IVF en telkens weinig eicellen ?

Kiki

RE: IVF en telkens weinig eicellen ?

Berichtdoor Kiki » 06 dec 2007, 07:58

Bolleke, ja het was gisteren weer heel gezellig op de baan hé. Ik heb er ook in gestaan :(
Kan je de zenuwen nog de baas? Spannend hé.
Heeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeel succes !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mijn duiveltjes willen er maar niet doorkomen. Integendeel zelfs, mijn temp stijgt terug. Onze poging zal dus nog eventjes moeten wachten ....
Ik zal in bijlage nog eens mijn grafiekje posten, dan kunnen jullie eens meekijken. Raar verloop hé?
Maar dat zijn we ondertussen al wel gewend hé. Wanneer verloopt er bij mij nu eens iets volgens het boekje? :)

Ilse, ben je ondertussen al ongesteld geworden? Heb je al een beslissing genomen? Ik ben zooooo benieuwd !!!

Vandaag zijn mijn ventje en ik 16 jaar samen. Mooi sinterklaascadeautje dat ik toen gekregen heb hé ;)
Vanavond gaan we vieren met een etentje : gezellig !!!!!

Dikke knuf, Kiki

Attachment : FF-2007-1311.JPG

Kiki

Berichtdoor Kiki » 06 dec 2007, 14:17

Bolleke, nog geen nieuws ??

Bolleke

Berichtdoor Bolleke » 06 dec 2007, 14:54

Yep, maar geen goei nieuws.
Moest effe eerst bekomen..
Allé, hop naar poging 4 !!
nog 3 te gaan, en dan is't gedaan, dan is't adoptie..

Groetjes,

Kiki

Berichtdoor Kiki » 06 dec 2007, 15:01

Aiaiaiaiai, ksnap het heel goed dat je effe eerst moest bekomen.

Superdikke knuffel !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Annick

Berichtdoor Annick » 06 dec 2007, 16:21

Hier van mij ook een dikke knuffeldeknuffel.
Veel sterkte hoor meisje.
Ik denk aan je de komende dagen.
A

Kiki

Berichtdoor Kiki » 07 dec 2007, 09:44

Bolleke, gaat het al wat beter? Ik denk heel veel aan je !! Heel veel sterkte en de moed niet verliezen hé !!!!

Ilse, al een beslissing genomen? Ben je nu gestart?

Ik voel me vandaag niet tiptop. De duiveltjes willen er maar niet doorkomen. Heb nu al 4de dag bruinverlies, maar dat is ook zo goed als verdwenen. Mijn voorlaatste cyclus (die van onze poging waar geen tp op volgde) had ik net hetzelfde aan de hand. Ik ben daar nooit echt ongesteld geweest. Enkel bruinverlies, maar niks rood. Toen dacht ik : ok dat zal door de hormonen, ... zijn. Maar wat is het nu?? Ik heb ook de indruk dat er niks meer gaat volgen hoor. Heb helemaal geen PMS. Hoe kan dat nu?? Móet je niet ongesteld worden?? Menopauze ???
Mijn temp is nogthans al wat gezakt. Ik zal mijn grafiekje nog eens posten, dan kunnen jullie eens meekijken.
Waarom kan er bij mij nu eens niks gewoon verlopen???
Ppffff, kzit in een dipje hoor. Sorry voor mijn gezaag...

Knuf, Kiki

Attachment : 0712071.JPG

Mie

Berichtdoor Mie » 07 dec 2007, 22:49

Dag iedereen,

Hier ben ik nog eens.. Bedankt alleszins voor de bemoedigende woordjes. Ik had ze nodig hoor. Na die eerste vreselijke dag probeer ik mezelf maar wat op te peppen: 'ach, het zal nog wel eventjes lukken'. Daarmee dat ik eigenlijk ook niet meer naar Jette durf te bellen, ben zo bang dat ze weer iets supernegatiefs gaan zeggen. Pffft, moeilijk hoor.

Wat ik nog eens wilde vragen: hoe snel gaat die hele zwik eigenlijk achteruit eens je een verminderde eitjesreserve hebt? Is dat een kwestie van maanden of van jaren?

Hoe gaat het eigenlijk met Ilse? Ik duim hoor dat het allemaal goed komt.

En Kiki, is wel vreemd he. Heb je dat wel vaker, dat je regels er niet echt goed doorkomen? En als ze dit zijn geweest, moet je dan niet beginnen met de behandeling? Misschien toch eens naar een dokter bellen, die weten er toch altijd meer van. Ik ken het gevoel hoor: waarom kan er bij mij eens niks normaal gaan. Eerst probleem bij mijn man, dan bij mijn innesteling en nu ook bij m'n eitjesreserve. Allez, als ik het zo optel zou het wonder al moeten neerdalen voor we kind krijgen. Enfin, positief denken is altijd de boodschap zeker, hoe moeilijk ook..

Mie

Kiki

Berichtdoor Kiki » 09 dec 2007, 10:05

Mie, hoe snel alles gaat daar heeft niemand jammer genoeg een antwoord op. Mijn gyn heeft me gezegd : het kan nog maanden duren, zelfs nog jaren vooraleer je echt in de menopauze zit. Maar wanneer juist?? Geen idee.
Maar de moed niet laten zakken hé. Als je het moeilijk hebt, kom het hier dan van je afschrijven. Wij proberen je zo goed mogelijk erdoor te helpen!!

Hier toch een lichtpuntje.
Mijn menstruatie is er gisteren nog doorgekomen. Dus ben deze morgen al naar Jette geweest voor een BN + echo. Goed nieuws : op de echo is geen cyste te zien en links zitten er al een paar follikeltjes klaar. Dus nu maar hopen dat mijn bloedwaarden ok zijn en dat we mogen starten hé.
Ik ben sinds gisteren ook al met Progynova gestart. Camus had wel gezegd om tot de echo op cd7 te wachten en dan te kijken of mijn bmsv terug te dun zou zijn, maar ik wacht niet af hoor. Ik dacht : foert, ik start er nu al mee. Ik neem 2pilletjes van 2mg per dag. Nemen jullie die gelijktijdig in of eentje 's morgens en eentje 's avonds?

Bolleke, Annick en Ilse , met jullie alles ok? Het is hier de laatste dagen énorm stilltjes hoor. Ik hoop dat er nisk aan de hand is en dat jullie gewoon wat aan het uitbollen zijn.

Geniet nog van jullie w-e en tot morgen hé.

Dikke knuf, Kiki

ilse

Berichtdoor ilse » 09 dec 2007, 13:15

hoi iedereen,

Effe snel want heb heeeel weinig tijd.....mijn nieuwe/oude baan in Brussel is very busy en heb absoluut geen tijd om te internetten tussendoor, en 's avonds heb ik daar vaak geen zin meer zin. En bovendien gaan wij vanavond Sinterklaas vieren en heb ik al meer dan 15 Sint-gedichtjes moeten maken deze week, dus ik wist wel wat te doen.....Vandaar dat ik wat stilletjes ben lately....sorry ladies!!

Kiki wat spannend hè!! Ben je zenuwachtig? Zolang je fsh onder de 20 is zou ik toch beginnen hoor! Wij zijn niet in de positie om selectief te zijn denk ik en we moeten pakken wat we kunnen pakken!! Als het nou echt hoger zou zijn, zou ik wel wachten....succes en sterkte meid! Op heeeeel veel goede en mooie eitjes!!

Mie dat is verschrikkelijk om zoiets te horen hè? Wij weten er alles van!
Kom hier maar lekker je verhaal vertellen hoor en wij steunen je!

Bolleke hey hoe is het? Wat jammer dat je poging nou alweer mislukt is! Maar meisje toch! Hoe voel je je? Maar je geeft toch niet op voor je een poging of 6 gedaan hebt hè, want met IUI heb je maar iets meer kans dan op de natuurlijke manier, en op die manier wordt ook niet iedereen binnen 3mnd zwanger hè?! Sterkte meissie!
Nog een paar weekjes en jij bent ook lekker klaar met werken. Ga je nou eigenlijk nog een andere baan zoeken?
Je hebt een tijdje geleden gevraagd hoe ik dat nou ging doen met mijn nieuwe baan, en volgens mij heb ik daar nooit op geantwoord. Nou, in het begin maakte ik me daar vreselijk druk over en dacht dat niemand me ooit ging aannemen omdat ik zwanger wilde worden. Maar ik heb besloten om er niks van te zeggen op het sollicitatiegesprek en dan zie ik later wel. Ik heb sowieso 1 dag per week vrij (ga 4 dgn werken) dus de kans is er dat PU of TP op 1 van die dagen of in het wknd valt. En als dat niet zo is dan vraag ik een dag vrij. Ik ga geen ziekenbriefje doen. Hij hoeft niet te weten wat ik ga doen op m'n vrije dag hè? En stel dat ik zwanger word in mijn proefperiode dan zal ik alleen maar blij zijn, en als het hem niet zint dan ontslaat hij me maar. Dat is dan echt wel de laatste van mijn zorgen. Ik vind wel weer iets anders......Maar ik vind het echt wel eng hoor......stel dat ik niet op tijd terug ben van een BN als ik net een paar weken daar werk? Maar dat zijn zorgen voor later hè?!

Wij gaan dus pas volgende maand beginnen :(
We gaan maar 5 dgn snowboarden dus later achterna gaan heeft ook geen zin en bovendien is vliegen niet aan te raden ivm verhoogde kans op miskraam, dus dat zou ik dan sowieso al niet doen. En er waren gewoon meer redenen om het in januari te doen, dan in december eigenlijk. Voordeel is dat ik in januari een hele maand thuis ben (voordat ik op 1feb met m'n nieuwe baan begin) en dan op het gemakje en relax m'n poging kan doen (als ik dan hopelijk toch mag beginnen....) en ik kan nu dus ook mee gaan snowboarden (al gaf dat niet de doorslag hoor). Nadeel van in december is dat ik 1) niet mee op vakantie kan en 2) ik het zo druk op het werk heb en niet goed zag wanneer ik dan voor echo en BN zou moeten gaan. Ik ga met de trein naar Brussel dus hoe moet ik in Jette komen? En als ik met de auto zou gaan, doe ik er waarschijnlijk 2 uur over om er te geraken (werk in hartje Brussel) en heb ik geen parkeerplaats....ik probeer het maar positief te zien en voor mezelf de nadelen op een rijtje te zetten hè......maar vind het ech eeuwig zonde hoor dat ik niet wat beter nagedacht heb. Komt echt door mijn geheugen. Ik kan echt helemaal niks onthouden tegenwoordig.....word er zelf gek van. Schrijf ik het niet op, dan vergeet ik het dus....
Heb die lieve mevr Peeters van de planning gebeld en de situatie uitgelegd. Hoe lomp ik wel niet was enzo. Er was eerst helemaal geen plaats tot maart, maar ze heeft me er bij hoge uitzondering in januari tussengezet.....Thank you mrs Peeters! I owe you!!!

Net een klein discussietje met mijn man gehad. Hij wordt op 1e kerstdag 42 en wil geen oude papa zijn en dat wordt hij nu dus sowieso wel. Dus stel dat we volgend jaar zwanger worden, dan wil hij niet voor een 2e gaan. Maar ik wel! Mij lijkt een kind alleen heel erg. Niet persé voor mij (al wil ik er echt wel 2!! Wou er altijd 4 zelfs maar heb die wens al een beetje bijgesteld...) maar wel voor het kindje. Hij/zij heeft natuurlijk wel 2 halfbroertjes, maar die wonen niet bij ons.....En ik vind, als je dan toch al 42 bent als de eerste geboren wordt, maakt het niet meer zoveel uit dat je dan bv 44 bent bij de 2e....maar hij ziet dat helemaal anders.....oh ik hoop zo dat ik dan meteen een tweeling krijg! Maar aan de andere kant moet ik misschien gewoon tevreden zijn dat ik dan toch in ieder geval 1 kindje krijg......pfffff dat komt er dan nog allemaal eens bij. En ik ben al zo zenuwachtig deze week. Weet ook niet hoe het komt....Maar die gedachte van "we're running out of time", ten eerste door mijn eitjes, en ten tweede door onze leeftijd (ik ben ook al 35) maakt me echt nerveus.....Kiki jullie zijn ook rond de 35 hè? Hebben jullie dat probleem ook?

Dag lieffies, ik moet nu vertrekken.....tot snel !!!

dikke kus, Ilse

ilse

Berichtdoor ilse » 09 dec 2007, 13:20

ik vergeet Annick helemaal!! Shame on me. Sorry meis....
Hoe is het met jou? Begin jij nou ook binnenkort? Kan het niet meer zo goed bijhouden als ik niet meer zoveel Zappy....
Hey, is het trouwens geen idee om een lijstje te maken van waar we ongeveer zijn en wat we doen enzo, wanneer PU, TP en BN??
Zo bijvoorbeeld:

ILSE - 35 jaar - 6e ICSI - gepland rond 8 januari

Ja ik ben dus eindelijk ongesteld geworden trouwens. Gisteren dus pas.....en, vies verhaal, maar het was zo ongelofelijk veel!!! En allemaal prut erbij enzo!
En ik had eergisteren echt veel buikpijn. Heel gek, want voordat ik met IVF begon voelde ik helemaal niks van mijn menstruatie, en nu heb ik er de dag tevoren echt (veel) buikpijn van!

doei !!!

Bolleke

Berichtdoor Bolleke » 09 dec 2007, 19:44

Hej dames,

Hier een zalig weekendje achter de rug...
Vrijdagavond naar Cirsue du soleil gegaan.
't was den 1ste keer dat ik daar naartoe ging. Echt adembenemend...
Nadien zijn we dan nog een hapke gaan eten, en voor we't beseften was't 3uur toen we thuis kwamen.
't was lang geleden dat we der zo nog eens een avondje op uit waren gegaan.

Vandaag wakker geworden door die stomme regels.
Amai, pfieuw, tjongens toch...
Ilse, denk dat we't zelfde hebben meegemaakt.
Maar ik heb vandaag zeer gehad, echt niet vol te houden.
Nu heb ik heel den dag zitten denken : tedoemme toch, de ris iets mis met me.
Dus ga ik morgen naar Jette bellen, en vragen of ze toch eerst eens geen kijkoperatie willen uitvoeren zenne.
Dan weet ik tenminste zeker dat alles ok is, vooraleer ik verder ga met die KID.
't kost trouwens geld genoeg zo'n donor... Amai !!!
Nu maar hopen dat ze daar ook geen maandenlange wachtlijsten voor hebben.
Anders bel ik m'n eigen gyn. ,en vragen ik of hij het wil doen.
Zo'n lapara-toestand is toch dat ze binnenin alles eens nakijken hé ? Ook of de eileiders toegankelijk zijn hé ?
Al die namen....

Kiki, gij zijt dat weer "in running" ?
Hoe stond het met je waardes ? Stonden ze goed ?

En Mie ?
Hebt gij nog nieuws van Jette ?
Heeft Coralie al teruggebeld ?
Hopelijk valt het allemaal goed mee hé.
Of beter nog, hopelijk is de cryo gelukt, en moet je't allemaal niet meer ondergaan sé !

Annick, hoe staat het met jou ?
Ben je nu ook bezig met een poging ?

Amai Ilse, zo druk zeg....
Tja, als je maar voor 5dagen gaat, dan kan je moeilijk later vertrekken hé !
Ach meid, ge hebt nog een schone vakantie tegemoet, en dan nog goed kunnen snowboarden... zalig toch ???
Dan zijt g enadien relax, en kunt ge der met volle moed aan beginnen !
En voor ge't beseft staat ge daar op de sneeuw, en staat ge nadien met een spuit in je handen !

Allé leedies, 'k ga dat lijstje aanvullen, en in de zetel kruipen !

Toedeloe !

BOLLEKE - 35 jaar - 4e KID of eerst een kijkoperatie ??

Bolleke

Berichtdoor Bolleke » 09 dec 2007, 21:00

Pfffffffffffff... net een dicussie met m'n man achter de rug.
Hij vindt dat ik vertrouwen moet hebben in Camus.
En als die zegt : niet paniekeren, geduld hebben en geen operatie, dat ik daar dan naar moet luiseren...
Typsich ik hé, 'k heb effe buikpijn, en ik wil me al volledig laten open snijden.
Want ik denk : buikpijn is endometriose...
'k zal Camus maar geloven zeker, en maar braafjes verder doen ipv me te laten opereren...
Ergens, al een chance dat ik m'n man nog heb, of ik had al 50 operaties achter de rug.
Zo onzeker ben ik.

Slukes,

Kiki

Berichtdoor Kiki » 10 dec 2007, 07:35

Ilse ik snap jullie ongerustheid ivmd e leeftijd compleet hoor. Bij mij (bij mijn man minder) is dat ook zo. Zo dat paniekerig gevoel dat we op het randje bezig zijn...
En je 2-strijd ivm wel/niet beginnen die begrijp ik natuurlijk volkomen. Maar idd als je januari thuis bent, dan kan je beter dan je poging starten hé. Lekker relax...
Dat is ook één van de redenen waarom wij nu willen starten. Nu nog 2 weekjes werken en dan ben ik 1.5 week (en misschien wel 2) thuis. Dus dat zou ideaal zijn om het wat rustiger aan te doen hé.
Dus ik denk echt wel dat jullie de beste beslissing hebben genomen.

Bolleke, tja als Camus niet spreekt over een kijkoperatie zou ik dat ook niet al te snel laen doen hoor. Tenslotte weet hij toch waarmee hij bezig is hé. Maar die onzekerheid die komt mij helemaal niet onbekend voor hoor. Kzen ook zo'n eeuwige twijfelaar. Al een chance dat we onze ventjes hebben om ons erdoor te sleuren hé ;)

Wij hebben gisteren mégagoed nieuws gekregen : we zijn onze 4de icsi-poging begonnen!! En met een prachtige FSH-waarde : 11,3. Dat is denk ik zowat de laagste waarde die ooit al gehaald heb.
Vrijdag (cd7) eerste echo. We zijn eens benieuwd. Ik hoop niet op veel eicelletjes maar wel op een goeike. Dat we deze keer tot een tp geraken hé.

Annick en Mie, alles ok met jullie? Genoten van het weekend?

Wij zijn zaterdag eens gaan shoppen. Vooral cadeautjes kopen. En 's avonds met vrienden uit gaan eten. Man, dat was nu nog eens gezellig zie. Ik ben nog aan het nagenieten.

KIKI - 35 jaar - 4e ICSI - BN + echo : 14/12

Dikke bees, Kiki

Annick

Berichtdoor Annick » 11 dec 2007, 08:07

Hey Dames
Hier ook eentje die discussie met man heeft gehad. Alez, discussie...
Gisteren naar gynecoloog geweest. Normaalgezien voor bespreking volgende poging. Eerst wilde hij eigenlijk dat ik zou wachten tot de maand erop want het zou juist tussen kerst en nieuw vallen. Nu is het zo, dat als ik de 21ste ongesteld wordt, dat ik dan nog zou kunnen starten, afhankelijk natuurlijk van FSH waarde. Maar hij is dan wel in verlof, dan moet ik zijn collega contacteren, och, een heel soep eigenlijk. Uiteindelijk hebben we dan gisteren een echo gedaan om te kijken waar ik in mijn cyclus zat. Bleek er een schone follikel te zitten, 22 mm, waarschijnlijk eisprong gisteren geweest, misschien voor vandaag. Ja, zegt, hij, dan stel ik voor dat jullie deze avond en morgen en of woe gemeenschap hebben. Ik kom thuis, zeg dat tegen mijne man... Uiteindelijk gisteren niets gedaan, deze morgen ging het hem niet, ik lastig, hij ambetant.... Potverdorie toch, snappen die mannen dat dan niet waar wij allemaal mee bezig zijn en wat dit allemaal met ons doet? Ik vind dat ge elke kans moet nemen en ik zit er verdorie ook niet om te springen om me vol te spuiten! Ik zie het momenteel ook niet meer zitten hoor. Heb hem zelfs gezegd om er volledig mee te stoppen. Waar zijn we mee bezig eigenlijk? En daarna is het sorry dit, het spijt me, ik heb verkeerd gereageerd.... Zo geraak ik wel niet zwanger hoor... En elke maand als het is om zo, naturel te proberen, zit het er tegen. Dan is het precies dat hij onder zo ne druk staat dat hij blokkeert. Maar wat met mij dan? Misschien dat ik volgende maand geen eitjes meer heb, en dan? Dan is het gedaan. Dan hebben we geen keus niet meer. Ik zie het niet meer zitten...
Sorry dat ik even egoïstisch ben en alleen over mezelf bezig ben maar ik heb gewoon zin om te janken en te janken.
En ik ga zeker niet terug beginnen deze maand. Zal nog een maand wachten. Ik heb daar nu ook geen zin meer in. Kan ik daarna ook sorry en het spijt me zeggen. Ik voelde me echt zo alleen op de wereld deze morgend toen hij weg was.
En ja hoor, ook ik heb het gevoel dat we niet meer zo lang moeten wachten, ben er nu 34, in feb 35. En het is al zo slecht gesteld met de eicellen, wat moet dat zijn na 35, dan daalt onze vruchtbaarheid elk jaar met nog eens 10%. Fijn gevoel is dat niet hoor.
Pff, A

Kiki

Berichtdoor Kiki » 11 dec 2007, 08:20

Annick, jij kan wel een stevige knuffel gebruiken hé.
Ben je klaar? Hier komt hij dan ................................ (((((Annick)))))

Tja die mannen hé. Ze zijn denk ik allemaal een beetje hetzelfde. Inderdaad wij zijn er dagdagelijks mee bezig, maar zij bekijken dat precies op een andere manier hé. Is het deze maand niet, dan ist misschien voor volgende maand.
Maar komt er voor ons nog een volgende maand??? Die paniekreactie heb ik ook telkens opnieuw naar de eisprong toe. En een fijn gevoel is dat zeker en vast niet !!!

Maar laat je niet kisten Annickske. Op zo'n momenten snellen je cyber-vriendinnetjes je toe.
Wij snappen volkomen wat je nu voelt. Hopelijk heeft het je al wat opgelucht door je verhaal hier aan ons te komen vertellen. Als je er behoefte aan hebt, mag je gerust nog pagina's vol komen schrijven hoor.
Wij helpen je door deze dip door !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Heel veel courage en de moed niet verliezen hé.

Super-mega-keidikke knuffel,
xxxxxxxxxx

Gast

Berichtdoor Gast » 11 dec 2007, 11:18

Dag meisjes,

Toeme, ik had juist een heel epistel geschreven, maar op de foute knop geduwd en floep, alles was weg. Enfin, hier ben ik nog eens. Betrekkelijk goed weekend gehad. Maar dan belde Coralie gisteren en begon alles weer te malen in mijn hoofd. Ze heeft zelf niks gezegd omdat ze er te weinig van af weet, dus heb ik een afspraak gekregen bij Camus. Er had iemand afgebeld, dus kan ik volgende week maandag al gaan. Ergens wel goed, maar ik zie er toch serieus tegenop zunne!

Maar Ilse, 42 jaar, dat is toch nog piepjong! De mijne is er al 49! Ik heb de indruk dat we steeds maar grenzen verleggen. We zijn eigenlijk begonnen met kinderen toen hij nog 47 was. We hadden nooit kunnen denken dat het zo ellendig zou worden allemaal. In ieder geval, ik zal al heel blij zijn met één kindje. Stiekem hoop ik ook op een tweeling, maar één is al lang goed. Vroeger wilde ik er drie, maar met dat nieuws de laatste tijd.. Zeg maar Ilse, misschien denk ik er veel te negatief over he, maar als ik Coralie vorige week hoorde, had ik de indruk dat de eitjes één van de maanden op gaan zijn. Denk jij dat je toch nog enkele jaren eitjes zal hebben, voor een tweede kindje? Trouwens, mijn man heeft ook twee zonen, grappig.

Ik denk dat het normaal is dat je meer bloedt na een behandeling. Bolleke en ik kunnen er van meespreken ;-) Ik heb mijn regels vorige zondag gekregen, weer een mislukte cryo dus. Mja, ze bouwen dat baarmoederslijmvlies keihard op, dat moet er allemaal terug uit he (bah). Ik heb trouwens ook veel meer pijn sinds ik met behadelingen ben begonnen.

Nog een klein vraagje. Hadden jullie de eerste pogingen eigenlijk nog meer eitjes? Ik zou willen weten hoe snel die eitjesvoorraad op geraakt.

Ik ga me er ook bijzetten se.

KIKI - 35 jaar - 4e ICSI - BN + echo : 14/12
MIE - 28 jaar - 3e ICSI - gepland rond 12 maart (eerst nog cryo in januari)

ilse

Berichtdoor ilse » 11 dec 2007, 14:07

Hoi meisjes,

Annick kom hier dan krijg je van mij ook een dikke knuffel!! Zo rot hè als je je zo voelt?!
Kom hier maar lekker je frustraties schrijven hoor meid! Soms staan we idd helemaal alleen en hoe
onze mannen hun best ook doen, ze begrijpen toch niet precies wat wij voelen hoor.....
Kop op meidje, huil maar eens goed uit en weer verdergaan! Er is geen andere optie helaas....

Mie ik vind ook dat 42 nog niet zo oud is (eigenlijk wel, maar in ons geval schuif je idd alles
een beetje op) maar mijn man is daar heel stellig in. Hij vindt dat ik het te weinig van zijn kant
bekijk. Ik zei toen dat hij het ook wel heel weinig van mijn kant bekijkt want als we dus
stoppen omdat hij zichzelf te oud vindt, zit ik nog steeds zonder kind(eren).....
Hij vond dat hij het constant van mijn kant bekeek, want hij wilde eerst geen kids meer, en toen
heeft hij toch zijn sterilisatie ongedaan laten maken, en hij gaat mee in IVF. Is natuurlijk
ook wel zo, maar toch.....ik blijf nog steeds met lege handen staan als hij niet meer verder wil.
Heb gezegd dat ik dan na deze 6e poging zeker met eiceldonatie verder wilde gaan omdat we geen
tijd meer hebben om nog een paar pogingen met onze eigen eitjes te doen, en met ECD toch meer
kans maken.....maar stel nou dat deze poging wèl weer een beter resultaat geeft? Dan zou ik
in mijn hart toch het liefst nog een paar pogingen zelf willen doen. Maar dan is er geen tijd
meer voor ECD.....owwww waarom moet alles toch zo moeilijk gaan? Dit is nog eens een extra
probleem waar ik me zorgen over maak. En het maakt me ook zo onrustig. Echt een strijd tegen de klok,
op alle vlakken.......Hij steunt me echt wel hoor,en hij zegt dat hij dan 65 is als ons kind
20 is en dat hij dan een ouwe zak is. En dat hij wil stoppen met werken als hij 60 is maar da
dat dan niet kan omdat ons kind of kinderen nog naar school gaan.....Allemaal waar en ik had ook
veel liever een jonge moeder geweest maar ik ben hem pas laat tegengekomen en toen ging het
dus allemaal niet van een leien dakje om zwanger te worden. Kan ik toch ook niet aan doen??
Anyway, time will tell. Hopelijk krijg ik in ieder geval één kindje en ik hoop nog steeds heel erg
op een tweeling....dan zijn we van heel deze lijdensweg in 1 keer af.....

Wie is die Coralie trouwens? Ik zou toch eens bellen als ik jou was hoor, over die fsh, hoe hoog
die was. De hoogte zegt nl heel veel over hoe ver je staat in de menopauze....
Ik weet echt niet of ik nog eitjes ga hebben voor een 2e kindje. Denk het niet. Want zelfs tijdens een
zwangerschap gaan er elke maand rond de 850 eitjes verloren las ik laatst. Dus dat is dan nog eens
1.5 jaar (incl borstvoeding enzo) x 850 dus dan zullen ze wel een heel eind op zijn....
Maar ik zou het wel willen proberen en mijn man dus niet. Als ik maar al eens 1 kindje mocht krijgen
dan zou ik me er denk ik beter bij neer kunnen leggen.....

Het is bij mij al 4 mnd geleden dat ik een poging deed hoor, dus meer bloeden kan niet meer daarvan
zijn! Maar goed, wat het ook is, nu is het weer over! Jouw man is trouwens ook gesteriliseerd geweest
hè? Waren de zaadleiders bij hem ook terug dichtgegroeid door littekenweefsel, na de hersteloperatie?

Jammer dat je cryo mislukt is. Hoeveel cryo's had je nog? Dan hebben julllie toch elke keer wel veel
embryo's ? En goede kwaliteit? Ik hou elke keer maar 1 embryo over (behalve de laatste keer in Jette, 2)
en van mindere kwaliteit. Wel weinig fragmentatie maar ze delen heel traag. En waarschijnlijk stoppen
ze dus met delen zodra ze veilig warm bij mij zitten....

Ik zal je vertellen hoeveel eitjes ik telkens had. Niet veel dus:
1e keer: 8 eitjes, 4 bevrucht, 1 TP (1e keer mocht je maar 1 tp) van een 5 cellig op dag 3
2e keer: 2 eitjes, 1 bevrucht, 1 TP van een 5 cellig op dag 2
3e keer: 2 eitjes, 1 bevrucht, 1 TP van een 2 cellig op dag 2
4e keer: 2 eitjes, 1 bevrucht, 1 TP van een 2 cellig op dag 2
5e keer: 4 eitjes, 2 bevrucht, 2 TP van een 5 en 6 cellig op dag 3

Allemaal niet geweldig dus, behalve de laatste poging. En die was voor het eerst in Jette. De
anderen waren in Antwerpen/Leuven.

Kiki hoe oud is jouw man? Hey keigoed nieuws hè, van je fsh!!! Super!!! Ben zo blijvoor je!!
En nu nog een paar leuke eitjes en mooie bevruchtingen (over cryo's zullen we maar niet spreken ;) )
en dan een mooi kindje over 9 mnd!!! Ik volg je volgende maand hoor ;) !!!
Ben zooooo benieuwd naar je echo vrijdag!! Laat meteen iets weten hè!! Is dat nou weer op dag 10
die echo? O nee, toch dag 7 zie ik net. Waarom is dat? En stel dat er nog niks te zien is, ga je
dan een 2e echo op dag 10 vragen?

Bolleke ik ben het wel een beetje met je man eens dat je naar Camus moet luisteren, maar vind toch
ook dat je zelf nu ervaringsdeskundige genoeg bent, en jij kent je lichaam het beste en als jij
die kijkoperatie echt wilt dan moet je dat gewoon doen. Niet onnodig tijd verspillen. Is blijkbaar
niet zo'n grote operatie hoor. Zou ik toch doen. Het is toch ook niet normaal dat het nu zelfs
met KID niet lukt?? Maar niet meteen aan endometriose denken hoor. Misschien is er niks aan de hand
en bovendien kunnen ze dat met een echo volgens mij ook zien als het endometriose is.
Heb de Progy's gekregen hoor! Thanks!
Ik ben trouwens zaterdag naar Cirque du Soleil geweest! Mooi hè?! Wij hadden een VIP arrangement van
het werk van mijn mannetje. EErst lekker gegeten en toen de voorstelling! GEweldig!
Hoeveel kost zo'n donor dan? Dacht eigenlijk dat die maar EUR50 kregen voor hun kwakkie??
Trouwens, hebben ze jouw eileiders dan nog niet doorgespoten dan? Ik dacht dat ze dat voor de IUI
altijd deden, want als er geen eitje doorkan kan het ook niet bevrucht raken hè....

Zo, moet nu naar de bieb. Heb vandaag m'n sollicitatie-dagje. En boy, wat heb ik al gesollicieerd ;)
Lekker uitgeslapen vanochtend en een beetje in huis geprutst. En vanavond moet ik op babybezoek
bij een Zappy-meisje. Op een andere site waar ik vroeger vaak zat, hebben we een heel leuk groepje
en af en toe spreken we af in een café om bij te babbelen. Heel gezellig, behalve dat ik eigenlijk
zo goed als de enige ben die nog niet zwanger is (van de "oude garde" dan toch) of inmiddels een kind heeft....
Voel me ook wel een beetje verplicht om op babybezoek te gaan, maar vind dat zo moeilijk...hebben
jullie daar geen moeite mee?

doei meissies,
kus, Ilse

Mie

Berichtdoor Mie » 11 dec 2007, 15:21

Toch nog een voordeel voor ons he meisjes: we moeten dat schoon ondergoed van de beginpagina niet dragen :-) (tis een groene lach hoor)

Ik ga nog wel wachten tot volgende week maandag om mijn FSH te dragen. Coralie is trouwens mijn councelor. Maar ik heb de indruk dat die nog groen achter haar oren is, dus ben ik contect dat ik direct bij Camus mag gaan. Nu, ik denk dat die waarden echt wel hoog staan, omdat hij vorige keer zei dat 9 eicellen héél goed was voor die waardes. Maw, ik zal dus toch al vrij ver staan in mijn pre-menopauze-proces. Joengens toch.. Ik ben zoooo bang voor volgende week. Maar ook voor de poging in maart. Voorlopig had ik inderdaad altijd wel goede eitjes (qua kwaliteit), maar de hoeveelheid was nu ook niet je dat. Eerst 4 en dan 9. Jij hebt er ook ooit 8 gehad he Ilse, dus ik kan er volgende keer misschien ook maar 2 meer hebben. Nu heb ik nog 2 cryo's. Het moet al lukken dat die allebei goed ontdooien. Ik hou eerder rekening met geen TP, maar je weet nooit.

Kiki, keigoed zeg! Betekent dat dan ook dat je nu meer eicellen zal hebben?

Mijn man heeft idd ook een hersteloperatie gehad. Hij had geen littekenweefsel. De hoeveelheid is ook heel goed nu, ongeveer 50 miljoen. Maar het probleem zit em in de antistoffen. De staartjes van de zaadjes plakken aan elkaar, zodat die moeilijker een eicel kunnen binnen dringen. Enfin, het kan, maar het kan langer duren. En tijd, dat hebben we nu net niet he..
Dat is natuurlijk moeilijk he, als jij en je man anders tegen die kinderwens aankijken. Ik vind dat hij toch zeker moet blijven gaan voor dat eerste kind. Mijn man ziet 2 ook ni meer zitten denk ik hoor. En tja, hij zal wel gelijk krijgen.. Mja, jouw man zijn kinderwens is voldaan he. Ma ik vind dat hij toch rekening moet houden nu met de jouwe hoor.

Mie

Bolleke

Berichtdoor Bolleke » 11 dec 2007, 18:59

Hej leejdies,

Maaaaaa Annickske toch, kom hier, dat ik u in m'n armkes pak...
Ik ken dat hoor, ik denk elke vrouw.
En het is op dat moment echt hatelijk hé !
De moed niet laten zakken hé, en hopelijk had hij der vandaag wél zin in ;-)

Kiki wou zeg...
Wat een goei nieuws zeg !
Zou dat door't feit komen dat je zo relax zijt teruggekomen van Jamaica ??
Yeah man, niet slecht hé ???
Hopen maar op een ferme lading eitjes.

Tja, lieeftijdsverschillen, daar heb ik nu geen probleem mee (man is 36), wel denken we der ook wel aan dat de tijd dringt !
Nu ja, of de man 36 of 46 zou zijn, zijn zaad kunnen we toch niet gebruiken.
Maar we denken der wel aan zenne.
Daarom dat we in januari al starten met een adoptiecursus.
We willen der niet té lang meer mee wachten.
Als ik nu nog 3 jaar probeer, en dan nog eens 3 à 4 jaar wachten op een adoptiekindje... + 35... das ook al 42 hé.
We waren er zelfs eerst over aan't denken om ineens 2 kindjes te adopteren, maar daar zijn we feitelijk vrij snel van afgestapt.
Hopelijk lukt het wel eens hé.
Ilse, de kansen met donor zijn ergens hoger, ergens niet hoger, omdat het een gedeelte van de kwaliteit van't zaad verliest doordat het in de vriezer heeft gezeten hé.
'k heb momenten gehad dat ik gewoon elke voorbijganger bij zijne gillet zou scharen, en zou vragen of ik een kwakske van hem kon krijgen...
Erg gefrustreerd hé ??
Het is ook wel vrij duur.
Vorgie week (of was't al de week daarvoor), zat er een rekening van hmhm 599¿ in de bus, voor de donor, de labokosten, en nog wat rommel.
'k verschoot er toch van zenne.
Als we elke maand zo'n rekening gaan krijgen, zal't rap mogen lukken van mij zenne.
Betaalt ge een ICSI feitelijk veel in Jette ?
De afspraken bij den dokter zijn anders wél goedkoop, vind ik toch...

Mie, geloof me, zo dramatisch zal't niet zijn met je eitjes zenne.
Anders zou Camus je dat echt echt echt wel duidelijk gemaakt hebben.
Toen hij dat zei dat je voorraad aan't minderen is, heb je hem dan feitelijk iets gevraagd of gezegd ? Want het kon mss zijn dat hij dacht dat ze je dat in LIFE al gezegd hadden, mss daarom dat hij niet direct uitgebreid erover begon te praten ?
Al een chance dat maandag niet meer zo ver weg is hé.
Stel je voor dat je nog 6 weken had moeten wachten...
't zal er zijn voor je't weet.

Allé, 'k ga eens met den hond een blokske doen !
Hou jullie goed, en Annick, komaan hé, moed niet opgeven !!!!

Groetjes,

Kiki

Berichtdoor Kiki » 13 dec 2007, 15:49

Ilse, waarom ik echo heb op dag7? Vorige poging was de eerste echo op dag10 en toen was mijn follieke al 16-17mm (denk ik). Dus hadden ze ook de kans niet meer om de medicatie aan te passen, op te drijven, ...
Dus daarom nu terug op dag 7.
Hopelijk zit er toch eentje hé. Please please please.

Je vroeg me hoe oud mijn man is? Eén jaartje ouder, 36 dus. In feb. wordt hij er 37.

Mie, of ik nu meer eicelletjes ga hebben? Geen idee. Maar eerlijk gezegd denk ik het niet hoor. Kheb bij de eerste echo als eens 3 folliekes gehad, maar tegen pu bleef er maar eentje meer over. Dus waarom zou het nu anders zijn?
Stiekem blijf ik wel hopen hoor. Maar goed, dat is voor morgen.

Ik hou jullie op de hoogte hoor, maar weet wel niet wanneer dat zal zijn. Want morgen heb ik een dagje verlof en na de echo gaan we gezellig shoppen. Joepie !!!!

Bolleke, jij vroeg iets over de kostprijs van icsi in jette hé. Wij betalen per poging toch iets van een 500 - 600 ¿. Maar ja, die Orgalutran is zo'n duur spul hé : 40¿ per spuitje.

Annick, ben je al wat over je dipje heen?
Alle plooien terug glad gestreken?

Dikke knuf van een Kiki die wat zenuwachtig is voor morgen.

Bolleke

Berichtdoor Bolleke » 14 dec 2007, 04:54

Kiki : veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel succes vandaag hé !!!
'k ga op't werk niet veel meer doen ('t is de voorlaatste), dus die duimen steken omhoog zenne !
En amuseer je met het shoppen !!
Volgens mij ga je een spetterend weekend tegemoet !

Groetjes,
Bol

ilse

Berichtdoor ilse » 14 dec 2007, 12:37

Goh Kiki ik ben eigenlijk net zo zenuwachtig als jij.......pff wat spannend altijd weer.....Heeeeeeeeeeeel veel succes en sterkte hè meid!!
Laat snel iets weten!!!!!!!!!!!!

dikke kus Ilse

Kiki

Berichtdoor Kiki » 14 dec 2007, 16:21

Hier ben ik dan!

De echo is heel goed verlopen deze ochtend. Er waren 3 follikeltjes te zien !!!!!
Tja de grootte was nogal verschillend : 14 - 10 -7 mm. Dus tzal nu wel weer een afvallingsrace worden hé. Bmsv was nog heel dun : 2.3mm. dus daar moet nog wat bijkomen hé !!!!!
Maar goed : vanaf vanavond starten we met Menopur. Volgende echo : maandag 8.45u.

Het shoppen was hééél leuk. Veeeeeeeel te veel geld uitgegeven, maar goed, we hadden er gewoon zin in ;)

Geniet van jullie weekend.

Dikke knuf, Kiki

Bolleke

Berichtdoor Bolleke » 14 dec 2007, 18:32

Amai Kiki,

Dat ziet er niet slecht uit hé !!!
Dan hebben die goede FSH waardes er toch iets mee te maken ?!
Echt goed zenne, en die menopur zal er wel voor zorgen dat d ekleintjes nog goed groeien, en dat je bmsv dikker wordt.
Moet je ook progy's gebruiken ?
Anders een goede tip van Ilse die ik ook heb gebruikt : steek ze vaginaal op, zoals die utro's !!
En je kan er wel meer dan 2 per dag nemen hoor.
Ik hoor het Camus nog zeggen : daar kan je nooit een overdosis van nemen...
Dat is zoals dieutro's, daar kan je ook geen overdosis van nemen.
Dus : doen zou ik zeggen.

Ach, zo eens goed shoppen...
Zalig hé !
Ik kan er ook zoooooooo van genieten hé, ge zult u nu wel heel goed voelen hé !
Zeg, mss heeft die ene dat gependeld heeft dan toch gelijk ?!
Ik hoop het allesinds.

Hier alles ok, wachten op de echo van donderdag.
'k verwacht er niet teveel van, dan kan het alleen maar meevallen hé.

fijn weekend nog iedereen !

Bolleke

Kiki

Berichtdoor Kiki » 15 dec 2007, 19:24

Bolleke en Ilse, ik heb nog een vraagje ivm de Progynova.
Hebben jullie er van 1mg of 2mg? Want ik heb er van 2mg. Dus ik neem ook 4mg/dag. Als jullie er 4 van 2mg mogen nemen, dan doe ik dat ook nog. Maar indien jullie er maar 4 x 1mg, denk ik dat ik me toch ook best aan de opgegeven dosis hou, niet?
Steken jullie ze allemaal vaginaal op. Of doe je de helft oraal en de andere helft vaginaal?
Ik ga vanavond zeker en vast al eentje (van 2mg dus) vaginaal opsteken. We moeten alles doen om dat bmsv dikker te maken hé ;)

Dikke kus voor jullie allemaal, Kiki

Terug naar “Vruchtbaarheid”