hormoonpompjes !

R.

RE: hormoonpompjes !

Berichtdoor R. » 24 dec 2007, 09:45

Hoi,

Proficiat Puka!! Wat een reuze kerstcadeau. Zie je wel dat het er goed uit zag!! Als de test + aangeeft, is het ook zo eh!! Geniet er maar ten volle van.

Cin, ik hoop voor jou dat het zo'n leuk nieuwjaarscadeau mag zijn.

groetjes en prettige feesten aan allen!!

Puka

Berichtdoor Puka » 26 dec 2007, 09:25

Het is officieel !

Mijn hcg was op 4weken (en misschien één dag) 1220, volgens de huisarts komt dat overeen met vijf weken , maarja, ik weet wel wanneer ik mijn eisprong gehad heb (op één dag na)

allé, cin, voor jou ook spannend he!!
ik duim hoor!

saar

Berichtdoor saar » 26 dec 2007, 09:25

Waw, puka, dat is goed nieuws! Een streepje is een streepje hoor! Ben je al kunnen gaan naar de huisarts? Wat een fijn kerstcadeau hé! Proficiat hoor!

sterretje (30w)

Berichtdoor sterretje (30w) » 26 dec 2007, 09:32

oooh Puka!!! van harte gefeliciteerd meid...wat een kerstgeschenk idd. kben reuzeblij voor je.
zo zie je maar hé, :-)

cin, ik duim ook voor jou...

liefs,
sterretje

cin

Berichtdoor cin » 26 dec 2007, 14:37

woeaaaaaaaah Puka, van harte gefeliciteerd meid !!!en dit totaal onverwacht he want je dacht toch die eisprong mislopen te hebben. Ik ben echt blij voor jou !!! Een hele mooie kerst zeker...goh...
Heb je het al aan anderen verteld ?

Saar, hoe gaat het met amelie ? Al wat beter, ocharme dat dutske...hoe oud is ze ?
Ster, bedankt voor je duim !!!Hoe was je weekendje en nu aan het genieten van je ventje en de kersttijd samen ?

Hoe was kerst bij iedereen?
Bij ons goed, gisteren druk dagje met de kerstkalkoen maar de keuken is niet ontploft en alles was op tijd gaar en klaar. Er is niet veel overschot dus dat is ook leuk want ik haat een frigo die volgepropt staat met pottekes met allerlei restjes. Vanavond gooi ik alles in de wok en de frigo is terug netjes.
Deze ochtend een stevige natuurwandeling gemaakt in het schor zoals ze hier zeggen alias ''verdronken land van saeftinghe"' Heavy met die kleigrond, wandeling was niet geschikt voor hartpatienten en zwangere vrouwen (toch even gedacht oei....wat nu ?)
Ik mag dus testen op 1 jan...ik voel nog niets speciaals, soms zo van die naaldsteekjes in de onderbuik maar ja dat kan vanalles zijn he. Ik neem nu ook utrogestan sinds gisteren dus ik veronderstel dat mijn maandstonden dan ook niet vroeger zullen komen zeker om die spanning toch wat te snijden. Ik ben niet zo gespannen maar toch wou ik dat het al 1 jan was. Temp blijft voorlopig hoog maar ik durf echt niet te hopen hoor.

Puka ik ben nogmaals zo content voor jou !!! IK mag nu niet achterblijven he...

Ga nu nog maar eens bij laarzen kuisen want die hangen vol slijk en dan beng de zetel in want ik ben teut! ook dan maar even oogjes toe voor ons huisje dat nu beetje een ravage is maar dat is voor morgen.
Ventje moest al terug gaan werken vandaag....

Meisjes,geniet van jullie buikjes !!!

Knuffel,

Cin

saar

Berichtdoor saar » 26 dec 2007, 17:32

Cin, nu moet jij wel snel volgen hé. Maar inderdaad van die utrogestan heb ik al gelezen dat sommige mensen naar het fertiliteitscentrum moeten om bloed te laten prikken omdat ze hun regels pas krijgen als ze stoppen met de utrogestan.

Ster, amai, ben jij al 30 weken. Jeetje, dat gaat precies snel.

R, jij nadert de helft zeker?

Puka, 1220 op 4 weken is heel goed hoor. Ik had 3800 op 4 weken en 3 dagen.
Dat zal bij jou ook wel zoiets zijn tegen dan.

Met amélie beter, ze moet nog aerosollen, maar is genezen. Mijn man en ik hoesten momenteel meer dan haar.

Met mij ook redelijk, alhoewel ik kapot was/ben door kerstavond. Zolang opblijven, ik kan er echt niet tegen.

Mijn buik zit niet meer zo gezwollen, mijn darmen werken dus beter. Natuurlijk ben ik alweer ongerust. De eerste week na de echo ... alles ok, daarna begint het gepieker weer. Maar volgende week krijg ik een angelsound van een vriendin, dan kan ik af en toe eens naar het hartje luisteren. Hopelijk ben ik dan geruster.

cin

Berichtdoor cin » 28 dec 2007, 11:43

hoi dames,

Net de inkopen gedaan voor onze katersbrunch...pfft weeral zo een drukte; blij dat ik alles heb.
We zijn nog steeds bloedvrij dus daar hou ik toch een beeteke vast aan...ik geloof nog steeds niet dat het zou kunnen maar het kan he en langs de andere kant verwacht ik nu totaal geen regels. Ik heb wel steeds mijn maandverbandjes bij op stap...dat ben ik niet gewoon want ja ervoor had ik nooit regels gedurende 2 jaar...
Gisteren had ik koppijn en liep ik zo moe rond, ben om 20u30 moeten gaan maffen maar goed dat kan weer aan zoveel te wijten zijn he. Die dagen doen er ook geen goed aan dus totaal niet te interpreteren en ik had ook gans ons huis gekuist en de ramen gezeemd...
Mijn temp is 37 graden; ik had dus een tweede stijging maar goed dat had ik de eerste keer ook en toen kreeg ik mijn regels dus daar kan je ook niet vanop uit.
Tja het is nog even spannend afwachten maar ik durf er niet aan denken aan wat er komt....
Gisterenavond had ik steekjes en dacht ik dat de maandstonden op komt waren.

Saar, ik begrijp ook je ongerustheid maar alles verloopt nu toch goed dus probeer niet negatief te denken. The angelsound zal je inderdaad wat rustiger maken.
Ik duim voor je op 17/1 !!!

Puka meid, hoe gaat het ? Besef je het al en krijg je al symptomen van kwaaltjes ?

Gisteren lag ik in bad en was jullie zo allemaal even aan het overlopen. Ster, jij bent al zover zeg !!!!
R en H dicht bijeen
Saar en Puka ook dicht bijeen dus hopelijk ik nu ook nog erbij !!!

Ga stoppen met zagen nu...
Julile laten me nu toch niet alleen hé ?

Knuffel,

Cin

cin

Berichtdoor cin » 28 dec 2007, 12:13

ikke terug...
Heb even wat opgezocht over die utrogestan en yeppie het veroorzaakt moehied, misselijkheid, duizeligheid en ook het uitblijven van de maandstonden dus ik sta dus helemaal nergens hé als ik iets voel !!! Bloedtest zal het dan moeten uitwijzen....
Ik dacht zo als ik maandag nog geen bloedverlies heb dan maak ik een kans maar als die utrogestan daar iets kan mee te maken hebben dan mag ik dat niet denken hé...
Ongeduldige cin

sterretje

Berichtdoor sterretje » 29 dec 2007, 07:51

hey cin,

wou nog zeggen dat utrogestan idd al deze bijwerkingen heeft of kan hebben. uitstellen van de maandstonden kan maar hoeft niet hoor.
ik ken dames die netjes op tijd ongesteld werden MET utrogestan.
dus elke dag gewonnen is er eentje dichter bij de hoofdprijs!

ik duim echt uit alle macht en gun het je van harte...

hihi, ik ben idd al een aantal weken ver geschoven. Volgende week als we januari zijn zal ik ze pas echt beginnen knijpen. De zenuwen stijgen hoor, niet normaal...
wat te doen met alexandertje, wanneer schiet het in gang, zal het v lugger gaan dan de eerste keer, etc etc...lol, precies of ik weet niets meer van de eerste keer en ik geraak weer mijn oude vertrouwde stresskip :-)
alles moet ook netjes liggen, na de kerstboom komt de wieg uit, champagne is gekocht, glaasjes ook, suiker is in orde, kaartjes ook, lijst nog niet volledig...
AARGH...

oh ja en ik lijd ongelooflijk aan zwangerschapsdementie, niet normaal. ik had een afspraak voor iemand in mijn praktijk eergisteren en ik wad die persoon rats maar dan ook rats vergeten.....kben ongelooflijk in paniek geschoten maar gelukkig vond die persoon het niet zo erg en komt die deze namiddag...
pfff, niet normaal die zwangerschapshormonen :-)

hoe gaat het met de rest van de zwangeren?
puka, kan je het al wat geloven?
al aan iemand verteld? hoe waren de reacties??

woeps, ventje is daar met pistoletjes :-)

saar

Berichtdoor saar » 29 dec 2007, 09:52

Cin, ik zou gewoon testen op mijn nod-dag, moest ik jou zijn, dan weet je het meteen hé. Die utrogestan is toch niet zoals pregnyl, het beïnvloedt de test niet?

Met mij redelijk, ben nog steeds moe en alles is teveel, ben ook zo ongelooflijk verkouden en hoesten en dan mag je niets nemen als zwangere natuurlijk. Ik zie een beetje op tegen oudejaar en nieuwjaar omdat ik dan een nog groter wrak ga zijn, door zolang op te blijven. Echt, dit mag gaan beteren hoor.

Puka, alles ok?

Amélie zit weer aan de knopjes van de video hoor en ze weet nochtans dat het niet mag.

Puka

Berichtdoor Puka » 29 dec 2007, 10:39

Hey iedereen,

met mij gaat het goed hoor, qua symptomen alleen pijnlijke borsten.
En ik ga toch pas echt eens opgelucht ademhalen als ik op de echo van 6weken zie dat het embryooke op de juiste plaats zit en dàt het er zit. Want nu hoorde ik onlangs dat er zo een fenomeen bestaat dat je zo een kluwen van eitjes hebt en die veroorzaken op de één of andere manier hcg, maar dat is dus geen zwangerschap, maar ik ben de naam kwijt...
Pas 2jan kan ik bellen om te kijken wanneer ik naar de echo mag.

Mijn ouders en zus weten het en al een paar collega's. Zij wisten dat ik met het pompje bezig was en zij mogen het ook weten moest ik nu een miskraam krijgen. En ook, als er dan bij ons een kindje met CMV ligt, weten ze ook dat ik dat niet moet doen he. Want ik ben zowel voor toxo als cmv nog negatief.

Cin, ik duim volle bak mee, en ik had ook altijd snel m'n maandstonden dus vanaf de vrijdag (want ik kon ook de maandag testen) begon ik erin te geloven... ik duim hééél hard mee!

cin

Berichtdoor cin » 30 dec 2007, 13:13

hoi dames,

bedankt voor jullie duimen, dat zijn er dan in totaal al veel he...

Ster, je hebt alles mooi op een rijtje jong dus probeer te relaxen. Alles is geregeld en is klaar voor als het beebje er komt.
Het komt echt dichterbij he en ik ben er zeker van dat alles terug zal komen en je een prima mama gaat zijn zoals iedereen hier van ons !!!

Saar, bijslapen he...doe ik ook (samen met ventje), daarnet een middagdutje gedaan want vanavond moeten we naar verjaardagsfeest van broertje en dan morgen oudjaar. Maar goed jij hebt het precies meer nodig..Blijven jullie thuis of moet er de deur worden uitgegaan ?
Wij gaan bij schoonzusje maar die woont vlakbij dus geen auto maar de voetjes en geladen met cadeaus !!!

Puka, bedankt voor je extra tipje...ik mag dinsdag testen, nu zondag en nog mooie hoge temp en geen bloed.Stiekem begin ik er wel in te geloven dus de ontgoocheling zal weer groot zijn. Vorige keren kreeg ik steeds bloeding voordien maar toen nam ik natuurlijk geen utrogestan. Voor de rest geen gevoel, wel continu naaldenprikjes in de schaamstreek maar zeer laag. Misschien willen maanstonden wel doorkomen en werkt utrogestan tegen of misschien gebeurd daar wel iets...waaaaaaaaaah nog 2 keer slapen waarvan 1 maar halve nacht (grapje)
Hoe reageerden je ouders en collega's.In de wolken zeker ???

2008 wordt voor jullie allemaal een topjaar met de geboorte, hopelijk kan ik dat snel ook zeggen...

Toedeloe,

Cin

Puka

Berichtdoor Puka » 30 dec 2007, 14:56

Laat ons zeker iets weten dinsdag he!

De collega's en mijn ouders natuurlijk superenthousiast. Ik ben nog het minst enthousiast van iedereen, gewoon uit zelfbescherming.

gisteren: keiraar, in de cinema, kreeg het opeens keiwarm, duizelig en keiveel krampen (ik kon toen niet echt uitmaken of dat m'n darmen of baarmoeder was), dan naar het wc gegaan en het waren m'n darmen, maar het was wel serieus verschieten hoor . Vandaag kreeg ik dan ineens keiveel maagpijn, maar dat is ook door. Moest ik weten dat dat normaal was tijdens een zwangerschap , zou ik dat goed kunnen verdragen, maar ik denk dan direct het ergste...
Ik heb ook veel witverlies en dan denk ik altijd dat het bloed is...

Ik ga denk ik, gewoon naar mijn afspraak gaan de 2de juli ( ik moest toch sowiezo voor ik met het pompje starte nog bij de gyn binnen) en dan ook de bloeduitslagen tonen en mijn vraagjes stellen. (Misschien nemen zij wel meer dingen af, want de huisdokter heeft enkel hcg,cmv en toxo afgenomen) en dan ben ik missschien wat meer gerust. Een echo zal er dan wel nog niet bijzijn want dan ben ik 5w en 2dagen (of 3dagen)

enfin, genoeg geleuterd... ik wist dat ik constant ongerust ging zijn en dat zal dan ook zo zijn...

prettige feesten nog!!

saar

Berichtdoor saar » 31 dec 2007, 09:53

Puka, het is normaal dat je zo ongerust bent. Ik had de eerste weken ook erg veel last van mijn darmen en maag! Ik wist ook niet wat te denken, maar dat kan ook wel door de hormonen komen. Ik heb nu nog van die dagen dat mijn darmen lastig doen en ik een ballon van een buik heb.
Wat jij bedoelt is een mola zwangerschap, waar je schrik voor hebt. Daar moet je niet aan denken, dan zou je hcg veel hoger moeten staan. En dan nog, dat is zeer en zeer uitzonderlijk. Zelfs ik heb daar nooit over gepiekerd terwijl mijn hcg nog hoger stond denk ik.

Cin, ik slaap nu al 2 nachten 11u per nacht. Moet ik wel, anders overleef ik vanavond niet. Amélie heeft vannacht bij mijn ouders geslapen, zodat ik zeker uitgerust zou zijn. Wij gaan vanavond naar vrienden, voor een gastronomisch etentje dat we besteld hebben bij de traiteur.

Ik heb sinds gisteren zo'n angelsound en ik heb vanmorgen het hartje van ons kindje gehoord. Fantastisch! Het was nog in de verte, maar ik ben er toch vrij zeker van dat dat het hartje was. :-)

Zo, ik ga mij maar eens aankleden en nog wat boodschappen doen.

Oh en Cin, toi toi toi hé. Ik had toen ik niet zwanger was ook al bruinverlies 3 dagen op voorhand en toen ik wel zwanger was niet. Dus het ziet er goed uit hé.

Gr, saar (11weken3dagen)

cin

Berichtdoor cin » 01 jan 2008, 09:32

Happy New Year !!!

Vanochtend de langverwachte teste gedaan en er verscheen een licht streepeke dus positief !!!Mijn gyn zei toen de eerste keer, elke streepeke is een streepeke dus we beginnen het nieuwe jaar goed maar ook vol angst hoor.
Ik wacht tot nog het bloedresultaat af voor ik terug victorie ga kraaien...ik bel morgen 1e job !!!voor een bloedafname.
Ik voel al enkele dagen naaldprikjes in de onderbuik, net alsof ik mijn ongi moet krijgen...telkens ik dus iets voel spurt ik ook naar toilet maar dat is ook van die utrogestan die wat terugvloei heeft...
Jeezes mijn hart klopt overal...Ik hoop dat het nu wel mag lukken en we fiere mama en papa mogen worden.Ik ben zo bang, jullie moesten eens weten...

Puka, jouw gevoel is normaal hoor en ik denk dat iedere toekomstige mama dat heeft...waarom nog geen echo denk je ? De eerste keer had ik er ook al 1 op die moment, ik duim voor je morgen meid en we zitten dan niet ver van elkaar he !!!mocht het bij mij ook prijs zijn...Ga je dan soldenshoppen voor zwangerschapskledij want het is ook je eerste beebje ???
In ieder geval positief denken is de boodschap, al is dat niet even makkelijk he.

Saar, nog 4 dagen en je bent voorbij de risico-zone !!!!Super!!!
Slaap jij maar lekker en geniet van je angelsound, hoe werkt zo een ding eigenlijk ?
Kan je nog in je normale kleren ?

Oudjaar was leuk, schoonfamilie viel heel goed mee en eerlijk gezegd heb ik me wel geamuseerd.
Straks komen mijn ouders en broer voor een ''katerslunch''.
Alles staat al klaar dus kon ik even zappen met het nieuws !!!

Dikke nieuwjaarskussen en je weet wat ik jullie allemaal toewens...

Cin

R.

Berichtdoor R. » 01 jan 2008, 10:36

Hallo,

De beste wensen voor iedereen!
Cin, ik wist het dat het prijs zou zijn, SUPER!!!!!!!!!!!!! Die steekjes zijn perfect normaal en zelfs een positief teken. Probeer er toch zoveel mogelijk van te genieten. Ik kan het me nog levendig voorstellen hoe bang je je voelt nu. Ik had dat ook enorm bij de zwangerschap van Liv. Het gaat echt wel goed gaan. Wat een fantastisch begin van het nieuwe jaar, echt super!!!!!

Ik ben op dit moment ook een beetje bang. Ik heb gisteren rosbief, niet volledig doorbakken, maar ook niet bloedrood, gegeten. Ik ben niet immuun voor toxoplasmose. Ik weet dat de kans op besmetting zeer klein is en dat het vooral in schapen -en varkensvlees zit, maar toch. Als ik niet zwanger ben eet ik zeer veel préparé, biefstuk nog goed rood e.d en toch ben ik nog nooit besmet geraakt. Vrijdag controle en ga toch een bloedname vragen. Nog even afwachten dus.

groetjes

Puka

Berichtdoor Puka » 01 jan 2008, 12:56

Cin , PROFICIAT !!!
één weekje verschil met mij! dat wordt leuk !

R, ik begrijp je heel goed, ik heb daar ook zo'n schrik voor. Hoeveel weken bij jij ondertussen?

dus voor het nieuwe jaar kunnen we nu iedereen een gezonde baby toewensen :-)

sterretje

Berichtdoor sterretje » 01 jan 2008, 13:59

van harte gefeliciteerd meid!!
wat ben ik blij voor jullie...

een nieuwe start van 2008 en met het vooruitzicht op een fantastisch mooi babytje in het najaar hé!

lieve groetjes

sterretje

H

Berichtdoor H » 01 jan 2008, 14:00

Ja, ik kom ook nog altijd lezen, maar weet nooit goed wat schrijven, maar nu is het wel de moeite!! Cin en Puka: een dikke, dikke proficiat!!
Een beter begin van het nieuwe jaar konden we hier niet hebben: iedereen zwanger: fantastisch!! Probeer er nu maar met volle teugen van te genieten!

Oh ja: een onvergetelijk jaar gewenst, maar dat wordt het sowieso met al die babietjes in de buik!

Groeten,
H

saar

Berichtdoor saar » 01 jan 2008, 20:50

Cin, ook van mij een dikke proficiat! Ik had het wel gedacht. Dat wordt een september-kindje zeker? Had jij de vorige keer ook al zo vroeg een eerste echo (op 5 weken)? Dan klopt het hartje toch nog niet? Positief denken nu en uitgaan van het positieve.

Met mij alles ok, ik heb de indruk dat de vermoeidheid en misselijkheid nu echt beter wordt. Ik kan nog steeds in mijn gewone broeken, vooral 's avonds zit mijn buik rond, maar ik draag lage broeken, dus die buik zit er boven. In de solden ga ik wel kijken voor zwangerschapsbroeken.

Gr, saar.

cin

Berichtdoor cin » 02 jan 2008, 06:25

hoi dames,

Terug werkdagje vandaag !!!
Iedereen present gisteren op 1 januari !!!
Bedankt voor jullie "proficiatjes", ikzelf besef het nog helemaal niet zo goed hoor. Straks bel ik voor bloedafname te regelen zodat ik het zeker zeker weet...spannend, allez die steekjes zijn dus al goed teken.
Maar toch geef ik eerlijk toe dat ik nog heel veel angst heb en gewoon nie durf te denken dat we in september mama worden.
In ieder geval zijn we inderdaad allemaal zwanger in 2008 dus ons doel is toch bereikt he en nu kunnen we 1 voor 1 gaan aftellen en bevallen. Ons sterretje als eerste !
Rosbief lekker he maar gevaarlijk, ik snap dus dat gevoel maar de kans is petieterig hé...komt wel goed hoor !

Saar, ik had toen een echo en het hartje klopte inderdaad niet maar ze zag een blaasje met een streepje erin (plakt nog in mijn dagboek) en ze kon wel zien toen dat het de goede richting uitging.
Nu zal ik natuurlijk alerter zijn en vragen naar meer uitleg omtrent mijn bloedwaarden enzo...
Goed dat je al fitter wordt en minder misselijk. De eerste drie maanden zijn dus bijna achter de rug.

Puka, ja dat wordt leuk he samenlopen. Vandaag controle voor jou, ik ga voor je duimen meid !!!Laat je snel iets weten ?

H, leuk dat je te lezen. Het gaat dus goed met jou !!

Straks nieuwjaarsreceptie op het werk, kusjes overal, broodjes (die slecht zijn want die komen elk jaar van dezelfde bakker, bweehhh)...vandaag dus nog niet veel te doen vrees ik.
Ben toch blij dat die dagen nu achter de rug zijn en we terug het normale ritme kunnen opnemen hoor.

Meiden, we gaan ervoor !!

Knuffel,

Cin

Puka

Berichtdoor Puka » 02 jan 2008, 08:12

Hoi ,

Juist terug van de gynaecoloog.
Ze zei: misschien zien we al een vruchtzakje, en inderdaad, een perfect vruchtzakje, perfecte dooierzak en een klein embryootje. Nog geen hartje, maar ik ben dan ook nog maar 5w en 2d zwanger dus dat is niet abnormaal. Het zat ook op een heel goede plaats in mijn baarmoeder. Het was 1.8mm groot.
Ik mag nu naar een gewone gynaecoloog in het ziekenhuis gaan. Ga straks eens bellen voor een afspraak want ik hoop wel dat ik nu binnen een week of twee een afspraak vastkrijg en niet pas op 12w want dan ga ik wel niet op mijn gemak zijn...

Puka

Berichtdoor Puka » 02 jan 2008, 08:31

ik nog eens! 17januari mag ik naar het ziekenhuis! oef! dan ben ik iets meer als 7w dus hoop ik een hartje te zien natuurlijk!

saar

Berichtdoor saar » 02 jan 2008, 09:31

Puka, dat is goed nieuws! Op naar de week van 14 januari, ik moet de 14de, jij de 17de. En Cin, wie weet moet jij dan ook wel ongeveer gaan.

Puka

Berichtdoor Puka » 02 jan 2008, 16:02

Ik hier nog eens...
Ik was al even ongerust daarstraks...Ik was terug gaan lezen en ik lees dat jou, Saar, je vruchtje op 6w en een beetje 89mm was?? was het geen 8.9mm? want 89mm is al bijna 9cm he... en dat van mij is nog maar 1.8mm.
Dus ik weeral zitten surfen maar 2mm voor een zwangerschap van 5weken blijkt normaal te zijn. (want op de site van kind en gezin staat 1cm, maar dat is toch wel heel veel)

ben wel weer even gerustgesteld, maar toch , op naar 17januari...

sorry voor mijn gezaag!

cin, wanneer laat jij bloed trekken?

Terug naar “Vruchtbaarheid”