vernieuwd ivfcentrum palfijn

anoniem

RE: vernieuwd ivfcentrum palfijn

Berichtdoor anoniem » 26 dec 2007, 16:40

hoi hoi allemaal,

hier ben ik terug, na de kerstdagen. Het was zeer leuk, leuke sfeer, lekker eten en ontzettend fijne cadeautjes! leuk toch dat iedereen goed aanvoelt wat de ander wil!

Een leek, maandag big day dus. Laat ons hopen dat het endometrium toch vatbaar is voor een embriootje! 6,5 is toch ook maar een klein beetje onder het gemiddelde? (gemiddelde is 7/8 ?) Nu ja, we zullen duimen en nog geen klein beetje ook!!!!!!!!!!

Nina, terugplaatsing van 2 embriootjes! geweldig goed zeg!!! Oh, ik hoop zo voor jou dat het eindelijk eens mag lukken!!!

Ikzelf ben vandaag voor mijn zoveelste IUI geweest. Vrijdag 11 januari mag ik een predictor-test doen, als ik het kan uithouden tot dan. Een bloedtest zou al kunnen vanaf woensdag 9 januari. Momenteel zie ik die predictor nog wel zitten. Maar wie weet tegen dan...
Ik weet dat Dr. De Vits het soms moeilijk vind om de boodschap te moeten geven wanneer het weer eens niet gelukt is. Misschien heeft ze er geen goede moed in deze keer en wil ze het zo oplossen? ik weet het niet...
Ik ga alleszins met volle moed de wachtdagen tegemoet!!! Heb er goede hoop in... (waarom weet ik niet maar ja, ...)

Toedeloe!
anoniem

Annie

Berichtdoor Annie » 27 dec 2007, 09:55

Hallo allemaal

Eerst en vooral wil ik jullie prettige feesten wensen en hoop ik dat jullie dit jaar allemaal heel goed nieuws mogen krijgen.

Nu even een vraagje voor de patiënten van dr Decleer. Is de dokter op verlof deze week? Ik had namelijk een afspraak gisteren maar heb een telefoontje gekregen vorige week dat dit verplaatst is naar volgende week.

Deze afspraak is dan tevens de donderdagvoormiddag in het jan palfijn? Ik kijk zojuist op die site en daar staat dat hij dan in een ander ziekenhuis is?

Groetjes en bedankt.

anoniem

Berichtdoor anoniem » 30 dec 2007, 10:18

annie,
geen idee. ik ga niet bij dr. Decleer...

aan iedereen, prettig oudejaar en laten we onszelf het mooiste wensen wat er mag zijn!!!

groetjes iedereen!
anoniem

een leek

Berichtdoor een leek » 02 jan 2008, 08:57

Dag allemaal,

Beste wensen voor 2008!!!! Dat die voor IEDEREEN hier in ons forum een baby mag brengen!!!
Dat we de moed hebben om ertegenaan te gaan! Dat we steun mogen vinden in vrienden en familie en ook hier een beetje op zappy!
Ik heb maandag twee cryo's teruggeplaatst gekregen.
We hadden er nog 13, nu nog 5. Ze hebben dus wel veel moeten ontdooien.
Mijn baarmoederslijmvlies kregen ze niet dikker dan eind de 6 mm, hopelijk is dit dik genoeg!!!!!!!!!!
Ik heb wel twee mooikes in mijn buik zei Dr. Laureys. ééntje 10- cellig en één murola. Ik wist niet wat dat was, maar blijkbaar is dat het stadium na het delen van de cellen vormt het een bolletje. Een murola dus
Ik moet nu utrogestan nemen, progynova en dan die progesteron spuiten, die zijn echt vreselijk! Zóveel pijn!!!
ZO, ga nu naar de opsteopaat. Morgen twee weken mijn dieet bezig. Maar heb wel gezondigd met die dagen hoor!

Groetjes,
een leek

Gast

Berichtdoor Gast » 02 jan 2008, 11:51

morula ipv murola ;)

is het stadium net voor blastocyststadium.

suuces!!

Nes

Berichtdoor Nes » 02 jan 2008, 14:13

Hallo,

Ik heb zo eens vluchtig dit onderwerp gelezen en dacht dat hier wel de geschikte plaats was om op het zappybaby forum te springen.

We zijn namelijk net begonnen met onze eerste KID-poging bij Dr Laureys in Aalter/Jan Palfijn. (wij=ik en mijn vrouwtje).

En in al mijn nieuwsgierigheid ben ik de laatste dagen eens aan het surfen geslaan, om toch maar meer te weten te komen over anderen die in dezelfde situatie zitten enzo.

Aangezien we een lesbisch koppel zijn, is het de allereerste keer dat ik probeer zwanger te geraken. We zijn vorige maand gestart en nu zondag mogen we naar Aalter en hopelijk weten we dan vlug het resultaat van de eerste poging.

Ondertussen begin ik mij al vanalles in te beelden. Ik heb nu wel al twee dagen wat pijnlijke borsten, dus ik vrees zo'n beetje dat de voorbode is van mijn menstruatie en dat het dus niks zal zijn.. afwachten dus.

Groetjes,
Nes

Leen

Berichtdoor Leen » 03 jan 2008, 07:28

@ Nes

Nes, veel succes met jullie avontuur.
Net als bij jullie is mijn vriendin behandeld door dr Laureys via KID. In oktober werd na 6 KID's en 5 ICSI behandelingen onze zoon geboren.
We zijn heel tevreden geweest over de begeleiding en de 'persoonlijke' toets van dr Laureys. Hopelijk mogen jullie hetzelfde ervaren!

Reditje

Berichtdoor Reditje » 03 jan 2008, 09:10

Hallo nes ,

Mijn man en ik zijn begonnen met onze eerste IVF, het is te zeggen het was vanmorgen mijn tweede keer dat ik een echo moest hebben om te zien of er al genoeg eicellen rijp zijn .

Aangezien je naar Dr Laureys gaat , wil ik erop antwoorden , want ik ga bij Dr Decleer ( werken samen ) en gisteren had ik haar voor een echo .
Ik moet morgen terug gaan want heb vandaag nog een hogere dosis hormonen gehad .

Voor ons is het normaal voor zondag de pick up van de eicellen en vrijdag de inplanting , aangezien het van ons via pgd is duurt het wat langer .

Ik heb ook al enkele dagen pijne borsten , van mij is het waarschijnlijk daar ik in mijn cyclus zit en ook van de hormonen .

Hopelijk is het voor jullie een goed teken want je hebt niet enkel pijne borsten door je menstruatie , misschien ben je ook zwanger , we hopen het in ieder geval voor jullie .

Groetjes ,
Reditje

Nes

Berichtdoor Nes » 03 jan 2008, 09:37

Hey,

Bedankt voor jullie reacties. Het maakt het wachten wat aangenamer. Ook al hebben jullie natuurlijk al veel langer moeten wachten, ik denk wel dat jullie zich nog de eerste keer herinneren. Hopelijk betert het met de keren, anders word ik helemaal gek. Ik ben de dagen aan't aftellen, nog 3 keer slapen :).

Weten jullie soms wanneer we het zouden weten? Het is zondagmorgen dat we naar Aalter moeten voor de test, zullen we het dan diezelfde dag nog weten? Aangezien het een zondag is...

Mijn beste vriending is ook aan het proberen, op de natuurlijke manier wel, zij hebben al één kindje (daar was het van den eerste keer prijs nadat ze gestopt waren met de pil). Zij staat al één desillusie voor :).

Ik duim ook voor jullie, ik kan mij voorstellen dat IVF een ander paar mouwen is, ik hoop dat we daar nooit moeten aan beginnen, ook al voor de kosten..

Groetjes
Nes

Leen

Berichtdoor Leen » 03 jan 2008, 10:59

Nes,

Mijn vriendin is ook op een zondag moeten langsgaan voor bloedafname. Het was toen Dr. Laureys: ze heeft de gewoonte om te bellen tussen 12u en 14u, dezelfde dag nog. Wij spraken altijd af dat ze enkel moest bellen wanneer het positief was (maar dat kies je zelf natuurlijk).
Pijnlijke borsten, daar kan je beide kanten mee op..... mijn ervaring leert dat zwangerschapssymptomen eigenlijk niet zoveel verschillen van PMS-symptomen.. dus tja... wachten is het enige wat je kan doen!

Veel succes!

Maybebaby

Berichtdoor Maybebaby » 03 jan 2008, 12:04

Allemaal het allerbeste gewenst voor 2008!!! Ik wens jullie allemaal een gezonde zwangerschap en een wolk van een baby!

@ Nes: ik ben zelf in behandeling bij dr Decleer, maar af en toe ga ik bij dr Laureys. De zwangerschapstest was ook bij haar en toen mocht ik dezelfde dag gewoon zelf bellen. Het is iedere keer weer anders, blijkbaar ;) Als de test positief is, maakt het vast niet uit hoe je het te horen krijgt! Veel succes!!!

@ Een leek: wat goed dat je een TP hebt gehad! Ik ga voor je duimen dat het deze keer de goede keer mag zijn! Het is je van harte gegund! Hoe gaat het verder nog met je? De feestdagen goed overleefd?

Deze ochtend ben ik bij dr Decleer geweest. Tja, dat de eerste poging mislukt was, daar kon hij niet veel meer aan doen natuurlijk ;) Verder heb ik een nieuw schema meegekregen met andere medicatie. Hopelijk slaat dat beter aan (ik had vorige keer maar 1 eicel). We zullen zien... Rond half januari start de 2e IVF.

Groetjes,
M

reditje

Berichtdoor reditje » 03 jan 2008, 14:53

hallo nes ,

Ik hoor dat je zondagmorgen moet gaan voor je test naar Aalter , maar weet je al of je een inwendige echo moet hebben of enkel bloed moet laten nemen .
Als je een inwendige echo hebt dan zal je normaal direct het resultaat moeten weten hé , maar alé in ieder geval zul je het zondag weten , hopelijk voor jullie is er goed nieuws .

Groeten Reditje

Nes

Berichtdoor Nes » 03 jan 2008, 15:17

Hey Reditje,

Wel, ik weet het eigenlijk niet, want ze heeft gewoon gezegd dat we die dag moeten komen voor de "zwangerschapstest".

Ik ga ervanuit dat het bloed trekken zal zijn, maar eigenlijk weet ik dat niet zo zeker. Ja natuurlijk met een echo zouden we het direct weten. We zien wel hé.
Ik weet alvast dat het bloed trekken goedkoper zal zijn :).

Nog een geluk dat ik niet de hele week moest werken.
Een hele hoop mensen weten van de procedure die we aan't doorlopen zijn en dat heeft zo zijn nadelen ook. Ze gaan het natuurlijk allemaal direct willen weten of het gelukt is, en dat maakt het moeilijk om een eventuele zwangerschap de drie eerste cruciale maanden te verzwijgen hé.
Maar ja, de voordelen zijn natuurlijk dat ze ook meeleven en dat je eens tegen iemand anders dan tegen je partner kan vertellen.

Onze ouders zijn helemaal niet op de hoogte dat ze dit of volgend jaar wel eens opa/oma zouden kunnen worden, maar dat houden we ook nog even zo.

Zijn er bij jullie veel mensen op de hoogte?

reditje

Berichtdoor reditje » 03 jan 2008, 17:12

Hallo nes ,

Als je inderdaad de keuze hebt dan zou ik ook bloed afnemen inderdaad voor de centjes want het is duur hé .

Het heeft inderdaad voor en nadelen om het tegen mensen te vertellen , maar zoals je zegt het doet eens deugd om het tegen iemand anders te vertellen dan te praten met je partner .

Bij ons wisten mijn ouders het natuurlijk , mijn stiefzus , schoonmoeder , ... en op de duur zijn er vrienden die plannen maken en dan moet je zeggen van het gaat niet en dan zeg je natuurlijk waarom .

Er zijn dan ook mensen die vragen en hebben jullie al kinderen ?
En dan maak jezelf de keuze of je het zegt of niet .

Er zijn nu wel al redelijk wat mensen op de hoogte maar de meeste zijn goede vrienden of familie .

En als de mensen ( die het weten ) vragen stellen over hoe het gegaan is kan je nog altijd zeggen " goed , maar we weten later meer " .

Ik zou zeggen , als je het eens kwijt wil aan iemand zeg het en anders hebben we hier elkaar nog hé .
Groeten

Gast

Berichtdoor Gast » 03 jan 2008, 20:12

hoi,
met een inwendige echo is nog niks te zien hoor.
vroeg dit ook es aan dr decleer, toen ik voor bloedname moest. op de echo is pas iets te zien, als hcg > 1000 is.

nina

Berichtdoor nina » 03 jan 2008, 21:48

Hallo iedereen,

Eerst en vooral wens ik jullie allemaal een gelukkig nieuwjaar en in 2008 een baby!

Een leek, super dat je 2 mooie embrio's terug gekregen hebt! Ben blij voor je! Hopelijk lukt het deze keer hé.

Anoniem, wanneer weet jij de uitslag van je insiminatie? Anders alles ok met je?

Ilse, lang niet meer gehoord, hoe gaat het met je? Ben je met een nieuwe poging gestart of ga je nog even afwachten?

Aan alle nieuwkomers, welkom hier.

Ik mag zondag ook gaan om bloed te trekken en om te zien of het gelukt is. Ik heb er echt geen idee van. Ik hoop natuurlijk van wel, maar zal het zondag pas weten hé!
Ik laat jullie zeker iets weten.

Voor al de rest, veel succes!

Groetjes nina.

anoniem

Berichtdoor anoniem » 04 jan 2008, 14:13

hallo allemaal,
ik ben net terug van een weekje ardennen en moest toch wel wat bijlezen ! hopelijk wordt ons forumpje in 2008 terug wat actiever en liefst met allemaal goed nieuws!

nina, leuk om je te horen/lezen! bijna is het zover, bijna weet je of die weet prutsjes in je buik zich lekker genesteld hebben! oh, ik hoop zo erg voor jou dat het gelukt is!

nes, welkom hier! jullie beginnen dus aan het grote avontuur! hopelijk hebben jullie snel resultaat!

reditje, ook aan jullie een warme welkom! jullie zijn gestart met jullie eerste IVF. Lijkt me vreselijk spannend! wat moest je allemaal nemen? En hoe was je follikelmeting?

Ik ben dus net terug van een week ardennen. Het heeft mij deugd gedaan! Lekker gewandeld (prachtige streek toch) en ik merkte echt dat mijn conditie (die vorig jaar belabberd was) een stuk beter was! Mijn jaar sporten (twee keer per week fitness) heeft dan toch zijn vruchten afgeworpen!
Ik heb in deze week ook voor de eerste keer mezelf pregnyl toegediend!!!!! Ben vreselijk trots op mezelf (ook al lijkt het voor anderen klein bier, voor mij is het een grote stap!).
Ik mag volgende vrijdag een urinetest doen. Woensdag is de KID twee weken geleden (voor de nieuwkomers: ik ben alleenstaand en probeer via KID mama te worden) maar ik mocht pas vrijdag een urinetest doen. Bloed nemen kan ook, als ik het niet meer zie zitten om te wachten. Tot nu toe zie ik dat nog altijd zitten. Ik voel me kiplekker, gelukkig, al wat je maar wil.... We zien wel!

toedeloe
anoniem

reditje

Berichtdoor reditje » 04 jan 2008, 15:13

Hallo anoniem ,

Ik ben begonnen op 15/12 met suprefact ( 3 X per dag ) en dan op 27 januari met gonal inspuitingen , elke dag 225 , de zevende dag 2 januari ben ik moeten gaan voor mijn eerste echo , follikelmeting kon beter .
Donderdag 3 januari ( gisteren ) ben ik terug moeten gaan en het kon nog beter , heb dan en inspuiting gekregen van 375 en vanmorgen ben ik terug geweest en het was zeer goed , hij zegt dat ik er zeker 10 zal hebben , dus vanavond om 23 uur moet ik mijn pregnyl hebben en zondag gebeurt de pick - up .

Dus hopelijk een gezonde embryo
Want het moet ook gebeuren met PGD ( pre genetische diagnose ) , want ik heb een chromosoon afwijking dus ik kan gehandicapte kindjes krijgen en ook die afwijking verder zetten , dus met de nieuwe methode ( sinds 2005 dacht ik ) kunnen wij eindelijk het dragerschap verder zetten , dus ik hoop op veel eitjes en hopelijk zit er zeker 1 goeie in .

We zien wel verder

Groeten Reditje

Gast

Berichtdoor Gast » 04 jan 2008, 20:35

hallo ik ben vorig jaar eind september bevallen van een dochtertje in het jan palfijn. daarvoor heel lang geprobeerd en 2 jaar in behandeling bij dokter Ingels geweest. nu ik stond daar met mijn dikke buik voor het verloskwartier. vonden jullie het niet lastig om op dat verloskwartier te moeten zien. dat is de omgekeerde wereld hé. bevallingen en infertiliteit recht over elkaar. ik weet nog hoe triestig ik was toen het niet lukte... ik stond met 2 koppels in de lift, ik sloeg links af en zij rechts. ik vond dat toen zo jammer. verder kom ik regelmatig naar pediatrie. ook op het zevende gelegen. dus je wordt nog eens met baby's ook geconfronteerd. als ik daar dan zit te wachten zie je gelukkige mensen uit het verloskwartier komen of staan er ganse groepen te supporteren. konden ze dit niet discreter oplossen??
goeie moed aan iedereen

anoniem

Berichtdoor anoniem » 06 jan 2008, 15:20

nina, had jij vandaag geen bloedname? ben zo benieuwd en ik hoop vreselijk dat jij het nieuwe jaar met positief nieuws mag inzetten!!!!!

laat ons niet te lang in spanning!!!!

anoniem

Berichtdoor anoniem » 06 jan 2008, 15:22

nes, ook jij mocht vandaag gaan! succes en ook voor jou hoop ik een mooi resultaat!

laat maar vlug iets weten!!!!!!!!!!

Nes

Berichtdoor Nes » 06 jan 2008, 17:06

Hey ,

Inderdaad, om iets na 12u telefoon gekregen. Helaas niet met goed nieuws.
Het kwam toch iets harder aan dan ik had gedacht.
Maar nu weten we aan wat we ons kunnen verwachten, hoe het allemaal verloopt en kunnen we hopelijk met minder spanningen voor de volgende poging(en) gaan.

En Nina bij jou?

nina

Berichtdoor nina » 06 jan 2008, 18:18

Hy,

Ook ik heb iets na 12 uur telefoon gekregen van dokter Laureyns en met slecht nieuws! Weeral niet gelukt! Ik had het zo gehoopt. Was er vroeger van overtuigd dat als ik ooit eens 2 embrio's ging terugkrijgen, dat het dan ging lukkken.
Ik was er echt niet goed van, maar toch had ik al sinds vorige zondag het gevoel dat het mislukt was. Maar toch was ik blijven hopen op een wonder!
Ben er nu al een beetje over, en ga proberen vol goeie moed nog een keer proberen zonder hormonen. En hopen dat we dan ook meer dan 1 eicel hebben!

Sorry dat ik jullie niet vroeger op de hoogte gebracht heb, maar ik moest na het slechte nieuws weg, om aan iets anders te kunnen denken.

Nes, sorry voor jou dat het ook niet gelukt is! Ik leef met je mee!

Het leven is soms echt niet eerlijk!

Groetjes nina.

een leek

Berichtdoor een leek » 06 jan 2008, 18:56

Dag allemaal

Nina en Nes, dju toch!!! Ik hoopte op een goed begin van het nieuwe jaar.
Ik krijg ook al schrik voor volgende week. Het zal bij ons ook wel weeral mislukt zijn. Je raakt het toch niet gewoon vind ik:(
Ben er even niet geweest, mijn ventje heeft gezegd dat hij zich niet meer wil laten opereren. Ik hoop dat hij toch nog van gedacht veranderd, want ik kan niet het doek definitief zien vallen, ik kán dat gewoon niet!
Als deze poging mislukt hebben we nog 5 cryo's en zaad apart in de vriezer, maar daar was vorig jaar niets van overgebleven. Ga de vraag es stellen op zappy, of dat ooit bij iemand gelukt is op deze manier.
Nes en Nina, ik geef jullie een internetknuffel om het te verwerken hoor!
Ik zit in de helft van mijn wachttijd.

Groetjes,
een leek

Nes

Berichtdoor Nes » 07 jan 2008, 11:55

Ai ai, twee keer njet zo vroeg in het jaar. Een slechte start.
Op naar de volgende keer zeker.
Ik heb trouwens vandaag al terug mijn regels doorgekregen, dus we kunnen al weer beginnen aftellen.

Nina, hopelijk krijgen we dit jaar ergens een positief telefoontje van Laureys hé. Wanneer kan jij aan je volgende poging beginnen?

Terug naar “Vruchtbaarheid”