NOD na enkel pregnyl-sympt. herkenb?

Ille

NOD na enkel pregnyl-sympt. herkenb?

Berichtdoor Ille » 30 dec 2006, 16:05

Hoi allemaal,

een vraagje aan de ervaringsdeskundigen.

3 jaar geleden ongeveer ben ik na 2 jaar klussen, sukkelen beter gezegd, uiteindelijk zwanger geraakt van ons 2e zoontje. Dit dankzij één ampule pregnyl op dag 13 van de cyclus toen er een mooie, ronde eicel klaarzat. Ik ging maar een dag of twee over tijd en het spookte in mijn hoofd dat dat niet kon met pregnyl. Op advies van mijn gyn testte ik en was ik dus zwanger...
Ik herinner me dag 14 een zeer warm aanvoelend gevoel binnenin (waarschijnlijk de eisprong)

Veel ervaring heb ik dus niet met pregnyl. Ik ben wel al 3 keer zwanger geweest. Mijn oudste zoon is nu 6 jaar. In aug '06 had ik een curretage toen bleek dat op 8 weken zwangerschap van ons 3e kindje (spontaan!) het hartje niet meer klopte.

Nu enkele cycli later wilden we geen tijd meer verliezen en terug met pregnyl beginnen. De gyn begreep dat. Deze ampule heb ik dus op vrij 15 dec. gehad. Volgens de gyn zou mijn eicel (ik denk toen 13 of 14 mm grootte) springen tussen vrijav. 6 u na toediening en zondagochtend 17 december ten laatste (niet vrijdagavond vermoedde hij).
Ik heb dus gaan andere madicatie gehad in deze cyclus. Nu ben ik wel heel nieuwsgierig en vraag ik me af of ik wel morgen na 9 u zou testen. Ik wil ook feesten natuurlijk: ofwel van vreugde ofwel verdriet mijn verdrinken...

Hoe ik me voel: soms denk ik dat er een kans is, soms niet.
Wat ik herken van in juli (3e zw): verschillende dagen 's ochtends een warm gevoel in bovenbenen alsof regels zouden beginnen maar vanaf ik opsta is het over (en sinds curretage heb ik geen ongipijnen meer op voorhand), tepels worden groot, hard en rood als ik kou krijg of als ze geprikkeld worden, borsten zijn groter maar meer sponzig en niet pijnlijk, moe al is het vakantie en kan ik elke dag lang slapen. Soms lichte steekjes in liezen. Geen gezwollen onderbuik. Warm aanvoelen (aldus mijn man)

Wat ik niet heb: sterke geuren, kan nog steeds koffie drinken en vlees eten, witverlies (twee dagen geleden bij toeiletbezoek wel nog)...

Een mens probeert altijd dingen te herkennen, maar ik zou beter moeten weten. In juli had ik immers totaal niets in de gaten. De symptomen kwamen maar later op gang (vanaf week 6). Wel dat warm gevoel in mijn bovenbenen, terwijl ik dat met maandstonden de voorbije cycli na de curretage niet had. ik had zelfs geen menstruatiepijnen meer...

Wat denken jullie?
Is er iemand die toch de moed had om mijn verhaal te lezen en me haar advies wil geven? Dat zou ik ten volle appreciëren!!!
Dank je! Ille

deb

RE: NOD na enkel pregnyl-sympt. herkenb?

Berichtdoor deb » 31 dec 2006, 13:07

hallo ille

ik heb een zoontje van vier jaar ik had weinig kans om natuurlijk zwanger te worden en nam dus de pil niet wegens ik altijd kindjes wilde.ik had gezegd rond mijn 25 ste zal ik kijken wat ik kan doen nu ben ik ook bezig met ivf voor mijn 2 de kindje . maar mijn eerste zwanger is zeer vlot verlopen ik had zelfs mijn maandstonden nog de eerste maand . en ben nooit ziek geweest ik ging op een dag naar de gyne op controle zoals alle jaar en die zij dat ik 7 weken zwanger was ik viel kompleet uit de lucht maar was heel blij zo zie je maar iedereen is anders ik heb negen maanden niets had wel honger ik heb een droomzwangerschap had ik weet niet of mijn verhaal je kan helpen maar ik wens je veel succes groetjes

Fien

Berichtdoor Fien » 01 jan 2007, 09:28

Ille,

Ondertussen weet jij misschien al van meer, en ik hoop het beste.
Ervaring met zwangerschappen heb ik niet, maar ik kan je wel mijn ervaring met Pregnyl meegeven. Bij mij duurt de tijd tussen eisprong en nod 2 dagen langer met Pregnyl. En, de eerste week na de inspuiting voel ik mij een beetje misselijk, dit gaat dan over. Verder voel ik meestal 1 of 2 dagen op voorhand in mijn buik dat ik ongesteld zal worden, met of zonder Pregnyl, dus dat veranderde niet veel.

Heel veel succes nog!
Fien

Ille

Berichtdoor Ille » 01 jan 2007, 18:31

Dank voor julie antwoorden. Ik had echt hoop deze maand, maar het heeft niet mogen zijn. ik voel me heel depri nu en heb nog geen zin om er terug tegen aan te gaan maar dat verandert hopelijk terug weldra. Volgende NOD 27 jan
Groetjes, Ille

Fien

Berichtdoor Fien » 02 jan 2007, 09:07

Hoi Ille,

Echt heel jammer, maar de moed niet laten zakken, he. Het komt wel in orde. Maar als je twijfelt, vraag dan nog eens raad aan je dokter, misschien kan hij of zij wel helpen?
Veel moed nog!

Fien

Terug naar “Vruchtbaarheid”