IVF en telkens weinig eicellen ?

Annick

RE: IVF en telkens weinig eicellen ?

Berichtdoor Annick » 15 dec 2007, 22:11

He kiki, goed nieuws dat er 3 klaarzaten hé. Ik hoop dat de kleintjes goed bijgroeien hé.
Heb je dan tot nu enkel Clomid genomen of wat? Hoeveel per dag?
Vanaf de hoeveelste dag? Dan ga ik ze deze keer ook zo nemen, enkel de clomids dan...
Bolleke, voel je je al wat beter?
Ilse, wanneer begin je terug?
Hier thuis is het toch tot gisteren wat troebel geweest hoor.
Kan er moeilijk van over eigenlijk.
Nu, wat heel raar is, ik heb ook sinds gisteren mijn regels!
Maandag zat er dus nog een follikel, eisprong woe gehad en nu al mijn regels...
Omdat dit zo onverwachts was, en ik me toch nog niet mentaal sterk genoeg voel, heb ik dit maar zo laten gebeuren, ik zal dan volgende maand wel terug starten. Ik denk van de stress en de spanningen en omdat ik zo kwaad en teleurgesteld was dat mijn lichaam misschien zo gereageerd heeft.
Dus dames, ik zal jullie deze maand nog moeten steunen... en het beste toewensen... ik zal volgende maand pas weer vd partij zijn...
Vandaag voormiddag wat gepoetst en namiddag kerstkadeaukes gaan kopen en nu net terug van een avondje uit eten.
En zo dadelijk het bedje in.

Kiki

Berichtdoor Kiki » 17 dec 2007, 11:22

Vandaag terug echo gehad én ............................. er zitten er nog steeds 3 !!!!!!!!!!!! Ik kan het haast zelf niet geloven.
Wat zelfs heel goed is, is dat het grootste wat vaart geminderd heeft en dat het kleinste mooi aan het bijbenen is.
15mm - 13mm - 11mm
Voorlopig ziet het er dus helemaal niet slecht uit. Ik hoooooooooooop zo dat ze alle3 mooi groeien en dan kan ik eindelijk eens een pu tegemoet gaan met 3 folliekeltjes. Goh, dat zou mooi zijn !!!!
Bmsv nog steeds langs de dunne kant : 3.8mm

Ilse en/of Bolleke, ik stel nog maar eens de vraag indien jullie er zouden over gekeken hebben :o
Hebben jullie Progynova's van 1mg of 2mg? Nemen jullie er 4x 1mg of 4x 2mg? Ik neem er 2x2mg. Daarstraks nog eens in jette aan de balie gevraagd, maar daar beweren ze dat ik zelf de dosis niet zo maar mag opdrijven. Ze zeiden dat monitoring daar straks wel iets zou over zeggen. Yeah right, monitoring dus zullen het weten (hahahaha).

Annick, dat is wel heel vlug dat je onegsteld bent geworden hé? Kan het geen ovulatiebloeding zijn geweest of was het echt duidelijk voor jou dat het je menstruatie was? In ieder geval, nog een maandje wachten is geen ramp hé. dan zal je misschien ongeveer gelijk lopen met ons Ilseke. Wie weet ....

Dikke kus van "een op wolkjes lopende" Kiki

Annick

Berichtdoor Annick » 17 dec 2007, 11:26

Kiki
Ik ben zo blij voor je.
Voor wanneer is PU ongeveer voorzien?
Ergens volgende weekend of einde vd week?
En ja, als je zelf al iets kan doen om bms te dikken, drijf de boel dan maar op.
Maar ik ken er niets van dus Ilse of Bolleke zullen je moeten helpen.

Annick

Kiki

Berichtdoor Kiki » 17 dec 2007, 15:27

Annick, geen idee wanneer de PU zal zijn. Ik gok inderdaad op vrijdag/zaterdag.

Woensdag 8.45u nog eens echo+BN. En waarschijnlijk weten we dan wel meer hé.
Ik hooooooooooooooooop zo dat ze er alle3 tegen dan nog zitten. Goh, wat zou ik blij zijn!!!!!!!!!!!! Please please please
Ik had mijn vraag ivm Progynova aan monitoring gesteld, maar die vielen natuurlijk compleet uit de lucht. Ze hebben gecheckt met Camus en ik mag de dosis verdubbelen : 2 oraal en 2 vaginaal per dag. Eens benieuwd of dat een beter resultaat zal opleveren...

Groetjes, Kiki

Bolleke

Berichtdoor Bolleke » 17 dec 2007, 19:58

Oesje Kiki,

Sorry dat ik nu pas je berichtje kan beantwoorden...
Een zeer hectisch WE achter de rug.
Ik nam dus de dosis dat Camus je net gegeven heeft : 2x oraal, en 2x vaginaal per dag.
Nu ik denk echt wel dat je hoervan GEEn overdosis kan nemen.
Camus heeft ons dat zelf verteld.
Hetzelfde met die Utro's : beter teveel dat te weinig zei Camus nog tegen ons.

Koud hé zeg....
Amai, ik heb maar schrik dat m'n eikes kapot gaan vriezen.
Zeg, hebben jullie 't ooit geprobeerd om kinderaspirine ofzo te nemen ?
Ge leest dat hier ook regelmatig hé, 't zou voor een betere doorbloeding zijn.
'k ben eraan aan't denken om dat te nemen.
Naar't schijnt dat ze in Gent dat effectief voorschrijven hé !

Verder hier nog geen nieuws : of ja, toch wel !
Vandaag was't m'n laatste werkdag.
Het zit erop, gedaan, finito, slush...
Spijt heb ik niet, want achteraf bekenen heb ik er totaal geen waardering voor m'n werk gekregen, kon ik nooit iets goed doen, en ja, iets zoals een ICSI kon totaal niet. Dus ja, waarom zou je dan nog spijt hebben ?!
'k heb nu nog verlof tot het einde van't jaar.
Dan wacht ik effe rustig af. Ik ga tussen de soep en de patatten wel wat soliciteren, maar ga proberen om nog 2 maanden thuis te blijven. Dan kan ik 1 : rustig die adoptiecursussen volgen en 2 : nog de pogingen doen dat we thuis hadden besproken, zonder stress of wat dan ook !

Dames, hou jullie goed, en Kiki, we blijven duimen zenne !

Dikke knufs,

ilse

Berichtdoor ilse » 17 dec 2007, 22:48

wow Kiki dat is geweldig nieuws hè meissie!!! Ben superblij voor je!!!
Sorry voor late antwoord, maar heb niet eerder gelezen. Ik heb idd dezelfde dosis gekregen als jij toen, dus ook 4 per dag, 2 oraal en 2 vaginaal.
Dus 's ochtends 1 vaginaal en 1 oraal en 's avonds hetzelfde. Bij mij ging het heel snel vooruit met de dikte vh bmsv dus dat zal bij jou ook wel het geval zijn! Ik hoop op een super PU vh wknd en 3 mooie bevruchtingen!! 2 teruggeplaatst en nog eentje in de vriezer, wat denk je daarvan??? ;)
Tsja die van Monitoring zullen eens een keer iets wèl weten hè? Denk dat we het zelf allemaal nog beter weten dan zij!
Bellen jullie trouwens ooit weleens met jullie begeleidster? Weet niet meer hoe ze dat noemen, maar die madam waar je het allereerste gesprek mee had? Ikke eigenlijk nooit en heb al mijn vragen al aan de Monitoring gestelt, met de vraag of zij het dan aan de dok willen vragen, maar dat doen ze natuurlijk nooit, en zelf weten ze van nix....Misschien moet ik die Aline maar eens bellen volgende keer....

Bolleke ik heb aspirine geprobeerd, 2 of 3x zelfs, maar zoals je weet....no results....heb Asaflow 80mg genomen. Zou betere doorbloeding geven....Heb het toen aan dok gevraagd maar hij zei dat het helemaal niet bewezen is dat dat helpt, maar dat ik het wel mocht proberen. Dus probeer-miep als ik ben deed ik dat natuurlijk.....Heb ook extra vitaminen en Q10 geprobeerd. Zou ook helpen. Yeah right....

Annick, tis zonde, ik heb met je te doen! Kan me voorstellen dat je het even allemaal niet ziet zitten. Dat is dan ook geen goed begin hè, dus je hebt gelijk dat je een maandje wacht dan. Dan gaan we er samen tegenaan in januari hè!!

Vorige week kwamen m'n zusje + vriend (waar ik mee op wintersport ga) bij ons eten en ik vertelde dat we onze IVF uitgesteld hadden door de wintersport en weet je wat ze zei? "Nou, dat is toch maar 1 maandje, waar maak je je druk om? Je moet er eens wat minder mee bezig zijn!" Ik zei dat ik al 2.5 jaar wacht en dat elke dàg die ik moet wachten er 1 te lang is! Kon echt m'n oren niet geloven!! Ben zulk soort opmerkingen natuurlijk wel gewend, maar van mijn eigen zus!!! Had toch beetje meer begrip van haar verwacht. Teleurstelling eigenlijk. Gelukkig is m'n andere zus wel heel begrijpend en lief....
En vanavond had ik een personeelsfeestje van het werk en ik vertelde ons verhaal tegen een paar collega's uit Brussel die nog niet op de hoogte waren.
Stond te kletsen met een collega die zwanger is en een andere die net bevallen was, en een derde collega die erbij stond wreef over MIJN buik en vroeg "en wanneer jij???" Uhhh tsja.....heb dan maar gezegd dat het niet bij iedereen vanzelf ging. Die ene die net bevallen was zei dat het vaak allemaal tussen je oren zat en dat dat bij haar ook zo was en blablablabla....
Gek word ik ervan, van zulk soort bull opmerkingen. Zijn mensen nou echt zo achterlijk of weten ze gewoon niet wat ze moeten zeggen in ons geval???
Ik zou er iets van krijgen! Ze weten niet hoe blessed ze zijn!!
Anyway, ik kom hier m'n frustraties wel neerpennen!!! ;)

Mie, ça va?? Je bent zo stil?? (maar ik ook, dus het is je vergeven :) )

Dag meisjes,
kus, Ilse

ilse

Berichtdoor ilse » 18 dec 2007, 15:59

effe een vraagje voor Annick geloof ik. Was jij toch die ooit eens geschreven had dat je het "wel eten/niet eten lijstje" van de acu wou doormailen hè?
Nou, ik wil wel!! Beter laat dan nooit reageren, niewaar? ;)
Mijn adres is ilse_72@yahoo.com
En Bolleke jij hebt ook een heel lijstje gekregen hè? Ikke ook wel maar dat is meer dan een jaar geleden en ik weet het niet meer zo goed.....ik weet nog dat ik beter geen brood en kaas kon eten (en dat eet ik zoooooooo graag!) maar ben vergeten wat je dan 's ochtends wèl mocht eten. Want yoghurt was ook al niet zo goed....

Kiki hoe gaat het? Morgen weer echo? Ben heel beniewd! Misschien zijn er nog wel 1 of 2 bijgekomen? You never know hè?! Ik duim op volle toeren!

doei !
Ilse

anja

Berichtdoor anja » 18 dec 2007, 16:23

"wel eten/niet eten lijstje" van de acu ...
hangt dat dan niet af van wat er dan precies niet goed draait in je lichaam?

mensen weten inderdaad niet hoe ze met de vruchtbaarheidsproblemen van een ander moeten omgaan.
soms vraag ik ook af of ze het nu expres doen of niet ...

Kiki

Berichtdoor Kiki » 19 dec 2007, 10:35

Hallo iedereen,

Net terug van echo (amaai twas weer de moeite in jette zenne).
Er zitten er nog steeds 3 : 18mm - 17mm en 13mm. Dus het kleintje zal waarschijnlijk niet meedoen voor de pu hé. Jammer, maar we hebben er dan toch 2 hé. Dus onze kanzen zijn verdubbeld ;)
Bmsv : 5,3mm, dus dat is nog niet zo schitterend hé. Ik hoop dat we vandaag nog een dagje Menopur mogen spuiten en dan morgen pas Pregnyl. Mss dat ons kleinste follieke dan nog een inhaalmanoeuvre maakt...
Dan zouden we PU hebben op zaterdag en eventuele TP op 25/12. Net op de verjaardag van mijn mama !!! Zou dat niet mooi zijn?
Mijn afspraak bij Sven (acupunctuur) ligt ook al vast : woensdag 26/12. Zou ideaal zijn hé om de dag na de TP een acu-sessieke te kunnen doen.
Maar goed, we gaan niet op de zaken voorop lopen. Alles stapje per stapje. Nu concentreren we ons op de PU en de rest zien we later wel.
Ik hou jullie op de hoogte !!

Knuffel, Kiki

Bolleke

Berichtdoor Bolleke » 19 dec 2007, 12:23

Ha Kiki, ik denk dat ik zaterdag inseminatie heb.
Kunnen we samen aftellen.
Morgen mag ik de rit naar Jette weer doen sé !
Toch goed dat de 2 folikkels het goed halen hé, en ge weet nooit voor die 3de...
Die progy's goed blijven nemen hé.
Nu ik heb Camus de vorige keer uitgebreid geïnformeerd over dat bmsv.
Het begon te knikken toen ik hem vroeg dat het min. 7mm moet zijn.
Tjaaaa, zei hij, dat is niet echt 100% waar zenne.
Het zal daardoor nooit mislukken, en die utrogestan dat je dan gebruikt doet er ook nog veel aan hoor !
Dus, 5,3 is niet super, maar volgens Camus best haalbaar !

Ilse, wzt mocht (mag) ik eten, en wat niet ??
- havermout, roogebrood of speltbrood
- gedroogde vruchten, noten
- enkel appels, peren en pruimen
- vis en kip en kalkoen
- vele warme groenten (niet klaargemaakt in de micro)
- veel thee
- uiteraard weinig cafeïne en zoet
- geen melk, tenzij soya (ook soyayoghurt...)
- geen of praktisch geen aardappelen, wel quinoa, gierst en spelt (smaakt raar zenne)
dat is het zo wat in grote lijnen.
Die boterham met kaas kan, als ge een roggeboke neemt, met vb. geitekaas.
Maar das niet wat ge bedoelt hé ??
Ik volg het ook maar in grote lijnen zenne.
Mijne man kijkt altijd raar als ik aan die voeding begin.
Ach ja...

Annick, alles ok met jou ?
En Mie ?

Allé, effe verder kuisen, dan kan het er effe tegen voor na de inseminatie hé ? ;-))

Vele groetjes,

Annick

Berichtdoor Annick » 19 dec 2007, 12:48

Ilse, de lijst komt eraan. Ik heb ze hier al een paar keren proberen up te loaden maar dat ging niet, ik stuur ze sevens per mail door.
Kiki, ik hoop deze keer goede keer hé. Dat ze zaterdag dan maar eens zoveel werk hebben dan anders hé:). Ik vond dat best wel leuk, die PU, dat gevoel van die verdoving.... gek... je bent zo weg... en toch af en toe ben je er dan ook weer bij. Alleen daarvoor zou ik het al terug doen :)
Bolleke, voor jou ook zijn de vingers weer gekruist zaterdag en de duimen omhoog. Je kan niet meer dan weer eens proberen.
Ik moet weer maar wachten, en wachten... Heb uitgeteld de week van 7/1 dat ik terug moet beginnen te spuiten (als FSH laag genoeg staat want hij wil niet meer starten als het te hoog staat...). Heb nu vrijdag ook weer afspraak met acc gemaakt, voor de zekerheid. Want door me vorige week zo boos te maken op mijn man, en door het felle teleurgesteld te zijn, voelde ik me niet meer zo goed, ik heb ook terug de warmteopwellingen gekregen, van me op te jagen waarschijnlijk... Dat wil ik toch weer onder controle hebben, dus acc zal zijn werk moeten doen vrijdag.
alez, ga wat verder werken..

groetjes

A

Kiki

Berichtdoor Kiki » 19 dec 2007, 14:13

Net tel. gekregen van jette : de PU is voor vrijdag 9u.
Die van monitoring zei dat het risico te groot was om nog een dag te wachten. Dus we zullen voor de 2 grote gaan hé.
Hopelijk zitten er in de 2 follikeltjes nu ook 2 eicellen ...

Ilse of Bolleke, ik heb nog een vraagske : monitoring wist niet goed wat ik met de Progynova's moest doen (verder doen of stoppen).
Ze stelde voor om de vaginalen te laten vallen en enkel nog 2 oraal in te nemen. Maar ik ben van plan om gewoon verder te doen hoor. Deden jullie ook gewoon verder tot aan de pu?

Grtjs, Kiki

ilse

Berichtdoor ilse » 20 dec 2007, 18:10

Nou Kiki en Bolleke het worden weer spannende tijden voor jullie ;)
Hoop zooooooooo dat alles goed gaat deze keer en dat jullie zwanger worden! En dat Annick en ik jullie in januari dan volgen en ook super-zwanger worden!!
Heeeeeeeeeeeel veel succes voor morgen cq. overmorgen!! Ik lees pas op 2e kerstdag hoe het geweest is, na de wintersport.....dan is er voor jullie alweer bijna een wachtweek voorbij, moet je maar denken :) Morgen vertrekken we, jippieeeee! Heb er superveel zin in! Het is daar wel -16 graden dus ik ga gewoon bevriezen......heb nu overdag al zulke koude voeten dat ze zonder een kersepitje absoluut niet meer warm worden....wat moet dat dan van het wknd worden???!!! Anyway, je bent wel heel de dag bezig hè, dus hoop dat dat helpt....Heeft trouwens ook met je (slechte) doorbloeding te maken hè, koude handen en voeten.....en natuurlijk moet je ook goede doorbloeding in je baarmoeder hebben voor een kindje.....misschien speelt dat ook wel een rol bij mij dan.....hebben jullie soms tips voor (of eigenlijk tegen) koude voeten???

Annick en Bolleke bedankt voor het boodschappenlijstje....geen snoep hè....wist ik eigenlijk wel maar dat vind ik het allermoeilijkste....ik ga me er deze keer toch eens meer aan proberen te houden dan anders....

Kiki misschien groeit die kleine ineens nog wel mee hoor, dat kan! En door de Pregnyl maken ze ook ineens een laatste groeispurt, dus you never know! Ik ga nog steeds voor 3 hoor! En 3 bevruchtingen!!! Heb jij er nou al eens 2 kunnen laten tp?? Ook nog nooit hè?
Over je vraag. Ik heb die Progy's gewoon tot de BN doorgenomen hoor (dus ook in de ww!!! ) en ook met z'n 4en tegelijk! Nou ja, 2 's ochtends en 2 's avonds dan. Kan geen kwaad volgens Bolleke dus doe maar! Vraag het anders nog eens bij de PU? Je moet sowieso verder doen tot de TP hoor, want dan heb je je bmsv pas nodig hè!
Monitoring weet er absoluut niks van dus luister liever naar jezelf (en naar ons natuurlijk :hihi) dan naar hun, want zij zijn alleen doorgeefluik.....Wat een debiel trouwens die dat gezegd heeft om nu te stoppen als je bmsv nog maar 5mm is. Is volgens mij nog niet dik genoeg hoor. Volgens mij moet het minstens 8mm zijn. Een babietje moet een warm dik nestje hebben, dus volgens mij is het niet goed als het te dun is....maar wie ben ik hè?

Freten jullie je trouwens ook helemaal te barsten met dit weer? Of misschien heeft het wel niks met het weer te maken, maar ik heb dus echt CONTINUE zin in lekkere dingen. Snoep, koekjes, drop, maakt niet uit wat eigenlijk als het maar zoet is....Zal jullie trouwens nog eens een update geven van mijn vermageringspraktijken.....Ik wou toch 5 à 6kg afvallen en ging mezelf in het nieuw steken bij elke 2kg, en ik meldde vol trots dat ik na een hele korte tijd die 2kg kwijt was?? Nou, intussen is er..........NIKS meer vanaf gegaan!!!!
Heb mezelf wel in het nieuw gestoken. Verschillende keren trouwens, maar eigenlijk had ik daar geen recht op. Ik kan het gewoon niet opbrengen om te lijnen.....dan denk ik (heel zwak, I know) "je bent toch eigenlijk helemaal niet te dik, en je hebt zin in dat snoepje, en bovendien ben je heel zielig want je moet steeds maar IVF doen en je krijgt toch steeds maar geen kindje, dus doe maar"......en intussen erger ik me mateloos aan de vetrolletjes die op mijn buik komen......

Zo, ik ga m'n tasje inpakken....tot over een klein weekje!!
En hele fijne feestdagen allemaal hè!!! En veeeeeel succes Kiki en Bolleke!!

kus, Ilse

Kiki

Berichtdoor Kiki » 21 dec 2007, 12:40

PU is achter de rug.
Er zijn 2 eicelletjes gevonden. Een record voor ons dus ;)
Na de PU zijn we nog even langs het 2de verdiep geweest en gevraagd of Camus nu bereid was om een eventuele TP te doen.
Maandag (de dag van de TP) heeft hij verlof MMMMMAAAAAAAAAAAARRR hij gaat er voor afkomen. Dus ALS we een TP hebben, gaat Camus hem doen.
Wat een schat !!!!!!

En nu maar hopen dat we geen tel krijgen dit w-e, want dat zou terug heel slecht nieuws zijn hé.
Tworden weer spannende dagen.

Vanavond kan ik me eens lekker laten gaan : we gaan Clouseau !! Ik heb er echt wel zin.

Maar nu ga ik me nog even in het zetelke rustig houden.

Ilse, geniet van je vakantie hé !!!!!!!!!!!!!!!!

Dikke knuf voor jullie allemaal, Kiki

Kiki

Berichtdoor Kiki » 21 dec 2007, 12:44

Nog vergeten te zeggen :

Ik moet stoppen met de Progynova.
Ik ga normaal gezien 3 extra Pregnyl-spuiten krijgen (als mijn bloedwaarden ok zijn).
Normaliter nu zondag BN en dan 's avonds een eerste spuitje. We kunnen maar proberen hé.

Grtjs, Kiki

Bolleke

Berichtdoor Bolleke » 21 dec 2007, 15:14

Hej dames,

Amai Kiki, Camus is toch echt ne schat als ge dat zo leest hé...
'k heb hier op zappy al meer slecht nieuws gelezen over Devroey, alhoewel Ilse der toch geen klagen over heeft hé ??
Nu heb ik ook weer volop vertrouwen in hem, en ga ik gawoon wachten met die kijkoperatie !

Ik ben gisteren naar Jette gegaan, en zoals heel normaal volgens die gyn., heb ik 1 joekel van een folikkel van tussen de 22 en 23mm.
En heb ik dus gisterenavond m'n pregnylspuit mogen zetten.
Morgen om 10u10 is't inseminatie.
En dan denk ik .... ben ik blij da tik weg ben van LIFE, of 't was verschoven naar ne vrijdag of ne maandag !

Se hé Kiki, als ik dat dan lees ove rCamus, dan sta ik heel graag in de fille zenne, en nog geen beetje.
Toch houden we adoptie nog altijd vers in ons hoofd, en maar goed ook, want de cursussen komen eraan !

Ilse is weer op trot sé, deze keer naar de kou...
Ilse, 'k zit ook met een slechte bloedcirculatie, en bij mij helpt aspirine en bewegen !! Zeker niet stil zitten aan een tafel, das een ramp, dan sta ik echt op met olifantepoten !
Maar ik kan dus ook niet tegen die kou hé, totaaaaaaal niet.
Ben daarnet nog ne collant gaan kopen in de zeeman voor amper 3¿, en 't is ne lekkere warme !!
Als ik moet gaan wandelen met den hond kan ik dat dus best goed gebruiken !

Allé Kiki, extra Pregnyl ??
Tja, ge hoort het nog hé ??
Waarom dan iet proberen !!
Amai zeg, m'n duimen staan hier voor ons ge-2-en omhoog zenne !!
Duimen, duimen en nog eens duimen hé !!

Annick, met jullie alles ok ??
't begint weer te korten voor jullie hé ?
De feestdagen zullen gauw achter de rug zijn, en hopelijk met een lage FSH waarde hé !!
We duimen ook voor jou zenne..
Zeg, kwam hetgeen jij moest eten van je acupt. zowat overeen met die van mij ??
Nu Ilseke, echt heeeeeel stipt doe ik dat niet zenne, dat hou ik niet vol !!
Maar ze zei : probeer zoveel mogelijk te laten wat slecht is, en probeer er wat van te eten wat goed is, en dat is dan al heeeeeeel veel !
Dus doen we dat maar hé....

Allé, 'k ga jullie laten !
Kiki, hou je wat kalmkes vanavond hé... maar amuseer je !!

Greetz,
Bol

Kiki

Berichtdoor Kiki » 23 dec 2007, 19:12

Tot nu toe geen tel. gekregen van Jette.
Alhoewel, toch wel eigenlijk : ik ben deze morgen voor een BN geweest en daar zeiden ze me als ik voor 13u geen tel kreeg van de verpleegpost, dat alles dan nog OK was met één of alle2 van onze embriekes.
Voor 13u geen tel. gekregen.
Rond 14.30u belde monitoring wel op om te zeggen dat ik vanavond mijn extra Pregnyl-spuit mag zetten. Dus dat is al een goed teken denk ik.
Nu nog spannend afwachten tot morgen !!
Ik hou jullie op de hoogte.

Bolleke hoe is de inseminatie verlopen? Jij bent nu al zwanger en ik hopelijk morgen :)
Is dat geen mooie deal ??

Superdikke knuf, Kiki

Bolleke

Berichtdoor Bolleke » 23 dec 2007, 19:19

Waaaauw Kiki, dat is goei nieuws hé !!!
Om hoe laat heb je nu TP ?
En ga je dan tegen de DPM zeggen dat ze Camus moeten verwittigen ? Doen hé !!! Toch wel knap van hem hé...

De inseminatie is goed verlopen.
M'n man heeft mogen helpen... Zo fier als ne gieter natuurlijk !
Het was een hele lieve gyn. die het gedaan heeft. De bloedwaardes stonden heel goed zei ze, en de folikkel was echt schoon groot. Maja, waarom lukt het dan niet altijd ? Moeder natuur zeker...
Nu, zei is wel de 1ste die tegen ons zei : leg u deze nm maar eens goe in de zetel, en rust echt goed uit. Hou je kalm de komende dagen...Ik dacht altijd dat je zo gewoon mogelijk moest doen, enfin, gisteren heb ik dus een dvdke opgezet, en me laten soigneren door m'n ventje.
Die heefthier dan met de stofzuiger en emmer met dweil voor m'n neus gelopen... toch echt een schatje zenne.
Nu weer afwachten hé. Normaal mag ik donderdag 3/1 testen, maar dan zijn we nog op reis. We zijn pas zaterdag terug... Dus, ons geduld zal extra getest worden.
Ach ja... we worden het wachten al wel gewoon hé !

Kiki, veel succes hé !!!
We duimen zenne. Trouwens, die deal vind ik best ok !!!!

Dikke knuffel !

Oh ja, hoe was Clouseau ??

Kiki

Berichtdoor Kiki » 24 dec 2007, 08:15

Ik verga van de zenuwen !!!
Nog 1.30u en we weten het verdict : wel of geen TP. Ik hou het niet meer vol, ik wil het NU weten !!!!

Bolleke, Clouseau was zoals elk jaar weeral subliem. Chapeau voor die mannen !! Ik heb me énorm geamuseerd.
Tja dat rusten na inseminatie. Ik denk toch ook nog altijd dat je best de eerste dagen wat kalm aan doet hoor.
Alhoewel, bij mij gaat dat moeilijk worden ALS we een tp zouden hebben vandaag. Waarschijnlijk rechtstreeks van de kliniek naar schoonmama voor het kerstdiner. Morgenmiddag dan met mijn ouders op restaurant tgv mama's verjaardag. WoensdagVM naar acupunctuur.
Maar tussendoor ga ik toch ook proberen het zo kalm mogelijk aan te doen hoor.
Wanneer vertrekken jullie op verlof? En waarschijnlijk zal je het al wel gezegd hebben hoor, maar ik weet het weeral niet meer : waar gaan jullie naartoe? Zon / sneeuw?

Ik kom jullie seffes nog vlug zeggen of we een tp hebben of niet.

Dikke knuffel van een uiterst zenuwachtige Kiki !!!

Bolleke

Berichtdoor Bolleke » 24 dec 2007, 09:27

Kiki, ge zult toch wel een TP hebben zeker ??
Ge hebt nog Pregnyl moet spuiten... ze laten dat zomaar niet voor niks doen hé ?
Enfin, het uur en half is bijna voorbij, maar ik duim toch nog hard mee dat het kan doorgaan zenne.
Ach, naar dinner'kes... Dat is niet echt heel vermoeiend hé, met de voetjes onder tafel zitten...
Ik denk dat ze't eerder hebben op : niet van hier naar ginder hossen, lange wandelingen maken, zware dingen opheffen, de grote kuis beginnen...
Gewoon simpelweg : u koest houden !!

Allé, Clouseau viel goed mee.
'k ben er ook eens een keer naartoe gegaan.
Toch raar hé, dat ze die sfeer der altijd elke jaar, elke keer kunnen in houden.
Echt chapeau hé..

We gaan niet echt op reis hoor, gewoon een week met vrienden naar Nederland, naar een center parks.
We wilden eerst samen nen bungalow huren in de ardennen. Maar stel dan dat je een week zware regen hebt, dan zit je daar maar vast hé. Vandaag dat we voor center parks gekozen hebben. Onze vrienden hebben 2 spruiten, en die moet ge ook kunnen bezig houden hé. Echt schatjes van kindjes, en de kleinste krijg ik constant in m'n armen. Zij weten van onze situatie, dus mag ik komende week een week voor mama spelen !!
En zij genieten der dan ook van dat er eens iemand anders zicht bekommerd over de kindjes.
We vertrekken volgende week maandag, en komen zaterdag terug.
't zal eens deugd doen om eens een week in een ander huis te zitten.
Echt zon of sneeuw hebben we niet, maar om er eens tussenuit te zijn doet ons al veel plezier !

Allé kiki, we duimen zenne !!
'k heb juist de poten van ons Dixie gekruist (ze bleef gewoon verder maffen), dus die duimt ook zenne !!!

Dikke kus,

Kiki

Berichtdoor Kiki » 24 dec 2007, 11:06

Bolleke, onze deal gaat door !!!!!!
We hebben deze NM tp. We moeten tegen 13.30u in Jette zijn en ze gingen aan het operatiekwartier doorgeven dat ze Camus moesten opbellen. Kben echt eens benieuwd zenne.
En hoeveel gaan ze er tp? 1 of 2? Kzen met eentje al heeeeeeeel content zenne !!!
Ik zal jullie morgen verder op de hoogte brengen hé.

Dikke bees van een overgelukkige Kiki !!!!!!!

Annick

Berichtdoor Annick » 24 dec 2007, 11:27

Kiki, ik wens je veel succes, goed gedaan.
Bolleke, voor jou natuurlijk hetzelfde hé.
alvast fijne eindejaarsfeesten en laat het jullie allemaal goed welgevallen.

Bolleke

Berichtdoor Bolleke » 24 dec 2007, 12:27

Kiki : SUPER !!!!
En ze gaan Camus bellen... ook SUPER hé !!
Dit kan gewoon niet meer verkeerd aflopen.

Hier is het zo een beetje een emo-periode geworden.
Die utro's zetten me aan't wenen.
Waarom ?? Geen idee !!
Deze nacht wer dik zelfs al wenend wakker.. en 'k weet niet eens meer over wat ik aan't dromen was. Ge moet niet vragen.
'k heb er wel elke keer last van, maar deze keer is't wel erger zenne.
Zit ik straks aan de feesttafel met opgezwollen bleitogen...
Nogal iets hé.

Ach ja, Dames, allemaal : feest goed, en ge weet wel wt ik jullie allemaal wens voor't komende jaar hé ????
Inderdaad, een schoon en gezond boeleke...

Groetjes,

Kiki

Berichtdoor Kiki » 25 dec 2007, 09:37

Hallo iedereen,

Vanaf gisteren wonen er 2 (!!!!!!!!!!!!!!) boelekes in mijn buik :)
Inderdaad ze hebben er 2 kunnen terugplaatsen.
De embryoloog zei wel dat hij eerlijk moest zijn en zeggen dat ze niet van topkwaliteit waren, maar dat ze al genoeg vrouwen hadden gehad die van zo'n embryokes zwanger zijn geworden en ze er dus echt in geloofden.
Op onze vraag hoeveel cellig ze dan waren, hebben we een ontwijkend (geen) antwoord gekregen. Hij zei iets in de aard van "dat verandert allemaal zo snel, binnen een uurtje kan het er al allemaal anders uitzien en al terug opgedeeld zijn".
Wij gaan ervan uit dat ze 2 à 4-celligen waren, maar zeker zijn we daar dus niet van.
De tp is jammer genoeg niet door Camus gebeurd. Ze hebben hem opgebeld, maar er was iets onverwachts tussengekomen en hij kon niet afkomen. Ach ja, laten we hem maar geloven hé. Maar in ieder geval heeft zijn afwezigheid mijn vreugde niet kunnen temmen hoor.
Dr Blockeel heeft de tp gedaan en wat een zaaaaaaalige tp was dat zeg. Niks van pijn, gewoon zalig. Helemaal anders tov de 2 vorige keren hoor. Toen duurde onze tp ook wel zeker 15min. Deze keer was alles gefikst op 5 minuutjes. Ik had echt de indruk dat Dr. Blockeel meteen wist waar hij ze moest 'droppen'. En een vriendelijke man op de koop toe !!
Ik heb er een goed gevoel bij : ik geloof in onze 2 boelekes !!!!!!!!!!!!!!!

Ik wens jullie sfeervolle en gezellige feestdagen !!!!

Superdikke knuf, Kiki

Annick

Berichtdoor Annick » 26 dec 2007, 12:44

Bolleke, hier ook emotionele huilpartijen... niet van de utro's maar gewoon de periode vh jaar denk ik. Elk jaar aan de kersttafel hoop ik dat ik het volgend jaar daar ofwel met een superklein boeleke zit oftewel dat ik daar met een superdikke buik zit. En elk jaar die teleurstelling dat het toch weer niet zo is...
Ik heb me echt slecht gevoeld de laatste2/3 weken... zoveel gehuild, voor het minste, zomaar... Maar nu voel ik me al veel beter... misschien ook omdat de volgende dichterbij begint te komen...
Vrijdag vertrekken we ook naar Brugge voor een 2 daagjes, dus dat is ook weer een mooi vooruitzicht.
Vandaag en morgen nog werken... Dat is minder natuurlijk maar ik heb voormiddag al veel gedaan. Zo dadelijk nog wat klasseren zodat ik in 2008 met een schoon lei kan beginnen hé.
Kiki, geweldig nieuws is dat. Kan geloven dat je superblij bent. En geloof er maar in, dat is de helft van het succes hé. Je hebt wel geluk dat het bij deze dagen is hé, die gaan altijd zo snel voorbij... voor je het weet is het 4 januari... dan weet je misschien al iets.
Ik wens het je van harte alleszins.
FIjne eindejaarsfeesten en de allerallerbeste wensen
A

Terug naar “Vruchtbaarheid”