nog icsi kunnen doen, maar kiezen voor kid Wie nog

Marik

RE: nog icsi kunnen doen, maar kiezen voor kid Wie nog

Berichtdoor Marik » 13 mar 2007, 10:54

Ik ben gisteren naar het UZGent geweest voor de terugplaatsing. Van de 8 bevruchte eicellen waren er 4 goed genoeg. Er zijn er 3 teruggeplaatst en er wordt nog afgewacht of het 4de wordt ingevroren. Er is ook assisted hatching toegepast op de 3 teruggeplaatste embryo's. Nu zijn het 2 lange weken wachten.
Ik probeer niet te veel te hopen.
Veel succes en ook aan de mevr. hierboven.

miss

Berichtdoor miss » 16 mar 2007, 21:08

hoi

sorrry het heeft een tijdje geduurd, maar de pc moest binnen voor herstel. Dat zijn zo en zaken die nooit passen maar wel moeten gebeuren

Aan anoniem: Dat is inderdaad enorm pijnlijk. Maar de dokters vinden het wel altijd een goed teken als je ooit eens zwanger gewsest bent, dus toi toi, je komt er wel

Amai Marik drie teruggeplaatste embryo's. Dit moet toch goed gaan. Niet? Hebben e ook iets over de kwaliteit gezegd, alhoewel dit niet altijd alles zegt.
Als je twee weken moet wachten veronderstel ik dat je geen extra pregnyl moet krijgen. Of toch, en is het een tussentijdse uitslag.
Ik duim me te pletter voor je

Hier alles goed. Ik ben ondertussen 11 weken en de echo was goed. Het kleintje is ondertussen 4 cm. Dus we zijn de risico periode voorbij. Oef. Nooit gedacht dat ik dit ging kunnen zeggen.
De misselijkheid begint al goed te minderen dus ik voel me goed.

Veel succes voor jullie
groetjes

Marik

Berichtdoor Marik » 17 mar 2007, 14:12

Hey,
Wat een goed nieuws dat die 'gevaarlijke' maanden voorbij zijn. Hopelijk kan je nu meer genieten van het zwanger zijn.

Er zijn 3 embryo's teruggeplaatst van matige kwaliteit. De gyne heeft mij verzekerd dat de kans om een meerling te krijgen heel klein is. Ik moet wel extra Pregnyl krijgen (3 x 1500IU). Hierdoor is vroeger testen dus zinloos en zal ik moeten wachten op de bloedtest. Deze is op ma. 26 maart.

Ik ben er echter niet gerust in want ik heb regelmatig erge krampen. De vorige keer had ik dit ook en toen was het ook niks. Maar ja toch nog een beetje hoop.

Dank voor het duimen en het allerbeste.

Groetekes,
Marianne

miss

Berichtdoor miss » 17 mar 2007, 18:05

ja beu he als je zelf niet vroeger kan testen. Maar er zit natuurlijk niets anders op.
En rust je een beetje? Raar he die krampen, is dat dan helemaal beneden (baarmoeder) of meer aan je eierstokken als ik zo intiem mag zijn.
En nog even blijven hopen, het moet toch eens lukken

groetjes

Marik

Berichtdoor Marik » 18 mar 2007, 16:52

Die krampen zijn naar mijn gevoel van de baarmoeder. Het is te vergelijken met krampen die je hebt als je heel dringend naar het groot toilet moet maar veel heviger. Ze duren niet zo lang (ongeveer 20 min.). Ik denk dat het zo een pijn is die je bij weeën zou voelen (al heb ik daar geen ervaring mee). Ik zal de volgende keer dat ik naar de gyne ga eens vragen wat dit kan betekenen. Hopelijk is dit geen slecht teken. Afwachten hé. Nog 8 dagen..
Veel groetjes

miss

Berichtdoor miss » 21 mar 2007, 13:11

het begint te korten he marik , voel je al iets speciaals? Ga je voordien een testje doen?

Marik

Berichtdoor Marik » 21 mar 2007, 15:58

Hey,
Heb gisteren de laatste spuit Pregnyl gehad. Het heeft dus geen zin van te testen. Ik mag maandag voor de bloedproef gaan. Momenteel heb ik eigenlijk voortdurend lichte buikpijn en af en toe hevige krampen. Maar zolang er geen bloed is is er hoop...
Dat het maar rap maandag is.
Alles bij jou nog OK?
Groetjes

miss

Berichtdoor miss » 22 mar 2007, 12:08

Inderdaad, zoalng er geen bloed is moet je positief blijven. Had je de vorige keren soms wel al bloed voor je eigenlijke bloedtest?
TEsten zal inderdaad niet gaan met extra pregnyl. Jammer voor je
Wanneer weet je dan maandag het effectieve resultaat?

Hier alles ok, aan het verlangen naar een volgende echo, maar ja dat is nog even, dat is 13 april

groetjes

Marik

Berichtdoor Marik » 23 mar 2007, 10:38

Hey,
De vorige keren werd ik pas ongesteld 1 dag na de bloedafname. Ik heb dus echt geen enkele houvast. Ik heb wel steeds het gevoel dat ik ongesteld ga worden maar dat kan je ook hebben als je pas zwanger bent. Het zal dus spannend blijven tot de laatste minuut (behalve moest ik toch eerder ongesteld worden).
Maandag tussen 18h-19h word ik opgebeld met het resultaat. Vroeger kreeg ik een uur en mocht ik dan zelf bellen maar ze gaan mijn zenuwen nog wat meer op de proef stellen...
Ik vind het zo raar, 1 telefoontje zal bepalen of ik heel gelukkig of heel verdrietig zal zijn. Ben er echt bang voor.

miss

Berichtdoor miss » 24 mar 2007, 09:07

Het gevoel van ongesteldpijn kan inderdaad twee kanten op. En het is ook moeilijk om op je gevoel te oordelen als je extra pregnyl hebt gekregen. Het hangt inderdaad allemaal af van dat ene "domme " telefoontje.
Die woorden die je zo graag wil horen.
Ik kwam ook altijd zot, moet ook eerlijk zeggen dat ik soms echt wel bijna begon te flippen wanneer zo een telefoontje naderde, echte paniek. Dan moest mijn vriend bellen voor de uitslag.
Ik hoop echt, echt dat je maandagavond goed nieuws krijgt. Ik duim voor je.

groetjes

Marik

Berichtdoor Marik » 24 mar 2007, 10:46

Dank voor je steun. Het blijft nog steeds spannend. Ik heb vanacht weer heel veel buikpijn gehad. En als ik van houding verander dan heb ik steken in mijn zij. 'k Weet niet wat ik daar moet van denken. Ze zeggen dat je er niet te veel mee bezig moet zijn maar als je continu vanalles voelt is dat wel heel moeilijk..
Ook veel succes verder voor jou.

Marik

Berichtdoor Marik » 25 mar 2007, 22:44

Morgen is de dag van de waarheid. Ben nu al hypernerveus voor dat telefoontje. Enerzijds superbang en anderzijds hoopvol. Ik weet niet of ik nog eens slecht nieuws aankan.
Tot morgen!
Groetjes

Gast

Berichtdoor Gast » 26 mar 2007, 00:07

Hey Marik,

héél veel succes voor morgen !!!

Groetjes van een stille meelezer

Voor Miss : proficiat !

miss

Berichtdoor miss » 26 mar 2007, 16:11

De zenuwen gieren momenteel door je lichaam

Veel succes

En stil meelezerke, bedankt

Marik

Berichtdoor Marik » 26 mar 2007, 17:16

@miss,
idd nog 1h te gaan
@stil meelezerke
Dank. Ben jij ook bezig met een of andere behandeling?

Margot

Berichtdoor Margot » 26 mar 2007, 17:38

Beste Marik,
Ik weet maar al te goed hoe gespannen je je nu moet voelen.
Nu nog een klein duwtje en dan weet je het.
Ik duim met je mee!!!

Marik

Berichtdoor Marik » 26 mar 2007, 18:01

Zopas telefoon gehad. Slecht nieuws. Weer niks.
Moet nog effe bekomen. Kom later wel terug maar wou het alvast laten weten.

miss

Berichtdoor miss » 26 mar 2007, 18:46

Godverdomme. Waarom nu toch?

Veel sterkte

Marik

Berichtdoor Marik » 27 mar 2007, 17:43

Tja, da's de vraag. Waarom lukt het weer niet zelfs met terugplaatsing van 3 embryos. Zelfs de dokters hebben daar geen antwoord op. Ze weten het gewoon niet. Naar mijn gevoel stoot mijn lichaam de embryo's af. Ik denk dat die vele krampen daar van komen. Ik zal het nog eens vragen aan de gyne.
Voor mij stopt het hier eigenlijk wel. Ik kan het emotioneel niet meer aan. Bovendien is de kans dat het ooit nog lukt nu wel heel klein. Er zijn in totaal 8 embryo's en 2 cryo's teruggeplaatst. Ik weet niet of ik de 2 volgende pogingen nog ga doen. De enige reden waarom ik het nog zou doen is omdat ik mij achteraf niks zou verwijten. Maar ik geloof er écht niet meer in.
Nog veel succes verder
en groetjes van een
zeer teleurgestelde Marik

miss

Berichtdoor miss » 28 mar 2007, 09:22

Ja het is ook mijn ervaring dat dokters er bijna zo goed als nooit een reden kunnen opplaatsen waarom iets niet lukt. En tja zij weten natuurlijk ook niet wat daarbinnen allemaal gebeurt. Maar het blijft enorm frustrerend.
Ik begrijp je volledig dat je het moeilijk hebt...
Ik denk dat het nu belangrijk is om alles wat te laten bezinken en wat tot rust te komen. Om dan later voor jezelf uit te maken wat je al dan niet nog doet. Een heel persoonlijke en moeilijke keuze

Ik wil je allezins heel veel sterkte toewensen
groetjes
cindy

Marik

Berichtdoor Marik » 31 mar 2007, 19:48

Dank voor de steun. Ondertussen is het grootste verdriet weer verwerkt. Ik heb vrijdag een afspraak met de gyne. Ik wil eens horen wat haar mening is en of zij denkt dat we toch nog kans maken. Ook ga ik vragen wat die hevige krampen zouden kunnen betekenen. Daarna zullen we beslissen of we verder doen. Maar veel hoop heb ik echt niet meer.
Vele groetjes,
Marik

miss

Berichtdoor miss » 01 apr 2007, 10:17

Dit is momenteel echt niet gemakkelijk voor je(jullie).
Hou je ons op de hoogte over je gesprek vrijdag?

veel sterkte

Marik

Berichtdoor Marik » 01 apr 2007, 19:35

Ik hou je zeker op de hoogte . Ik vind het heel lief dat je, ondanks het feit dat je ondertussen zelf zwanger bent, toch nog meeleeft met mensen bij wij het niet lukt. Ik heb daar echt veel steun aan.
Vele groetjes.

stille meelezer

Berichtdoor stille meelezer » 02 apr 2007, 11:39

Ai Marik, wat een slecht slecht nieuws zeg... Ik weet niet goed wat ik kan zeggen, behalve dat ik zal blijven duimen dat het voor jou en je man toch gauw goed raak mag zijn.
Zelf ben ik niet (meer) met een behandeling bezig, wij hebben 2 kinderen en houden het daarbij. Maar ook hier kwamen ze niet vanzelf. Wel niet zo'n ingrijpende behandeling als bij jullie, wij zijn twee keer zwanger geworden via KID (in feite 3 keer maar 1 MK).
Ik kom nog af en toe meelezen op dit forum want ik herinner me de spanning en de vele emoties nog heel goed. Wegens de titel van dit topic hier beland en beginnen meeleven met jou en Miss.
Ik hoop dat ze vrijdag iets meer kunnen vertellen over die krampen. Hebben ze al getest of je niet allergisch bent aan sperma ? Ik ken één vrouw die perfect haar eisprong had, man was perfect vruchtbaar, maar toch werden zij nooit zwanger. Ik weet niet hoe ze er precies achter gekomen zijn, maar blijkbaar is zij allergisch aan sperma. Daar kon men helaas niets aan doen. Ik wens het je dus zeker niet toe, maar àls het zoiets is, dan kan je het maar beter weten in plaats van nog ettelijke pogingen te doen en elke keer weer die opdoffer te moeten verwerken.
Héééééééél veel succes nog en alle duimen omhoog hier !!!
Groetjes

Marik

Berichtdoor Marik » 07 apr 2007, 12:06

Hallo,
Ik ben gisteren op gesprek geweest bij de gyne. We hebben het voornamelijk gehad over de reden waarom het niet lukt. Maar zoals ik wel verwacht had is daar eigenlijk geen antwoord op. Het enige wat zou kunnen is dat er genetisch toch het een en ander misloopt met het embryo. Maar daar kunnen ze niks aan doen. Het enige wat dan kan helpen is donorzaad of indien het probleem bij de eicellen ligt eiceldonatie. Of eventueel kiezen voor adoptie. Maar daar hebben we het al over gehad en om diverse redenen is dit geen optie voor ons. Wat die hevige krampen betreft, dit heeft niks te maken met afstoting of mislukken. Dit zou komen door de stimulatie waardoor de eileiders geïrriteerd zijn, of van vocht dat zich opstapelt. Maar die krampen op zich zeggen niks over de slaagkans.
We hebben beslist toch nog op dezelfde manier verder te proberen (volgende PU is rond 8 mei). Maar de gyne zegt ook dat onze slaagkans klein is maar niet onmogelijk.
Veel hoop heb ik dus niet. Ik probeer al te wennen aan het idee dat we zonder kindjes zullen moeten verderleven.
Sorry voor mijn negatieve ingesteldheid maar 't is ook een stuk om mezelf te beschermen tegen verdere teleurstellingen.
Geniet van jullie kindjes (en voor Miss toekomstig kindje) want 't is echt niet zo vanzelfsprekend. Maar dat hoef ik jullie niet te vertellen hé.
Succes en groetjes

Terug naar “Vruchtbaarheid”