Eerste ICSI in oktober 2006

Aline

Eerste ICSI in oktober 2006

Berichtdoor Aline » 26 sep 2006, 18:32

Dag,
Ik ben 32j en begin nu aan een nieuw avontuur, nl. ICSI. Ik heb in het verleden al een 7-tal IUI's gehad, zonder resultaat.
Ik ben al 2 weken Suprefact aan het snuiven. Ik heb vandaag mijn eerste spuit Menopur (2 ampullen) mogen zetten.
Ik ben in behandeling in Jette bij dr Camus.

Is er iemand die ongeveer gelijktijdig met hetzelfde bezig is? Zin om ervaringen uit te wisselen en elkaar te steunen en te troosten?

Groetjes, Aline

een leek

RE: Eerste ICSI in oktober 2006

Berichtdoor een leek » 26 sep 2006, 21:23

Dag Aline,

Natuurlijk wil ik samen met jouw aftellen en elkaar steunen, leuk!
Ik ben van 6 seprember bezig met suprefact en van vorige maandag met menopur begonnen. Eerst 2 ampullen (de eerste drie dagen) daarna drie ampullen. Dus ik ben ongeveer gelijk met je. Heb al een eerste echo gehad. Morgen heb ik de volgende. Is spannnend hé!
Ik ga in Gent, in het Jan Palfijn. Jij mag volgende maandag op echo? Of zondag?

Veel groetjes

Aline

Berichtdoor Aline » 26 sep 2006, 22:35

Hey!
Tof dat er al iemand reageert. Het is toch plezanter te weten dat er mensen zijn die hetzelfde meemaken op het moment.
Inderdaad, ik mag volgende week maandag (2 okt) voor een echo. Ben benieuwd hoe de Menopur aan zal slaan.
Tijdens één van mijn IUI behandelingen heb ik ook eens Menopur moeten nemen (1 ampul) en toen reageerde ik toch goed. Zo goed dat de inseminatie niet kon doorgaan (vanwege te veel follikels en kans op meerling).
Maar nu heb ik nog maar één eierstok en ben ik een beetje bang voor overstimulatie. Maar ik neem aan dat ze in Jette wel weten wat ze doen...
Jij hebt waarschijnlijk al een eerste echo achter de rug? Reageer je nu goed op 3 ampullen Menopur? Geen last van bijwerkingen?
Tot nu toe mag ik nog niet klagen. Buiten nu en dan eens wat hoofdpijn van de Suprefact. Maar het is nog draaglijk, dus ik klaag niet...

Groetjes en succes!

Aline

Berichtdoor Aline » 27 sep 2006, 17:36

Dag "een leek",
Ik las net op een ander forum dat er vandaag bij jou op de echo 23 follikels te zien waren. Ik veronderstel toch dat jij dat bent...?
Waauw! Dat is wel veel, hé? Weet je ondertussen al wanneer de PU zal doorgaan?
Ik wens je veel succes!
Groetjes, Aline

een leek

Berichtdoor een leek » 27 sep 2006, 17:43

jaja aline, dat ben ik!
Ik maak me zorgen voor overstimulatie! Wat gaat er dan gebeuren?

Aline

Berichtdoor Aline » 27 sep 2006, 17:54

Geen idee. Ik denk dat je dan vooral moet rusten, rusten en rusten. Wanneer moet je terug voor echo? Hou me op de hoogte wanneer je pick-up doorgaat. Ben erg benieuwd!
Nu ga ik vlug mijn tweede spuit Menopur zetten...

aagje

Berichtdoor aagje » 27 sep 2006, 18:26

Geen paniek meisjes, ik had 25 follikels en heb geen last gehad van de overstimulatie,hoor.
Groetjes en succes aan iedereen!

een leek

Berichtdoor een leek » 27 sep 2006, 21:19

Hallo,

Om middernacht moet ik pregnyl krijgen... En vrijdag is de PU.
Er zijn er dus 23 en tegen morgen wellicht 25 of 26, want er waren er 2 van 10 en 1 van 9 die dus nog kunnen groeien.
De waarden in mijn bloed zijn ok, dus geen overstimulatie. Het is normaal dat ik pijn heb zei de gyn.
Lukt het spuiten? Spuit je zelf? Doet het pijn?

Vele groetjes en tot gauw!

Aline

Berichtdoor Aline » 28 sep 2006, 16:27

Amaai, dat ziet er goed uit. Gelukkig geen overstimulatie!
Doe je de PU onder plaatselijke of algemene verdoving?

Wat mij betreft, ik zet inderdaad de spuiten zelf. Ik ben nog niet "geoefend" genoeg want het doet wel wat pijn als ik de vloeistof inspuit. Maar ik blijf oefenen en wie weet zal de laatste spuit degene zijn zonder pijn...

Ik wens je veel succes met de PU! Weet je vrijdag ook al hoeveel eicellen er zijn en of ze al dan niet bevrucht zijn? Of gebeurt de bevruchting pas later? In ieder geval: toi toi toi!
Hou me zeker op de hoogte!
Groetjes, Aline

Nans

Berichtdoor Nans » 28 sep 2006, 16:43

Hoi Aline en Een Leek

Ben ook begonnen aan m'n eerste IVF/ICSI poging, ze gaan (indien ik genoeg eicellen heb) 50/50 toepassen. Ben sinds 23/09 Decapeptyl aan 't spuiten om alles 'stil te leggen' en vanaf 25/09 spuit ik dagelijks 2amp Menopur.

Aline, ik heb maandag ook m'n eerste echo en vind het allemaal zo spannend. Heb tijdens m'n voorgaande IUI's (6) ook steeds Menopur gespoten, 1 amp en had daar netjes 1 follikel mee, dus ik maak me toch een beetje zorgen dat de stimulatie niet echt zal aanslaan. Maandag zal ik het weten! 'k Ben in behandeling in het UZ Gent. Heb gekozen voor plaatselijke verdoving bij de PU.

Een Leek, wauw zoveel follikels! Hopelijk zal de PU vlot verlopen! Laat ons weten hoe het allemaal is gegaan hé!

Groetjes
Nans

Aline

Berichtdoor Aline » 29 sep 2006, 17:03

Dag Nans,
Jouw behandeling ziet er toch wel wat anders uit dan de mijne. Jij moet iets spuiten (ipv puffen/snuiven) om alles stil te leggen en eigenlijk maar 2 dagen voordat je met de hormonen moet beginnen. Ik heb eerst 2 weken moet puffen/snuiven eer ik mocht beginnen met hormonen spuiten. Is die Decapeptyl zo krachtig dat die in 2 dagen tijd je heel "systeem" plat legt?
Jammer dat je zo slecht reageert op Menopur. Ik heb dat ook eens 2 pogingen mogen nemen tijdens mijn IUI-behandeling en ik reageerde er te goed op. Ik had dan telkens meer dan 4 follikels en dan werd de inseminatie afgeblazen. Al de moeite voor niks.
Nu moet ik 2 ampullen spuiten met maar één eierstok meer. Ben dus erg benieuwd wat het de maandag gaat geven op de echo. Spannend inderdaad! Ik heb ook gekozen voor plaatselijke verdoving. In Jette wordt dat door het merendeel van de vrouwen goed verdragen. Ik weet niet hoe dat in Gent zit. Ik wens je alvast heel veel succes! Hou ons zeker op de hoogte. Wij zitten ongeveer op hetzelfde tijdstip.

Aan een leek,
Vandaag je PU gehad! Ik hoop dat het niet te pijnlijk was. Rust nog maar goed uit en dan vertel je ons maar hoe het gegaan is. Ben erg benieuwd naar je!

Aan jullie beiden, ik vind het echt heel fijn dat jullie reageerden op mijn topic. Het doet me heel veel plezier om lotgenoten aan te treffen waar je alles van je behandeling mee kan delen. Fijn!
Succes nog!

Groetjes, Aline

een leek

Berichtdoor een leek » 30 sep 2006, 14:42

Dag Ans en Aline,

Eerst en vooral hoop ik op goeie resultaten bij jullie maandag! Laat iets weten hé!
Hier voorlopig niets anders dan goed nieuws!
Ik had uiteindelijk 27 eitjes, waarvan 17 konden ingespoten worden die dus rijp genoeg waren) en er zijn er uiteindelijk 13 bevrucht!!! Ik ben zooo blij amai!
Maandag TP
Ik had volledige verdoving en heb niets gevoeld. Alleen 's avonds wel hevige buikpijn. Er is wel nog steeds kans op overstimulatie :( dus dat moet goed gevolgd worden.
Een fijn weekend en veel succes!
Aline, ik vind het ook fijn dat we elkaar steunen!

Groetjes

Aline

Berichtdoor Aline » 30 sep 2006, 17:51

Wat een top-resultaat! Waauw! Dat ziet er alvast veel belovend uit. Nu maar hopen dat de bevruchte eicellen goed delen en dat ze maandag een top-embryo terugplaatsen! Ik blijf volop met je meeduimen! Spannend!
Ik zie in je bericht dat er 17 eicellen met ICSI bevrucht zijn. Daar zijn er 13 van overgebleven, begrijp ik? Wat is er met de overige 4 eicellen gebeurd? Was de bevruchting daar niet gelukt? Sorry dat ik zo'n vraag stel, maar ik dacht net dat ICSI inhield dat alle eicellen bevrucht zouden worden. Hoe dan ook, 13 eicellen is een heel goed resultaat. Ik ken een vriendin die 28 follikels had, waarvan 17 eicellen en waarvan er maar 3 van goede kwaliteit waren. Eéntje is teruggeplaatst en de andere 2 zitten in de vriezer. Maar... dat ééntje is ondertussen uitgegroeid tot een flinke foetus! Die vriendin van me is met andere woorden zwanger (6 maanden).
Hoe vaak ben jij voor een echo moeten gaan tussen je eerste spuit Menopur en de PU? Op dag hoeveel (na je eerste spuit Menopur) had jij je PU? Ik vraag dit even om te weten wanneer ik ongeveer mijn PU mag verwachten. Ik zit nu op dag 5.
Enfin, ik ga je laten. Ik hoop dat je nu geen last meer hebt van de buikpijn na de PU en dat je weer helemaal op en top bent voor maandag! Succes! Om hoe laat heb je je TP? Ik laat je maandag weten hoe de echo is geweest. Jij ook Nans?

Groetjes, Aline

een leek

Berichtdoor een leek » 01 okt 2006, 17:50

Dag Aline,

Ik zal efkes op al jouw vragen antwoorden hé. Er waren 30 follikels (!) waarvan er 26 groot genoeg waren. Van die 26 waren er 17 eicellen rijp genoeg om te injecteren. Van die 17 zijn er 14 (ja, want vandaag zei men dat ze gisteren van ééntje niet zeker waren, maar het doet nu toch mee met de race!) die beginnen delen zijn. Dus er zijn er 3 die niet beginnen delen zijn. Hoeveel cellen ze nu al zijn, dat kan ik niet zeggen.
Dan de data. Ik ben op 18/09 begonnen met menopur. 3 dagen 2 ampullen, daarna telkens 3 ampullen. Op 24/09 een eerste echo. Mijn gyn dacht dat het minstens nog een week zou duren. Mis dus! Van de prof in Gent moest ik op 27/09 opnieuw een echo doen. Diezelfde avond heb ik pregnyl gekregen, om middernacht(!) en dan 36 uren later de PU. 3 dagen later de TP. Dus... op dag 14 na begin spuiten de TP! Al zal dat wel bij iedereen anders zijn denk ik.
Wat ik nu zo'n gek idee vind is dat daar 14 kids van ons liggen te rijpen in het labo...! Zo gek! Nu het met mezelf gebeurd voelt het gek aan!
Morgen om 11h TP. ik laat iets weten.
Voor jou en Nans, good luck voor morgen hoor!

Groetjes

Nans

Berichtdoor Nans » 02 okt 2006, 11:06

Een Leek, wauw seg! Dat is gewoonweg een verpletterend resultaat! 'k Hoop dat het eindresultaat minstens zo verpletterend mag zijn! ;)

Aline, ja idd in Gent schrijven ze standaard Decapeptyl voor ipv Suprefact om alles stil te leggen. Moet zeggen dat ik daar niet erg rouwig om ben, want om de zoveel tijd snuiven zou echt niets voor mij zijn. En het resultaat zal wel hetzelfde zijn zeker? Heb er eigenlijk nog niet naar gevraagd.

Hoe was jouw echo vandaag? Bij mij zoals verwacht niet echt veel resultaat, één klein pietluttig follikeltje ... De dosis Menopur is opgedreven naar 3 ampullen per dag en vrijdag moet ik terug op controle. Ben best wel teleurgesteld ... Heb het gevoel dat m'n lichaam me weer maar eens in de steek laat. Hopelijk schieten er tegen vrijdag toch nog een hoop in gang, maar 'k vrees een beetje voor de zaak ...

Groetjes
Nans

een leek

Berichtdoor een leek » 02 okt 2006, 17:19

nans, de moed nog niet opgeven hé! Maar ik kan je best begrijpen dat je teleurstelling voelt hoor. is dat dan het probleem bij jou? Dat de eitjes niet rijpen? Heb je al andere medicatie geprobeerd? Misschien dat dit dan ander resultaat geeft? Hoelang ben je al bezig? Ik leef met je mee en hopen op een goed resultaat hé vrijdag!
Wel vervelend dat ik hier met mijn nieuws dan kom natuurlijk... Maar we zijn hier natuurlijk voor elkaar in goeie en slechte tijden hé!
Ze hebben een top- embryo terug geplaatst en er waren nog enkele 8- celligen die in de vriezer zullen kunnen. Hoeveel juist weet ik nog niet, gingen ze pas morgen weten.
Aline, heb jij al nieuws?

Groetjes en sterkte!

Aline

Berichtdoor Aline » 02 okt 2006, 18:28

Dag dames,

Aan Nans,
Jammer dat de echo maar één follikel opleverde. Ik hoop van harte dat de 3 ampullen Menopur zijn werk gaan doen! Ik duim zoals altijd met je mee! Heb je altijd zo lichtjes gereageerd op hormonen? Hou je sterk, meid!!!
Dat snuiven van de Suprefact (om de 3 uren) valt wel mee. Ik zet steeds het alarmklokje in mijn GSM zodat ik geen enkele verstuiving mis. Tot nu toe lukt dat prima!

Aan een leek,
Waauw! Dat is allemaal goed nieuws! Fijn dat de embryo's zich zo goed gedeeld hebben. Wanneer mag je testen? Ik heb ergens gelezen dat dat bij IVF al na een week kan. Dus ook bij jou: mijn duimen staan recht omhoog!

Wat mijn nieuws betreft. De echo toonde vanmorgen minstens 7 follikels. Misschien dat er hier of daar ook een follikel zich achter een andere had verstopt, maar de gyn telde er alvast 7. Ze waren wel nog maar klein (ongeveer 1cm). Op zich een goed resultaat. Temeer omdat ik nog maar één eierstok heb. Ik wacht nu nog op telefoon van Jette om te weten wat ik moet doen. Ofwel verder spuiten met 2 ampulles ofwel de dosis verhogen. Ben ook benieuwd wanneer ik terug voor een echo mag.

Zo gauw ik iets hoor van Jette, laat ik iets weten.
Groetjes, Aline

Aline

Berichtdoor Aline » 02 okt 2006, 18:39

Ik had beter 10 minuutjes gewacht om te posten ;). Ik heb net telefoon gekregen van Jette. Ik moet nu 3 ampullen Menopur nemen (vandaag en morgen) en dan woensdag alleen een bloedprik om te zien wat de waarden aangeven in het bloed.
Zal ik me nu dus maar eens gaan prikken...
Groetjes, Aline

Nans

Berichtdoor Nans » 02 okt 2006, 19:34

Een Leek, amai dat is wel erg goed nieuws! Laat ons hopen dat het goede nieuws zich voortzet en dat je hier binnen 14d geweldig nieuws mag komen posten. Ik duim alvast met je mee! Nu beginnen de 14d nagelbijten ... Bij mij voelt dat altijd wat onwennig aan. Daarvoor ben je bezig met de spuitjes, je moet op controle en nu? Nu gewoon 14d niets en afwachten ... Ach, met je bezig te houden lukt dat allemaal best. Nog niemand die daarvan gestorven is ;)

Aline, amai! Bij jou ligt het resultaat toch net iets anders dan bij mij en dat met slechts één eierstok! Dit gaat ook alvast de goede richting uit. Ben benieuwd wat het bloedonderzoek woensdag zal opleveren. 'k Denk wel dat jij eerst de PU zal mogen ervaren, maar dan kan je het me allemaal in geuren en kleuren komen uitleggen ;) Jij hebt ook plaatselijke verdoving hé?

Als kers op de taart ben ik sinds deze middag een wat bruine afscheiding beginnen te verliezen. Klinkt misschien belachelijk maar 'k ben gewoon beginnen huilen op 't toilet. Ik stelde me echt de vraag wat er met m'n lichaam aan de hand was? Dan maar naar Gent gebeld en ze zeiden me dat ik me geen zorgen moest maken dat dit kwam omdat de medicatie niet aanslaat. Met de dosis te verhogen zou het verholpen moeten worden. Wait and see, zeker? Ik voel me in ieder geval echt niet zo lekker, heb enorme hoofdpijn en m'n buik doet maar raar (constant het gevoel dat er 2l water in rondhotst). Daarstraks had ik echt zoiets van 'foert, ik kap ermee!' 'k Weet met mezelf geen blijf ... Nochtans, 'k heb al zoveel lastige watertjes doorzwommen en nu voelt het alsof het precies niet gaat. Enfin, tandjes bijten want anders gaan we nooit niet weten welke dosis de juiste is voor mij! :)

Het is idd zo dat het probleem bij mij ligt en dat ik niet uit mezelf follikels rijp. Sinds de pilstop (in mei 2004) heb ik tot januari 2005 slechts 3X m'n maandstonden gehad en ja, dan begint er natuurlijk een alarmbelletje te rinkelen. Sinds april 2005 ben ik in behandeling. Eerst hormoontjes + klussen, dan hormoontjes + IUI en nu dan aanbeland bij de eerste IVF. Al een hele weg afgelegd dus en ondertussen iedereen in onze omgeving maar zwanger worden en ondertussen vlijtig bezig met nr2 op de wereld te zetten. Met momenten vind ik dit echt wel zwaar ... Maar ergens moeten we erin blijven geloven zeker?

Groetjes Nans

Aline

Berichtdoor Aline » 02 okt 2006, 19:57

Arme Nans, je zo zorgen maken. Ik kan best begrijpen dat je je even down voelt. Die hormonen doen in de eerste plaats al heel veel met je lichaam. Komt daar dan nog de stress bij die je bij elke behandeling ervaart. De mensen zeggen dan wel "Je moet er niet zoveel mee bezig zijn, dan lukt het wel..." Probeer dat maar eens uit je hoofd te zetten als je om de haverklap voor een echo of een bloedprik moet gaan?
Wel goed dat je voor elke vraag en bij elk probleem kan bellen naar Gent (in mijn geval naar Jette) waar ze je goed opvangen en je zo'n een beetje op je gemak kunnen stellen. En anders, zijn wij er nog wel (op dit forum) waar je je "ei" kwijt kan! Niet aarzelen als het je "hoog" komt te zitten. Wij vangen je wel op.
Ik weet niet of mijn PU eerder aan bod zal komen dan die van jou. Ik sta er namelijk voor bekend dat mijn eitjes heel traag rijpen. Ik weet eigenlijk niet hoe groot ze moeten zijn voor PU. Vermits mijn dosis Menopur verhoogd is van 2 naar 3 ampullen, denk ik dat ze 7 follikels blijkbaar toch niet genoeg vonden. Of wat moet ik ervan denken?

Begrijp ik het goed? Heb je al een kindje? Tof! Hoe oud is het? Een jongen of een meisje?

In oktober 2003 hebben wij de eerste stap gezet naar een fertiliteitskliniek. Nu zijn we bijna 3 jaren later en er is nog steeds geen baby'tje. Nu we weer een stap verder zitten (van IUI naar ICSI) is de hoop weer toegenomen. Ik vraag me af wanneer we weer op "onze bek" gaan vallen, wanneer we de volgende ontgoocheling te verwerken gaan krijgen.
Maar het is zoals jij zegt: we moeten erin blijven geloven!
Toi toi toi!

een leek

Berichtdoor een leek » 03 okt 2006, 12:36

ai ai, kop op hoor Nans! Stort hier je hart maar uit, maar zeker niet opgeven hé! Je kan iui en icsi niet vergelijken hé denk ik? De slaagkansen zijn hoger
met icsi niet?
En ze zullen inderdaad een beetje moeten zoeken eer ze de juiste medicatie hebben en zo. Aline, inderdaad hé, er blijven in geloven! Soms moeten mensen héél veel pogingen icsi doen eer ze zwanger zijn, maar bij velen komt het toch ooit een keer in orde hé!?! We kunnen niet meer doen dan wachten.
Dat is ook hetgeen ik moet doen... wachten... Ik ga niet testen voor de bloeduitslag op 15/10, want naar het schijnt kan dat een verkeerd beeld geven?
Vandaag telefoon gehad dat er 9 embryo's in de diepvries zitten. Hopelijk hebben we ze niet meer nodig...
Groetjes!

Nans

Berichtdoor Nans » 04 okt 2006, 13:20

Hi girls, bedankt dat ik hier ff m'n ei kwijt kon, 't moest gewoon eventjes van m'n hartje. Over te algemeen zie ik het allemaan niet zo somber in hoor, maar als ik de controle over m'n lichaam lijk te verliezen sla ik helemaal tilt ;) Ondertussen gaat het al weer wat beter met me, de hoofdpijn blijft, maar verder alles ok. Ben een beetje in spanning aan 't uitkijken naar vrijdag want dan zullen we weten of de verhoogde dosis Menopur idd z'n werk heeft gedaan. Maar morgen nog eens langs bij de acupunctuur en dat helpt me alvast te ontspannen.

Enneuh, om alle misverstanden uit de wereld te helpen, wij gaan ook voor ons eerste wondertje, ws heb ik weer te snel getikt en was het niet helemaal duidelijk. Dus hiermee.

Aline, jij hebt er blijkbaar ook al een hele lange weg opzitten, laat ons hopen dat de oplossing voor jullie bij ICSI ligt en dat je je één van de komende maanden volledig zwanger mag verklaren! Moest jij vandaag niet terug op controle? Hopelijk zijn de follikels toch wat doorgegroeid.

Een leek, 9 embytjes in de diepvrieser is zeker niet slecht hé! Natuurlijk, hopen we dat je ze voor 't eerst niet zal nodig hebben hé ;) Maar toch ff vragen, indien het niet zou lukken kunnen ze dan een embytje terugplaatsen in je natuurlijk cyclus of zal je daarvoor ook weer je lichaam moeten klaarstomen met hormonen?

Goed, 'k ga nog wat verder werken. 'k Kan helaas 's avonds niet zoveel komen schrijven aangezien we aan het verbouwen zijn en bijgevolg niet over een pc beschikken.

Groetjes
Nans

Aline

Berichtdoor Aline » 04 okt 2006, 21:00

Nog eens een update...

Vandaag ben ik moeten gaan voor een bloedprik.
Moest vandaag en morgen nog eens 3 ampullen Menopur spuiten. Morgenavond ook een echo en nog eens een bloedafname. Ben benieuwd of er follikels zijn bijgekomen en hoe groot ze ondertussen zijn.

Aan een leek, hoe groot moeten de follikels eigenlijk zijn voor de PU?

Daphne

Berichtdoor Daphne » 04 okt 2006, 21:10

hallo,
Mag ik er ook nog bij? Ik ben 30 en begin dus ook aan mijn 1ste IVF/ICSI.
Morgenvroeg ga ik bloedprikken en dan starten (denk ik), ik ben nl. altijd maar héél lichtjes ongesteld, heb dus dezemiddag bloed verloren en nu weer niks. Maar ik zal toch maar bloed laten prikken voor alle zekerheid. Ik zal ook starten met decapeptyl en dan menopur. Ik ben zoooooooooo zenuwachtig voor alles. Ik heb (vind ik) veel te lang moeten wachten vooraleer ik kon beginnen. Er was vanalles mis gelopen in het zkh en we waren niet tevreden over de manier waarop we werden behandeld, dus zijn we overgestapt naar een ander zkh en ja, dan ging natuurlijk juist de gyn. op verlof, enz.
Ben bang dat de hormonen niet zullen aanslaan en dan volgt de rest vanzelf niet he. Ik wens jullie alvast allemaal véél succes.

Groetjes,
Daphne

een leek

Berichtdoor een leek » 05 okt 2006, 16:08

Dag allemaal,

Nans, als het deze keer niet lukt, weet ik niet wat ons te doen staat, maar wel dat de procedure minder ingrijpens is. Dat weet ik wel. Hoe gaat het met je?
Aline, ik had folikkels van 19, 18, 17, .... mij zei men dat ze min 10mm moeten zijn. Spannend hé!
Dag Daphne, welkom! Ik ben ook 30! Tuurlijk ben je zenuwachtig... wij allemaal denk ik wel, ook al probeer ik wel kalm te blijven.... Wat is decapeptyl ? Een soort suprefact?
Ik voel niets, helemaal niéts... Is dit nu een goed of geen goed teken? Nog anderhalve week...

Groetjes aan iedereen!

Terug naar “Vruchtbaarheid”