nog icsi kunnen doen, maar kiezen voor kid Wie nog

miss

nog icsi kunnen doen, maar kiezen voor kid Wie nog

Berichtdoor miss » 06 dec 2006, 21:22

Hallo

We zijn nu net onze 5 de icsi begonnen. Moest di tniet lukken dat zouden wij eventueel opteren voor donorsperma. ALhoewel we nog 1 terugbetaalde poging na deze kunnen doen. Maar het is allemaal zo zwaar, op alle gebied

Wie heeft ook nog voor deze weg gekozen?
En zou er sneller resultaat zijn op deze manier?

Alvast bedankt

Gast

RE: nog icsi kunnen doen, maar kiezen voor kid Wie nog

Berichtdoor Gast » 07 dec 2006, 07:41

Hallo

Wij hebben ook voor kid gekozen omdat we op natuurlijke manier een erfelijke ziekte konden doorgeven. Het sperma dat ze gebruiken is echt van supergoede kwaliteit. Dus als er bij jou niet echt problemen zijn ga je snel zwanger zijn. De selectie is heel streng en ze kijken echy naar de uiterlijke kenmerken met je partner. Je moet dan ook verschillende foto's geven. Ze kijken naar de lengte, haarkleur, gewicht, kleur van de ogen, lichaamsbouw, gezichtstrekken,....
Wij hadden heel snel resultaat. Reeds 1 kindje na de 1ste poging en nu terug zwanger na een 2de poging. Al bij al valt het allemaal goed mee hoor. Niemand ziet het en de mensen vinden echt dat ze op ons allebei trekt.
Natuurlijk zat er voor ons niets anders op. Wij vonden dat onverantwoord om dit wetende toch een kans te hebben om de ziekte door te geven. Ik zou nog 1 poging wagen en dan eventueel overgaan op kid. Je moet er dan wel 100% achterstaan zodat het later geen problemen verooraakt. Wij gaan dit als ze groter zijn eerlijk vertellen. Vooraleer wij hiermee gestart zijn hebben we ongeveer een kleine 2jaar vooronderzoeken gedaan. Maar uiteindelijk zat er niets anders op. We zijn nog dagelijks heel tevreden met onze beslissing. Als je je kindje ziet maakt het allemaal niet meer uit. Probeer er goed over te praten met je partner, want dat is het belangrijkste.

Veel succes

miss

Berichtdoor miss » 07 dec 2006, 08:06

hoi

bedankt voor je reactie
Het doet me wel deugd te horen dat ze echt wel goed kijken naar de uiterljke kenmerken.
Bij mij zijn er gen problmen gevonden. We hebben ook tal van onderzoeken gehad.
Fantastisch dat jullie zo snel resultaat hebben gehad. Proficiat trouwens met je zwangerschap
Het was mijn vriend die het zelf voorstelde, omdat hij ook ziet hoe graag ik een kindje wil, maar ik heb hem ook gezegd er nog eens goed over na te denken. Maar hij zegt geen probleem ermee te hebben omdat we het samen zien geboren worden en we het samen zullen opvoeden.
We hadden ook al afgesproken dit eerlijk tegen het kindje te zeggen. Ook naar de familie toe er niet echt een geheim van te maken.
Mijn vriend heeft ook een erfelijke ziekte maar die word enkel overgedragen (met tot uiting komen) als beide ouders drager zijn. En ik ben geen drager.
Moest het natuurlijk zijn zou het kindje dus geen ziekte hebben maar ook drager zijn. WAt hij dan mischien opnieuw kan doorgeven in de volgende generatie.
Voor ons nog een overtuiging om dit mischien wel te doen

Heb jij dan iui gedaan of kid?

Gast

Berichtdoor Gast » 07 dec 2006, 10:14

Tof dat je man zo reageert. Heb ook heel veel geluk met mijn man. Voor ons maakt het echt geen verschil. We vinden het nog altijd de meest verstandigste beslissing.
Buiten een paar heel goede vrienden, ouders en broers en zussen weet niemand het. We willen er nu ook niet met te koop lopen. We vonden dat nu ook niet nodig.
Wij hebben dus kid gedaan. Daar bedoel je toch kunstmatige inseminatie met donorsperma mee he?
Heb voor mn eerste zwangerschap geen hormonen moeten nemen. Ze hebben het geprobeerd op mn natuurlijke cyclus en hadden direct geluk. Moest enkel een spuit pregnyl nemen om mn eisprong juist te bepalen.
We hebben ervoor gekozen om snel 2 kindjes na elkaar te krijgen om zeker te zijn dat ze van dezelfde donor zijn. Je kan namelijk geen sperma reserveren. Dus vraag wel naar een donor waarvan voldoende voorraad is want bij ons was dat niet het geval. Ik dacht na mn bevalling te kunnen reserveren maar dan bleek dat niet meer mogelijk te zijn. Er is namelijk een groot tekort. Vandaar dat er maar een goed jaartje tussen allebei zal zijn. Het was wel spannend want er was maar donorsperma voor een 3 a 4 pogingen. Toen mn poging vorige maand mislukte had ik wel schrik dat het niet zou lukken. We wouden zo graag dat ze echte bloedverwantjes zijn.
Uiteindelijk was het vorige maand nog iets te vroeg op mn vorige zwangerschap. Mn cyclus kwam nog niet goed op gang.
Weet je...het is wel waar wat je man zegt. Vanaf je zwanger bent leef je er echt naartoe. Je ziet je buik groter worden, je man kan je kindje voelen, is er bij de bevalling bij en zal uiteindelijk als enige papa je kindje helpen opvoeden en liefde geven.
Gelukkig is het in België anoniem want in sommige landen is dat het geval niet meer.

Zo nu wet je al wat meer he...

groetjes

miss

Berichtdoor miss » 07 dec 2006, 12:11

hoi

Ja ik bedoelde kid.
Ja wij zouden er ookniet mee willen te koop lopen maar moest iemand het nu vragen dan zouden we er ook niet voor liegen.
DAt je het niet kunt reserveren is voor ons niet zo erg. Wij willen er namelijk maar eentje. Mijn vriend zit in een rolwagen dus ons leven zien we al druk genoeg met eentje. Maar o zo welkom.
Wat zal het fijn zijn voor jou twee sloeberkes als ze niet veel schelen van leeftijd. Zo zullen ze misschien samen veel spelen en later ook veel aan elkaar hebben.
Ja wij zijn ook voorstander van anoniem

Wil je niet eens een fotoke meezenden van je eerste kindje?

Ik heb nog een rare vraag. Ze kijken wel naar je kleur van ogen en haar en gestalte. Maar kijken ze ook een beetje naar het type mensen. Ik bedoel dat de ene mens al mooier is dan de andere. Iemand met blauwe ogen en bruin haar vb kan er heel wat verschillend uitzien
Of hebben zij in hun data bank wel foto's die zij enkel kunnen bekijken?

groetjes

Marik

Berichtdoor Marik » 07 dec 2006, 17:16

Hey,
4 mislukte ICSI's is idd niet niks. Ikzelf heb er 3 achter de rug en begin binnenkort met de 4de poging. Soms vraag ik me ook af of het nog zin heeft op die manier. Toch zal de optie donorzaad er zeker niet komen voor we de 6de poging achter de rug hebben en vermoedelijk zullen we dit zelfs niet doen. Het hangt er van af hoe belangrijk jullie het vinden dat het kindje van jullie beide is. Maar allé hopelijk lukt deze poging zodat jullie niet hoeven over te gaan naar KID hé.
In elk geval succes toegewenst.

miss

Berichtdoor miss » 08 dec 2006, 08:14

Hoi Marik

Ja dat zei ik vroeger ook. Ik dacht ook vroeger, ik ga nog op kraambezoek, een mens mag zich niet afsluiten, maar ja. Zo denkt mijn psyche er blijkbaar niet over.
We vinden het natuurlijk wel belangrijk om een kindje van ons te hebben. Maar niet tegen elke lichamelijke prijs.
En die icsi's wegen toch enorm zwaar door op ons leven, op alle gebied (maar dat moet ik jou natuurlijk niet vertellen)
Ik hoop ook nog steeds dat deze poging lukt of misschien enkele cryo's oplevert
Waar ben je in behandeling?

groetjes

Gast

Berichtdoor Gast » 08 dec 2006, 08:32

Zij hebben enkel foto's van de donoren. Wij hadden daar geen inzage in wat logisch is he. Ze kijken naar de gelaatstrekken, vorm vh gezicht, neus, het gezicht in profiel.
Natuurlijk zijn ze wel beperkt he. Het hangt ervan af wat er in voorraad is op dat moment. Maar ze echt wel hun best. Bij ons is het toch een groot succes.
Op dit moment zou ik liever nog geen foto van mn dochtertje doorsturen. Weet uiteindelijk niet wie hier allemaal op het forum zit. Ev later eens naar je persoonlijk emailadres. Hoop dat je dat begrijpt.

tot later

miss

Berichtdoor miss » 08 dec 2006, 16:13

Tof dat zij foto's hebben om zo toch een betere vergelijkeing te kunnen maken
Ik begrijp het volkomen hoor, dat je geen foto wil doorsturen. Ik had er efkens niet bij stilgestaan. Geen probleem
Ik ben al blij dat je over je ervaringen wil praten
In welk zikenhuis heb je deze behandeling gevolgd?

Gast

Berichtdoor Gast » 08 dec 2006, 16:38

In de VUB in Jette. Ze zijn daar echt super goed. Ik weet niet waar jij in behandeling bent, maar het is echt een aanrader. Ik zou iedereen naar daar sturen omdat ik er echt zo goede ervaringen heb.

miss

Berichtdoor miss » 08 dec 2006, 17:22

wij in st jan brugge
Ja ik heb no ggehoord dat jette goed is
Maar bijons gaat vooral de innesteling mis. En dit is toch meestal het gedeelte waarvan ze zeggen dat ze er niets kunnen aan doen.
Dsu dan vragen wijons af, waarom zouden we veranderen, we zijn nu zo vertrouwd in brugge en eignelijk ook wel heel content van opvang enzo

Marik

Berichtdoor Marik » 08 dec 2006, 19:12

@miss,
Ik ben in behandeling in AZ Sint Lucas Gent (voor bevruchting en TP UZ Gent). Momenteel heb ik nog steeds hoop dat de 4de poging zal lukken maar ik weet ik niet hoe ik zal denken als deze niet lukt. Ik merk ook dat ik steeds mijn grenzen verleg. Eerst dacht ik we gaan enkel IUI doen en niet verder. Toen dit niet lukte zijn we toch overgestapt naar ICSI. Dus misschien verander ik ook nog van gedacht maar momenteel willen we toch nog verder op dezelfde manier proberen. Bij ons is 't ook altijd de innesteling die mislukt. De volgende keer gaan ze assisted hatching doen (een soort hulp bij het openbreken van de eischil wat naar het schijnt zou kunnen helpen voor de innesteling). Ik heb dus weer een sprankeltje hoop.
Groetjes

miss

Berichtdoor miss » 09 dec 2006, 09:39

@marik
ja dat is wel herkenbaar, het grenzen verleggen. Alhoewel het bij ons direkt icsi was.
Hopelijk lukt die 4de voor jullie en die vijfde voor ons dan hoeven we er niet verder over na te dneken. Maar ja , na zoveel pogingen, ligt de hoop bij ons niet meer heel hoog
assisted hatching, moet je embryo daarvoor in het blastocyst stadium zijn? DAg 5 van terugplaatsing?
Wij geraken daar niet
Wanneer ondernemen jullie een volgende poging?

groetjes

Marik

Berichtdoor Marik » 11 dec 2006, 16:05

Onze volgende poging zal rond 10 januari zijn (de PU). Assisted hatching heeft niet te maken met de terugplaatsing in een bepaald stadium. De terugplaatsing zal net zoals anders op dag 3 gebeuren. Assisted hatching is een techniek waarbij het embryo een handje geholpen wordt om door de eischaal te breken. Met een speciale microscoop, die ook voor ICSI wordt gebruikt, wordt heel voorzichtig een kleine opening in de eischaal gemaakt zodat het de vasthechting van het embryo zich langs hier kan voordoen. Men past het nog niet overal toe en het is (nog) niet bewezen dat het daadwerkelijk helpt. Hopen maar...

miss

Berichtdoor miss » 11 dec 2006, 20:12

pu rond 10 januari, dan ben je nu ongeveer ook aan het snuiven?
Het zal hier ook zoiets worden, waarschijnlijk meer begin januari
Ja duimen he dat deze techniek lukt

groetjes

Marik

Berichtdoor Marik » 14 dec 2006, 22:04

Bij mij is dat niet met snuiven. Ik start op 26 december met decapeptyl en 28 december met Gonal F. Zal me een beetje kalm moeten houden tijdens de feestperiode.

miss

Berichtdoor miss » 15 dec 2006, 09:34

Ik ook met gonal f, maar wanneer precies weet ik nog niet. Eerst de controle volgende week afwachten. Is het ook met zo een kant en klare prikpen van jou?
Hoe bedoel je je kalm houden? Als je aan het spuiten bent hoef je toch op niet veel speciaals te letten?

veel succes

ano

Berichtdoor ano » 15 dec 2006, 22:58

Ik lees hier heel herkenbare dingen. Mijn man heeft ook een handicap die erfelijk is als het van twee kanten komt. Er kan niet worden opgespoord of ik drager ben, maar waarschijnlijk niet (de aandoening is heel zeldzaam).

Mijn man slikt medicijnen waardoor hij verminderd vruchtbaar is. Ik ben wel twee keer (na lang proberen) spontaan zwanger geraakt, maar dat draaide beide keren uit op een miskraam. Iui werd ook geen succes, het zaad was niet goed genoeg.

De artsen twijfelden of ivf of icsi voor ons het beste zou zijn, maar we hebben dat niet gedaan. We waren heel bang voor een nieuwe miskraam en ook voor de impact van zo'n zware behandelingen. Uiteindelijk hebben we toestemming gekregen voor kid. Ik was in één keer zwanger en heb nu een prachtige dochter.

Ik zou heel graag nog een kindje willen, maar mijn man zou het misschien liever bij eentje laten, in verband met zijn handicap. We laten het nog even bezinken, we zijn in elk geval al heel gelukkig met ons meisje.

We gaan haar later wel vertellen hoe ze verwekt is. Dat zal - zeker in de puberteit - misschien wel spanningen met zich meebrengen, maar ze heeft wel recht op de waarheid. Ze kan in elk geval van één ding heel zeker zijn: ze was en is enorm gewenst.

miss

Berichtdoor miss » 17 dec 2006, 12:01

hoi ano

bedankt voor je reactie
Onze situatie lijkt inderdaad goed op elkaar. Wat fantastisch dat je nu een prachtige dochter hebt. Ik wou dat ik in je schoenen stond. Alhoewel ik welhoor dat het ook niet allemaal over een leien dakje is verlopen

groetjes

Gast

Berichtdoor Gast » 23 dec 2006, 17:51

Marik
Nog efekezns en je mag eraan beginnen. Zie je het zitten?
Ik ben nog steeds aan het snuiven

Marik

Berichtdoor Marik » 30 dec 2006, 15:30

Hey,
Beetje druk gehad met de feesten. Ik ben volop aan het spuiten (Decapeptyl en Gonal F). Normaal gezien (als alles goed gaat) zal de pick up rond 10 januari zijn. En ook aan het aftellen?
Groetjes en prettig eindejaar.

Terug naar “Vruchtbaarheid”