hormoonpompjes !

R

RE: hormoonpompjes !

Berichtdoor R » 04 dec 2007, 11:45

Hallo,

Saar, ik ben zo ongeveer 3 weken een zombie geweest. Vreselijk moe, enkel in bed en op de zetel liggen en vreselijk misselijk. Niet braken, maar heel veel last van allerlei geuren, zelfs in mijn eigen huis en constant misselijk en moeten eten. Daarna was die misselijkheid weg, maar moe ben ik nog steeds. Ik kan ondertussen wel iets doen en terug wat voor de 2 kleine meiden zorgen, maar mijn man doet nog het meeste hoor. Ik zal blij zijn als het 28 januari is en ik thuis ben. Dan kan ik het huishouden in mijn eigen tempo terug op mij nemen. Nog even volhouden en laat de boel maar draaien in de mate van het mogelijke. Als je rust nodig hebt komt dat op de eerste plaats en de rest komt achteraf wel weer in orde!

Cin, is Billie terug?

Kan er iemand iets doen met pregnyl? Heb ontdekt dat er in mijn ijskast nog een volle doos ligt.

We hadden tijdens de 2 vorige zwangerschappen als jongensnaam Matis, maar die is nu gewijzigd in Mats. We vinden het beter bij Liv en Soetkin ( Toetoe of Toe) passen en het klinkt iets korter. We horen het liefst korte namen. Voor een meisje overwegen we Cin of Sin.
Het begint ongelooflijk te kriebelen om het geslacht toch te vragen aan de gyno. Ik had gezegd dat ik het deze keer niet wilde weten, maar vrijdag controle en het zou wel eens te zien kunnen zijn. Grrrr, totaal geen karakter.

groetjes

R

Berichtdoor R » 04 dec 2007, 11:50

Nog even dit. Ik heb me geregistreerd bij zappy, maar mijn nickname was blijkbaar al bezet. Dus voortaan is het R. ;)

cin

Berichtdoor cin » 04 dec 2007, 13:52

Hoi dames,

Drukke naamspeculaties !!!
R, een hele eer dat je cin mooi vindt !
Wij hebben ook al onze naampjes in gedachten maar verklap nog niets...we kwamen redelijk snel overeen maar ik vind nog heel veel andere namen mooi die mijn man dan altijd linkt met iemand die hij kent en dan is het meteen voorbij natuurlijk...
Maar goed daar moet ik nog even niet over nadenken hé !
Hey Saar, de vroege babyblues....kop op meid !!En inderdaad op tijd hulp inschakelen !!daar is niets mis mee.

Ik ga mijn laatste uur in zonder billy, straks is het zover. Ben beetje zenuwachtig en loop heel emo rond...mijn traanreserves zijn weer op maar dat komt ook door andere zaken
Gisteren sint gaan afgeven bij metekindje en ik kreeg ook nieuws. Schoonzusje is zwanger, pas op ik gun het haar van harte en ben niet jaloers maar het maakt me heel erg verdrietig en het doet pijn. Ze hebben het eerst aan mij gezegd en dan pas aan de ouders (later vandaag).Dat vond ik wel lief, ik ben ook blij voor hun echt waar maar zoals ik al zei maakt dit veel los bij me.
Alles komt nu terug,dat zwanger geweest zijn, de miskraam, het geduld en teleurstellingen...
Heb dus ook geweend maar ze gaf me dikke gemeende knuffel. Ze straalt uit haar ogen als een zwangere vrouw stralen kan. Super !!
Thuis natuurlijk nog meer van dat....ik voel me zo klein en nutteloos als vrouw, zo seuterig en onzeker.
Man zegt dat ik dit niet mag voelen en dat hij mij bewonderd maar goed ik zit met dat gevoel en ik vind dat ik dit mag voelen als ik het voel...hij wist niet meer wat zeggen.Heb mezelf in slaap geweend en ben elk uur wakker geweest met vanalles in gedachten waarvan het nu zelfs niet meer weet.
Tja, zal wel beteren zeker..
Moest natuurlijk daarna bij mijn ma nog iets gaan afgeven en ze zag dat er iets was. Wat scheelt er ???Goh zei ik ik ben moe, zware dag op het werk...gelukkig was ze er mee weg. Vanavond zet ik gsm af, ik wil ze niet horen. We gaan trouwens naar een optreden van Daan dus dat zorgt wel voor afleiding.
Sorry dat ik even doorgegaan ben hier, moest even van me..
Daarnet uitgehuild bij een lieve collega en dat deed goe !

Meiden, doe zo verder en geniet van alles, van elke dag, van elk gevoel.

Ster, waaaah je bent de eerste in rij !
Wie is 2e ? H en dan R ?
Dan Saar ?Dan Puka ? Dan ikke ?

Groetjes,

CIN

saar

Berichtdoor saar » 04 dec 2007, 13:55

R, merci voor jouw ervaringen. Ik heb alweer geslapen en ook een klein beetje in het huishouden gedaan, met hulp van mijn mama, die nu aan het kuisen is. Morgen ga ik dan tot vrijdag bij mijn ouders logeren, want mijn man is naar het buitenland en alleen voor amélie zorgen, zie ik niet zitten. Mats vind ik wel mooi en wij zouden waarschijnlijk Mathis nemen als we een jongen krijgen. :-)

Straks ons bolletje halen, hopelijk is ze blij om me te zien. Voel me zo schuldig omdat ik haar moet pijnigen met die aerosol.

Cin, still alive?

R.

Berichtdoor R. » 04 dec 2007, 15:25

Cin, veel succes met den Billy!! Je weet, hij doet zijn werk bij jou. De natuur zat je tijdens je prille zwangerschap niet mee, maar deze keer wel hoor. Kijk maar naar mij; na een mk, 2 gezonde dochters en een derde spruit op komst. Probeer niet te stressen en denk eraan dat het kan!!!! Véél succes!

daaaag

cin

Berichtdoor cin » 05 dec 2007, 06:34

hoi dames,

Saar, onze berichtjes hebben mekaar gekruist denk ik !!
Lief van je mama dat ze komt helpen...die mama's toch hé, de mijne is net zo. Hoe gaat het met de zwangerschap van je zus ?
Veel plezier op logement en laat je maar eens in de watte leggen.

R, bedankt voor jouw lieve woordjes. Ik weet dat Billy werkt en daar trek ik me aan op.
Hij zit er terug met 2 ampulles, net alsof ik hem nooit kwijt was eigenlijk.Enkel bij het bukken moet ik even opletten terug maar ik koester hem wederom als mijn 2e man.
Voorlopig stress ik niet, raar maar ik verwacht nog niets eigenlijk.
Het terug installeren ging even problematisch en we moesten de firma even bellen maar hij doet het terug hoor ! Zo ken ik hem onzen Billy !!!
Daarna optreden van Daan.Niet echt mijn genre maar mijn man vind die super...ik vind het qua muziek niet slecht maar die zanger bweeehhhh....die moet op logopedie !!!

Mijn mama weet het nu ook van schoonzusje en was blij maar ook triest voor mij. Ik heb haar gezegd niet te wenen en blij te zijn. Ik ben ook al beter na die eerste momenten. Ik ben content voor schoonzusje en broertje maar ik steek niet weg dat het beetje pijn doet.

Meiden, braaf zijn vandaag voor de lieve sint !!!

Groetjes,

Cin

cin

Berichtdoor cin » 06 dec 2007, 06:37

goeiemorgen dames,

Sint gepasseerd deze nacht ?
Met ons alles prima ! Billy doet het goed en we zijn nog geen stoten tegen gekomen.
Gisteren nog met schoonzusje gebeld, ze is wat slapkes en voelt ne een lepel in haar buik roeren. Maar ja ze moet er door hé !! Ik snap dat wel dat het lastig is maar er door moeten is zo raar gezegd vond ik...
Nu goed dat zal aan mijn hormonen liggen.

Puka, morgen belangrijke echo. Follikel ready for take off met IUI ? Hoe moet je dit nu praktisch doen ?

Sterretje, al bij Guustje geweest en hoe voel je je daarbij ?
Nog bloedingen gehad, hopelijk niet ! Al bij psych kunnen gaan ? Jeezes ,ik vraag veel hé !!!

Groetjes,

Cin

sterretje

Berichtdoor sterretje » 06 dec 2007, 08:35

goeiemorgen iedereen,

SAar en Cin, jullie hebben idd schatten van mama's hoor! best dat er zo'n exemplaren bestaan.
Ik snap trouwens best wel dat het moeilijk is dat je schoonzusje zwanger is...
en tjach, mensen zeggen de raarste dingen, ik had daar ook meer moeite mee dan met het feit dat ze zwanger waren :-)
'er door moeten' is idd een erg vreemde uitdrukkingswijze want het hoort erbij en het is een van de "charmes"...
let wel, ik kan ervan meespreken hé, kheb ook alle soorten kwaaltjes gehad, maar het vreemde is dat je dat na je zwangerschap gewoon ECHT allemaal mist...enfin ja :-)

allé en billy has returned :-)
dat hij maar terug goed zijn werk doet hoor!

Puka, dikke duim, wanneer is iui idd? vroeg ik mij ook af?

Ik ben trouwens zaterdag, zondag en dinsdag bij Guust geweest :-)
hihi,
ik kan dat niet laten hé.
't is echt een schoon kindje. En mini, ondanks zijn afmetingen blijft het klein :-)
ze zijn thuis sinds gisteren. we zien wel hoe alles verder vlot.

ik moet normaal vandaag naar psychologe maar weet niet of ik er zal geraken :-S, kvind geen oppas voor alexander en hem meedoen lijkt me niet zo'n goed idee.

bloeding heb ik idd nog gehad en extreem veel harde buiken. Kmoet vanavond terug op controle, maar ja, hij had gezegd dat het best kon zijn, dus dan is het maar zo. ik voel ons kindje goed bewegen en dat is het voornaamste.
kzag op mijn banner op 9maand dat ik bijna 70% van mijn zwangerschap achter de rug heb, ongelooflijk toch! het gaat allemaal veel te snel.. :-(
buik groeit nu echt hard en draaien in bed is al in 2 fasen lol
kindje is erg actief (actiever dan bij a'tje) en soms zie je echt grote bulten op mijn buik, zeker in het bad dan lijkt mijn buik een eigen leven te leiden, erg grappig op momenten.
trappen richting ribben doen me soms opschrikken. Als ik zo aan de computer voorover gebogen zit krijg is soms onderaan veneinige steekjes en dan plots, SHOT recht in mijn ribben ;-) (ok baby, boodschap begrepen, kga wat rechter zitten hihi)

kben er vandoor :-)
tot later
sterretje

Puka

Berichtdoor Puka » 06 dec 2007, 15:45

Hey iedereen,

morgen inderdaad controle, maar ik denk niet dat er al iets te zien zal zijn. Vorige keren deden mijn tepels zeer en nu nog niet ! Het zou eigenlijk ook beter uitkomen moest het ergens volgende week zijn want ik doe momenteel de nacht. Die IUI daar ga ik eens meer info rond vragen want ik weet ook niet hoe dat bij hun juist in z'n werk gaat!

Groetjes!

cin

Berichtdoor cin » 07 dec 2007, 06:23

Hoi dames,

Puka, ik duim voor je meid !!! tja als jouw tepelalarm nog niet rinkelt kan het nog even vroeg zijn maar dat weet je nooit hé !! Laat je snel iets weten.
Wat voor werk doe je dat je 's nachts aan de slag moet ?

Ster, hoe was de controle ? Beweging gezien ? Lijkt me wel super om zo in bad te liggen en golfjes te zien in je buik. Geestig wel hé, zo een voetje of vuistje dat eruit pulpt. Doet dat eigenlijk pijn aan je ingewanden ?
Nog bij de psych geraakt ?

Wie zei dat Billy vergeetachtigheid als nevenwerking heeft ???C???
Ben gisteren voorbij mijn afrit gereden, ik zal al 2 afritten verder tot mijn euro viel !! tja terug gekeerd hé en dan natuurlijk te laat thuis om nog de yoga te halen want ik was al nipt. Heb dan maar wat kerstreclamefolders bekeken...teveel keuze hé !!Goh wat moet ik weer gaan kopen voor iedereen...

Vanavond kerstmarkt bij ons in het dorp ! Of zeg liever kerstkraam want er mogen maar 10 kramen staan. Ventje moet spelen met fanfare...ik heb de late dus zal zien welk weer het is om nog eens langs te gaan.
Morgenavond met nichtje naar film (haar sintcadeautje) en wat verven.
Zondag bij mijn ouders gaan eten en we willen graag ook een tentoonstelling meepikken in Gent. British Vision.
Moet ook een tuincentra induiken want woensdag doe ik een workshop voor een kerststukje te maken en heb gerief nodig. Ik doe dit anders nooit dus heb geen voorraad.

Jullie speciale plannen ?

Hou jullie haaks en Puka meid we komen eraan hé !!!

sterretje

Berichtdoor sterretje » 07 dec 2007, 07:33

Goeie morgen!

Puka! laat iets weten hé! ik hoop dat het goed is!

Gisteren een erg mooie echo gehad en alles is in orde :-)

babytje is ondertussen gedraaid met het hoofdje naar beneden en de gyné denkt niet meer dat het zal veranderen van positie (hopen maar :-)...) Eigenlijk lag het altijd goed, behalve de vorige keer, maar nu zou het dus niet meer draaien...

erg beweeglijk (zoals altijd) en je kon zo het mondje zien open en toe gaan (was aan het drinken), dan de handjes voor het mondje, echt mooi om te zien :-)

hartje en hersentjes in orde, geen open lipje (was nu echt duidelijk)...

qua grootte en gewicht op schema, net geen 36cm en een grote kg qua gewicht....dus op het einde zou het kindje in de grootte van Alexandertje liggen waarschijnlijk, tenzij ik deze keer niet overtijd ga lol...

't was echt een mooie echo, je kon zo alles kweetnie oe goed zien (blijkbaar heb ik erg helder vruchtwater) en echt het profielbeeld dat was precies Alexandertje, niet te doen! ook de gyné zei het dat het krak Alexander is lol. kben nu nog meer benieuwd naar de geboorte. stel je voor 2 stuks gelijk Alexander hahahahhaa..zou wel leuk zijn, blijkbaar moeten er toch hier of daar echt hardnekkige genen zitten :-)
ook het frontale beeld is qua vorm echt gelijk aan a'tje, i kkeek gisteren nog een keertje in zijn fototjes van de echo en je zou ze niet uit elkaar kunnen halen moest je de datum er niet op zien. dat is natuurlijk maar schedelstructuur, maar toch...
kben nu echt wel benieuwd of het een jongen of een meisje wordt natuurlijk...AARGH! 2 broertjes die goed op elkaar lijken vind ik altijd knoddig, maar broer en zus ook hahahaha..

veel harde buiken (maar dat wist ik al)
voor de rest alles nog goed (genoeg) dicht dus 't zal niet voor van de jaar zijn ;-) (best)

Dat stampen is in het begin erg lichtjes cin maar naarmate ze groter worden beginnen ze echt te stampen en af en toe doet het wel serieus pijn. Aan je ingewanden niet hoor, allé behalve soms de blaas, maar dat is meer het hoofdje dat ligt te wringen en is ambetanter op het einde of als je dringend moet plassen.
in de ribben kunnen ze soms echt "raak" zijn hoor :-)

ook steken ze de voetjes onder je ribben of duwen ze hun poepje langs de ribben en dat is allesbehalve gemakkelijk lol, je kan dan nog nauwelijks vooroverbuigen :-)

alexandertjes was groot en zat nog erg hoog en ik kon vrij moeilijk ademenen en eten daardoor, toen ik bevallen was kon ik zoooo diep inademen erg grappig, ook eten ging plots een stuk makkelijker...

kzou die schopjes wel voor geen geld van de wereld willen missen hoor :-), pijn of niet, ik vind het net leuk (ach, wij vrouwen, ondoorgrondelijke soort)

dit weekend ook kerstmarkt hier, maar erg veel staat er ook niet.

pff, kben zooo moe vandaag, stomme wind de ganse nacht, ik kon geen oog dicht doen...

allé, tot laterkens,
sterretje

R.

Berichtdoor R. » 07 dec 2007, 12:17

Hallo,

Puka, al nieuws???

Cin, wanneer heb jij je volgende tankbeurt?

Vandaag op controle ( 17w1d) en alles ok. Het gewicht zit uiteraard weer boven het gemiddelde. Het weegt 200g. Ik hoop dat het dit groeitempo aanhoudt, dan wordt het weer een forse baby van + 4kg. Het geslacht was niet te zien owv stuitligging. Dus nog 4 weekjes wachten.

Sterretje, heeft de echo het geslacht nog niet verklapt of wordt die zone gemeden bij controle?

groetjes

Puka

Berichtdoor Puka » 07 dec 2007, 14:41

Hoi!

Er was nog geen follikeltje, maar mijn baarmoederslijmvlies was al goed aangedikt én ik moet dinsdag terug. Dus ik vermoed dat het dan wel in de sjakosj zal zijn. Ik hoop dan maar dat het er weer niet te veel zijn en dat ze niet te groot zijn! Woensdag zou dan de IUI doorgaan. ( = 'smorgens staal binnenbrengen en ik moet dan in de voormiddag gaan om het te laten inspuiten. )
Verder was het staal van mijn man normaal. (Want hij had een prostaatontsteking gehad, maar dat heeft dus geen invloed gehad op z'n sperma).

ik had tot hafl acht smorgens moeten werken en moest om half negen bij de gyn zijn , ik was dus doodop !!

goed weekend iedereen!

cin

Berichtdoor cin » 10 dec 2007, 06:31

Helaba,

Terug maandag....een weekend gaat toch zo snel hé !!!Maar nog maar 4 daagjes werken voor mij dit jaar....yoehooeeeeehhhh. Heb nog veel vrije dagen staan die op moeten voor 1 januari dus nu ideaal.

Ik heb morgen net als Puka terug een controle en tankbeurt.
Puka, goh dat zo vlot zijn hé morgen al en dan woensdag IUI dan kan je het misschien nog net weten met kerst.
Ik duim meid voor een mooi pakje onder de boom.
Ik ga morgen dus tanken maar ergens heb ik hier geen spannend gevoel bij. Mocht er iets te zien zijn zou ik wel blij zijn maar langs de andere kant verwacht ik ook niets. Eerlijk hoor ! Ik verwacht niets, momenteel ben ik er minder mee bezig. T'is te zeggen, ik ben wel bezig met de situatie enzo maar niet met de gedachte al terug zwanger te worden.
Soms vergeet dat Billy bij me is....Dit weekend liep ik supermarkt en plots voel ik mijn jaszak en ik voel billy....hey dacht ik wat zit hier nu in mijn zak (onbewust), oh ja billy !!!! Nog nooit gehad voordien...

Zaterdag naar film geweest
"alles is liefde", niet slecht, romantisch en realistisch filmpje. Daarna warme choco en gisteren bij mijn mama op zondagsmenu !
Mijn ouders mijden dus het onderwerp hé....geen interesse naar billy, geen vraag hoe het nu gaat en als ik er dan over begin enzo dan veranderen ze van onderwerp.
Ik weet dat het voor hen ook moeilijk is om daarover te praten zeker nu schoonzusje ook zwanger is maar goed ik wil soms wel even uitrazen.
misschien ook even aandacht vragen , dat geef ik eerlijk toe !

Gelukkig heb ik jullie en mijn dagboek want dat afschrijven van me doet deugd hoor.

R,jouw ukkie is goe bezig hé !!! Hoeveel komt zo een beebje gemiddeld bij per maand ? En jij ?
Wil je het geslacht weten ?
Spannend hé....

H, hoe gaat het nog met jou ? Jij zit tussen Ster en R ?
Saar, terug home sweet home met man en kind(jes). Voel je je al wat sterker ? Volgende week ook echo hé, ik ga duimen hoor !

Puka, wat doe jij nu voor werk ?

Toedeloe,

Cin

saar

Berichtdoor saar » 10 dec 2007, 08:29

We zijn terug thuis van zaterdag. Ook deze week heb ik nog ziekte-verlof, maar ik hoop donderdag terug te beginnen werken. Ik voel me al een beetje beter. Nu is de honger in alle hevigheid toegeslagen, eten, eten, eten. Er staat alweer soep op, zodat ik ook voldoende vocht binnen krijg, want drinken is een probleem: niets smaakt me.

Nog 1 week en de echo komt er aan. Ik kijk er naar uit, want ik ben alweer ongerust!

Cin, het zou ook snel zijn moest er morgen iets te zien zijn hé. Alé, bij puka is dat zo, maar ik denk dat zij eerder een uitzondering is. Ik denk ook dat je veel meer kans maakt op reactie als je er niet zoveel aan denkt. Maar dat is makkelijk gezegd. Bij mij lukte het toch niet. Ik snap je wel dat je wil babbelen over hetgeen je meegemaakt hebt. Ik ben ook zo, ik moet mijn hart kunnen luchten. Maar sommige mensen doen dan liever alsof er niets gebeurd is. Jammer. Kom dan maar hier je hartje luchten.

R, waw, alweer voor op schema. Dat was bij mij nooit het geval, amélie was een kleintje. En nog. Maar dat maakt me niet zoveel uit.

Sterretje, alles ok?

Puka, ik duim hoor. Moest je woensdag IUI hebben, dan maak je wel veel kans en krijg je misschien inderdaad een mooi kerstcadeau!

Puka

Berichtdoor Puka » 10 dec 2007, 15:51

Hoi,

Cin, ik ben verpleegkundige bij de prematuurkes. Een paar keer per jaar moet ik nachten doen. Maar vandaag is mijn laatste nacht. Morgenvroeg dan weer rechtstreeks door naar de gynaecoloog. Ben wel wat zenuwachtig want ik voel zo nog niks in de richting van follikels gaan, of ik heb stress dat het er 4 zijn ofzo en dat het dan een verloren maand is... Fin, we zien wel he...

Saar, ik begrijp keihard dat je ongerust bent, soms denk ik: éénmaal ik zwanger ben , vanaf dan zal ik noooooit meer gerust zijn want als je baby dan geboren is, maak je je toch ook veel zorgen denk ik he...

groetjes!

cin

Berichtdoor cin » 11 dec 2007, 06:40

Hoi dames,

Puka, en follikels in groot formaat ??? Voel jij dat , welk gevoel is dat dan ???
Ik voel nu wel steken onderaan daar dus er gebeurd wel iets maar dat is geen garantie voor follikels bij mij...straks weet ik ook meer van het "veld".
Ik duim voor je hoor zodat je morgen kan geinsemineerd worden....
Waw verpleegkundige bij de prematuurkes. De mama van mijn schoonzus is dit ook !
Grote bewondering voor jou: ten eerste verpleegkunde wou ik ook graag doen maar heb voor laborante gekozen, heb ik nu soms spijt van. Soms denk ik van hey studeer verder maar daar heb ik de durf en energie niet voor.
Ten 2e bij de prematuurkes dat is harde kost zeker ? Die stakkerds daar zien liggen en de bezorgde familie erbij. Kan je dit loslaten ? Nu zeker in onze situatie ? Chapeau meid !!!

Gisteren gaan lunchen met ex-baas en hij is nu prof geworden en gaat nieuwe groep oprichten met mogelijk kansen voor mij. Dat zou super zijn !!!Hij weet van onze kinderplannen dus ook van het feit dat ik dan mogelijk zwanger ben ik de beginfase maar hij blijft achter ons staan. Goh dat zou super zijn maar ergens probeer ik ook nuchter te blijven want beloftes en woorden zijn snel gezegd hé....

Straks billy-tank !!
Tja zoals ik gisteren als zei ben ik niet echt nerveus...
Vanavond naar basket met het werk van mijn ventje. The Antwerp Giants in het sportpaleis tegen Zwitserland. Clouseau heeft een dagje verlof !! Nog nooit naar basket geweest, nie echt mijn ding denk ik maar goed naar het schijnt wel een ambiance en ik wil die cheerleadersbenen wel eens zien !!!!

Schoonzusje had gisteren 1e echo, alles verloopt goed ! Ze is uitgerekend voor 29 juli, 2 dagen overtijd en dan is het mijn verjaardag !!!

Meiden ,hou jullie haaks en tot gauw,

Cin

Sterretje

Berichtdoor Sterretje » 11 dec 2007, 08:52

hoi iedereen,

hier ben ik weer :-)
Alexandertjes heeft veel diarree en dus moet ik hem constant in bad steken en van kleren wisselen, dus pffff....niet zo'n energie om aan de computer te komen tokkelen..

voor de rest alles goed met mij, of allé, met ons :-)
2 voeten permanent in mijn maag dus mijn eetlust neemt weer ziender ogen af. net als bij alexandertje :-)
Ik begin enorm uit te kijken naar de bevalling en ben zoooo benieuwd wat dit 2e kindje zal zijn, hoe het eruit zal zien, karaktertje, etc...

Puka, leuk dat het bij jou zo snel gaat hoor!

Saar, 't is niet evident een 2e zwangerschap als je je zo slapjes voelt. Ik kan me dat levendig voorstellen :-S

Cin, basket, hm klinkt tof, ik ben er ook nog nooit naar toegeweest, maar het schijnt dat de ambiance wel steeds goed is op zo'n wedstrijden.
leuk dat je je ex-baas bent tegengekomen. maar het is zoals je zegt, veel mensen zeggen dingen en dan komt er uiteindelijk toch niets van. MAAR we blijven positief denken hé en moest het wel zo zijn dan lijkt me dat gewoon SUPER...
ik duim voor je vandaag! :-D
en wel fijn voor je schoonzusje. Ik snap je dubbel gevoel hoor en zou net zo zijn. ook begrijpelijk van je ouders dat ze niet goed weten wat te zeggen, ze moeten uiteindelijk hun gevoelens van geluk en verdriet en onmacht spreiden en ik vind dat erg moeilijk.
ik denk dat ze wel erg meeleven met jou hoor, maar gewoon niet weten wat ze moeten zeggen of doen, uiteindelijk kan niemand dat hé. zelfs wij niet!
het is als een lotje uit de loterlij maar gelukkiglijk liggen de kansen hier toch wel wat hoger, maar zeker ben je nooit!
ik duim echt onwijs veel voor jullie hoor en ik ben ervan overtuigd dat het de volgende keer echt goed zal zitten en je niet zo bijzonder ver uit elkaar zal uitgerekend zijn, jij en je schoonzusje.

allé, kga op boodschappen ronde
tot later
sterretje

Puka

Berichtdoor Puka » 11 dec 2007, 12:58

mijn tekstje hier bestaat uit twee delen

deze morgen na de controle zou ik getypt hebben : nog niks te zien...hopelijk vrijdag wel...

maar na het telefoontje van de gyn (met de bloeduitslagen) kan ik zeggen:
mijn eisprong is al geweest...
en daar kan ik niet mee lachen !! Het moet dus gebeurd zijn tussen vrijdag en vandaag...toch raar he?? en vrijdag was er niks te zien ( tenzij er een eitje zat àchter mijn cyste??)
We hebben wel gevreën zondag, maar het kan evengoed te laat geweest zijn dan... he... en ik wou het zooo goed doen deze maand. Ik geloofde der écht in.

fin, afwachten dus zeker ? toeme toch !!

ik werk wel bij de niet-intensieve prematuurtjes. Mentaal toch wel veel minder zwaar. Ook wel bloedname, infusen, medicatie, maar ook badje , flesje, pampertje; Ik doe het echt enorm graag! En eigenlijk is mijn werk eerder een hulp dan een tegenslag in "onze situatie" omdat ik zo toch heel veel met boelekes bezig ben (hoewel het natuurlijk niet dat van mij is!) .

enfin, ffe bekomen nu en naar de gyn voor mijn pompke te laten verwijderen...

Puka

Berichtdoor Puka » 11 dec 2007, 13:00

hoe was het bij jou cin?

Puka

Berichtdoor Puka » 11 dec 2007, 13:01

oh ja nog zeggen: deze keer hield ik m'n temperatuur niet bij omdat ik nachten had en dat dan helemaal verkeerd zou zijn én omdat ik er minder mee bezig wou zijn;

sterretje

Berichtdoor sterretje » 11 dec 2007, 13:48

ai Puka, idd niet leuk :-(

maar elke kans is een kans en mss was dit mysterieuze eitje wel het goeie...
nog 2 weekjes geduld...

echt wel vreemd, hebben ze dan geen bloed genomen vrijdag? dan zouden ze toch een serieuze verhoging moeten gezien hebben in je oestradiol waarden?
neem je nu utrogestan?

Puka

Berichtdoor Puka » 11 dec 2007, 14:34

ze hebben vrijdag wel bloed genomen... misschien dat ik gisteren mijn eisprong pas gehad heb en dat die waardes dan vrijdagochtend toch nog niet zo hoog waren. de dokter zei dat het allemaal zeer snel moet gegaan zijn.
Nee utrogestan moet ik niet nemen.

het enige dat anders was als anders is dat ik zeer veel witverlies heb. (geen vruchtbaar slijmverlies, gewoon echt wit plakkerig)

cin

Berichtdoor cin » 11 dec 2007, 14:48

hoi,

Puka, jeezes wat een verhaal terug !!
Hopelijk zijn die zaadcelletjes nog bij de pinken geweest en hebben ze dat eitje te pakken gekregen. Ik hoop het voor jou en ik leer hieruit ook een lesje voor mij dat we dus steeds moeten klussen !!!
Raar dat ze dit dan helemaal niet zagen in je bloed van vrijdag en ook niet op de echo...doeme toch inderdaad. Gedverderrie daar kan je toch gek van worden hé !!!wacht je weer een cyclus beng springt dat ei te vroeg !!

Bij mij nougabolle deze ochtend, niets te zien...zelfs geen mini's...
Tja hadden we verwacht hé maar toch voel ik me zo raar, niet teleurgesteld maar ik ben het gewoon beu die situatie dat je niet weet wat de toekomst brengt.
Maandag terug om 20u30....want dinsdag ga ik shoppen met vriendin en dan kan ik moeilijk tussendoor even wegglippen hé !!!
Indien dan nog niets dan verhogen we de ampulles naar 3.

Puka, dat plakkering slijm heb ik wel altijd rond de eisprong gehad...
We duimen echt hoor voor jou !!

Knuffel,

Cin

Ster, hoe gaat het met jou ? Nog bloedverlies en harde buik ?

R.

Berichtdoor R. » 12 dec 2007, 10:40

Hallo,

Puka, de hoop niet opgeven hoor! De kans dat de eisprong zondag of maandag geweest is is heel groot en er waren zwemmers in de buurt dus... . Je hebt deze keer blijkbaar niets gevoeld. Als het je kan helpen; als ik vanalles voel gebeurt er niets en voel ik niets dan is er een eisprong die raak is. Ik duim voor je. Het heeft echt wel een goede kans hoor.

Cin, zoals verwacht de 1e tankbeurt. Op naar de volgende en wie weet?! Wel fijn om te horen dat je je toch vrij ontspannen voelt en het een beetje kan loslaten. Dit is zeker een voordeel; een ontspannen lichaam functioneert beter dan een gespannen.

Sterretje, een kindje met diarree, pfffff, leuk is anders eh. Bij mij ligt het maagdarm-gebeuren ook in de knoop. Ik hoop dat de kindjes het niet over krijgen.

dada

Terug naar “Vruchtbaarheid”