Zw zonder kwaaltjes ???

Veerle

Zw zonder kwaaltjes ???

Berichtdoor Veerle » 28 dec 2006, 18:02

Hallo,

Ik heb op 20 dec mijn tp gehad en moet op 2 jan bloed laten trekken voor het resultaat. Maar er zijn totaal geen symptomen : geen bloedverlies, geen buikpijn, enz. Vandaar dat we ons extra ongerust maken. Of zijn er toch vrouwen die zwanger bleken zonder enige kwaaltjes?

Veel geluk nog aan iedereen en fijne feestdagen !

Gast

RE: Zw zonder kwaaltjes ???

Berichtdoor Gast » 28 dec 2006, 18:33

Waarom start jij eigenlijk een nieuw onderwerp als er net één over hetzelfde gestart is.
Daar wordt dezelfde vraag gesteld en er zijn al antwoorden op.
Logisch lijkt mij van daar gewoon op aan te pikken.Anders moet iedereen altijd alles 2 keer antwoorden.

Prettige feestdagen gewenst en hopelijk brengt het nieuwe jaar ons eindelijk een boeleke!

Gast

Berichtdoor Gast » 28 dec 2006, 18:47

zwanger zijn zonder kwaaltjes kan perfect, behalve hier op zappy

veerle

Berichtdoor veerle » 28 dec 2006, 19:05

heel eenvoudig omdat Ninne met IUI bezig is en ik met IVF.

Gast

Berichtdoor Gast » 28 dec 2006, 19:11

Sorry, Veerle, maar dit vind ik wel een domme opmerking van U hoor !!!!

Of je nu zwanger bent via:
IUI
IVF
ICSI
zonder tussenkomst van de medische wereld
....

zwanger = toch zwanger, niet?

Of denk je nu echt dat dit anders is, en dan mensen die via IVF andere kinderen krijgen dan via IUI...
Sorry maar U redenering is mij echt wel een raadsel hoor...
Ik zou toch even terug u biologie boek boven halen en daar even gaan lezen hoe het eigenlijk allemaal in mekaar zit....

het nu gewoon niet geantwoord, dat had ik nog kunnen begrijpen, maar deze opmerking vraagt om zo'n antwoord...

Veerle

Berichtdoor Veerle » 28 dec 2006, 20:47

Ik vind tp van een embryo toch iets anders dan inseminatie, wat ik al driemaal gedaan heb trouwens. Zonder biologieboek.(Kan jij je spellingboek misschien eens opnieuw bekijken)
Heb echt geen boodschap aan anonieme reacties.
Zoek maar een andere zondebok om al uw frustraties op uit te werken.
Of steek t maar op de hormonen. Da's altijd gemakkelijk.
En by the way... verplicht ik hier iemand om te reageren?

Gast

Berichtdoor Gast » 29 dec 2006, 06:56

En toch is er geen verschil tussen de ZWANGERSCHAPS kwaaltjes, eender hoe je zwanger bent geworden.

Gast

Berichtdoor Gast » 29 dec 2006, 07:05

Btw,we zijn hier al met zen drie die last hebben van onze hormonen,aan wie ligt het nu?
Al veel antwoorden gekregen,anders moet je eens bij nesse gaan kijken.

Gast

Berichtdoor Gast » 29 dec 2006, 07:10

Gij zijt toch echt wel een domme gans hoor !!!!

Man man man, hier komt ge wat tegen....

Het verbetert nog:
Nu zijn er al die denken dat ze andere baby's krijgen omdat ze geinsimineerd zijn dan mensen die een embryo teruggeplaatst gekregen hebben.
Andere methode, dus andere baby's, dus andere zwangerschapskwalen ???????????????????????????????????

Stom kind, speel nog even wat verder en tracht binnen een paar jaar dan aan kinderen te beginnen....

Lien

Berichtdoor Lien » 29 dec 2006, 08:04

Ik wil hier toch ook wel eens reageren hoor !!!!

Sorry, ik vind het vreselijk dat Veerle hier zo afgebroken wordt, en zeker door iemand die er blijkbaar gene zak van afweet !!!!

Zwanger zijn door ivf is wel heel anders dan zwanger zijn door iui.
Dit door de simpele reden dat je bij iui heel andere hormonen krijgt...
Bij iui gebeurt alles hetzelfde als bij een natuurlijke zwangerschap... bij ivf of icsi daarentegen, totaal niet... Heb er zelf al zeer veel gehad, en nu reeds 5 icsi behandelingen, dus ik moet er geen tekeningetje bij maken zeker?????

Ik vind dat Veerle een doodnormale vraag stelt.

Je kan perfect zwanger zijn zonder iets te voelen Veerle !!! Zolang er geen bloedverlies is, is er kans.... Ik had meestal mijn regels 12 dagen na tp....
Bij een iui altijd 14 dagen na inseminatie... (zit je in je normale cyclus he !!!!)

Trek je de reacties van hierboven maar niet aan, zo'n belachelijk gedoe !!! Juist een peutertuin !!!! Als ze het dan toch zo erg vindt om alles dubbel te moeten schrijven, waarom blijft ze dan reageren???? Niet te geloven hoe idioot je daarvoor moet zijn !!

Zal duimen voor je dat je zwanger bent !!! Hoe lang ben je bezig??

Gast

Berichtdoor Gast » 29 dec 2006, 08:43

Alé Lien, weer een domme gans erbij

Symptomen van zwangerschap...
wat heeft dan dan nog te maken met de hormonen die je genomen hebt om follikels aan te maken, of met de manier waarop de embryo gemaakt is...

zijt gij nu echt even dom of wa

we leggen het even uit:
zwangerschap is dat een embryo zich in de baarmoeder innestelt en vanaf dat moment begint een vrouw een hormoon te produceren nl hcg
zo kan het embryo in stand gehouden worden en blijft dit groeien...

alé leg me nu ne keer uit wat dat nog te maken heeft met alle voorgaande genomen hormonen??????
of dat je nu een embryo hebt dat via ivf, icsi en of op de normale manier tot stand is gekomen....

och kinderen allemaal

lien ge snapt er dus duidelijk zelf ook niks van

Sandra

Berichtdoor Sandra » 29 dec 2006, 08:47

Ja Lien, uw opmerking is toch ook niet correct hoor.
Inderdaad, zo uitbunding moeten we misschien niet reageren, maar een zwangerschap heeft inderdaad niets meer te maken met de hormonen die je ervoor nam.
Dus eigenlijk moet ik die persoon hierboven wel gelijk geven hoor. Zwangerschapkwaaltjes is bij iedereen verschillend maar heeft helemaal niets te maken met de manier waarop een embryo gemaakt is.

Fien

Berichtdoor Fien » 29 dec 2006, 09:24

Boodschap vooral bedoeld voor de anonieme ruziestoker:
Kunnen we er niet gewoon vanuit gaan dat iedereen hier op het forum zijn goede en slechte dagen heeft, en soms heel onzeker wordt? Maakt het echt wat uit of je iets een domme vraag vindt? Als dat zo is, laat dat dan gewoon voor wat ze is, en houd je bezig met zaken die jij interessant vindt. Uiteindelijk verdient iedereen wel wat respect. Ik vind je houding eigenlijk wel niet kunnen.

Mieke

Berichtdoor Mieke » 29 dec 2006, 09:25

Lien en Veele,
Manier van conceptie staat los van zwangerschapskwalen !
Heeft niets te maken met hormonen die vroeger door jullie genomen zijn.
Op het internet vindt je hier alles over als jullie dit nog eens graag nalezen hoe dit eigenlijk allemaal juist in elkaar zit.
Voor zwangerschapskwalen: zie ander forum dat reeds gestart is !

Gast

Berichtdoor Gast » 29 dec 2006, 09:35

Ik heb duidelijk de indruk dat heel wat mensen met vruchtbaarheidsproblemen kampen maar eigenlijk niet weten hoe het allemaal in mekaar zit.

Bevraag jullie eerst eens bij de dokter. Jullie zijn met behandelingen bezig maar weten eigenlijk niet zo goed wat jullie allemaal doen.

Voor onze anonieme bezoeker:
jammer, maar uiteindelijk heeft iedereen recht op een eigen mening, of die nu hard of zacht overkomt. Als je niet tegen opmerkingen kunt, moet je zeker je vraag hier niet stellen op Zappy, maar aan je huisarts of gyneacoloog. Alles kan op verschillende manieren gezegd worden, maar de waarheid mag ook verteld worden vind ik.

Persoonlijk ben ik ook van mening dat er veel mensen echt niet weten hoe het allemaal in zijn werk gaat en welk hormoon voor wat dient en welke reacties je mag verwachten.
Maar inderdaad, zwangerschapskwalen hebben niets te maken met de manier van hoe je zwanger wordt. Ik vind het toch raar dat mensen echt geloven dat dit afhankelijk is van hoe je baby gemaakt is.

Gouden raad: informeer jullie bij jullie gyneacoloog.

Veerle

Berichtdoor Veerle » 29 dec 2006, 11:26

Dag Lien en Fien,
Dank je wel voor jullie (volwassen) reactie. Wij hebben 3 X IUI achter de rug en nu de eerste keer IVF. Ik had op de laatste echo 8 follikels maar bij de pu maar 2 eicellen, waarvan er dan maar ééntje bevrucht was. Dat maakt dus dat we geen ingevroren embryo's hebben. Plus mijn tp moet steeds onder narcose omdat mijn baarmoedermond anders ondoordringbaar is. Nogal een omslachtig gedoe allemaal dus is de spanning extra groot.

En hoe ver staan jullie?

Groetjes !

Lien

Berichtdoor Lien » 29 dec 2006, 14:11

Sorry, ga hier niet verder meer op ingaan... ben zelf embryologe, dus jullie moeten mij niet uitleggen wat het verschil is tussen ivf en iui hoor !!!
En de innesteling enz is wel anders bij een bewerkte zaad en eicel dan bij een normale zwangerschap !!! Geef me daar ook maar eens een uitleg voor.
Zwangerschapskwaaltjes.... deze kan je anders aanvoelen vermits er bij ivf nog wondjes zijn in je baarmoeder, elk prikje voel je anders, je voelt het vocht terug in je follikels lopen,..... dit heb je allemaal niet bij een iui poging !!! Dus, je kan andere dingen voelen , maar daarom heeft dit niets met een zwangerschap te maken !!!!!!!

Ik ben momenteel aan mijn 6de poging icsi bezig... heb reeds enkele pogingen iui gehad ook, 2 jaar bezig voor tweede kindje !!!!

Gast

Berichtdoor Gast » 29 dec 2006, 16:06

ja ja

doordat je wondjes in je baarmoeder hebt krijg je pijnlijke borsten en moet je overgeven (door de IVF hé)

en bij IUI heb je deze zwangerschapskwalen niet

en bij IVF kun je buikpijn hebben en bruinverlies

maar bij IUI heb je deze zwangerschapskwalen niet

zijt er maar zeker van dat je zeker niet misselijk wordt bij een zwangerschap door IUI maar alleen bij IVF

lien

Berichtdoor lien » 29 dec 2006, 19:32

misselijk word je door de hormonen die we moeten nemen voor ivf he slimmeke !!!! als je 5 soorten hormonen moet nemen, in veel hogere hoeveelheden dan bij een inseminatie !!!!

waar hou ik me hier eigenlijk mee bezig????
dit is de laatste keer dat ik reageer, heb echt betere dingen te doen hoor...

reageer jij nog maar lekker veel, kunnen we nog eens lachen !!!

Fien

Berichtdoor Fien » 30 dec 2006, 08:54

Dag Veerle,
Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje als jij. Net 3 IUI's achter de rug en nu startensklaar voor ICSI, 10 januari begin ik met Suprefact voor minstens 2 weken. Welke medicatie neem jij? En valt het mee?

Lien, ik dacht ook eerst, daar reageer ik niet meer op, maar wou wel antwoorden op de vraag van Veerle en jullie allebei heel veel moed en succes wensen. Is dat voor jou niet extra lastig, als je voor job zo dicht bij je eigen emotionele leven zit? En waren die 6 ICSI's allemaal voor de tweede spruit? Toch heel zwaar, he, waarschijnlijk. Ik duim mee, hoor, dat het je snel lukt!

Wie weet kunnen we inderdaad samen nog wat lachen met dat agressieve spel hier op het forum ;).

Groetjes
Fien

Veerle

Berichtdoor Veerle » 31 dec 2006, 15:51

Dag Fien,

We hebben inderdaad heel wat gemeen, k heb n klein beetj voorsprong...
Ik heb Puregon, Decapeptyl en Pregnyl moeten nemen en eerlijk gezegd heb ik bijzonder weinig last gehad van nevenwerkingen. Het enige waren de gespannen borsten naar het einde toe maar dat viel wel mee. Ik ben in ZOL bij dr Ombelet, en jij?

K duim alvast voor een goede start op 10 jan.
En vééééééééél geluk in 2007 !!!

jo

Berichtdoor jo » 01 jan 2007, 17:40

hoi veerle

ik weet niet wie er hier anoniem reageert maar je hebt niet echt gelijk en ik snap ook niet wie er hier op zappy zo bijdehand is. we zijn allmaal volwassen vrouwen, toch?? en zwanger worden via iui of ivf is idd heel verschillend. met iui krijg je gewone hormonen en dan is het afwachten of je zwanger bent of niet. met ivf worden eitjes weggeprikt en de bevruchte eitjes worden teruggeplaats. mocht je niet zwanger zijn door ivf kan je behoorlijke buikpijn krijgen , een soort miskraam. het enige is dat het vruchtje zich niet heeft ingenesteld en het afstoot. dus anoniem ik weet niet waar jij vandaan komt,weet eerst iets zeker voordat je je mond voorbij praat.

veerle tot snel xx jo

jo

Berichtdoor jo » 01 jan 2007, 17:57

ps , idd zwangerschaps kwaaltjes zijn zwangerschaps kwaaltjes. maar zwanger worden door iui of ivf of door alleen hormonen kan heel verschillend aanvoelen.maar uiteindelijk is zwanger zijn hetzelfde als als een gewone zwangerschap zoals iedereen.

xx jo

Fien

Berichtdoor Fien » 02 jan 2007, 09:12

Hoi Veerle,

Het is al hoopgevend te horen dat iemand niet veel last van de hormonen heeft gehad. Ik hoop voor mezelf hetzelfde ;).
Jij mag vandaag bloed laten trekken, zeker? Hopelijk krijg straks positief nieuws, kan je nog eens vieren!

Wij gaan naar Brugge, AZ.

Een heel fijn 2007!!

Fien

Veerle

Berichtdoor Veerle » 02 jan 2007, 18:41

ben t jaar niet goed begonnnen. niet zwanger dus. pfff
weet niet of we nog verder doen. ben alles zo beu.
:(

Terug naar “Vruchtbaarheid”