wie begint binnen 2 wk met clomid/februari

jody

wie begint binnen 2 wk met clomid/februari

Berichtdoor jody » 29 jan 2007, 15:57

hoi dames

morgen ga ik naar het zh en dan mag ik eindelijk weer met clomid beginnen. wie begint nog meer rond deze tijd. zou het leuk vinden om met anderen deze procedure te volgen.

xxx jody

n

RE: wie begint binnen 2 wk met clomid/februari

Berichtdoor n » 31 jan 2007, 10:01

hey Jody,

ik ben vorige week naar de gyn geweest en die zei me dat ik ook met clomid moet beginnen. maar eerst wilde ze mijn bloed en sperma van mijn man onderzoeken. Dat laatste ga ik morgen binnenbrengen en dan weten we volgende week het resultaat. hopelijk is er bij hem niks aan de hand. in dat geval mocht ik beginnen met clomid. maar ik lees hier precies dat iedereen dat neemt tijdens of juist na haar maandstonden, maar die heb ik al sinds begin oktober niet meer gehad... moet ik blijven wachten of mag je zomaar met die clomid beginnen???

groetjes
N

jody

Berichtdoor jody » 31 jan 2007, 12:55

hoi n

ik ben gisteren ongi geworden dus op de 5e cyclus dag mag ik beginnen met clomid en dat is as zaterdag. ik moet clomid slikken op dag 5 t/m 9 en dan als het goed is rond dag 14 moet je je eisprong krijgen . als dat niet het geval is verdubbelen ze de clomid in de volgende ronde.

als je mag beginnen met clomid en je bent nog niet ongi dan gaan ze je waarschijnlijk een medicijn geven dat een bloeding opwekt. bij mij was dat prinolut. die moest ik 10 dagen slikken en een paar dagen later kreeg ik de bloeding. dat zal bij jou ook wel het geval zijn.

wat is de reden dat jij clomid moet slikken? ik heb zelf pcos waardoor mijn ongi door de war is.

x jody

N

Berichtdoor N » 31 jan 2007, 13:32

hoi Jody,

ik had het dus bij het rechte eind. ja dan zal ik moeten afwachten. het gekke is dat ik van man mijn gyne al een voorschrift voor clomid heb gekregen maar niks anders, dus geen maandstondenopwekkers of zo..... vind ik toch wel gek dan.

ze heeft bij mij enkel gezegd dat ik heel veel kleine follikels heb, zonder dat er 1-tje groter wordt. ik heb dan thuis nog veel opgezocht en ik kan wel concluderen dat ik ook PCOS heb. maar ik ben nu dus niet meer erg tevreden over die gyne, ze had toch meer uitleg kunnen geven??? ik heb nu al 4 maanden geen maandstonden meer gehad.. het zou wel toevallig zijn als ze nu juist gaan komen.... en ondertussen moet ik maar wachten en nuttige tijd verspillen.... pfffffff

groetjes
N

Lien

Berichtdoor Lien » 31 jan 2007, 14:03

Hallo

Ik moet nu 10 dagen de pil nemen om een bloeding op te wekken, nog 4 te gaan. Daarna moet ik op dag 3 beginnen met clomid, 100mg. (50mg werkte niet). Ik hoop dat ik een eisprong heb en dat ik niet te veel clomid-kuren moet nemen om zwanger te worden. Echt happy word ik er niet van :-).

Ik hoop dat het vlug mijn beurt is om zwanger te zijn. Mijn grootste angst is om geen kinderen te kunnen krijgen.

jody

Berichtdoor jody » 31 jan 2007, 14:58

hoi n en lien

n zodra je weet dat je met clomid mag beginnen als het zaad ok is van je man en je ongi is nog niet gekomen ,dan denk ik wel dat ze je medicatie gaan geven om je ongi op te wekken. het steld echt niet veel voor hoor. het gaat zeker wel goed komen , sneller dan je denkt.

lien ik ben gisteren uit mezelf ongi geworden dus op dag 5 begin ik met clomid. tja het ene ziekenhuis zegt dat 3 en het ander dag 5. in principe maakt het niet uit. ik ben eerder aan de clomid geweest. 2x 50 mg waar ik geen ei van kreeg.en de 3e kuur 100mg waar ik een ei van kreeg en ik was ook gelijk zwanger. helaas ben ik me kleintje verloren door een vroeggeboorte. het is nu 6 mnd geleden dat het is gebeurt vandaar dat ik nu weer wil beginnen. maar het kan snelller gaan dan je denkt, kijk maar naar mij . de eerste eisprong was gelijk raak. voor mijn eerste zwangerschap werd ik maar 1 keer in de 2 a 5 mnd ongi. en na de bevalling word ik het 1 keer in de 1 a 2mnd. dus wel een hele verbetering. en nu maar ff afwachten wat de clomid 50 mg doet met me.

xxxxx jody

N

Berichtdoor N » 01 feb 2007, 07:13

welkom erbij Lien

Jody, amai wat heb jij al meegemaakt!! Hopelijk gaat het vanaf nu beter. en ben je ook vlug terug zwanger! laten we samen duimen

ik heb gisteren met mijn man besloten om naar een ander ziekenhuis te gaan. Ik vind echt dat mijn gyne onvoldoende uitleg heeft gegeven. ik heb wel pas over een maand een afspraak. maar misschien krijg ik ondertussen wel mijn maandstonden dan kan ik wel al beginnen met de clomid.
we hebben ook beslist dat we tot IUI willen gaan maar dat we over IVF nog eens heel hard moeten nadenken als dat zou moeten. als de rest niet lukt!! maar laten we het niet te negatief bekijen en hopen!!

liefs
N

Lien

Berichtdoor Lien » 01 feb 2007, 07:34

Ik heb ook getwijfeld om naar een fertiliteitsarts te gaan. In oktober 2006 ben ik naar mijn gyn gegaan. Hij schreef mij direct 6 maanden clomid voor. De 21ste dag moest ik mijn bloed gaan laten controleren. En als ik dan nog niet zwanger was moest ik maar terug komen. Ik probeerde het dan en voelde me helemaal verloren. Bij 50mg had ik geen eisprong, bij 100mg wel. Maar ik wou meer opvolging dus maakte een afspraak bij een fertiliteitsarts. Hij wou het sperma van mijn vriend ook controleren. Maar dat vonden we nogal vlug. Ik heb nog nooit een eisprong gehad (op één keer na). Het sperma van mijn vriend kreeg nog geen kans om zich te bewijzen :-). Dus nu hebben we besloten om terug 6 maanden clomid te nemen en dat af te wachten. Ben ik dan nog niet zwanger gaan we terug naar die fertiliteitsarts. Ik heb mij voorgenomen om rustig te blijven. Of dat gaat lukken weet ik niet. De vorige clomdi-kuren was ik niet aangenaam om mee samen te leven. Ik zou niet willen dat mijn relatie eronder zou gaan leiden.

Groetjes
Lien

cin

Berichtdoor cin » 01 feb 2007, 10:53

Hey,

Ik start vanavond ook met Clomid. Ik kreeg eerst ook Lutenyl om een bloeding op te wekken maar die is er nooit geweest.De gyn zegt me hier geen zorgen over te maken want die bloeding uit lokken is er om er voor te zorgen dat je zeker nog geen baarmoederslijmvlies gekweekt hebt voor eventuele innesteling van het eitje. Na een bloeding start je dan met een nieuwe aanmaak maar bij mij was er nog gewoon geen aanmaak dus kan ik nu gewoon starten met Clomid. Best spannend hé !!!Ik zou het inderdaad ook leuk vinden om samen met iemand het vervolg mee te maken...dus ik doe mee

jody

Berichtdoor jody » 01 feb 2007, 11:21

lien, het is denk ik wel goed dat je zeker nog een half jaartje doorgaat. je moet gewoon+/- rekenen op een jaar om zwanger te worden. misschien is het juist wel goed om het sperma van je man te laten onderzoeken. dan weet je misschien wat meer en ligt het aan hem en niet aan jou. (de kans is zeker wel klein dat het aan hem ligt). daarom zeg ik,verstand op nul en gewoon nog ff doorgaan met klussen hihi. xxx

n, je zei dat jullie hebben besloten om iui te gaan doen. naar mijn mening is het denk ik beter om het eerst gewoon te proberen want als het op de normale manier niet lukt kan je altijd overgaan op iui. dat is meestal ook hun werkt wijze, eerst gewoon dan iui en dan ivf. stel dat je nu begint met iui en het werkt niet lijkt het me sterk dat je dan weer gewoon mag gaan proberen. want als in hun ogen iui niet werkt zal het op de gewone weg ook niet werken en dan zullen ze denk ik gelijk over gaan op ivf en dat zou ik je graag willen besparen, dus als raad geef ik je, probeer het eerst gewoon meid!! je weet hoe ziekenhuizen zijn , hun wil is wet. en ik bedoel het goed. maar goed jij moet natuurlijk beslissen he? en ik weet ook niet hoe het werkt in belgie , want ik kom uit nederland.xxxx

cin welkom hier , wat spannend dat je nu ook gaat beginnen. is dit je eerste keer? ik begin zaterdag met me eerste pilletje.

xxxx jody

jody

Berichtdoor jody » 01 feb 2007, 11:26

lieve lien

ik hoop niet dat ik iets verkeerds heb gezegt over het berichtje hierboven. het enigste wat ik probeer te zeggen is , rek het zo lang mogelijk om ivf te voorkomen. dus als het verkeerd op je overgekomen is ,met deze,sorry sorry sorry.

xxx jody

jody

Berichtdoor jody » 01 feb 2007, 11:28

sorry lien ik bedoelde n over het iui.

xxx

Gast

Berichtdoor Gast » 01 feb 2007, 12:48

Hey Jody,

Ik ben inderdaad nieuw...ik heb al enkele berichtjes ingetikt maar nog geen echte response gekregen. Blij dat je reageerde want nu voel ik me er toch een beetje bij horen...en dat is leuker.
Ik ben Belgisch maar in woon in Nederland. Ik ga wel naar Belgie bij de gyn enzo...

Cindy

n

Berichtdoor n » 02 feb 2007, 08:30

hoi meiden,

jody: nee je moet er niet over inzitten wat je geschreven hebt hoor! je hebt helemaal gelijk. Maar ik heb het misschien wat ongelukkig neergeschreven, ik bedoelde eigenlijk dat we eerst clomid gaan proberen en als dat niet zou gaan iui, maar ivf niet. ik bedoelde dus dat we op lange termijn niet verder dan iui willen gaan. ik schreef dat omdat ik gelezen heb dat je tegen pcos 3 dingen kan doen: clomid, iui en ivf. en dat laatsten willen mijn man en ik niet!! Dus wij gaan de volgende maanden gewoon proberen met clomid.

cindy: welkom erbij. het is fijn om jouw ervaringen te lezen! Dus het kan zijn dat lutenyl niet werkt... mm dat wist ik niet!! ik dacht dat ze wilden dat je pas begint als je je maandstonden hebt omdat dan je baarmoeder schoon en fris aan een nieuwe ronde kan beginnen. maar dat is dus niet zo volgens jouw gyne. mijn gyne zei dat er maar een heel dunne slijmvlieslaag was in mijn baarmoeder, dus veel "rommel" kan er niet zijn lijkt mij!!

ik heb nu bij de fertiliteitskliniek pas een afspraak op 28/02, das nog wel even wachten he. maar ja op die maand zal het ook wel niet aankomen zeker???

groetjes

n

Berichtdoor n » 02 feb 2007, 08:33

nog vergeten te reageren op lien: ik denk ook dat het het beste is dat je man/vriend ook onderzocht wordt. in het slechtste geval zijn er geen zaadcellen te vinden. dan zoeu je je nu maar volproppe met hormonen terwijl dat toch niet helpt. clomid heeft ook bijwerkingen....

zo'n drama kan dat toch niet zijn voor hem om even zijn ding te doen??

liefs
N

Lien

Berichtdoor Lien » 02 feb 2007, 08:43

Ik weet dat het niet slecht zou zijn. Ik zou ook liever hebben dat mijn vriend zich zou laten testen...dat ik mij niet voor niets aan het volproppen ben met hormonen. Maar we weten nu dat er zeker een probleem bij mij is. Ik krijg geen spontane eisprong. Ik voel me ook wel schuldig. Ik heb lange tijd ondergewicht gehad door anorexia. Sindsdien menstrueer ik niet meer (al 8 jaar). Nu heb ik wel terug een gezond gewicht. Clomid heeft een keer zijn werk gedaan, nu hopen dat het deze keer ook zo is. We hebben afgesproken als ik over 6 clomid-kuren (met eisprong natuurlijk) nog niet zwanger ben, gaan we verder.

Groetjes
Annelien

N

Berichtdoor N » 02 feb 2007, 09:09

ik heb ook al gemerkt dat de onderzoeken die gedaan worden afhangen van kliniek tot kliniek. ik denk als je echt bij een fertiliteitskliniek gaat dat die dan direct alles testen. maar een gewone gyne zal eerst nog wat afwachtend zijn denk ik.

ik heb juist gebeld naar de kliniek voor mijn bloeduitslagen van de eerste consultatie. Blijkbaar zijn mijn hormonen heel laag, behalve mijn mannelijk hormoon, dat staat hoog (daardoor ook de acne, die nu gelukkig onder controle is). Ik heb geen onderliggende schildklieraandoeningen ofzo...dus dat is al een pak van mijn hart. ik heb dus wel pco.

ik vroeg dan wanneer ik nu met clomid mocht beginnen en of ik mijn maandstonden moest afwachten. hij zei dat dat nog lang ging duren en hij raadde me aan om morgen te beginnen!!! o jeeeee dames ineens zit ik bij in jullie clubje. ik moet dan over 10 dagen voor een echo en bloedonderzoek om te zien of de dosis ok is. ondertussen raade hij me aan om verder te blijven klussen!!

maar zou ik nu al beginnen terwijl ik eigenlijk wil overschakelen naar een andere kliniek???

cin

Berichtdoor cin » 02 feb 2007, 10:56

Heyhey,

Blijkbaar moeten jullie na het nemen van Clomid bij de gyn voor echo's en dergelijke, daar heeft mijn gyn niets van gezegd....maar goed ik ben nog maar gestart dus eerst even afwachten hoe mijn lichaam reageert op dit alles. Had woensdag migraine-aanval dus heb gisteren mijn allereerste pilletje genomen...komt het door de Clomid maar ik lag ganse nacht klaarwakker !!!Ik vind het wel spannend...want nu zijn we echt gestart hé...

Ik heb ook last van ondergewicht (door maagproblemen vorig jaar), kan dit kwaad denk je ? Hoe kom ik bij op een gezonde manier denken jullie ?

Groetjes en ik duim voor iedereen !!!

Lien

Berichtdoor Lien » 02 feb 2007, 11:03

Hallo,

Ik vond het ook eng toen ik voor de eerste keer clomid moest nemen....ik had dat nooit verwacht. Vroeger droomde je van trouwen, kindjes krijgen... Maar ik stond er nooit bij stil dat er misschien een probleem zou zijn!! En nu zit ik hier, vol van zenuwen en angst. Hebben jullie ook zoveel bang dat het allemaal niet gaat werken en dat jullie zonder (eigen) kinderen door het leven moeten gaan? Het is echt mijn grootste angst. Ik weet dat ik nog maar aan het begin sta van de MMM maar heb zo'n bang. Ik sta wel open voor adoptie. De kinderkamers moeten hoe dan ook gevuld geraken.

jody

Berichtdoor jody » 02 feb 2007, 11:39

lieve lien.

die angst van jou ken ik maar al te goed. de eerste keer dat ik clomid begon te slikken nu precies 1 jaar geleden , was ik alleen maar bezig met een eisprong. ik dacht zeker aan een zwangerschap maar je moet eerste een ei hebben om zwanger te worden. dus toen ik m,n eerste ei had gemaakt met clomid 100mg was ik zoooo blij dat de clomid werkte. maar de grootste verassing was ook nog dat ik gelijk zwanger was!!!! dat kon ik al helemaal niet geloven!!!! m,n eerste eisprong en gelijk zwanger ,wie heeft dat kunnen dromen. maar zoals jullie weten is de kleine te vroeg geboren en heeft het niet overleeft. morgen ga ik beginnen met me eerste pilletje. ik ben dit keer veel banger dat het niet werkt. zeker omdat ik de kleine ben verloren dus nu is de angst groter dat het niet zal werken. maar je ziet ook dat het sneller kan gaan dan je denkt. ik begon in januari 2006 en ik was maart 2006 zwanger!!
dus geef de hoop niet op hoor??

xxx jody

jody

Berichtdoor jody » 02 feb 2007, 11:44

lieve cin

de eerste keer dat ik met clomid begon moest ik zowieso een tempratuur curve bijhouden. toen ik met 50 mg begon konden ze aan de curve zien dat ik geen eisprong had gehad. voor de zekerheid hadden ze bloedgeprikt . en met de clomid 100mg heb ik ook bloedgeprikt daar had ik wel een ei van en ik was ook gelijk zwanger.

dit keer heb ik 12 feb een follikel meting(echo). en die heb ik vorig jaar ook niet gehad.terwijl ik wel in hetzelfde zh zit, maar goed zolang je een ei hebt zal het wel goed zijn toch?? je zal het voor jezelf even na moeten vragen. het gaat om jou lichaam en niet om die van hun.

xxxx jody

jody

Berichtdoor jody » 02 feb 2007, 11:48

lieve n

wat super goed dat je mag beginnen zeg!!! wanneer ga je definitief beginnen?? moet je eerst nog prinolut of pregnyl slikken om een bloeding op te wekken?? wel spannend.laat snel wat van je horen ok?

xxx jody

jody

Berichtdoor jody » 02 feb 2007, 11:52

lieve allemaal

waar komen jullie allemaal vandaan als ik vragen mag?? ik kom zelf uit amsterdam ,nederland. de meeste hier komen allemaal uit belgie, toch??

xxx jody

Gast

Berichtdoor Gast » 02 feb 2007, 16:25

up

N

Berichtdoor N » 02 feb 2007, 19:05

hey jody (en de rest natuurlijk ook he)

ik ga morgen ook beginnen en ik moet 12/02 ook voor een echo en bloedname!! Nu kunnen we er echt samen tegen aan he!! Jouw verhaal geeft me wel moed hoor!! ik hoop dat we allemaal vlug zwanger zijn!! dus kan het nu zijn dat we op 12/02 al zwanger zijn???? kunnen ze dat dan al zien in het bloed?

ik ben echt blij dat ik eens op dit forum ben komen kijken en dat we er nu samen tegenaan gaan!!

neem jij je tabletjes 's morgens of 's avonds??? ik moet ze nog wel gaan halen morgenvoormiddag! ik hoop dat ik weinig bijwerkingen heb!

ik kom uit leuven.

groetjes
N

Terug naar “Vruchtbaarheid”