Eerste ICSI in oktober 2006

Daphne

RE: Eerste ICSI in oktober 2006

Berichtdoor Daphne » 09 dec 2006, 20:06

Hallo C.

Proficiat met je zwangerschap!! Geniet er maar van.
Wauw, dit is hier echt wel goed bezig. Nog even en heel het forum is gewoon zwanger!

Groetjes,
Daphne

Een leek (Jan Palfijn Gent): Tweede poging (cryo) - TP op 05/12
Aline (AZ Jette): ZWANGER! - ECHO OP 20/12
Hanne (AZ Jette): 18/11 snuiven, 17/11 spuiten
Nans (UZ Gent): ZWANGER! 3de echo 22/12
Daphne (Virga Jesse Hasselt): ZWANGER! - 2de echo op 28/12
D. (LIFE LEUVEN): pilperiode
San (Roeselare / UZ leuven): ZWANGER! - ECHO OP 03/11
Noor (?)
Mimi (Middelheim / Antwerpen): beginnen met Suprefact op 28/10
Peggy (UZ / Antwerpen): PU op 27/10 (?)
C.: 1e poging, ZWANGER! 1eECHO OP 20/12

een leek

Berichtdoor een leek » 10 dec 2006, 20:18

Hey C;, een dikke proficiat hoor!!!!! Alé, ik begin nu toch wel een beetje moed te krijgen hoor...! Zou ik met mijn twee cryootjes evenveel kans hebben dan bij een verse TP? De arts gaf ons toch veel kans op slagen zei hij...
Nog een week of twee en we weten het...

Groetjes,
een leek

Nans

Berichtdoor Nans » 11 dec 2006, 08:10

C., wauw! Een welgemeende proficiat! Super! Dit forumpje draait ECHT wel lekker, degenen die zich niet aansluiten hebben ongelijk ;)

Een Leek, ik hoop van harte dat jij de volgende bent die hier goed nieuws zal komen posten. Ik duim alvast heel hard mee voor die 2 embryootjes en hoop dat ze al een lekker knus plaatsje hebben gevonden in je buikje ;) Nog eventjes geduld ...

Groetjes
Nans

Aline

Berichtdoor Aline » 11 dec 2006, 11:05

C., ook van mij een dikke proficiat met je zwangerschap!!! Jouw eerste echo valt samen met mijn tweede!

Een leek, nu staan al onze duimen omhoog voor jou! Ik wil je geen valse hoop geven, maar ik denk dat je veel kans maakt, hoor! Laat al de positieve vibes van dit forumpje op je buikje neerdalen en alles komt dik in orde!!!

Groetjes, Aline

mimi

Berichtdoor mimi » 11 dec 2006, 13:47

hallo alemaal.

C, een dikke proficiat met je zwangerschap ben echt blij voor je.

Ik zelf heb afgelope donderdag pu gehad en gisteren TP, ik zit nu in mijn wachtweken. ik heb ook zo een beetje last van pijn in mijn onderbuik maar ik kan er mee leven :) op 22/12 moet ik bloed laten nemen vr test.

veel succes iedereen
groetjes

C.

Berichtdoor C. » 14 dec 2006, 07:09

Hallo meiden,

Een leek volgens mij zit de helft van de wachtweken er al op voor jou hé?
Spannend, ik hoop voor jou dat het deze ronde raak mag zijn.
Wanneer mag jij testen?

Mimi hoe voel jij je? Ook voor jou gaat het opschieten nu!
Ik zal in ieder geval ook voor jou heel hard duimen.

D. hoe is het met jou?

En met de rest, hoe gaat het daarmee? Er wordt hier niet veel meer geschreven, jammer!!

Iedereen veel succes!

Gr C.

een leek

Berichtdoor een leek » 14 dec 2006, 17:01

Hey C,

Ja, ik vind het ook jammer dat er zo weinig reacties zijn, maar we doen gewoon verder met diegene die dat wel nog doen hé!
Ik mag volgende maandag een eerste keer testen en op kerstdag een tweede keer... Ze hebben er wel een dag uitgekozen...!
Ik denk er zo weinig mogelijk aan, en ik wil mezelf zeker geen hoop geven, zodat een tweede teleurstelling minder hard zou aankomen. Want de eerste keer heb ik toch een klopje gehad!

Groetjes, hoe gaat het met onze zwangere dames? Niet te misselijk?

Aline

Berichtdoor Aline » 14 dec 2006, 18:17

Hoi iedereen,
Ik geef ook niet op. Dit topicje moet blijven bestaan ;) Tenminste zeker totdat iedereen zwanger is. Dan verhuizen we naar "Jouw zwangerschap" ;)

Een leek, fijn dat je maandag al kan testen... Nog 4 dagen. DUIM!DUIM!DUIM! Moet je nu ook extra Pregnyl spuiten?

Met mij is nog alles oké denk ik. Het is natuurlijk afwachten tot de echo om echt zeker te zijn. Maar ik ben toch nog steeds misselijk. Sommige dagen tot overgevens toe. Ik ben "allergisch" voor allerlei geuren in huis. Mijn smaak en goestingen in etenswaren variëren van week tot week. Zo heb ik al een Mentos-week, een Chocotoff-week, een M&M's-week en een appelsienenweek achter de rug.
Vandaag heb ik nog eens kunnen koken, want bakgeurtjes vond ik ook verschrikkelijk misselijkmakend...
Ik heb dus al een serieuze buik (door al dat eten om de misselijkheid tegen te gaan). Ik lijk precies al 6 maanden ver ;)
Ben benieuwd wat de gyn ervan gaat zeggen...

Maar ik klaag niet. Ik ben gewoon heel gelukkig en ik hoop dat iedereen op dit topicje binnenkort hetzelfde mag meemaken!!!

Groetjes, Aline

Hanne

Berichtdoor Hanne » 16 dec 2006, 18:09

Lieve dames,

Ik weet dat ik een tijd niet geweest ben, maar ik heb dat wat met opzet gedaan, had de 'mentale' rust wat nodig. Ik ben nu terug 4 weken aan het puffen en moet VANAVOND mijn eerste spuit puregon terug zetten. Tegen de periode van kerstmis volgt dan ergens de pickup als alles goed meezit en tegen oudjaar (inderdaad, fantastisch goed gekozen periode :-) ) de transfer.

Ik kijk er enerzijds naar uit, anderzijds wil ik wel dat het gaat lukken of ik begin mijn moed wel stilaan te verliezen (4de poging).

ALine, heel leuk te horen dat alles goed gaat!
leek, ik duim duim duim duim duim duim!!!!!

Heel dikke kus aan iedereen op dit forum
Hanne

een leek

Berichtdoor een leek » 19 dec 2006, 19:22

Voor de meesten hier een succesforum, maar niet voor mij.... :(
Ben wel een beetje triest nu...
Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes,
een leek

Aline

Berichtdoor Aline » 20 dec 2006, 12:28

@ een leek,
Wat vind ik dat erg! Ik heb er geen woorden voor. Alleen, ik weet wat het is. Maar dat kan je geen troost bieden. Het is iets wat je zelf moet proberen een plaats te geven. Ik kan duizendmaal zeggen: "Hou vol! Ooit komt het geluk jouw kant uit!" Maar ik weet uit ervaring dat je aan zo'n woorden momenteel niks hebt.
Ik wil je héél veel sterkte en tonnen moed toewensen voor de volgende poging.
Ik duim met je mee en ik ben ervan overtuigd dat je het ooit zal lukken!
Ik hoop ook dat je bij je partner of bij iemand anders heel veel steun kan vinden. Anders wil ik er voor je zijn...
Liefs, Aline

Nans

Berichtdoor Nans » 20 dec 2006, 14:11

Een Leek, met spijt in het hart lees ik je berichtje ... Vind het zo ontzettend jammer en oneerlijk! Ik hoop dat je snel weer de moed vindt om een nieuwe poging te ondernemen en ook ik koester het geloof dat het op een dag aan jou zal zijn, niet opgeven! We zullen er ook hier voor je zijn!

Groetjes en een dikke knuf
Nans

een leek

Berichtdoor een leek » 20 dec 2006, 19:48

Nans en Aline,

Bedankt voor jullie steun! Jullie laten dit forum toch nooit in de steek hé, want ik heb jullie nodig hoor... We hoeven niet dikwijls te schrijven, maar toch soms hé?
Bedankt voor de lieve woorden.
En ik hoor ook graag jullie positieve zwangerschapsverhalen hé!!! Dat geeft me moed en op mijn beurt wil er ook voor jullie zijn en samen aftellen naar de geboorte!

Groetjes,
een leek

C.

Berichtdoor C. » 21 dec 2006, 07:12

Lieve een leek,

Wat spijt me dat om te horen, ik wil je heel erg veel sterkte toewensen.
Het valt ook niet mee hé meis! Maar ook ik zal geregeld even komen kletsen op dit forum, ik wil toch zeker ook weten wanneer het jou beurt is, want die komt vast en zeker, en ik hoop heel snel!
Heel veel succes en geluk voor 2007!
Aan iedereen fijne feestdagen!

Liefs C.

mimi

Berichtdoor mimi » 21 dec 2006, 12:18

hallo allemaal,

met mij gaathet nie zo goed, tot vandaag ging alles nog prima maar vanmorgen zag ik een klein beetje bloed toen ik nr toilet ging, nie op mijn inlegkruisje of zo maar er kwam een beetje uit maar daarna nie meer, ds ik weetnie wat ik moet denken. ik heb normaal morgen de bloedtest. das zo vreselijk zo een dag van te voren al in zo een diepe gat vallen . het is nog steeds geen echte bloeding. maar denk dat er wat zo diep van binnen zit.
Ik weet echt nie wat ik moet denken................

Aline

Berichtdoor Aline » 21 dec 2006, 16:03

Een leek,
Ik vind het enorm bewonderenswaardig dat jij nog interesse kan tonen voor en dat je nog zo kan meeleven met anderen. Dat getuigt van een sterk karakter.
Ik heb wat moeite om over mijn laatste echo te vertellen. Ik wil je helemaal niet confronteren met mijn geluk tewijl je zelf in een dipje zit. Als je er klaar voor bent om het te aanhoren (en eventueel te aanzien) laat je me maar iets weten.

Mimi,
Een beetje bloed wil niet meteen het ergste voorstellen. Het kan evengoed wat innestelingsbloed zijn. Zeker als het maar een beetje is. Moet je Utrogestan opsteken? Gebruik je een applicator daarvoor? Dan kan het ook zijn dat je je een beetje verwond hebt daarbinnen. Ik zou me in ieder geval nog niet onderust maken. Ik wil je natuurlijk ook geen valse hoop geven. Heb je ook buikkrampen? In dat geval zou het negatief kunnen zijn. Met de nadruk op kunnen, want krampen kunnen ook iets goeds betekenen. Veel geluk voor morgen!
Laat je iets weten?

Groetjes, Aline

Daphne

Berichtdoor Daphne » 21 dec 2006, 17:40

@een leek: woorden schieten mij tekort. Ik leef echt met je mee, en vind het zéér spijtig dat het niet meezit. Ik wil vanalles zeggen maar ik weet niet en kan ook niet weten hoe jij je voelt. Wij hadden meer geluk...
Probeer toch de moed erin te houden zodat je weer vol overtuiging en geloof kan starten aan een nieuwe poging. Je zal zien dat jouw beurt ook nog komt.
En het is zoals Aline zegt, je hebt echt een sterk karakter om zo mee te leven met de anderen. CHAPEAU!!

Groetjes, Daphne

een leek

Berichtdoor een leek » 21 dec 2006, 18:05

Goh, ik zit hier gewoon te huilen van medeleven hoor... Gek is dat, je kent elkaar niet en zoveel steun, óngelooflijk! Ik heb eigenlijk best wel veel vrienden, en hele goeie, maar die weten toch niet wat het betekent om zó erg te verlangen hé.
Ik wil écht wel de verhalen horen hoor!! Vertel: bewoog hij/zij goed? Zag je echt de handjes en zo?
Daphne, geeft niet wat je zegt hoor, gewoon alle troost is leuk? En ik sta niet alleen hé, er zijn er zovelen zoals ik hé.
Willen jullie op het lijstje ook es de bevallingsdatum schrijven, dan kunnen we samen uitkijken. En ik hopelijk kom ik er in 2007 bij!

Lieve groetjes,
een leek

Gast

Berichtdoor Gast » 22 dec 2006, 12:12

Hoi een leek,
Mijn echo van afgelopen woensdag was heel mooi en ontroerend. Je zag de baby al heel duidelijk: alles erop en eraan. Op een gegeven moment zag ik mijn ukje aan zijn/haar oortje krabben. Schattig.
Het is nu 53,4 mm groot. Het hartje klopte stevig. Ook de nekplooimeting was in orde. Mijn ukje heeft een knus plekje uitgekozen in mijn baarmoeder: helemaal onderaan, net alsof het in een kuiltje ligt. Het kuiltje heeft de vorm van een hangmat;)
Ik stuur een fotootje mee, tenminste als het me lukt.

C., hoe was je echo?

Een leek (Jan Palfijn Gent): Tweede poging (cryo) - TP op 05/12
Aline (AZ Jette): ZWANGER, uitgerekend voor 03/07/07 - ECHO OP 25/01
Noor (?)

een leek

Berichtdoor een leek » 22 dec 2006, 20:48

Ooooooooooh gewéldig!!! Moet een grappig zicht zijn, dat zijn oortje jeukt...
Het moet een hele geruststelling zijn dat het hartje goed klopte en dan de nekplooimeting ok is. Het is echt een wonder!!!
Heb je al een plaatsje in huis? Al ideeën voor zijn/haar kamertje? Of wacht je het geslacht af?
Ik moet dinsdag op controle om te kijken hoe we die cyste kunnen wegkrijgen.
Ik wens aan iedereen fijne kerstdagen!!!

Groetjes,
een leek

Een leek (Jan Palfijn Gent): 2e poging negatief. Cyste moet weg echo 26/12
Noor (?)

Nans

Berichtdoor Nans » 23 dec 2006, 08:41

Mimi, en hoe was de bloedtest? Geen nieuws ... ???

Een Leek, ik hoop van harte dat dinsdag goed nieuws voor jou in petto heeft en dat die cyste valt weg te krijgen. Tijdens de stimulaties voor IUI heb ik er ook eens 2 gehad, maar die waren met de volgende maandstonden meegekomen. Ik hoop echt dat er bij jou ook een 'natuurlijke' manier bestaat om van die dingen af te geraken en dat er niet medisch moet ingegrepen worden. Hou ons op de hoogte!

En ja, gisteren hebben wij onze derde echo gehad op 11w6d en ons kleine roosje (zo noemen we ons kleintje sinds de TP) stelt het heel goed. Het is een woelig klein prutske, zo beweeglijk! Het draaide en keerde zich waardoor het soms wel verwarrend werd om naar te kijken ;) Maar alles zit erop en eraan, ze meet nu ongeveer 5cm en de nekplooimeting was ook ok, dus dat is weeral een zorg minder. Dit was de eerste echo waarbij ik echt emotioneel werd, die bewegingen en dan het horen van de harttoontjes, het kneep toch eventjes m'n keel dicht :)

Aan iedereen hier, fijne kerstdagen toegewenst
Groetjes
Nans

Een leek (Jan Palfijn Gent): 2e poging negatief. Cyste moet weg echo 26/12
Nans (UZ Gent): ZWANGER! Uitgerekend voor 09/07/07, 4de echo 19/01
Noor (?)

een leek

Berichtdoor een leek » 02 jan 2007, 14:07

Dag allemaal!

Ik wil iedereen hier op het forum een spetterend 2007 wensen! Voor iedereen met een wolk van een babietje! Voor sommigen al deze zomer, voor anderen hoop ik op een late 21007 baby? (ook voor mezelf...)
Ik moet 19/01 op controle voor de cyste. Ze is niet weg. Ik neem nu orgametril of zoietske en dan kijken met de echo of ze effectief weg is...
Het zou kunnen dat als ze niet weg is, we ze weg moeten laten halen. Want de dagen tikken ondertussen maar verder...

Vele groetjes en laten jullie eens weten hoe het met de buikjes gaat??
een leek

Een leek (Jan Palfijn Gent): 2e poging negatief. Cyste moet weg. echo 19/01
Hanne (AZ Jette):
Nans (UZ Gent): ZWANGER! Uitgerekend voor 09/07/07, 4de echo 19/01
D. (LIFE LEUVEN):
San (Roeselare / UZ leuven): ZWANGER! -
Mimi (Middelheim / Antwerpen):
Peggy (UZ / Antwerpen):

Aline

Berichtdoor Aline » 02 jan 2007, 17:06

Hoi een leek,
Ik wens ook aan iedereen -voor jou in het bijzonder,vanwege je immer enthousiasme en doorzettingsvermogen- een geweldig vruchtbaar 2007!

Met ons gaat alles prima. We willen van deze solden gebruik maken me nieuwe (zwangerschaps)kleren te kopen. 's Morgens lukt het me nog wel mijn broeken dicht te krijgen, maar tegen de avond heb ik liever wat knoopjes open staan ;)
Dan ben ik enorm opgeblazen en lijk ik wel 6 maanden ver.

Ik tel ongeduldig af naar de volgende echo.
Veel liefs, Aline

Terug naar “Vruchtbaarheid”