IVF en telkens weinig eicellen ?

Kiki

RE: IVF en telkens weinig eicellen ?

Berichtdoor Kiki » 07 jan 2008, 16:10

Ilse, ik denk dat je daar nu al kan mee beginnen. Ik ben ook meteen op dag2 met 2/dag begonnen. Ik heb dat toen ook niet eerst gecheckt of het wel/niet mocht hoor. Die van dpm weten toch nooit iets...
Ik wist toen nog niet dat je er eigenlijk 4 mocht nemen.
En alhoewel ik er zo vlug mee begonnen was, was mijn bmsv op dag7 nog steeds heel dunnetjes. Dus als ik jou zou zijn, begon ik vandaag nog met die Progynova's.

Veel succes met de echo zaterdag. Ik begin nu alvast te duimen !!!!!!!!!!!!!!!
En hopelijk ben jij de eerste die hier supergoed nieuws mag brengen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dikke knuf, Kiki

ilse

Berichtdoor ilse » 07 jan 2008, 16:44

dat ga ik dan doen Kiki. Maar wel maar 2 per dag denk ik, en nog geen 4. Kan altijd nog opvoeren zaterdag hè?!
Trouwens, was je vergeten te antwoorden: ik was er vanochtend pas tegen 9 uur dus we hebben elkaar idd niet gezien ;)

bye bye x

Bolleke

Berichtdoor Bolleke » 07 jan 2008, 19:56

Amai dames,

't was hier drukjes vandaag...

Ilse, echt heel goed dat je 1. een laag FSH hebt, en 2. je uiteraard kan beginnen.
Trek je niet te veel aan van die DPM, die lezen effectief af, en kennen er verder niet echt heel veel van.
Wat betreft die progy's..., 'k heb het toen gevraagd aan de DPM en die zeiden : tjaaaaaa mevr., dan ga je een afspraak moeten maken met je arts en het met hem moeten bespreken. HALOOOOOOOOO ???? Precies of binnen de 2 dagen kunt ge zomaar terecht bij Camus...
Dus, heb ik het hem gevraagd hoe dat nu effectief zit met progy's en utro's.
1. het moet niet stipt ingenomen worden, maar wel niet vb. om 8u, om 10u en om 12u, wel ietske beter verspreiden.
2. ge kunt er geen overdosis van nemen (en dat heeft de dame die de vorige keer inseminatie gedaan heeft ook gezegd) Het zijn nl. hormonen dat je lichaam aanmaakt als je zwanger bent, en die je nodig hebt. Je lichaam of allé, het emby'ke, gaat er zeker niet van achteruit gaan omdat ge een pilleke teveel genomen hebt.
Camus zei nog : beter teveel dan te weinig !
Voilà, de woorden van Camus en consoorten.
Dus Ilse, begin die maar te nemen, en mss best ook vaginaal !!!

Kiki, lukt het al een beetje bij jullie ??
Hier gaat het wel.
'k heb vandaag nog naar m'n eigen gyn. gebeld voor een HSG, en 'k mag woensdag terugbellen. Wssh kan het maandag al, dan mis ik maar 1 cyclus.
Dan gaan we der nog 2 keer voor, en dan stop ik ermee.
Tothiertoe toch.
Ik ben het effenaf beu aan't worden om week in week uit naar 't ziekenhuis te bollen.
Debby, 't is zoals gij schrijft, 'k heb den indruk dat gij ook wat mist van je oude leven en weer wilt genieten van vanalles en nog wat hé.

Plus, binnen 10 dagen starten we met onze adoptiecursus.
OK, daar zijt ge ook mee bezig, maar lichaamlijk sta niet meer krom van de pijn (door die hormonen) na een mislukte poging. Want daar heb ik toch enorm veel last van zenne...
En ja, het brengt uiteraard ook stress mee, vooral dat maatschappelijk onderzoek, maar het is toch andere stress.
We kijken er feitelijk al naar uit ;-))

Allé Annick, jij bent ook aan't aftellen...
Ga je nu ook met clomid werken ? Want je gyn. was er toch wat tegen hé ?
Doe maar wat ge denkt dat het beste is, ook al is dat niet altijd even evident !!

Dames,
tot later hé !
XX

ilse

Berichtdoor ilse » 09 jan 2008, 08:46

hello ladies, still hangin' in there??

Ikke wel. Heb niks te melden hoor, maar vond het hier zo stilletjes dus dacht laat ik eens iets schrijven ;)
Ik ben braaf m'n Clomidjes aan het nemen en m'n Progy's aan het opsteken (doe voorlopig 2 per dag) en vanaf morgen beginnen we met Gonal F erbij! Spannend!! Ben echt wel bang voor zaterdag trouwens....wat als er nog helemaal niks te zien is? Het zou niet de eerste keer zijn....En wat als ze dan vinden dat ik moet stoppen?? Hell breaks loose dan hoor.....

Zo, nu ga ik nog eens shoppen. Gisteren met m'n zus geweest en vandaag met een vriendin. Gisteren maar 1 rokje gevonden....ben niet zo'n soldenshopper eigenlijk.....

dag meisjes, keep it cool hè!!!

x Ilse x

ANnick

Berichtdoor ANnick » 09 jan 2008, 10:36

Hey Ilse,
Heb ook niets te vertellen hoor.
Gewoon ah wachten tot ik mijn MS heb.
Nu kunnen ze niet snel genoeg komen (had ik nu maar een korte cyclus) .. maar helaas...
WIj zijn zaterdag gaan solden shoppen... eerst in Brussel, daarna Bobo in Tremelo en daarna Leuven stad in. Was een zeer gezellige dag, ik wil hem zo over doen.. (alleen de rekening was met 500 EUro verminderd... en het meeste was dan dan voor mijn ventje) Ik heb enkel 2 bloesjes en een hemdje, en ja, ook een jeans van Hilfiger. En ze zit lekker, dus dat is wat we zoeken in een jeans hé.
Nu wacht ik nog met verder te shoppen ... tot zaterdag waarschijnlijk. Zoek ook nog een mooie zilveren ketting met iets grotere schakel. Had eentje gezien van OMEX maar die kwam 230 + 110 voor de armband. Vond ik iets teveel voor zilver. Dus zoek ik nu verder.
Mijn ventje is terug slechter. Heb hem vrijdag een afsrpaak in hartkliniek gemaakt. Heeft steken in hartstreek, pijn in schouder, hoge bloeddruk, hoge hartslag, voelt koud aan, voelt zich al een tijdje niet meer goed. We werden ongerust en het werd tijd dat hij zich eens grondig liet controleren. Ben benieuwd. Het spijtige is natuurlijk dat dit nu weer samenvalt met mijn nieuwe poging... Nu weet ik niet of ik zou starten of niet. Ik zal het vragen aan hem, hoe hij dit ziet.
Vinden jullie ook niet dat hoe ouder we worden, hoe meer lichamelijke problemen naar boven komen?
Alez, ga nog wat verder werken.
Krijgen jullie je dag om zo?

Bolleke

Berichtdoor Bolleke » 09 jan 2008, 11:30

Hej dames,

Effe tussen he tkuisen door...
Yep, idd, kuisen geblazen vandaag, jakkes !

'k heb deze vm m'n gyn. aan de lijn gehad, en volgende week maandag gaat hij een HSG uitvoeren !
'k ben echt super-content dat hij me zo snel kan helpen.
Die sukkel heeft het ferm druk, er is ne collega bevallen dus moet hij voor 2 man werken.
Maandag dus om 11u30... ben eens curieus..
'k vermoed dat het zo een beetje te vergelijken is met een hystroscopie ?
Hebben jullie er ervaring mee ?

Ho Ilse, duimen maar hé...
Hopelijk krijg je zaterdag al een mooie folikkel of 2, 3 of meer te zien.
Zeg, en als ze ermee willen stoppen, kan je dan maandag Devroey niet bellen ?
Hij heeft je toch z'n rechtstreeks nr. gegeven ?
Ik zou dan gewoon verder spuiten en hem maandag 1ste werk bellen !
Want die DPM in Jette kan er af en toe wat van hé...

Oei Annick, klinkt niet goed wat je man allemaal heeft !!
Ik heb dat ook wel hoor, hoe ouder hoe meer ge mankeert, en dan vooral door die hormonen te nemen !!
'k heb het precies dag en nacht koud, en langs den andere kant voel ik me met momenten een echte bomma van 80jaar !!
Hatelijk gewoon hé.
Nu, verzorg hem maar goed, en hopelijk is het probleem snel opgelost !

Kiki, alles ok met jou ?
Terug aan't wachten tot waneer je naar Camus kan gaan.
Zeg, bel je af en toe tussendoor ne keer ?
Want er vallen regelmatig afspraken weg bij hem hé, zo kan je mss vroeger tot bij hem komen.

Soldekes...
Wij zijn zaterdag ook gaan shoppen.
Helaas enkel voor menne man, die heeft een nieuwe job, met vrij veel verantwoordelijkheid, dus moesten er nieuwe kostums gekocht worden !
Geld was dan op, dus mocht ik op m'n kin kloppen...
Maar ik gunh et hem zenne... met die nieuwe job zal hij een pak meer verdienen, 't zal dus rap weer op de rekening staan ;-)

Allé, emmer en badkamer wachten...

Tot later,

Annick

Berichtdoor Annick » 09 jan 2008, 12:29

Hey Bolleke, misschien een tip voor je man zijn kostuums en andere basisstukken (hemden ook heel veel): Cameleon in Brussel (hebben ook een website). Mooie merken, goede kwaliteit, en tegen goede prijs daar (overstocks ed). Altijd veel keus en veel stuks - voor de mannen dan, voor de vrouwen niet zo.
Zeker de moeite om eens naar toe te gaan!

Annick

Berichtdoor Annick » 09 jan 2008, 13:56

Hey Bolleke
Ik heb ook een HSG in Leuven laten uitvoeren vorig jaar.
Dan spuiten ze een contrastvloeistof in je eileiders om de doorgangkelijkheid te controleren. Dit kan een zeer onaangenaam gevoel meegeven. Het duurt niet zo lang. Ik heb dit in en uitgeademend... het geeft een gevoel in je onderrug van zeer zeer pijnlijke maandstonden... of het gevoel (weet niet of je dit kent) van een lichte niercrisis te doorstaan. Ik raad je dan ook aan om brufen en dafalgan codeïne of zoiets in te nemen. Ik had dit niet gedaan....
Je kan wel dadelijk op het scherm meezien of alles in orde is ja dan neen.
Pas ook op als je de tafel afstapt... een gevoel van duizeligheid overvalt je dan.
Zorg er ook voor dat je - zoals ik toen - geen string aan hebt want je krijgt een megagroot maandverband... zodat de vloeistof uit je kan lopen.
Ik hoop dat het wat duidelijker is. Maar het valt al bij al mee hoor.

Annick

Berichtdoor Annick » 10 jan 2008, 09:25

Dames

Dit heb ik nog in een ander topic gevonden: "Embryoglue is trouwens een nieuw middel, ze brengen de embryo altijd in een druppeltje vloeistof bij je in, deze nieuwe vloeistof werkt als een soort 'lijm' en zou daardoor meer resultaat op innestelling geven."
Wisten julie hier al van?

ilse

Berichtdoor ilse » 10 jan 2008, 20:11

Annick, dat zul je altijd zien hè, dat je, als je erop wacht, een lange cyclus hebt....aaarrrggghhh!!
Oei das niet goed met je ventje! Goed dat je het laat checken, dan ben je in ieder geval gerust. Met je hart moet je oppassen hè!!
Je kun pas beslissen om verder te doen met deze poging, nadat je bij een arts (voor hem) geweest bent denk ik. Als hij misschien geopereerd of weet ik veel moet worden, dan is het natuurlijk niet zo slim om dan een poging te starten. Hè, alles valt weer samen bij jullie hè, dat is ook alijd zo...succes!
Ennuhh wat je zegt over ouder worden met gebreken....wij kunnen erover meepraten hoor! Ikzelf nog niet zo, maar mijn man wel! Hij heeft tot een paar jaar geleden heel intensief gekarate-d en hij wijt het daaraan. Heeft toen ook veel blessures en breuken enzo gehad en hij denkt dat hij daardoor nu sneller letsel heeft.....Nu bij het snowboarden heeft hij zijn knie weer erg bezeerd
en dat trekt nu maar heel langzaam weg. En naar de dokter wil hij niet want "zo erg is het niet".....
Trouwens, ik had al eerder over Embryoglue gehoord en dat toen ook aan mijn arts in Antwerpen gevraagd, maar hij zei dat het absoluut niet bewezen was dat het helpt. Ken wel een meisje die van haar 6e poging zwanger is geworden (moet ongeveer NU bevallen) en toen hadden ze wel embryoglue gebruikt. Maar in Leuven deden ze dat dus niet. En in Jette heb ik er nog niet om
gevraagd....Vraag het anders eens aan je gyn? Zo heel nieuw is het trouwens niet hoor, want ik had het dus aan mijn arts in Antwerpen gevraagd en daar ben ik al een jaar weg!

Ha Bolleke jij ook aan het kuisen? Ikke niet echt (laat ik met veel plezier over aan de poetsvrouw) maar ik ben alle kasten eens aan het uitzoeken en vooral veel dingen weggooien! Is geweldig, heb er echt plezier in, ongelofelijk hè?
Oww great, dat je die HSG volg wk hebt! Dan weet je toch weeral wat meer hè?! Ik begrijp echt nog steeds niet waarom ze dat niet al veel eerder gedaan hebben hoor, en zeker voordat je met iui begon! Dat kan toch nooit lukken als er bv een eileider dicht zou zitten??
Ben je er bang voor? Niet zijn hoor, voor je het weet ben je er alweer vanaf! En dan weet je in ieder geval meer!!
Ik heb idd het nr van Devroey. Maar wel van zijn secretaresse hoor, en niet van hemzelf! En ik vraag me af of ik er zoveel mee ben eigenlijk, maar als ik zou moeten stoppen zaterdag ga ik hem zeker maandag bellen!
Trouwens, mijn man haalt zijn pakken vaak in de Outlet store in Zaventem. Hebben ze allemaal mooie pakken van bekende merken als Zegna, Cerutti, studio Milano enzo....
En van de week heeft hij een pak gehaald bij Suit Supply op de Leien in Antwerpen (tegenover de Nationale Bank). Echt heel mooi ook, en de retouches doen ze daar meteen en heel snel!

Kiki meid, hoe is het met je? Gaat het een beetje? Wanneer heb je je nagesprek bij Camus? En, wat gaan jullie doen? Nog een poging?

En bij mij is de eerste spuit Puregon (had eerst Gonal F geschreven zie ik, maar das natuurlijk een foutje.....ga met Puregon spuiten!) gezet vanavond!!! En geloof het of niet, maar volgens mij is mijn buik wééral dikker geworden door die Clomid ofzo! Had al wel wat vet verzameld door al die pogingen, maar nu is m'n buik zelfs niet eens meer plat als ik hem intrek....
Zou zo graag willen sporten maar dat kan nou natuurlijk weer niet....en niet snoepen lukt me echt niet.....ik hou dat wel een dagje ofwat vol, maar dan MOET ik weer iets lekkers hebben!

Zo meisjes ik kruip op de bank!
Tot morgen!!
kus, Ilse

Bolleke

Berichtdoor Bolleke » 11 jan 2008, 09:19

Hej dames,

Allé Ilse, de Puregon is er ook bijgekomen.
Hopelijk geeft hij je zaterdag al een deftig resultaat hé !
Nu met zo'n laag FSH zit de kans er wél in hé meid !!

Waarom Camus het niet nodig vond om een HSG te doen, vond ik feitelijk ook een beetje raar.
Hij zei dat er totaaaaal geen aanwijzingen waren waardoor ik met een verstopte eileider zou kunnen zitten.
Nuja, na wat we al allemaal hebben meegemaakt zou ik er dus totaaaaaaal niet meer van verschieten moest er dat nog ook bijkomen.
Enfin, we zien maandag wel.
Schrik heb ik niet hoor, na een tijdje (dat zal bij jullie ook wel zijn) heb je er allemaal veel minder zenuwen voor.
Ik moest er op't werk altijd mee lachen (in m'n eigen dan), als er dames aan't paniekeren waren omdat ze op controle moesten bij de gyn....
Nu m'n eigen gyn. is echt een schatje. Ook een hele moderne trouwens.
Die zegt me altijd : sms me maar, of mail me maar...
Yep, 'k heb z'n gsm-nummer, en z'n e-mailadres, en 'k moet hem altijd op de hoogte houden. De 1ste keer hebben m'n man en ik wel zitten lachen. Hoe zou z'n reactie zijn als ik zo eens naar de hele adressenboek een vettige mop zou sturen... ???
Vanaf nu letten we er dus heeeeel goed mee op wat we naar wie doormailen (allé, niet dat wij zo'n gore mensen zijn die zitten te wachten op die vieze moppen zenne, humor mag darentegen altijd !)
Dus maandag gaan we't wel zien hé.
En ze zeggen toch altijd dat ge de eerste maanden nadien meer vruchtbaar zijt dan anders. Nu of dàt klopt, dat moeten we nog afwachten.

Howhowhow dames....
Genoeg geshopt voor m'n ventje !!!!!!
Zeg me liever waar ik nog loop-wintergerief voor mij kan vinden !!!
Neen, Decathlon heeft hetgeen ik wil niet meer...
Hier moest er dus ook wat gebeuren aan die lijn Ilse !!
Deze maand sta ik dus onder toezicht van m'n ventje op dieet (die sukkel kan het niet aanzien dat ik met een triestig en smekend gezicht kijk naar die chocotoffen...), haha, dus echt heeel har diëten doen we niet. 'k let er wel op, en 'k probeer dus wat meer te bewegen !
Het is wel hatelijk hé, dat je buik aankomt door die hormonen...
MAAR Ilse, ergens is het wél een goed teken hé, dat wil zeggen dat er wat aan't groeien is binnenin hé ?!!!!

Amai Annick, ik had er nog niet van gehoord van die glue... 'k sta weer achter !
Maar ik zou het toch ook eens vragen zenne.
Volgens mij kan het niet echt kwaad, allé, voor zover ik er de details van ken hé.
Pfffffff... weer zo met een matras moeten rondlopen.... ik haat dat hé !!
Klinkt zo ergens hetzelfde al een hystroscopie dus !
Veel last had ik niet, ze hadden me toen ook gezegd om eerst een pijnstiller te nemen. 't gaf alleen achteraf een hatelijk gevoel ! Je buik zit vol vocht, en loopt er niet direct uit...
Maja, ik wil het, ik ga het hebben, en ik zal het weten !!! Nah !
Hihi, die string... wel ergens grappig hé !

Kiki, ça va een beetje ??
Heb je zoals Ilse al schreef al kunnen denken aan wat jullie toekomstplannen gaan zijn ?

Vele groetjes (vanuit een krakend net huis ;-))),
Bolleke

Bolleke

Berichtdoor Bolleke » 12 jan 2008, 12:26

Ilse, hebt ge uw echo gehad vandaag ???
En ???
ben curieus zenne...
Kom maar gauw goed nieuws brengen !!!

Groetjes,

Kiki

Berichtdoor Kiki » 12 jan 2008, 21:32

Hallo iedereen,

Met mij alles ok. Mijn ventje is donderdag geopereerd aan de tandjes, vandaar dat ik een tijdje afwezig was. Maar ik heb heeeeeel veel aan jullie gedacht hoor.

Wat onze plannen zijn? We wachten gewoon rustig ons gesprek met Camus af. Is voor zien op 05/02. Eerst dacht ik om eens te belen en te checken of er geen plaatsje vroeger was vrij gekomen, maar eerlijk gezegd geniet ik nu van het lekker niets doen (qua pogingen) dat we gewoon gaan afwachten.
Ik heb nu helemaal geen zin om te herbeginnen. En eerlijk gezegd geloof ik er nu ook effe niet meer in. Tis nu al 4x verkeerd afgelopen, waarm zou het nu weer beter gaan. En met zo'n idee wil ik geen poging starten. Dus we lassen een pauze in.

Ilse, hoe is je echo afgelopen? Ik hoop dat er heeeeeeeel veel follikeltjes te zien waren. Je verdient het zo meisje.
Maar jij ging ons morgenavond pas op de hoogte kunnen brengen hé. Ik ben wel heel benieuwd hoor !!!!!!!!

Annick, veel succes met je ventje. Hopelijk valt alles op zijn pootjes en kunnen jullie volgende maand met nieuwe moed een poging beginnen. Of hebben jullie ondertussen iets anders beslist? Ik wens jullie in ieder geval heel veel sterkte en duim met jullie mee voor uitstekende resultaten van de onderzoeken !!!!

Bolleke, indien ik er morgen niet meer zou geraken : heeeeel veel succes met de HSG maandag !!!!!!!!!!

Dikke knuf en geniet nog van jullie w-e, Kiki

Annick

Berichtdoor Annick » 13 jan 2008, 09:56

He dames

Ik kan nu ook zeggen: groetjes vanuit een kraaknet huis want ik heb hier vrijdag en zaterdagvoormiddag gepoetst en gewassen en gestreken. Wat een fijn gevoel is dat toch! Gisterennamiddag dan nog wat gaan shoppen en aansluitend ribbekes gaan eten... Lekker... En daarna naar videotheek gegaan om DVDkes gaan te halen. Sevens kijken we de 2de nog seh.
Ik ben vrijdag ook terug begonnen. Met FSH van 9. Ik heb gynec wel zelf niet gesproken maar de secretaresse had de waardes voorgelezen en ik vond ze wel goed, dus ben ik beginnen te spuiten met puregon 600 E. Ik heb een echo laten zetten op woensdag. Normaalgezien moet ik dinsdag gaan maar aangezien er dan nog niet veel te zien gaat zijn waarschijnlijk.... heb ik maar een dag later gezet. Dus wij zijn ook terug bezig...
Het onderzoek van mijne man heeft niet veel uitgewezen. Alez, het is te zeggen dat hart en bloedvaten ok zijn dus de pijn moet ergens anders vandaan komen. Ze hebben zijn bloed ook genomen en ma of di weten we meer.
Ilse, ik hoop dat ze je poging niet hebben willen stopzetten???
Kiki, een goei beslissing om even te wachten en effe terug positieve krachten terug te vinden en dan er terug met goeie moed tegenaan gaan. Want de positieve kracht heb je toch nodig als je aan een nieuwe poging begint, maar dat hoef ik je niet te vertellen hé, dat weten jullie ook wel.
Bolleke, voor jou ook veel succes maandag! Laat weten hoe het gegaan is hé.
Woe hebben we ook een eerste afspraak op staan om terug in een fitness centrum te beginnen. Het is nu al 2 jaar geleden (ik heb toch zeker 8 jaar 3 tot 4 keer per week altijd gesport) en we willen ons terug wat verzorgen. Ik ben toen gestopt omdat we met de behandelingen gingen beginnen en ik dacht dat het beter zou zijn als ik niet zo hevig zou sporten. Maar ik heb al zoveel gelaten en uiteindelijk zijn we nog niet veel verder.... Dus, we hebben gezegd - niet meer dan 2 keer - om weer niet te fervent te worden... Maar mij kennende... Ik zal me moeten inhouden denk ik. eenmaal je aan het sporten bent, das gelijk een drug....
Zo, nu gaan we hier lekker ontbijten... We slapen graag uit zondags... nu we nog kunnen... heerlijk.
dada

ilse

Berichtdoor ilse » 13 jan 2008, 21:26

hey meisjes,

Effe snel een updateje. Ik had 2 follies gisteren......
Nog niet veel, maar beter dan niks hè? En ik hoop echt dat er nog een paar gaan bijkomen en dat ze deze keer eens een beetje even groot zijn bij de PU....
Dinsdagochtend weer echo. Duimen jullie???

Annick wat goed dat je ook begonnen bent! En 9 fsh is ook goed hè!!! Dan kunnen we lekker samen aftellen!!! Ik hoop zo dat we allebei zwanger worden deze maand!! En dan Kiki en Bolleke de volgende maand!!!
Je hebt gelijk dat je weer gaat sporten trouwens hoor! Ik zet ook altijd mijn abonnement stop bij de fitness als ik weer begin met een poging, maar volgens mij maakt het ten eerste niet veel uit, als je maar niet te fanatiek bent, en ten tweede geeft dat ook ontspanning en dat komt je poging dan ook weer ten goede hè? En je verliest er de aangekomen kilootjes weer mee. Als die er bij jou al aanzaten. Bij mij wel hoor!!!

Kiki goed zo meid! Ben blij dat het goed met je gaat! En je hebt gelijk dat je even wacht voor je verder gaat. De boog kan niet alijd gespannen staan hè en je hebt tijd nodig om alles te verwerken.....

Bolleke heeeeeeeeeel veel succes voor morgen hè!!! Eigenlijk zou het goed zijn als ze ontdekken dat je eileider dicht zit hè (en dat ze hem dan open kunnen spuiten natuurlijk) want dan weet je wat de oorzaak is.....
Ik duim voor je!!!!

tot morgen meisjes!
liefs, Ilse

Kiki

Berichtdoor Kiki » 14 jan 2008, 12:05

Ilse, amaai das wel goed hé dat er op de eerste echo al 2 follikeltjes te zien waren. Anders heb je nu toch nog niks zitten hé?
En misschien zaten er nog wel een paar heel kleintjes die zaterdag op de echo nog niet te zien waren. Ik hoop het met je mee.
Hoe groot waren de 2 die al te zien waren?
Moet je morgenvroeg teruggaan?
Ik duim met je mee voor een uitstekende echo morgen !!

Annick, een fsh-waarde van 9. PRACHTIG !!!!!!!
Ook voor jou duim ik mee voor een uitstekend resultaat. Veel succes met de echo woensdag. Ook voor jou staan de vingers gekruist hoor !!

Bolleke, jouw HSG zal er al opzitten ondertussen denk ik. Hoe is het verlopen? Niet teveel pijn gehad? En weet je al een resultaat?
Jullie adoptiecursus zit er ook aan te komen hé. Lekkere en leuke afwisseling als je het mij vraagt. Geniet ervan !!

Dikke knuffel, Kiki

Bolleke

Berichtdoor Bolleke » 14 jan 2008, 13:24

Hej dames,

Amai Ilse, idd, nu al 2 folikkels, de kans zit er dus in dat er nog gaan bijkomen hé ?!
Want je FSH stond deze keer toch ook goed hé !
Houden zo, we duimen mee zenne, zeker en vast !

Hier gaat het wel.
Er waren wat complicaties.
Ipv een half uurtje, heeft het maar liefst een uur en 10 min. geduurd !!
Yep, alles lag gekanteld, verstopt...
'k hoorde ze constant zeggen : probeer dit ne keer, probeer dat ne keer...
Op een gegeven moment hebben ze de tangen en klemmen er dan bijgehaald, en hebben ze zelf alles doen keren, en zo dan vastgeklemd.
't deed geen deugd (om het zachtjes uit te drukken), en die pijnstiller was dus ook al lang uitgewerkt !
Allé, na dus een uur en 10min. was't dan toch gedaan. Mijn gyn kwam zo af, en zei : ge hebt me weer wat aangedaan hé ??
Maar, alles blijkt ok te zijn, dus zouden de vorige pogingen brutte pech zijn.
(ook omdat het zaad in de vriezer zit, en dus wat kwalitiet verliest)
Nu moet ik niet meer naar hem komen, hij heeft me de resutlaten ineens meegedeeld, en de platen kreeg ik mee voor Camus. Menne gyn. gaat me nog nen brief sturen dat ik dan devolgende keer kan meenemen naar Camus.
'k vond het wel lief van hem dat hij ineens de resultaten zei, want dikwijls moet ge daar nog ne keer voor terugkomen.
Een schatteke dus.
Hij wenste me nog veel succes, en hoopte me snel zwanger te kunnen ontmoeten !
Lief hé ??
Nu lig ik hier op de zetel, en mag manlief ne keer uit z'n pijp komen.
Hij is nu verse soep aan't maken ;-))

Annick, jij bent ook begonnen.
Goed zenne, en dan ook nog met zo'n laag FSH !!!!
'k ben echt fier op jullie, 't zou nu wel MOETEN lukken hé !!!!
Wanneer heb je echo ??
Sporten is idd niet slecht, zolang je 't maar niet te fanatiek doet, maar verder zou het echt geen kwaad kunnen.
OK voor mij, maar dan vanaf morgen, nu lig ik nog effe te rusten op de zetel !

Dikke kus aan iedereen !
Bolleke

Kiki

Berichtdoor Kiki » 14 jan 2008, 15:49

Bolleke, blij te horen dat alles ok is !!!
Laat je maar eens goed verwennen door je ventje hoor ;)

Ilse, nog vergeten te vragen : hoe dik was je bmsv al? Hebben de Progy's hun werk al gedaan?
Bedankt om mij de nieuwjaarsgroetjes van "onzen George" over te maken hé. Was een prachtig mailtje !!! Ma ja kvind George Clooney dan ook wel NJAMMIE :hihi

Groetekes, Kiki

Annick

Berichtdoor Annick » 14 jan 2008, 15:56

Hey dames
Bolleke, dat klinkt bijna angstaanjagend... en een uur en 10 min zo opengesperd te liggen... er zijn plezanter dingen in het leven hé.
Ne mens moet toch wel wat meemaken hé. Maar dan is alles toch goed als ik het zo begrepen heb? Laat de soep je smaken zou ik zo zeggen. Ik heb mijn ventje ook de opdracht gegeven om verse kippensoep te maken (hij is al rond 16.15 thuis, ik pas om 18.00). 's maandags is dan ook mijn kippensoepdag en dan dinsdags middags ook nog. MIsschien dat ik morgenavond ook nog alleen kippensoep eet - ik voel mezelf elke dag wat opgeblazener worden....
ik heb voor mijn ventje spagetti voorzien voor vandaag.

Ik zit hier vol met zenuwen, er is een soort van gejaagdheid die door mijn lijf en aderen stroomt, denk mssch van de hoge dosis puregon? Amaai zeg, raar gevoeld. Nu wou ik dat ik mijn echo op morgen had gezet, dan wist ik al iets sneller iets, maar woe is het ook snel hé.

Ilse, voor jou is morgen de 2de echo zeker hé. Het aftellen kan weer beginnen...
Hebben jullie trouwens ervaring met de natuurstenen en hun werking op het lichaam? Iemand?

Alez, ga hier wat verder afwerken. Nog een half uurke en ik kan naar huis... JOEPIE...

A

ilse

Berichtdoor ilse » 14 jan 2008, 16:29

Kiki, tsja, goed dat er al 2 zijn....ik wil niet ondankbaar klinken, maar ik vind het maar magertjes hoor....Stel dat er geen meer bijkomen? En idd ik heb niet vaak follies op dag 7, maar sommige keren wel al.
Nou ja, we proberen maar positief te blijven en ik hoop dat er morgen nog een paar bijgekomen zijn.....4 zou ik wel heeeeeeeel erg leuk vinden!!! Duim duim duim....Deze 2 waren 10mm en mijn bmsv was nog maar 5....ben dan ook meteen met 4 Progy's begonnen hoor!
En George....zwijmel zwijmel ja die is geweldig hè!!!

Bolleke gelukkig is het achter de rug! Maar wat een drama zeg, een uur en 10 minuten!!! Maar goed, nu weet je dit dan ook weer. Op naar de volgende poging hè! Wanneer is die?
Ga jij vanaf morgen weer sporten dan?

Annickske relax hè meid! Maar ik begrijp je wel hoor, dat heb ik ook wel een beetje. Is van de spanning. Hopelijk gaat het beter na je 1e echo....is dat dan dag 8 voor jou?? Trouwens, jij moet 600E Puregon spuiten hè??!! Tegen mij hebben ze gezegd dat 400E het maximum is??!! Ik heb van alles (Menopur, Gonal F en Puregon) altijd al de maximum dosis gehad, maar als jij nou dus nog meer mag spuiten??? Snap het niet goed. Bij welke dokter zat jij nou weer?
Vergeet het steeds...
Ik heb trouwens heel lang een natuursteen rond mijn nek gehad (nu ik eraan denk: waar is die eigenlijk??? Ben hem kwijt geloof ik....), een maansteen, zou de vruchtbaarheid bevorderen. Maar kijk mij nou, nog steeds zonder kind, dus ik geloof het allemaal niet meer zo...
Dit is trouwens mijn eerste poging zonder "hulpmiddelen". Geen acupunctuur, geen osteopathie, geen maanstenen, geen pillen, geen Asaflow, geen magneetpleisters.....tsja, ik heb zo'n beetje alles al geprobeerd en nu ga ik het eens puur natuur proberen. Wie weet, misschien gaat dat nog het beste.....

Ik kom morgenmiddag effe verslag uitbrengen van de echo hoor! Ik voel helemaal niks in mijn buik trouwens. Andere keren ook niet, maar toen had ik ook steeds maar weinig follies....Hoop toch echt wel dat er nog een paar aan het groeien zijn hoor....

Hoe is het trouwens met Mie? Kom je niet meer schrijven meid??? Jij zou toch een cryo doen in januari? Hoe staat het ermee??

dag meisjes, liefs, Ilse

Heb ons lijstje nog eens bovengehaald want er zijn wat wijzigingen ondertussen hè?

ILSE - 35 jaar - 6e ICSI - 2e echo 15/01/08
BOLLEKE - 35 jaar - 4e KID
KIKI - 35 jaar - 5e ICSI -
ANNICK -
MIE - 28 jaar - 3e ICSI - gepland rond 12 maart (eerst nog cryo in januari)

Bolleke

Berichtdoor Bolleke » 14 jan 2008, 19:42

Haihai,

Ha, de George... hoe grijzer hij wordt, hoe knapper hij is hé ?!!
Hij mag me anders peroonlijk ook eens mailen zenne.
Weet ge, hij heeft echt zoiets mannelijks hé, totaal geen babyface...
De deur staat open... ;-))

hier gaat het wel zenne;
'k waggel hier al lekker rond;
'k heb zoiets van : hoe meer ik beweeg, hoe vlugger dat die smeurie deruit komt.
En hoe vlugger ik er vanaf ben.
Haha, langs den ene kant wil ik er wel zo ne keer van genieten om totaal niets te moeten doen, en me te laten verwennen door m'n ventje, maar langs den andere kant lukt me dat niet.
OK, hij mag het eten maken, en afruimen...
Maar ik kan echt wel zelf opstaan om iets te nemen of te doen (plezante dingen dan hé)
Nuja, hoe leg je dat uit ?? Haha, gewoon, ik heb afgezien, en vandaag mag ik alleen maar plezante dingen doen. hij trapt erin zenne !!
Het is dus ergens wel heel goed dat alles prima in orde is.
'k heb de foto's dus meegekregen voor Camus, maar ik kan er totaal niet aan uit zenne. Enfin, zolang het maar goed is, mogen ze trekken wat ze willen !

Annick, ik begrijp het dat ge niet teveel wilt eten omdat ge u opgeblazen voelt, maar ga zeker niet op dieet hé !!!!
Dr. Camus (en m'n eigen gyn) hebben me altijd gezegd dat dit niet goed is !
Zie zeker dat ge van alles wat binnen hebt. Minder eten kan darentegen geen kwaad.
Het is een ambetant gevoel hé, maar ge moet maar denken dat het een goed teken is, dat wilt zeggen dat er wat aan't groeien is...

kiki, 'k heb je dat nog niet gezegd hé...
Weet ge wie ik vrijdagavond heb gezien ????
Hij stond ferm met z'n kont te schudden....
Yeah man... Mister Bombastah...Shaggy himself !!!!
Tjongens toch, die kon wel het publiek knettergek maken.
Het was in't sportpaleis : Nathalia meets En Vogue en Shaggy.
De 1ste ineresseerde me feitelijk niet, de 2e en de 3e (vooral den deze) wel.
En ja zenne, we zaten precies weer te genieten in Jamaica...
We willen teruuuuuuuuuuuuuuuuugggggggg....
Helaas bleef het effe bij een droom, want om 11u30 zaten we weer in den auto op weg naar Huis, en niet naar Jamaica !

Ilse, doeget goed morgen hé !!!!!!!

Vele groetjes,

Kiki

Berichtdoor Kiki » 15 jan 2008, 07:19

Ilse, heel veel succes vandaag !!!!!!

Kiki

Berichtdoor Kiki » 15 jan 2008, 07:30

Nog vergeten :

Ilse, een bmsv van 5mm op dag7 vind ik echt wel goed hoor. Bij mij was het toen nog maar 2,3mm.
Op laatste echo (dag 12) was het nog maar 5,3mm. Dus ik vind dat eigenlijk fantastisch goed dat je zaterdag al aan 5mm zat. Ideaal is 9mm bij tp heb ik me laten wijsmaken. Natuurlijk als het wat dikker is, des te beter. Maar het zou moeten tss 8 en 12mm zijn dacht ik.

Mijn duimen draaien volle toeren hé !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Annick

Berichtdoor Annick » 15 jan 2008, 07:37

Ilse, ook ik denk aan je.
Good luck!

ilse

Berichtdoor ilse » 15 jan 2008, 11:23

heb weeral slecht nieuws.
Nu 3 follies maar het bmsv was maar 2 mm !!!! Ik zei dat het zaterdag al 5mm was en of het zomaar ineens kon slinken, terwijl ik toch Progynova slik, en hij zei dat dat normaal niet zo is. Dus of die muts zaterdag nou verkeerd gemeten heeft, ik weet het niet.....
Ook met maar 3 follies ben ik niet zo gelukkig eigenlijk. Wij hebben nog nooit meer dan 50% bevruchting gehad (1x zelfs maar 20%) dus ik zal wéér maar hoogstens 1 eitje hebben om terug te plaatsen. Als ik er al één heb....
Oh God ik ben zo depri. Heb de hele weg naar huis zitten huilen en nu nog.
Wat heb ik toch misdaan???? Waarom is ons dit niet gegund? Zo oneerlijk....
En wat moet ik nu doen? Deze poging afbreken? Of toch verder gaan? Maar met zo'n dun bmsv kan ik nog 83 eitjes laten terugplaatsen, maar dan zal het toch niet lukken....wat zouden jullie doen??
Oh ik ben het slechte nieuws zoooooo zat. Ik kan geen teleurstellingen meer aan.....

Terug naar “Vruchtbaarheid”