Eerste ICSI in oktober 2006

san

RE: Eerste ICSI in oktober 2006

Berichtdoor san » 14 okt 2006, 18:42

hey, hier niet veel te vertellen nog in mijn ww pff is wel lang hé ik voel niets geen pijn in mijn buik en ook niet in mijn borsten denk dat het niets ga worden

hoe gaat het met jullie?

Een leek (Jan Palfijn Gent): TP op 02/10 - TEST op 18/10
Aline (AZ Jette): hopelijk TP op 14/10
Nans (UZ Gent): bezig met spuiten sinds 25/09 - ECHO op 12/10
Daphne (Virga Jesse Hasselt): bezig met spuiten sinds 06/10 - ECHO op 9/10
D. (?): pilperiode
San (roeselare/uz leuven): tp op 10/10 - test 23/10

Gast

Berichtdoor Gast » 14 okt 2006, 20:26

Dag iedereen,
We zijn net terug van Jette. Om 11u40 kregen we telefoon dat we er om 14u15 moesten zijn. Nog moeten wachten tot 16u15 eer ze ons naar de OK brachten. Maar om 16u30 was de klus geklaard.

Eerst kregen we uitleg van de embryologe. Van de 14 eicellen mochten er 4 niet meedoen, wegens te klein. De 10 anderen werden bevrucht. Eéntje daarvan heeft zich niet verder gedeeld. Maar de andere 9 waren allen van TOP-kwaliteit. De embryologe heeft er de mooiste uitgekozen om vandaag terug te plaatsen. Vanmorgen was dat nog één van 8 cellen maar net voor de TP had het zich nog verder gedeeld tot 12-cellig embryo! De andere 8 worden ingevroren.

We waren dus echt opgetogen en hadden beiden zoiets van "waauw!"

Alles verloopt deze keer zo goed. Hetgeen waar we in het verleden zo bang voor waren (nl IVF/ICSI) is ons totnogtoe zo erg bevallen: geen bijwerkingen van de hormonen, alles verliep volgens schema, ...enz. We zijn eigenlijk een beetje bang dat we alles té positief gaan bekijken. Dat we op hoge wolken gaan lopen... En dan kan je diep vallen, hé. Dus we proberen ons wat nuchter te houden en gewoon af te wachten. Even blijven stilstaan bij het mooie resultaat tot nu toe en dan maar weer gewoon verder met ons dag-dagelijkse leven. Hopend aftellen tot 28 oktober.

San, is het niet te vroeg om wat te voelen? En als je al wat zou voelen, kan dat ook komen door de Pregnyl. Ik zou de moed en de hoop nog niet opgeven, hoor! Alles kan nog!

Groetjes en veel succes!

Aline (AZ Jette): TP op 14/10 - TEST op 28/10
D. (LIFE LEUVEN): pilperiode
San (roeselare/uz leuven): TP op 10/10 - test 23/10

Aline

Berichtdoor Aline » 14 okt 2006, 20:29

Oeps...Naam vergeten. Het bovenste berichtje is dus van mij!

Aline

Berichtdoor Aline » 17 okt 2006, 18:44

Het is hier zo stillekes geworden...

Een leek, veel succes voor morgen! Laat iets weten, hé!!!

een leek

Berichtdoor een leek » 17 okt 2006, 20:44

Dag Aline en alle anderen,

Inderdaad, stilletjes hier... Nu ga je het niet geloven, maar ik moet wachten tot donderdagavond of vrijdagochtend...!
Ik heb nu een hcg van 22 maar dit is 5 dagen na de laatste pregnyl spuit. Ik moet binnen twee dagen opnieuw bloed trekken en als het hcg dan goed stijgt, dan is het positief. Daalt het, dan is het negatief... We moeten dus nóg een keer twee dagen wachten.... pfff... Nu hoop doet leven zeker?!?
Ik heb er zelf niet veel vertrouwen meer in en mijn intuïtie zegt me dat het niets zal zijn.
Hoe voel jij je? Wanneer is je volgende bloedname? Moet je nog pregnyl bij krijgen?
Hoe gaat het met de anderen?
Groetjes!

Aline

Berichtdoor Aline » 17 okt 2006, 22:27

Amaai, een leek, jouw geduld (én het onze ;)) wordt serieus op de proef gesteld! Weeral 2 daagjes langer wachten. Maar hoop doet leven!!!

Ik moet geen extra bloedafname doen. Ik vind het een beetje raar, want in de brochure van Jette staat dat er op dag 3, 6, 9 en 12 een bloedafname dient te gebeuren. Maar blijkbaar geldt dat niet voor iedereen. Ik moet ook geen Pregnyl bijkrijgen. Enkel 3 keer per dag 2 bolletjes Utrogestan opsteken.

Mijn eerste test is op 25 oktober en dan daarna nog een op 28 oktober. Nog een dikke week dus. Of ik iets speciaals voel? Ik weet het echt niet. Ik ga me er niet over uitspreken, maar gewoon afwachten.
Voel jij iets speciaals waardoor je denkt dat het niet gelukt zal zijn? Of is dit gewoon je intuïtie?
Zenuwslopend hé, die wachtweken! Pffff...

Groetjes, Aline

Noor

Berichtdoor Noor » 17 okt 2006, 22:50

Hallo,

Mag ik er ook nog bij?
Ik ben 31j en heb al een dochterje. We gaan voor een tweede.
Ik ben nu reeds sinds 6 oktober menopur aan het spuiten. Had op 12/10 een echo. Veel follikels, maar de grootste slechts 6mm. Dosis menopur omhoog. Vandaag terug echo: niets veranderd. Nog steeds de gootste 6mm.
Dit is wel enorm teleurstellend. De gyn vertelde me dat de kans maar klein was dat het deze cyclus nog zou lukken.
Heeft er iemand dit meegemaakt en is het toch nog in gang geschoten?
Hoelang kan je eigenlijk blijven spuiten?

een leek

Berichtdoor een leek » 18 okt 2006, 08:43

Welkom Noor! Ik hoop voor je dat je follikels een groeispurt krijgen...! Ik heb geen ervaring lmet het niet groeien, maar als ze de dosis verhogen en je lang genoeg wacht, zou je toch denken dat ze dan wel groeien, niet? Wat moet je doen indien niet? Wachten op je regels en dan opnieuw? Ik duim mee!

Aline, inderdaad zeg, mijn geduld amai! Ik voel niets speciaals, alleen het idee dat het niets zal zijn... Morgenavond weten we misschien meer als de dokter te bereiken is, anders vrijdag.... Voor jou ook maar een dikke week meer, we houden onze duimen gewoon omhoog hé!
Groetjes

Noor

Berichtdoor Noor » 18 okt 2006, 08:54

dag een leek,
Voor jou is het spannend afwachten. Ik hoop op goed nieuws.

Als het bij mij niet meer in gang schiet, moet ik inderdaad wachten op mijn regels en volgende maand opnieuw. Dit is zo teleurstellend omdat je dan weken hebt zitten spuiten, voor niets.
Het rare is dat mijn baarmoederslijmvlies al meer dan 10 was. Normaal moet je 7 hebben voor een goed innesteling. Precies dat die menopur alleen daarop inwerkt. De gyn snapte het zelf ook niet goed.
Ik ga hem straks nog eens opbellen.
groetjes

Hanne

Berichtdoor Hanne » 18 okt 2006, 10:07

@Aline,

Aline, ik las je berichten en het is grappig. We waren zaterdag op hetzelfde moment in Jette. Ik was klaar met de pickup om 16.15 (net voordat jij de OK binnenging).

We zitten dus op exact hetzelfde tijdstip. Ikzelf heb een mooi embryo van 8 cellen ingepland, de andere was niet goed genoeg.
Ik heb sinds vanmorgen echter wat krampen gekregen (wat ik altijd 's morgens krijg een week voor mijn regels) dus ik vrees ervoor...

Groetjes

Aline

Berichtdoor Aline » 18 okt 2006, 13:37

Dag Hanne,
Amaai, dat moet ook net lukken! Ik denk dat ik me je herinner ;) Alhoewel??? Was je er zaterdag voor je PU of voor je TP? Want degene die voor mij was, was samen met haar vriend? En ik meende dat je alleen bij TP de partner mocht meegaan in de OK (in je berichtje staat echter dat je toen klaar was met je PU). Heeft je vriend wat langer haar? Ik herinner me dat er een man was die zijn haren terug mooi in de plooi wilde leggen nadat hij zijn steriel mutske afdeed ;)
Dat is echt wel leuk, iemand op exact dezelfde dag als mij. Dubbel spannend! Wanneer had je je PU? Ook de 11de? Mag je ook al op de 25ste testen? En dan op de 28ste nog eens? Wat je symptomen betreft. Ik weet niet of je daarop kunt vertrouwen. Met al die hormonen zou je vanalles kunnen voelen. Ik vrees dat er echt niets anders opzit dan te wachten... Veel succes!

Aan Noor,
Welkom!!!
Jammer dat je follikels niet meegroeien, ondanks de verhoging van de dosis. Ik heb het nog niet meegemaakt, maar ik kan best begrijpen dat dat vervelend is. Zoveel hormonen nemen voor niks eigenlijk. Ik hoop dat toch nog alles goed komt! Veel succes, meid! Als je wil mag je het lijstje aanpassen!

Aan Nans, Daphne, D.,
Hoe gaat het met jullie?

Dada!
Aline

Hanne (AZ Jette): TP op 14/10 - TEST op 28/10
San (Roeselare / UZ leuven): TP op 10/10 - test 23/10
Noor (?)

Nans

Berichtdoor Nans » 18 okt 2006, 15:15

Hello iedereen,
Door de verbouwingen + verhuis geen pc, dus ook geen mogelijkheid om te zappy'en. Heb nl 14d vakantie en kan dus van op 't werk ook geen berichtjes posten.

'k Ga straks alle verhaaltjes hier bijlezen, maar wilde toch eventjes snel verslag uitbrengen. Maandag is dan uiteindelijk de PU doorgegaan en is meer dan goed meegevallen! Heb absoluut niet veel pijn gehad en ze hebben 18 eicellen kunnen oogsten. Deze morgen een tp gehad van een perfect 4-cellig embryo'tje. Ze hebben 50/50 IVF-ICSI toegepast. Uit de 9 eicellen met IVF heb ik 2 embryo'tjes, waarvan eentje nu is teruggeplaatst. Uit de 9 eicellen met ICSI heb ik 7 embryo'tjes, dus vandaag zijn er 8 in de diepvries gegaan. Een goede meevaller dus en de prof gaf ons goede slaagkansen. Nu wachten tot 2 november en dan weten we het resultaat.

Groetjes
Nans

Nans (UZ Gent): TP op 18/10 - TEST op 02/11
Noor (?)

Hanne

Berichtdoor Hanne » 18 okt 2006, 16:55

@Aline,

Ik bedoelde inderdaad TP! En ja, mijn ventje had toen wat langer haar (is vandaag wel naar de kapper gegaan :-) ) en is soms wat ijdeltuit :-)

Ja ik moet ook de 25ste voor een bloedprik en ja ik had ook de 11de mijn PU.
Ongelooflijk toevallig he. En ik denk dat ik me jou ook herinner.
Was jouw man er ook bij? Dan zijn wij buitengerold en heb ik jullie nog toegelachen denk ik :-)

Ik ben trouwens ook 32 jaar.

Gast

Berichtdoor Gast » 18 okt 2006, 18:05

@ Hanne,
Ik denk dat ik me je herinner! Was jij dat koppel dat een ziekenbriefje vroeg aan de VP (toen we nog in de OK waren?) Sorry maar in die ruimte hoor je dus alles en dat is wat ik me nog herinner. En als ik het goed voorheb had jij lange blonde haren?

Mijn partner was er inderdaad ook bij. Alleen hij is geen man... ;) Sorry, wij zijn een lesbisch stel met een kinderwens. Ik wilde het eerst niet zeggen, want ik weet niet hoe jullie daar tegenover staan...

Hanne

Berichtdoor Hanne » 18 okt 2006, 18:23

@ Aline, oh sorry meid nu voel ik me wat dom :-)
Tja, weet je, je kijkt en je gaat er domweg vanuit dat daar een man bijzit, dat je eigenlijk niet te goei kijkt...
Sorry...

Natuurlijk vind ik dat niet erg!!!! Integendeel. Ik vind dat iedereen die oprecht kinderen wilt en er goed voor zal zorgen, daarop recht heeft.

Ik hoop heel hard voor jullie dat het lukt want ik veronderstel dat het zeker en vast niet altijd even makkelijk is voor jullie

Het wachten duurt lang he

Hanne

mimi

Berichtdoor mimi » 18 okt 2006, 20:05

Hallo,
Ik ben hier nieuw, heb volgende week een afspraak in het ziekenhuis vr counseling en de dag daarop een afspraak met de arts voor mijn eerste icsi.
Ben nu al heel zenuwachtig. Ik ben 29 jaar en ben al 9 jaar aan het proberen oml zwanger te raken zonder resultaat.

veel succes iedereen

Aline

Berichtdoor Aline » 18 okt 2006, 20:17

Hanne, fijn dat je zo tof reageert. Het is inderdaad niet altijd gemakkelijk en niet iedereen reageert zoals jij. Jammer genoeg. En inderdaad, het wachten duurt héél lang. Nog een week. Pfff.

Mimi, welkom op het forum, meid! Je staat nog echt in de beginfase, merk ik. Ik hoop dat alles heel vlot mag verlopen voor jou! Veel succes! Waar ben je in behandeling? Al 9 jaar aan het proberen! Amaai, dat is ook al de moeite! Toch bewonderenswaardig dat je niet aan opgeven denkt! Ooit lacht het geluk je toe! De aanhouder wint! Succes!

Aline, nog een keer ;)

Berichtdoor Aline, nog een keer ;) » 18 okt 2006, 20:21

Hoi Nans,
nu zie ik net dat jij ook gereageerd hebt!
Amaai 18 eicellen geoogst! Dat is een heel goed resultaat! Proficiat! Ook 8 mini-broers of mini-zussen in de "diepvries"! Net als ik! Knap!!!!
En nu maar hopen op een evengoed resultaat op 2 november! Ik duim voor je!

een leek

Berichtdoor een leek » 18 okt 2006, 20:34

Amai amai, leuk ineens zoveel berichtjes!

Aline, waarom zou je niet vertellen dat je een lesbische relatie hebt? Zeg, dan ben ik ook "anders" ook, want mijn ventje en ik schelen veel in leeftijd... En zo heeft iedereen iets unieks, niet waar?!

Nans, ik heb er ook evenveel in de vriezer zitten! Alé, ééntje meer... Ik denk dat we daar inderdaad héééél blij mogen mee zijn!!! Spannend hé!

Mimi, welkom hier! Ja salu! 9 jaar!!!! En dan dacht ik dat mijn geduld op de proef werd gesteld...?!? Naar welk ziekenhuis ga je?

Zo, hopelijk heb ik morgen éindelijk nieuws!
Want ik zou graag nog eens een nachtrust zoals vroeger hebben....
Groetjes

Daphne

Berichtdoor Daphne » 18 okt 2006, 21:12

Allereerst een hartelijk welkom aan de nieuwelingen hier!

Ben vandaag op follikelmeting geweest en er zitten er zo'n 15-tal. Morgen weer echo en dan waarschijnlijk zaterdag of zondag PU. Ben wel zenuwachtig nu.

Daphne

Berichtdoor Daphne » 18 okt 2006, 21:15

@ Hanne, Aline en Nans: hopelijk krijgen jullie de wachtweken goed om en krijgen we hier wat goed nieuws op het forum.

@een Leek: Morgen is het dan zover... ik duim voor je!

Groetjes, Daphne

een leek

Berichtdoor een leek » 19 okt 2006, 21:02

Ik kan niet veel schrijven nu, want de traantjes rollen.... Veel meer uitleg is niet nodig denk ik...

Groetjes en bedankt voor de steun

Noor

Berichtdoor Noor » 19 okt 2006, 21:28

een leek,

Ik voel echt enorm me je mee!!
Laat de traantjes maar rollen, dat doen we allemaal.
Maar, probeer je te herpakken.
Ik heb een dochterje na lang, lang proberen en het is echt wel de moeite waard. Hoe zwaar het ook soms kan zijn.
Kop op, houd de moed erin.

groetjes,

Aline

Berichtdoor Aline » 19 okt 2006, 22:13

Een leek,
Ik leef enorm met je mee! Had zo gehoopt dat jij als eerste goed nieuws zou brengen! Je hoopt 2 weken aan een stuk en dan opeens die droom in duigen! Ik weet wat het is. Laat je tranen en verdriet nu maar even de vrije loop. En dan binnen afzienbare tijd er weer stevig tegenaan! Ik duim voor je, meid en ik wens je veel sterkte toe!
Liefs,
Aline

Daphne

Berichtdoor Daphne » 20 okt 2006, 08:39

Een leek: spijtig dat het niet heeft mogen zijn, maar verlies de moed niet en sterkte voor je volgende poging.

Ik heb gisteren pregnyl gehad en morgen PU. Ik ben benieuwd.

Nans (UZ Gent): TP op 18/10 - TEST op 02/11
Daphne (Virga Jesse Hasselt): PU op 21/10
Noor (?)

Terug naar “Vruchtbaarheid”