Wanneer starten met asaflow

Lies

Wanneer starten met asaflow

Berichtdoor Lies » 27 dec 2006, 18:34

Hallo,
Ik start volgende week met mijn derde icsi. Het grote probleem is de dikte van mijn baarmoederslijmvlies en bijgevolg de innesteling. Elders op dit forum las ik dat er vrouwen zijn die asaflow (cardio-aspirine) nemen. Ik denk: baat het niet, dan schaadt het niet en wil het dus ook eens proberen. Wanneer starten jullie hiermee en tot hoelang nemen jullie dit door indien er een zwangerschap is? Zijn er ook mensen die hun zwangerschap voldragen hebben, want ik kwam hier jammer genoeg enkel mensen tegen wiens zwangerschap eindigde in een miskraam wat ik ten zeerste betreur voor die mensen. We zijn al drie jaar bezig voor een tweede kindje en dit zonder resultaat. Hebben een dochter (waar ik heel gelukkig mee ben) van vier (clomid en pregnyl). Maar een curretage (2,5 jaar geleden) zorgde voor het probleem van te dun baarmoederslijmvlies.

groetjes

Lentekind

RE: Wanneer starten met asaflow

Berichtdoor Lentekind » 27 dec 2006, 18:38

Dag Lies, ik ben 22 weken zwanger na een geslaagde ICSI en ik kreeg standaard Dispril 75mg voorgeschreven door mijn gyn, hij geeft dat altijd bij IVF/ICSI. Ik moest dat nemen vanaf de dag van de TP tot de dag dat ik wist dat ik zwanger was. Ik denk niet dat je door de aspirine een miskraam krijgt hoor, want mijn gyn schrijft het al jaren voor!

Fien

Berichtdoor Fien » 28 dec 2006, 10:12

Lentekind, nam jij dan een tabletje per dag?
Of zijn dat geen tabletjes?
Puur uit nieuwsgierigheid.

Gast

Berichtdoor Gast » 28 dec 2006, 11:20

Toen ik dat vroeg aan mijn gyn zei hij mij dat je door het nemen van asaflow kans hebt op misvormingen bij de foetus. Ik weet echt niet wie ik nu moet geloven. Mijn gyn of al de positieve verhalen hier op de forums.

Lentekind

Berichtdoor Lentekind » 28 dec 2006, 12:27

Ik nam idd een tabletje per dag. Dat dat schadelijk is voor de foetus is bull. Het kan schadelijk zijn vanaf vier weken zwangerschap, maar de twee weken tussen de TP en de uitslag zeker niet! Mijn gyn schreef het echt standaard voor bij IVF en ik vertrouw hem toch wel!

Lies

Berichtdoor Lies » 29 dec 2006, 11:55

Hey lentekind,

Krijd je die dispril ook zonder voorschrift? Want mijn gyn is er niet voor om nog iets extra nemen.

Groetjes

Lentekind

Berichtdoor Lentekind » 29 dec 2006, 12:28

Ja, je kan Dispril 75 zo gaan halen. Tis de lichtste vorm van aspirine die er bestaat (nog lichter dan asaflow, das 80 mg) en vrij te verkrijgen. Je lag er echt gerust in zijn hoor Lies, ik zou hier nooit zoiets opzetten als ik niet 200 procent zeker was dat het geen kwaad kon. Mijn baby doet het tot nu toe heel goed, is heel beweeglijk en de echo's waren altijd al prima. Ik hoop dat het bij jou helpt en je snel ook zwanger lag worden!!

SHAKIRA

Berichtdoor SHAKIRA » 29 dec 2006, 12:34

Lentekind,

Heb je dispril 75 genomen om het baarmoederslijmvlies te verhogen en was dat dan het geval?

Groeten

Lies

Berichtdoor Lies » 29 dec 2006, 16:14

Dank je lentekind voor de snelle info en ik ga het met dispril proberen. Ik vind dat ik maar beter alle kansen kan benutten. De gyn zal wel voor zijn eigen winkel spreken. En als de jouwe het standaard voor schrijft ben ik er echt wel gerust in hoor. Het is niet dat ik het niet vertrouw, ik wist alleen niet wanneer te starten en te stoppen. Ik las hier al elders dat er vrouwen zijn die samen starten met hun eerste spuit decapetyl en pas stoppen op 12 wkn zwangerschap. De info is soms een beetje onduidelijk hé. Ik wens je veel succes met je zwangerschap en het wordt vast een wolk van een baby!! Is het je eerste kindje? Zo ja, geniet er van met volle teugen want voor je het weet zijn ze vier jaar!!!
Groetjes

Lentekind

Berichtdoor Lentekind » 29 dec 2006, 20:21

Dag Shakira, mijn gyn schrijft het voor bij iedereen die een verse IVF of ICSI doet, ongeacht de dikte van het baarmoederslijm dat bij mij altijd heel goed was. Volgens mijn gyn verbetert dispril 75 de doorbloeding van de baarmoeder en ondersteunt het zo de innesteling.

Dag Lies, bedankt das heel lief van je! Het is inderdaad mijn eerste kindje en het wordt verwacht eind april! Zeker niet doornemen tot twaalf weken hoor! Heb dat eens aan mijn gyn gevraagd omdat ik het hier ook eens las, en volgens hem heeft het geen enkel nut. De innesteling is op vier weken achter de rug en dan verliest Dispril ook zijn functie. Dus, starten de dag van de TP en doornemen tot aan de bloedname.

lies

Berichtdoor lies » 31 dec 2006, 15:06

Hey Lentekind,

Bij mij gebeurt de bloedafname steeds 14 dagen na de TP. Wil dat dan zeggen dat je dispril maar 14 dagen moet nemen? Ikke hé met al mijn vragen.
Groetjes

Lentekind

Berichtdoor Lentekind » 02 jan 2007, 10:04

Dag Lies, ja bij mij was dat zo toch. Ik had op een vrijdag TP en exact twee weken later bloedname op vrijdag. IK heb die vrijdag van de bloedname mijn laatste dispril genomen. Ik was zwanger, maar ook als je niet zwanger bent, moet je dan stoppen.

Succes!

Terug naar “Vruchtbaarheid”