hormoonpompjes !

Gast

hormoonpompjes !

Berichtdoor Gast » 15 mei 2007, 08:00

Hoi,

een tijdje geleden las ik van iemand hier die ging starten met een hormoonpompke maar ik vind haar nu niet meer terug...

Ik start binnenkort met een pompje . Zijn er mensen die dit ook hebben en ervaringen willen delen ?
Ik vraag me zoveel praktische zaken af...kan je nog zwemmen enzo ??? Hoe voelt het aan en hoe verberg je het voor de buitenwereld. Hoe verloopt alles zo, de gyn vertelde me alles wel duidelijk maar toch blijft het raar hé !!

Toedeloe,
Cin

H

RE: hormoonpompjes !

Berichtdoor H » 15 mei 2007, 09:18

Ik was degene die het topic opende. Ik zal het eens terug zoeken, want daar had ik al wat informatie opgeschreven.

Groeten en veel succes!
H

R

Berichtdoor R » 15 mei 2007, 22:48

Hallo,

Hier het potentiele pompertje dat uiteindelijk morgen start! Ben eens benieuwd.

dada

cin

Berichtdoor cin » 16 mei 2007, 07:33

Hey H en R,

H bedankt om de topic terug even op te sporen voor me !

R spannend hé....ik mag 29 mei terug voor 1e introductie. De firma zelf zal het "installeren" ! Ik weet totaal niet wat te verwachten van zo een ding...ik ben dus razend benieuwd naar jouw ervaringen en ook naar de werking ervan. We kunnen elkaar misschien volgen ?
H heb jij zo een pompje momenteel ?

Kan je dit makkelijk verbergen voor de buitenwereld want ik wil niet dat iedereen het weet. ze mogen ding wel zien maar ik vertel niet graag iedereen dat we aan kindjes denken want dan krijg je zo een heleboel vragen etc....Ik pieker het meeste over mijn mama want die zou zo ongerust zijn...ik wil haar dit besparen !

R veel succes vandaag en ik kijk al uit naar je verhaal !

Zal een paar daagjes weg zijn want computer is thuis kapot maar ik kom zeker terug !

Cin

R

Berichtdoor R » 16 mei 2007, 18:46

Hoi,

Het pompje is een feit; sinds enkele uren zijn we onafscheidelijk! Het is door de firmaman in mijn bovenarm geplaatst. Ik kon het infuusje ook in mijn buik laten steken, maar dit lijkt me minder praktisch en mijn gynaecoloog opteert ook voor de bovenarm. Over het infuusje zit een grote doorschijnende plakker. Het is nog perfect mogelijk om een t-shirt met gewone korte mouw, niet superkort, te dragen zonder dat je er iets van merkt. Het pompje zelf zit in een stoffen etuitje en dit kan je aan je ceintuur en broek haken of in je broekzak steken. De man gaf me de tip om het thuis bij in mijn bh te steken, aan de zijkant. Het maakt geen lawaai en je voelt niet wanneer er iets ingespoten wordt. Om te douchen moet het in een plastiek zakje gestoken worden. Spatwater kan geen kwaad, maar het mag in geen geval ondergedompeld worden. Zwemmen kan dus niet.
Ik moet wekelijks het pompje laten bijvullen bij de gynaecoloog en een echo laten nemen. Hopelijk geeft het resultaat. Ben eens benieuwd hoe onze eerste nacht samen zal verlopen?! Wordt vervolgd

groetjes

R

Berichtdoor R » 17 mei 2007, 10:51

Hallo,

Onze eerste nacht is vrij goed verlopen. Ik zag het niet zo goed zitten om met dat ding te slapen omdat ik nogal wat in het rond draai 's nachts. Het infuusje zit in mijn linkerarm en wat zou er gebeuren als ik op mijn rechterzij zou liggen en zou doorrollen op mijn buik ed. Dus heb ik het pompje met een windel vastgebonden bovenop mijn linker onderarm. Hierdoor kon ik mijn gebruikelijke parcours blijven afleggen zonder in de knoop te raken. En zo start onze tweede dag.

groetjes

cin

Berichtdoor cin » 21 mei 2007, 07:49

hey hey,

R het voelt voor mij heel goed om jouw verhaal over de pomp-start gebeurtenis te lezen. Dat kan mij wat voorbereiden hé !
Het klinkt allemaal wel te doen, niet dat ik me aan science fiction toestanden had verwacht maar goed je denk meteen aan vanalles hé !
Mijn gyn sprak van de buik maar ik zal dat wel zien zeker volgende week, 29 mei mag ik op 1e "kennismaking". Kan je dat pompje aan je middel binden, net onder de BH?
Of moet het altijd aan een riem of in zakje ?
Ik zal dus nog maar lekker veel baden deze week !!
Ik ben ook een woeler in de nacht dus zal ook wat moeten zoeken naar mogelijke vluchtwegen.
Net als jij moet ik dan ook wekelijks voor bijtanken, echo, bloed...wordt wel intens hé.
Vertellen jullie het aan mensen of hou je het goed verborgen ?

Ik ben benieuwd naar jullie verdere verloop , ik vind het tof dat zo samen kunnen lopen en gevoelens kunnen uitwisselen.

Toi toi toi,

Cin

sterretje

Berichtdoor sterretje » 22 mei 2007, 19:21

hallo,

ik heb sinds gisteren een pompje. ik keek er echt tegen op!
kben in behandeling bij dokter de smedt in het az sint jan in brugge...
zij opteerde voor het infuus in mijn buik te steken en zodoende zit het daar.
het deed en doet geen pijn en ik voel er eigenlijk weinig van. De buitenwereld ziet het niet, je kan het makkelijk verbergen hoor!
de plakker zit er idd over en ik heb ook een zakje voor de douche.
dinsdag mag ik terug voor de aanvulling van het pompje...

't is wel een beetje raar vind ik. slapen gaat makkelijk, je hoort het idd niet, deze morgen dacht ik dat het niet meer werkte omdat ik het niet hoorde lol. Maar toen ik erop lette deze middag rond 13.30 dan hoorde ik het ineens wel....khad zoiets van : "oef, het doet het nog"
ook toen ik in de auto kwam gisteren keek ik op de display en ik dacht dat er iets moest opstaan, dus ik bellen modat ik dacht dat ik het per ongeluk had afgezet of zo, maar dat kan niet! het is om de batterijen te sparen hihi..
kben echt soms wel een stresskip!

enfin ja....

dokter de smedt is erg lovend over de resultaten van dit pompje. hoe komt het dat jullie zo'n pompje moeten?

ik omdat ik niet zo goed reageer op menopur. khoop nu op betere resultaten.

hebben jullie al kindjes?
ik heb er eentje maar zou erg graag nog een tweede hebben...

liefs en succes en hopelijk tot schrijfs!
sterretje

R

Berichtdoor R » 22 mei 2007, 20:11

Hallo,

Als je wil weten of het nog werkt kan je altijd op de grote blauwe knop naast de display drukken. Er komen dan getallen op die o.a. verwijzen naar de hoeveelheid vloeistof. Bij mij bloed het wel regelmatig waar het infuus zit. Er zit af en toe een beetje bloed in het buisje; dit loopt weer terug bij de volgende inspuiting.

Ik heb al 2 dochters (Liv: 2,5j en Soetkin: 9m). Ik heb pcos en bij mij vallen de cyclussen altijd compleet stil na een zwangerschap. Ik heb zowiezo maar iets van een 3 cyclussen van +- 35 dagen op een jaar. Na Soetkin dus nog steeds geen cyclus. Ik zou graag terug zwanger zijn rond augustus, vroeger mag uiteraard ook altijd. Dan is de 3e baby er als Soetkin kan lopen.

Donderdag terug op controle om te zien of er iets gebeurd is. Toi toi!!

daaaag

cin

Berichtdoor cin » 23 mei 2007, 07:31

Hey sterretje en R,

Wat een mooie namen hebben jullie kindjes !
Ik heb nog geen kindjes maar we werken er aan hé !
Mijn hypofyse werkt niet en daarom krijg ik geen eisprongetje...clomid doet helemaal niets (zelfs in hoge dosissen) dus vandaar de pomp.
Als ik jullie ervaringen lees dan zie ik het meer en meer zitten. We worden een beeteke computer bestuurd hé !
Hoe snel wordt je zwanger met die pomp ? Dat is natuurlijk een moeilijke vraag ik weet het...hoelang mag je dit dragen ?
R ik hoop dat je deze zomer zwanger kan rondlopen...is wel een hele planning zeker met al 2 klein mannen rondom je heen maar het klinkt ook zo mooi dat gezinnetje.

Ik duim voor je morgen !!!
Ik mag aanstaande maandag maar dat had ik al verteld zeker...die dag lijkt weer zo belangrijk en ik leef daar weer naartoe hoor !

Groet,

Cin

Gast

Berichtdoor Gast » 23 mei 2007, 08:41

mijn kindje heet Alexander en is 9 maanden.
khoop ook tegen augustus zwanger te zijn, maar ja...

dinsdag op controle....

ah, je mag dus gewoon op dienen knop duwen ! ik lig zo af en toe te luisteren hahahahaha, maar het is zoooo stil dat je het smos niet hoort. deze ochtend heb ik het echter gehoord, dus het werkt nog steeds!

ik las gisteren teen en tander over de pomp, maar niet iedereen is hier zo lovend over hé. hm, ik hoop toch op enigszins een resultaat dinsdag...
hoeveel capsules moet jij gebruiken R?
ik ben begonnen met 3, we zien wel hoe het verder gaat hé...

liefs,
sterretje

R

Berichtdoor R » 23 mei 2007, 12:10

Hey Cin,

Ik denk dat ik deze keer ook zoiets heb met een hypofyse die niets wil doen. Na Liv deed clomid 200 iets; er groeide iets maar het gaf nog niet het gewenste resultaat. Ik denk dat als de pomp werkt je op zich vrij snel zwanger kunt worden. Er zijn natuurlijk nog allerlei andere factoren zoals: slijm, gezondheid, het embryo zelf,... die meespelen.
Ik moet zeggen dat ik mij er lichamelijk beter bij voel. Die hormonen zijn precies toch iets aant doen. Ik merk ook zeer veel vruchtbaar slijm op. Ik heb er wel een goed oog in voor morgen.

Vanmorgen zijn de plastieke haakjes waarmee je het aan je broek hangt afgebroken. Ik heb gebeld en volgende week wordt er een nieuw afgegeven bij mijn gynaecoloog. Heb ineens geïnformeerd naar wat ik vanacht moet doen want het pompje gaat gaan tuten tussen 1u en 2u. Dit komt omdat het vorige week op woensdag is ingesteld en ik morgen pas naar de gynaecoloog ga. Dan geeft het een alarm.

Cin veel succes maandag en het zal zeker en vast wel in orde komen!!!

Hej sterretje,

Jij zou de kindjes ook graag snel na elkaar willen?! Da's wel leuk, maar af en toe vermoeiend.

Ik ben ook gestart met 3 capsules. Bij mij bloedt het infuusje af en toe, maar ik heb er geen pijn aan. Wat heb jij zoal negatief gelezen over de pomp?

Veel succes dinsdag en Alexander is er ook gekomen hé, dus zal het deze keer ook nog wel eens lukken!!

groetjes

cin

Berichtdoor cin » 23 mei 2007, 13:24

Hey R en Sterretje,

Bedankt voor jullie succeswensen.
Natuurlijk wens ik jullie hetzelfde toe hé !

Zijn jullie vorige kindjes er ook gekomen met de hormoonpomp ?

Dat slijm klinkt idd goed , ik weet dat mijn vorige gyn altijd zei dat slijm een goed teken was !! Ik ga nu bij andere gyn die in een vruchtbaarheidscentrum zit en dus meer op de hoogte is van die behandelingen. Gaan jullie naar speciale gyn ?
Ik weet nu niet of ik als ik zwanger ben terug naar de oude gyn kan of bij deze moet blijven. Ik vind ze allebei wel lief !
Maar goe we zijn nog zover niet hé !!Ik blijf voorlopig nog even met beide voeten op de grond want ik weet dat ik ook niet teveel mag gaan hopen dat het meteen zal lukken !

Laat die pomp maar pompen meiden !!

Groet,

Cin

sterretje

Berichtdoor sterretje » 23 mei 2007, 15:15

goch,
negatiefs, tjach, als je zo kijkt op internet zie je vaak reacties van mensen waar het niet veel bij doet hé en dat baart me wat zorgen, das alles!

alexandertje is er gekomen dmv menopur. maar ik reageer erg traag op menopur, ik had 32 ampulles nodig voor 1 eitje vorige cyclus, kwas wel zwanger, maar heb een miskraam gedaan en daarom nu het pompje.

ik ga ook naar de fertiliteitsarts in het az in brugge. mijn gyné kon dat ook doen hoor in oostende, ma ja, een mens wil soms toch nog een 2e opninie hé en in brugge zijn ze voorlopig nog erg lief.

we zullen dinsdag zien wat het doet!

oh ja en van dat slijm, dat is erg positief hoor! als het rekbaar is zeker!

ik heb geen bloed in het buisje eigenlijk. misschien omdat het in mijn buik zit en zo dus niet zo veel buigt, don't know. mss heb ik ook gewoon (voorlopig) geluk ermee...

kheb juist m'n ticket besteld om samen met mijn ventje naar de cinema te gaan, naar de nieuwe van pirates of the caribbean....joepieeee!! kzie het volledig zitten hihi!

succes iedereen, keep on writing!

toedeloe
sterretje

shir

Berichtdoor shir » 23 mei 2007, 16:20

hallo iedereen
als ik mijn regels heb moet ik ook starten met zo pompje of inspuiting
maar heb hier wat gelezen en zo te zien is da nogal gemaklijk zo een pompje
ik was bang dat je dat niet ging kunnen verbergen voor de buite wereld
maar zo te lezen wel wat mijn vraag is weten jullie hoelang jullie dat moeten aan hebben
want ik zit echt noal in twijfel wat ik zou doen
ik zie dat cin hier ook al op zit
hooplijk lukt het op deze manier
ale ik zal jullie weer laten en wensen jullie veel suc6
groetjes shir

sterretje

Berichtdoor sterretje » 23 mei 2007, 17:39

ikke alvast voor 6 maanden...hopelijk is het raak in die 6 maanden :-S

succes!

cin

Berichtdoor cin » 24 mei 2007, 07:33

hoi dames,

Hey Shirl, ik herkende jou meteen !! Leuk dat we elkaar hier ook tegenkomen.
Ik weet niet hoelang....de gyn vertelde me dit niet. Sterretje en Saar ik hoop ook voor jullie dat het lukt binnen die 6 maanden. Vandaag 1e controle zeker ? Spannend....Is het alarm nu afgegaan deze nacht ?
Waarschijnlijk wordt het ook maar terug betaald voor die 6 maanden zeker ?

Ik vroeg me gisteren af of je na de pregnylspuit ook nog doorgaat met het pompje of niet ? Als je zwanger bent moet je stoppen hé maar eens je eitje gesprongen is dan kan dat allemaal hé !!
Verloopt de cyclus ook 28 dagen met zo een pompje of moet je gewoon afwachten tot je follikel groot genoeg is ?

En nu een stomme vraag !! Kan je met die pomp een rokje dragen ? Ik moet in juni naar feest en had al een leuke outfit voorzien met rokje....Klinkt belachelijk ik weet om me daar zorgen over te maken. Sorry !

Groetjes,

Cin

sterretje

Berichtdoor sterretje » 24 mei 2007, 08:48

heyla, goeie morgne!

't schijnt dat je dat pompje moet blijven houden tot er hartactiviteit te zien is op de echo als je zwanger bent, en ik hoor hier en daar soms van vrouwen die dit tot 12 weken hebben moeten dragen....dus ik vrees dat je toch nog wat zal moeten doorgaan met het pompje na je eisprong...

met een rokje lukt het hoor, maar 't is een beetje zoeken. gisteren droeg ik een rokje en wel, ik droeg 2 onderbroeken boveneen en stak dat bakje redelijk laag (net niet tussen mijn benen) en dan zag je het niet. allé, ik zag het maar niemand anders want ik vroeg het aan me ventje! 't is wel niet gemakkelijk hoor, maar ja....wat moet je ermme doen! ik wil mezelf ook niet opsluiten voor de komende 6 maanden :-( :-( ...

sterretje

Berichtdoor sterretje » 24 mei 2007, 08:49

succes bij de controle vandaag R!
laat je iets weten? kben benieuwd!

liefs,
sterretje

sterretje

Berichtdoor sterretje » 24 mei 2007, 16:35

en R?
al nieuws?

R

Berichtdoor R » 24 mei 2007, 18:22

Hoi,

Awel, er waren meerdere follikels aant groeien, wat ik verwacht had met mijn honingraten, maar er was een van 13mm waarvan verwacht wordt dat die maandag springt. Al chance dat het een verlengd weekend is eh!! De follikels groeien zo'n 2mm per dag en springen op 20 à 21mm. Dus een beetje joepie, maar pas joepie joepie als ie gegroeid en gesprongen is eh! Het ziet ernaar uit dat er deze keer toch enig resultaat is. Ik heb wel wat schrik dat er een eisprong zou zijn en geen zwangerschap. Ik ga me dan héééééél slecht voelen. Mijn ventje zal dan tijdens de rode periode weer teen en tander moeten verdragen denk ik.

Het pompje heeft afgelopen nacht getuut en heb de batterijen eruit gehaald. Hierdoor heb ik van 0u tot 15.30u geen toedieningen meer gehad. Het infuusje is in de andere arm geplaatst en dit keer zéér hoog, waardoor ik de mode t-shirts vant moment kan dragen zonder de infuus of de plakker te zien. Het zit echt bijna op mijn schouder. Wanneer het infuusje uit mijn arm gehaald werd was het even een klein bloedbad. Dat is precies toch wel een dikke naald. Het infuusje blijft zitten tot er vastgesteld wordt dat ik zwanger ben. Dan pas wordt het verwijderd. Pregnyl ga ik zowieso niet halen omdat dat bij mij toch een averechts effect geeft. De timing van de rijping klopt nooit met hoe het zou moeten zijn. Alé, toch niet bij clomid. Maar bij mij springt er zowieso wel iets als het doorgroeit. Ik heb trouwens nog pregnyl liggen, indien interesse, laat maar weten.

Nog veel succes en ik duim voor jullie resultaten!!

groetjes

sterretje

Berichtdoor sterretje » 24 mei 2007, 18:39

goed hé R!

bemoedigende resultaten....
k ben blij om je zo opgewekt te horen!
naar het schijnt als je een eisprong doet met zo'n pompje zijn het wel goeie hoor, dus we blijven duimen

ik snap dat je zal teleurgesteld zijn moest je niet zwanger zijn, maar wie weet hé, mss moet je zelfs niet eens teleurgesteld worden/

ik duim voor je uit volle macht!

moet je nog bloed laten prikken om te zien of je een eisprong gedaan hebt? of temp bijhouden of utrogestan of zo opsteken? of gaat moedertje natuur alles delegeren?

13mm is echt wel goed hé! kben blij voor jou!

goeie avond...
sterretje

R

Berichtdoor R » 24 mei 2007, 20:42

Ik moet vrijdag terug op controle en pomp laten bijvullen. Ik moet niks anders doen dan ervoor zorgen dat er een voldoende voorraad zwemmertjes is. Ik zou deze keer ook liever geen temperatuur nemen en het zo natuurlijk mogelijk laten verlopen. Als ik zekerheid wil kan ik inderdaad vrijdag bloed laten prikken. Ik ben momenteel in de fase:" Het zal nog wel eens lukken zeker" en ben het stressen en er constant mee bezig zijn, zoals vorige keer, allemaal een beetje beu.

Wat is utrogestan eigenlijk?

Voor jullie zit de spanning er nog even in. Ik ben er van overtuigd dat het in orde komt en dat er volgend jaar enkele kleine spruiten geboren zullen worden. Laat volgende week zeker maar iets weten.

groetjes

xx

cin

Berichtdoor cin » 25 mei 2007, 07:45

hey R en sterretje,

Bovenstaande berichtjes maken mijn dag !!!
Goed hé dat dit zo goed werkt en al mooie follikels te zien zijn....klussen maar hé voor jou dit weekend.
Ik snap je schrik van sprong en geen zwangerschap ook...ik denk dat we dit allemaal wel hebben. Op den duur ga je zo hard verlangen dat elke misstap teleurstellend is maar daar mogen we ook niet van uitgaan hé. Je reageert goed en die zwemmers van je man mogen zich nu gaan gedragen als olympische kampioenen !! Leg jullie lekker in de watten allebei...
Vooral volhouden R, ik weet dat klinkt supercliché maar we kunnen niet andesr hé...jij ook hé sterretje. Sommige dagen gaat alles prima hé maar op andere zit je soms zo raar ineen dat je niet weet hoe je soms reageert op dingen. Ik herken me in jullie gevoelens echt waar !

Amai ik wist niet dat ze dit ook in je schouder konden plaatsen...mijn gyn spreekt van de buik.Ik zal dinsdag zien wat ze zegt ! Ik moet elke week bloed laten prikken, temp'en en pregnylspuit. Aangezien ik met clomid geen eitjes had kan ik ook niet weten of ze spontaan willen jumpen hé ! Misschien zijn het wel bangerikjes....net als ik soms...niet echt bang maar onzeker.
Alles komt zo op je af hé...

Goed weekendtime !!!
Meisjes volhouden daar en ik duim voor een succesvol pompverhaal voor beiden.

Weekendgroet,

Cin

sterretje

Berichtdoor sterretje » 25 mei 2007, 16:35

op welke cyclusdag zitten jullie?

ik moet dinsdag op controle en zou dan op cd12 zitten!
zou er al iets te zien zijn? kbegin wel wat slijm te krijgen, maar 't is echt niet veel....

enfin,
ik pieker me weer te pletter, niet normaal...

zucht!

deze morgen moest ik naar de babywinkel omdat het linkervoorwiel van mijn bugaboo buggy afgekraakt is door hem mee te nemen op het vliegtuig!
kben naar kid's planet geweest in oostende en pfff kheb een uur moeten wachten eer daar iemand tijd voor me had ...
gelukkig is mijn wiel vervangen..maar ondertussen mocht ik wel al die zwanger buiken bewonderen en kleine superschattige minibabytjes...
dan word ik zo verdrietig...
kben echt soms zooo jaloers en kvind het echt kweetnie oe erg van mezelf, maar ik kan het niet tegenhouden! :-( :-(...

kmoest het eens zeggen,
sorry!
ster

Terug naar “Vruchtbaarheid”