijftal blasto's in de diepvries van de vorige keer en hoop dat 1 van de 5 terug zal uitgroeien tot een zwangerschap
dan heb ik een echte broer of zus voor mijn zoontje

Lieve Lise

Jij ook veel succes gewenst met je eerste poging
Hopelijk is het meteen raak hé

Lieve Ciecie

Gefeliciteerd met je zwangerschap ;-)

Lieve K

Het hangt af van ziekenhuis tot ziekenhuis
in leuven doen ze geen rechtstreekse donatie
enkel kruisdonatie
maar er zijn andere ziekenhuizen waar rechtstreekse donatie wel kan

Gast

Berichtdoor Gast » 12 jul 2007, 17:15

Mja, ik ben er eerlijk gezegd niet voor.

Ik vraag me af wat er zou gebeuren als de donor er problemen door ondervindt. Zou ik nooit voor mezelf kunnen verantwoorden.

Les

Berichtdoor Les » 12 jul 2007, 20:38

Beste Chiara,

Super dat ook jij via eiceldonatie zwanger geraakt bent.
Heb je veel pogingen nodig gehad eer het gelukt is?
Ik hoop er echt wel op dat de eerste keer direct de goeie keer zal zijn, iedereen die behandelingen volgt zal zo wel denken waarschijnlijk hé...

Ja dat zou wel de max zijn dat het met die blasto's nog zou lukken om een kleintje te krijgen hé, dan komt er inderdaad een broerke of zuske.

Vele groetjes
Les

K;

Berichtdoor K; » 12 jul 2007, 21:24

ik zou nooit een embryo doneren, wel een eicel. Dat is GEEN kind he mensen, da's een CEL.
en ja, misschien zal dat kind dan later mijn krullen hebben, of als enige in die hele familie een brilleke dragen:-) Maar euh, die gaat zeker en vast gewenst zijn, door zijn OUDERS, want dat zijn de mensen die die cel laten smelten tot een embryo, en die die laten groeien tot een kind. Daar heb ik NIKS, maar dan ook niks mee te maken.
En trouwens, een heeeeel groot deel van wie een persoon is, is zijn opvoeding, dat bruine haar en brilleke zijn echt bijkomstig.

Ik zou wel niet kunnen doneren aan iemand die ik echt ken, wel wisseldonatie, ik hoef niet te weten wat en of er iets met die cellen gebeurt.

Ik ken de procedure maar al te goed, ik heb zelf al 4 PU gehad, die 5de zal er best bijkunnen hoor:-)

Chiara

Berichtdoor Chiara » 12 jul 2007, 21:44

Heb zelf 6 TP's gehad voor ik zwanger was
de eerste keer 2 verse embryo's (donor 1)
de tweede keer 2 ontdooide embryo's (donor 1)
de derde keer 2 verse embryo's (donor 2)
de vierde keer 2 ontdooide embryo's (donor 2)
de vijfde keer 1 ontdooide embryo (donor 2)
de zesde keer 2 verse blasto's (donor 3)
waarvan er dan 1 is gebleven
dus je ziet de aanhouder wint
natuurlijk hoop ik dat het de eerste keer lukt voor je
maar weet dat je na een mislukking de hoop niet mag opgeven

chiara

Berichtdoor chiara » 12 jul 2007, 21:48

K,

Ik vind dat je er een heel nuchtere kijk op hebt
Je zou een goede donor zijn denk ik

Chiara

Les

Berichtdoor Les » 12 jul 2007, 22:31

amai chiara,

je hebt inderdaad al een hele weg afgelegd blijkbaar maar zoals je zelf zegt, de aanhouder wint hé.

K.
ik vind ook dat je een nuchtere kijk hebt ivm donatie.
Mijn mening is ook zo dat het eigenlijk maar een celletje is dat afgestaan word, tenslotte word het bevrucht met m'n ventje zijn sperma en zal dat celletje uitgroeien tot een kind doordat het in mijn lichaam 9 maand gevoed wordt. Ik zal in ieder geval van in het begint toch een band hebben met "mijn" kindje in mijn buik dat weet ik nu al.
Ik hoop dat mensen mij hierin kunnen volgen en verstaan.

lieve groetjes
Les

Gast

Berichtdoor Gast » 13 jul 2007, 10:01

up

chiara

Berichtdoor chiara » 13 jul 2007, 10:12

Les

Inderdaad hoor, je zal er meteen een band mee hebben
En ik geloof dat je door het zelf te dragen toch nog iets meegeeft aan de baby van jezelf

Chiara
eiceldonatie@hotmail.com

Cass

Berichtdoor Cass » 13 jul 2007, 10:48

Les & Chiara,

In het begin had ik nog geen band met mijn baby in wording. Mijn gevoel bestond alleen maar uit ongeloof dat ik inderdaad zwanger was en dat het nu goed ging! Nu ik leven begin te voelen begint de band ook te komen.

Ik heb eens een stukje gelezen over het iets van jezelf meegeven: De donor geeft de genetische eigenschappen aan de eicel, de partner de genetische eigenschappen aan de zaadcel en de biologische moeder schept de omgeving waarin het embryo zich ontwikkelt. De omgeving speelt een belangrijke rol in de (o.a. emotionele) ontwikkeling van de vrucht.
Ik kan dus zeker een deel van mezelf aan de baby meegeven.

Groetjes Cass (21 weken zwanger door gekende ECD)

Les

Berichtdoor Les » 13 jul 2007, 11:28

ja inderdaad ik volg jullie mening...

Allé dus dan gebeurt het toch nog meer dan ik dacht dat er voor gekende donatie gekozen word. Wij doen ook aan gekende donatie en hebben daar wel ons redenen voor. Iedereen maakt dat voor zichzelf uit wat in hun sitatie het beste lijkt hé.

Cass, heb jij nu tijdens je zwangerschap veel contact met jullie donor?

grts
Les

Cass

Berichtdoor Cass » 13 jul 2007, 15:16

Les,

Ik heb praktisch dagelijks contact met haar. Ze is een zeer goede vriendin al sinds jaren.
Wij hadden het voorrecht dat mijn vriendin zich aangeboden had als donor.
Zij wilde voor mij doneren en had geen problemen met gekende of anonieme ruildonatie. Wij hebben ook bewust voor gekende donatie gekozen.

Je krijgt hier op het forum negatieve reacties op eiceldonatie vaak vanwege de anonimiteit, maar er is in België wel degelijk de mogelijkheid om gekende donatie te doen. Ook als de donor geen familie is.

Groetjes Cass

Les

Berichtdoor Les » 13 jul 2007, 15:59

Toch ongelofelijk dat sommige mensen zich nog spontaan aanbieden hé.
Wij zitten ook in die situatie, bij ons is het een (ondertussen ex-) collega van mijn vriend, zij heeft haar ook spontaan aangeboden aan ons.
We hadden eigenlijk al een tijdje op zoek geweest en dan de hoop een beetje opgegeven en dus een tijdje niet echt intensief meer gezocht en toen plots kwam zij met da heugelijke nieuws voor ons. :-)
Wij mochten zelf kiezen van onze donor wat we wilden ivm gekende of wisseldonatie maar na enige puntjes op een rijtje te zetten waren er toch meer pro's dan contra's voor gekende donatie.
Laat ons nu nog hopen dat alles vlot mag verlopen hé.

Zouden er mensen zijn bij wie het van de eerste poging lukt bij ecd?

grts
Les

baby door ecd

Berichtdoor baby door ecd » 13 jul 2007, 22:37

hallo,

hier jarenlang behandelingen gehad om aan een kindje te komen.
het eerste jaar was het nog gewoon, maar omdat het niet gelukt was zijn we naar een fertiliteitskliniek gegaan ( jette )
na enkele onderzoeken kwam aan het licht dat ik in een vervroegde menopauze zat, en ik was toen nog maar 26 jaar !! mijn wereld stortte in , want natuurlijk zwanger geraken zat er niet in.

na gesprek bij een psychologe moest ik toch wel ff bekomen, er werd ons voorgesteld om eiceldonatie te doen .
ik wist niet wat te denken, dit was een enorme grote stap ... hoe moest ik dit klaren, hoe kon ik iemand vinden,...

ik heb er een jaar laten overgaan, omdat ik niet meteen kon beslissen, ik heb er veel over gelezen, en in contact gekomen met lotgenoten.
maar nog kon ik niet beslissen.
ik vertelde dit aan een goeie vriendin, en zonder haar iets te vragen, stelde zij haar voor om haar eicellen te doneren ( wissel ) ik kon mijn oren niet geloven !!

na haar wisseldonatie kreeg ik 2 embryo's teruggeplaatst , ik was meteen zwanger, maar ons geluk was van korte duur, ik kreeg op 7 weken een miskraam ! ik heb toen een jaar gewacht om opnieuw te starten, moest dit eerst verwerken !!
via eiceldonatie heb je eigenlijk maar 1 kans op een jaar ... dus jaar nr 2 en 3 was voorbij en we kregen een tweede kans ( als je iemand meebrengt krijg je in jette 2 verse kansen )
ik had toen nog 2 cryo's, maar die hebben de ontdooiing niet overleefd.

opnieuw een verse poging ... niet zwanger.
jaar nr 4 was voorbij

dan zijn we op zoek gegaan via internet naar een donor, ik heb veel moeten slikken omdat ik heel veel negatieve reacties kreeg, het deed me enorm pijn !!
eindelijk iemand die zich aanbood !! telkens wissel, want ik ben niet voor gekende !!

terugplaatsing van 2 embryo's ... zwanger , maar weer was ons geluk van korte aard, op 12 weken een miskraam.
jaar nr 5 en 6 was voorbij

cryo terugplaatsing ... niet zwanger
tweede verse tp gehad, niet zwanger
jaar nr 7 voorbij

8 jaar later kreeg ik terug 2 embryo's teruggeplaatst, en was ik zwanger van een tweeling !! :p
maar op 11 weken ben ik eentje verloren, en het andere deed het uitstekend, dit was tijdens de echo blijdschap en verdriet in één keer.

ik heb mijn volle 9 maand uitgedragen, en ben begin dit jaar bevallen van een prachtkind !! het krijgt al mijn liefde, ik ben er gek van, dit is meer dan gewenst, want ik heb aangehouden, ik zal en moest er één hebben, of ik ging dood van verdriet !!!

de aanhouder wint !!! ga ervoor aub, dit is het mooiste wat je kan krijgen, dit is een kind dat je zelf 9 maand gedragen en gevoeld hebt !!!

groetjes en succes

Terug naar “Vruchtbaarheid”