Eerste ICSI in oktober 2006

Aline

RE: Eerste ICSI in oktober 2006

Berichtdoor Aline » 05 okt 2006, 16:17

Daphne, welkom in ons groepje strijdlustige ICSI'ers!
Zo te horen, ben je erg onzeker of alles wel goed zal verlopen. Net zoals iedereen hier eigenlijk een beetje. Veel twijfel en zoveel vragen. Ervaring zal ons alle antwoorden geven. Ik zou zeggen: blijf je verhalen posten en blijf onze verhalen lezen. Misschien worden we er allemaal wijzer door en wat nog belangrijker is: wie weet zijn we binnenkort allemaal samen zwanger! Laat ons daar alleszins vanuit gaan: dat het ooit zal lukken! Think positive!!!
Mag ik je vragen in welk ziekenhuis je nu in behandeling bent?

Aan een leek, hoe voel je je nu enkele dagen na de terugplaatsing? Ik vraag niet of je al tekenen hebt, want dat maakt je alleen nog meer zenuwachtiger. We zullen gewoon afwachten, hé!

Aan Nans, Ik hoop dat de Menopur zijn werk is aan het doen! Morgen weet je het antwoord. Duim duim!!!

Vinden jullie het erg als ik een chronologisch lijstje maak? Zo heb ik een overzicht van wie waarmee bezig is...

Een leek (Jan Palfijn Gent): TP op 02/10 - test op 15/10
Aline (AZ Jette): bezig met spuiten sinds 26/09 - BLOED en ECHO op 05/10
Nans (UZ Gent): bezig met spuiten sinds 25/09 - BLOED en ECHO op 06/10
Daphne (?): bezig met spuiten sinds 05/10 - BLOED en ECHO op ?

Jullie mogen gerust wijzigingen aanbrengen, hoor! Zo blijft het lijstje up to date!

Groetjes, Aline

PS Ik laat jullie straks misschien nog weten wat de onderzoeken hebben opgeleverd. ik heb deze avond om 18u15 echo in Jette...

Daphne

Berichtdoor Daphne » 05 okt 2006, 20:50

Hallo,

@Leek en Aline:Dank voor de hartelijke ontvangst :) Decapeptyl zijn spuitjes om alles stil te leggen en heeft de zelfde werking als suprefact. Morgenvroeg gaan we naar het zkh en dan krijgt mijn man een cursusje spuitjes zetten (maar wel andere dan hij gewoon is :hihi ), en dan zijn we vertrokken. Maandag krijg ik dan een echo en als dit ok is mag ik ook starten met menopur.
Dat positief denken lukt mij toch niet zo goed hoor. Maar we zullen wel zien ...

Leek, hopelijk heb jij straks al goed nieuws, ik zal alvast voor je duimen!
Ik heb het lijstje aangepast.

Nans (UZ Gent): bezig met spuiten sinds 25/09 - BLOED en ECHO op 06/10
Daphne (Virga Jesse Hasselt): bezig met spuiten sinds 06/10 - ECHO op 9/10

Groetjes, Daphne

Aline

Berichtdoor Aline » 06 okt 2006, 16:19

Gisteren is het vrij laat geworden. ik had de fut niet meer om iets te komen zeggen op het forum...
Ik kwam daarbij ook zo'n beetje ontmoedigd uit de echokamer. Maandag telde we op de echo nog 7 follikels. Nu nog maar 5 (of 6). Kan dat? Zou er al één follikel verdwenen zijn? Ik had echt gehoopt dat de verhoging van de dosis Menopur ook een verhoging van het aantal follikels zou opleveren. Niet dus! De grootste follikel was 16 mm, de kleinste bijna 10 mm.
Ik weet echt niet wat ik ervan moet denken. Jette kan elk moment bellen om te zeggen wat er verder moet gedaan worden. Ik hoop alleen maar goed nieuws te krijgen, want anders zie ik het eventjes niet zitten. Pff.

Nans, hoe is het bij jou geweest? Hopelijk goed nieuws! Laat het ons gauw weten, want we zijn razend benieuwd!!!

Daphne, wat een toeval! Jij bent waarschijnlijk ook van Limburg afkomstig? Laat me raden: eerst was je in Genk in behandeling en dat is tegengevallen?
Ik ben dus ook afkomstig van Limburg (van Diepenbeek, maar woon nu in Borgloon). Wij waren eerst ook in Genk in behandeling (bij dr Ombelet) maar na een jaar behandeling ben ik een eierstok kwijtgeraakt (die ze in Genk hadden kunnen redden als ze maar gewoon een echo hadden willen nemen...:()
We hebben dan maar gekozen voor Jette omdat we daar heel veel goeds over hadden gehoord.
De meeste onderzoeken laat ik hier doen. In Tongeren (als er een echo moet gebeuren) of in Sint-Truiden (als ik alleen bloed moet laten trekken). De samenwerking verloop tot nu toe nog prima. Alleen als het niet anders kan, ga ik naar Jette. En natuurlijk ook voor de PU en de TP.
Ook fijn dat je het lijstje hebt aangepast!

Groetjes en misschien tot straks, voor de laatste update.
Aline

Gast

Berichtdoor Gast » 09 okt 2006, 11:23

Hello iedereen!

Daphne, eerst en vooral welkom op dit forumpje en ik hoop dat het voor jou van de eerste keer mag lukken! Veel succes in ieder geval! Vandaag echo gehad? En mag je vanaf vanavond starten met de spuitjes? 't Zal allemaal wel goed meevallen hoor. Uw ventje zal die met veel liefde zetten ;) Wij hebben er een samenwerkende vennootschap van gemaakt, m'n ventje prepareert de spuitjes en ik spuit ze zelf in :)

Aline, he? Een follikel verdwenen? Zou dat niet een beetje raar zijn? Wat hebben ze gezegd van Jette? Hopelijk alles nog in orde?

Een Leek, en lukt het wat om de dagen te doen passeren? Wanneer weet je definitief de uitslag?

Vorige week vrijdag waren er toch al een 6-tal follikels op de echo te zien, ik was echt HEEL content! Ze waren mooi gelijkmatig aan 't groeien, maar ze waren nog niet groot genoeg (gem. 10mm). Dus sindsdien spuit ik vlijtig 3amp per dag verder en morgen mag ik weer op controle. De gyn dacht dat de PU voor eind deze week zou zijn. Baarmoederslijmvlies was ook al heel mooi opgebouwd tot een 11mm, wat toch wel meer is dan tijdens m'n IUI's, toen was dat meestal tussen de 8 en 9 mm. 'k Was enorm blij! Hopelijk zijn de follikels tegen morgen mooi doorgegroeid, ik hou jullie op de hoogte!

Groetjes
Nans

Nans (UZ Gent): bezig met spuiten sinds 25/09 - BLOED en ECHO op 10/10

een leek

Berichtdoor een leek » 09 okt 2006, 12:53

Dag Nans,

Alé alé, spannend ook bij jou! Ben al blij dat alles zo goed gaat! PU eind deze week? Ik hoop dat je snel jouw PU hebt! Want dat betekent dat ik dan ook bijna van iets weet... Ik moet de zondag bloed laten trekken... Vandaag weet ik of ik nog een eker pregnyl moet bij hebben , maar de verpleegster dacht van niet. De dokter zal hopelijk straks bellen. Ik vroeg of er al iets te zien was in het hcg, maar blijkbaar is dat nog te vroeg, een weekje na de PU?
Ik dacht de 2 wachtweken met glans te doorstaan, maar ik moet toegeven dat het me zwaarder valt dan ik had gedacht!!!! De dagen krUIpen voorbij!
Ale, hopelijk mogen we ons lijstje snel aanpassen!

Groetjes!

Nans

Berichtdoor Nans » 09 okt 2006, 14:21

Een Leek, het feit dat je geen Pregnyl zouden moeten bijspuiten, moet je dit dan zien als een goed of een slecht teken? Moet jij ook nog van die vaginale bolletjes opsteken? Valt dat wat mee? Want dat is toch iets waar ik niet echt naar uitkijk ... 'k Denk dat de dokters na een week misschien al wel een indicatie hebben, maar nog niets zeggen. Het is dan allemaal nog zo pril hé. Zo kunnen ze je ook geen valse hoop geven.
'k Weet dat de 2 wachtweken tergend langzaam kunnen voorbijgaan ... 'k Zou zeggen, probeer zoveel mogelijk afleiding te zoeken. Bezoek een vriendin en klets een avondje rond, ga 's avonds een keertje uit eten, stort je in het huishouden met de muziek goed luid, ... 'k Weet wel dat zelfs door afleiding te zoeken je gewoon niet er NIET aan kan denken, maar de tijd gaat dan toch al een beetje sneller voorbij ;)
Ik hoop dat mijn wachtweken enorm langzaam voorbij gaan gaan want we hebben dan onze jaarlijkse vakantie en die hoeven van mij echt niet om te vliegen ;)

een leek

Berichtdoor een leek » 09 okt 2006, 14:50

Hey Nans,

Je ziet, ik spendeer wel wat tjid op zappy met iedereen zijn verhaaltjes te lezen... Maar ik antwoord meestal niet, omdat ik er zo weinig van ken...
ALvast om te beginnen een fijne vakantie toegewenst! Ik weet nu al mijn waarden, genomen 5 dagen na de TP, maar ik weet natuurlijk niet hoe het allemaal zit, want ik heb de dag na de TP nog een pregnyl spuit gekregen, dus daar zit ook nog hcg en zo in, niet? Binnen een uur weet ik of ik nog een pregnyl spuit moet krijgen. En tijdens het wachten op telefoon zit ik dan maar een beetje te lezen op de pc.... 5 dagen na mijn TP is hcg 27, progesteron 276 en oestradiol 3376.
om op je beide vragen te antwoorden: of je een spuit moet bijhebben of niet wilt niet zeggen dat het positief of negatief is, alleen dat er gevaar is voor overstimulatie als ze die bijgeven terwijl je ze niet nodig hebt. Enfin, zo vertelde men net nog aan de telefoon.
Die vaginale pilletjes vind ik persoonlijk ook niet het plezanste dat er bestaat, maar er zijn ergere dingen. Het "lekt" en daarvoor draag je best inlegkruisjes vind ik. En ik heb altijd schrik dat ze niet diep genoeg zitten.... Het geeft me ook soms een beetje het gevoel van een blaasontsteking... en met deze uitleg is het bij mij trouwens weer tijd om er twee op te steken... (om de 8 uur ongeveer, dus 7,15 en 23h) maar 's avonds doe ik het wat vroeger want ik ben veel te moe tegen dan!)
alé, ik laat nog wel weten of ik ze moet hebben of niet, mijn spuit.

Groetjes en tof dat jullie er zijn!

Nans

Berichtdoor Nans » 09 okt 2006, 15:52

Een leek, heb vandaag ook wat last van concentratieproblemen, pffff :)
Eigenlijk weet ik ook niet zoveel van hormoonwaarden zulle, tot hiertoe was dat altijd zoals het moest zijn dus ik stel me daar dan ook geen vragen bij. Bij jou is 't natuurlijk anders, nu zou je maar al te graag weten wat die waarden nu precies betekenen, maar dan nog, ze zullen ws toch beïnvloed zijn door de Pregnyl en andere medicatie die we moeten spuiten, slikken, opsteken, ... Is eigenlijk nogal een hele boterham hé. Ik heb elke dag het gevoel dat ik wel iets vergeet ... En momenteel is het beperkt tot foliumzuur, Menopur en aspirine/placebo. Ik doe nl mee aan een aspirine-onderzoek, om te zien of dat nu effectief een innesteling kan bevorderen of niet. Maar ik weet dus niet of ik een echt aspirientje neem of dat het gewoon een suikertje is (placebo). Ach ja, als ik hier de wetenschap een stapje mee vooruit help, why not?
Enfin, ik wacht vol spanning of je nog Pregnyl moet bijkrijgen of niet en ja, tot zondag zou ik zeggen, post hier maar een goeie gang aan! ;)

Groetjes

D.

Berichtdoor D. » 09 okt 2006, 17:24

Hello,
Mag ik er ook nog bij ??
Ik ben 34 jaar, en wacht zeer ongeduldig op de ingevulde papieren van de mutualiteiten om de toelating voor terugbetaling te krijgen.
Het gaat dan m'n 1ste ICSI zijn.
Hopelijk kunnen we eind oktober toch nog beginnen.
'k zit momenteel in een pil periode, en vrijdag hebben we weer een afspraak bij LIFE Leuven, voor een TESE bij m'n ventje.
Hopelijk hebben we tegen dan al nieuws van de mutualiteiten.
Want het wachten kan lang duren hé...
Wij zijn al van begin mei van hier naar daar aan't lopen, dus m'n geduld geraakt stillekesaan op.
'k weet zo niet goed wat ik ervan moet of mag verwachten, maar hoop wel dat het een beetje zal meevallen.

Groetjes,
D.

Aline

Berichtdoor Aline » 09 okt 2006, 18:48

Dag dames,
Wat was dat toch in het weekend? Zappy plat! Heel vervelend vind ik dat, want zappy is de laatste jaren zo'n beetje mijn nieuwsbron geworden.

D., welkom op het forum! Ik heb (als ik het me nog goed herinner) 4 weken moeten wachten op de papieren van de mutualiteit. Ik moet er wel bij zeggen dat ik mijn aanvraag tijdens de zomervakantie heb ingediend (toen bijna iedereen op verlof was) en dat het daarom zo lang heeft geduurd. Want meestal is zoiets binnen de 2 weken in orde... Ik hoop dat je hier alle info kan vinden die je zoekt. We duimen in ieder geval met je mee! Wat is eigenlijk TESE? Je mag zelf het lijstje aanpassen als je dat wil.

Nans, dat is super nieuws voor jou! Ik ben blij dat de Menopur zijn werk aan het doen is! Fantastisch gewoon! Veel succes met de echo van morgen!

Een leek, die wachtweken zijn toch erg vervelend, hé?! Een mens zou dan 2 weken aan een stuk moeten kunnen slapen. Het zijn nu nog maar 5 dagen meer... De Hcg-waarde ziet er toch al veelbelovend uit. Maar ja, daar zal de Pregnyl ook wel voor iets tussenzitten. Mijn duimen staan strak omhoog gespannen!

Daphne, al wat nieuws van de echo?

Bij mij toch weer wat goed nieuws. Gisteren ben ik opnieuw voor een echo moeten gaan. Deze keer had ik iemand die echt de tijd nam om elke follikel te tellen en te meten. De Menopur heeft voortreffelijk zijn werk gedaan.
Resultaat van de echo: 2 follikels van 17mm, 1 van 15mm, 1 van 13mm, 2 van 12mm en dan nog zo'n stuk of 8 van 10mm (dus ongeveer 15 in het totaal). Dus ik ben heel tevreden en een beetje fier op mijn enige eierstok :)
Wat denken jullie? Zouden die van 10mm ook kans maken?

Vandaag moest ik nog eens voor een bloedprik gaan en Jette heeft me zonet gebeld met de resultaten. Ik mag stoppen met Menopur. Vandaag doe ik nog mijn laatste 2 pufjes met Suprefact. Morgen om 7u15 mag ik een dubbele dosis Pregnyl zetten. Een degelijk uur vind ik dat :)
En woensdagavond om 19u15 hét moment: de PU.
Het begint hier dus wel spannend te worden.
Ik pas het lijstje nog eens aan.

Aline (AZ Jette): PU op 11/10 ('s avonds)
D. (?): pilperiode

Daphne

Berichtdoor Daphne » 09 okt 2006, 20:09

Dag meiden,

Ik ben vandaag dus op echo geweest en moet vanaf nu 2 ampullen menopur spuiten en dan vrijdag weer bloed prikken. Ik ben zooo benieuwd naar het resultaat. Voor degenen die al PU gehad hebben of morgen of overmorgen krijgen, hoelang hebben jullie menopur gespoten?

Aline, ja wij zijn dus ook weggelopen uit Genk. Wij gingen wel bij Dr. Mestdagh. Die vond alles heel normaal, we kregen geen uitleg en foute info. De consulente was niet vriendelijk, vergeten bloed te prikken waardoor de behandeling uitgesteld moest worden ...
15follikels is goed he, hopelijk zitten er supergoeie bij.

Veel succes allemaal.
Groetjes, Daph

Aline

Berichtdoor Aline » 09 okt 2006, 21:45

Daphne,
Ik heb heel lang Menopur moeten spuiten. Van 26/09 tot en met 01/10 heb ik dagelijks 2 ampullen moeten spuiten. Van 02/10 tot en met 08/10 heb ik dagelijks 3 ampullen moeten spuiten. Dus in totaal 13 dagen aan een stuk. ik denk dat dat komt omdat mijn eitjes langzaam groeien...
Veel succes met het spuiten! Wanneer mag je terug voor een eerste controle-echo?
Groetjes, Aline

een leek

Berichtdoor een leek » 10 okt 2006, 08:54

Goeiemorgen allemaal!

Nans, hoeveel aspirines moet je da nemen voor je onderzoek? Ik neem elke dag rond hetzelfde uur een dispril 75mg.
Inderdaad, we moetn spuiten, snuiven, slikken, opsteken, ... en ik die anders zelden medicatie neem.... Mja, 't is voor 't goeie doel hé!

D, mijn ventje heeft ook een TESE gehad. Viel goed mee hoor! nu kriebelen alleen de draadjes een beetje. Het zijn natuurlijk wel littekentjes... Ze hebben beide kanten moeten doen, want aan de ene kant zat geen enkele beweeglijke... aan de andere kant gelukkig wel! We hebben nu enkele strootjes in de vriezer en daarbij ook nog eens 9 ukkies, dus da's goed hé! Zal wel meevallen!

Aline, amai amai meiske!!!! 15 met één eierstok! Dikke bravo hoor! Jij hebt dus nu al jouw pregnyl gekregen! Waarom een dubbele dosis? Inderdaad, 7h15 is een deftig uur! Hier was het om middernacht.. Mijn huisarts was er niet blij mee... Morgen d- day! Spannend allemaal zeg! Laat dan snel iets weten hé!

Daphne, jij moet vrijdag bloed prikken hé? Ik heb van 18/09 de eerste drie dagen 2 ampullen menopur gekregen en dan vanaf de 21/09 tot en met de 26ste 3 ampullen. De 27ste 's avonds kreeg ik mijn pregnyl, de 29ste Pu en de 2e oktober TP...

Hoelang blijft er hcg in het bloed zitten na de pregnyl? Zou het zin hebben om te testen op voorhand? Pffff.....

Een leek (Jan Palfijn Gent): TP op 02/10 - BLOED op 12/10 test op 15/10

Nans

Berichtdoor Nans » 10 okt 2006, 12:27

Hello iedereen,

D., welkom! Bij mij heeft het 14d geduurd eer ik de documenten van de mutualiteit ontving, dus ze zullen binnenkort wel in je brievenbus belanden. Kan je misschien niet eens informeren hoe ver ze ermee staan? Alvast veel succes met je eerste ICSI, hopelijk zal het er maar eentje zijn!

Aline, whola! 15 follikels, dat is zeker niet slecht! Ik wil je alvast heel veel succes toewensen bij de PU en op een goede oogst hé! ;-) Vraagje: doen ze in Jette altijd 's avonds controles en PU? Want nu ze hier op 't werk lastig beginnen doen, zou dat wel eens een oplossing kunnen zijn. In Gent doen ze enkel 's morgens controles, dus ik cross 's morgens half België rond ...

Daphne, ik ben sinds 25/09 begonnen met 2amp Menopur en sinds 02/10 is de dosis opgedreven naar 3amp, ben nog steeds aan het spuiten.

Een Leek, ik dacht dat Pregnyl na 10d uit je lichaam zou moeten zijn, maar dat is denk ik ook afhankelijk van het aantal eenheden dat je moet inspuiten. Nog eventjes geduld :) Of het een aspirine is weet ik natuurlijk niet zeker, maar ik neem er elke dag één en heb geen idee van de hoeveelheid. 'k Heb een heel pak meekregen van het UZ Gent en 'k neem die in. Zal vanavond eens kijken of er iets opstaat. Wel weet ik dat indien ik zwanger moest zijn, ik die tabletjes nog zal moeten nemen tot 3mnd zwangerschap.

En dan nu mijn klein verslagje, deze morgen waren er een 12-tal goede follikels te zien en nog enkele kleintjes. De grootte schommelde tussen de 12 en 20mm. Ze hebben bloed geprikt en deze namiddag zullen ze laten weten hoe het verder moet. Hoogstwaarschijnlijk donderdag nog eens op controle. Bmsv was nog steeds ok, 9 mm. Gisteren heb ik 2maal een slijmachtige afscheiding gehad en geen klein beetje en de gyn zei dat dit ws komt van het bmsv, niets om me ongerust om te maken. Ik ben weer een tevreden madam :hihi

Groetjes
Nans

Een leek (Jan Palfijn Gent): TP op 02/10 - BLOED op 12/10 test op 15/10
Nans (UZ Gent): bezig met spuiten sinds 25/09 - ECHO op 12/10

Daphne

Berichtdoor Daphne » 10 okt 2006, 13:48

@ D.: welkom hier, ik ben zelf ook nog maar pas op dit forum hoor!
Ja, dat wachten is verschrikkellijk hé, wij zijn ook in mei te weten gekomen dat het spontaan niet zal lukken en vrijdag heb ik dan eindelijk mijn eerste spuitje decapeptyl gekregen. Ik heb geen goedkeuring meer moeten vragen aan mijn ziekenfonds. De wet zou veranderd zijn en je zou dit niet meer moeten aanvragen. Dit heeft mijn gyn gezegd, ik heb dan toch maar eens naar mijn ziekenfonds gebeld en die zeiden hetzelfde. Ik lees hier op zappy dat anderen het toch nog moeten aanvragen dus heb ik het nog maar eens nagevraagd in het zkh en alles is in orde!

@ Nans: amai, al zo lang aan 't spuiten zeg! Hopelijk komt het einde snel in zicht en heb je binnenkort PU.

Groetjes aan iedereen

Aline

Berichtdoor Aline » 10 okt 2006, 19:40

Ik kom even antwoorden op alle vragen die me werden gesteld...
Een leek, ik weet ook niet waarom ik een dubbele dosis Pregnyl moest spuiten. Ik dacht dat dat standaard was, bij iedere IVF/ICSI-patiënte. Niet dus...
Ik heb al mijn spuitjes zelf gezet. Bij mijn IUI's deed ik een beroep op een verpleegster van het wit-gele kruis. Maar dat vond ik eigenlijk altijd een gedoe. Je moest er altijd rekening mee houden (bvb als je eens een avondje wou stappen) en je had nog meer stress van "Gaat ze wel op tijd zijn?"
Nu ik ze zelf zet, is die stress toch al weg. En het valt eigenlijk goed mee.

Ik heb een vraagje aan jou. Hoe lang ben je in het ziekenhuis moeten blijven na de PU?

Nans,
Ik denk dat het puur toeval is dat ik om 19u15 PU heb. Bij mijn weten (en ik lees op meerdere forums mee) is dat bijna nooit zo laat. Ik veronderstel dat er morgen veel PU's op het programma staan en dat ik daardoor zo laat ben...
Ik heb tijdens deze behandeling zowat overal mijn echo's en bloedprikken laten doen. Als het kon, dan deed ik die 's avonds in Jette zelf, zodat ik mijn colega's niet moest opzadelen met mijn kapoenen (ik ben kleuterjuf). Als ik alleen voor een bloedprik moest gaan, dan deed ik dat in het ziekenhuis op weg naar mijn werk. En één keer heb ik de echo laten doen door mijn eigen gyn (en de bloedprik in het ziekenhuis waar mijn gyn werkt) omdat ik toen niet op tijd in Jette kon geraken.

Jij doet het ook wel niet slecht met je 12 follikels en meer! Knap zeg! Jij zal me wel vlug opvolgen.

Voor de rest beginnen de zenuwen wat te komen. Deze morgen was ik héél vroeg wakker (waarschijnlijk omdat ik bang was dat ik de wekker niet zou horen). Wat gaat dat morgen geven???
Waarschijnlijk zullen jullie mijn relaas van de PU pas op donderdag vernemen. Ik weet namelijk niet om hoe laat ik thuis ga zijn. Het is toch gauw een dik uur rijden van Jette naar thuis.
Ik dank jullie alvast voor het duimen!

Groetjes, Aline

Aline

Berichtdoor Aline » 11 okt 2006, 21:37

Even laten weten dat er 14 eicellen "geplukt" zijn. Nu maar hopen en afwachten dat ze voldoende delen. Als dat het geval is, wordt er zaterdag één teruggeplaatst...
De PU op zich is heel goed meegevallen. Buiten het speculum heb ik niks gevoeld. Dus dat was ook een meevaller. Alles bij elkaar heeft het zo'n 15 minuten geduurd, schat ik.

een leek

Berichtdoor een leek » 11 okt 2006, 22:31

Goed Aline!!!!

Evenveel dan bij mij! Nu goed rusten hé! Ben blij dat je niet teveel pijn hebt. Ik hoop dat het weekend er snel zal zijn....
Ga nu vlug in mijn bedje, want morgen terug bloed prikken...
Groetjes

D.

Berichtdoor D. » 12 okt 2006, 09:51

Hallo allemaal,

ik zal't lijstje morgen aanpassen, dan weet ik meer wanneer ik kan starten.
Op 3 dagen hadden we de papieren van de mutualiteiten zeg !!
snel hé, 'k had wel gezegd dat ze er spoed moesten achter zetten, maar dat het zoooooo snel zou gaan...
Vreemd, dat ik die wel nodig had hé, en andere niet.

Morgen krijgt m'n man dus z'n TESE, en dan zou mijn schema ineens klaar liggen.
2 vliegen in ene klap !

Amai, jullie staan al wel verder dan ik hé !
'k hoop wel dat het allemaal positief uitdraait voor jullie zenne !
't voordeel is : jullie hebben er wat ervaring in, en ik ben nog een groentje, 'k zal jullie waarschijnlijk nog dikwijls om raad vragen.

Veel succes hé !
Dat het allemaal goed mag eindigen !

Groetjes,
D.

een leek

Berichtdoor een leek » 12 okt 2006, 19:58

Amai D, dat is inderdaad snel! Ik heb de papieren ook nog maar binnen gebracht. Ze hadden ze mij niet op voorhand meegegeven.... Hopelijk krijgen we goedkeuring, want anders moet ik mijn spaarvarken opensnijden....!

Ik heb dus de dag na de TP (3/10)pregnyl gekregen. Normaal de 8/10 de volgende, maar toen mocht ik geen hebben omdat er gevaar was voor overstimulatie. Ik moest vandaag een extra bloedname hebben om te zien of ik er nu wel één mocht hebben en ja dus, nu mocht het wel.
Laatste bloedname (met resultaat waar ik zo benieuwd naar ben!) is normaal zondag, maar nu maak ik me zorgen of ze het resultaat wel gaan hebben?
Sebiet moet ik nog langer wachten...!!! Morgen mag ik eens bellen hoe het verder zal gaan...

Aline, hoe voel je je?
En de rest?

Groetekes!

Aline

Berichtdoor Aline » 12 okt 2006, 20:20

Dag een leek,
Ik voel me redelijk goed. Ben vandaag gaan werken, ondanks dat ze me in Jette een ziekenbriefje hadden gemaakt voor 5 dagen (vond ik wel een beetje overdreven)! Ik heb nog niet veel last ondervonden van de PU. Alleen heb ik zo nu en dan een drukkend gevoel in mijn onderbuik (doet me zo'n beetje denken aan ongi-pijnen) en in de namiddag kreeg ik opeens pijn in mijn onderrug, maar niet voor lang. Als ik moet hoesten, moet ik mijn buik vasthouden. Ook het plassen, voelt raar aan. Had jij dat ook? Maar voor de rest gaat het wel. Ik had me de PU véél erger voorgesteld. Dus ik ben blij dat alles zo goed is verlopen.
Nu ben ik natuurlijk erg zenuwachtig voor zaterdag. Gaan de eicellen bevrucht worden? Gaan ze het overleven? Gaan ze voldoende delen? Allemaal vragen waar ik geen antwoord op weet en die me heel onzeker maken. Tot nu verliep nog alles perfect, volgens schema...
Zaterdag om 11u bellen ze me op om te laten weten of er een TP is en om hoe laat.
Ik vind het raar dat je Pregnyl moet bijspuiten. Ik dacht dat Pregnyl was om de eisprong uit te lokken? Maar ja, als het kan helpen... Waarom dan niet?
Moet je Utrogestan-capsulekes opsteken?

Voor jou wordt het ook een spannend weekend! Ik hoop van harte dat je ons leuk nieuws kan brengen!!!

Aan al de rest, veel succes gewenst!!! Laat ons vlug jullie vorderingen weten!

Liefs, Aline

Daphne

Berichtdoor Daphne » 13 okt 2006, 17:02

Ben vandaag geweest voor bloedafname en ik moet gewoon blijven verder doen tot maandag (decapeptyl + 2 ampullen menopur) en dan weer bloedafname. Ik heb dus al vier dagen 2 ampullen menopur gespoten, is het nu een goed teken of niet dat de dosis niet verhoogd wordt naar 3 ampullen? Ik heb er echt geen idee van. Wanneer hadden jullie de eerste echo na start van menopur? Maandag ben ik al 7 dagen menopur aan't spuiten en alweer bloedafname maar geen echo, is dit normaal?

Groetjes,
daphne

Aline

Berichtdoor Aline » 13 okt 2006, 18:24

Dag Daphne,
Ik ben op 26/09 met menopur (2 amp) begonnen. Op 2 oktober (dus op dag 7)had ik mijn eerste echo en bloedprik. Toen hebben ze van Jette gebeld om te zeggen dat ik 3 ampullen moest spuiten. Dit ben ik moeten blijven doen tot en met 8 oktober. Tussen 2 okt. en PU (11 okt) ben ik nog 2X voor een echo moeten gaan. Ik weet niet waarom er zoveel verschil is tussen de verschillende ziekenhuizen. Maar vertrouw maar op je gyne, deze zal wel weten wat er moet gebeuren. Ik kan begrijpen dat je je wat zorgen maakt, als je leest dat anderen vaker voor een echo moeten gaan. En waarschijnlijk ben je ook razend benieuwd hoeveel follikels er aan het groeien zijn... Heb je nog een andere gyne, dan die van Hasselt? Mijn persoonlijke gyne is bvb niet een arts van Jette, maar een gyne uit Tongeren. Misschien zou je eens een afspraak kunnen maken met je persoonlijke gyne voor een echo? Ik zeg maar wat. Maar vooral: probeer je niet te veel zorgen te maken! Alles komt wel in orde! Veel succes!

Aan Nans, hoe was je echo? Zijn je follikels al wat meer gegroeid? Hopelijk worden ze vlug "geplukt"!!! Succes!

Aan een leek, nu is het echt niet lang meer...!

Groetjes, Aline (met een heuse ballon-buik, waarschijnlijk een gevolg van de PU. Pfff)

Een leek (Jan Palfijn Gent): TP op 02/10 - TEST op 15/10
Aline (AZ Jette): hopelijk TP op 14/10

san

Berichtdoor san » 13 okt 2006, 19:48

hallo ik ben hier nieuw ik ben 31j en zit nu in mijn ww voor mijn tweede kindje 23/10 weet ik het resultaat

mijn dochterke is bijna 22maand en was van de eerste keer gelukt

alvast veel succes aan iedereen.

een leek

Berichtdoor een leek » 13 okt 2006, 20:29

Welkom San! Hopelijk lukt het even snel als bij de eerste! Hier kan je alvast met ons mee wachten... en elkaar steunen (hopelijk moeten we dat niet teveel doen...)
Ik had mijn eerste echo zes dagen na het begin van de spuitjes. Maar er is inderdaad bij verschillende dingen zoveel verschil... Waarom in het ene ziekenhuis 4 uren blijven liggen na de tp, en bij het andere nikske? Niet teveel zorgen maken.
Aline, heb jij nu morgen TP?
Ik weet niet of jullie het fantástische niews hieronder al gelezen hebben.... Maar ik mag dus maar drie dagen later bloed afnemen voor het resultaat.... VRéselijk!!!!! Mijn hcg was enorm gedaald, maar dit zou niets zeggen omdat de eerste bloedafname amper 4 dagen na een pregnyl spuit was en dat resultaat was dus door de pregnyl. Nu had ik 10 dagen na de TP een hcg van 2.5. Ik weet niet meet wat denken, maar ik moet in elk geval doorgaan met de medicatie en afwachten....
Dit is echt niet fijn hoor, eerst twee weken uitkijken naar die dag en dan nog eens drie dagen erbij...! maar laat ons hopen dat het niet voor niets is....

Groetjes en laat snel iets weten als jullie nieuws hebben hé!

Een leek (Jan Palfijn Gent): TP op 02/10 - TEST op 18/10
Aline (AZ Jette): hopelijk TP op 14/10
San (?): test 23/10

Terug naar “Vruchtbaarheid”