Eerste ICSI in oktober 2006

Daphne

RE: Eerste ICSI in oktober 2006

Berichtdoor Daphne » 08 nov 2006, 16:39

Hey iedereen,

Hier ook goed nieuws, ik ben ZWANGER!!!
Hopelijk blijft alles goed lopen.

Veel succes
Groetjes,
Daphne

Daphne

Berichtdoor Daphne » 08 nov 2006, 17:45

hier nog even een aanpassing van ons lijstje.
Dit ziet er echt wel goed uit, het is precies een vruchtbaar forum hier!

Een leek (Jan Palfijn Gent): Eerste poging mislukt - pilperiode tot 11/11
Aline (AZ Jette): ZWANGER!
Hanne (AZ Jette): TP op 14/10 - TEST op 28/10
Nans (UZ Gent): ZWANGER!
Daphne (Virga Jesse Hasselt): ZWANGER!
D. (LIFE LEUVEN): pilperiode
San (Roeselare / UZ leuven): ZWANGER! - ECHO OP 03/11
Noor (?)
Mimi (Middelheim / Antwerpen): beginnen met Suprefact op 28/10
Peggy (UZ / Antwerpen): PU op 27/10 (?)

Aline

Berichtdoor Aline » 08 nov 2006, 18:46

Daphne,
Een dikke proficiat!!!! Het is inderdaad een vruchtbaar forum. Ik ben er zeker van dat de rest vlug gaat volgen!
Bij bij niet veel nieuws. De misselijkheid komt dagelijks de kop op steken (van 's morgens tot 's avonds) maar daar stoor ik me nog niet aan. Gisteren nog eens bloed gaan laten trekken. De waarde is goed gestegen. Jette vindt dat alles er prima uitziet. Volgende week mag ik voor een echo in Jette. Dan zal ik 7 weken ver zijn. Bij mijn eigen gyn had ik pas een afspraak op 27/11.
Pas na de echo zal ik echt gerust zijn. Hopelijk vliegt deze week om.

Groetjes, Aline

Veel succes aan iedereen!!!

Een leek (Jan Palfijn Gent): Eerste poging mislukt - pilperiode tot 11/11
Aline (AZ Jette): ZWANGER! - ECHO OP 16/11
Hanne (AZ Jette): TP op 14/10 - TEST op 28/10
Noor (?)

een leek

Berichtdoor een leek » 08 nov 2006, 21:53

Daphne,

Proficiat amai jong!!! Wees gerust, wij volgen wel... (hoop ik...!)
ook jou wens ik een pracht van een babyke en een goeie zwangerschap toe!
Oie Aline, die misselijkheid is niet leuk natuurlijk, maar bedenk dan dat dat teken is dat alles goed gaat...!

Groetjes aan iedereen!

san

Berichtdoor san » 10 nov 2006, 13:05

hey daphne, een dikke proficiat en geniet er maar van met dat klein boeleke in jou buikje ;)

hier niet veel nieuws, gewoon afwachten tot de 24 ste november voor mijn tweede echo, ik neem nu ook omnibionta vitaminnes maar tegen de middag ben ik altijd wa misselijk ervan dan moet ik iets eten en gaat het weer over nemen jullie ook vitaminnen?
ps gisteren heb ik naar mijn moeder geweest maar zij weet nog niet dat ik zwanger ben en ze geeft puree gemaakt en daarin geeft ze drie eieren erin geklutst kan dit kwaad dat ik daarvan gegeten heb ben bang voor die toxoplasmose hé alvast bedankt.
groetjes san.

Daphne

Berichtdoor Daphne » 11 nov 2006, 16:43

Nogmaals dank voor de felicitaties!

San, maandag ga ik naar de huisdokter en laat ik mij ook wat vitamientjes voorschrijven. Ik moet pas 11 december terug naar het zkh voor een echo (1ste). Vreemd dat jij zo snel mocht gaan (of ik zo laat natuurlijk).
Ik heb hier thuis een zwangerschapsboek en daar staat in dat je geen rauwe, zacht gekookte, of maaltijden bereidt met rauwe eieren mag eten.
Ik zou dus toch maar oppassen hoor.
Groetjes,
Daphne

Nans

Berichtdoor Nans » 13 nov 2006, 10:04

Daphne, weliswaar een beetje laat, maar toch een welgemeende proficiat! Dit forumpje loopt lekker ... Ik ben ervan overtuigd dat de rest hier snel zal volgen, er circuleren hier good vibes :hihi

Donderdag mag ik voor de eerste echo en we zitten een beetje veel in spanning!

Groetjes
Nans

Hanne

Berichtdoor Hanne » 13 nov 2006, 11:09

Dames,

dit is inderdaad een fantastisch forum :-)

Daphne, ook van mij een dikke proficiat.

Langs mijn kant ben ik wachtende he. We zijn vorige week naar de prof gegaan. Hij zei dat het een heel mooi embryo was geweest en er een innesteling was geweest maar dat het waarschijnlijk gewoon toeval was dat het niet is doorgezet. Pfff, enfin, nu waren we er zo dicht bij he.
Ik mag 18 november terug beginnen puffen en 17 december spuiten. Pickup en transfer gebeuren dus tegen de feestdagen. Mijn echtgenoot heeft dus een constant bob die periode.

Lieve kus
Hanne

een leek

Berichtdoor een leek » 13 nov 2006, 19:31

Dag allemaal!

Het is even geleden, maar ik heb het nogal druk met het werk.
Ik lees dat het met iedereen goed gaat, leuk!
Alé Hanne, we gaan ervoor hé!!! Wij moeten volgen hoor...!!!
Wij zijn vandaag dag 1 van de cryo poging. Nu heb ik wel héél licht mijn regels... meer bloedslijmpjes en één keer vandaag wat helder rood bloed. Zal ik dat dan toch maar als dag 1 nemen? Ik heb al naar Gent gebeld dat we begonnen zijn... Hopelijk kan het geen kwaad!? Dag 5 menopur nemen en op dag 10 een echo (volgende dinsdagavond). Blijkbaar is het dan te zien of je direct je pregnyl krijgt en dan 5 dagen na de pregnylspuit is de TP.... Langs de ene kant heb ik niet veel hoop, langs de andere kant moét ik er wel in geloven hé, in die cryo poging?
Enfin, ik pas het lijste aan.

Groetjes aan iedereen!

Een leek (Jan Palfijn Gent): Tweede poging (cryo) - clomid tot 21/11
Aline (AZ Jette): ZWANGER! - ECHO OP 16/11
Hanne (AZ Jette): 18/11 snuiven, 17/11 spuiten
Noor (?)

Aline

Berichtdoor Aline » 15 nov 2006, 11:41

Ik wil aan iedereen die bezig is met een poging heel veel succes toewensen. Ik ben er zeker van dat jullie "de zwangeren onder ons" vlug gaan volgen!!!

Morgen heb ik mijn eerste echo. Een spannend moment. Eigenlijk zou ik niet mogen twijfelen, aangezien ik enorm misselijk ben. Zelfs 's nachts word ik wakker van de misselijkheid. Gisteren heb ik ook even boven het toilet moeten hangen ;) Mijn schoonzus die al wat ervaring heeft (na 3 kindjes) beweert toch dat dat een goed teken is. Al zal ik toch pas écht gerust zijn als ik morgen een hartje zie kloppen.
Trouwens, ik heb er enkele weken geleden zo om geroepen (om elke dag wat misselijk te zijn, zodat ik weet dat het goed gaat), dat ik nu niet meer durf te klagen.

Groetjes, Aline

Gast

Berichtdoor Gast » 17 nov 2006, 07:54

Dag iedereen,
We hebben gisteren onze eerste echo gehad. We houden er een dubbel gevoel aan over. We hebben een hartje zien en horen kloppen. Er was iets te zien in de baarmoeder (dus het zit op de juiste plaats). Maar het beeld was heel onduidelijk. Ze hebben daardoor het vruchtje niet kunnen meten. Degene die de echo deed, dacht dat het zou te kunnen te maken hebben met een late innesteling. Ze zei dat ik waarschijnlijk volgende week terug voor een echo zal moeten gaan.
Gisterenavond waren we nog iets gaan eten en dat is me redelijk slecht bevallen. Voordat ik ging slapen, kreeg ik opeens heel fel buikpijn. Ik hield me sterk door te denken dat het mijn darmen waren (heb regelmatig last van mijn darmen).
Nu, vanmorgen ben ik opgestaan met wat bruinverlies. Mijn misselijkheids-symptoom is er ook niet meer. Dus ik vrees het ergste. Ik denk dat we ons weeral moeten voorbereiden op een zware klap.
Groetjes,
Aline

Nans

Berichtdoor Nans » 17 nov 2006, 12:45

Aline,
'k Kan ergens begrijpen dat jullie hier een dubbel gevoel aan hebben overgehouden. Heeft dat bruinverlies zich nog doorgezet? Goh, 'k versta het volledig dat je je ongerust maakt. Maar een hartslagje is toch goed? Was de dooier- en vruchtzak dan te zien op de echo?
Ik hoop echt voor jullie dat het hier gaat om een late innesteling en dat er volgende week een mooi vruchtje te zien is.
Hou je ons op de hoogte?

Denk aan je ...
Nans

Daphne

Berichtdoor Daphne » 22 nov 2006, 10:59

@Aline, weet je al iets meer? Is alles ok met het vruchtje?
Ik kan pas op 11 december voor een echo gaan en ik vrees ook vanalles, hoewel ik geen redenen heb. Tis misschien te mooi om waar te zijn. Van de 1ste pogiong zwanger en dan nog alles ok? Veel sterkte.

@ Nans, hoe gaat het bij jou? al een echo gehad?
@ alle anderen: tis hier een beetje stilgevallen, zijn jullie nog bezig of zitten jullie in een wachtperiode?

Groetjes,
Daphne

Gast

Berichtdoor Gast » 22 nov 2006, 13:14

Hoi iedereen,
Met mij gaat alles goed. Het is te zeggen: het bruinverlies is gelukkig gestopt. In Jette zeiden ze dat ik me er geen zorgen over moest maken. En de misselijkheid is ook weer van de partij. Amaai en hoe! Gisteren en eergisteren heb ik overdag niks kunnen binnenhouden. Alles wat ik at of dronk, kwam er meteen terug uit. 's Avonds hield ik wel wat binnen.
Dus wat dat betreft, zit het wel goed denk ik.
Vandaag heeft mijn liefje gezorgd voor ontbijt op bed (al liggend eten) en dat is me bevallen.
Morgen mag ik terug voor een echo gaan en ik hoop echt dat dan alles in orde is met onze ukkepuk. Ik hou me de hele tijd sterk door te denken dat je op 7 weken weinig kan zien. Als ik de echo van San (Was het die van San?) bekijk, dan moet ik niet ongerust zijn. Want op die van mij was er evenveel te zien. San, hebben ze jouw vruchtje kunnen meten? Of diende die echo enkel om de hartslag te horen?
Morgen ben ik 8 weken ver en hopelijk is het beeld dan wat duidelijker. Ik heb op maandag ook nog een echo bij mijn eigen gyn. Als die echo van morgen (in Jette) tegenvalt, kan ik nog altijd een tweede opinie vragen aan haar.
Daphne, hoeveel weken ben je op 11 december?

Ik laat jullie zo vlug mogelijk iets weten over de echo van morgen...

Aan al de rest, laat vlug wat van jullie horen! Ik ben nog steeds razend benieuwd en ik supporter nog volop met jullie mee!!!

Aline

Daphne

Berichtdoor Daphne » 22 nov 2006, 15:53

Hey Aline,
Dat is goed nieuws he. Als die krampen van vorige week een voorteken van een miskraam zouden geweest zijn dan was de bloeding er nu wel al doorgekomen denk ik. Op 11 december zal ik op 2 dagen na 10 weken zwanger zijn (denk ik toch). Maar de tijd gaat verschrikkelijk langzaam! Tis ook nooit goed hé. Tijdens de behandeling klagen en nu weer! Ik ben wel niet misselijk of zo, enkel moe moe en nog es moe, héél veel witverlies, duizelig als ik opsta en mijn borsten doen wat zeer. Maar ja, dat zal ook bij iedereen anders zijn. Mijn moeder is ook nooit misselijk geweest en heeft 3 kinderen gekregen. En wat niet is kan nog komen!

Veel succes morgen en hopelijk kunnen ze al wat meer zien.

Daphne

een leek

Berichtdoor een leek » 22 nov 2006, 18:52

Hallo allemaal,

Ben blij Aline en Daphne, dat alles zo goed gaat, echt waar!
Hier minder leuk nieuws.... Ik heb waarschijnlijk weeral een cyste, ondanks de extra maand pilgebruik!!! Gisteren moest ik op echo. Er was een follikel, maar waarschijnlijk nog één van de vorige keer. Pfff...
Nu vrijdag moet ik terug en zaterdag weet ik meer. Als het inderdaad een cyste is, moeten we nog maar eens een maand wachten.
Ik vind het niet leuk meer.

Groetjes,
een leek

Aline

Berichtdoor Aline » 23 nov 2006, 20:35

Hoi een leek, het is inderdaad niet fijn om weer een maand langer te moeten wachten. Enerzijds denk je, wat is een maand op een mensenleven. Maar aan de andere kant, zo'n maand niks kunnen doen is verloren tijd. Ik hoop alsnog dat alles nog een positieve wending zal krijgen. Ik duim met je mee!!!

Wij zelf zijn net terug van Jette.
Alles zag er prima uit! Het hartje klopte dubbel zo snel als vorige keer, vonden we. Kan dat zijn: tussen de 140-200 slagen per minuut? Mijn vriendin verstond 240 slagen per minuut, maar dat lijkt me iets overdreven. :D
De echografiste (dezelfde als vorige week) zag nu ook een duidelijk verschil (ik niet). Goed dat zij wat uitleg erbij gaf, want ik kon er totaal niks uit opmaken.
Het vruchtje is zo'n 15,3 mm groot/klein en kwam overeen met 7w6d.
De echografiste was heel geruststellend en zei dat we ons nergens zorgen over hoefden te maken. Het vruchtje heeft ook een perfecte plaats uitgezocht om zich in te nestelen, blijkt. Ze zei ook dat ik waarschijnlijk zou mogen stoppen met Utrogestan (zal een hele verademing zijn, want zelfs daar word ik misselijk van)...
Nu alleen nog wachten op de bloedresultaten, maar normaal zal dat geen probleem zijn. Hoop ik toch niet...
We hebben een fotootje meegekregen van de echo en we kunnen onze ogen er bijna niet vanaf houden, en telkens ontdekken we iets meer (of menen we méér te zien dan er is).
Kortom, we zijn gelukkig en kunnen met een gerust gevoel de volgende weken in.
Bedankt voor de steun!
Aline

een leek

Berichtdoor een leek » 26 nov 2006, 10:56

dag allemaal,

Het is hier zó stilletjes?!
Ik heb dus een cyste, maar er is nu toch een follikel aan het groeien... Morgen heb ik opnieuw een echo en dan weten we weer meer...! Hopelijk volgend weekend dan de TP.

Hoe gaat het met iedereen?
Groetjes,
een leek

Een leek (Jan Palfijn Gent): Tweede poging (cryo) - echo op 27/11
Noor (?)

C.

Berichtdoor C. » 26 nov 2006, 15:01

Hallo Allemaal,

Mag ik er ook nog bij?
Ik ben 33 jaar en wij gaan voor het eerste kindje.
Ik zit op het moment in de wachtweken , we hebben afgelopen week een TP gehad en ik heb zo'n last van mijn zijkanten, tussen mijn rug en buik in, soort spierpijn heeft iemand van jullie dit ook al eens gehad? Ik heb er nog nooit over gehoord!
Spannend Een Leek zal duimen dat je TP volgend weekend is.

Groetjes C.

Noor (?)
C.: 1e poging, testen op 08/11

Gast

Berichtdoor Gast » 03 dec 2006, 11:56

up

Aline

Berichtdoor Aline » 06 dec 2006, 10:21

Ons topic dreigt in een vergetelhoekje te eindigen. Waar is iedereen? Naar een ander topic verhuisd?

Een leek, ik hoop van harte dat je cryopoging heeft plaatsgevonden! Dan ben je nu in de wachtweken. Mijn duimen staan omhoog gespannen.

Hanne, hoe verloopt je 2de poging?

C, hoe is je eerste poging verlopen? Ik zie dat je al hebt mogen testen... Succes!

Aan al de zwangeren? Hoe gaat het met jullie? Last van kwaaltjes? Hebben jullie al veel echo's gehad?

Ik mag op 20 december voor mijn 2de echo. Ik ben dan 12 weken. Dan vindt ook de nekplooimeting plaats. Als op die echo alles goed is, kan ik met een geruster hartje de zwangerschap tegemoet, want dan heb ik de eerste moeilijke kaap al bereikt.
Ik hoop echt dat iedereen die aan het proberen is, hetzelfde mag meemaken binnenkort!!!

Liefs, Aline

Aline (AZ Jette): ZWANGER! - ECHO OP 20/12
Noor (?)

Daphne

Berichtdoor Daphne » 06 dec 2006, 14:12

Hey Aline,

Mijn eerste echo was ook goed, het hartje klopte! Dat is toch iets speciaal he vind je niet? Ik mag 28/12 gaan voor de 2 de echo. Ook op 12 weken dus en vanaf dan zal ik ook wat geruster zijn. Voor wanneer ben jij uitgeteld? Ik voor 14 juli 2007. Hopelijk is het niet te warm dan.
Ik heb niet echt last van kwaaltjes, maar mijn maag mag absoluut niet leeg zijn want anders wordt hij nog leger (braken) :hihi

Groetjes

een leek

Berichtdoor een leek » 07 dec 2006, 20:16

Dag allemaal!

Ja, het is hier inderdaad stilletjes! Dat is jammer want ik ben toch altijd benieuwd naar iedereen.
Amai Aline en Daphne, ik schrik er van dat jullie al zo ver zijn!!! Ik vind het heel lief dat jullie hier nog eens gedag komen zeggen.
Ik heb inderdaad TP gehad! We hadden er 9 in de vriezer. 3 hebben ze moeten ontdooien, waarvan er 2 Tp zijn. Nog 6 hebben we er nu over.
Eéntje was 6- cellig en ééntje 9- cellig.
We kunnen niet meer doen dan wachten en hopen. Met kerst weten we het.

Vele groetjes aan iedereen, en laat nog eens iets horen!

Een leek
Een leek (Jan Palfijn Gent): Tweede poging (cryo) - TP op 05/12
Noor (?)

Nans

Berichtdoor Nans » 08 dec 2006, 14:00

Hello iedereen

'k Ga ook proberen m'n steentje bij te dragen om dit forumpje nieuwe energie te geven, tenslotte ... het is wel een vrij succesvol forumpje gebleken tot hiertoe dus laat ons deze good vibes voor al degenen die nog bezig zijn met een behandeling of in de wachtweken zitten maar verderzetten hé ;)

Een Leek, ik hoop uit de grond van m'n hart dat jullie het mooiste kerstcadeau in jaren staat de wachten. Mijn duimen staan naar omhoog!

C. In het lijstje zie ik dat je op 08/11 mocht testen, maar 'k denk dat het 08/12 moet zijn, niet? Heb je al nieuws?

Aline en Daphne, blij te lezen dat jullie zwangerschappen zo goed verlopen. Die van mij gaat ook goed. Heb m'n 2de echo op 30/11 gehad en alles was in orde, ons beebje was toen 18mm. 'k Vond deze echo toch net iets specialer dan de eerste omdat je nu werkelijk het hartje zag kloppen in de borstkas, toch net iets 'echter' dan een knipperend lichtje, niet waar? ;) De volgende echo is gepland op 22/12, terug bij m'n gewone gyn. Zal raar zijn om daar na zo'n lange tijd weer binnen te wandelen ...

Hanne, Peggy en de anderen hoe is het met jullie?

Groetjes
Nans

Nans (UZ Gent): ZWANGER! 3de echo 22/12
Noor (?)

C.

Berichtdoor C. » 09 dec 2006, 18:22

Hallo meiden,

Nans de testdatum was inderdaad 08/12 maar ik heb op 05/12 al een urinetest gedaan en deze was positief, inmiddels ook de uitslag van de bloedtest, en ook positief!!
Ik ben super blij, kan het soms nog niet helemaal bevatten.
Groetjes C.

Nans (UZ Gent): ZWANGER! 3de echo 22/12
Noor (?)
C.: 1e poging, ZWANGER! 1eECHO OP 20/12