IVF en telkens weinig eicellen ?

Kiki

RE: IVF en telkens weinig eicellen ?

Berichtdoor Kiki » 29 dec 2007, 16:55

Annick en Bolleke, hoe zit het met de emoties? Terug al wat beter?

Bolleke, centerparcs : LEUK !!!!! Ik ga daar heel graag. En idd als het weer wat tegenzit, kan je toch nog altijd iets doen hé. Heel veel plezier !!!!!

Met mij alles ok. Ik voel me heeeeeel gelukkig. Is een heel raar gevoel : ik loop constant meteen glimlach op mijn gezicht ;)
Ik heb nu al 2 bijkomende Pregnyl-spuiten gekregen, volgende week maandag nog eens een BN om te kijken of ik ook de derde en laatste spuit nog mag zetten. Normaal gezien volgende week vrijdag D-day. Maar kunnen ze dan al iets zien met die extra Pregnyl?
Ik ben zooooooooooo nieuwsgierig !!!

Dikke kus, Kiki

Bolleke

Berichtdoor Bolleke » 29 dec 2007, 18:50

Hej dames,

Amai Kiki, dat is niet slecht hé, met een glimlach rondlopen !!!
Zo hoort het.
Hoe lang pregnyl in je bloed zit, ik heb er geen idee van. Vraag het eens aan de verpleegster, die weten dat wel...
Je hebt nu vakantie zeker hé ?
Allesinds, nog heel veel succes en plezier.

Maandagmorgen vertrekken we.
'k heb er wel zin in, ook al is het niet naar de 25° dat we gaan, toch...
Wat die huilbuien betreft, der zijn er nog een paar geweest...
We hebben dus besloten om na deze poging het nog 2x te proberen, en dan definief over te stappen naar adoptie.
We hebben de familie daarvan op de hoogte gebracht, en iedereen zat mee te janken met ons. Nadien kwamen ze allemaal af met hele lieve telefoontjes en sms'kes... : of het je eigen kindje zal zijn, of een Aziaatje of een Afrikaantje, 't zal heel welkom zijn, en ook met veel liefde ontvangen worden.
'k vond het zooooooooooo lief van hen hé... 'k ben er 2 dagen niet goed van geweest.
Nu krijg ik van hen constant mailtjes van : ge moet eens op die site zien, een ex-collega van me staat ook op de wachtlijst, en wil je voorbereiden op dat maatschappelijk onderzoek...
Echt mannekes, 'k wist niet dat ik zoooooooooooooo'n toffe familie had !
Het heeft me allesinds veel rustiger gemaakt.
Verder heb ik zoals altijd een opgeblazen gevoel van die utro's...
Normaal gezien mag ik donderdag testen, maja, dan zijn we der niet...
't zal dus afwachten zijn of er regels gaan komen of niet, want we zijn pas volgend weekend terug thuis.
Mss dat ik wel een urinetest ga doen, maar dan vb. vrijdag of zaterdagmorgen, dan moet er toch al een licht streepke te zien zijn, tenminste als't pos. is hé...

Kiki, ik weet niet waarom, maar ik heb er een echt goed gevoel bij dat het bij jou boem-patat gaat zijn...
Ik hoop het allesinds voor jou, 't zou een shcoon begin zijn voor 2008 hé.

En Annick, hoe gaat het met jou emo-buien ?
Hatelijk hé...
Vorig jaar was ik ook zo aan't denken : volgend jaar moet ik wel zwanger zijn, of een kelin kindje hebben...
Weet ge hoe ik nu al denk ??
In 2010 of 2011 zou ik graag met m'n man afreizen om ons zonnekindje te gaan halen...

Dames, geniet van de jaarwisseling, en alvast : een heeeeeeeeeeeeeeeeeeel vruchtbaar jaar toegewenst !!!!

Dikke kus,
Bolleke

ilse

Berichtdoor ilse » 30 dec 2007, 08:49

hoi lieve meisjes,

Kiki dat is suuuuuuuupernieuws hè? Je hebt er met 2 embies ineens veel meer vertrouwen in hè? Had ik ook bij onze laatste poging! Hopelijk blijft er minstens 1 vd 2 zitten, dat zou idd een supermooi nieuwjaarskado zijn zeg! En wat een geluk dat je toch in dec bent begonnen hè?? Veel sterkte en succes meis!! Ik duim me helemaal scheel !!!

Bolleke wat een moeilijke beslissing die jullie genomen hebben! Petje af hoor, dat je dat kan! Wij zijn niet zo besluitvaardig vrees ik....ik zou het liefste met ECD beginnen als onze 6e poging weer niet gelukt zou zijn (want mijn man wil niet nog jàren bezig blijven) maar zelfs daar zijn we nog niet uit.....we schuiven die beslissing blijkbaar steeds vooruit....knap dat jullie dat wel kunnen!! Heel veel succes in ieder geval! Eerst nog met deze poging (want hopelijk lukt het en dan hoef je je nergens meer druk over te maken!!!) en anders met adoptie. Hoe dan ook: jullie kindje zal meer dan welkom zijn!!
En wat een lieve familie heb je inderdaad! Doet goed hè, als er mensen meeleven! Want het is toch wel een hele last om alleen te dragen vind ik...
En je wilt niet verder gaan met KI tijdens de adoptieprocedure? Hebben ze ook wel liever niet geloof ik hè?

Annickske ik heb zo met je te doen! Gelukkig is nu kerst al voorbij en over 2 dgn is nieuwjaar ook weer voorbij. Dan kun je in 2008 een nieuwe start maken met hopelijk wel resultaat. Maar ik weet dondersgoed hoe je je voelt hoor. Elk jaar denk je "zou dit dan mijn jaar misschien worden???" en elk jaar moet je weer afsluiten zonder zwangerschap.....hééééél zwaar.....Ik wou dat ik iets voor je kon doen meis.....Ik hoop zoooo dat 2008 een beetje meer geluk voor ons allemaal brengt! We zijn nodig toe aan wat goed nieuws hè, want het loopt geen storm hier hoor!!! Hoop zo dat we alle 4 zwanger worden!!! En snel, want ik kan het echt niet meer lang volhouden.....

Mie hoe is het met jou? Je bent zo stil?

Met mij ging het een hele tijd best goed, maar nu lig ik weer nachtenlang te piekeren.....Wat als m'n fsh te hoog is om te mogen beginnen? Wat als ik inmiddels helemaal in de menopauze zit? Wat met m'n nieuwe baan als ik pogingen moet gaan doen? Wat als deze laatste poging weer niet lukt? Ohhh ik word nog gek van mezelf....ik kan gewoon geen enkele nacht goed slapen. En dan zeggen ze dat je maar rustig moet zijn en er zo weinig mogelijk aan moet denken. Hoe doen ze dat dan??? Ik kan dat (niet meer) hoor!

Hoe zou het eigenlijk met Sarah zijn? Is al zooo lang geleden dat we daar nog iets van gehoord hebben!! Kiki jij kent haar ook, van de vorige site waar we op schreven??

Ik wil iedereen een super 2008 wensen!!! Dat al jullie wensen maar (snel!!!) uit mogen komen!! Of in ieder geval die ene supergewenste wens!!!!!!

liefs, Ilse

Kiki

Berichtdoor Kiki » 03 jan 2008, 10:15

Hallo iedereen,

Hier ben ik dan eindelijk nog eens.
Allereerst : mijn allerbeste wensen voor het nieuwe jaar. Maak er een spetterend 2008 van! Dat onze wens(en) in vervulling mogen komen hé !!!!!

Ik heb de laatste dagen bewust wat afstand genomen van zappy. Ik wou er deze keer eens niet té veel mee bezig zijn en wonder boven wonder is me dat aardig gelukt. Maar vandaag beginnen de zenuwen toch de kop op te steken hoor. Morgen D-DAY !!!!!
Ik voel vanalles, maar durf niet te hopen op een wondertje. Mijn borsten zijn gespannen, tepels zijn extra-gevoelig (zelfs mijn BH erop doet pijn), weinig eetlust, licht misselijk, ....
Het zal wel van de extra Pregnyl zijn dat ik deze symptomen heb. Uiteindelijk heb ik toch 3x extra zwangerschapshormoon ingespoten gekregen hé.
Voorlopig weet ik er nog goed mee om te gaan en denk ik ook dat een eventueel negatief nieuws morgen niet té hard zal aankomen. Maar morgen spreek ik wel anders hoor.
Ik hoooooooooooooooooop het zo !!!!! Laat 2008 nu eens extra mooi voor ons van start gaan met 1 of 2 babiekes. Please please please !!!

Ilse, wanneer verwacht je ongesteld te worden? Ik duim met je mee voor een extra lage FSH-waarde hoor !!!!!!!

Annick, alles ok met jou? De "feestdagen" zijn nu eindelijk vorbij en nu kunnen we terug ons gewone leventje opnemen. Oef !!!!!
Jij bent toch ook van plan om in januari terug te starten hé. Ik wens je nu alvast heeeeeeeel veel succes !!!!!

Bolleke, jij zit nu in Centerparcs hé. Leuk !!!! Geniet er maar van en zet je gedachten eens op compleet andere dingen. Dat kan deugd doen.
Ik wens je heel veel succes voor zaterdag (of is het zondag ?) en wat mij betreft gaat onze deal nog steeds door hé ;)

Dikke knuf, Kiki

Annick

Berichtdoor Annick » 04 jan 2008, 09:18

Hallo ladies

Kiki, ik duim en duim voor je...
Laat ons hopen dat 2008 voor jou op een ongelooflijk mooie manier van start gaat....
Ja, Kiki, de feestdagen zijn eindelijk voorbij... eindelijk die emo toestanden wat onder controle....
Ik ben inderdaad van plan om in januari terug te starten maar ik zit zoals Ilse met de schrik dat ik een te hoge FSH ga hebben want dan wil de gynec niet starten.... Maar ik voel me terug beter, misschien dat het allemaal onder controle is dan... Nu moet ik wachten tot ik ongesteld ben. Maar wanneer dat is?
Ik heb cyclussen van 26d, 29d, 25d, 29d, 23d, 34d, 35d, 23d, 23d, 25d en de laatste was 20d. Dus vandaag zit ik aan dag 22 (¨1° dag laaste MS was 14/12). Dus waarschijnlijk ergens begin volgende week.
Ik hoop het zo.
Ilse, wanneer is het voor jou uitgeteld?
Bolleke, voor jou ook een superpositieve test.
Ilse, dan schieten wij nog over en als ik N'tje mag geloven test ik pos in feb! Dus mooie vooruitzichten... Zou een mooi verjaardagscadeau zijn...

Hier nog een late, maar daarom niet minder gemeende nieuwjaarswens voor jullie allemaal
Ik wens je geen overmaat aan dingen,
Ik wens je alleen wat de meeste mensen niet hebben,
Ik wens je tijd¿.
om te genieten en te lachen,
tijd om na te denken,
tijd, niet alleen voor jezelf,
maar ook voor de anderen.
ik wens je tijd,
niet om je te haasten en te rennen,
maar tijd om tevreden te kunnen zijn en om je te verbazen,
ik wens je tijd
om naar de sterren te grijpen
om te groeien en te rijpen
te hopen en lief te hebben
ik wens je tijd voor jezelf,
tijd om elke dag, elk uur
als geluk te ervaren
ik wens je ook tijd
om schulden te vergeven¿
Ik wens je van al: tijd om echt te leven!

Annick

debbyt

Berichtdoor debbyt » 04 jan 2008, 11:35

hey
hier wil ik ook iedereen een gelukkig nieuwjaar toewensen en laat die ene droom voor iedereen uitkomen

kiki kzie dat ge vandaag d day hebt
ik hoop dat je goed nieuws mag brengen

en bolleke gij zijt in centerparks zie ik ?

hier is het kalmpkes
ik ben dinsdag naar gyne geweest en ik mag starten met mijn 2 cryo's
ik wacht nu op de regels die zouden er binnen de week moeten zijn en dan begin ik er ook weer aan
tis nu geleden van september dak nog een behandeling heb gedaan en kvoel me heel goed
heb echt afstand kunnen nemen van heel dat baby gedoe
maar helaas begint de mmm binnenkort terug
maar mijn batterijen zijn opgeladen en ik hoop dak in 2008 met goed nieuws zal mogen komen

succes allemaal

ILSE

Berichtdoor ILSE » 04 jan 2008, 15:45

hey meisjes,

Allereerst iedereen een heel geweldig en vooral vruchtbaar 2008 gewenst!!!
Hoop dat iedereen van ons forumpje zwanger wordt in 2008 of misschien zelfs al moeder worden!!!

Net terug van een paar daagjes aan zee (tsja dat kan ik nu zomaar doen, nu ik de hele maand thuis zit :hihi

Kikiiiiiiiiiiiiiiiiii heel veel succes vandaag!!!!! Ik sta samen met jou te trillen op mn benen!!! En Bolleke jij ook al morgen uitslag!! Maar jij bent er niet vandaag...
Kiki en heb je nog helemaal geen menstruatie dan?? En vorige keren wel?
Oh zo spannend steeds weer!! Kom ons snel uit ons lijden verlossen hè met geweldig nieuws!! Zou voor ons ook zooooo'n opkikker zijn als we eindelijk eens goed nieuws kregen hier op ons forumpje!!

Debby bij mij is de laatste poging ook van aug geleden en ook ik voelde me goed, tot oudjaar......ik was al vroeg wakker en kwam uit bed (slaap heel slecht lately) en toen mijn man opstond begon ik te huilen als een klein kind en kon niet meer stoppen.....alles was allemaal negatief en ik zou toch weer een te hoge fsh hebben en nooit moeder worden, en wat had m'n leven voor zin zonder kinderen, en en en.....ik schrok echt van mezelf.......En mijn man van mij....Hij vindt dat ik naar een psycholoog moet om erover te praten en het te kunnen verwerken. Ik weet het echt niet. Ik kan niet nog een teleurstelling aan denk ik. Maar had ook nooit gedacht dat ik 5 mislukte pogingen aan zou kunnen, dus een mens is echt wel rekbaarder dan hij zelf denkt.....
Dus ik heb het jaar niet zo goed afgesloten....maar nu voel ik me wel weer ok hoor. Ben heeeeeel bang voor de BN om het fsh te meten. Zou morgen ongesteld moeten worden maar natuurlijk is er weer eens niks te zien...
Hoop echt dat het snel is want wil niet langer in spanning zitten en ik start op 1feb met mn nieuwe baan en dan wil ik de tp natuurlijk al gehad hebben....oh ik word gek van mezelf. Lig constant te piekeren....er is echt niet meer veel over van mijn altijd positieve zelf......
Anyway, het zal wel weer beter gaan.....
Trouwens, ik heb lang geleden (ergens in april 2007 ofzo) laten pendelen door Pendelisis en zij zei dat ik in januari 2008 zwanger zou worden van een meisje en dat het bij 1 kind zou blijven. Toen leek me dat nog ontzettend lang, maar nu zijn we dus al januari 2008 hè....hopelijk wordt dit dan eindelijk MIJN maand...
Sorry voor mijn gezever hè meisjes, maar moest het effe kwijt....

Dag meisjes, ik moet gaan. Moet naar een nieuwjaarsreceptie van mijn nieuwe werk!! Ik kom vanavond nog even spieken hoor Kiki!!! Toi toi toi !!!

liefs, Ilse

Kiki

Berichtdoor Kiki » 04 jan 2008, 16:17

Het verdict is gevallen : niet zwanger :( :( :(

HCG stond op 8, dus veel te laag. Zal wel een restant van de Pregnyl-spuit zijn. Toch verder doen met Utrogestan en maandag nog eens BN om zekerheid te hebben.
Ppppffff kheb echt geen moed meer ....

ilse

Berichtdoor ilse » 05 jan 2008, 08:56

oh Kiki dat meen je niet..........en ik had het zoooooo gehoopt voor je.
Dammit waarom lukt het hier nou nooit eens bij iemand? Het is zo oneerlijk allemaal...Meissie huil maar eens heel goed uit en schop en sla alles wat in je buurt is, als dat zou helpen! Veel sterkte meid!

liefs, Ilse

Bolleke

Berichtdoor Bolleke » 05 jan 2008, 13:33

Troost je kiki, je bent niet alleen....
Ik haat het gewoon.
Telkens krijg ik te horen : alles ziet er prima uit mevr...
Tja, totdat ge voor een BN moet gaan hé...
Pffffffffffff, en straks moet ik nog Nieuwjaar gaan vieren bij familie.. nuja, vieren ??

debby

Berichtdoor debby » 05 jan 2008, 20:11

kiki kvind het spijtig
weet niet zoveel te zeggen

Annick

Berichtdoor Annick » 05 jan 2008, 21:45

Kiki

Spijtig om dit weer te moeten lezen.
Wens je veel moed en sterkte voor de komende dagen.
Dikke knuffel
A

ilse

Berichtdoor ilse » 06 jan 2008, 03:38

oh nee Bolleke bij jou ook al negatief? Maar meis toch het zit jou ook niet mee hè.....Verdomme wanneer krijgt één van ons nou eens een positieve BN hier?
Annick dan zullen wij het moeten doen deze maand hè?! En Debby ging jij ook deze maand weer van start? Pfffff we need some good newssssssssss!!!!!!!!!!!

Ikke kan weer eens niet slapen......Heb eerst 3 uur wakker gelegen en ben dan maar een beetje gaan internetten....en heb nog steeds geen beetje slaap!
Heb al bekers warme melk met honing geprobeerd, schaapjes geteld, ademhaling gevisualiseerd en weet ik wat al niet. Niks lukt.....dammit !!

Kikitje hoe is het met jou meisje? Kom je frustraties hier maar neerschrijven hè! Heb je een beetje steun van je mannetje? Hope so...Wat gaan julllie nu doen trouwens of weet je het nog niet? Nog een poging? En wanneer mag dat weer?

Dikke kus voor jullie allemaal, Ilse xxx

ilse

Berichtdoor ilse » 07 jan 2008, 09:37

En we zijn weer begonnen!!! Vanochtend naar Jette geweest voor bloed....en nu maar hopen op een heeeeele lage fsh.....pfff ben wel bang hoor. En zenuwachtig.....keep u informed!!

kus, Ilse

Kiki

Berichtdoor Kiki » 07 jan 2008, 10:03

Bolleke, kom hier dat je een heeeeeele stevige knuffel geef.
Het is niet evident hé om telkens opnieuw de moed terug te vinden.
Ik hoop dat je je ondertussen terug al wat beter voelt. Kop op !!!!!!

Ilse, ik hoop met je mee op een héle mooie FSH-waarde.
Wanneer ben jij deze morgen naar jette geweest? Ik was er ook deze morgen (rond 7.20u - 7.30u). Wie weet hebben we elkaar niet gezien ;)
Ik wacht met ongeduld op je postje deze NM. Toi toi toi !!!!!!

Annick en Debby, jullie beginnen er ook opnieuw aan? Ik wens jullie nu al heel veel succes !!!

Met mij gaat het terug al beter. Vrijdag (en zaterdag) eens goed uitgehuild in de armen van mijn ventje. Maar we moeten door hé. Het heeft geen zin om zelfmedelijden te hebben en/of bij de pakken te blijven zitten.
Zoals dus reeds gezegd, ben ik deze morgen naar Jette voor een 2de BN, maar hopen doe ik niet meer hoor. Kvond het eigenlijk pure tijdsverlies dat ik nu vandaag nog naar Jette moest. Maar ja ....
Onze afspraak met Camus ligt al vast : 5/2 (pppffff nog zooooo lang)...

Dikke kus, Kiki

debby

Berichtdoor debby » 07 jan 2008, 11:23

hey
bolleke was vergeten om ook op u te reageren
kzie dat het weer niet heeft mogen zijn
vind het jammer
twil hier op dit forum niet echt goed lukken , maar tis niet alleen op dit forum hoor
kzit ook nog op een ander en ook daar zitten we nog allemaal in de mmm
weliswaar hebben we allemaal helaas al een miskraam gehad
maar ik geeft niet op

ben wel al aan het denken dat een leven zonder kinderen ook wel zal gaan
dan hebben we al de vrije tijd die we maar kunnen hebben
door zo te denken val ik niet in den dieperik .

kiki ben ook blij dat ge u telkens herpakt
zelfmedelijden mogen we niet hebben

alle meisies
succes he

dikke knuffel

Annick

Berichtdoor Annick » 07 jan 2008, 11:51

Hey Ilse, ik hoop op een lage FSH voor je hé! Ik ben nog steeds ah wachten op mijn ms, vandaag dag 25. Ik hoop, tuurlijk, wie niet... op natuurlijke zwangerschap... Maar we zullen ons maar geen gekke dingen in ons hoofd halen zeker. Dus, als alles goed gaat met me (dus ook BN met lage FSH) zal ik ook ergens deze week starten.

Kiki, Bolleke, jullie zijn supervrouwen, dus ook deze keer zullen jullie het te boven komen. En zoals Kiki zegt, met zelfmedelijden help je jezelf niet vooruit.

Het tij moet toch eens keren hé.

De afwachtende ik...

ilse

Berichtdoor ilse » 07 jan 2008, 13:17

ik sta stijf van de zenuwen......

Kiki

Berichtdoor Kiki » 07 jan 2008, 13:34

Hé Ilseke, heb je al een telefoontje gekregen?
Ik net : zoals verwacht was de lichte HCG-stijging van vrijdag te wijten aan de Pregnyl. Maar goed, ik had niets anders verwacht hoor.

Ik duim met je mee hoor !!!!!

Annick

Berichtdoor Annick » 07 jan 2008, 14:03

Ilse, al een beetje ontstijfd?
gaat het wat?
Voel je je hartslag ook in je keel?
Bel anders zelf

Kiki

Berichtdoor Kiki » 07 jan 2008, 15:10

Ilse, al nieuws ????????????????????????????????
Ik ben zoooooooooooooooooooooo nieuwsgierig !!!!

ilse

Berichtdoor ilse » 07 jan 2008, 15:21

Jajajaaaaaaaaaaaaaaa ik mag beginnen en heb een historisch lage fsh (voor mijn doen dan hè) : 10 !! Me happy!!!!
Annick ik wilde persé niet zelf bellen want ik belde vorige keren altijd wel zelf (meteen om 3 uur omdat ik nooit kon wachten) en kreeg altijd slecht nieuws. Dus uit bijgeloof heb ik hun nu eens laten bellen eigenlijk ;)
Had weer zo'n zak van een vent aan de tel ! Ik moet persé zaterdag al een echo komen laten doen. Toen ik zei dat ik liever 1 of 2 dgn later zou komen omdat ik traag reageer, zei hij "ja mevrouw zo gaan we er niet geraken hè, het is de procedure op dag 7 dus we doen het op dag 7"
Heb het dan maar zo gelaten. Beter een echo teveel dan te weinig hè, maar ze moeten zaterdag niet afkomen met dat ik moet stoppen omdat er nog niks te zien is. Heb bijna nog nooit iets gehad op dag 7 dus ik maak me geen illusies voor zaterdag hoor.....Oh please please please let this be the right one !!!

doei meisjes,

kusjes van een supervrolijke Ilse xxx

Annick

Berichtdoor Annick » 07 jan 2008, 15:27

Ilse, dat is al een goed begin.
Laat je zo vrolijk blijven, dat zal het misschien ook wat vooruithelpen.
Veel eiwittekes eten deze week, is goed voor het lichaam.
Welk is je schema nu?

Kiki

Berichtdoor Kiki » 07 jan 2008, 15:28

JOEPIE Ilse, prachtig nieuws !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ilse

Berichtdoor ilse » 07 jan 2008, 15:46

Heb by the way eens een vraagje aan iedereen: ik moet Progynova bijnemen, maar die eikel van de monitoring zei dat dat pas na de PU moest. Nou moest ik vorige keer (op eigen vraag) na de 1e echo 4 Progynovatjes gaan gebruiken omdat mijn bmsv door de Clomid heel erg dun bleef. Dus dat zal nu ook wel zo zijn. Zou het kwaad kunnen als ik nu al begon met 2 Progynovatjes per dag? Bolleke jij zei toch dat dat helemaal geen kwaad kan hè?? Die van de monitoring lezen toch alleen af wat op hun papier staat, dus het heeft geen zin om met hun in discussie te gaan....please advise, somebody????
Ik wil dat ze zaterdag op de echo een heel mooi dik bmsv gaan zien, zodat dat in ieder geval al goed zit.....

Annick ik moet dus vandaag beginnen met 4 Clomidjes en vanaf 10jan 450 eenh Gonal F en vanaf zaterdag Orgalutran erbij. En dan zaterdag om 9u echo.....maar hoe dat is geweest kan ik jullie pas zondagavond vertellen, want als we in Jette zijn geweest vertrekken we meteen naar de zee tot zondagavond....

Duimen allemaal hè, ik heb het nodig!!!!!!

doei !!!

Terug naar “Vruchtbaarheid”