vernieuwd ivfcentrum palfijn

Reditje

RE: vernieuwd ivfcentrum palfijn

Berichtdoor Reditje » 07 jan 2008, 12:04

Hallo ,

spijtig voor jullie NIna en Nes , hopelijk voor jullie de volgende keer beter .

Ik ben gisteren geweest voor de pick - up en er waren 18 eitjes , vanmorgen heb ik gebeld en er zijn er 15 van bevrucht dus hopende op een gezond kindje , want nu moeten ze nog PGD doen om te zien of het geen hormoonafwijking heeft of gehandicapt is en vrijdag de inplanting .

Kwa volgende poging , je moet er gewoon een maandje tussen laten , veel succes

nina

Berichtdoor nina » 07 jan 2008, 20:18

Hallo,

Bedankt voor jullie bemoedigende woordjes!
Ik moet nooit een maand tussen laten, wegens bijna geen eicellen. Dus als ik ongesteld ben kan ik onmiddellijk terug beginnen. Ik vermoed morgen of woensdag. Ik zal ook deze keer geen hormonen gebruiken en kijken of het deze keer ook een positief resultaat zal zijn! Op dag 7 ga ik dan de eerste keer op controle (FM). Dus ergens volgende week zal dat zijn.

Amai reditje, zoveel eicellen en zoveel bevrucht! Goed zo. Ik duim dat er een paar goeie tussen zitten zonder afwijking!

Een leek, voor jou begint het ook in te korten hé! Nog een weekje en dan weet je het! Ik blijf duimen hoor! Dan moet je man zich niet meer laten opereren hé.

Anoniem, hoe gaat het met jou? Wanneer heb jij de uitslag? Hoe voel je je?

Ik hoop dat er snel iemand goed nieuws kan brengen!

Groetjes nina.

anoniem

Berichtdoor anoniem » 08 jan 2008, 09:41

hallo,
vooreerst: nina en nes, wat jammer! ik vind het zo erg voor jullie!!!!! hopelijk vinden jullie snel nieuwe moed om verder te doen (maar nina, blijkbaar heb jij die al gevonden? )

ik mag vrijdag een urinetest doen. Morgen is het veertien dagen geleden dus in principe zou een bloedtest dan kunnen maar ik zal vrijdag wel testen. Ik voel niets speciaals: mijn borsten doen pijn (maar dat komt van de utrogestan denk ik + niet constant, vooral 's morgens), heb buikpijn (dus dat voorspelt niet veel goeds) maar voel me niet echt kiplekker (beetje misselijk maar dat kan inbeelding zijn)

groetjes
anoniem
(mail vanop het werk, dus stiekem.......)

Maybebaby

Berichtdoor Maybebaby » 08 jan 2008, 10:10

@ Nina en Nes: een hele dikke knuffel ook van mij... Het is toch elke keer een grote teleurstelling...

@ Nina: ik heb ook erg weinig eicellen, maar moest toch een maand tussen laten :( Volgende IVF gaan ze een ander medicatieschema proberen (met Clomid en Cetrotide). Ik moet niet hopen op veel eitjes, maar zou met 3 of 4 al heel gelukkig zijn. En anders... ga ik zeker ook eens voorstellen om het eens een maand 'zo' te proberen. Tijdens IUI in spontane cyclus had ik vaak 2 of 3 follikels. Net als jij dus betere resultaten zonder dan met medicatie... Ik vind het trouwens echt ontzettend jammer dat het weer niet gelukt is bij jou, het zag er allemaal zo goed uit... Veel geluk voor de volgende keer!

@ Anoniem en Een leek: alvast heel veel succes gewenst!!!! Ik duim voor jullie!

Hier is het wachten op m'n regels, cyclus na de eerste IVF. Geen idee of ik weer regelmatig zal zijn nu. Als dat zo is, zal ik rond de 13e januari starten met de 2e poging. Maar volgens e dokter konden ze ook wel een week later komen dan gewoonlijk, ik kan dus alleen maar afwachten...

Groetjes!

nina

Berichtdoor nina » 10 jan 2008, 19:27

Amai, het is hier weer superstil!!

Hoe gaat het met iedereen?

Een leek, hoe voel je je? Bijna het resultaat? Hopelijk positief hoor!

Anoniem, jij zal morgen testen? Duim duim duim...

Ik ben sinds dinsdag super ongesteld! Mag maandag al voor 1ste folikelmeting, ben benieuwd wat het zal worden! Hopelijk deze keer ook meer dan 1 eicel!

Ik duim voor iedereen en laat ons vlug iets weten hé!

Groetjes nina.

Nes

Berichtdoor Nes » 11 jan 2008, 11:56

Ja idd het is hier héél erg stil, ik dacht al dat iedereen naar een ander onderwerp verhuisd was ofzo.

Ik maandag al direct ongesteld geworden, dus sinds vandaag terug Clomid aan't pakken en dan woensdag naar Aalter voor de eerste echo.

We zijn weer vertrokken! Nina jij terug veel succes gewenst hé. Hoe lang ben jij eigenlijk al bezig? Ik heb zo eventjes teruggelezen in dit onderwerp en jij hebt er precies al enkele jaartjes opzitten? Ik vind het moedig van je dat je blijft proberen, ik denk niet dat ik het zou kunnen.

Aan al de rust ook een 'thumbs up'.

Groetjes
Nes

Maybebaby

Berichtdoor Maybebaby » 11 jan 2008, 12:14

Hoi,

ik kom af en toe wel even posten, maar 't lijkt soms wel een monoloog, want 't is hier inderdaad heel stilletjes ;)

In ieder geval: ik blijf voor jullie duimen!!!

@ Een leek: hopelijk krijg jij eindelijk eens positief nieuws!!!!

@ Nina: ik duim voor enkele mooie follikels!

@ Nes: jij ook nog veel succes gewenst! Mag ik vragen of je bijwerkingen hebt van de Clomid??

Ik ben woensdagmiddag ongesteld geworden (rustmaand na 1e mislukte IVF) dus gestart met de 2e IVF!!! Mijn cyclus was maar 24 dagen, zo gaat het rap vooruit! Ik heb anders van mezelf ook een korte cyclus en was bang dat het nu veel langer zou zijn, maar gelukkig was dat niet zo! Gisterenochtend naar Aalter geweest en ik mag vanavond alweer starten met de stimulatie (Clomid, Gonal-F en Cetrotide). Hopen maar dat deze medicatie beter aanslaat (ik had de vorige keer maar 1 eicel)! 16/01 heb ik de 1e follikelmeting.

Groetjes en tot later,
M

anoniem

Berichtdoor anoniem » 11 jan 2008, 13:28

helo allemaal,

hier een ontgoochelde dame... Ik ben nog maar eens ongesteld geworden. Het lijkt echt wel alsof ik de onvruchtbaarheid in persoon ben. Zo voel ik me, al weet ik ook wel dat ik helemaal nog niet zo hoef te klagen en ik schaam me eigenlijk wel. Zeker omdat ik helemaal nog niet aan de IVF ben... Maar toch, het lijkt wel alsof ik geen kinderen mag hebben...

Ik heb besloten om volgende maand eens niets te doen om dan in februari met volle moed terug te beginnen. Even tijd te nemen om te ont-hormonen, zuiveringskuur, effe op adem komen.

Ik moet het wel nog melden aan Dr. De Vits maar dat zal ze wel OK vinden.

Een leek, en jij? wanneer weet je iets?

Nes, hoe gaat het ermee?

Maybebaby,ik duim voor een mooi follikelresultaat!!!

Nina, ook voor jou hoop ik een mooi aantal follikels!!!!

laat ons allemaal maar iets weten!!!!

Groetjes
anoniem

nina

Berichtdoor nina » 11 jan 2008, 18:25

Hy,

Anoniem, zoooo jammer!! Ik had toch gehoopt op goed nieuws deze keer! Ik ken dat gevoel, dat je denkt dat je precies geen kinderen mag hebben! Heel erg!

Nes, ik ben dinsdag ongesteld geworden, we lopen dus wat gelijk op. Ik ben al 4 jaar en 7 maanden aan het proberen! Eerst 6 maanden natuurlijk, dan 7 iui 's en dan begonnen met icsi. Nu zal het de 26 ste poging met icsi zijn, maar heb nog maar 9 terugplaatsingen gehad! Inderdaad, ik zie het soms ook echt niet meer zitten, maar ik wil het zo graag en ik denk steeds dat het ooit wel eens zal lukken, maar wanneer? En je kan natuurlijk niet eeuwig blijven doorgaan hé. Het is een heel moeilijke beslissing.
En ik hoop echt dat het vlug mag lukken, want financieel is het echt niet meer te doen!

Een leek, nu maar hopen dat jij ons goed nieuws mag brengen hé!
Ik duim hoor!

Aan al de rest, veel moed en succes!

Groetjes nina.

nina

Berichtdoor nina » 11 jan 2008, 18:27

Sorry, maybebaby, voor jou hoop ik natuurlijk ook dat je meer folikels mag hebben deze keer! We zitten in dezelfde situatie!

Groetjes nina

een leek

Berichtdoor een leek » 12 jan 2008, 10:59

Kiekeboe allemaal!

Heb geprobeerd er niet te veel aan te denken.
Maandagavond ga ik bloed trekken en dinsdag heb ik dan het resultaat.

Nes, je mag al bijna weer beginnen, goed! Als je er klaar voor bent volle moed ertegenaan!!!

Nina, maandag al voor 1ste folikelmeting! We duimen op een pracht van een resultaat! Amai zeg, 26 icsi's!!!! Hoeveel betaal je dan per keer ongeveer? Ik hoop echt voor je dat je snel een klein wonder in je buik mag hebben hoor!!!

Reditje, 15 bevruchte eitjes is een schitterend resultaat! Hoe is de PU verlopen? Want dat was denk ik gisteren hé? Hebben ze er nog kunnen invriezen? Wij hebben ook altijd veel eicellen en goeie embryo's, in september 34 follikels! Ma ja... Je hebt er maar één nodig, als de omstandigheden maar optimaal zijn hé. We duimen!!!

anoniem, de dorie toch. Laat de moed niet zakken hoor!!! Het kan toch niet anders dan een keer lukken, want er zijn toch geen echte problemen hé, bij je? Of heb ik dat fout? Ik begrijp je gevoel hoor!!! Bij anderen wel en bij jou niet. Als je nood hebt aan een babbel, laat van je horen hé! Sterkte hoor!

Maybebaby, jij bent ook ongesteld! Je bent al gestart met stimulatie! Een keer dat je begint gaat het wel snel vind ik, jij ook? Op naar de 16de, hopelijk beter dan vorige keer. Mijn duimen staan klaar!

Fijn weekend allemaal!
een leek

anoniem

Berichtdoor anoniem » 13 jan 2008, 12:18

hoi allemaal,

Een leek, ik duim hoor voor je! ik hoop dat er toch nog eens goed nieuws mag zijn op ons forum, dat schept geluk bij de persoon zelf en moed bij alle anderen!!

nina, ik ben vreselijk benieuwd naar het resultaat van je follikelmeting! laat snel iets weten he?
26 icsi's en amper 9 terugplaatsingen... jij verdient een momument voor doorzettingsvermogen. Ik weet niet of ik het zou kunnen... Laat maar komen, dat babietje voor jou!

maybebaby: succes met deze nieuwe poging en hopelijk een beetje meer eicellen! (al weet ik dat ééntje volstaat, toch lijkt het me wenselijk voor je dat er meerdere zich aandienen, niet?)

nes, nog even wachten en dan weer starten?

reditje, hoe gaat het ermee?

ik zelf ben hier volop mijn zinnen aan het zetten op een rustmaand. Dat heeft meerdere redenen: niet dat het mij mentaal allemaal teveel wordt, ik ben telkens wel even teleurgesteld maar vind ook altijd vrij snel weer de moed om verder te gaan. Wel omdat ik nu met IVF wil beginnen (ja ja, de grote stap zal gezet worden) en moest ik nu direct beginnen dan zou de PU rond mijn verjaardag zijn. Heb daar totaal geen zin in want die PU is net datgene waar ik vreselijk veel schrik van heb.
Anderzijds wil ik mijn lichaam ook even de rust geven. Ik ben niet van de magerste en ben vreselijk gevoelig aan hormonale veranderingen: alles wat op dat gebied verandert, leidt onherroepelijk tot bijkomend gewicht. Ik nam tot nu toe enkel pregnyl (2 keer) en utrogestan. En nu de laatste cyclus ook 3 dagen puregon (75E --> wat zeer weinig is). En wat raad je? RUim twee kilo bij! Niet dat dit nu zo een ramp is, maar ik voel me er even niet meer goed bij. Ik las dus een zuiveringsmaand in: een zuiveringskuur, niet teveel snoepen en zo weer op mijn natuurlijk gewicht komen. Of tenminste (want echt vermageren gaat bij mij ook zeer moeilijk) mij terug gewoon voelen en geen opgeblazen volgestampte michelin...

Vandaar....

groetjes
anoniem

Maybebaby

Berichtdoor Maybebaby » 13 jan 2008, 20:18

@ een leek: alvast veel succes gewenst voor morgenavond!!! Je weet pas dinsdag de uitslag, hé? Ik ga duimen, hoor! Het zou zo leuk zijn en we zijn hier wel eens toe aan wat goed nieuws!!! SUCCES! (en hoe is het met de zenuwen???)

@ Anoniem: de grote stap... Gelukkig dat je doorkan voor IVF, maar toch spijtig dat het zover is moeten komen. Ik had het je graag anders gegund, maar ja, het is nu zo en niet anders... Ik hoop dat je snel succes mag hebben! Eerst maar even een rustmaand, groot gelijk! Geniet van het leven en van elkaar!!!

Ik ben vandaag weer Gonal-F beginnen spuiten. Daarnaast neem ik al enkele dagen Clomid. Ik voel nog steeds geen bijwerkingen, dus vrees een beetje dat het weer geen vetpot zal zijn qua follikels... Afwachten maar, woensdag weet ik meer!

Liefs,
M

reditje

Berichtdoor reditje » 14 jan 2008, 17:31

Hoi ,

een leek : amai ik schrik ervan , ik dacht dat ik zeer veel maar alé ik hoor dat er van jou nog meer zijn , maar beter zoveel dan te weinig hé .

Van de 15 bevruchte eitjes hebben ze er 13 kunnen gebruiken voor pgd toe te passen en er is daar maar 1 gezond van gekomen , maar we zijn toch blij dat we eentje hadden .
We hadden natuurlijk gehoopt op eentje extra want je weet nooit als het niet lukt en de volgende keer hebben we geen dan kunnen we natuurlijk geen enkele terugplaatsen van de eerste keer hé , maar alé we zijn zeer content en hopen op een goede innestelling .

Heb vannacht en vandaag veel last gehad van buikpijn en rugpijn maar ik hoop dat dit bij de omstandigheden hoort , want heb vanmorgen ook nog mijn pregnyl gehad .
Ik moet regelmatig terug op controle door de overstimulatie en normaal weet ik dinsdag 22/01 het resultaat .

Nes : spijtig voor jou , wij duimen allemaal voor je , succes met je volgende poging

TROUWENS IK DUIM VOOR IEDEREEN

Nina : ook voor jou vind ik het heel jammer , ik kan begrijpen dat het moeilijk is maar heb het zelf nog niet meegemaakt , we steunen je door dik en dun

Maybebaby ook voor jou veel succes

Anoniem : je moet je zeker niet schamen , iedereen heeft zijn eigen probleem dus zijn we er voor iedereen , en trouwens de ene persoon verwerkt dit beter dan de andere , we zijn er voor elkaar , goeie moed

Als jullie zijn geweest voor het resultaat na 14 dagen hebben jullie dan ook een predictor gedaan of hebben jullie allemaal jullie geduld kunnen bewaren tot je het resultaat wist ?

Groeten

nina

Berichtdoor nina » 14 jan 2008, 17:42

Hallo iedereen,

Een leek, eerst en vooral voor jou véél succes! Hopelijk krijg je morgen goed nieuws! Ik duim voor je hoor.

Anoniem, toch de stap naar ivf, misschien zal het dan beter lukken, laat ons hopen!

reditje, ik heb nog nooit een predictor test gedaan, heb altijd gewacht tot de bloedafname, maar ik wist het altijd vooraf omdat ik telkens dezelfde symptonen heb als het mislukt is, of als ik ,ongesteld moet worden.

Vandaag dus de eerste folikelmeting gehad, en ik ben zwaar ontgoocheld! Heb maar 1 folikel en twee kleintjes!!!! Ik moet nu toch menopur nemen, omdat die kleintjes anders zeker niet zullen meegroeien, maar zie het nu al niet meer zitten! Ik hoop op een mirakel, maar vrees ervoor! Donderdag moet ik terug voor een echo.
Momenteel heb ik zoiets van, ik stop ermee, het is echt genoeg geweest, ik begin het echt beu te worden! Altijd die hoop op een goed resultaat en dan altijd het slechte nieuws. Zal het ooit nog wel lukken?

Maybebaby, ik hoop echt dat jij meer succes zal hebben dan ik, en dat je meer folikels zal hebben. Ik duim hoor.

Aan al de rest, bedankt voor jullie steun en veel succes allemaal!

Groetjes nina.

Maybebaby

Berichtdoor Maybebaby » 14 jan 2008, 18:42

Nina, ik wil jou even een dikke digi-knuffel geven!!!! Ik vind het zo jammer... Vorige keer had je er meer, hé? Tja, ik denk dat ik wel mag zeggen dat ik weet hoe je je voelt, het is erg frustrerend. Niet alleen heb je IVF nodig om zwanger te worden, maar je hebt dan ook nog eens te weinig eicellen (zelfs met stimulatie). Hoe graag je het ook anders wilt, de kansen worden dan gewoon heel klein....

Eerlijk gezegd vrees ik dat het hier 't zelfde is als de vorige keer hoor! Ik voel niets, geen bijwerkingen en dus volgens mij ook geen werking... Ik neem 150mg Clomid en 300IE Gonal-F en ik voel NIETS, hoe is het toch mogelijk hé?

Ik hoop toch op een paar follikels woensdag, daar zou ik al blij mee zijn (en twee eicellen zou al dubbel zoveel resultaat zijn als de vorige keer ;) ) Afwachten maar.... Ga nu eerst nog eens mijn spuit zetten zie!

Groetjes,
M

een leek

Berichtdoor een leek » 14 jan 2008, 19:38

Hallo,

Voila, het bloed is geprikt.

anoniem, ik begrijp je angst voor ivf, maar je moet het zo bekijken dat het je kansen enorm zal verhogen! Je weet waarom je het doet! De lichamelijke veranderingen vallen bij mij altijd wel mee. Alé, ik heb ook gene 36 hé, maar van de hormonen niet veel last. Eigenlijk van niets, alleen de druk die ik voel dat er geen zaad meer zou zijn, dat is het enige waar ik enorm mee in mijn hoofd zit.

Maybebaby, ja, ik weet pas morgen de uitslag. Heb dan nog vergadering, dus het zal pas laat zijn als ik iets kan laten weten. We hopen voor je op een schitterend resultaat woensdag!

reditje, oef oef toch één super goeike erbij! Gelukkig zeg!! Ik duim volop met jullie mee hoor!!! De 22ste is wel snel om het resultaat te weten hé? Hoe rapper hoe beter natuurlijk! Ik moest twee weken wachten. 31/12/07 was de TP en vandaag bloed getrokken. Mocht het niet op een maandag vallen had ik het al geweten natuurlijk, ma ja. Enne, ik heb nog nooit geen test zelf gedaan omdat dat valse resultaten kan geven en dat ik het laatste wat ik wil. Met het miskraam in september vond ik dat verschrikkelijk! Na twee jaar joepie en dan enkele dagen later van de roze wolk gedonderd...

nina, ik begrijp je ontgoocheling wel. Laat ons hopen dat het allemaal goed komt meid!!! Laat je donderdag iets weten? Weet je, die vraag stel ik me ook: zal het ooit nog wel lukken?????!!!! kop op!

Tot morgen.
Een leek

Nes

Berichtdoor Nes » 15 jan 2008, 08:45

Hey allemaal,

Ik ben nog niet helemaal mee met iedereen zijn situatie (kunnen we ook niet zo'n lijstje bijhouden? heb dat al gezien op andere onderwerpen, of zijn jullie daartegen?) maar ik wens iedereen zeker veel succes, in welk stadium of de hoeveelste poging jullie ook zitten.

Nina jammer voor jou, maar wie weet, niet wanhopen hé. Ik bewonder je echt voor je geduld en moed om door te doen!
Ik moet morgen naar Aalter voor eerste follikelmeting. Vorige keer had ik er twee schone zitten met één pilleke clomid. Ik voel daar trouwens niets van van al die hormonen, dus vraag ik mij af of dat wel echt effect heeft..

Ik heb ook wel gewacht op de bloedprik, want die apothekertesten daar kan je niet op rekenenen in zo'n vroeg stadium en met al die hormonen in je bloed, de verpleegster zei ons dat dat sowieso weggesmeten geld is.

Groetjes

Maybebaby

Berichtdoor Maybebaby » 15 jan 2008, 12:04

@ een leek: SUCCES!!! Ik heb al voor je geduimd, volgens mij weet je de uitslag nu al, maar je kon pas later vandaag komen posten, hé? Oooo, ik hoop zo op goed nieuws, daar zijn we hier allemaal wel eens aan toe en het is je zo gegund!

@ Nes: ik moet morgen ook naar Aalter voor de eerste follikelmeting. Ik zal voor je duimen! Ik heb zelf 3 pilletjes Clomid per dag moeten nemen en daarbij Gonal-F spuiten. Vorige keer had ik maar 1 eicelletje, dus als er nu een paar follikels aan het groeien zijn, ben ik al heel gelukkig ;) Ik ben eens benieuwd...

Groetjes,
M

Terug naar “Vruchtbaarheid”