vernieuwd ivfcentrum palfijn

ilse

vernieuwd ivfcentrum palfijn

Berichtdoor ilse » 12 jan 2007, 16:24

hoi,
is er reeds iemand in het vernieuwde ivfcentrum in palfijn (gent) geweest? ik ben gewoon benieuwd.... onze laatste poging dateert van oktober, en eind deze maand gaan we er weer voor. Het centrum is in december vernieuwd, en is sedert begin januari terug open....
grtjs

Ingrid

RE: vernieuwd ivfcentrum palfijn

Berichtdoor Ingrid » 14 jan 2007, 17:59

Hey Ilse,

onze laatste keer was ook in oktober en daarna hebben we bewust een rustpauze ingelast. Nu zijn we terug van start, sinds vandaag, dus binnen een 10 tal dagen wrschlk PU en daarna TP. Ik hou je op de hoogte !
Tzou beter zijn, aangezien je op de afdeling zelf mag blijven met je bed, en niet op gynaecologie, tussen andere patienten moet gaan liggen.

groetjes,
Ingrid

ilse

Berichtdoor ilse » 15 jan 2007, 21:04

Hallo Ingrid,
Aanstaande zondag (21/01) heb ik een cryotp. Morgen moet ik (om 6u55!!pfff) naar dr decleer voor een controle-echo en dan starten met utrogestan. Ik neem vanaf dag 1 progynova, om mijn baarmoederslijmvlies op te bouwen. Ik heb geen eigen cyclus, en in onze rustmaanden nam ik cyclocur, om een kunstmatige cyclus te hebben. Op dag 10 (vorige zaterdag) was mijn baarmoederslijmvlies 6,3mm.
Dit zal onze vijfde tp zijn. (2 verse en 3 cryo)
We hebben nog vier eskimootjes zitten.
Alvast ook heel veel succes, en ik laat je zeker iets horen!!
groetjes,
Ilse

Ingrid

Berichtdoor Ingrid » 15 jan 2007, 21:44

Veel succes alvast !!
Ik hoop voor jou dat je eerste keer in het vernieuwde centrum je laatste keer moet zijn !!

Wij zijn nu bezig aan onze 5e ICSI poging. Heb nog maar 1 cryo gehad, nooit genoeg follikels om in te vriezen :/

groetjes,
Ingrid

ilse

Berichtdoor ilse » 16 jan 2007, 11:49

hoi,
Bmslijmvlies was nu 7,1mm. Ik moet dus starten met 3x2 utrogestan, progesteronspuitjes (5 in totaal,om de drie dagen) en 2x2 progynova....
De pu's gebeuren reeds in het vernieuwde centrum zei dr decleer, maar de tp is nog in het oude deel.
Bij ons was er telkens een deel van de eicellen bevrucht via gewone ivf en een deel via isci.

groetjes

ilse

Berichtdoor ilse » 16 jan 2007, 11:52

oeps te vlug op versturen gedrukt...

we hadden de eerste keer 7 goede embryo's 1tp, 6 cryo) en de tweede keer 6 (2tp en 4cryo).

een leek

Berichtdoor een leek » 16 jan 2007, 18:47

Hey Ilse,

Ik wens je succes hoor!!! Ik ben ook benieuwd naar de nieuwe afdeling. Ik heb nu een cyste en moet vrijdag naar Aalter om te kijken of ze nu weg is of niet. Ik wacht er al twee maanden op...
Vorige keer bij mijn PU zat ik tussen twee jobs in en kon dus genoeg rusten. Nu vraag ik me af of jullie verlof namen of ziekteverlof kregen na de PU?
We hebben nog zes cryo's zitten, hopelijk genoeg voor nog twee pogingen...

Vele groetjes,
een leek

ilse

Berichtdoor ilse » 16 jan 2007, 19:06

Hoi,

Bij mijn eerste pu was ik in verlof, maar bij mn tweede pu heb ik ziekteverlof gekregen. De pu was op een donderdag en ik ben de maandag terug gaan werken. Het was wel nodig hoor, dat ik wat kon rusten nadien...

@ leek: hopelijk goed nieuws vrijdag voor jou, zodat je opnieuw van start kan gaan.

Bij mij is mijn grootste vrees dat de cryo's niet goed zouden ontdooien.... en dat heel de "pillen/spuiten-winkel" (progynova, utrogestan, progesteronspuiten....) voor niks geweest zou zijn, en dat we weer een maand langer moeten wachten.

groetjes

greet

Berichtdoor greet » 16 jan 2007, 20:02

Ik heb daarjuist van Decleer te horen gekregen dat ik mag starten met 2de IVF-poging.
Nu moet ik gonal-f en decapeptyl nemen ipv menopur en suprefact. Heeft iemand hier al ervaring mee? Ben ook benieuwd naar het nieuwe IVF-centrum.

Ik ben bij mijn 1ste poging thuis gebleven (ziekteverlof) vanaf pu tot tp, de dag na tp moest ik al werken. Vlgs Decleer is het beter te gaan werken dan thuis te blijven. Ik werk in de zorgsector, dus alle dagen heffen en tillen en...
Ik ben hier wel wat ongerust over, denk soms dat dit de innesteling gaat afbreken aangezien ik bij 1ste poging een topembryo had en bij cryo-poging 2 topembryo's en beiden neg. Wat doen jullie de dag na tp?

Groetjes,

Gast

Berichtdoor Gast » 16 jan 2007, 23:07

Dag van PU en TP ben ik telkens thuisgebleven (verlof of ziekteverlof).
De dagen erna ben ik steeds gaan werken. (anders zou ik toch de muren oplopen)

Lien

Berichtdoor Lien » 17 jan 2007, 14:47

Hoi,

Ik was zwanger na mijn 2de ICSI-poging met Dr. Decleer.
Mijn zoontje is intussen 18 maand oud.
Ik heb na de punctie telkens ziekteverlof gekregen.
Ik had nl. telkens erge buikpijn na de punctie.
Voor mij was die rust welkom!

greet

Berichtdoor greet » 17 jan 2007, 19:17

Is er hier ook iemand die gonal-f en decapeptyl moet inspuiten.
Ik vraag mij af of je die beiden op hetzelfde tijdstip mag inspuiten (hetgene ik doe ) en langs dezelfde kant van je buik. Hierover is er mij niets verteld en ik heb hier elders gelezen dat je er een uurtje moet tussenlaten. weten jullie meer?

ilse

Berichtdoor ilse » 17 jan 2007, 19:54

hoi,
Ik heb bij mijn vorige verse poging ook gonal-f gebruikt maar in combinatie metsuprefact. De eerste keer was het menopur en decapeptyl, en ik spoot die ook na elkaar in hoor.... als 't er maar inzit hé ;)
Ik krijg nu extra progesteronspuiten (is een volledig kunstmatige cyclus, zonder eisprong) en ik ben daar vreselijk "hyper" van....

groetjes

Kat.

Berichtdoor Kat. » 18 jan 2007, 13:33

Hoi iedereen,

ik ben net bevallen een flinke zoon na mijn 3de icsi, daarmee wist ik niet dat ze het centrum hadden opgeknapt! Aangezien ik daar al een poosje niet meer ben geweest.
Ik wil jullie allemaal veel geluk toewensen en meedelen dat jullie de moed nooit mogen opgeven.
Blijkbaar gaat iedereen hier bij dezelfde dokter? Ik ben bij Dr. Hauspy in behandeling geweest en niks dan lof.

groetjes

Fee

Berichtdoor Fee » 18 jan 2007, 18:34

Ik wist niet dat het vernieuwd was..in elk geval wil ik jullie allemaal hééééééééél veel succes en geluk wensen ...niet opgeven hé dames....
na 5 KID en 5 TP ( 3 verse IVf en 2 cryo's) ben ik nu na een cryo TP 29 weken zwanger van een tweeling ( bij dr Decleer/Laureys) en het is het allemaal dubbel en dik waard geweest !

Fee

debby

Berichtdoor debby » 19 jan 2007, 11:51

hey ingrid ik ben ook bezig van zondag met mijn 3de icsi ,
ik moet menopuur nemen ,
wie weet zie ik u daar
de tp gaat wel door in kortrijk en de tp in jan palfijn in brugge
deze keer heb ik wel gevraagd om langer dan 2 dagen na de pu te wachten om in te plaatsen ,
ze gaan wel eerst zien hoeveel eicellen ik heb ,
ze willen geen risico lopen om geen enkel meer over te hebben

ik moet vanavond voor de 1ste follikelmeting
ben jij al moeten gaan ?

debby

Berichtdoor debby » 19 jan 2007, 11:55

foutje mijn tp gaat door in brugge was efkes verstrooid

ingrid

Berichtdoor ingrid » 19 jan 2007, 19:21

hey debby,

en hoe was je follikelmeting vanavond?
Ik moet morgenvroeg pas gaan... ben benieuwd, voel wel al iets "bewegen" in de onderbuik, maar kan ook inbeelding zijn he. Je lichaam kan je zo voor de gek houden...

heb je TP in brugge of in gent in jan palfijn? want ben even niet meer mee :)

@greet, het kan geen kwaad om gonal f en menopur op dezelfde moment te prikken hoor. Ik deed het wel het ene aan de linkerkant, het andere spuitje rechts.

bedankt Lien, Fee en Kat. voor de steun & moedwensen ! We hopen dat we ooit eens in hetzelfde schuitje zitten als jullie. Is echt lief van je dat je dit forum nog bezoekt om ons een hart onder de riem te steken !!

groetjes,
ingrid

greet

Berichtdoor greet » 20 jan 2007, 08:43

Ik zal maandag zien welk resultaat dit oplevert (1ste echo ), aangezien ik deze producten de eerste keer gebruik. Voor mijzelf vind ik het wel positief dat ik er nu minder aan denk. De vorige keer moest ik 3xdag snuiven en inspuiten, zorgen dat ik alle dagen mijn gerief meehad naar het werk of gelijk waar ik naartoe ging. Vind het nu minder belastend.

Hopelijk hebben wij binnenkort ook zoveel geluk om zwanger te zijn.
Groetjes

Ingrid

Berichtdoor Ingrid » 20 jan 2007, 15:24

En debby hoe was je follikelmeting?

Ikke vanmorgen voor de eerste keer van deze cyclus op follikelmeting. Omdat mijn ventje moest werken, had ik aan mama gevraagd of zij niet mee wou komen.
Mama had een goeie indruk van de dokter (oef!) en bij de echografie bleek dat er al 13 follikeltjes aan het groeien zijn.
Het baarmoederslijmvlies is al 7,2 mm. Heb nog nooit zo'n dik gehad op amper dag 7..
Decleer zei dat dit een hele goede start was, en hopelijk is dit een goed voorteken..
Volgende dinsdag op de volgende follikelmeting. Ondertussen blijf ik verder snuiven en spuiten.(lijk wel een junkie ;))

Greet, hou ons op de hoogte he na je echo maandag !

prettig weekend iedereen!

liefsies,
Ingrid

Ingrid

Berichtdoor Ingrid » 20 jan 2007, 15:25

vergeten : Ilse, heel veel succes voor de TP morgen !! We duimen voor je !!

ilse

Berichtdoor ilse » 20 jan 2007, 16:46

hoi,
Dank je!!!
Pff...ben zo misselijk als 't maar kan van die progesteronspuiten.
Morgen om 9u nog eens bellen naar ivf, en dan normaal tp om 12u.
Ik zal normaal gezien alleen moeten gaan voor de tp, want mijn ventje kan onmogelijk verlof krijgen op z'n werk morgen.... da's natuurlijk minder leuk.
Weet niet of het dr. decleer of dr. laureys zal zijn voor de tp.

Da's idd al zeer goed hé 7,2mm.

groetjes

greet

Berichtdoor greet » 22 jan 2007, 21:54

Deze morgen echo op dag 7 gehad. Er waren 14 follikels te zien, hopelijk groeien ze verder. Baarmoederslijmvlies was 13 mm. Woensdag 2e echo en misschien vrijdag al pu.
Een beter resultaat kon ik niet wensen.
Aan iedereen ook veel succes en hou ons op de hoogte.

Groetjes,

een leek

Berichtdoor een leek » 23 jan 2007, 18:55

Goed Greet! Proficiat!
Ilse, ik heb ergens gelezen dat je een 14- cellig embryo hebt?! Dat is toch wel héél goed hé!!!
Ikzelf moet een kijkoperatie hebben. Begin februari gaan ze de cyste die ik heb verwijderen en kijken in hoeverre ik endometriose heb...

Groetjes

ilse

Berichtdoor ilse » 23 jan 2007, 20:52

Hoi,
Idd 14 cellen, is beste dat we tot nu toe hebben gehad. Normaal zou het zich ergens vandaag of morgen moeten beginnen nestelen.... Ik heb momenteel (sedert zondag) last van een enorm irritante kriebelhoest. Vannacht ben ik moeten opstaan dat ik zo'n enorme hoestbuien had.... dacht even dat ik er in ging blijven amai. Ik ben bang dat die hoestbuien niet echt bevorderlijk zijn voor het innestelen. Of maak ik me weer druk om niks? Vanmorgen nr huisarts geweest, maar als je misschien zwanger bent, zijn hoestsiroopkes uit den boze. De huisarts zei alvast dat die hoestbuien geen invloed hebben op innesteling....ma ben er toch nog steeds nie gerust in.
Weet je al wanneer juist je de kijkoperatie hebt?
ik had een kijkop. in mei 2006. alvast succes
groetjes

Terug naar “Vruchtbaarheid”