wie begint binnen 2 wk met clomid/februari

Sofie

RE: wie begint binnen 2 wk met clomid/februari

Berichtdoor Sofie » 04 nov 2007, 09:23

Hey,
Nele ik ben blij nog eens iets van je te lezen!! Je hoeft niet bang te zijn voor de bevalling, je zal wel zien, als het voorbij is ga je onmiddellijk zeggen, wanneer zorgen we voor een broertje of een zusje?? Hih, Cin ik begrijp wat je bedoelt met "ik wil nu mama worden", volhouden hé, wij komen eraan! Vrijdag fm gehad en 2.2mm, dus een goede follikel. Vrijdagmiddag Pregnyl moeten zetten( ik heb het deze keer zelf gedaan ), je had me moeten bezig zien, eerst durfde ik niet in mijn buik te prikken, na een kwartiertje zeuren aan mijn ventje of hij ze wou zetten, heb ik het dan toch maar gedaan, en het viel eigenlijk best mee, ik zou het de volgende keer terug zelf doen, omdat ik mijn eisprong dus dit weekend heb, stelde de Gyn. voor om het nog eens op de natuurlijke manier te proberen, ik denk dat die geen zin had om te komen werken voor mij. Vrijdag en zaterdagavond moeten klussen, allé we zitten vanaf nu terug in onze afwachtperiode, weer heel spannend, eigenlijk zoals altijd, mijn ventje is super meelevend, hij zei gisteren: "dat we maar gauw eens geluk mogen hebben, want nu ist eigenlijk al heel lang!" Lief hé!! Hij ziet het zitten hoor, en hij helpt me ook enorm met doorzetten want als het aan mij lag was ik misschien al terug gestopt met de behandeling, vorige maand heb ik twee dozen Clomid op, ik vind het al erg dat één doos niet genoeg was, maar ja... Gisteren vrienden op bezoek gehad en vandaag huisje terug op orde zetten, met zo'n miezig weertje weet ik eigenlijk niet echt wat te doen, binnenkort gaan we eens gaan kijken naar de Dino's, maar omdat het museum nog maar pas is geopend, is het nog te druk heb ik gehoord, dus nog een paar weekjes wachten, weet je al wat je gaat doen met de Feestdagen? Ik denk van me daar nu wat op te focussen, dan gaat de tijd sneller.. Ik ben er mee weg! Nog een fijne dag, Greets Soofje x

cin

Berichtdoor cin » 05 nov 2007, 06:35

Hoi dames,

Verlengde weekend is gepasseerd, bweeehhh terug aan de slag !!
Soofje, spannend hé die 2 weken nu en vooral dat wachten maar langs de andere kant is elke dag dichterbij meer motiverend. Ik ga heel hard voor je duimen meid !!!Het hardste dat ik kan !!Lief van je ventje,soms denk ik dat zij ook zo afzien omdat ze ons niet kunnen helpen.

Met mij op het gemak....bloedverlies is terug gestabiliseerd maar telkens we betrekking hebben komt het toch terug hoor dus ik ga dat donderdag even vragen aan gyn.
Ik voel me wel nog slappekes maar heb ook kopvalling dus dat zal daar wel aan liggen, zaterdag moest ik echt in de zetel kruipen 's middags en dan is niet van mijn gewoonte maar we moesten 's avonds gaan eten en wou dat weer niet afzeggen zoals concert op dinsdag. Het was een heerlijke wildmenu !!!Jamjam, elke keer we nu uitgaan met vrienden heb ik schrik dat de vriendin gaat zeggen dat ze een kindje verwachten. Pas op ik zou het hun van harte gunnen hoor maar ik geef toe dat het diep in mij wel zou branden.
Gisteren op bezoek bij vriendin in oostende, die gaf kinderbedje mee van haar kleine en wij maar zeggen dat we nog even gingen wachten. Huh huh!!
Maar het gaat wel hoor, ik zet me er stillaan boven.
Ik ben nu ook zo bezig met die gedachte voor het werk...
Zou ik veranderen ja/nee ?? Nele ik bewonder echt jouw aanpak toen ! Echt karakter !! Dat heb ik niet zo in me..
Enerzijds zou het me goed doen maar anderzijds is die extra stress misschien ook niet goe maar de afleiding misschien wel. Ik werk in een labo dus zowieso zal ik dan meteen een andere functie moeten krijgen hé en dat maakt het moeilijk.
Ik voel me dan zo een trien want ik koos deze job voor het vaste contract en niet voor de inhoud en daar heb ik nu spijt van maar goed toen stonden we voor een lening en liep mijn contract op ander labo af en ze hadden niet meteen een nieuw project voor handen dus ik moest iets doen.
Ambetant zulle !!!

Genoeg met zagen nu !!

Die dino's lijken me inderdaad wel tof om te doen...de eerste drukte zal idd nu wel geweest zijn in de vakantie ! Kerst zal er zo zijn en ik hoop dat je dan een heel mooi cadeautje krijgt maar dat krijg je misschien al van de Sint !

Shirl en Jody, alles in orde ?
Wanneer volgende controle ?

CIN

jody

Berichtdoor jody » 05 nov 2007, 12:49

hoi hoi

nele wat goed weer van je te lezen. hoe gaat het met je?ik ben vandaag 20.3wk en alles is goed. afgelopen vrijdag controle gehad en alles zat nog dicht gelukkig.ivm het bandje dat bij mij geplaatst is.(cerclage)

cin wanneer ga je weer aan de billy?of wanneer mag je weer aan de billy? misschien heb je het al verteld maar heb ik eroverheen gelezen.

shirl hoest met jou. ook al een tijdje niets van je gehoord.

nele en shirl hoever zijn jullie nu?

xx jody

Sofie

Berichtdoor Sofie » 05 nov 2007, 14:20

Hallo Jody,Cin,Nele,Shirl en anderen,

Jody, gelukkig alles nog ok met jou, je bent nu al redelijk ver, om wat minder bang te zijn dat er iets gaat gebeuren hé, al een dikke buik?
Cin, ik denk dat dat nabloeden een beetje normaal is, na de geboorte van mijn kindje heb ik een jaar later mijn baarmoederhals laten toebranden, er zat daar ergens een scheurtje, na betrekking begon ik ook altijd te bloeden, niet veel maar toch genoeg. Ik denk dat je niet moet ongerust zijn, het kan te maken hebben met het terug op orde komen van je cyclus.
Met mij alles ok, bijna gedaan voor vandaag, kwam nog efkes piepen, ben mijn mailtjes aan het overlopen en ik kan het af en toe niet laten om te komen kijken hoe het met jullie gaat, ik denk dat ik nu aan dag 22 zit, ben eventjes de tel kwijt kzou es moeten kijken thuis op de kalender.
Verder niets gewaar, geklust op commando, vrijdagav, zaterdagav, zondagmorgen en zondagav, als die vissen nu dat ei niet vinden dan weet ik het ook niet meer hoor! Hihi, best dat we er ook eens mee kunnen lachen, ik ben benieuwd. Tot de volgende keer, daaaaaaaaag!
Greets Soofje xxx

cin

Berichtdoor cin » 05 nov 2007, 14:23

hoi dames,

Ons billy-verhaal is terug te vinden op

www.deverdwaaldeooievaar.be

Daar vind je het onder Heidi en haar pompje Bob...

Ik weet niet wanneer ik terug pompen zal, dond controle bij gyn en de dinsdag erop mag ik terug naar het centrum gaan....ik wil zo snel terug in een aftelfase zitten !!!

Blij dat alles prima verloopt bij jullie,

Knuffel,

Cin

shir

Berichtdoor shir » 05 nov 2007, 18:33

hallo iedereen

sorry da ik een tijdje niet hier was mo ik had problemen met pc
nu is hij weer prima
met mij is alles beter en beter aan het worden vandaag ben ik weken
ben bijna aan de helft hahaha
binnen twee weken zal ik weten wa het word
ben nu wel echt benieuwd aan het worden
en hoe gaat het met de rest van de meiden
ale ga jullie laten ga zoontje in bed doen want morgen weer school
en na nieuwjaar moet ons klein ventje al na een grotere klas
denk da het weer traantjes ga zijn want is dan weer een andere juf waar hij zich ga moeten aan wenen
nog een fijne avond en tot lees doei

cin

Berichtdoor cin » 06 nov 2007, 06:30

Hey dames,

Shirl, goed te horen dat alles prima gaat en dat je bijna aan de helft zit.Jeezes dat gaat toch allemaal snel....goh...wat denk je dat het gaat worden ?
Ben je nu al bijgekomen ?
Je kleine prins groeit dus ook hé maar ik denk dat dat klein ukje in je buikje hem wel snel zal kunnen troosten. Dan wordt hij grote broer hé !!Lekker stoer.

Ik ben gisterenavond maar begonnen met mijn cv bij te werken, doe ik er iets mee ok , doe ik er niets mee ook ok maar dat ligt hij al klaar....zo heb ik toch het gevoel eraan te werken.

Ik weet niet wanneer Billy terug komt....donderdag ga ik terug om te kijken of currettage mooi genezen is en dan volgende dinsdag naar het centrum. Daar zal ik horen of billy kan terugkomen of we nog beter wachten . Ik hoop dat hij snel terug kan pompen hoor want nu heb ik niets om naar uit te kijken enzo en dat is vervelend.
Soofje, ik duim dat er nu een bevrucht eitje in je buikje zit op weg naar de baarmoeder voor een goede innesteling voor de komende 9 maanden.

Dikke knuffel,

Cin

jody

Berichtdoor jody » 06 nov 2007, 11:44

hoi dames

hier stuur ik jullie een paar foto,s van mijn buik.ditis voor mij ook voor het eerst dat ik zover ben gekomen. hopelijk blijft hij/zij voorlopig nog ff zitten.

xxx jody

Attachment : 20.3wk zwanger 006.jpg

Gast

Berichtdoor Gast » 06 nov 2007, 11:45

en nog 1

Attachment : 20.3wk zwanger 0061.jpg

Gast

Berichtdoor Gast » 06 nov 2007, 11:47

en de laatste.ps ik hoop niet dat jullie het vervelend vinden hoor?

xx

Attachment : 20.3wk zwanger 009.jpg

Gast

Berichtdoor Gast » 06 nov 2007, 11:49

oopsss de 2e foto was het zelfde . ff kijken of ik een andere heb.

xxx jody

Attachment : 20.3wk zwanger 004.jpg

Sofie

Berichtdoor Sofie » 07 nov 2007, 05:07

Hey Jody, en andere,

ja je buikje begint al goed te zien! Leuke foto, neem je er dan iedere maand? Om de evolutie van je buikje te zien, zo te zien zit je buikje goed naar voor, mooi gedaan!
Cin, alles ok met jou?
Met mij alles ok, alleen kan ik nog altijd niet goed slapen, draaien en keren, nog altijd wat van die zweetaanvalletjes, en vanmorgen, lichtjes pijn in mijn buikje. Nu mag ik weer niet te veel gaan denken, ik denk dat het is omdat mijn lichaam zich klaarmaakt voor mijn mndstn volgende week..
Ik ben er mee weg, ga de douche in si,
Daaaaaaaag xxx

cin

Berichtdoor cin » 07 nov 2007, 06:36

Hoi dames,

Soofje, fris gewassen ?
Niet denken aan je maandstonden want je kan dat gevoel ook hebben bij een zwangerschap, die gevoelens zijn dezelfde...dus volhouden met die positieve gedachten !!! Wanneer mag je testen ?
Hoe voelen je borsten aan ?

Jody, een heel mooi buikje heb je...wel snoezig eigenlijk...ook te weten dat er daar nu eentje in zit te bewegen. Voel je al movement ?
Goh als ik jouw buikje zo zie dan krijg ik het helemaal warm vanbinnen. Ik wou dat mijn buikje (en soofje haar buikje) binnen enkele maanden er ook zo uitziet.Dan is jouw spruit er al uit !
Dat is momenteel mijn droom....

Gisteren weer de volle lading gekregen van mijn collega. Ze vind dat ik haar bedrieg...????zijn we getrouwd dan ???Ze vind dat ik teveel andere zaken op mijn nek neem en daardoor ons werk verwaarloos want helemaal niet waar is. Ik doe gewoon zoveel mogelijk maar als zij niet meewerkt en slecht 5 uurtjes werkt ja hallo dan moet ik mij daar toch niet aan aanpassen. Ze turnt ook samen met een vriendin van mij (remember, diegene die steeds stoeft over haar werk en huis) en hadden een onderonsje over mij. Ik was toch zo veranderd en ze vroegen zich af hoe dan kwam. Ik vind het erg dat ik zelf privé niet meer op mijn gemak ben...
Gisterenavond stuurde ze wel nog een sms-je met sorry en dat ze echt energie wil steken in mijn als vriendin want ik ben het de moeite waard. Mijn man zegt haar niet te vertrouwen en gewoon te doen wat ik moet doen. Maar goed ik kan haar nu toch ook zomaar niet links laten liggen. Jeezes, ben ik dan zo een moeilijk mens ???

Morgen mag ik op controle bij gyn, eindelijk nog eens nieuws van het front !

Groetjes en tot gauw,

Cin

jody

Berichtdoor jody » 07 nov 2007, 13:48

weet je cin en soof ik dacht dat ik nooit zwanger zou worden.ten eerste omdat ik pcos heb en het zaad van mijn vriend was super slecht. dus ik zou voor icsi gaan. dat is het laatste wat ze zouden doen voor koppels die zwanger willen worden. toen nog een paar keer het zaad voor de zekerheid laten testen en het was goed. ik kon het niet geloven zeg!! hoe kon dat nou. het schijnt dat mijn vriend een pil slikte waar een soort hormoon in zat waardoor het zaad bijna allemaal dood ging. pffff... gelukkig kon ik met clomid beginnen. en ik focuste me alleen maar op een eisprong. en ik was zooooo super blij dat ik een ei had gemaakt dat ik totaal niet stil stond bij een zwangerschap. tja je hoort weleens dat vrouwen clomid resistand zijn. en ik bleek gewoon zwanger. dat kon gewoon niet waar zijn. na al die moeite is het achteraf gewoon heel snel gegaan. ik had nooit durven dromen dat ik ook een zwanger buikje zou mogen krijgen. helaas is het vorig jaar niet helemaal goed gegaan en ik zou een moord doen om jeremiah* terug te krijgen. daarom ben ik ook heel erg blij dat het dit keer weer in 1 keer raak was. maar ja we zijn er nog niet he? nog 5 weekjes dan is het grootste gevaar voor mij voorbij. en daarom wil ik zeggen dat jullie droom echt sneller uit zal komen dan jullie zelf denken. kijk maar naar mij. kijk cin die toch ook zwanger is geworden maar helaas een mk. maar je ziet wel dat het kan toch? alleen zijn jullie bang voor wat hoe en wanneer het zal gebeuren. dat had ik ook heel erg. en toch is het heel snel gegaan moet ik zeggen. en ik weet zeker dat jullie binnenkort ook kunnen zeggen, wat is het snel gegaan!

xx jody

cin

Berichtdoor cin » 08 nov 2007, 06:28

hey jody,

Bedankt voor je opbeurende berichtje en ik hoop dat je snel uit je gevarenzone bent maar alles verloopt prima voor jou tot nu toen dus blijf daaraan denken en je zal een schat van een beebje ter wereld brengen.
Ik weet wel dat het ooit zal komen maar die "ooit" lijkt heel ver en ook al lijkt alles achteraf snel te zijn gegaan toch sta je elke dag op met die gedachte...elke dag droom je van een kindje en vraag je je vanalles af...
Ik mag straks naar gyn, enerzijds content dat ik terug iets van het front hoor anderzijds de schrik en de confrontatie.
Tja wanneer, als ze zeggen binnen enkele maanden dan is die niet veel in een mensenleven I know maar voor mij lijkt dat heel lang...
Maar toch ga me optrekken aan jouw standpunt !!!De aanhouder wint !
Soofje hoe gaat het met jou, alles kenmerkjes of speciale gevoelens ?

Dikke knuffel,

Cin

Sofie

Berichtdoor Sofie » 08 nov 2007, 07:16

Hey,
Jody door dit van je te lezen heb ik al een beetje meer hoop, ik hoop ook voor jou dat we snel 5 weken verder zijn, dat je wat meer op je gemak bent!! Ik hun het jou van harte, je hebt ook al veel meegemaakt hé!
Cin, niets van speciale gevoelens, ik denk eerlijk gezegd dat het noppes zal zijn, ik wacht al af tot mijn mndstn, zoals Jody hoopte ik eigenlijk ook enkel maar op een goed eitje, tis raar, ter bescherming van mijn gevoelens, denk ik waarschijnlijk op die manier. Kweet niet, we zullen zien, mijn man ziet het meer zitten dan ik, hij vroeg ook al voel je al iets? Maar ik voel echt niets!! Nu ja mocht het zo zijn, dan zou ik eigenlijk nog maar een dag of 4 zwanger zijn, dus het is waarschijnlijk logisch dat ik niet veel voel, dit komt pas na een paar weken zeker, ik weet dat niet meer van de vorige keer, als je zwanger bent moet je die gewaarwordingen netjes noteren, dan is het achteraf leuk op er eens op terug te komen, mijn volgende zwangerschap hou ik een agenda bij! Een soort dagboek, vind ik wel leuk, jij? Nog een prettige dag iedereen, hou de moed erin, het is trouwens bijna weekend, joepie!!! Morgen een etentje bij vrienden, zaterdag, wasje en strijkje, huisje kuisen, zondag rustdag, denk ik..
Groetjes Soofje xx

Sofie

Berichtdoor Sofie » 09 nov 2007, 10:45

Hoi allemaal,

ik wens jullie een leuk weekend, bij mij niets speciaals, ook nog niets te merken, normaal moet ik volgende zondag of de maandag mijn mndstn krijgen, allé we tellen al af. Hoe gaat het met jou Cin?
Groetjes Soofje xx

cin

Berichtdoor cin » 09 nov 2007, 12:13

hey dames,

Sofie, hebben we het dan over komende zondag of de week erna (18/11?)In ieder geval moet je erin blijven geloven...ook al bescherm je jezelf tegen de teleurstelling toch moet er iets binnen in zitten dat erin gelooft. Je hebt evenveel kans op een ja dan een neen !!!
Geniet van je etentje vanavond en van je zondagse rust.

Bij mij alles terug in orde, de baarmoederhals is gesloten en terug de normale grootte aangenomen. Ik moet aanstaande dinsdag terug naar vruchtbaarheidscentrum voor verdere afspraken. Ik maak mezelf geen illusies dat het allemaal terug snel zal gaan, ik hoop tegen pasen...al lijkt dit nog zo lang !!!!

Morgen komt metekindje bij ons want de mama en de papa moeten weg.Ga nu pannenkoekenslag doen ! Zondag met mijn mama naar de stoffenbeurs want die heeft een nieuwe naaimachine en daarmee kan ze ongelooflijke dingen doen. De kledij kan zo uit een winkel komen en als je dan je perfecte stofje kan kiezen met het perfecte patroontje dat is dat leuk (en ook goedkoper).
' s avonds met z'n allen kaasschoteltje !

Maandag dan terug werken, bweeehhh....

Groetjes,

Cin

jody

Berichtdoor jody » 09 nov 2007, 17:54

cin toevallig , hahaha ik heb net ook m,n pannekoekenslag gedaan. en na 1 pannekoek zat ik al vol!!!! pffff...

maar wat goed dat je bmhals weer helemaal dicht zit. nu kan je snel weer beginnen. en ik denk dat je snel zwanger bent hoor.

xx

cin

Berichtdoor cin » 11 nov 2007, 10:32

Hoi lieve jody,

Ik hoop dat je gedachten mogen uitkomen en ik snel terug een beebje in mijn buikie mag hebben.
Dinsdag hoop ik meer te weten en ik misschien (maar dat is zeer euforisch) kan ik met kerst al een eerste mogelijke test hebben.

Ik heb er 3 verorberd maar het waren wel dikke !!Mijn man had ze gebakken en die heeft ze liever dik!!!

Pokkenweer hé vandaag....bweehhh...ik loop ambetant, kan je dat.Geen reden om vies te lopen maar toch wil je kwaad op iemand zijn...ocharme mijn ventje!

Nog een leuke zondag meiden,

Cin

PS. Soofje alles nog ok daar beneden ?

Sofie

Berichtdoor Sofie » 12 nov 2007, 08:27

Hallo, ja hoor alles ok met mij. Nog altijd een beetje menstruatie gevoel, maar het is in momentjes, we zullen zien hé, is het niet in het begin dat je dan wat meer slijmverlies heb, daar merk ik momenteel niet veel van, volgens mijn gevoel is het eerder aan het veranderen van uitzicht( je weet wel) naar mijn maandstonden toe. Kben weer negatief hé, we zullen wel zien. Aanstaande zondag zou ik mijn mndstn moeten krijgen, dan is het precies 2 weken en 2de dag na mijn Pregnylspuitje.
Gisteren heb ik wat werkjes ingehaald, strijkjes, den boven was ook weer eens hoognodig, lakens ververst,... Ja het is echt een weertje om mottig van te lopen, hih, je bent niet alleen. Mijn ventje heeft gekeken naar de tennis, gisterenvoormiddag wat gaan helpen bij mijn schoonouders, ze zijn aan het verbouwen en ze konden wel wat poetshulp gebruiken, je kon niet meer zien door de vensters. Nog een fijne dag en tot later, daaaag
Groetjes Soofje x

cin

Berichtdoor cin » 13 nov 2007, 06:42

Hoi Soofje en co,

Yeppie in het begin heb je meer slijmverlies, had ik ook en feit dat het koffie-melkbruin wordt kan hoor. Dat hoorde ik al van andere meiden hier.
Zolang je geen bloeding hebt ben je in de running en dat menstruatiegevoel had ik ook maar goed vergelijk je niet met mij hé....ieder lichaam is anders. Maar probeer er ook in te geloven ! Je kans op "ja" is er ook hé ! En ik duim voor een duidelijke JA !
Heb dit weekend ook lakentjes gewassen....dat doe ik nog wel graag maar boven kuisen niet want nu wordt het daar ook kouder enzo...
Lief dat je je schoonouders helpt met poetsen.
Geen haar dat eraan denkt om mijn schoonma te helpen, mijn schoonpa doet daar alles en hem zou ik nog helpen maar haar niet hoor !
Na de curretage heeft ze zelf niets gevraagd om ze iets kon doen...dat heeft me diep getroffen samen met sommige opmerkingen.

Vanavond terug controle bij gyn. Spannend....enerzijds blij dat ik terug een doel zal hebben maar ook schrik voor wat allemaal komen zal. Terug die teleurstellingen enzo...maar goed er zit niets anders op hé ! We moeten doorgaan !

Shirl, hoe gaat het nog met jou ?
Jody, alles nog kids ?

Toedeloe,

cin

shir

Berichtdoor shir » 13 nov 2007, 10:39

hallo meiden

hier ben ik nog eens
gisteren na gyne geweest da da ik wa bloed verlies had
en het kindje voelde ik ook niet bewegen dus ben ik drek geweest na gyne
toen ze keek op de echo zag ze het kindje niet bewegen ik was al bang
maar gelukkig klopte het hartje nog en plots begon ons klein jongentje of meisje te bewegen ik kon beginen huilen van blijdschap
maar ze wilden kijken wa het ging worden maar die wilde zijn beentjes niet open doen dus laat ze mama en papa nog wa wachten vol spaning volgende week maandag mag ik terug wie weet gaan ze het dan ook zien
ik had ook in het begin van zwangerschap wat slijmverlies en had ook het gevoel da die duivels gingen komen en was toch zwanger dus wie weet
ik hoop het voor jou da het mag gelukt zijn soffie
en voor jou cin hooop ik da je goed nieuws krijgt deze avond en da je vlug mag opnieuw zwanger zijn
jody hoe ver ben jij nu juist en wweten jullie al wa het gaat worden
ik hou het nie geheim voor familie wa het gaat worden
als ik weet wa het word dan zal ik het niet meer geheim houden dak zwanger ben
maar kan het niet meer verstoppen wantbuik is heel dik geworden dan doe ik wijde truis aan maar soms vragen vrienden ben je zwanger
dan zeg ik nee ik moet veel hormonen pakken om zwanger tegraken en daarmee da ik wa dik ben geworden
gisteren had zoontje zijn fotos mee van school echte mooie foto was weer drek verkocht om de fotos te kopen ale ga jullie laten ga mijn afwas doen ik hoor jullie nog wel
en nog veel suc6 verder

shirr

Berichtdoor shirr » 13 nov 2007, 10:48

hierbij de foto van mijn kleine sprot

Attachment : foto van school.jpg

cin

Berichtdoor cin » 13 nov 2007, 11:59

hey Shirl,

Flink kereltje...ik had mij hem nog niet zo groot voorgesteld. Hoe oud is hij nu ?
Mooie jongen !!!

groetjes,

Cin

Terug naar “Vruchtbaarheid”