nog icsi kunnen doen, maar kiezen voor kid Wie nog

Miss

RE: nog icsi kunnen doen, maar kiezen voor kid Wie nog

Berichtdoor Miss » 07 apr 2007, 14:14

hoi marik

Ik vind het een evidentie dat we elkaar blijven steunen. Lotgenoten weten best hoe alles aanvoelt en dat is toch belangrijk om te delen.
Is het enkel de adoptie die geen optie is voor jullie of zijn jullie ook niet te vinden voor kid?
Ik vind het wel positief dat die krampen geen invloed hebben op de slaagkansen, want daar zou waarschijnlijk niet zoveel kunnen aan gedaan worden.
De hoeveelste poging is dit nu precies van jullie? En waarom zou de kans klein zijn? Er is toch geen aantoonbare reden gevonden? Je hebt toch bij iederee poging ongeveer evenveel kansen?(een beetje afhankelijk van de embryo kwaliteit) Ik begrijp wel dat je de hoop niet te hoog wilt stellen want dan is de val des te groter.
Er zit dus duidelijk wel een rustpreiode in, maar dat zal je denk ik wel deugd doen. En zoiezo voor je lichaam.
Veel succes

Aan het meelezerke: ik heb altijd bewondering voor mensen die twee kindjes via deze weg hebben. Persoonlijk heb ik er altijd maar eentje gewild maar ik denk ook niet dat ik de moed nog zou kunnen opbrengen voor een tweede.
Ik zal al zo blij zijn als alles nu goed blijft verlopen.

groetjes

miss

Berichtdoor miss » 07 apr 2007, 14:17

hoi, nog even snel

Ik heb net gezien bij een ander onderwerp dat dit de 4 de icsi was.
Bij ons is het ook pas gelukt bij de 5 de icsi, dus misschien wel goed dat jullie nog een poging wagen. Ik blijf duimen

groetjes

Marik

Berichtdoor Marik » 10 apr 2007, 19:52

Zowel KID als adoptie zien we niet zitten. Voor adoptie ben ik al vrij oud en je moet rekenen dat als we nu zouden starten het nog 2 à 3 jaar zou duren eer we dan een kindje zouden hebben. Dan ben ik al 40 en mijn man 42 jaar. Ook zien we het niet zitten om nog 2 jaar in onzekerheid te zitten. Wat Kid betreft weten we niet of dit zou helpen en eigenlijk hebben we er ook wel wat problemen mee.

Het is idd onze 5de ICSI ronde. Het is wel zo dat er ondertussen al 8 embryo's en 1 cryo zijn teruggeplaatst. Vandaar mijn zeer grote twijfel of het ooit nog zal lukken. Ik dacht gelezen te hebben dat jij telkens maar 1 liet terugplaatsen?

Geniet verder van je zwangerschap en tot hoors hé.
En aan melezerke : veel geluk met je kindjes !

Groetjes,
Marik

miss

Berichtdoor miss » 17 apr 2007, 13:59

hoi

Ik heb gisteren een berichtje geplaatst maar dat is blijkbaar niet doorgegaan

goh ik zou er niet zoiezo vanuit gaan dat het niet lukt omdat er al zoveel zijn teruggeplaatst. ER zijn nog mensen die al veel pogingen hebben ondernomen vooraleer het lukt
Ik heb er enkel 2 laten terugzetten bij cryo's, twee keer geen tp en de andere keren 1 tje.
Maar ik begrijp het wel hoor dat het niet zo gemakkeljk is om het positief te blijven zien.

Onze laatste echo was opnieuw goed, volgende week de triple test, brrrrrr
De gyn kon nog niet zien of het een jongen of een meisje zal zijn

groetjes
miss

Marik

Berichtdoor Marik » 21 apr 2007, 19:55

Hallo,
Blij te horen dat alles goed gaat. Hopelijk is ook die tripletest ok en kan je gerust je verdere zwangerschap uitdoen. En 't begint al goed zichtbaar te zijn zeker?
Vanavond begin ik opnieuw te spuiten (Decapeptyl) en binnen 2 weken ga ik dan op controle. Als alles goed is zal de PU in de week van 8 mei zijn.
Veel succes verder !

miss

Berichtdoor miss » 22 apr 2007, 17:23

Hoi

Je kan al snel herstarten zeg. Ik ga weer duimen hoor. Hou me op de hoogte he

Ja het buikje begint hier goed op te komen. GEwone broeken waren al een hele tijd niet meer te dragen maar ook gewone t shirts zijn niet meer aan de orde. En ik probeer zoveel ogelijk te genieten.
Morgen of overmorgen ga ik voor die bloedafname
We waren hier trouwens niet toe verplicht. Zouden jullie dit doen?

groetjes

evita

Berichtdoor evita » 28 apr 2007, 21:39

hallo dames!

wij hebben 3 mislukte ICSI's en een cryopoging achter de rug...niet zwanger :(
telkens goede embryo's teruggeplaatst, maar zonder resultaat....het 'probleem' ligt mij mijn man, hij is zonder zaadleiders geboren, dus denken wij dat zijn zaadcellen (van zijn teelbaal) minder zijn van kwaliteit

daarom dat wij nu KID willen doen

onze ICSI's hadden wij een jaar geleden in GHB

weten jullie mss wat zijn de wachttijden? is er een tekort aan donors? waar zijn jullie in behandeling? ik weet het, zoveel vragen...

bedankt voor jullie antwoorden!

groetjes,
evita

Marik

Berichtdoor Marik » 30 apr 2007, 15:41

@Miss,
Ik mag idd al snel weer beginnen. Ik ben dus volop aan het spuiten en de PU is voor rond 8 mei.
Die bloedafname, waarvoor dient die? Da's altijd zo moeilijk die testen. Enerzijds wil je die doen omdat de mogelijkheid wordt aangeboden maar anderzijds is het zoiets van tja en wat dan...
Maar ik denk dat ik het zelf toch zou doen al was het maar voor geruststelling.
In ieder geval het allerbeste hé.
@Evita,
We hebben 4 mislukte ICSI's en 1 cryo achter de rug. Het is ook zo dat de zaadkwaliteit van mijn partner heel slecht is. De gyne zegt echter dat dit probleem normaal gezien overbrugd wordt door ICSI en dat ze niet weet hoe het komt dat het niet lukt. We gaan dus nu verder voor de 5de poging maar veel hoop heb ik niet meer.
Ik kan dus wel begrijpen dat je denkt aan KID. Ik denk niet dat er lange wachttijden zijn. Het is vooral een probleem voor eiceldonors.
Veel succes in elk geval!
Groetjes,
Marik

Gast

Berichtdoor Gast » 01 mei 2007, 09:50

hoi

evita: ik denk ook dat de wachttijden niet zo lang zijn. Wij hebben het ook overwogen maar nooit daadwerkelijk gedaan dus sorry ik an je er niet meer over vertellen

Marik:

8 mei, dat is maar een zeven daagjes meer. Ik ga zeker hopen en duimen dat je ook je portie geluk eens mag hebben. Op de eerste plaats allezins al veel embryokes en daarna een fantastische innesteling.

De uitslag van de tripletest is binnen
We hebben een heel kleine verhoging voor neurale buisinfecties, open ruggetje dus
De huisdokter zei dat we zeker niet moesten panikeren, dat er nu gewoon voor alle zekerheid een uitgebreide echo zal worden gedaan maar dat de gyn ook niet dacht dat er iets mis zal zijn. Maar toch een mens zit weer in spanning he. Het gedacht dat je het kindje nu nog zou moetne opgeven, we worden er zenuwachtig van.
Morgen om 11.15uur mogen we naar het ziekenhuis en hopen daar natuurlijk alleen maar positief nieuws horen en misschien wel het geslacht zien.
Duim je even mee ?

groetjes

Marik

Berichtdoor Marik » 01 mei 2007, 21:46

Hey,
Ik zal zeker duimen dat je morgen goed nieuws krijgt. Waarschijnlijk willen ze helemaal zeker zijn want een kleine verhoging is niet alarmerend hé. Maar ik begrijp wel dat het toch efkes schrikken is want we zijn meer dan anderen op ons hoede. Neem jij ook foliumzuur? Ik denk dit tegenwoordig aan alle zwangere (of zwanger willen wordende) vrouwen wordt aangeraden. Dit zou de kans op open ruggetje sterk verminderen.
En morgen weten jullie dus misschien ook het geslacht ! Lekker spannend. Maken jullie het dan ook bekend of houden jullie dit voor na de geboorte?
Héél veel succes en groetjes !

miss

Berichtdoor miss » 02 mei 2007, 21:44

hoi

ondertussen bracht de dag heel wat nieuwtjes
We waren verschrikkelijk zenuwachtig maar toen kregen we de echo en zei ze dat alles goed was. Het ruggetje was mooi toe, ook de hersenen, hartje,.....het was een volledige check up. Ik heb inderdaad foliumzuur genomen met nog extra vitaminen erbij.
Het kindje is ondertssen al ongeveer 20 cm dus dat is toch al een echt mensje met alles erop en eraan en...........
het word een meisje. Ze was 100% zeker
Wij houden dit niet geheim, enkel de naam wel.

Dus een spannende maar bevredigende dag.

En jij? Begin je al zenuwachtig te worden?

groetjes

anna

Berichtdoor anna » 02 mei 2007, 22:56

Beste dames,

eventjes mij mengen in de discussie omdat ik misschien toch wel wat info extra te geven heb. ikzelf ben bezig met KID , welliswaar als single mama. Ik wilde jullie nog even zeggen dat de bedenking die wordt gemaakt over de onmogelijkheid van "reservatie" enkel correct is als je werkt met een Belgische spermabank.
Jette werkt echter ook samen met Cryos (een deense bank) en omdat er ook bij mij een specifieke screening moest gebeuren die ze niet standaard in België doen ben ik met Cryos in contact gebracht. Bovendien vond ik dat deze bank ook een nog iets grotere zekerheid op anoniminiteit biedt. Op het ogenblik van mijn beslissing stond er immers in het Laatste Nieuws een paginabreed intervieuw met een donor van Middelheim die het nodig vond zich kenbaar te maken....
En bij Cryos voorzien ze de mogelijkheid dat je op het ogenblik dat je zwanger bent van je eerste kind een aantal "rietjes" van dezelfde donor bij te bestellen en te laten bewaren tot op het ogenblik dat je een tweede wilt. De bewaring kost zo'n 75 euro per jaar.

Hopelijk hebben jullie iets aan mijn info!
Ondertussen wacht ik ongeduldig zondag af. dan zijn we twee weken na de eerste KI en zal ik weten of ik evenveel geluk heb...

Iedereen van jullie succes!!! En hoedje af voor jullie mannen !!!Echte heren. Het sterkt me in de idee dat wie je opvoedt je papa is, niet de gulle gever!!!

Anna

Marik

Berichtdoor Marik » 03 mei 2007, 23:03

@miss,
Da's héél goed nieuws! Nu kan er toch niet veel meer fout gaan hé. Geniet dus maar van je verdere zwangerschap. Bovendien weet je nu al dat het een meisje wordt dat verandert toch ook een beetje het gevoel denk ik.
Ik ben vandaag naar de gyne geweest en heb 6 follikels. Niet zo fantastisch veel maar toch voldoende om door te gaan. Maandag is de pu en woensdag de tp. Maar zoals al eerder gezegd laat ik het momenteel over me heen gaan. Ik neem het zoals het komt maar hoop niet te veel.
Veel groetje en nu al een dikke proficiat.
@Anna,
Dank voor de info. Momenteel doen we nog verder met ICSI en daar zal het vermoedelijk ook ophouden. Maar misschien hebben andere lezers er iets aan.
Alvast veel succes toegewenst!

Marik

Berichtdoor Marik » 08 mei 2007, 18:38

Hey,
Alles ok nog ?
Ik heb gisteren de eicelpunctie gehad. Er zijn 6 eicellen gevonden. Vandaag heb ik naar het UZGent gebeld en er zijn er 5 bevrucht. Donderdagnamiddag is de terugplaatsing. En dan weer 2 weken afwachten.
Vele groetjes,
Marik

miss

Berichtdoor miss » 08 mei 2007, 19:12

hé Marik dat is goed nieuws, super.
5 van de zes bevrucht is echt wel goed.
Heel veel succes donderdagnamiddag. Woensdag moet onze computer binnen voor herstel dus ik zal even out zijn maar duim daarom niet minder he

Hoe viel de eicelpunctie mee qua pijn?

Veel succes

Marik

Berichtdoor Marik » 13 mei 2007, 20:09

Hoy,
Ben donderdag naar UZGent geweest voor tp er waren 3 embryo's die goed waren voor terugplaatsing; 2 van score 3 (goed) en 1 van score 4 (zeer goed).
Van de eicelpunctie heb ik eigenlijk weinig last. Die is onder volledige verdoving (wel een korte en lichte) en daarna slechts een klein beetje buikpijn. De meeste last heb ik na de TP dan kan ik echt hevige krampen hebben. Daar heb ik nu een pijnstiller voor gekregen. De gyne heeft mij verzekerd dat dit geen kwaad kan.
Alles OK met jou? Al aan het denken aan de inrichting van de kinderkamer?
Groetjes,
Marik

miss

Berichtdoor miss » 15 mei 2007, 19:28

hoi

Drie embryo's terug. Super. Heb je er ooit al gehad met score 4?
Nu is het natuurlijk weer afwachten. Wanneer mag je voor een test? Moet je extra pregnyl krijgen?
Ik kreeg altijd maar een plaatselijke verdoving en een kalmerend spuitje en dan voel je het wel nog goed vind ik. Maar dat is individueel he.
Ik ga echt voor je duimen. Heeft de dokter iets gezegd over je kansen? Hebben ze er dan nog ingevroren?

Hier alles goed. We zijn inderdaad zo lichtjes aan het kijken voor vanalles en nog wat. Over alles eens denken maar echt concreet hebben we nog zo goed als niets gedaan. Vrijdag onze 20 weken echo en dan zullen we och stillekesaan moeten beginnen wakker worden. Mijn moeder komt ook vrijdag om het papier in de toekomstige kinderkamer af te trekken. Lief van ze dat ze dit wil doen.
Maar er moeten nog kleuren en meubeltjes en nog zoveel andere dingen gekozen worden.
Het staat je ook nog allemaal te wachten!

groetjes

Marik

Berichtdoor Marik » 16 mei 2007, 19:24

Hey,
Vrijdag weer een spannende dag voor jou! Het moet toch een speciaal gevoel zijn zo een echo waar je je baby ziet. Ik zou daar heel ontroerd van zijn. Voor de inrichting heb je nog efkes tijd maar ik denk dat dit toch ook heel leuk moet zijn. Het maakt het zo echt.
Er zijn geen embryo's meer over om in te vriezen. Het was wel de 1ste keer dat er een bij was van score 4. Dat geeft mij toch weer een klein beetje hoop. Volgende week donderdag is de bloedproef + resultaat. Ik moet wel Pregnyl spuiten dus vroeger testen heeft geen zin. Omdat ik na de tp altijd hevige krampen heb, heb ik nu Brufen gekregen. Ik dacht eigenlijk dat pijnstillers niet mochten maar de gyne heeft mij verzekerd dat het geen kwaad kan.
Succes vrijdag en groetjes

miss

Berichtdoor miss » 17 mei 2007, 09:09

hoi

Ik dacht eigenlijk ook dat enkel dafalghan kon maar als de gyn zegt dat het ok is dan kun je daar wel op vertrouwen. Allee nog en week op je nagels bijten. Is dat resultaat dan definitief of is dat meer een ussenresultaat en word er dan de week erna gekeken of het gestegen is?
Bij ons is het nu ook gelukt met een topenmbryo, dus ik denk dat dat overeenkomt met score 4, of is er nog een score 5? Dus duimen omhoog en veeeeel rusten. Echt doen!

Die echo's zijn inderdaad magisch, het kindje ligt te draaien en te schoppen. Toen ze zeiden dat het een meisje was vond ik dit echt wel een emotioneel moment. Niet omdat ik een meisje wilde want ik had echt geen voorkeur, maar het word opeens nog echter. Het begint al een eigen identiteit te krijgen. Moeilijk uit te leggen.

vele groetjes, kop op en hou me op de hoogte he

Marik

Berichtdoor Marik » 17 mei 2007, 22:05

Hey,
Eerst en vooral veel succes met de echo morgen ! Een volgende mijlpaal in je zwangerschap.
Wat die topembryo's betreft gaan de score's van 1 tot 5. 5 komt echter zelden voor. 1=slecht, 2=matig, 3=goed, 4=zeer goed, 5=topembryo
Ik heb vanacht geprobeerd zonder pijstiller maar kreeg weer hevige krampen en heb er dan maar weer een genomen. Ik vind het toch raar die krampen maar de gyne heeft er geen verklaring voor. Ik ben bang dat het weer een slecht teken is.
Ik heb hier op het forum al eens rondgevraagd maar blijkbaar zijn er niet veel vrouwen die daar last van hebben en bij degene die het ook hebben, lukt het ook niet. Maar ja we zien wel. Nog een weekje en dan weten we het.
Vele groetjes

miss

Berichtdoor miss » 18 mei 2007, 21:20

Hoi

Ja toch raar he die krampen. Jammergenoeg kan ik je ook niet helpen met een verklaring, best wel frustrerend.
Je word zoiezo in die wachtweken geslingerd tussen hoop en wanhoop. Het voelt verschrikkelijk. Als het mogelijk is kan wat afleiding zoeken ook soms helpen

De echo was heel goed. Alles was zoals het hoort te zijn en dat is wat het belangrijkste is, een gezond kindje. De 3 d echo zal de volgende keer doorgaan. We zijn weer tevreden onze kleine meid gezien te hebben, ze had de hik, lol. Weer een maandje wachten nu.

groetjes

Marik

Berichtdoor Marik » 20 mei 2007, 17:17

Hey,
Fantastisch dat alles zo goed gaat. Zo een 3D echo is dat standaard of moet je daar speciaal om vragen? Dat zal toch wel heel bijzonder zijn. ik heb al afbeeldingen van zo een 3D echo's gezien en die zijn toch wel echt duidelijk.
Iemand van op het werk haar dochter heeft die foto's zelfs gebruikt voor op het geboortekaartje.
Gisterenavond heb ik ondanks de inname van Brufen enorme krampen gehad. Ik dacht eventjes dat ik naar de spoed ging moeten gaan want ik kon het bijna niet meer uithouden. Gelukkig begonnen de krampen na een half uurtje te minderen en na een uur waren ze helemaal weg. Ik vind het toch maar raar. Ik zal de gyne eens duidelijk moeten maken dat het niet zomaar een beetje buikpijn is. Het zijn echt wel precies weeën.
Vandaar dat ik denk dat het weer niks zal zijn want de vorige keren had ik ook veel kramp en na elke poging worden de krampen erger.
Maar goed, nog een paar dagen en dan weet ik het definitief.
Vele groetjes

miss

Berichtdoor miss » 23 mei 2007, 14:14

Hoi

Hou je het nog van de zenuwen? Die krampen verdienen volgens mij toch ook wat meer onderzoek als ik het zo hoor. Als je al zoveel pijn hebt dan is dat toch raar. Ik hoop echt dat dit niet samenhangt met het resultaat.
Veel succes. Hoe laat weet je het resultaat?

Bij mijn gyn is de 3d standaard, hoef ik ook niet extra voor te betalen. Ik weet niet hoe het bij anderen is

groetjes

Marik

Berichtdoor Marik » 23 mei 2007, 20:14

Hey,
Ik denk niet dat zo een 3D echo overal standaard is. Maar in elk geval zou ik dit toch ook wel doen als ik de kans kreeg. Je zal dan ook wel de prints meekrijgen zeker?

Hier nog geen maandstonden. Ik heb wel het gevoel dat ze elk moment kunnen opduiken. Maar 'k probeer mijn kopken niet te zot te maken en ga er vooral van uit dat het wel niet zal gelukt zijn. Maar goed, morgen weet ik het definitief. 's Morgens bloed laten prikken en 's avonds tussen 18 en 19h word ik dan opgebeld.
't Zullen toch wel weer bange uurtjes worden....

'k Zal het resultaat morgen laten weten.

Groetjes

Marik

Berichtdoor Marik » 24 mei 2007, 17:23

Ik heb MEGAGOED NIEUWS !!!! IK BEN ZWANGER!!!!
Ze konden niet wachten met het goede nieuws en hebben al om 17h gebeld. Ben momenteel euforisch. Kan het nog niet helemaal vatten. Blijkbaar is de 5de keer goede keer voor ons !

Terug naar “Vruchtbaarheid”