hormoonpompjes !

saar

RE: hormoonpompjes !

Berichtdoor saar » 02 jan 2008, 20:19

Ja, puka, dat moet 8,9 mm zijn. Want op 9weken3dagen zaten we bijna aan 3 cm. Niet teveel lezen hé, gewoon genieten.

Ik voel me nu echt beter en ben ook veel geruster nu we die angelsound hebben. Tof, naar het hartje luisteren, ook al komt het nog van ver weg.

Morgen werken: blegh.

cin

Berichtdoor cin » 03 jan 2008, 06:32

hoi dames,

Lieve puka, ik sluit me aan bij de ongerustheid....
Goe dat alles prima was, ik zag dit toen ook...leuk hé, kreeg je al een uitprintje mee ??? 17 januari zal er zo zijn hoor !!! Dan ga je bonkjes horen...spannend...
Ik herken die ongerustheid maar ze zeggen ook dat elke zwangerschap anders is dus als je gyn zegt dat alles ok is dan zal het wel zo zijn...Gewoon genieten zoals ons saartje zegt en dromen...wanneer is de bevallingsdatum ???

Lieve saar, kusjesdag bij jou vandaag ??? Veel geluk met de nieuwe start, heb ook niet veel zin maar goed gisteren viel wel mee uiteindelijk. Baasje kneep in mijn arm en wenste me datgene toe waar ik van droom en hij zei "je weet wel wat". Bonken in mijn hart toen want misschien kan ik hem volgende week al het goede nieuws vertellen.

Mocht gisteren al gaan voor bloedafname en mag straks om 11u bellen voor resultaat. Ik voel nog steeds die steekjes maar nu ook soms ter hoogte van eierstok. Gisteren toen ik daar zat te wachten voor bloed was er een meisje die aan het vertellen was over haar buitenbaarmoederlijke zwangerschap...jeezes meteen paniek dus bij mij...ik voel me nog niet echt misselijk of extreem moe of is dit nog te vroeg. Ik durf gewoon niet hopen meiden....
Hopelijk is het snel 11u en kan ik goed nieuws horen en krijg ik meteen ook een afspraak voor een echo !

Toedeloe,

Cin

sterretje

Berichtdoor sterretje » 03 jan 2008, 08:01

een dikke duim Cin,

ik kom nog een keertje piepen rond de middag.

Puka, niet teveel stressen over grootte en zo want dat heeft toch geen zin. als de dokter zegt dat het goed is dan moet je daarop vertrouwen...
17 januari is idd niet meer veraf, dus kop op, nog een beetje!

liefs,

sterretje

cin

Berichtdoor cin » 03 jan 2008, 10:38

ikke terug met een toch al iets grotere glimlach op het gelaat !!
Bloedresultaat was in orde dus we zijn nu officieel ZWANGER...niet te geloven zeg...ik bibber nog op mijn beentjes.
Ik neem wel de utrogestan verder ter ondersteuning.
Mag op maandag 14 januari terug voor allereerste echo...spannend afwachten tot dan hé ! Iedereen dan in diezelfde week hé !

Op hoop van zegen nu...

Dikke knuf,

Cin

saar

Berichtdoor saar » 03 jan 2008, 11:07

cin, proficiat nogmaals. Genieten en rusten en gewoon vertrouwen. We mogen alle twee voor een echo op 14/01!

Hier op het werk valt het goed mee. Ze hebben mij een jongetje voorspeld deze keer. Vorige keer zeiden ze een meisje en het was juist. Komt omdat ik de vorige keer puistjes had en nu niet. Ze zeggen: een meisje neemt de schoonheid van de mama weg.

Ik ga eten: een broodje hesp zonder groentjes en een kom soep. Yemmie.

H

Berichtdoor H » 03 jan 2008, 14:42

Cin: proficiat!!!

sterretje

Berichtdoor sterretje » 03 jan 2008, 15:05

cin, van harte gefeliciteerd hoor!

voor wanneer ben je nu juist uitgerekend? september zeker?
goch, wat een begin van 2008...

iedereen moet hier idd in de week van 14jan naar de gyné lol!
ikke ietsje eerder, de 10de :-)

liefs,
sterretje

cin

Berichtdoor cin » 04 jan 2008, 07:27

goeiemorgen dames,

deze ochtend treinreisje gehad...ventje moet vanavond naar receptie van het werk (toevallig ook in gent) en natuurlijk moet hij de auto hebben voor zijn statusje...maar goed we gaan nadien iets eten dus dat maakt het goed. Met de trein ben ik 2u50 onderweg dus vandaar dat ik dit niet graag doe !

Ik zou op 9/9 mama kunnen worden als alles goed verloopt maar daar gaan we vanuit hé. Ik moet die knop in mijn koppie omdraaien.
Gisteren nog naar yoga geweest en daar rustig kunnen nadenken en tot ons 2-tjes komen (als je snapt wat ik bedoel).

Dit weekend huisje poetsen, kerstboom weg en op zondag verjaardagsfeestje van ventje !!!Ga marsepein-kriekentaart bakken en een ananasflan want ik lust geen marsepein.

Prettig weekend iedereen en we zijn nu officieel allemaal zwanger !!!We kunnen gaan zagen tegen elkaar over onze kwaaltjes en perikelen...

Knuffel,

Cin

cin

Berichtdoor cin » 07 jan 2008, 06:33

Goeiemorgen ladies,

Klaar voor nieuwe week ?
Gisteren feestje gehad met ganse den hoop voor verjaardag man. Had 2 taarten gebakken....1 echte slagroomtaart en een ananasflan....allebei lekker, ik ben niet zo een slagroomtype dus enkel de ananasflan gegeten. Schoonfamilie zijn zo echte klassieke mensen die voor niets anders openstaan dus die vonden de ananas maar niets en lieten dan ook alles op hun bord liggen en zeiden dat het niet lekker was. Enkel schoonpa vond het goed....tja stond daar natuurlijk met rode kaken. Gelukkig vonden mijn ouders het prima !
Ze waren weer in hun nopjes hoor...tijdens de feestdagen waren ze best ok maar gisteren was het zo een drukte. Ze wilden dan perse het dekbedovertrek zien dat ze ons gaven voor kerst....deeehhhh ik laat ze niet zomaar op de slaapkamer komen hoor, moet ik bij hen ook niet doen !

Voor de rest alles ok, nog steeds die ongipijnen en lage rugpijn.Zou dit normaal zijn want dat had ik vorige keer niet ??? Ook heel veel zin in brood, puur brood zonder beleg...zo een ganse brood opeten !!!
Ik maak me stiekem toch nog steeds zorgen hoor...we zijn terug onze scheurkalender gestart voor het slapen gaan waarin elke dag iets staat en dan denk ik zo echt van hmmm misschien is het wel nog niet zo hier vanbinnen. Maar langs de andere kant wil ik er wel in geloven !

Ster, deze week voor jou echo !!!Brrr nog maar enkele weekjes hé, spannend...

Puka en Saar, hoe gaat het met jullie. Saar de 12w voorbij en puka welke dingen voel jij al ?
R en H, wanneer moeten jullie terug voor echo en hoever zijn jullie officieel ???

Dikke knuf,

Cin

R.

Berichtdoor R. » 07 jan 2008, 09:41

Hallo,

Cin, proberen te relaxen hoor!!! Het komt echt wel goed. Ik geloof er in!!!!

We zijn nu 21 weken en 4 dagen. Vorige vrijdag echo gehad en alles ok. Baby weegt 460g. Ik heb het opgezocht en Soetkin woog zo'n 450g dezelfde tijd. Dus tegen dit tempo wordt het terug 4,5kg. En ... het geslacht was te zien want b'je was gedraaid naar hoofdligging. Volgende keer hopelijk nog te zien want anders ben je nooit zeker eh.

groetjes

sterretje

Berichtdoor sterretje » 07 jan 2008, 11:03

cin, ik geloof er ook in! ksnap je best wel hoor dat je schrik krijgt en zo maar je kan er uiteindelijk niets aan doen :-S hoe sneu dat ook mag klinken. Ik geloof erin hihi...
en kwaaltjes zijn niet steeds een indicatie dat alles goed gaat. zo had ik bij deze zwangerschap geen gespannen borsten maar wel dat ferme ongi gevoel en toch een goeie zwangerschap....

R. leuk, het geslacht! eneuhm, mogen wij het weten? of blijft het een geheimpje? :-) :-)
kben best wel benieuwd :-)
allé, hopelijk blijft hij/zij in hoofdligging liggen...al is het nog zeer vroeg.

grtjs,

Puka

Berichtdoor Puka » 07 jan 2008, 16:44

GELUKKIGE NIEUWJAAR iedereen! (of had ik dat al gezegd?)

Ik heb niet écht last van kwaaltjes. Mijn borsten doen pijn en af en toe krijg ik zo heel warm en draait m'n maag van suikertekort. Ik heb ook eerder last van af en toe diarree ipv constipatie. Dan heb ik direct schrik voor toxoplasmose ofzo. Voor de rest ben ik wel vaak moe, maar ik was daarvoor ook wel snel moe 's avonds dus... Voor mij is het echt toeleven naar de echo binnen 10 dagen. Vanaf dan is het ofwel afgelopen ofwel kan ik iets geruster zijn

Diezelfde dag van de echo , kopen we ons huis officieel bij de notaris en hebben we dus de sleutel !

groetjes

saar

Berichtdoor saar » 07 jan 2008, 19:21

Hoi,

Met mij alles ok, was personeelsfeest vandaag. Heel lekker gegeten: koud buffet, maar er waren gelukkig ook koude gekookte groenten, zoals worteltjes en boontjes. Ik heb wel gerookte zalm gegeten, ik veronderstel dat zo'n feestzaal toch verzorgde zalm zal hebben en er geen listeria zal inzitten.

Ik voel me beter nu, mijn buik begint echt zichtbaar te zijn, vooral 's avonds. Ben 1kg bij nu. Ik kan weer bijna alles eten, maar moet nog geen koffie hebben en geen kaas. Brood gaat al, maar nog niet zoals vroeger.

Cin, bij mij is brood dus niet 'het van het', zoals jij. Probeer te genieten, op tijd en stond te rusten en niet te piekeren. Ik snap je wel hoor, want ik ben ook zo.

Puka, ik tel ook altijd af naar die echo's. Nu gaat het wel beter omdat ik die angelsound heb.

Sterretje, ligt het kindje bij jou al goed?

R, ben curieus naar het geslacht, maar ik denk dat jullie nu een jongetje krijgen?

Gr, saar (12 weken 3 dagen)

cin

Berichtdoor cin » 08 jan 2008, 06:26

hoi dames,

Puka, waw dan wordt de echo-dag een spannende dag op alle vlakken. De eerste hartslag en meteen de eerste sleutel voor zijn of haar stekje !!
Ik duim !!!Heb net hetzelfde, eerder diarree dan constipatie en sinds gisteren ook misselijk maar te doen. Ik heb nog steeds die drang naar brood !!!!ik zou een gans brood in 1 keer op eten !Natuurlijk kan dit ook van de goesting zijn en niet van de honger....

Saar, wij hebben vrijdag etentje op het werk. T'is warm maar wel chocomousse al dessert dus die ga ik wel doorschuiven met een foefje...Tja ik denk dat die zalm wel ok zal geweest zijn. Ik vraag me soms af in hoeverre die voorzichtigheid moet gaan ?

Ster, jouw beebje is al klaar voor take-off met zijn hoofdje. Voel je het al zakken of is dit nog te vroeg ?

R, ik heb een jongen voorgevoel bij jou !!kweenie waarom eigenlijk...

Gisteren naar Tingeling geweest, de opvang van ons beebje. Ze herkende me nog van toen want ze kreeg in diezelfde week ook een miskraam. We hebben we een tijdje gepraat....
We zijn terug ingeschreven voor jan 2009.
Puka en Saar, hoe gaan jullie het doen met opvang?

Klinkt wel goed die angelsound. Hoeveel kost zoiets en waar koop je dit. Ik kan me voorstellen dat het steeds geruststellend is als je dat hartje dan hoort bonken.

Toedeloe,

Cin

sterretje

Berichtdoor sterretje » 08 jan 2008, 08:26

goed meuwning iedereen,

Cin, ik kocht mijn angelsound op medizon.be
erg snelle en vlotte levering, kben er erg tevreden over. Ik kon het hartje ook erg vroeg ermee horen. De gyné geloofde me eerst niet maar ik heb dat ding eens meegedaan en hij was enorm verrast over de kwaliteit, was namelijk beter dan zijn doppler dinges. Er zat niet zoveel ruis op. In het begin is het wel erg zoeken, dus geen paniek als je het niet onmiddellijk vindt. Ook hebben ze niet graag dat je op hen duwt en dan zwemmen ze nog vaak weg ook ;-)
nu gebruik ik hem niet meer omdat ik het kindje goed voel, maar kga hem niet verkopen daar ik denk (of weet lol) dat wij niet bij 2 kindjes zullen blijven :-)

Saar; wel goed dat je weer kan beginnen eten. Van mij begint het weer te minderen :-( lol, zo zie je maar. Ik denk ook niet dat er in restaurant eten kans is op listeria, het is trouwens winter en belgië is sowieso geen risico land voor listeria werd mij verteld...
kans op besmetting is trouwens gigantisch laag.

R, hihi, ik weet het niet, ik sluit me nog niet onmiddellijk aan bij de jongetjes theorie, ik ben hier namelijk onmetelijk slecht in. Zelfs met maar 2 keuzemogelijkheden slaag ik er nog in om steeds mis te gokken lol dus ik wacht wel op zeker nieuws ;-)

Puka, schitterend, echo en gaan tekenen voor jullie huis! een leuke dag in het verschiet als ik het zo hoor!

Ik weet niet of ons kindje met het hoofdje naar beneden ligt. De laatste keren controle terug wel en ik voel billen en voeten vaak onder mijn ribben en dan iets wringen onderaan, dus ik veronderstel dat het wel goed ligt...we zullen donderdag zien hé!
de laatste keer al zei de gyné dat het waarschijnlijk niet meer ging draaien, maar hm, ik ken dat, lol, dus nog eventjes afwachten....

mijn gewicht staat nu op +3kg sinds begin zwangerschap maar ben in vergelijking met 8 weken geleden (laatste weging) een halve kg afgevallen...ik vind het vreemd, maar het kan wel kloppen want de laatste weken krijg ik bijna niets binnen van eten....mijn maag is totaal verkleind en na 2 happen zit ik boordevol en zeker als ik al een glas water of zo gedronken heb is er voor niets geen plaats meer...ook erg veel maagzuur last, dus de riopan wordt hier in grote verpakkingen versleten :-)

mijn buik groeit wel dus dat is het voornaamste denk ik, kga het donderdag een keertje vragen...

zakken, hm, ik denk dat ons kindje als gezakt is want ik ervaar een enorme druk naar onderen. Raar om te zeggen maar zelfs op het toilet voelt dit echt niet goed aan, ook voel ik het hoofdje (of wat het ook mag zijn) erg wringen en dit lager dan normaal...we zullen zien!

mijn valiesjes zijn klaar, de enveloppes zijn klaar met postzegels erop, nu vandaag nog om schijfjes voor in de videocamera.telefoonnummers (doopsuiker en geboortekaartjes), foto-toestel is opgeladen. Drank staat klaar, een grote duplo doos (met zoo dieren) staat klaar als kadotje voor alexandertje...
opvang geregeld voor als het begint....

tjach, het begint in te korten, kben nu 32 weken en ik wil alles op punt hebben. niet dat het voor direct gaat zijn, maar later staat mijn hoofd daar niet meer naar lol dus gisteren alles maar klaar gezet in de wasplaats, ready to go :-)

allé, weer een gans epistel...
tot later iedereen!

sterretje

saar

Berichtdoor saar » 08 jan 2008, 11:32

Amai, sterretje, zo weinig bijgekomen, dan ga je onder je startgewicht zitten na de bevalling. Ik was bij amélie maar 9kg bijgekomen en 12kg kwijt, waarvan ik er toch 2 terug hebben kunnen krijgen. Best maar, want een beetje reserve kun je wel gebruiken vind ik. Ik zit nu dus net terug op mijn startgewicht van de vorige keer.

Cin, pieker niet teveel over 'honger of goesting', ik denk dat je lichaam nu veel nodig heeft en ik vind ook dat je daaraan mag toegeven, toch zeker als het niet te ongezond is. Ik deed dat ook en doe dat nog. Ik eet veel vaker dan vroeger frietjes met stoofvleessaus, 2x per dag warm, een kant-en-klaar gerechtje, een koek, een wafel, ... Heb gewoon meer honger. En met jou gewicht kun je ook wel wat extra's gebruiken. Zeker als je borstvoeding zou geven? Daarom wil ik nu liever 12kg bijkomen. Vorige keer ben ik na 12 weken gestopt met borstvoeding omdat mijn gewicht te laag zou worden.

Alweer middag, een drukke dag. Ik doe dus nog wat verder.

cin

Berichtdoor cin » 09 jan 2008, 06:22

goeiemorgen,

Ster, inderdaad 3 kg dat is heel weinig...ik hoor soms vrouwen met meer dan 20 kilootjes...raar hé hoe dat zo kan verschillen ?
In ieder geval als je jezelf fit voelt (gezien de situatie) en als alles prima verloopt dat is dit wel ok hé !
Saar, 1 kilo is toch ook nog niet veel ???
Ik ben al 1.5 kilo bij maar goed de feestdagen zaten daar ook voor iets tussen. Ik eet vooral brood dames en echt veel...ik denk gisteren over de dag gespreid wel eens gans rozijn/notenbrood...Ik pieker er niet echt over en vecht er niet tegen maar ik voel me wel een schrokop !
Puka heb jij trek in dingen ?

R en H hoe gaat het met jullie weegschaal ?

Mijn schoonzus is ook zwanger en is al 7 kilo af door het overgeven maar gelukkig heeft ze wel een reserve hoor....

Vandaag vergadering bhweeehhh want die beginnen om 10u en kunnen soms tot 14u-15u duren zonder enige "eet"pauze...tja die proffen hebben buffer genoeg hé en gaan daarna uitgebreid lunchen !

Prettige dag verder en tot gauw,

Cin

saar

Berichtdoor saar » 09 jan 2008, 12:04

Cin, over dat eten en je gewicht moet je niet piekeren, wij en vooral jij dan, hebben weinig reserves hé. Een collega bij mij op het werk is ook zwanger, een dag uitgerekend na mij en ze is ook al 7kg afgevallen. Je ziet het er niet eens aan. Moest ik 7kg afvallen, dan mogen ze mij meteen naar het ziekenhuis brengen. 1 kg bij vind ik ook ok en zoals ik al zei, tot 12 kg bij vind ik zelfs geen enkel probleem want dat raak je zo weer kwijt.

Hatelijk vergaderingen zonder eetpauze, ik zou het niet volhouden, meestal neem ik toch een koek mee hoor. Smakelijk straks.

Ben op controle geweest met amélie naar de kinderarts, ze is weer helemaal genezen verklaard. En ze weegt terug 8kg245, het mag echt niet minder maar is toch ok.

Gr, saar.

cin

Berichtdoor cin » 10 jan 2008, 06:31

Goodmeurning,

Amélie is terug tiptop, is ook weer een zorg minder hé saar !! Hoeveel weegt een kindje van haar leeftijd normaal of zit zij mooi op de curve ??? Ze heeft dus van haar mama ?

De vergadering gisteren viel nog mee maar ik had een koekje als reserve mee hoor...

Ik volg Puka want sinds gisteren heb ik enorme druk op de ingewanden en dan vooral op maag en darmen. Mijn eetlust wordt er gelukkig niet door geremd dus het brood gaat er nog goed in en slapen is ook geen probleem
Die ongipijnen worden ook sterker maar ik ga niet klagen hoor, ik tel al af naar maandag.

Straks moet ik iemand iets aanleren waarvan ik zelf geen reutekneut weet, wordt plezant !!!

Ster, echo voor jou vandaag ??? Hoeveel nog te gaan ?

Morgen feestje op het werk, het is nu al miserie wie waar gaat zitten want er zijn hier zo groepkes hé...dus het wordt spurten voor een goe plekkie ! Ik kijk wel waar ik terecht kom want hoor niet echt bij 1 bepaald groepje.

Toedeloe,

Cin

Puka

Berichtdoor Puka » 10 jan 2008, 08:01

Hoi,

Ik heb niet echt rare goestingen, maar wel veel degou's. Als ik van iets teveel gegeten heb ofzo, heb ik het zitten. 'S morgens tot de middag ongeveer ben ik niet echt misselijk, maar toch precies dat er iets op mijn maag ligt.

Zeg Cin, weten ze het bij jou al terug op het werk ? Moet je dan weer niet meer in het labo ? Wel fijn dat je zo snel terug zwanger bent geworden, want eens ze weten dat je ermee bezig bent, verwachten ze misschien ook snel dat je terug zwanger bent?

groetjes!

saar

Berichtdoor saar » 10 jan 2008, 11:14

Cin, amélie zit op de curve, maar wel de onderste, de p3, dat wil zeggen dat er op 100 kindjes maar 3 nog minder wegen. Haar lengte is ook op de p3, dus in verhouding. Ze heeft het van de mama en de papa, het klein en fijn zijn.

Puka, moet je overgeven of gewoon misselijk? Bij mij altijd misselijk, maar slechts 2x moeten overgeven, gelukkig maar.

Met z'n allen op naar volgende week maandag hé!

cin

Berichtdoor cin » 11 jan 2008, 06:22

Hoi dames,

Alweer vrijdag !!!yoehoe dat is bijna maandag !!!

Saar, als de verhouding ok is dan is alles in proportie. Mijn man is heel groot, niet dik maar ik vraag me af hoe ons beebje zal zijn van bouw ?
Puka, ik heb dit ook...ik heb altijd zo een honger en eet dan teveel en dan is het beng zo een drukgevoel op de maag...
Gisteren was ik ook goe misselijk maar geen overgeef-neigingen, gelukkig maar...

Strakjes feestje op werk, als dessert is het chocomousse ! Wat zouden jullie doen, opeten of een foef verzinnen om het te laten staan ?

Dit weekend huisje poetsen, wasje, strijkje, boodschappen en zondag verjaardagsbrunch van mijn mama en daarna nog we 2 tantes voor nieuwjaar. Eentje voor de taart en eentje voor de sandwichkes !!!Ge kent dat hé....
Natuurlijk ook de vraag "en wanneer beginnen jullie eraan ?", we zwijgen toch nog even hoor !! ik wil zeker zijn deze keer !!

Leuk weekend voor de boeg ?

Ster, hoe was de echo ?

Knuffel,

Cin

saar

Berichtdoor saar » 11 jan 2008, 07:22

Cin, maandag was het op ons personeelsfeest oa chocomousse en tiramisu, ik heb van beide gegeten hoor. Zo gevaarlijk is dat niet, toxo is veel erger. Het gevaar in chocomousse en zo is dat je er salmonella van kunt krijgen, daar kun je gewoon erg ziek van zijn. Ik kijk ook waar ik het eet, als het een deftige feestzaal of restaurant is, dan ga ik ervan uit dat ze toch de hygiëne respecteren. Ik wil daarin niet overdrijven, want op den duur mag je niets meer eten.

Wij hebben een tof weekend voor de boeg. Straks komt mijn moeder wat helpen met de kuis, gaan we ook nog een paar winkels doen, dan amélie halen in de kribbe. Vanavond gaat Amélie met mijn moeder mee en zondag brengen ze haar terug, zodat ik morgen met een vriendin kan gaan shoppen en 's avonds met mijn ventje naar de film. Zondagmorgen is ons meisje dan al terug.

Gr, saar (13 weken)

sterretje

Berichtdoor sterretje » 11 jan 2008, 07:35

goeie morgen iedereen,

Saar, het ene kind is nu eenmaal dikker gebouwd dan het andere hé. Ik zou me geen zorgen maken, die percentielen zeggen ook niet alles vind ik.

Alexander is gestart op P75 voor lengte en P50 voor gewicht en zit nu op P50 voor lengte en gewicht, enkel hoofdomtrek is nog steeds P75. Je kan je kind niet dwingen om te eten ook niet hé.

Cin, weer een druk weekend voor de boeg. Ik ken dat nieuwjaren pff, ik zie daar altijd wat tegen op.
zondag is het het verjaardagsfeest van mijn schoonzus, das niet nieuwjaren hé, maar het komt op hetzelfde neer ;-)
wanneer ga je het dan vertellen? aan 12weken of zo?
ook aan je ouders?

zaterdag doen wij de kerstboom weg en komt het park in de plaats :-)

echo gisteren was goed. Kindje is op schema qua lengte en gewicht (2kg100 en 41cm). Dijbeen is wel voor qua lengte, maar dat was van Alexander ook zo. mijn man is groot en blijkbaar groeien onze kinderen goed in de lengte. Qua gewicht ongeveer hetzelfde als van Alexander ook (woog 3kg6 bij geboorte na 1w overtijd), dus dat komt wel zeker goed, maar deze keer wil ik niet over tijd gaan. ach, we zien wel!

kindje ligt al volledig goed nu en de gynaecoloog zei :"tenzij jullie kind een echt slecht karakter heeft zal het nu niet meer draaien" lol, 't was best grappig de manier waarop hij het zei.

baby was aan het slapen de ganse tijd. maar toen hij het hartje van naderbij wou bekijken besloot onze smurf van zich te draaien in allerlei bochten. lol, uiteindelijk toch gelukt maar de baby begon onmiddellijk te stampen en te duwen met de handen. wou dat echo ding wegduwen :-) Was echt grappig om dat op echo te zien en dan te voelen in en op mijn buik, een grote bult :-)
het gezichtje hebben we ook kunnen zien, goch, toch speciaal hoor, ik ben benieuwd hoe het eruit zal zien.

met de mama iets minder :-(...kben op zijn weegschaal 3 kg afgevallen..dus das niet zo best. Ik eet nochtans veel, echt en elke morgen word ik met honger wakker. Er is alleen niet zoveel plaats in mijn buik en ja, ik heb het plaagje gehad en een week bijna niet kunnen eten dus het kan best daarvan zijn....
zucht, ik moet erop letten zegt hij. Baby doet het goed, dat is geen probleem want die neemt wat hij/zij nodig heeft, maar ik voel me dan slap en misselijk omdat ik van alles tekort kom.
:-(

gisteren nog babybezoek gedaan want we waren daar dan toch! wel Saar, 't is de mama van Rein die opnieuw een zoontje heeft : Tuur
3kg en 50 cm. Echt een mooi kindje, 3 uur duurde de bevalling (wil ik ook) en een week tevroeg. Was wel veel volk dus zijn we niet lang gebleven (vond ik spijtig) maar ja, een andere keer zien we hem dan wel weer beter...

we verwachten nog 1 kindje van een kennis van ons, dan mijn andere schoonzus rond half februari en dan is het aan mij (spannend allemaal)
:-)
sorry dat ik zo opga in al wat met baby's te maken heeft maar het is precies of mijn brein kan aan niets anders meer denken. Voorbereiding zeker...

Puka, hoe gaat het nog met jou?

allen op naar volgende week voor de nieuwe echo's! kben wel benieuwd hoor...
wie wil trouwens allemaal het geslacht weten?

liefs,
sterretje

saar

Berichtdoor saar » 11 jan 2008, 20:32

Hoi,

Sterretje, ik wist het al van Tuur, we hebben het kaartje vandaag in de bus gehad. Wij gaan eens op bezoek thuis. Verzorg jezelf maar goed zodat je weer op krachten komt. Zo leuk dat jij zoveel echo's krijgt, bij ons is dat niet, enkel nog op 13 weken, 20 weken en 32 weken.

Zaterdag komen mijn zus en haar man en mijn metekindje nieuwjaren. Ik heb een keukentje voor haar gekocht van smoby. Heb het net in elkaar gestoken. Wel tof.

Wij willen het geslacht van onze baby deze keer wel weten. Ben al benieuwd.

Gr, saar.

Terug naar “Vruchtbaarheid”