vernieuwd ivfcentrum palfijn

emma

RE: vernieuwd ivfcentrum palfijn

Berichtdoor emma » 11 dec 2007, 17:22

Ai Ilse, sterkte meid! En ook weer zo'n laag hcg.... Waarom maken ze het toch zo moeilijk altijd!
Heb je nog embryokes over of moet je herbeginnen?

ilse

Berichtdoor ilse » 11 dec 2007, 19:38

emma,
niks over deze keer... terwijl we de vorige keren telkens hel veel embryo's hadden.
poging zes komt eraan.......
nu ga ik eerst even niks meer nemen van hormonenbrol. ik ben het kotsbeu. Normaal moet ik cyclocur of de pil nemen in een rustperiode, aangezien ik geen cyclus heb (toch nauwelijks....., heb zonder hormonen zo om de 8 à 10 weken een bloeding). Dus we gaan nu eens niks nemen, en een spontane bloeding afwachten. Ik ga wel begin januari een afspraak maken bij dr decleer, en het zeggen. Als ik dan binnen 1, 2 of 3 maanden es een bloeding krijg, gaan we terug met spuiten beginnen.
Ik denk dat mijn lichaam er eens deugd zal van hebben.
Ik ga ondertussen ook een mammografie laten doen, want na al die hormonen....

Groetjes

nina

Berichtdoor nina » 11 dec 2007, 21:30

Ilse....wat erg! Ik leef zo erg met je mee! Waarom kan het nu eens niet lukken voor iemand hier! Het is echt heel frustrerend. Het leven is toch echt niet eerlijk hé!
Je hebt groot gelijk dat je eventjes een pauze neemt! Ik had dat gevoel ook na 2 keer lang hormonen spuiten en zelfs geen terugplaatsing! Daarom ga ik nu zonder hormonen proberen. Een mens zou het inderdaad echt beu geraken!
Veel sterkte en de moed niet laten zakken.

Ik ben vandaag lichtjes ongesteld geworden, morgen waarschijnlijk dag 1.

Groetjes nina.

Maybebaby

Berichtdoor Maybebaby » 11 dec 2007, 22:14

@ Ilse, ik heb je al in het andere (november)topic geschreven, maar hier toch nog maar eens, gewoon omdat ik aan je denk en met je meeleef: een hele dikke knuffel, want hier zijn toch geen woorden voor????

@ Nina: ik leef ook nog steeds met jou mee... Hoop zo dat het nieuwe jaar jou eindelijk ook eens dé goede poging mag brengen...!!!!! Knuffel ook voor jou!

Hier nog geen nieuws... Dag 14 na PU en dag 12 na TP zijn nu zo goed als voorbij. Ik voel niets bijzonder, heel af en toe nog eens wat zeurende buikpijn, maar geen aankomende ongesteldheid (voelt anders). Nog geen druppel bloedverlies. Ik heb onzettend pijnlijke borsten, maar dat heb ik nog wel al gehad in spontane cycli zonder zwangerschap (is van de progesteron in 2e cyclushelft, dacht ik?).

Verder durf ik nergens op te hopen.... Na meer dan 3 jaar proberen en vele IUI's zonder resultaat, word je vanzelf realistischer... Eigenlijk ben ik elke keer dat ik naar het toilet ga vooral verwonderd dat ik NIET ongesteld ben. Ik bedoel het niet negatief hoor, maar jullie snappen vast wat ik bedoel? Als je alleen maar negatieve testen gewoon bent, is het heeeeeel moeilijk om nog in een positieve uitslag te geloven, vind ik.

Nog 1 volle dag afwachten... Gelukkig is het morgen lekker druk op het werk, genoeg afleiding dus!

Donderdag moet ik om 7u al in Aalter zijn.... Ik ben helemaal vergeten vragen wanneer ik dan de uitslag krijg... hebben jullie enig idee hoe dat zit? Bellen ze dan zelf op 's middags of de volgende dag of zo????

Liefs en tot later,
M

ilse

Berichtdoor ilse » 12 dec 2007, 08:57

maybebaby,
morgen is het dr decleer in aalter. Meestal belt hij tussen 18 en 19u 's avonds... maar bij mij was het soms 21u of zelfs later als hij belde. 1 keer heb ik tot de volgende dag moeten wachten, omdat de resultaten van het labo er nog niet waren....

duimduim

anoniem

Berichtdoor anoniem » 12 dec 2007, 12:30

ai ilse, dju toch, weer negatief. kl*** !!!
Gun jezelf en je lichaam maar eens de tijd om tot rust te komen, het zal (misschien) wel deugd doen (ook al lijkt het nu vooral tijdverspilling...)

Maybebaby, ik duim voor morgen!

Emma, leuk om je weer eens te horen! Amai, jij hebt ook nogal een druk leven zeg! En dan nog eens die trip naar Jette erbij, pfff, wat een energie allemaal! Maar ja, inderdaad, voor dat snoezig kleintje hebben we alles over he?

Groetjes
Anoniem

een leek

Berichtdoor een leek » 12 dec 2007, 14:55

Dag allemaal,

Er is weeral veel te lezen! Jammer genoeg ook minder leuke dingen...!
Ilse, 't is echt rot dat het weeral niets geworden is! Alé jong, dan heb je topembryo's en dan wil dat maar niet lukken! Het is echt ambetant dat je dan niet weet waarom juist niet hé! Decleer kan daar ook niets van uitleg aan geven hé, hoe het komt?
Ik wens je veel sterkte, en een rustperiode zal inderdaad goed doen. Wat betreft die mammografie, ik heb er ook net één gedaan. De radioloog zei dat die korte tijd geen kwaad kan. Bij mij is het feit dat mijn mama op jonge leeftijd aan borstkanker overleden is, een véél grotere risicofactor. Ik moet vanaf mijn 35ste elk jaar op mammo, maar hij zei van dat ook niet teveel te doen, want dat zou ook niet goed zijn.
Je komt toch nog piepen hier hé, in die maanden?

Maybebaby, echt spannend hoor! Ik heb er toch echt goeie hoop op! Ben je nog zo moe? Ik ben van die diazepam ook altijd onder de voet! Ik val dan om 8h als een blok in de zetel en 5 min later slaap ik al...

nina, jouw regels zijn "toegekomen". Wat volgt er nu?

anoniem, moet je zondag naar Aalter? Dan zie ik jou mss?

emma, amai:bezig met de laatste dagen van een doctoraat aan de universiteit! Ik duim voor je verdediging! En dan binnenkort een nieuwe job, spannend!!
Maar helaas ook iets minder goei nieuws: nog steeds een endometriosecyste! Ik heb er ook schrik van dat dat op een dag bij mij zo zal zijn... En dan antistoffen voor sperma!? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Da's wel even schrikken ja!

Hier jammer genoeg ook slecht nieuws... Zondag was mijn endometrium 5.3 mm. Dosis iets opgedreven (naar 4/dag) Vandaag tweede echo: 4.9mm.... ????!!!
Heb nr Dr. decleer gebeld. Ik moet nu opdrijven tot 6/dag progynova en zondag op echo. Blijkbaar reageer ik na de clomid ook al niets op die progynova..... Dan héb je eens 13 embryo's in de vriezer zitten ..... :(

Nu zijn we dit weekend in West- Vlaanderen op weekend, dus het komt ideaal uit dat we zondag in Aalter moeten zijn!
Ik hoop echt dat we niet het nieuws krijgen dat we weeral moeten wachten. Pfff... Net als iedereen zou ik ook zo graag hebben dat het es een keertje lukt! Maar we krijgen zo weinig kansen om het te proberen....

dikke knuffel aan iedereen,
een leek

anoniem

Berichtdoor anoniem » 13 dec 2007, 13:13

@maybebaby, ik tel mee de uren af! duimduimduim....

@emma: antistoffen voor sperma? heb ik ook nog nooit van gehoord! ik zal zondag toch eens vragen aan De Vits hoe dat bij mij zit!!! Een myoom, is dat een poliep? Of wat is dat?
succes trouwens met je verdediging!!! Ik ben eens naar zo een verdediging geweest van een vriend van mij die doctoreerde als landbouwingenieur. Jeetje, ik snapte er werkelijk niets van ! Maar het was wel bijzonder om hem zo bezig te zien!

@een leek: oei, endometrium-miserie? blijkbaar richt die clomid toch wel wat problemen aan op dat vlak he? raar toch he? en hoe kan het in gods naam dat het krimpt?
Ik moet zondag niet in Aalter zijn hoor, ik ga naar dr. De Vits en zij zit in Merelbeke.

@nina, en hoe zit het nu bij jou? Maandstonden gearriveerd, en nu?

groetjes
anoniem

Maybebaby

Berichtdoor Maybebaby » 13 dec 2007, 13:38

Hoi, even snel (en stiekem ;) van op het werk hoor!

Ben deze ochtend naar Aalter geweest en het was toch dr Laureys (Decleer zat in het buitenland). Ik vind ze allebei wel ok, dus het maakt voor mij niet zoveel verschil. Dr Laureys was er heel duidelijk in en heeft me goed met m'n voetjes op de grond gezet: het heeft niets te betekenen dat ik nu nog niet ongesteld ben (16d na PU), de medicatie houdt mijn maandstonden nu gewoon tegen. We kunnen alleen maar de test afwachten en 't is erop of eronder.

Ik moet trouwens zelf bellen, om 18u. Vind ik ook wel fijner zo, liever dan te zitten afwachten hoor!

Heel eerlijk? Ik heb er geen goed gevoel bij... Volgens mij wordt het een negatieve uitslag en ik ben dat zelfs al een beetje aan het verwerken. Is gewoon een voorgevoel, vrouwelijke intuïtie zeker (of zelfbescherming?).

Ik zou het ook niet zo vreselijk erg vinden, hoor! Wat is de kans uiteindelijk dat het van de eerste keer lukt... bijna niets, dat wisten we op voorhand al, hé! En als 't nu niet gelukt is, mag ik in ieder geval met die utrogestan-bollen stoppen (joepie), dan een maand rustpauze inlassen en eind januari kunnen we door met de volgende poging. Ik zie het wel zitten, want vond de 1e keer niet TE belastend.

Ik kom nog wel iets laten weten na 18u, maar reken echt niet meer op een positief resultaat, hoor!

Liefs,
M

emma

Berichtdoor emma » 13 dec 2007, 16:02

Maybebaby, ik duim toch nog voort hoor! Wie weet...

Anoniem, een myoom is een ander woord voor een vleesboom. Heb ik vandaag es zitten googlen. Maar het zit in de spier van mijn baarmoeder en zou normaal niet erg zijn. Allee toch zeker niet om zwanger te geraken. Misschien wel tijdens een zwangerschap, want dat groeit blijkbaar mee onder invloed van zwangerschapshormonen...brr... nog niet aan denken.
Die antistoffen voor sperma vind ik persoonlijk erger. Ook al doe je vruchtbaarheidsbehandelingen, toch blijft er in je hoofd altijd wel een stemmetje zitten dat hoopt op een spontane zwangerschap. Maar gezien mijn lichaam de zaadjes van mijn man aanvalt, zit dat er nu helemaal niet meer in...snif. 't Zou wel kunnen dat dit verholpen is na een zwangerschap, maar dan moeten we eerst zover geraken natuurlijk. Ik vind het wel raar dat De Vits dat vroeger nooit in mijn bloed heeft gezien. Of misschien wordt dat niet standaard getest of zo? Wel spijtig voor de verloren tijd hierdoor...

Ilse, ik snap maar al te goed dat je je buik (letterlijk en figuurlijk) vol hebt van de hormonenhandel. Het zal je zeker deugd doen om eens hormonenvrij te zijn. Ik merkte na twee weken al dat mijn humeur de hoogte in schoot en dat ik eindelijk eens aan wat anders kon beginnen denken... (niet altijd natuurlijk, maar 't was toch al wat beter).

Een leek, 't is te hopen dat de dosisverhoging zijn werk doet. Heb je ook rare bijwerkingen van Progynova of valt dat mee? 'k Heb dat nog nooit moeten gebruiken.

Nina, zijn de maandstonden doorgebroken en kan je opnieuw van start gaan?

nina

Berichtdoor nina » 13 dec 2007, 19:05

Maybebaby, nog geen nieuws??? Ben heel benieuwd hoor, de moed nog niet verliezen!

Ik ben dus sinds gisteren goed ongesteld en zal volgende woensdag voor de eerste controle naar aalter gaan. En dan zien wat het resultaat zal zijn zonder clomid! Ben heel benieuwd. En ik ga ook vragen aan decleer om niet teveel of geen menopur te moeten gebruiken, want ik heb er ook echt genoeg van van al die hormonen! Mijn lichaam reageert er toch niet op, dus waarom dan zoveel spuiten? Hopelijk zal hij akkoord zijn!

Hoe gaat het met jou anoniem?

En Ilse, ben je er al wat over?

Emma, ik kan je wel begrijpen hoor, ik hoop ook elke maand dat het op natuurlijke manier zou lukken, maar helaas, tot nu toe nog niet gelukt.

Aan iedereen, veel goeie moed en maybebaby laat ons niet te lang in spanning zitten hé! Veel succes.

Groetjes nina.

Maybebaby

Berichtdoor Maybebaby » 15 dec 2007, 10:41

De test was negatief...

Ik had het wel verwacht eigenlijk. Het is misschien erg om te zeggen, maar na meer dan 3 jaar proberen, wen je wel een beetje aan teleurstellingen. Ik heb er zelfs nog geen traan om gelaten...

De kans dat het met IVF NIET lukt is nog altijd groter dan dat het lukt. Dat wisten we vooraf, dus vind ik dat ik maar niet moet 'zeuren' omdat het nu mislukt is.

Tweede poging: hopelijk ergens eind januari (eerst gewone cyclus ertussen).

Na hoeveel tijd worden jullie eigenlijk ongesteld na een mislukte poging? Ik zit al op 18 dagen na de punctie en nog geen maandstonden op komst (voel ze ook niet aankomen). Hoop dat ik er geen weken op moet wachten, hoor...!

Liefs en allemaal nog veel succes,
M

P.S.: ik schrijf ook in het topic 'starten in november', daar schrijf ik iets uitgebreider dan hier en wordt er in 't algemeen ook meer geschreven. Wie zin heeft om daar ook aan te sluiten, altijd welkom natuurlijk!

Ik ben nog steeds niet ongesteld en dat vind ik nogal frustrerend, wil die 'dode' embryo nu ook zo rap mogelijk uit mij ;)

Gast

Berichtdoor Gast » 15 dec 2007, 12:04

ik weet dat het moeilijk is maar we hebben na 6 ivf pogingen 80 procent kans he om zwanger te worden.
dus meer wel kans om zwanger te worden dan niet.
waarom zouden we er anders door moeten.
het lukt wel , waarom dat het zo oneerlijk is dat weet niemand maar we zullen er wel iets uit leren.
zoen

een leek

Berichtdoor een leek » 16 dec 2007, 15:13

Maybebaby, ik begrijp je teleurstelling en reactie! Je had je er al op voorbereid, maar toch is dat moeilijk hé! Ik hoop dat je het beetje kan verwerken allemaal, je hebt twee forums om je beetje op te peppen!
Op naar 2008, en dat we dan toch met z'n allen goei nieuws mogen brengen hoor!!!!

Wij zijn vandaag naar Aalter gegaan. Het was Dr. Laureys. Toch ook een hele lieve vind ik. Mijn endometrium was 7,2.... Het begint aan te dikken, stillekes aan!!! Eindelijk! Ze denkt als het zo verder gaat, dat de TP zondag of maandag zal zijn. Volgende dinsdag nieuwe echo. En dan "mag" ik ook starten met die pijnlijke spuiten.... als het meer dan 8mm is.

Groetjes,
een leek

nina

Berichtdoor nina » 19 dec 2007, 15:37

Hallo allemaal,

Wat is het hier stil! Iedereen druk bezig op het werk?

Ik ben vandaag (dag 8) voor de eerste controle naar aalter geweest. Het was dokter Laureyns, en je gelooft het nooit, maar ik heb vier supergrote folikels!!! 17, 19 en 2 van 25! Moet deze avond al pregnyl hebben en vrijdag pick up! Dat komt niet zo goed uit, laatste schooldag voor de vakantie, maar ze zal het onder plaatselijke verdoving doen, zodat ik erna direct naar school kan gaan. Hopelijk zal ik er niet teveel last van hebben. Dus zo zie je maar dat het zonder iets te nemen van hormonen bij mij een beter resultaat geeft dan met. Nu natuurlijk nog niet te luid roepen en hopen dat ze een paar eicellen uithalen.

Een leek, hoe gaat het met jou? Weet je al wanneer de terugplaatsing zal zijn?

Maybybaby, ben je er al over dat het niet gelukt is? Ik vond het zo jammer voor je! Ben je nu al ongesteld?

En al de rest, alles ok?

Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes nina.

een leek

Berichtdoor een leek » 19 dec 2007, 18:33

ja, het is hier inderdaad super stillekes.

Mijn nieuws:

Op die progynova reageer ik blijkbaar ook heel traag... pfff

eerste zondag (dag 10) 5.3 mm
woensdag erop: 4.9mm (is door andere arts gemeten)
zondag erop (in aalter, ook bij dr laureys) 7.2
dinsdag erop (hier) 6.9
Nu moet ik volgende zaterdag terug. Ik maak me wel zorgen dat dat zo traag gaat en dat ik al zo ver in mijn cyclus zit! Of kan dat geen kwaad?
Ik weet echt niet waar dr. Decleer zit!? Ik had hem moeten hebben zondag, maar had dr. Laureys en dinsdagochtend aan de telefoon ook al. Mss met vakantie?

Amai Nina, dat gaat ineens supersnel zeg! Awel, ik zou het eigenlijk ook eens zo een keer willen proberen, zonder medicatie. Want het gaat precies moeilijker met als zonder!!!
Ik duim voor je PU. Ja, laatste dag voor verlof is een moeilijke, maar als je maakt dat ze alles meehebben morgen, kan dat geen kwaad hé.

Waar zijn de anderen?
Groetjes,
een leek

nina

Berichtdoor nina » 19 dec 2007, 19:47

Een leek, hallo

Dat gaat inderdaad traag bij jou, om gek te worden hé! Ik had dat de vorige 2 pogingen dat alles zo traag ging en vond dat helemaal niet zo leuk! En nu op dag 8 zo'n grote folikels!
Ik vraag me ook af waar dokter decleer zit, hopelijk is hij terug als ik een eventuele terugplaatsing heb, dokter Laureyns heeft altijd problemen met mijn terugplaatsing.
Ik zal vrijdagmorgen naar jan palfijn gaan en normaal mag ik om 10 uur terug vertrekken, dan ben ik rond 11 uur terug op school.

Als je eens wil proberen zonder medicatie, vraag het gerust aan de dokter, je voelt je veel beter, ik toch.

Ik duim voor je dat het snel mag gaan!

Groetjes nina.

anoniem

Berichtdoor anoniem » 20 dec 2007, 08:20

hallo
hier ben ik nog eens. het is hier idd stillekes geweest, laat ons daar weer verandering in brengen!!

nina, amai, zonder hormonen blijkt idd de juiste weg te zijn voor jou!!!! Goed gedaan van je, je gevoel gevolgd!!! nu idd hopen dat het goeikes zijn, maar van die vier zal er wel zeker één goeike tussen zitten zeker?

een leek, het gaat inderdaad traag maar hou vol: traag gaat meestal ook! ik heb soms ook cyclussen (het zijn dan wel natuurlijke, dat maakt het misschien anders qua gevoel voor jou...) waar het ontzettend traag gaat maar uiteindelijk komen ze er wel! ik blijf duimen...

Ik dacht dat Dr. Decleer op congres geweest is (of is...)

Ik ben zondag gemoeten voor de eerste follikelmeting. HEt was nog maar dag 11 dus ik verwachtte nog niet veel. Er bleken weeral vijf follikels te groeien!:hic De Vits vroeg zich af of ik toch IVF aan het voorbereiden was :hihi
Niet dus... De follikels waren 11 tot 15 mm. NIet slecht voor dag 11 vond ik.
Gisteren ben ik dan terug gegaan en zoals verwacht is eentje doorgegroeid. Die die eerst 11 mm was (die had ook de mooiste vorm) en die bleek nu 15 te zijn. Nog even wachten dus, morgen terug en vermoedelijk weer in het weekend prijs. Dat is me wat met die weekends! Ik denk dat ik van de 8 inseminaties er nog maar 2 tijdens de week gehad heb! Nu ja, voor mij niet gelaten, makkelijker te regelen dan.

Zo dames, hou de moed er in, onze dag komt wel!

toi toi
anoniem

emma

Berichtdoor emma » 21 dec 2007, 13:28

Heyla,

sinds gisteren bevind ik me ook weer in het land van de snuivertjes! Wiepie, drie weken suprefacten en dan mag ik hopelijk aan de menopur beginnen. Hopelijk doet het zijn werk, maar ik heb alweer koppijn en mood swings, dus het zal wel begonnen zijn :) Ik zal die suprefact zelfs tot aan de BN moeten nemen, omdat dit blijkbaar een gunstig effect heeft op de endometriose. Had daar nog nooit van gehoord, maar ik ben echt blij dat we eens een andere aanpak kunnen proberen. Ik weet niet waarom, maar ik heb echt een gevoel dat het gaat lukken. Ik geloof er zo in!

Nina, waaw mooie resultaten! En dit zonder enige medicatie. Heel goed hoor! Hopelijk is je PU vandaag ook goed verlopen.

Anoniem, hihi, jij hebt ook altijd inseminatie in het weekend. Ik had dat ook. Veel succes he!

Een leek, jammer dat je zo traag reageert op die progynavo, maar je moet alleszins geen schrik hebben dat je al te ver in je cyclus zal zitten hoor. Zorg maar dat je een lekker nestje klaar hebt zitten. Ik moet deze keer ook progynova nemen, maar dan wel na de tp. Moet jij dit ook nog verder nemen erna?

Ik ga nog vlug wat kerstshoppen! toedeloe!

nina

Berichtdoor nina » 21 dec 2007, 20:29

Hallo allemaal,

Vandaag pick up gehad, en ze hebben 3 eicellen uitgehaald! Ben superblij, heb dat nog nooit gehad!!! Nu maar hopen dat ze morgen ook bevrucht zijn. Ben blij maar ook bang tegelijkertijd.

Emma, tof dat je weer kan beginnen! En heel goed dat je er zo'n goed gevoel bij hebt, de moed zeker niet opgeven!

Aan al de rest, veel succes.

Groetjes nina.

A ja, ik hou jullie op de hoogte.

anoniem

Berichtdoor anoniem » 22 dec 2007, 10:59

hoi allemaal!

nina, wat een goed resultaat! en nu maar hopen dat ze bevrucht zijn! ik duim mee hoor! wanneer weet je iets?
kan het zijn dat je gisteren rond drie uur het IVF-centrum verlaten hebt? Ik stond in de wachtzaal samen met een verpleegster te "leren" hoe je een puregon-pen gebruikt. Plots passeerde iemand, "een patient" zei die verpleegster. Jij misschien?

Emma, zo zo, je mag eindelijk weer beginnen! En nu al moodswings ed. ? Gaat dat dan zo snel? Djeezes, ongelooflijk toch he?
Hoe was je verdediging?

Ik ben gisteren nogmaals op FM geweest. En zoals verwacht, waren mijn follikels nog steeds maar 15 mm. Ik begin er een beetje een patroon in te zien: telkens wanneer ik een maand heb waar er bij aanvang (op eerste FM) veel follikels te zien zijn (5/6/7) dan groeien ze zeer traag. Soms is er echter ook van bij het begin slechts één die groeit en dan is het wel goed op schema. Nu ja, het belangrijkste is wel dat ik er telkens wel kom. Maar meestal een beetje later dan normaal.
Mijn baarmoederslijmvlies is telkens goed: 8 mm. Hoe is dat bij jullie?

Nu, met deze dagen, stelde De Vits voor om toch een klein beetje bij te stimuleren. Ik wist niet dat dit kon tijdens een cyclus. Vandaar dat ik nu drie dagen Puregon spuit. Gisteren eerste keer. Best wel spannend vond ik. Gelukkig wou die vriendelijke verpleegster van IVF-centrum het doen. Straks een tweede keer. En maandag moet ik opnieuw gaan. Ik was, achteraf gezien, zo in de war van die boodschap (niet van de boodschap op zich, wel van het ongelooflijk geregel dat dit met zich mee bracht) dat ik niet meer weet waar en wanneer ik maandag moet gaan: in Merelbeke of in Jan Palfijn. Ik zal maandag morgen wel eens bellen...
En nu maar hopen dat die Puregon een beetje werkt.

Nina, laat ons iets weten he?!

Een leek, hoe gaat het met je ?

nina

Berichtdoor nina » 22 dec 2007, 11:48

Hallo anoniem,

Nee ik was het niet die rond 15u het ivm centrum verlaten heb, ik ben al om 11 uur vertrokken, omdat ik op school moest zijn. Daardoor heb ik plaatselijke verdoving gehad, maar dat wil ik nooit meer! Amai, ik ben zo slecht geweest daarvan! Ik voelde mijn hele lichaam verdoven, zoals bij de tandarts, ik kon zelfs bijna niet meer slikken! Nadien was ik ook heel misselijk. Met een volledige verdoving heb ik daar geen last van.
Ik hoop voor jou dat je folikels nu wat sneller mogen groeien, ik duim hoor!

Ik heb daarnet gebeld naar het ivf-centrum en er zijn 2 eicellen bevrucht! Als alles blijft goedgaan, dan heb ik morgen om 10u15 terugplaatsing van 2 embrio's. Dat zou dan de eerste keer zijn dat ze er 2 kunnen terugplaatsen. Ik hoop het zo hard! Hopelijk loopt er nu niets meer mis!

Groetjes nina.

een leek

Berichtdoor een leek » 22 dec 2007, 15:10

Kiekeboe!

nina, proficiat! twee bevrucht, suuuuuuuper! Zalig als ze er twee kunnen terugplaatsen! Ik duim met je mee dat alles picco bello verloopt! Alé zeg, zo slecht van die verdoving. Ik was de eerste keer heel misselijk, heb overgegeven niet te doen, maar de twee keer erna niets van last.
Laat iets weten hé morgen!

anoniem, goed zo vijf follikels! Ik had dat vandaag ook, maar 4 onder de 10mm, dus kleinere. Maar ik zit al verder in mijn cyclus. Dus waarschijnlijk op naar 't weekend! Mijn baarmoederslijmvlies is altijd dik ok als ik menopur of gonal-f neem, maar nu met die progynova groeit die minder snel!
Ja, anoniem, ik weet ook niet altijd wie wanneer ik moet bellen en waar ik moet zijn. Ik probeer gewoon op de twee nummers, tot ik iemand te pakken krijg!

emma, jij bent ook weer aan het snuiven! Ik vind de moment dat je iets kan doen ok, als je moet wachten dan lijikt het een eeuwigheid te duren hé?
Goed dat je gevoel zo ok is, dan kan je beter tegen alles aan!!! Ja, ik moet de progynova ook verder nemen als ik de 8mm voorbij zal zijn, maar wanneer dat zal zijn????!!!

Bon, Hier weer een heel verhaal.... Ben bij de osteopaat geweest.... De verbinding tussen dikke en dunne darm moet helemaal gesloten zijn en bij mij blijkt dat helemaal open te staan. Wat regelrecht endometriose aanmaakt schijnt. Er zou een schimmel in mijn darmen zitten. Die moet er uit. Ik moet nu op candida dieet, schimmeldieet dus. VRESELIJK!!!! Ik mag bijna niets eten gewoon! En ik ben zo een bourgondiër!
niets van suiker, niets van melk, geen aardappelen, geen brood, geen fruit, geen rauwe groenten, geen champignons, tomaat, ajuin, look, boter, varkensvlees, kalfsvlees, geen koffie, thee, alcohol,, niets met prik, niets gerookt, enz enz
Wat dan wel? rijstwafels, soep (alleen verse), gestoomde of gekookte groenten, vis, plat water en enkele vieze dingen zoals granenkoffie met een heel vieze vervangsuiker in, ik moet er gewoon van kokhalzen:(
Dit voor zeker 6 weken.
Ik ga mijn uiterste best doen, maar met kerst en nieuwjaar toch een patatje eten, anders word ik gewoon slechtgezind denk ik, neen wéét ik!

alé, een fijn weekend, verwarm jullie allemaal!
ps: hoe gaat het met de zwangeren?

een leek

nina

Berichtdoor nina » 23 dec 2007, 16:01

Hallo,

Ik ben deze morgen voor mijn terugplaatsing geweest. Ze hebben 2 embrio's teruggeplaatst, ze waren 4 delig en kwaliteit A. Dokter Decleer zei dat dit heel goed is en dan ik een zeer goeie kans heb om zwanger te worden, laat ons hopen dat hij gelijk heeft!
Dus vanaf nu in de wachtweken. OP zondag 6 januari mag ik gaan voor een bloedtest.

Een leek, amai zeg, dat dieet is wel de moeite hoor! Maar misschien helpt het wel. Ik ben ook in behandeling bij een osteopaat en hij zei me dat ik moest stoppen met al die hormonen, want dat dat het tegenovergestelde effect heeft. Ik heb blijkbaar een teveel aan progesteron en mijn lever en zo zijn ook niet in orde, volgens hem hé. Ik heb van hem dus ook een hele resem aan producten gekregen, voedingssuplementen en vitamine b, mijn lichaam moest ontgiften. Ben daar nu zo'n 3 weken mee bezig en kijk naar het resultaat. Toch véél beter dan met al die hormonen. Ofwel beeld ik het me maar in, maar ik denk als het niet helpt, het zal ook wel geen kwaad kunnen, want het zijn allemaal natuurlijke producten.

Emma, ben blij voor je dat je weer begonnen bent, vol goeie moed!

Anoniem, amai, 5 folikels, goed hoor!

Alles ok met de rest?

Prettige feestdagen voor iedereen, en hopelijk brengt 2008 ons allemaal een gezonde baby!

Groetjes nina.

een leek

Berichtdoor een leek » 26 dec 2007, 10:29

Hallo,

Hebben jullie een fijne kerst gehad? Ikke wel! Amai, nog eens eten wat ik wou, zaaaaaalig! Maar enkel die avond hoor, kerstdag alweer gewoon op dieet....
Nina, goed nieuws voor jou! Ik duim mee.
Hier altijd hetzelfde. Endometrium groeit niet verder dan 6.5mm. Ik heb TP maandag, want Dr. Decleer zei dat we het toch niet dikker gaan krijgen. Ik heb er niet veel hoop in, maar hij zegt dat hij er nog al geweten heeft die toch zwanger zijn. Hopelijk brengt 2008 een baby voor ons allen, want ik ben het met momenten toch serieus beu zulle!!!!

Groetjes,
een leek

Terug naar “Vruchtbaarheid”