vernieuwd ivfcentrum palfijn

anoniem

RE: vernieuwd ivfcentrum palfijn

Berichtdoor anoniem » 02 dec 2007, 11:27

@maybebaby: ik ben tijdens de eerste week na de KI ook ziek geweest. Zwaar verkouden, met bijhorende keelontsteking als gevolg. Zwaar hoofd, niezen,... dat het een lieve lust was. Ik had ook even de bedenking dat het wel een zeer slecht moment was om ziek te worden, maar ja, wat moet komen komt toch...
Niet te veel aan denken dus (tenzij je pijn hebt natuurlijk, dan is er niet aan denken nogal moeilijk he?) dat de timing slecht is...
Succes met het wachten!

@ een leek: inderdaad, als je nog "connecties" hebt in gent, dan is het het leukst om hier naartoe te komen. Kan je nog bezoekjes doen nadien...
Leuk om te horen dat het enkel een kwestie is van "wanneer", dat geeft toch moed he? De Vits heeft mij ook al gezegd dat ze geen reden ziet waarom het niet zou lukken, dus ja, dan doet een mens inderdaad voort.

@nina, hoe gaat het meisje?

Ik weet dus morgen hoe de zaken er voor staan. Ik heb deze week wel een zeer speciale droom gehad: tot nu toe heb ik al tweemaal gedroomd van mijn baby'tje maar telkens was er nog iets niet goed (ik was kaartjes vergeten sturen, ik wist absoluut niet hoe ik borstvoeding moest geven,...). Nu droomde ik van mijn zwangerschap en ik herinner me nog mijn gevoel van "ah, zo voelt het om zwanger te zijn, zo is het...". Ik heb ooit eens een "voorspellende" droom gehad (toen mijn man mij plotsklaps verlaten heeft had ik dat drie weken ervoor gedroomd, knal hetzelfde scenario: dezelfde plotse boodschap, zijn onbegrip, zijn vastberadenheid,... Vies hoor). Nu hoop ik natuurlijk dat deze droom ook voorspellend mag zijn. Daarom misschien niet voor nu, maar als het er maar van komt dan ben ik al gelukkig.
En vreemd hoor, ik loop zo gelukkig rond! Ik loop de ganse dag te glimlachen, ik geniet van alles, echt waar! Raar (niet dat ik anders ongelukkig ben hoor, verre van, maar het is een vreemd gevoel...)

Nu ja, morgen. Ik zal 's morgens vroeg gaan denk ik. Dan ben ik er vanaf. Ik moet naar het labo van Jan Palfijn. Gewoon vragen aan de ingang waar dat is? of hoe werkt dat?
Nog steeds geen symptomen, van niets niet. Als mijn duivels op komst zijn, heb ik normaalgezien wat puisten en snel vet haar (klinkt aantrekkelijk niet?). Nu niet... Maar ik voel me ook helemaal niet anders: borsten zijn gevoelig maar dat komt door de utrogestan, tepels zijn niet anders, steken in de onderbuik zijn er wel geweest maar dat is niet de eerste keer,... Geen duidelijk beeld dus. Maar wel een positieve gemoedstoestand.
We zien wel, bij slecht nieuws zal ik van zeer hoog vallen! ben mij daarvan bewust maar kan mijn goed gevoel niet onderdrukken (probeer dat ook niet, ik geniet er nu van, morgen is dan weer een tijd om de brokken bij elkaar te lijmen...)

Zo zo, succes allemaal (de een met wachten, de ander met spuiten, ...)

scarlett

Berichtdoor scarlett » 02 dec 2007, 19:28

dag dames,
Hier eindelijk nog eens een berichtje van mij.
Heb heeeeeeeeeeel wat moeten bijlezen! spijtig genoeg veel negatief nieuws, maar ook hoopvol nieuws.
Ik ben intussen ook terug bij de gyn op controle geweest. Hij vertelde mij dat ik eventueel nog kan proberen via eiceldonatie. Maar voor mijn ventje en mij is het genoeg geweest. Op 1 jaar, 6 ivf pogingen gehad. Effe een dip gehad (een serieuze), maar we hebben zeker geen spijt van onze pogingen. We gaan ons nooit moeten afvragen... "hadden we geprobeerd, wie weet....". Voor ons is het een hoofdstuk dat is afgesloten. We weten nu waar we staan. Wij gaan nu door met ons leven. Gedaan met telkens die hoop en dan die teleurstellingen. Ik weet hoe jullie je voelen. Ik blijf meeduimen voor jullie allen. Ik kom nog af en toe eens binnenwippen, ook al ben ik niet meer bezig met ivf.
Ook bij mij kwam mijn hospitalisatieverzekering niet intussen bij de ivf behandelingen. Mijn hospitalisatieverzekering zei me dat ze er zijn voor als er iets gebeurd en niet tot het verkrijgen van iets.
Hou de moed erin allemaal.
Tot later nog eens
groetjes scarlett

Kariboe

Berichtdoor Kariboe » 03 dec 2007, 07:38

Hallo anoniem,

Ik volg je nog steeds! Ik ben ook alleenstaande en bij dr. Decleer zwanger geworden.
Ik voelde ook niets toen ik nog zo kort zwanger was. Maar wat jij zegt had ik ook: mijn haren werden nog niet vet na dagen niet wassen, ze voelden fijn aan.
Gevoelige borsten kreeg ik pas echt toen ik minimaal een week overtijd was, in de twee weken na de IUI waren ze licht gevoelig door de Pregnyl (= zwangerschapshormoon!!!, symptomen dus niet te onderscheiden met echt zwanger).
Succes vandaag!!! Ik was bij de laatste IUI zwanger, zou de maand erna IVF gaan doen. En als het IVF wordt, dan doe je het ook. Je weet waar je het voor doet.
Groetjes,

Kariboe

anoniem

Berichtdoor anoniem » 03 dec 2007, 09:11

bloed is binnen...
nu wachten....

nina

Berichtdoor nina » 03 dec 2007, 16:51

Hallo iedereen,

Anoniem, wat spannend! Ik hoop zo dat het mag lukken! ik ben heel hard aan het duimen!

Scarlet, leuk om nog eens iets van je te horen, ik vind het heel sterk van je dat je die beslissing hebt kunnen nemen. Hou de moed erin!

Een leek, amai, nog 13 cryo's in de vriezer! Ik zou dat ook eens graag hebben, eens meer dan 1 eitje! Maar ik gun het je van harte hoor!

Maybebaby en ilse, jullie zijn al een week verder, volgende week weten jullie het al! Voelen jullie iets? Ik duim ook voor jullie hoor!

Ikzelf ben vandaag terug gaan werken, ben er eindelijk door! Ik heb beslist dat ik toch nog eens ga proberen maar deze keer, zonder hormonen of met zo weinig mogelijk! Zal geen clomid nemen en op dag 8 naar decleer gaan en dan kijken wat het zal zijn. Als ik dan maar 1 eicel heb, kan ik nog stoppen en een volgende maand afwachten. En hopelijk meer geluk dan de laatste keren!
Toen ik vroeger iui deed, nam ik niets van hormonen en toen had ik telkens heel wat meer folikels, vandaar dat ik het nog eens wil proberen op die manier. We zien wel.

Anoniem, we wachten vol spanning!

Groetjes nina.

Maybebaby

Berichtdoor Maybebaby » 03 dec 2007, 17:25

@ Scarlett: fijn dat je hier nog eens komt laten weten hoe het met je gaat! Je klikt in ieder geval vrij positief, ik heb bewondering voor je!!! Nog veel geluk en een mooie toekomst gewenst!

@ Nina: ik had ook soms meer follikels zonder hormonen dan mét! Herinner me nog een IUI waarbij de gyn twijfelde om te insemineren omdat er 3 grote follikels waren! En nu, met al die hormonen, 1 eicelletje! Ik realiseer me maar al te goed dat ook ik helemaal opnieuw moet beginnen als het nu niet lukt en dat de kans dat er dan weer maar eentje rijpt, best groot is. Wil niet negatief zijn, maar wel realistisch blijven... Ik denk aan je en hoop zo dat je misschien nu twee of meer 'spontane' follikels krijgt!!!

@ Anoniem: spannendddddd!!!!!!! Ik duim!!!!

Hoe het hier gaat: vandaag is de 4e dag na TP! Ik voel... NIETS! Neem nochtans genoeg medicatie (Pregnylspuiten, Utrogestan, Diazepam,...) maar ik blijk bijzonder resistent voor gelijk welk medicament (in ieder geval voor de bijwerkingen).

Gisteren (dag 3 na TP) heb ik even heel weinig bruinverlies gehad. Bijna niets en het was meteen weer over. Misschien toch een (poging tot ) innesteling??? Voor menstruatie lijkt het me nog iets te vroeg en ik heb anders echt nooit bruinverlies (ook niet voor m'n regels). Ik PROBEER er niet teveel mee bezig te zijn, maar vind het stiekem toch wel heel spannend... Ik blijf er wel van uit gaan dat het deze eerste poging niet zal lukken (dan kan het alleen maar meevallen, hé?) en ben eigenlijk al een beetje met m'n hoofd bij een volgende poging (zou ik dan andere medicatie krijgen?, enz,..)

Hoe is het met de rest??? Allemaal nog veel geluk gewenst en laat jullie horen!!!
M

een leek

Berichtdoor een leek » 03 dec 2007, 19:02

Dag dames,

Anoniem, please, laat gauw iets weten!!!

Scarlett, leuk om je nog es te horen! Ik begrijp het wel, dat je de stap niet meer zet. Met hoeveel zijn jullie nu in het gezin? Want je man had ook al kinderen hé? tot later, en kom maar lekker af hier hé!

nina, ik begrijp dat je zegt wauw, 13 cryo's. Wij hebben wel altijd héél veel eicellen (laatste keer 34!) en ook goeie embryokwaliteit, maar het probleem hier is dat mijn arme ventje daarvoor moet geopereerd worden, volledige narcose, dan een week een broekje voor de balletjes dragen, dan wéken aan een stuk etterende balletjes met veel pijn gepaard en nadien knobbels die er altijd zitten door het littekenweefsel..... Leuk is anders! Laat ons dus hopen dat het lukt met een cryo!!!
Want het is echt zo dat er maar één goeike nodig is hé...!
Gelukkig hebben we hier elkaar, iedereen met zijn verhaal! Doet deugd!
Wat zei Dr Decleer dat je het wil proberen op die manier? We duimen!

Maybebaby en ilse, no efkes doorbijten hé, hopelijk schitterend nieuws volgende week!!!
Maybebaby, zou goed kunnen de innesteling zijn hé?!

Vraagje: Wie kreeg ook progynova uit onze bende en dan progesteronspuitjes?
Ik moet volgende zondag op echo om mijn endometrium te meten. Als die 8mm of groter is mag ik beginnen met die spuitjes. Nu valt dat een zondag. Vraagje: mag dat ook de maandag eventueel? En moet ik zondag bloed trekken?
Ne mens denkt altijd nog aan 101 dingen als je uit de consultatieruimte komt!!!

Groetjes!
een leek

anoniem

Berichtdoor anoniem » 04 dec 2007, 13:02

dames,

een vreemde bedoening hier:

gisteren om 9h00 bloed binnen
vanaf gisteren 21h00 zat ik spanningsvol te wachten. ik sleurde overal mijn telefoon mee...
Tot 23u00 gewacht, maar geen telefoon!

!!!! Tampontest was nog steeds OK !!!!

Deze morgen (na een nacht onrustig slapen) om 8u30 zelf gebeld.
Verpleegster aan de lijn, die - na wat aandringen - toch de resultaten eens bekeek en me wou meedelen: zwanger maar zeer lage waarden en binnen 48 uur opnieuw testen om dan te zien hoe het ermee staat. Maar ik moest nog even wachten, de dokter zou mij binnen 15min terugbellen.

Dat deed ze ook maar ze zat midden in een gesprek (een moeilijk gesprek zei ze) waardoor ze me maar zeer summier kon te woord staan. Ze zou me nog terugbellen want .... helemaal geen positief nieuws: waarden veel te laag (hoeveel weet ik niet) dus niet zwanger.

maar nu barst ik van de vragen
- lage waarden --> dat is geen "0" --> dus is er dan toch iets geweest? kan het een gevolg zijn van de pregnyl (maandag 26/11 pregnyl, maandag 3/12 bloedname).
heeft mijn lichaam dan toch gereageerd?
wat met mijn tampontest die maar niet negatief wordt? hij heeft me nog nooit bedrogen...

enz....

Tja, verwarrende tijden

anoniem

(sorry voor het emo bericht, zit op het werk en zal de tijd nemen om jullie allemaal eens rustig te woord te staan van zodra ik zelf ook meer weet. veel tijd nemen hier kan niet....)

ook anoniem

Berichtdoor ook anoniem » 04 dec 2007, 13:59

ik wil niet negatief doen, maar je zou best geen valse hoop koesteren. Heb 7 ICSI's achter de rug en weet genoeg wat het betekent als je waarden 'aan de lage kant' zijn. Beter realistisch blijven, dan komt de teleurstelling iets minder hard aan...

anoniem

Berichtdoor anoniem » 04 dec 2007, 15:12

@ ook anoniem: ik koester geen hoop meer voor deze cyclus. ben alleen benieuwd wat dat betekent "waarden aan de lage kant" en vooral "heeft mijn lichaam dan eindelijk iets gedaan, ook al leidt het niet tot een baby...."

een leek

Berichtdoor een leek » 04 dec 2007, 16:22

Anoniem,

Dedju toch! Wat die waarden betreft... Ook rare verhalen over hoor!
Had eens met een test hcg 7, toen zeiden ze negatief. De keer erna had ik 8 en wat zeiden ze: 't is twijfelachtig, binnen drie dagen terug testen. Vreselijk!
De laatste keer was de enige keer dat ze zeiden dat ik zwanger was, toen was mijn hcg 57. Maar... progesteron aan de lage kant. En toen had ik mijn miskraam...
Wat blijkt dus? Die lage waarden waren telkens resten van de pregnyl. Dat spul blijft bij de ene langer dan bij de andere en bij mij dus lang.
De dorie toch! Welke dokter had je aan de lijn? Zei die verder nog iets?
Ik denk aan je hoor!

dikke knuf,
een leek

nina

Berichtdoor nina » 04 dec 2007, 18:15

anoniem,

Wat jammer toch!
Ik heb ook 2 keer die mededeling gehad, de eerste keer was mijn hcg 15 en de tweede keer 19. Ik had toen telkens hoop, maar toch mocht het niet zijn. Maar ik denk dat het aantoont dat er wel iets geweest is, zo heeft dokter decleer mij dat toch gezegd. Dan was ik min of meer blij omdat ik nu weet dat het wel kan, zwanger worden.
Ik hoop voor je dat het misschien toch nog iets kan worden, en zo niet, wens ik je veel sterkte! Als je weet hoeveel je hcg waarden zijn, laat je dan iets weten?

Groetjes nina

Maybebaby

Berichtdoor Maybebaby » 04 dec 2007, 19:57

@ Anoniem: knuffel voor jou:

((((((((( Anoniem ))))))))) Het klinkt niet zo goed, maar wie weet, toch nog een sprankeltje hoop??? Ik zou wel genoeg uitleg vragen aan de dokter, dat je op z'n minst weet hoe het zit en of er een innesteling geweest is... Laat je gauw nog iets weten?
Ik leef met je mee!!!!!

Zelf zit ik op de 5e dag na TP. Donderdag krijg ik de laatste Pregnylspuit. Verder niets te melden want ik voel ook echt NIETS! Overal lees ik 'buikpijn, steekjes, misselijk, pijnlijke borsten, ....' en ik? Ik voel dus niets... Voel me eigenlijk zelfs heel goed en krijg veel complimenten dat ik er zo stralend uitzie (met dank aan de zwangerschapshormoontjes van Pregnyl, denk ik, haha ;) )

Het kan nog alle kanten op, maar als het deze keer niets is, zie ik een volgende poging wel zitten. Ik vond het helemaal niet zo zwaar of lastig (is persoonlijk, hé!) en heb alleen maar positieve bijwerkingen van de hormoontjes, hihi :)

Liefs en allemaal nog veel geluk en sterkte gewenst,
M

anoniem

Berichtdoor anoniem » 05 dec 2007, 11:51

@ maybebaby: je leest toch verhalen van mensen dat ze zwanger zijn zonder dat ze ooit iets gevoeld hebben? dus, moed niet opgeven!!!!

Deze morgen eerste keer tekenen van aankomende regels. Wie weet is mijn pregnyl effectief gewoon blijven hangen. Maar wie weet is er ook wel ergens iets geweest...
Ik ga alleszins nog een keer nu gewoon KI proberen met het volle programma van energetische massage. MIsschien beeld ik het me allemaal maar in maar ik heb het gevoel dat mijn lichaam deze keer toch een beetje gereageerd heeft. En ik wil dat verder uitproberen....

Ik laat jullie nu, zit weer op mijnwerk.

groetjes
anoniem

Gast

Berichtdoor Gast » 06 dec 2007, 08:31

@nina, hoe gaat het ermee? waar sta jij nu in je cyclus? je zou dus proberen zonder die extra hormomen, tja, waarom niet? als je zelf ooit eicellen produceerde? dat is trouwens een kronkel waar ik moeilijk bij kan: sommige mensen hebben een eigen cyclus die werkt en krijgen toch clomid ed. voorgeschreven. Waarom is dat dan eigenlijk? Het gaat dan niet om IVF maar om inseminaties...

@maybebaby: en hoe staan de zaken? Overleef je je wachtweken? Hoelang wachten nog? Eigenlijk vind ik die wachtweken wel leuker dan de twee weken wachten op een eerste follikelmeting. Nu gebeurt er echt niets, niets, niets. Gewoon wachten....

@een leek: zondag meting? ben eens beniewd... Waar zit jij nu weer precies?

@ilse: en hoe gaat het met jou?

Ik heb deze morgen van de sint mijn duivels gekregen. MMM, zou ik niet braaf genoeg geweest zijn misschien vorig jaar?
gisteren De Vits aan de lijn gehad. Ik doe nog even verder met KI, ik weet niet hoe het komt maar ik heb een intuitief gevoel dat ik daarmee moet verder gaan. Dan volgen we dat maar... En gelukkig kan De Vits zich vinden in intuitieve gevoelens.
Mijn HCG was belachelijk laag, duidelijk pregnylrest denk ik (HCG 6, progesteron onder de 10). Dus ja....
Maar kom, mijn gevoel zit goed en dat is toch ook megabelangrijk he?

Groetjes
anoniem

nina

Berichtdoor nina » 06 dec 2007, 19:26

Hallo iedereen,

Anoniem, ik ben aan het wachten tot ik ongesteld zal worden, ik vermoed volgende week woensdag of zoiets. Maandag zal het 2 weken zijn dat ik mijn pick up gehad heb, dus een paar dagen erna denk ik ongesteld te worden. Dat zou perfect uitkomen, is dan net in de kerstvakantie dat ik bezig zou zijn. Dan kan ik meer rusten denk ik.
Ik heb het wel niet gevraagd aan decleer of ik zonder clomid mag beginnen, heb de dokter trouwens niet meer gezien of gehoord na mijn pick up. Maar ik denk wel dat het goed zal zijn zeker. En als ik op de eertse controle ben op dag 7 of 8, dan kan hij nog zeggen om eventueel met een beetje menopur te beginnen.
We zien wel.

Vind het goed van je dat je nog met iui wil verder doen, als je gevoel je dat zegt, dan moet je dat zeker doen! Veel succes!

Hoe gaat het met al de rest? Ilse en maybebaby, hoe gaat het met het wachten? Ilse, maandag weet jij zeker de uitslag? En maybybaby, wanneer weet jij iets?

Ik duim voor jullie!

Groetjes nina.

Maybebaby

Berichtdoor Maybebaby » 06 dec 2007, 22:01

Dag dames,

@ Nina: hopelijk komen je regels snel door... Het is vervelend als je erop moet wachten. Ik hoop echt dat je de volgende ronde meer geluk zal hebben en ik ga dubbel en dik voor jou duimen!!!!!! Ik vind dat je er zo positief mee omgaat, petje af hoor! Ik heb echt bewondering voor jou en ik blijf je heel speciaal volgen...

@ Anoniem: pfff, over een leuk sintcadeau gesproken zeg ;) Maar wel goed dat je nu verder kan. Je moet vooral doen waar je je goed bij voelt. Soms is de verleiding groot om je leven door dokters te laten overnemen, maar je moet toch echt de regie in eigen handen houden. Veel succes nog!!!!

@ een leek: je stelde een vraagje over progynova, maar ik kan je er niet bij helpen. Misschien toch even bellen naar Aalter als je vragen hebt? En als je zondag meting hebt: veel succes!!!! Ik voel me soms zo'n oen, want heb nooit iets gevraagd over m'n endometrium of zo, ik ben zo slecht op de hoogte! Jullie vragen dat precies allemaal (of krijgen die info zo), ik ben jaloers!

Hier niet veel nieuws te melden... Ik voel nog steeds NIETS. Overal lees ik over krampjes, steken, buikpijn, enz na TP en bij mij lijkt het wel alsof er helemaal niets gebeurt. Integendeel, ik voel me supergoed! Zie er ook goed uit (mooie huid) en ik strààl (met dank aan de zwangerschapshormoontjes van de medicatie). Op dag 3 na TP heel even een beetje bruinverlies gehad, maar daarna ook niets meer.

Omdat ik niets voel, is het makkelijker om er niet teveel mee bezig te zijn. En het is druk op het werk, dat helpt ook ;) Afleiding genoeg! Ik moet er soms echt aan denken om Utrogestan op te steken (is soms wel eens een uurtje te laat, maar dat steekt niet zo nauw dacht ik). Vanavond heb ik de laatste Pregnylspuit gehad en nu is het echt aftellen....

Volgende week donderdag (13/12) weet ik meer (tenzij ik eerder ongesteld word natuurlijk). Hopelijk vliegt volgende week voorbij!

Allemaal nog veel succes en een knuffel!
M

emma

Berichtdoor emma » 06 dec 2007, 22:51

hey dames,

hier ben ik ook nog eens.
sorry voor mijn afwezigheid (again), maar ik heb hectische dagen achter de rug op mijn werk (en zal tot de kerstvakantie niet anders zijn). 'k Zit nu zelfs in Parijs voor mijn werk. Maar ik wou Anoniem toch efkes vlug een digiknuffel geven. Spijtig dat het niets geworden is en dat je zo in twijfel hebt moeten zitten. Kben blij voor je dat De Vits je steunt in je keuze voor KI. Als je gevoel zo positief is, komt het wel goed hoor! Sterkte!

een leek

Berichtdoor een leek » 07 dec 2007, 15:36

Kiekeboe!

nina, hoe gaat het met jou?

Maybebaby, spannend voor je zeg! Ik denk dat het toch wel eens prijs zou kunnen zijn als ik zo jouw verhalen lees! Ja, dat endometrium is zondag het enige wat in orde moet zijn bij mij, dus ik kan niet anders dan dat vragen hé :)
Als het 8mm of meer is mag ik aan die venijnige spuitjes beginnen. Ik heb zelf ook nooit veel last van de hormonen. Gelukkig! Maar wel van de spuiten en de verdoving grrrr... Gelukkig staan we niet alleen! Op naar de 13de hé!

anoniem, jouw regels zijn doorgebroken. Nu ga je nog een keer gewoon KI proberen hé? We duimen mee!!! Ik vind je heel positief klinken!

emma, blij je te horen! In Parijs dan nog wel?! Wat doe je van werk als ik zo curieus mag zijn?

Ik ga gewoon wachten tot de zondag zelf, ik ga zowiezo naar Gent bellen met de uitslag van mijn endometrium. Is het 8 of meer, om te bepalen wanneer de TP is. Is dat niet zo, om te vragen wanneer ik de volgende echo moet hebben.

Fij weekend!
een leek

Maybebaby

Berichtdoor Maybebaby » 08 dec 2007, 13:10

@ een leek: ik duim voor morgen!!! Hoop dat er een lekker dik bedje klaarstaat voor je embryootje! SUCCES!!!!

Wat gek (maar wel lief!) dat jullie het idee hebben dat het bij mij wel eens raak zou kunnen zijn... Ik vind het zelf juist verdacht dat ik helemaal niets voel, ik zou geruster zijn moest ik bol staan van de (vroege) zwangerschapskwaaltjes. En de meesten voelen toch wel iets, krampjes of steekjes of zo.... Vandaag is het dag 9 na TP, dus volgens mij kan ik m'n regels stilaan wel verwachten (al kunnen ze ook later komen, dat weet ik). Het blijft afwachten, hé....

Misschien toch 1 verschijnsel: ik ben zoooo moe! Slaap veel meer dan anders, heb vannacht zelfs het klokje rondgeslapen (bijna 12u). En ja, dus ook 12u tussen twee Utrogestan-beurten, maar daar maak ik me niet zo druk om (het komt echt niet op een paar uurtjes verschil aan, is me verteld). Ik voel me eigenlijk vrij rustig en slaap dus ook bijzonder goed.. Eerlijk gezegd verdenk ik de Diazepam als partner in crime (da's toch Valium, hé?). Hebben jullie daar dan ook last van????

Knuff en fijn weekend,
M

Maybebaby

Berichtdoor Maybebaby » 09 dec 2007, 12:52

@ een leek: en? al nieuws??? Ik duim dat je hier een positief berichtje mag komen posten...

Hoe is het met de rest?????

Hier niets speciaal te melden, dag 10 na TP. Weer lang geslapen en sinds gisterenavond af en toe een heel vaag ongesteldheid-op-komst gevoel, dus ik denk dat het niets wordt hier. Het is wel anders dan anders (normaal heb ik vage buikpijn die steeds heviger wordt en enkele uren daarna bloedverlies, nu blijft het vaag zeuren en het gaat ook weer enkele uren weg). Ik weet opdenduur niet meer of het echt is of inbeelding en volgens mij houdt die medicatie ook nog eens m'n menstruatie tegen. Ik kan dus alleen maar afwachten......

Groetjes,
M

nina

Berichtdoor nina » 10 dec 2007, 21:06

Amai, wat is het hier stil!

Ilse, weet jij vandaag de uitslag niet? Ik ben zo benieuwd! Hopelijk kan je ons supergoed nieuws vertellen!

Maybebaby, ik heb ook een heel goed gevoel over jou hoor! Nog 3 dagen en dan weet je het ook!

Een leek, hoe is het met jou? Heb je al nieuws? Mag je beginnen?

Ik ben nog aan het wachten tot ik ongesteld zal zijn, en dan eens proberen zonder clomid en kijken wat het resultaat zal zijn! Ben benieuwd!

Laat ons vlug iets weten, ik duim voor iedereen!

Groetjes nina.

anoniem

Berichtdoor anoniem » 10 dec 2007, 21:29

jeetje, in al mijn onhandigheid en vingervlugheid op het toetsenbord heb ik gans mijn vorig bericht gedeleted! en het was al de tweede keer dat ik iets typte (het vorige is hier niet geraakt: heb stiekem vanop het werk wat geschreven maar om de een of andere reden is het hier nooit geraakt)

ilse, en? hoe is het bij jullie? hopelijk eens goed nieuws want jullie verdienen het wel!!!!!!

Maybebaby, nog eventjes wachten! ik kan me voorstellen dat je begint nerveus te worden. en dan voel je vanalles, niet? Ik hoop dat je goed nieuws mag brengen. Dat zou nogal iets zijn he zeg: nauwelijks reageren op alle hormonen, toch één goede eicel die dan ook nog eens bevrucht raakt en mooi deelt en uiteindelijk uitmondt in een zwangerschap! zou dat geen opsteker zijn voor iedereen??????? oh, ik hoop het zo!!!!

Een leek, lang geleden? Laat nog eens iets weten!!!

Nina, hoe lang denk je nog te moeten wachten op je maandstonden? ben jij regelmatig van cyclus? Ben ook wel eens benieuwd wat een cyclus zonder clomid teweegbrengt, hopelijk een mooi resultaat!!!!

Ikzelf ben aan het wachten op mijn eerste afspraak voor FM (zondag... voor de verandering... ik laat de gyne altijd op zondag werken!). Maar zondag is pas dag 11 (De Vits maakte zelf de afspraak met mij terwijl we mijn bloedresultaten aan het bespreken waren) en meestal ga ik pas op dag 13/14. Nu ja, er zal waarschijnlijk nog niet teveel te zien zijn maar ja, dan wachten we nog eventjes he? als we iets trainen (wij hier op dit forum), is het wel ons geduld.
Morgen mag ik voor de eerste behandeling naar de energetische massage. Heerlijk, ik ga daar ontzettend graag naartoe! En vrijdag opnieuw! Fantastisch!

Nu ga ik slapen

groetjes
en een fijne nacht aan iedereen....

anoniem

emma

Berichtdoor emma » 11 dec 2007, 14:58

Heyla,

hier ben ik weer! Ik blijf wel steeds volgen, maar de laatste tijd was het zo druk dat er weinig tijd was om eens deftig op jullie verhalen te reageren.
Een leek, je vroeg me wat voor werk ik doe. Wel ik ben bezig met de laatste dagen van een doctoraat aan de universiteit. Binnen een paar dagen heb ik mijn verdediging, dus het is stressen geblazen. Ik moet niet alleen ervoor zorgen dat mijn thesis deftig herzien is, dat hij deftig geprint wordt, dat ik een mooie voorstelling in elkaar kan boxen en dat de receptie goed verzorgd is. En dan kwam er vorige week nog een weekje workshop in Parijs tussen... Pfff. 'k zal blij zijn als het volgende week allemaal achter de rug is. Vanaf januari begin ik op een nieuwe job (Vlaamse Gemeenschap) en ik hoop dat het daar wat kalmer aan toe zal gaan :)

Maybebaby, vandaag dag 12 na de tp. Wanneer ga je testen? Hopelijk is dat ongesteldheidsgevoel een zwangerschapsgevoel.. het trekt zo goed op elkaar dat je er echt niet kan op afgaan.

Een leek, hoe was het met je nestje gesteld? Weet je al wanneer de tp zal doorgaan?

Nina, voor jou een cyclus zonder hormonen dus als ik het goed begrijp. Misschien heb je nu wel wat meer follikels. Ik hoop het alvast voor je!

Anoniem, jij bent ook alweer vertrokken voor een nieuwe cyclus. Tja, op zondag controle. Ik kan er ook over meespreken. De Vits haar weekends moeten ook nogal hectisch zijn soms denk ik.

Ilse, weet jij je uitslag al? Ik duim mee!!!

Wij zijn vandaag nog eens naar Jette geweest voor de uitslag van onze testen. Hysteroscopie was ok, maar op de echo vanmorgen zagen ze nog steeds de endometriosecyste zitten (wel ietsiepietsie kleiner dan 1.5 maand geleden) en daarbovenop een myoom in mijn baarmoederwand. Volgens de dokter zit het echter op een plaats die geen problemen zou mogen geven. Uit mijn bloedtesten kregen we wel te horen dat ik veel antistoffen voor sperma bleek te hebben ...???? ... Dat was echt wel een donderslag bij heldere hemel en betekent waarschijnlijk dat we bijna twee jaar voor niets geprobeerd hebben. Allee, ik kan me toch niet voorstellen dat het dan nuttig is om inseminaties te doen als het sperma toch aangevallen wordt. Maar ben toch één keer op die manier zwanger geraakt, dus dat moet wel heel sterk sperma geweest zijn. Ik mag op dag 21 van mijn cyclus (zal normaal 20/12 zijn) starten met suprefact en dit tot alle endometriose onderdrukt is. Dit zal dus zeker minimum 3 weken zijn. Daarna mag ik pas beginnen stimuleren. Nu vrijdag moeten we wel nog es bij de verpleegster langs voor alle practische tips en de medicatie. Dat over en weer sjezen naar Jette (met bijhorende files) is soms wel frustrerend, maar we hebben alles over voor een snoezig kleintje. Allee, wij hebben weer moed! Zeker nu we er bijna weer kunnen aan beginnen.

ilse

Berichtdoor ilse » 11 dec 2007, 16:25

negatief.... alweer
hcg was 10, maar was restje pregnyl zei dr laureys.

Terug naar “Vruchtbaarheid”